Σύγκλητος ΕΚΠΑ: Ομόφωνα «ΌΧΙ» στη συγχώνευση των Τμημάτων της Σχολής Επιστημών της Αγωγής

Υιοθετεί την απόφαση της Συνόδου Προέδρων και Κοσμητόρων Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών

15/04/2022

Άκουσε το άρθρο

Η Σύγκλητος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στη χθεσινή συνεδρίαση, μετά από συζήτηση, αποφάσισε ομόφωνα ότι:

Α. Αντιτίθεται σε κάθε πολιτική συγχώνευσης των Τμημάτων της Σχολής Επιστημών της Αγωγής του ΕΚΠΑ.

Β. Υιοθετεί την απόφαση της Συνόδου Προέδρων και Κοσμητόρων Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών της 11ης Απριλίου 2022, στην οποία επισημαίνεται ότι :

  • Η αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη είναι απαραίτητο να γίνει στη βάση των στοιχείων που αφορούν την κάλυψη του επιστημονικού πεδίου, όπως προκύπτει από τα προγράμματα σπουδών.
  • Είναι απολύτως αναγκαία η συνέχιση της τρέχουσας διακριτής λειτουργίας των Τμημάτων της Σχολής Επιστημών της Αγωγής.
  • Τα τμήματα της Σχολής Επιστημών της Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης και Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, καλύπτουν πλήρως και με αυτόνομο τρόπο τα γνωστικά αντικείμενα που θεραπεύουν.

Σχόλια (8)

Προσχολική Αγωγή και Παιδαγωγικά Τμήματα
|

Η Προσχολική Αγωγή είναι σημαντική αλλά στην Ελλάδα υστερούμε σε υποδομές και νέο καταρτισμένο προσωπικό (4ετούς φοίτησης), το πρόβλημα δεν είναι στους νηπιαγωγούς που μια χαρά επιτελούν το έργο τους. Επίσης, δεν υπάρχει κανένα ακαδημαϊκό θέμα με τα Παιδαγωγικά Τμήματα εφόσον μειωθούν στο μισό οι εισακτέοι σε αυτά - πολύ σωστά έχει αναφερθεί ότι υπάρχουν δεκάδες τμήματα ΑΕΙ με τίτλους σπουδών που παραπέμπουν περισσότερο σε μεταπτυχιακά προγράμματα και απλώς δηλώνονται από τους υποψηφίους χωρίς καμία προοπτική αποφοίτησης.

Το υπουργείο πρώτα ας ασχοληθεί με την αναμόρφωση της βασικής εκπαίδευσης: Το Δημοτικό Σχολείο στη Γερμανία είναι 4 έτη, το ίδιο μπορεί να γίνει και στην Ελλάδα, ώστε το Γυμνάσιο να αυξηθεί σε 6 έτη και να γίνεται διδασκαλία μαθημάτων από καθηγητές ειδικότητας.

Πανεπιστημιακός
|

@Polar_Fish16
Όχι παντού. Στη Γερμανία οι νηπιαγωγοί δεν είναι πτυχιούχοι πανεπιστημίου, αλλά σχολών (πολύ καλών) επιπέδου ΕΠΑΛ και σπανιότερα ΙΕΚ. Δεν παίρνω θέση αν είναι σωστό ή λάθος, αλλά είναι σημαντικό στοιχείο όταν μιλάμε για μια χώρα με ισχυρή παιδαγωγική παράδοση. Πάντως οι νηπιαγωγοί της Γερμανίας κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους και είναι σε θέση να απαντήσουν σε κάθε απορία του γονέα για τα πάντα. Και πάντα σου λένε με λεπτομέρειες το σημείο στο οποίο βρίσκεται το παιδί σου και τι πρέπει να κάνεις. Δεν έχω πείρα ως γονιός από νηπιαγωγούς της Ελλάδας. Ως συναδέλφους τις (τους) εκτιμώ. Δεν γνωρίζω την πράξη, η οποία βέβαια συνδέεται και με το γενικότερο εκπαιδευτικό σύστημα. Μπορούμε να μιλάμε όντως για "σύστημα" στην Ελλάδα άραγε;

Polar_Fish
|

@dimitris
Πολύ γενικές απόψεις. Υποδείξτε ποιες είναι οι "νέες σχολές με επαγγελματικό προσανατολισμό στα σύγχρονα επαγγέλματα και στις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας" που δεν καλύπτονται από τα τωρινά γνωστικά αντικείμενα των τμημάτων των ΑΕΙ. Τμήματα με ειδικό αντικείμενο την εκπαίδευση στο δημοτικό (δάσκαλοι) και στην προσχολική ηλικία (νηπιαγωγοί) υπάρχουν παντού στον κόσμο και μάλιστα ως διακριτά αντικείμενα. Εμείς τι ανακαλύψαμε? Απλά με λιγότερα παιδιά έχεις λιγότερες ανάγκες.

dimitris
|

Στην Μεγάλη Βρετανία οι σχολές γίνονται ελκυστικές με βάση την επαγγελματική αποκατάσταση με το πέρας των σπουδών. Στην Ελλάδα έχουμε μείνει στον παραδοσιακό τρόπο φοίτησης. Φοίτηση σε οποιαδήποτε σχολή, χωρίς σκέψη και σοβαρότητα για την μελλοντική επαγγελματική αποκατάσταση. Η απόκτηση του πτυχίου ειναι ένα όνειρο για την ελληνική οικογένεια και συγχρόνως μια ελπίδα ότι κάτι θα γίνει στο μέλλον. Τα χρόνια περνούν και στο τέλος οι νέοι φεύγουν στο εξωτερικό. Θα πρέπει κάποιος να πάρει πρωτοβουλία και να δώσει λύση στις απαρχαιωμένες αντιλήψεις της κοινωνίας, να εκσυγχρονίσει τα πανεπιστήμια, να δημιουργηθούν νέες σχολές με επαγγελματικό προσανατολισμό στα σύγχρονα επαγγέλματα και στις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας. Η κοινωνία θα πρέπει να προσαρμοστεί στις νέες απαιτήσεις της αγοράς εργασίας και να βρει το δρόμο της στις σύγχρονες επαγγελματικές προοπτικές και ειδικά στην ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών.

Κεραμέως δεν κράτησε ίσα μέτρα και σταθμά για όλους
|

Η Κεραμεως έχασε οριστικά τη φερεγγυότητα που απαιτείται για να την εισακουστούν τα πανεπιστήμια.
Επαινεί τμήματα και ΑΕΙ με 20 εισακτέους και βάσεις 2-3 χιλιάδες μόρια πριν την ΕΒΕ και ζητά συγχωνεύσεις και κλεισίματα περιζήτητων τμημάτων με 100% πληρότητα.
Όλα αυτά μόνο και μόνο για να κλείσει ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΑ όσα τμήματα επιθειμει η ίδια και οι του κύκλου της καθώς και ο ιδιωτικός τομέας στον οποίο έδωσε εν μια νυκτί επαγγελματικά δικαιώματα. Πλέον έχει φθαρεί στην υπόληψη των ακαδημαϊκών και κακώς συνεχίζει στο ΥΠΕΘ.

Χρήστος
|

Διαφωνώ και εγώ στο να συγχωνευτούν αυτά τα δυο τμήματα μεταξύ τους.
Διότι παρέχουν διαφορετικά επαγγελματικά δικαιώματα, που δεν κολλάει
να είσαι νηπιαγωγός και δάσκαλος. Έχω όμως μια απορία.
Τα τμήματα δημοτικής εκπαίδευσης είναι απαραίτητο να υπάρχουν;
Δεν θα γινόταν να καταργηθούν και να τα ασκούν οι πτυχιούχοι από
άλλα τμήματα; Δηλαδή, αντί για δασκάλους, να έχουν καθηγητές στα
δημοτικά. Για παράδειγμα, ο μαθηματικός, γιατί να μην έχει το δικαίωμα
της επιλογής να διδάξει μαθηματικά και σε κάποιο δημοτικό σχολείο;
Γιατί να έχει το δικαίωμα μόνο σε γυμνάσιο και λύκειο; Το ίδιο ισχύει
και για τους φιλόλογους. Γιατί να μην μπορούν να διδάξουν νεοελληνική
γλώσσα στα δημοτικά;

Όσον αφορά για τα τμήματα προσχολικής εκπαίδευσης στα οποία βγαίνεις
νηπιαγωγός, πιστεύω πως θα μπορούσαν οι φοιτητές να αποκτήσουν και τα επαγγελματικά δικαιώματα του βρεφονηπιοκόμου. Και έτσι, να έχουν το
δικαίωμα να εργάζονται και σε βρεφονηπιακούς σταθμούς. Δεν νομίζω
να χρειάζονται διαφορετικές τετραετείς σπουδές για βρεφονηπιοκόμους.
Θα γινόταν τα τμήματα αγωγής και φροντίδας στην πρώιμη παιδική
ηλικία, να καταργηθούν.

ΔΕΠ
|

Όταν πληρώνετε το λογαριασμό τότε μπορείτε να διατηρείτε όσα τμήματα θέλετε όπου θέλετε. Όταν τον πληρώνει ο πολιτης, τότε οι αντιπρόσωποί του, δηλαδή η εκάστοτε κυβέρνηση, κανονίζει το ποιά τμήματα ανοίγουν, κλείνουν, συγχωνεύονται. Σε δημόσιο ΑΕΙ είμαστε, όχι ιδιωτικό.

Γιώργος
|

Πες τε κάτι και για την υπογεννητικοτητα... Τα σχολεία αδειάζουν από μαθητές.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ