ΒΟΥΛΗ

Χ. Κεφαλίδου: Ένταξη του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας» στη Β’ Λυκείου, από το σχολικό έτος 2022 – 2023, ως μάθημα γενικής παιδείας

Δημοσίευση: 10/05/2022
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αναφορά κατέθεσε σήμερα, Τρίτη 10 Μαΐου, η Χαρά Κεφαλίδου, βουλευτής Δράμας και Υπεύθυνη Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων, μαζί με τους βουλευτές της Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής,   Ο. Κωνσταντινόπουλο,  Χ. Γκόκα και   Α. Πάνα, προς την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ  Νίκη Κεραμέως,  με θέμα: «Αίτημα Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος για ένταξη του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας» στη Β’ Λυκείου, από το σχολικό έτος 2022 – 2023, ως μάθημα γενικής παιδείας».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Αναφοράς:

ΑΝΑΦΟΡΑ

Προς: Την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως

Θέμα: «Αίτημα Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος για ένταξη του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας» στη Β’ Λυκείου, από το σχολικό έτος 2022 – 2023, ως μάθημα γενικής παιδείας»

Με επιστολή του, προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος (Ο.Ε.Ε.) ζητά να επανεξεταστεί το αίτημά του για ένταξη του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας» στη Β’ Λυκείου, από το σχολικό έτος 2022 – 2023, ως μάθημα γενικής παιδείας.

Στην επιστολή τονίζεται ότι η ύπαρξη ενός οικονομικού μαθήματος μόνο στη Γ’ Λυκείου και μόνο στην κατεύθυνση «Επιστήμες Οικονομίας & Πληροφορικής», δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας και το αίτημά τους δεν είναι στενά κλαδικό, όπως κάποιος μπορεί να συμπεράνει από μία πρώτη ανάγνωση, αλλά ενισχύεται από τρία βασικά στοιχεία:

1) Με βάση το δελτίο τύπου που αναρτήθηκε από το Υπουργείο Οικονομικών στις 4 Δεκεμβρίου 2021: «η Ελληνική κυβέρνηση αναγνωρίζει ότι ο σχεδιασμός και η εφαρμογή μιας Εθνικής Στρατηγικής για τον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό είναι ένας από τους αποτελεσματικότερους τρόπους για την αύξηση των χρηματοοικονομικών γνώσεων των πολιτών στη χώρα μας».

2) Ο αριθμός των μαθητών, που φοιτούν στο Ελληνικό Γενικό Λύκειο και έρχονται σε επαφή με τα οικονομικά είναι ένας στους τρεις, δηλαδή μόνο όσοι ακολουθούν την κατεύθυνση «Επιστήμες Οικονομίας & Πληροφορικής». Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δύο στους τρεις απόφοιτους δεν έρχονται ποτέ σε επαφή με την οικονομική επιστήμη, γεγονός που συνεπάγεται δυσμενείς επιπτώσεις τόσο για την προσωπική τους οικονομική συμπεριφορά, όσο και την κοινωνική ευημερία.

3)Οι μαθητές, που λαμβάνουν μέρος στις Πανελλαδικές εξετάσεις, δεν εξετάζονται επί ίσοις όροις. Συγκεκριμένα, το μόνο επιστημονικό αντικείμενο που δεν έχει συνέχεια από τη Β’ προς τη Γ’ Λυκείου είναι τα οικονομικά. Το γεγονός αυτό δεν βοηθά τους μαθητές ούτε να επιλέξουν ορθολογικότερα κατεύθυνση σπουδών, αλλά ούτε τους δίνεται η δυνατότητα να εμβαθύνουν στην Οικονομική Επιστήμη και να σημειώσουν υψηλότερες επιδόσεις στις εξετάσεις.

Σε συνέχεια των ανωτέρω επισυνάπτεται η Επιστολή του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και ζητούμε να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες και να επανεξετάσετε το αίτημά του, αναφορικά με την ένταξη του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας» στη Β’ Λυκείου, από το σχολικό έτος 2022 – 2023, ως μάθημα γενικής παιδείας.

Οι Αναφέροντες Βουλευτές

Χαρά Κεφαλίδου

Κωνσταντινόπουλος Οδυσσέας

Γκόκας Χρήστος

Πάνας Απόστολος

Σχόλια (9)

 
Κώστας Καλαιτζής
17 Μάιος 2022 12:49

Συγχαρητήρια στο Οικονομικό Επιμελητήριο για την προσπάθεια να εισαχθεί το μάθημα "ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ" στη Β' τάξη του Γενικού Λυκείου.
Ως μάθημα Γενικής παιδειας θεωρώ ότι είναι απολύτως απαραίτητο, προκειμένου όλοι οι αυριανοί πολίτες να έχουν έστω μια ελάχιστη επαφή με την Οικονομική Επιστήμη.
Να συνεχίσετε παρακαλώ την προσπάθεια μέχρι την επιτυχή της κατάληξη.
Κ. Καλαϊτζής.

 
Μάθημα Κοινωνιολογίας και Οικονομικών
11 Μάιος 2022 15:17

Στο Λύκειο πρέπει να υπάρχει μάθημα Γενικής Παιδείας, που να καλύπτει τις Κοινωνικές Επιστήμες και τις βασικές οικονομικές αρχές - άλλωστε, τα οικονομικά αποτελούν τη βάση για πολλές κοινωνικές θεωρίες.

Επιπρόσθετα, θα έπρεπε να διδάσκεται Σύγχρονη Ευρωπαϊκή Ιστορία, με έμφαση στον 19ο και 20ο αιώνα, ώστα οι αυριανοί πολίτες να έχουν επαρκείς γνώσεις πχ. σχετικά με την Αμερικανική Επανάσταση, την Γαλλική Επανάσταση, της Αναγέννησης και του Διαφωτισμού, καθώς και της Βιομηχανικής Περιόδου και των παγκοσμίων πολέμων που ακολούθησαν.

 
ΧΡΗΣΤΟΣ
11 Μάιος 2022 13:19

Η ένταξη του μαθήματος “Αρχές Οικονομίας” στη Β’ Λυκείου θα φέρει θετικά αποτελέσματα στη μετέπειτα ζωή των αποφοίτων καθώς θα τους βοηθήσει να χτίσουν τον οικονομικό τρόπο σκέψης και ως εκ τούτου να διαχειρίζονται ορθολογικότερα τα οικονομικά τους ζητήματα στη καθημερινή ζωή αλλά να επιλέξουν και από μια σειρά άλλων οικονομικών επαγγελμάτων. Κατ’ επέκταση θα είναι ωφέλιμο για τη κοινωνία συνολικά. Βέβαια το ιδανικό είναι το μάθημα να διδάσκεται από οικονομολόγους με βασικό πτυχίο «Οικονομικών Επιστημών» και όχι από πτυχιούχους άλλων τμημάτων του ΠΕ80 ή ακόμη από πτυχιούχους που κατέχουν δεύτερο βασικό πτυχίο σε διαφορετικό ΠΕ όπως παραδόξως συμβαίνει με το σημερινό νόμο (Γαβρόγλου) που επιβραβεύει αυξάνοντας τη μοριοδότηση στους κατέχοντες δεύτερο βασικό πτυχίο σε μη σχετική ειδικότητα (π.χ. ΠΕ80 και δεύτερο πτυχίο στην μουσικολογία ή στη Θεατρολογία κλπ).

 
Νικόλας
10 Μάιος 2022 23:59

Πρέπει η κυβέρνηση να λάβει υπόψιν σοβαρά αυτά που λένε οι οικονομολόγοι. Μα πως είναι δυνατόν οι αυριανοί πολίτες να στερούνται βασικών οικονομικών γνώσεων;

 
Γιώτα
10 Μάιος 2022 23:57

Η ενίσχυση των οικονομικών αποτελεί μονόδρομο για να οικοδομήσουμε την κοινωνία του αύριο.

 
Μητέρα
10 Μάιος 2022 19:57

Η Β Λυκείου είναι στην πραγματικότητα τάξη προπαρασκευαστική για την Γ Λυκείου. Τα παιδιά που επιλέγουν οικονομικά -πληροφορική στερούνται αντίστοιχα μαθήματα προσανατολισμού στη Β τάξη και επιβαρύνονται με αλλά που δεν θα τους χρειαστούν.

 
ΠΟΛΙΤΗΣ
10 Μάιος 2022 19:54

ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ , ΓΙΑ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΠΟΧΗ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΥΡΙΑΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΜΑΛΛΟΝ ΣΚΟΠΙΜΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΜΑΘΕΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΕ ΒΑΣΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ.
ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΠΛΑΝΑΣ.....ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.
ΔΕΙΤΕ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ....

 
Γιάννης
10 Μάιος 2022 18:08

Είναι ένα δίκαιο αίτημα και πρέπει να πραγματοποιηθεί. Η αναβάθμιση των οικονομικών στην εκπαίδευση θα επιφέρει καλό για όλη την κοινωνία. Δυστυχώς τα περισσότερα παιδιά που τελειώνουν σήμερα το σχολείο είναι οικονομικά αναλφάβητοι

 
Παντελής
10 Μάιος 2022 17:51

Η υπερσυντηρητικη και οπισθοδρομική υπουργός της "φιλελεύθερης" κυβέρνησης,, τι γνώμη έχει άραγε;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.