Η Σύγκλητος του ΑΠΘ για τις φήμες περί ενοποίησης των Παιδαγωγικών , Ξενόγλωσσων Τμημάτων και ν Θεολογικών Τμημάτων

Η Σύγκλητος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στη σημερινή (20-04-2022) συνεδρίασή της έγινε κοινωνός φημών περί ενοποίησης των Παιδαγωγικών Τμημάτων, των Ξενόγλωσσων Τμημάτων, καθώς και των Θεολογικών Τμημάτων των αντίστοιχων Σχολών στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης του ακαδημαϊκού χάρτη.
Έως σήμερα , αναφέρει ανακοίνωση της Συγκλήτου, δεν έχει αποσταλεί θεσμικά καμία επίσημη επιστολή αναφορικά με το συγκεκριμένο θέμα στις αρχές του Πανεπιστημίου.
Η Σύγκλητος του ΑΠΘ τονίζει ότι κάθε ένα από αυτά τα Τμήματα ανταποκρίνεται με υψηλές επιδόσεις στις ανάγκες της σύγχρονης Ευρωπαϊκής και Διεθνούς επιστημονικής έρευνας και διδασκαλίας.
Οποιαδήποτε πρόθεση για αλλαγή , τονίζουν οι Συγκλητικοί του ΑΠΘ, πρέπει να συζητηθεί στο πλαίσιο ενός ειλικρινούς διαλόγου αναβάθμισης της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη βάση ακαδημαϊκών και επιστημονικών κριτηρίων, καθώς και πρακτικών από τον διεθνή χώρο.
Σχολιάστε το άρθρο
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Δημοφιλή Άρθρα
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΚΟΛΕΓΙΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
- Προσλήψεις ωρομισθίων εκπαιδευτικών στη Γερμανία
- Επιστολή στον Κ. Μητσοτάκη των Ερευνητών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών
- Κανονικά θα λειτουργήσουν τη Δευτέρα όλα τα σχολεία της Φαρκαδόνας
- Χορήγηση υποτροφιών ακαδημαϊκού έτους 2023-2024 από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και την Γενική Γραμματεία Κοινωνική...
- Ανασυγκροτήθηκε η Επιτροπή Ένταξης Εκπαιδευτικών σε Κλάδους
- Υφ. Παιδείας: Σε ελάχιστα σχολεία της Θεσσαλίας θα γίνει τηλεκπαίδευση
- Η υφ. Παιδείας για τα κενά στα σχολεία
- Οδηγίες για την εξέταση του μαθήματος Αρχιτεκτονικό Σχέδιο ΕΠΑΛ
- Αύριο η ανακοίνωση των βαθμολογιών των βαθμολογίας Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ
- Το Πολυτεχνείο Κρήτης για τους πληγέντες από τις καταστροφικές πλημμύρες στην περιοχή της Θεσσαλίας
Σχόλια (11)
Οι αριστούχοι επιλέγουν σταθερά τις παραδοσιακά υψηλόβαθμες Σχολές των Πανεπιστημίων (πχ. Πολυτεχνικές)
Έχουν περάσει περισσότερα από 20 χρόνια όμως το επίπεδο των τμημάτων ΤΕΙ -αλλά και αρκετών πανεπιστημιακών σε κέντρο και περιφέρεια που ιδρύθηκαν χωρίς σχεδιασμό αξιοποιώντας ευρωπαϊκές επιδοτήσεις- δεν έχει βελτιωθεί σε βαθμό που να τα καθιστά ανταγωνιστικά για τη διεθνή έρευνα.
Πολλά τμήματα δεν είναι καν ελκυστικά για σπουδές στην Ελλα΄δα, όπως αποδεικνύεται από τους χαμηλούς αριθμούς αποφοίτων - σε κάποια τμήματα αποφοιτούν λιγότεροι από 25-30 άτομα κάθε χρόνο.
Δείτε, επίσης, τα Στατιστικά Στοιχεία των βαθμολογιών των αποφοίτων του Γενικού Λυκείου την τελευταία τετραετία:
https://www.esos.gr/arthra/73733/ta-statistika-stoiheia-klimakosis-morio... (2021)
https://www.esos.gr/arthra/68552/i-anagnosi-ton-apotelesmaton-ton-panell... (2020)
https://www.esos.gr/arthra/68547/ta-statistika-stoiheia-gia-tis-fetines-... (2020)
https://www.esos.gr/arthra/63252/anakoinothikan-oi-vathmologies-ton-ypop... (2019)
https://www.esos.gr/arthra/57929/klimakosi-morion-ton-ypopsifion-panella... (2018)
Προς
Polar_Fish
28 Απρ 2022 01:34
Kαμμία αλλαγή δεν οδηγεί σε σταθερά συμπεράσματα πριν περάσουν 4-8 χρόνια.
Kαμμία αλλαγή δεν οδηγεί σε σταθερά συμπεράσματα πριν περάσουν 4-8 χρόνια.
Υπάρχουν πολλά τμήματα που πρέπει να συνενωθούν και να απορροφηθούν
https://www.esos.gr/arthra/77832/tmima-pliroforikis-dipae-diafonoyme-me-...
Αυτά προφανώς δεν είναι τα 8 Παιδαγωγικά και οι Ξένες Φιλολογίες, επιτέλους ας υπάρχει σχέδιο για την χωροταξική ανάπτυξη της Ανώτατης Εκπαίδευσης στο 2025.
Γνώσεις παιδαγωγικής απαιτούνται σε όλες τις δομές που ασχολούνται με την εκπαίδευση και επανένταξη προσφύγων και μεταναστών, δεν είναι μόνο τα δημόσια σχολεία που απορροφούν τους πτυχιούχους.
Επίσης, μπορούν οι απόφοιτοι να ασχοληθούν με την Ψυχολογία σε μεταπτυχιακό επίπεδο και να εργαστούν στον ιδιωτικό τομέα στα τμήματα Διοίκησης Προσωπικού.
Το ίδιο και οι πτυχιούχοι Ξένων Γλωσσών, στο εξωτερικό υπάρχουν συγκεκριμένες θέσεις που απαιτούν γνώσεις ευρωπαϊκών γλωσσών σε τμήματα Πωλήσεων και Ανάπτυξης (πχ. Ισπανικά ή Ρωσικά ή Αραβικά).
Σημασία έχει η ποιότητα των σπουδών όχι να γεμίζουμε με «φανταχτερούς» τίτλους πτυχίων που ίσως είναι της μόδας αλλά αποδεικνύονται κενοί περιεχομένου.
Για "το πράμα "εκπαιδευτικοί μηχανικοί" της ΑΣΠΑΙΤΕ"
Η ΑΣΠΑΙΤΕ (και η πρώην ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ) δίνει διπλά επαγγελματικά δικαιώματα στους αποφοίτους της. Άλλοι απασχολούνται στην εκπαίδευση και άλλοι ως μηχανικοί ΤΕ (τα τεχνολογικά μαθήματα είναι παρόμοια με αυτά των πρώην ΤΕΙ). Για το επίπεδο των παιδαγωγικών μαθημάτων ανατρέξτε στον Ν. 2525/1997 στο άρθρο 6, παρ. 4 (το οποίο βέβαια δεν εφαρμόσθηκε ποτέ).
Και είναι η μόνη σχολή που το πτυχίο που απονέμει φέρει τον τίτλο "εκπαιδευτικός".
Μάλιστα...δηλαδή να διατηρήσουμε το ίδιο προσωπικό, γραμματεία, χώρους κλπ, για την εκπαίδευση των μισών ατόμων και μάλιστα σε τμήματα σχεδόν ίδια. Πολύ αποδοτικό...φυσικά αυτά τα χουβαρνταλίκια είναι με τα λεφτά άλλων, γιατί αν αυτό το πλήρωνε ιδιώτης με δικά του λεφτά δε θα το έκανε στον αιώνα τον άπαντα.
Δεν υπάρχει λόγος συγχώνευσης των Παιδαγωγικών Τμημάτων, αρκεί να μειωθούν οι εισακτέοι σε αυτά, δηλαδή αντί για 200 ας δέχονται 80 έως 100 πρωτοετείς κάθε χρόνο.
Μην σας μπερδεύει ο όρος Κοινωνική Θεολογία. Στην ουσία πρόκεται για τη κοινωνία που διαμορφώνεται μέσα από θρησκευτικούς παράγοντες, σε αντιδιαστολή με την κοινωνία που διαμορφώνεται μέσα απο οικονομικούς παράγοντες. Ειναι ενδιαφέρον πεδίο, όμως δεν εξηγεί την ύπαρξη ειδικού τμήματος γιαυτό το σκοπό.
Που να καταλαβεις τη διάκριση, αφού οπως λες - και όντως έιναι έτσι - η αλληλοκάλυψη είναι σημαντική. Πολλά από τα τμήματα των ΑΕΙ δημιουργήθηκαν - όπως φαίνεται - όχι για αμιγώς ακαδημαϊκούς λόγους, για να το πω ευγενικά.
Για την ΑΣΠΑΙΤΕ μην το πιάνεις καν... ακου λεει "εκπαιδευτικοί μηχανικοί"... δεν νομίζω ότι υπάρχει άλλη χώρα μ'αυτό το πράμα.
Προφανώς υπάρχουν αναρίθμητα επιστημονικά επιχειρήματα για το ποια γνωστικά αντικείμενα ταιριάζουν και ποια όχι, αλλά ένας απλός τρόπος να το αντιληφθούν αρκετοί είναι με το παράδειγμα των κλάδων των εκπαιδευτικών. Άλλο πτυχίο και άλλες απαιτήσεις υπάρχουν για τον ΠΕ60, άλλο πτυχίο και άλλες απαιτήσεις για τον ΠΕ70, άλλο για την ειδική αγωγή. Δεν θα έδινε ποτέ το Υπουργείο ανάθεση σε έναν ΠΕ05 να διδάξει Αγγλικά, ούτε σε έναν ΠΕ06 Γαλλικά. Τα Τμήματα είναι ασυμβίβαστα. Από την άλλη, όταν στην ίδια πόλη έχεις 2 τμήματα που παράγουν ΠΕ01, 3 τμήματα που παράγουν ΠΕ02 και 153 τμήματα που παράγουν ΠΕ80 και ΠΕ86, με πανομοιότυπα γνωστικά αντικείμενα και επαγγελματικά δικαιώματα, εκεί αξίζει ριζική αναθεώρηση.
Για να είμαι ειλικρινής ποτέ δεν είχα καταλάβει την διάκριση στα γνωστικά αντικείμενα μεταξύ Τμημάτων Θεολογίας και Κοινωνικής Θεολογίας. Ακόμα και με μια γρήγορη ματιά στα προγράμματα σπουδών φαίνεται να υπάρχει σημαντική αλληλεπικάλυψη μαθημάτων. Θεωρώ λοιπόν ότι αν πρόκειται να συγχωνευτούν τα Τμήματα της ΑΣΠΑΙΤΕ με το επιχείρημα ότι δεν χρειάζονται τόσοι εκπαιδευτικοί μηχανικοί στη σημερινή αγορά εργασίας, τότε για τους ίδιους λόγους κάθε Πανεπιστήμιο θα μπορεί να αρκείται σε ένα Τμήμα Θεολογίας. Τουλάχιστον όσοι τελειώνουν μια ξένη φιλολογία μπορούν να απορροφηθούν και σε άλλους τομείς εκτός από το Δημόσιο.