Ο αριθμός εισακτέων ανά τμήμα και Πανεπιστήμιο - 9.021 θέσεις λιγότερες από περσι

Τα κριτήρια του υπ.Παιδείας για τον καθορσιμό του αριθμού εισακτέων

15/05/2022

Ενημερώθηκε: 23/05/2022, 08:10

Άκουσε το άρθρο

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η απόφαση με την οποία καθορίζεται ο αριθμός   εισακτέων ανά Πανεπιστημιακή Σχολή/Τμήμα για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023.

Ο συνολικός αριθμός εισακτέων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 ανέρχεται σε 68.394 (στους οποίους θα προστεθούν και οι εισακτέοι στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής, του Εμπορικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος), από  77.415 περσι, δηλαδή 9.021 θέσεις λιγότερες από περσι.

Υπενθυμίζεται ότι ο αριθμός των υποψηφίων που εισήχθησαν το 2021 σε ΑΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ και ΑΕΑ ανερχόταν σε 60.070 (σ.σ. περίπου 20.000 κενές θέσεις).

Ο ορισμός και η κατανομή του αριθμού στα επιμέρους Τμήματα, το υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με την ανακοίνωσή του , έλαβε  υπ’ όψιν  και τα ακόλουθα κριτήρια με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων σπουδών:

  • Τις εισηγήσεις των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων για τον αριθμό των εισακτέων, υπό το πρίσμα και του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου των μετεγγραφών.
  • Τον εξορθολογισμό του συστήματος κατανομής εισακτέων μετά την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
  • Τη στήριξη σπουδών σε Τμήματα Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων εκεί όπου υπάρχουν δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης, αλλά και με μέριμνα για τις ακριτικές περιοχές (πχ. το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας έχουν μεγαλύτερο μερίδιο εκεί όπου αυξήθηκαν οι θέσεις).
  • Τη σύνδεση της ανώτατης εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας σε συνδυασμό με γεωγραφικούς αναπτυξιακούς στόχους για τμήματα με σημαντικές δυνατότητες απορρόφησης των αποφοίτων τους.

Σχόλια (18)

Υποβάθμιση πτυχίων των ελληνικών ΑΕΙ
|

Από το τόσο μακρινό 2015, είδηση για τα τότε ΤΕΙ, ενώ τα παιδιά του τότε Λυκείου είναι πλέον φοιτητές και απόφοιτοι, τώρα πρέπει να πούμε στους νέους υποψηφίους ότι δήθεν θα έχουν «περισσότερες ευκαιρίες» με υποβαθμισμένα πτυχία και «την τύχη» να έχουν περισσότερες θέσεις εισακτέων σε σχολές με βάση το 09/20 που κανείς δεν ήθελε ούτε πριν 10 χρόνια;

https://www.esos.gr/arthra/41055/eisigisi-proedron-tei-na-metonomastoyn…

Μιχάλης
|

Εκλεγεστε για να υπερασπίζεστε τα συμφέροντα των Ελλήνων πολιτών αλλά εσείς δεν τους λογαριάζεται.
Καταργήστε την ΕΒΕ.
Δεν βλέπετε ότι κάνετε κακό.
Θέλετε τον πλούσιο πλουσιότερο και το φτωχό φτωχότερο.
Πάντα υπέρ του κεφαλαίου.
Μπράβο.

Θανάσης
|

Ξεχνάτε τις εσωκομματικές διεργασίες ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ;
Τρέμετε τι θα γίνει με τις εκλογές στο τέλους του έτους.
Τους αγανακτισμένους γονείς και υποψηφίους δεν τους τρέμετε;
Κοντός ψαλμός αλληλούια.

Κάποιος
|

Να προσέχατε τι ψηφίζατε, απλό είναι.

Μέλη ΔΕΠ μετακινούνται σε Αττική και άλλες πόλεις
|

Ας καταργηθούν αυτά τα τμήματα, να εξετάζουμε πρώτα όμως γιατί έμειναν με λίγα μέλη ΔΕΠ - μήπως επειδή όσοι μονιμοποιούνται μετά από 4-5 χρόνια επιλέγουν να μετακινηθούν σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες μεγάλες πόλεις;

Παράδοξο να κρατούν οι καθηγητές πανεπιστημίου τους φοιτητές σαν ομήρους σε τμήματα που ούτε οι ίδιοι δεν επιθυμούν να βρίσκονται!

Ποιότητα σπουδών χωρίς συγχώνευση Σχολών και Ιδρυμάτων & εξορθολογισμό του ακαδημαϊκού χάρτη των ΑΕΙ είναι αδύνατο να εξασφαλιστεί, όσες αλλαγές κι αν προωθήσει μονομερώς το Υπουργείο Παιδείας.

Ίδια τμήματα με τα μισά μέλη ΔΕΠ
15 Μάιος 2022 15:38

Παίρνουν σχεδόν διπλάσιους φοιτητές από αλλα με διπλάσιο αριθμό ΔΕΠ. Και μετά ονειρεύονται αξιολογήσεις και ποιότητα σπουδών...

Σα δε ντρεπεστε!
|

Μετα απο τοσο μαρασμο στη ζωη γονεων παιδιων, συνεχιζετε να τους χαντακωνετε! Ξεκινησατε περυσι και συνεχιζετε. Καμια ενσυναισθηση.

Μαρία
|

@Επιτελους, από ΕΠΑΛ το ποσοστό είναι 10% για τα Πανεπιστήμια και 5% για Πολυτεχνικές σχολές.

Φοιτητής ΠΑΔΑ
|

Εγώ αυτό που κατάλαβα είναι ότι το υπουργείο κατήργησε θέσεις από τμήματα που δεν δηλώθηκαν από κανέναν υποψήφιο πέρυσι με αποτέλεσμα πολυ χαμηλές βάσεις ή όσοι τα δήλωσαν έγραψαν πολύ κάτω από τη βάση με αποτελέσμα να μείνουν αρκετές κενές θέσεις.
Αντίθετα έδωσε επιπλέον θέσεις σε τμήματα που δηλώθηκαν από υποψήφιους και γενικώς είχαν μεγάλη προτίμηση.
Πχ Πέρυσι ε΄δωσε 11500 θέσεις σε ειδικότητες μηχανικών, ενώ φέτος 10500, δηλαδή 1000 λιγότερες. Γιατί συνέβη αυτό όμως;΄
Δείτε πχ το τμήμα Μηχανικών Ορυκτών Πόρων στην Κοζάνη, πέρυσι ε΄δινε 200 θέσεις αλλά μόνο 3 άτομα πέρασαν εκεί(από ΓΕΛ), δεν το δήλωσε κανένας δηλαδή. Ε φέτος του δίνει 100 θέσεις.
Άλλο παράδειγμα, ΔΙ.ΠΑ.Ε.,Μηχανικοί Παραγωγής και Διοίκησης Θεσ/νικη,πέρυσι έδωσε 220 θέσεις και πέρασαν 64 μόνο από ΓΕΛ, δηλάδη ή δεν το δήλωσαν ή δεν εγράψαν τίποτα όσοι το δήλωσαν. Φέτος του δίνει 140 θέσεις , - 80 δηλάδη.
Αντιθέτως στους Χημικούς Μηχανικούς στη Κοζάνη που δηλώθηκε από πάρα πολλούς πέρυσι και καλύφθηκαν όλες οι θέσεις φέτος του δίνει μπόνους + 50 θέσεις γιατί βλέπει ότι έχει ζήτηση από υποψήφιους. Πέρυσι έδινε 100 θεσεις και φέτος 150.
Άλλα παραδείγματα είναι πχ οι θεολογικές στη Θεσ/νικη. Πέρυσι έδινε το υπουργείο 212 και 113(μουσουλμανικη θεολογια) και φέτος 150 και 50 αντίστοιχα. Γιατί? Μα δεν τις δήλωσε κανείς. Ποιός ο λόγος να φουσκώνεις τις θέσεις αυτές από την στιγμή που ελάχιστοι ενδιαφέρονται.
Γενικά έαν κάποιος κάνει την μικροέρευνα του, φέτος σε σχέση με πέρυσι στις βάσεις και γενικώς στη ζήτηση που έχει το κάθε τμήμα θα καταλάβει γτ είναι πολύ λιγότερες οι θέσεις.

Επιτελους
|

Απο το τιποτα κάτι είναι και αυτές οι περικοπές που έγιναν. Στην Αθήνα οι περικοπές σε τμήματα ζητησης βλ. ΟΠΑ ΛοΧρη παραμένουν στο τίποτα με τους αιώνιους Φοιτητές να λιμνάζουν κ συνεχώς να μπαίνουν και άλλοι.Έχετε πολύ δουλεια ακόμη για τον εξορθολογισμό στα ΑΕΙ. Δεσμευτήκατε με κλείσιμο τμημάτων που υπολειτουργούν αλλά μείνατε στα λόγια. Δώστε κίνητρα στα παιδιά να στραφούν σε τεχνικά επαγγέλματα που τόσο εχει ανάγκη η αγορά κ μην δημιουργείτε στρατιές ανέργων αποφοίτων απο σχολες χωρις αντικείμενο.
@ Μητέρα υποψήφιου πανελλαδικών ΕΠΑΛ Από ΕΠΑΛ δίνεται η δυνατότητα εισόδου 5% σε ΑΕΙ. Οπότε οι αριστούχοι ακόμα κ οι μέτριοι μαθητές θα περάσουν ούτως η άλλως. Καλη επιτυχια στο παιδί σας.

Αναλογιζόμενος
|

Οφείλουμε "να βγάλουμε το καπέλο" στην Κεραμέως!
Μετά από χρόνια επιτέλους ένας Υπουργός κάνει σημαντικά βήματα εξορθολογισμού χωρίς να φοβηθεί το εύκολο σύνθημα του λαϊκισμού για μειωμένες θέσεις.
Μείωσε σε λογικούς αριθμούς τις θέσεις σε σχολές που δεν έχουν ζήτηση, π.χ. της Φυσικομαθηματικής (π.χ. 50+50 στα δύο Μαθηματικά Κρήτης), λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις των τμημάτων. Μια κίνηση φιλική για την ύπαρξη των τμημάτων, ώστε να μπορέσουν όλα να έχουν ένα αξιοπρεπή αριθμό φοιτητών του χρόνου.

Αγανακτισμένος γονέας
|

Θα συναντηθούμε στις κάλπες κα Κεραμεως... Η αλαζονεία και η εμπάθεια στα πρόσωπα των αδυνάτων οικονομικά, ειναι "ύβρις". Και η "υβρις", πάντα θα απαντηθεί από τη ζωή.

Γονιός
|

Κατά τ'αλλα το υπουργείο θα αυξανε τις θέσεις στα "περιφερειακά" πανεπιστήμια κ θα μείωνε στα κεντρικά! Πως γίνεται λοιπόν να υπάρχει τέτοια ιλιγγιώδης σφαγή 12%σχεδον κάτω μείωση 9000 θέσεων; δουλευόμαστε; με την ΕΒΕ είναι ο τέλειος συνδυασμός του Ηρώδη! Αλοιμονο στα παιδιά μας! Θεός φυλάξοι άθλιοι της κυβέρνησης! Με τέτοια κρίση παγκοσμίως ποιος θα σπουδάσει το παιδί του εκτός τόπου διαμονής του;

Μητέρα υποψήφιου πανελλαδικών ΕΠΑΛ
|

Γιατί κυρία Κεραμέως δεν θέλετε να σπουδάσουν τα παιδιά μας στην δημόσια Τριτοβάθμια Εκπαίδευση; Γνωρίζετε ότι τα παιδιά που δίνουν φέτος έχουν περάσει το Λύκειο με τηλεκπαίδευση και χωρίς εξετάσεις και αντί για κατανόηση, τους βάλατε χίλια εμπόδια: Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, Συντελεστές Βαρύτητας, αυξημένη ύλη και μείωση του αριθμού εισακτέων. Προσωπικά εάν το παιδί μου δεν περάσει στις Πανελλήνιες εξετάσεις του ΕΠΑΛ θα προσφύγω στα δικαστήρια. Έχω ήδη μιλήσει με δικηγόρο.
Σύμφωνα με το άρθρο 11 του Ν. 4777/2021 (ΦΕΚ Α25-17.02.2021) οι συντελεστές βαρύτητας έπρεπε να έχουν ανακοινωθεί μέχρι την 31/5/2021. Τελικά οι συντελεστές βαρύτητας ανακοινώθηκαν στις 18/11/2021 κατά παράβαση του νόμου και ενώ έχει ήδη ξεκινήσει η προετοιμασία των υποψήφιων δίνοντας βαρύτητα στα μαθήματα ειδικότητας ΕΠΑΛ. Όλα τα προηγούμενα χρόνια τα 2 μαθήματα ειδικότητας στα πανελλαδικά μαθήματα του ΕΠΑΛ είχαν συντελεστή βαρύτητας 70%. Με βάση τους νεότερους συντελεστές βαρύτητας τα μαθήματα ειδικότητας στην πλειοψηφία των σχολών κατέχουν ποσοστό 40%. Τα μαθήματα ειδικότητας θα έπρεπε να έχουν αυξημένο συντελεστή βαρύτητας γιατί σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα σπουδών της Β’ και Γ’ Τάξης του ΕΠΑΛ οι μαθητές διδάσκονται 23 ώρες τα μαθήματα ειδικότητας (Θεωρία και εργαστήρια), 2 ώρες Άλγεβρα και 3 ώρες Γλώσσα. Εάν αντιστράφηκαν οι όροι σύμφωνα με τις αποφάσεις των Πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, θα έπρεπε να εναρμονιστεί και το αντίστοιχο πρόγραμμα σπουδών. Άρα η συγκεκριμένη απόφαση θα έπρεπε να εφαρμοστεί από τους φετινούς μαθητές της Α’ Λυκείου.
Σας παρακαλώ έστω τελευταία στιγμή ανακαλέστε κάποια από τα εμπόδια που έχετε βάλει σε χιλιάδες υποψηφίους.

Μιχάλης.
|

Δεν εξαφανίζεται τις πανελλαδικές να μην μπαίνει κανένας να μην μας τρώει και το άγχος.
Από την άλλη θέλετε οι νέοι να παντρεύονται να κάνουν παιδιά να τα μεγαλώνουν να τραβάνε όλο το άγχος και να μένουν και απέξω από τα πανεπιστήμια.
Ωραίοι είστε όλοι.

Κώστας
|

Κάθε πέρσι και καλύτερα.
Δεν ξέρουμε κάθε μέρα τι μας ξημερώνει.

Εκπαιδευτικάς
|

Θα σας θυμηθούμε στις εκλογές αγαπητοί κύριοι κ κυρίες του υπουργείου! Εκεί θα κλάψετε με μαύρο δάκρυ όπως αγχωνετε κ απελπιζετε τα παιδιά που θέλουν επειδή δεν μπορούν να σπουδάσουν στο σπίτι τους κ όχι στο Αιγαίο ή τη Θράκη! ΑΙΣΧΟΣ!

Αλεξανδρα 3ετης ΑΣΠΑΙΤΕ
|

Κ Χατζαρακη μια τρυπα στο νερό.Κ Κεραμεως δεν περιμεναμε τιποτα καλύτερο απο εσας απο την αρχη εχετε δειξει πληρη αδιαφορια. Κριμα τους φοιτητες που πασχιζουν για ενα καλύτερο αυριο και τους το καταστρεφει με το ετσι θελω μια πολιτικη ηγεσια που σημερα ειναι κ αυριο όχι Κριμα για την επιλογη μου στην ΑΣΠΑΙΤΕ ενω ειχα κι άλλες σαν επιτυχων. Κριμα στην διοικουσα μας .

Ίδια τμήματα με τα μισά μέλη ΔΕΠ
|

Παίρνουν σχεδόν διπλάσιους φοιτητές από αλλα με διπλάσιο αριθμό ΔΕΠ. Και μετά ονειρεύονται αξιολογήσεις και ποιότητα σπουδών.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ