ΒΟΥΛΗ

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ: Μεγάλα προβλήματα στη λειτουργία των Καλλιτεχνικών και Μουσικών Σχολείων της χώρας

Δημοσίευση: 20/04/2022
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τα Καλλιτεχνικά Σχολεία ιδρύθηκαν με το Νόμο 3194/2003 ( ΦΕΚ 267/τ.Α/ 20- 11-2003) και περιλαμβάνουν, τις κατευθύνσεις Εικαστικών Τεχνών, Θεάτρου-Κινηματογράφου και Χορού.

Η Πολιτεία προέβη στην ίδρυση των Καλλιτεχνικών Σχολείων αποσκοπώντας στην ενθάρρυνση και στην  υποστήριξη του ενδιαφέροντος των μαθητών για τις τέχνες, επιδιώκοντας την καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους.  Το ωρολόγιο πρόγραμμα τους, σύμφωνα  με τις Υπουργικές αποφάσεις 7888/Δ2/ΦΕΚ 166/τ.Β΄/ 1-2-2016 και 7885/Δ2/ΦΕΚ 190/τ.Β΄/ 3-2-2016), διευρυμένο και διαμορφωμένο  σε σαράντα (40) ώρες εβδομαδιαίως, περιλαμβάνει όλα τα μαθήματα Γενικής Παιδείας του Γενικού Γυμνασίου- Λυκείου με επιπλέον μαθήματα Καλλιτεχνικής Παιδείας.

Τα Μουσικά Σχολεία ιδρύθηκαν με το νόμο 3345/1988, και στόχος των σχολείων είναι: «Η αισθητική καλλιέργεια και παράλληλα η προετοιμασία και η κατάρτιση των νέων που επιθυμούν να ακολουθήσουν την επαγγελματική κατεύθυνση της μουσικής, χωρίς να υστερούν σε γενική παιδεία, αν τελικά επιλέξουν άλλο τομέα επιστημονικής ή καλλιτεχνικής έκφρασης» Το ωρολόγιο πρόγραμμα τους, ομοίως διευρυμένο, σε σχέση με το ωρολόγιο πρόγραμμα των υπολοίπων σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης  ορίζεται από την υπ’ αριθμ. 130085/Δ2/18.8.2015 υπουργική απόφαση (Β΄ 1817).

Όπως όμως καταγγέλλει η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων, σε πρόσφατο (1/4) Δελτίο Τύπου που εξέδωσε: «τα καλλιτεχνικά σχολεία είναι τα μόνα σχολεία στην Ελλάδα στα οποία τα 2/3 των μαθητών δεν κάνουν μάθημα τις μισές διδακτικές ώρες κάθε μέρα για το μισό σχολικό έτος!»

Ενώ, δηλαδή, πλησιάζουμε στη λήξη της σχολικής χρονιάς, οι γονείς των μαθητών και των μαθητριών των καλλιτεχνικών-μουσικών σχολείων προειδοποιούν ότι τα σχολεία τους κινδυνεύουν και το επόμενο σχολικό έτος  να ξεκινήσουν, για άλλη μια φορά, χωρίς καθηγητές μουσικών οργάνων, χορού και κινηματογράφου καθώς  η πρόσληψη των καθηγητών αυτών, τα προηγούμενα χρόνια, γίνεται συστηματικά με μεγάλη καθυστέρηση και στερεί από παιδιά τα οποία αγωνίστηκαν και διαγωνίστηκαν για την εισαγωγή τους στα καλλιτεχνικά σχολεία το δικαίωμά τους να παρακολουθήσουν τα μαθήματα  για τα οποία επιλέχθηκαν!

Δεύτερο ιδιαίτερα σοβαρό ζήτημα που αντιμετωπίζουν τα καλλιτεχνικά και μουσικά σχολεία είναι αυτό των κτηριακών υποδομών καθώς καταγράφονται πολλές περιπτώσεις ακατάλληλων αιθουσών, λειτουργία τμημάτων σε container,  λειτουργία κατευθύνσεων και συνόλων σε διαδρόμους ή ακόμα και κάτω από σκάλες. Η μεταστέγαση σχολείων (Καλλιτεχνικό Αθήνας, Μουσικό Μυτιλήνης) σε νέες δομές, δεν έλυσε προβλήματα, όπως τα παραπάνω, καθώς και αυτές οι νέες δομές αποδείχθηκαν, επίσης ανεπαρκείς και ακατάλληλες όπως καταγγέλλει η Πανελλήνια Ένωση Γονέων. Και όλα αυτά, ενώ  εξαγγέλλεται από το Υπουργείο Παιδείας η ίδρυση νέων μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων, συνοδευόμενη από επαινετικά σχόλια για το έργο τους!

Πάγιο αίτημα των μαθητών και των γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων είναι η απονομή κατατακτηρίων εγγράφων στους αποφοίτους, ώστε να αναγνωρίζεται υποχρεωτικά το επίπεδο των μουσικών και καλλιτεχνικών σπουδών τους, αλλά και η διεξαγωγή εξετάσεων για την απόκτηση πτυχίων στα αντικείμενα της Αρμονίας, της Βυζαντινής Μουσικής και των Ελληνικών παραδοσιακών οργάνων. Όσοι απόφοιτοι των μουσικών σχολείων επιθυμούν να αναγνωρίσουν το επίπεδο σπουδών τους στα παραπάνω αντικείμενα και να αποκτήσουν αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα, δεν μπορούν να δώσουν εξετάσεις για να διαπιστωθεί το επίπεδο γνώσεων τους αλλά υποχρεώνονται να καταφύγουν στην ωδειακή εκπαίδευση, να αναλάβουν το κόστος κατατακτηρίων εξετάσεων και να φοιτήσουν για τουλάχιστον ένα έτος σε αναγνωρισμένο από το κράτος ωδείο, συχνά επαναλαμβάνοντας μαθήματα, τα οποία επί σειρά ετών έχουν ήδη διδαχθεί στα σχολεία τους.

Η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων επισημαίνει στο Δελτίο Τύπου της μια σειρά ακόμα από προβλήματα: ελλείψεις σε απαραίτητο εξοπλισμό, απουσία  ορθής συντήρησής του όποιου εξοπλισμού υπάρχει, βιβλία ειδικοτήτων που πληρώνονται από τους γονείς και δεν παρέχονται δωρεάν, αδυναμία συνέχισης των σπουδών αποφοίτων των σχολείων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση επειδή δεν υπάρχουν αντίστοιχα τμήματα πανεπιστημιακού επιπέδου (χορός) ή είναι περιορισμένος ο αριθμός τους (κινηματογράφος), προβλήματα στη μετακίνηση των μαθητών από τον τόπο κατοικίας τους προς τα σχολεία τους που έχουν διαδημοτικό χαρακτήρα.

Επειδή όλα τα παραπάνω προβλήματα υπονομεύουν ουσιαστικά τον δωρεάν χαρακτήρα της δημόσιας καλλιτεχνικής εκπαίδευσης στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας

Επειδή το Υπουργείο Παιδείας ανακοινώνει την ίδρυση νέων καλλιτεχνικών σχολείων, χωρίς όμως να ασχολείται με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ήδη υφιστάμενα Καλλιτεχνικά και Μουσικά Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας

Ερωτάται η κυρία Υπουργός:

Σε ποιες ενέργειες σκοπεύετε να προχωρήσετε άμεσα,  ώστε να επιλυθούν τα ανωτέρω αναφερόμενα σοβαρότατα ζητήματα, που αντιμετωπίζουν τα Καλλιτεχνικά και Μουσικά Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας;

Οι ερωτώσες/ώντες Βουλεύτριες/λευτές

  • Χρηστίδου Ραλλία
  • Φίλης Νικόλαος
  • Τζούφη Μερόπη
  • Αλεξιάδης Τρύφων
  • Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
  • Αυγέρη Θεοδώρα (Δώρα)
  • Αυλωνίτης Αλέξανδρος- Χρήστος
  • Βαγενά Άννα
  • Βαρδάκης Σωκράτης
  • Βαρεμένος Γεώργιος
  • Βερναδάκης Χριστόφορος
  • Βέττα Καλλιόπη
  • Γιαννούλης Χρήστος
  • Γκαρά Αναστασία
  • Δρίτσας Θεόδωρος
  • Ηγουμενίδης Νικόλαος
  • Ζουράρις Κωνσταντίνος
  • Καλαματιανός Διονύσιος
  • Μάλαμα Κυριακή
  • Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
  • Μάρκου Κωνσταντίνος
  • Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
  • Μπάρκας Κωνσταντίνος
  • Μπουρνούς Ιωάννης
  • Νοτοπούλου Αικατερίνη
  • Ξανθόπουλος Θεόφιλος
  • Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
  • Παπαηλιού Γεώργιος
  • Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
  • Ραγκούσης Ιωάννης
  • Σαντορινιός Νεκτάριος
  • Σκουρολιάκος Παναγιώτης
  • Συρμαλένιος Νικόλαος
  • Τριανταφυλλίδης  Αλέξανδρος
  • Τσίπρας Γεώργιος
  • Φάμελλος Σωκράτης
  • Φωτίου Θεανώ
  • Ψυχογιός Γεώργιος

Σχόλια (4)

 
Ενίσχυση καλλιτεχνικής παιδείας
27 Απρ 2022 01:31

Η Καλλιτεχνική παιδεία πρέπει να ενισχυθεί, σε όλα τα Γυμνάσια και όχι μόνο στα εξειδικευμένα που είναι ελάχιστα στον αριθμό.

 
ΕΛΕΟΣ
23 Απρ 2022 09:10

ΤΩΡΑ ΘΥΜΗΘΗΚΑΝΝ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ.

 
Δημήτρης
20 Απρ 2022 14:05

Δηλαδή οι κτιριακές υποδομές ήταν διαφορετικές επι ΣΥΡΙΖΑ; Τώρα θυμήθηκαν τις κτιριακές υποδομές αλήθεια;

 
ΧΡΗΣΤΟΣ Α.
20 Απρ 2022 13:12

Τα διαλύσανε όλα!

Φύγετε

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.