ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Γιατί έγινα τέτοια δασκάλα

Δημοσίευση: 20/04/2022
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αλεξάνδρα Μπούνταλη (ΠΕ70-Δασκάλα)

Υπάρχουν δύο περιστατικά, από τα οποία έχω βιώσει το ένα ως μαθήτρια και το άλλο ως εκπαιδευτικος,, που έχουν καθορίσει αποφασιστικά την ταυτότητα μου ως δασκάλα.

Πρώτη Δημοτικού. Σχολικό έτος 1978-1979. Κυρία Βούλα. Μαλλιά κότσος - μπανάνα. Χείλη υπερτροφικά. Νύχια πολύ μεγάλα  και πάντοτε βαμμένα. Κι εδώ δίνουμε έμφαση. Νύχια μεγάλα και σκληρά. Κι εμείς 30 τρεμάμενες ψυχούλες.

Πριν πει καλημέρα η κυρία Βούλα, η δασκάλα μου στην Α Δημοτικού, πλησίαζε έναν έναν με τη σειρά. Εμείς τα κορίτσια ήμασταν πιο τυχερά. Έπιανε το αυτί μας με τα νύχια της και το έστριβε ως το τέρμα. Στα αγόρια τραβούσε μετά και τη φαβορίτα προς τα πάνω.

Μετά έλεγε :"Καλημέρα, παιδιά από την υπερυψωμένη στο βάθρο έδρα της και εμείς αντιχαιρετούσαμε με ομοβροντία, σε στάση προσοχής :" Καλημέρα, κυρία " και καθόμασταν πάλι στο ξύλινο θρανίο μας με στόμα σφραγισμένο, χέρια σταυρωμένα., μάτια υγρά και αυτί πονεμενο για αρκετή ώρα.

Έχοντας από 4ων ετών το όνειρο, όταν μεγαλώσω να γίνω "... σκάλα",  έλεγα ως πρωτάκι :"ΌΧΙ! ΠΟΤΈ ΜΟΥ ΔΕ ΘΑ ΓΊΝΩ ΤΈΤΟΙΑ ΔΑΣΚΆΛΑ". Και, ευτυχώς για το σύμπαν, δεν έγινα.

Το δεύτερο περιστατικό έγινε πριν 10 περίπου χρόνια, όταν μια φοιτήτρια του τμήματος Κοινωνιολογιας Αθήνας, μαθήτρια μου στην Τετάρτη και Πέμπτη Δημοτικού, αρχικά με ΑΚΥΡΩΣΕ" , λέγοντας μου ότι δε θυμάται από μένα γνωστικά τίποτα, ούτε Γλώσσα ούτε Μαθηματικά ούτε Ιστορία ούτε Φυσική.

Μετά το σοκ το οποίο προφανώς έπαθα, αυτό το πλάσμα, η Άρτεμις, με έκανε να αιστανθώ ΕΥΛΟΓΗΜΈΝΗ. " Κυρία, αυτά τα βρίσκω και στο Google. ΕΣΕΊΣ ΜΑΣ ΔΙΔΑΞΑΤΕ ΠΑΙΔΕΙΑ".

Της ζήτησα να το πει ξανά, να το ηχογραφήσω, να το ακούω όταν μπροστά μου βρίσκω τοίχους και όταν απογοητεύομαι από τον εαυτό μου.

Αυτή η τόσο μεγάλη αντιδιαστολή εμπειριών με οδήγησε στο να δίνω πρώτα έμφαση στο γνωστικό κομμάτι αυτό καθεαυτό, αλλά σε όλα εκείνα τα μικρά, τα παρελκόμενα, τα οποία για πολλούς είναι "ψιλά γράμματα". "Είχα κάποιον να με ακούσει κι ας μην μπορούσε να μου λύσει το πρόβλημα", Υπηρχατε πάντα εκεί για μένα "," Με ανεβάσατε στη σκηνή και ένιωσα για πρώτη φορά σημαντική στη ζωή μου ".

Γλυκιά μου, Άρτεμις... Φαίνεται πως δεν έγινα δασκάλα, απλά για να "κοπρίζω τη γη" (Τζανη, 2010). Ο Σωκράτης ήταν σπουδαίος δάσκαλος εξαιτίας του Πλάτωνα, ο Πλάτωνος εξαιτίας του Αριστοτέλη, ο Αριστοτέλης εξαιτίας του Αλέξανδρου του Μέγα (αν και για το τελευταίο έχω τις επιφυλάξεις μου).

Ως δασκάλα αισθάνομαι σπουδαία εξαιτίας της Αρτέμιδας (Κοινωνιολόγος) του Χρήστου (οδοντίατρος), του Μάνθου (ΑΣΟΕ)  της Μάρας (Νηπιαγωγος), "Της κυράς της Κουμπωτής" (1ο βραβείο μυθοπλασίας στις "Εκπαιδευτικές Γέφυρες Ελλάδας - Κύπρου - ομογένειας"), για το ότι δεν κάνω με τους μαθητές μου "το ποίημα πεζό, αλλά το πεζό ποίημα", για τη Φυσική και τη Γεωγραφία στο προαύλιο, για την παρακολούθηση της συνέντευξης της Ταμίλα Κουλίεβα στην μεσημεριανή εκπομπή του Ευαγγελάτου, για το κοριτσάκι που μας ζητούσε να κάνουμε κάτι για να σταματήσει αυτός ο πόλεμος, γιατί θέλει να ζήσει, κλεισμένο στο καταφύγιο στην Ουκρανία, για τις ζωγραφιές συμπαράστασης, που στείλαμε φέτος στους Ουκρανούς μαθητές.

Ποιο είναι άραγε πιο σημαντικό;

Οι μαθητές να αποκτήσουν μεγάλο πλούτο γνώσεων ή μεγάλο συν αισθηματικό πλούτο κι απόθεμα ψυχής;

Άραγε ο κόσμος αυτός ο γυάλινος χρειάζεται καλούς μαθητές ή καλούς ανθρώπους, ευαισθητοποιημένους και ενεργούς πολίτες;

Κι ο δάσκαλος τι είναι;

Μεταλαμπαδευτής γνώσεων ή μια σπίθα, που ανάβει  κερί για να φωτίζει την καρδιά κι ένα άλλο, για να φωτίζει το μυαλό του παιδιού;

Θέλω κορυφαίο γιατρό, που για να χειρουργήσει τον ετοιμοθάνατο χρειάζεται "φακελάκι" αλλιώς τον αφήνει να πεθάνει ή υπάλληλο της αποκομιδής σκουπιδιών του Δήμου, που όταν εν ώρα εργασίας τον βλέπει ένας περαστικός λέει στο παιδί του : Τόσο καλός ανθ θα ήθελα να γίνεις, όπως τούτος ο κυριος. ";

Αυτά είναι τα ερωτήματα που με απασχολούν καθημερινά και τα θέτω προς συζήτηση με όλους.

Σχόλια (31)

 
@ Legend (σχόλιο 30)
27 Απρ 2022 18:13

Ευχαριστώ για τη διευκρίνιση, δεν είχα πρόθεση να θίξω τον σχολιαστή, αλλά να τονίσω και την σπουδαιότητα της γνώσης, στη σχέση της με τον ανθρωπισμό, όπως καλύτερα το διατυπώνεις στο δεύτερο, "θυμωμένο", σχόλιο σου με το οποίο συμφωνώ απόλυτα.

 
Legend
27 Απρ 2022 09:20

@Ψευτοδίλημμα, δεν έθεσα κανένα, εσύ το ανήγαγες σε τέτοιο. Η γνώση είναι σπουδαία. Τελεία. Έχει αξία μόνο, όταν προσανατολίζεται για το καλό. Τελεία. Δεν είναι ή το ένα ή το άλλο. Είναι ΕΝΑ και το αυτό: γνώση και ανθρωπισμός. Όλες οι επιστήμες είναι σημαντικές. Όλες. Ο διαχωρισμός τους οδηγεί την ανθρωπότητα στον πόνο.

 
@Legend Το ψευδοδίλλημα ανθρωπιστική παιδεία ή γνώση!
25 Απρ 2022 08:53

Το ψευδοδίλλημα ανθρωπιστική παιδεία ή γνώση είναι παραπλανητικό.
Με δεδομένο τον σκοπό της ανθρωπιστικής παιδείας, επιδιώκουμε και την κατάκτηση γνώσης (όχι την απλή απόκτηση πληροφοριών), καθότι η γνώση μας παρέχει τη δυνατότητα να κατανοούμε τον κόσμο και τη ζωή και να απαλλαγούμε από παρανοήσεις, δεισιδαιμονίες και να σκεφτόμαστε και να αποφασίζουμε βάσει δεδομένων.

 
Χρήστος
24 Απρ 2022 23:24

Τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας στο Λύκειο

Εννοείς ότι οι διδακτικές ώρες του τάδε μαθήματος (π.χ 3 ώρες μαθηματικά)
δεν αρκούν για να διδαχθεί πιο αναλυτικά όλη η ύλη του μαθήματος;
Αυτό κατάλαβα από αυτό που έγραψες. Δεν πειράζει αν δεν αναλυθεί
σε βάθος το τάδε μάθημα. Διάβασέ το στο σπίτι σου. Αν για παράδειγμα,
γνωρίζεις μαθηματικά από την πρώτη δημοτικού έως και την δευτέρα
λυκείου, δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα με τα μαθηματικά της τρίτης
λυκείου.

Και αν τυχόν δεν γίνεται αυτό που γράφω, τότε ας δημιουργηθεί ένας
νόμος από την υπουργό παιδείας και θρησκευμάτων, που θα γράφει
ότι οι μαθητές/τριες οι οποίοι/ες διδάσκονται ορισμένα μαθήματα στα
φροντιστήρια, να απαλλάσσονται από τα συγκεκριμένα μαθήματα
του σχολείου.

Αυτό που γράφω μπορεί να φαίνεται αστείο, αλλά ρε φίλε, αφού, για
παράδειγμα, μαθαίνεις μαθηματικά τρίτης λυκείου στο φροντιστήριο,
πληρώνεις που πληρώνεις, τότε γιατί να τα μαθαίνεις και στο λύκειο;

Αφού, στο φροντιστήριο θα σου τα διδάξουν καλύτερα. Να απαλλαχθείς
από τα μαθηματικά της τρίτης λυκείου. Ευκαιρία είναι να σχολάς και
νωρίτερα από το σχολείο. Μη μου πεις τώρα ότι δεν γίνεται να πάρεις
απολυτήριο λυκείου χωρίς να διδαχθείς μαθηματικά στο λύκειο.

Ας βγει ένας νόμος όπου θα μπορείς να το πάρεις, αρκεί να αποδείξεις
εγγράφως ότι παρακολουθείς μαθηματικά στο τάδε φροντιστήριο.
Πλάκα πλάκα, δεν θα μπορούσε να ιδρυθεί ένας τέτοιο νόμος;

Μια άλλη λύση είναι να γίνονται φροντιστηριακά μαθήματα στο σχολείο
το απόγευμα 2 - 3 ώρες. Υπάρχει οικονομική κρίση. Που να δίνεις ένα
σορό λεφτά στο φροντιστήριο.

Και η τελευταία πιο εύκολη λύση και πολύ καλή μάλιστα είναι η εξής:
Να υπάρχουν βιβλία βοηθητικά, τα οποία θα εξηγούν όλη την ύλη
αναλυτικά. Όταν ήμουν μαθητής στο γυμνάσιο και δεν διάβαζα
αρκετά, μου είχε δώσει μια συμμαθήτριά μου ένα βιβλίο μαθηματικό
βοηθητικό τρίτης γυμνασίου. Που εξηγεί καλύτερα όλα τα κεφάλαια
του βασικού βιβλίου.

 
ΧΡΗΣΤΟΣ Δ.
24 Απρ 2022 12:19

Aγαπητή κ. Αλεξάνδρα είμαι καθηγητής Μαθηματικών Β/μιας εκπ/σης απο το 1990.Αυτό που έχω καταλάβει είναι ότι δεν μπορούμε να έχουμε καλή χημεία με όλους τους μαθητές.Κάποιοι θα μας λατρέψουν και κάποιοι θα μας μισήσουν.
Αυτό που έχω κρατήσει όμως , είναι ότι κάθε μέρα μετά το πέρας της διδασκαλίας μου αναρωτιέμαι , ήμουν αποτελεσματικός δάσκαλος σήμερα ; μήπως με την στάση μου δεν βοήθησα κάποιους μαθητές , μήπως δεν έδωσα ευκαιρίες σε κάποιους ; ΄Έτσι θέτοντας ερωτήματα στον εαυτό μου προσπαθώ να βελτιώσω την διδασκαλία μου και να προσαρμόζομε κάθε φορά στους μαθητές μου.....

 
Πιτσιφλής
23 Απρ 2022 12:06

@ { @Polar_Fish 22 Απρ 2022 02:50 }
Να 'σαι καλά, τώρα που ανεβαίνει...

 
Αλλαγή εποχής
23 Απρ 2022 10:28

Στο Δημοτικό Σχολείο τώρα πηγαίνουν τα παιδιά που γεννήθηκαν μετά το 2015, άρα δεν έχουν πλέον σχέση με την Ελλάδα του 1978 (!).

Είναι σαν να ζητούσατε από τους μαθητές το 1995 να αντιπαραβάλουν τις συνθήκες στα σχολεία του 1955, σαράντα χρόνια πίσω... Αλλάζει ο κόσμος, αλλάζουν και οι απαιτήσεις για τους εκπαιδευτικούς - ας δουν οι υπεύθυνοι το παράδειγμα της Γαλλίας ή της Γερμανίας ή της Ισπανίας, πόσο οργανωμένα είναι εκεί τα συστήματα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

 
Legend
23 Απρ 2022 09:24

@Νυν, η γνώση έχει αξία μόνο αν έχει ανθρωπιστικό προσανατολισμό. Μόνο αν στοχεύει στη βελτίωση του ανθρώπου και του περιβάλλοντος. Διαφορετικά μας είναι παντελώς άχρηστη έως επικίνδυνη… να ευγνωμονείτε τους δασκάλους σας!!!

 
Πιτσιφλής
23 Απρ 2022 08:46

«Ξημερώνοντας τ' Αγιαννιού, με την αύριο των Φώτων, λάβαμε τη διαταγή να κινήσουμε πάλι μπροστά, για τα μέρη όπου δεν έχει καθημερινές και σκόλες. Έπρεπε, λέει, να πιάσουμε τις γραμμές που κρατούσανε ώς τότε οι Αρτινοί, από Χιμάρα ώς Τεπελένι. Λόγω που εκείνοι πολεμούσανε απ' την πρώτη μέρα, συνέχεια, κι είχαν μείνει σκεδόν οι μισοί και δεν αντέχανε άλλο.»...
Επίκαιρο είναι, δάσκαλοι είναι τώρα, δάσκαλοι εγκαταλειμμένοι, αυτοδίδακτοι, πολύτροποι, που μάχονται ολομόναχοι, ώρες ατέλειωτες και όχι είκοσι μία, για να διδάξουν σωστά τα μικρά παιδιά του λαού μας. Δεν μπορείς να μπεις στην τάξη αν δεν είσαι έτοιμος, αν δεν έχεις ρεαλιστικούς στόχους, αν δεν έχεις προετοιμαστεί στο σπίτι σου καταλλήλως για όλα τα ενδεχόμενα που μπορούν να συμβούν την ώρα της διδασκαλίας. Κι όλα αυτά όχι μόνο γιατί έχεις αξιοπρέπεια, αλλά και γιατί δεν σε αφήνουν ποτέ οι μαθητές να ησυχάσεις. Όλοι οι μαθητές, οι καλοί μαθητές που θέτουν συχνά άλλα όρια, οι εσωστρεφείς που γίνονται μερικές φορές αόρατοι, αυτοί των πίσω θρανίων, οι δημοφιλείς, οι παράξενοι, οι αδύναμοι. Όλους αυτούς πρέπει να τους εμπλέκεις σε αποτελε-σματικούς διαλόγους για να νιώσουν κατ' αρχάς ένα θετικό αυτοσυναίσθημα, ώστε να μπορέσεις μετά να τους διδάξεις αποτελεσματικά τις αναγκαίες μεθόδους που πρέπει να γνωρίζουν για να αποκτήσουν τις σημαντικότερες τουλάχιστον γνώσεις... Αυτό της διέφυγε της Αλεξάνδρας, αλλά είμαι βέβαιος ότι το πράττει. Προσθέτω επίσης κάτι που διαφαίνεται, αυτό που έχει επιτύχει προηγουμένως - κακώς δεν το προβάλλει - ώστε να μπορεί να δημιουργεί όλα αυτά που αναφέρει: έχει διδάξει επιτυχώς στους μαθητές της την αξία του «αξίζω» και του «μπορώ» τόσο στον ενικό όσο και στον πληθυντικό.
Τέλος, θα ήταν πολύ ωφέλιμο για την Πατρίδα μας να δείχνουμε μαζί με τα λάθη του αδύναμου, εγκαταλειμμένου δασκάλου, κι όλους αυτούς που τον έχουν αφήσει δεκαετίες... αβοήθητο, με ακατάλληλα βιβλία, σε ακατάλληλες συχνά αίθουσες, να μάχεται ολομόναχος!...

ΥΓ
Δεν ανέφερες κάτι για τη Μελέτη του Περιβάλλοντος στην αυλή, ούτε και για τα Μαθηματικά της αυλής και ανησυχώ.

Στα πληγωμένα τα σχολειά
με το σουραύλι και το ζουρνά
πάνω στις έδρες τις αγιασμένες
χορεύουν τώρα τρεις αντρειωμένες
η Αλεξάνδρα κι η Ακριβή
και μια δασκάλα η πιο μικρή.

Για λίγο έχουν μια φλούδα αυλής
κι εσύ Χριστέ μου τις ευλογείς
για να προσέχουν αυτή τη φλούδα
για τα μικρά μας τα λουλούδια.
Δες πώς χορεύει η Χαρά
μ' αυτούς τους ήχους του ταμπουρά.

Από την Ήπειρο στο Μοριά
κι από την Κέρκυρα στη Αρμαθιά
αυτή η μάχη κρατάει χρόνια
στα μικρά τα σχολικά αλώνια.
Κριτής κι αφέντης είν’ ο Θεός
και δραγουμάνος του ο λαός.

 
@Ανήσυχος εκπαιδευτικός
22 Απρ 2022 23:29

Με συγκίνησε το υστερόγραφό σου, συνάδελφε. Συγχαρητήρια σου αξίζουν για την επιτυχία σου κι ας περασαν τόσα χρόνια.
Και με την κ. Αλεξάνδρα και με εσένα θυμόμαστε το κακό παρελθόν για να μην αδικούμε τα παιδιά μας. Είχαμε και καλούς δασκάλους, βέβαια, και τότε. Όπως και τώρα έχουμε και "κακούς".

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
22 Απρ 2022 09:15

Συμφωνώ με το γενικό πνεύμα του κειμένου, παρά τις επιμέρους επιφυλάξεις μου για κάποια παραδείγματα που αναφέρει. Κι όπως έγραψαν κι άλλοι σχολιαστές, η κύρια αποστολή του εκπαιδευτικού είναι να διδάσκει πώς να μαθαίνει ο μαθητής κι όχι να του πασάρει έτοιμη τροφή για αποστήθιση, γνώση δηλαδή θνησιγενή που εξατμίζεται μετά τις εξετάσεις.
Δυστυχώς όμως όλα αυτά, ανεξαρτήτως των προθέσεων του εκπαιδευτικού, ακυρώνονται βίαια στην πράξη εξαιτίας των παράλογων αναλυτικών προγραμμάτων - μιλώ για το λύκειο - όπου ΙΕΠ και υπουργείο επιμένουν στην ποσότητα και όχι στην ποιότητα της παρεχόμενης διδασκαλίας. Κι αυτό είναι διαχρονικό πρόβλημα που κανείς ποτέ δε θέλησε να το λύσει, ίσως γιατί ποτέ δεν το αντιλήφθηκε ως πρόβλημα!
ΥΓ. Δυστυχώς κι εγώ κουβαλώ πολύ αρνητικές εμπειρίες από τα μαθητικά μου χρόνια με τον διάχυτο αυταρχισμό των δασκάλων και την κραυγαλέα συμπεριφορά διακρίσεων που έδειχναν οι περισσότεροι, ιδιαίτερα για τα χωριατόπουλα σαν εμένα. Το προσωπικό μου παράδειγμα είναι ίσως ακραίο, αλλά θυμάμαι μια φορά που "τόλμησε" η μάνα μου να έρθει στο γυμνάσιο (δεν υπήρχε τότε λύκειο) για να ρωτήσει πώς τα πάω, ο φιλόλογος της απάντησε υπεροπτικά: "Καλούτσικος είναι, αλλά δεν θα τον κάνουμε και φιλόλογο"! Την ίδια χρονιά (Αύγουστος του 1976) πέρασα 6ος στη Φιλοσοφική Θεσσαλονίκης...

 
Polar_Fish
22 Απρ 2022 04:21

Yπάρχουν πολλοί τρόποι να αναγνώσει κανείς το άρθρο. Υπάρχει μια αλήθεια η οποία είναι σημαντική. Το Δημοτικό είναι ενας χώρος οπου τα παιδιά μπορουν να ερθουν σε επαφή με διάφορα πράγματα και να αναζητήσουν πράγματα που τους ενδιαφέρουν. Εχει σημασία λοιπόν οι δάσκαλοί μας να τα καθοδηγήσουν στο πως θα πορευτουν στο μέλλον. Το ΓυμνασιοΛύκειο δεν μπορεί να παίξει αυτό το ρόλο.

 
@Polar_Fish
22 Απρ 2022 02:50

Το ΠΑΣΟΚ, που κατάργησε τους επιθεωρητές και τη βέργα του δασκάλου....

 
Ανανέωση στο υπουργείο Παιδείας
22 Απρ 2022 02:17

Το Δημοτικό είναι περισσότερο για να απασχολούνται τα παιδιά μέσα στην ημέρα και να μαθαίνουν βασική Ανάγνωση και Αριθμητική, να κάνουν δραστηριότητες και περιπάτους, να παίζουν και να κοινωνικοποιούνται.

Η περιγραφή του κειμένου ταιριάζει περισσότερο σε Λύκειο, και εκεί δυστυχώς σε πολλά σχολεία διδάσκουν αναπληρωτές που θα φύγουν σε 2-3 χρόνια ή κουρασμένοι καθηγητές μεγάλης ηλικίας.

Άρα χρειάζονται όλα ανανέωση και πρώτα απ'όλα το έμψυχο δυναμικό του υπουργείου Παιδείας.

 
Polar_Fish
21 Απρ 2022 23:13

Eσεις τι θυμάστε απο το Δημοτικό?

 
Filippos
21 Απρ 2022 23:08

Το να σε βλέπουν οι μαθητές ή οι φοιτητές σου στο δρόμο και να σε χαιρετούν (κι όχι να αλλάζουν πεζοδρόμιο) ίσως είναι αρκετό για να αξιολογήσεις αυτά που έδωσες ή δεν έδωσες, ως γνώσεις αξίες κλπ.

Κατά τα άλλα .... τα πολλά λόγια είναι φτώχεια.

 
Aντώνης
21 Απρ 2022 22:23

Η αρθρογραφία στα site μοριοδοτείται στις κρίσεις;;;

 
Ελένη
21 Απρ 2022 22:22

Ειλικρινά δεν κατάλαβα το νόημα του κειμένου και ποια διαφορά έχετε εσείς από όλους εμάς τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς.

 
Έκθεση ιδεών
21 Απρ 2022 16:45

Πολλά έχουν αλλάξει στα σχολεία, τώρα τα παιδιά από 10 ετών έχουν κινητά τηλέφωνα και υπολογιστές άρα έχουν πρόσβαση σε μεγάλο όγκο πληροφορίας και βαριούνται πιο εύκολα το μάθημα σε μια τάξη.

Αντί για απλοϊκούς αναστοχασμούς για το μακρινό παρελθόν να μιλήσουμε καλύτερα για τα σχολικά βιβλία, που χρειάζονται επειγόντως ανανέωση; Για τις σχολικές υποδομές που υστερούν κατά πολύ σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες;

 
Τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας στο Λύκειο
21 Απρ 2022 16:34

Οι ώρες των βασικών μαθημάτων στο Λύκειο ΔΕΝ επαρκούν για τη σε βάθος μελέτη της ύλης για τις πολύ ανταγωνιστικές εξετάσεις - αυτός είναι ο κύριος λόγος που σχεδόν όλα τα παιδιά καταφεύγουν στα φροντιστήρια. Πάνω από 15/20 είναι σχεδόν αδύνατον να γράψουν οι απλοί μαθητές σε ένα τρίωρο διαγώνισμα εφ'ολης της ύλης, και χωρίς υψηλή βαθμολογία μειώνονται οι πιθανότητες εισαγωγής σε μια «καλή» σχολή.

Χρειάζονται, επομένως, να δοθούν περισσότερες ώρες διδασκαλίας στα Μαθηματικά, τη Φυσική, την Ελληνική γλώσσα, τη Χημεία, τη Λογοτεχνία, τη Βιολογίας, την Ιστορία και τις Ξένες Γλώσσες ήδη από την Α' και Β' Λυκείου, για να μη μένουν κενά στους μαθητές, και να διανεμηθούν συνοδευτικά Βιβλία Ασκήσεων ή Κειμένων (ανάλογα με την κατεύθυνση στην Γ' Λυκείου)

Όταν για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια εξετάζονται μαθήματα που δεν προσφέρονται σε αξιοπρεπείς συνθήκες (βλ. ειδικά μαθήματα - Σχέδιο, Αρμονία, Ξένες Γλώσσες εκτός αγγλικής) για ποια ΔΗΜΟΣΙΑ παιδεία μιλάμε;...

Χρήστος
20 Απρ 2022 20:54

"Για ποιο λόγο οι μαθητές του λυκείου κάνουν φροντιστήρια και ιδιαιτέρα;
Γιατί να ισχύει η ατάκα του τύπου: χωρίς φροντιστήρια δεν περνάς
στις πανελλαδικές εξετάσεις;"

Όπως σε κάθετι, είναι σαν να αγωνίζονται στον στίβο επαγγελματίες αθλητές με ερασιτέχνες... Άνισος αγώνας, όπως φαίνεται εξάλλου από τα ποσοστά εισαγωγής σε κάθε περιοχή.

 
Αχ κυρα δασκάλα!!
21 Απρ 2022 14:21

Το πρώτο που πρέπει να προσφέρει ένας δάσκαλος τους μαθητές του είναι να τους μάθει πως να μαθαίνουν. Να τους μεταλαμπαδεύσει την αγάπη για την γνώση διδάσκοντας τους πρώτα απ’ όλα να διαβάζουν ,να παρατηρούν να προσλαμβάνουν την βασική γνώση πρωτίστως σύμφωνα κ με τον Μπρούνερ και με κριτική σκέψη να την αναλύει και όχι να φτάνουν στην τρίτη λυκείου συλλαβίζοντας κ παραμένοντας λειτουργικά αναλφάβητοι αλλά κομματικά φερέφωνα της κοινωνιολογικής μπουρδολογίας του μπουρδιέ & εσαεί φοιτητές σε Πανεπιστημια του 1,2,3 .Έτσι αποκτάται και η παιδεία και όχι βλέποντας και ακούγοντας Ταμίλα Κουλίεβα κ αμφισβητώντας τον Μ.Αλέξανδρο ,Παρουσιάζοντας τον εαυτό της σαν τον θηλυκό Σίντνεϊ Πουατιέ Πιθανόν επειδή αυτή δεν έχει το μαλλί κότσο αλλά μοιραίο, δεν έχει σκληρά νύχια αλλά ημιμόνιμο μανικιούρ και πολύ πιθανό να μη φορά το σκληρό ταγιέρ της δεξαετιας Του 70, αλλά φοράει μίνι φούστα ή κολάν! Και πολλές φορές η κακοποίηση στα παιδιά δε συνίσταται στην χειροδικία όπως παλιά αλλά και με την αδιαφορία για το γνωστικό τους επίπεδο και με μοτό βγαλμένο άπο ταινια του Ν.Ξανθόπουλου καλός άνθρωπος αλλά αμόρφωτος η μορφωμένος και κακός άνθρωπος!

 
Δασκαλος
21 Απρ 2022 12:08

Σωστη δασκάλα είναι αυτή που μαθαίνει στους μαθητές πως να μαθαινουν και όχι αυτή που είναι αρεστή σε μαθητές και γονείς. Καλές οι δημόσιες σχέσεις και η επιείκεια και η χαλαρότητα αλλά δεν είναι αυτός ο σκοπός του σχολείου.

 
ΔΕΠ
21 Απρ 2022 08:52

Συγχαρητήρια κα. Αλεξάνδρα για την παρέμβαση σας και για το έργο σας.
Δυστυχώς από τα σχόλια που διαβάζουμε διαπιστώνουμε ότι οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί έχουμε φτάσει στο σημείο να μην το κατανοούμε-εκτιμάμε.
Προσωπικά, αν και πρακτικά στον δικό μας κλάδο η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου μας δεν αποτελεί ένα αυστηρό κριτήριο για την εξέλιξη μας (βλ. δημοσιεύσεις, έρευνα κτλ) το θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό (πόσο μάλλον όταν μιλάμε για ηλικίες που ακόμα διαμορφώνουμε τον χαρακτήρα ενός παιδιού-αυριανού πολίτη).
Προφανώς, όταν έχουμε φτάσει στο σημείο «συνάδελφοι» να μην κατανοούν τη σημασία του να είσαι «Δάσκαλος» δεν θα πρέπει να παραπονιόμαστε μετά για την απαξίωση που δείχνει η κάθε κυβέρνηση (ή πολλοί συμπολίτες μας) προς τους εκπαιδευτικούς σήμερα…

 
Βρας
21 Απρ 2022 01:14

@Πανεπιστημιακός
Έχετε ακουστά την παροιμία «έχει κι ο Γιάννης καΐκι»; Ε, αυτό ίσως απαντήσει στην ερώτησή σας...

 
Πανεπιστημιακός
20 Απρ 2022 21:55

Γιατί τόση άρνηση απέναντι στη συνάδελφο, συνάδελφοι; Τόσο όμορφες εμπειρίες από μαθητές είναι πολύτιμο να κοινοποιούνται. Να μαθαίνουμε τι είναι σημαντικό για τα παιδιά.
Θα γίνω κακός: Μήπως δεν έχετε εμπειρίες σαν της κ. Αλεξάνδρας; Μήπως δεν έχετε ακούσει ποτέ τέτοια λόγια από μαθητές σας; Ελπίζω να πέφτω έξω. Ειλικρινά. Γιατί, αλλιώς, έχουμε αποτύχει στα ουσιώδη της ζωής και του επαγγέλματός μας.

 
Yannis-NY
20 Απρ 2022 21:04

Τα εσώψυχά μας.... ΟΚ το '78 πολλοί δάσκαλοι δεν φέρονταν σωστά στα παιδιά τραβώντας αυτιά ή μοιράζοντας μπάτσες. Αυτό πλέον είναι κατακριτέο, τελεία και παύλα. Απ'την άλλη το '78 μάθαινες 5 πράγματα ή δεν προχωρούσες. Τώρα το επίπεδο είναι σαφώς χαμηλότερο. Σεβαστές οι εμπειρίες της δασκάλας, αλλά το "λάθος" είναι ότι δε χρειάζεται να είμαστε στο ένα άκρο ή στο άλλο.
Μπορείς να αγαπάς τους μαθητές, να τους μιλάς ευγενικά και σωστά, αλλά ταυτόχρονα να έχεις και υψηλές απαιτήσεις.

 
Χρήστος
20 Απρ 2022 20:54

Ποια παιδεία βρε; Επειδή και εγώ έχω τελειώσει το σχολείο.
Να σας εξηγήσω τι ισχύει πραγματικά για το σχολείο, τους δασκάλους
και τους καθηγητές γενικότερα. Όσον αφορά την μόρφωση στο γυμνάσιο
και στο λύκειο (ας αφήσω το δημοτικό), οι καθηγητές/τριες μορφώνουν
τους μαθητές, αλλά ίσως δεν παρέχουν αναλυτική μόρφωση. Δεν ξέρω
πως να το γράψω. Από την ερώτηση που θα σας κάνω θα καταλάβετε.

Για ποιο λόγο οι μαθητές του λυκείου κάνουν φροντιστήρια και ιδιαιτέρα;
Δικαιολογούνται να κάνουν φροντιστήρια και ιδιαίτερα στα σπίτια οι
μαθητές οι οποίοι δεν διαβάζανε κάποια μαθήματα προηγούμενων τάξεων
με αποτέλεσμα να έχουν κενά. Οι καλοί μαθητές που τα διαβάζουν όλα
τα μαθήματα γιατί να κάνουν; Μήπως οι καθηγητές δεν είναι καλοί
στο να διδάξουν; Τι φταίει;

Γιατί να ισχύει η ατάκα του τύπου: χωρίς φροντιστήρια δεν περνάς
στις πανελλαδικές εξετάσεις;

Όσον αφορά για την καλή διαγωγή, οι δάσκαλοι και οι καθηγητές έχουν
γενικά καλή συμπεριφορά, αλλά δεν έχουν όλοι οι μαθητές/τριες.
Και οι καθηγητές/τριες δεν κάνουν κάτι για την απαράδεκτη διαγωγή
των μαθητών/τριων. Πρέπει να είναι πιο αυστηροί με τους απαράδεκτους,
και πιο καλοί με τους σωστούς. Ούτε τιμωρίες πέφτουν. Τα γράφουν
στα παλιά τους τα παπούτσια.

 
Ξανθός
20 Απρ 2022 18:34

Κυρία Αλεξάνδρα, δασκάλα, το κράτος σε πληρώνει για να διδάσκεις γνώσεις και μεθόδους πως οι μαθητές θα μαθαίνουν. Η κα Βούλα, η δασκάλα σου της α' δημοτικού με τον κότσο (τώρα αυτό τι το ήθελες, φανερώνει κακία και ιδεοληψία), σας δίδασκε γνώσεις γι' αυτό και οι μαθητές/τριες άσχετα με την επιμέλειά τους γνώριζαν περισσότερα από τους σημερινούς . Όσο για την αυταρχική συμπεριφορά αυτή είναι κατακριτέα και καταδικαστέα από όπου κι αν προέρχεται.

 
ABC
20 Απρ 2022 18:16

Kατά την ταπεινή μου άποψη, το ποιο σημαντικό είναι ΟΛΟΙ μαθητές όταν βρεθούν στο Γυμνάσιο, να μπορούν να διαβάζουν με ευχέρεια ένα απλό κείμενο, να γράφουν ορθογραφημένα διατυπώνοντας με σαφήνεια τις (όποιες) σκέψεις τους και να γνωρίζουν τις 4 πράξεις της αριθμητικής.
Κατά τα άλλα πιστεύω ότι << το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν>> κ. δασκάλα

 
κΑΘΗΓΗΤΗς
20 Απρ 2022 17:58

Αλήθεια θεωρείς τον εαυτό σου καλή ή διαφορετική από την δασκάλα σου στο δημοτικό ? Αλήθεια προς τι η δημοσίευση του τόσο απλοϊκού κειμένου στο esos ? Εμάς τρολάρεται ή μήπως τον ίδιο τον εαυτό σας? Μόνο 4 μαθητές στα χρόνια σας ? Οι άλλοι τι? Συμπεράσματα από το απειροελάχιστο? ΕΛΕΟΣ ΕΣΕΙΣ οι κύριοι δάσκαλοι

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.