ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Η χειραγώγηση του είκοσι (20)

Δημοσίευση: 16/05/2022
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Του εκπαιδευτικού  Ιορδάνη Παπαδόπουλου

…περάσαμε δύο πολύ δύσκολες χρονιές …σχολικές χρονιές για την ακρίβεια, μακριά από την τάξη,  μακριά από τους μαθητές μας.

Μήνες ολόκληρους απέναντι από μια οθόνη να προσπαθούμε να μιλήσουμε σε σιωπηλούς μάρτυρες μια εκπαιδευτικής ακροβασίας που ήταν σίγουρο ότι θα έμενε στο κενό.

Χάσαμε τα πρόσωπά τους, χάσαμε το χαμόγελό τους, χάσαμε και την φωνή τους…ήταν πολύ δύσκολο για όλους.

Πέρασε όμως και ήρθε η φετινή σχολική χρονιά, να επιστρέψουμε στην δια ζώσης διδασκαλία που τόσο πολύ περιμέναμε.

Όλοι προσμέναμε, σαν να μην πέρασε μια μέρα, ότι όλα θα λειτουργήσουν ρολόι…

Και όμως…η μαθησιακή διαδικασία δεν μπορούσε να προχωρήσει με τίποτα, παρά τις καλές προθέσεις όλων.

Η ύλη αβάσταχτο φορτίο που κουβαλούσαμε κάνοντας μερικά εκατοστά κάθε φορά... πάντα μέναμε πίσω λες και η απόσταση που ειχαμε να διανύσουμε ήταν μια ξερη ερημος...

Χαμένοι μαθητές, όχι πλέον σε μια τάξη ή σε ένα σχολείο αλλά βρισκόμενοι ακόμα στο κρεβάτι,  ή τον καναπέ του σπιτιού τους…

Και έρχεται εκείνη η στιγμή που λες «πρέπει να αξιολογήσω».

Τι να μετρήσεις άραγε και πώς…

Τα απίστευτα μαθησιακά κενά, τις αμέτρητες ώρες που χάθηκαν, τον συντονισμό που περίμενες να βρεις μέχρι το τέλος της χρονιάς με τους μαθητές σου και δεν ήρθε ποτέ;

Όχι, δεν θα τους κυνηγήσω με τα διαγωνίσματα μέχρι τέλους στο Α και Β τετράμηνο.

Έχω την δυνατότητα να ξεπεράσω τον νόμο με τον ίδιο το νόμο!

Αλήθεια πώς θα αξιολογήσω το διδακτικό μου κατόρθωμα που έφτασε στο όριό του με μια ύλη κάθε χρόνο ακόμα πιο μεγάλη και με μειωμένες ώρες ανά μάθημα;

Έβλεπα μαθητές να γράφουν ξανά και ξανά διαγωνίσματα …έβλεπα μαθητές να αρπάζονται και να γράφουν ό,τι χρωστούσαν επειδή έλειπαν…

Προφορικές εξετάσεις στο πουθενά και εγώ έπρεπε να αξιολογήσω τους μαθητές μου…

Είδαν τα μάτια μου δεκάδες κρίσεις πανικού…

Είδαν τα μάτια μου  μαθητές μου να κλαίνε και να μη μπορούν να πάρουν ανάσα σε σκαλοπάτια και σε καρέκλες έξω από άχρωμα γραφεία…

Είδα χαμένα βλέμματα.

Άκουσα το άγχος τους για τις εξετάσεις και την τράπεζα θεμάτων και εγώ έπρεπε να αξιολογήσω και να βαθμολογήσω αυτούς τους μαθητές!

Επιλέγω να μείνω άνθρωπος, να μείνω πατέρας, γονιός και κυρίως επιλέγω να μείνω εκπαιδευτικός που κάνει αυτό που αισθάνεται η καρδιά του και θα μπορεί να κοιμάται ήσυχα το βράδυ.

Μαθητές, που επί δύο χρόνια κάποιοι τεμάχισαν κάθε τι που υπήρχε από την παιδικότητά τους, επιλέγω να τους αξιολογήσω όλους με άριστα, απλά επειδή βρέθηκαν δίπλα μου …απλά επειδή μπορέσαμε να περάσουμε μαζί αρκετές ώρες μιλώντας για Φυσική και επειδή είχαν και έχουν το θάρρος να συνεχίσουν και του χρόνου που θα είναι ακόμη πιο δύσκολα.

Αν όλο αυτό λέγεται χειραγώγηση μαθητών θα βαπτιστώ και με αυτόν τον χαρακτηρισμό και απλά θα σιωπήσω…

Θα νικήσουμε!

Σχόλια (7)

 
ΠΕ_04
18 Μάιος 2022 02:24

Δηλαδή ποιο είναι το ζητούμενο, να περνάμε άσχημα;

 
Περί αξιολόγησης
17 Μάιος 2022 23:19

Η αξιολόγηση βοηθά το μαθητή να βελτιωθεί και αμοιβει τις προσπάθειες του. Δίνει κίνητρα και αποτελεί εργαλείο αυτοβελτίωσης. Βέβαια θέλει πολλή δουλειά και τρόπο για να πετύχει το σκοπό της...
Δίνοντας ψευδείς εντυπώσεις στα παιδιά τα αποπροσανατολιζετε και δεν βοηθάτε να επιτύχουν με ασφάλεια στο μέλλον. Εντάξει, γίνεστε αγαπητός. Αλλά αυτό είναι αραγε το ζητούμενο; Να περνάμε καλά;

 
Γιώργος πε86
16 Μάιος 2022 19:53

Αυτούς τους εκπαιδευτικούς αγαπάνε τα παιδιά. Αυτούς τους εκπαιδευτικούς αγαπάνε οι γονείς. Μαζί σου αδερφέ.

 
Φιλόλογος έπρεπε να γίνεις
16 Μάιος 2022 19:28

πολύ μπλα μπλα και λίγη ουσία για φυσικός φιλε.

 
απο Σύρο
16 Μάιος 2022 15:32

δίκιο.......δίκιο....απόλυτο Ιορδάνη μ' κι ΄γώ μια απ΄ τα ίδια.

 
Μια μητέρα
16 Μάιος 2022 12:05

Εσείς, πολύ καλά τα λέτε...για πείτε τα και σε μια άλλη μερίδα συναδέλφων σας στο ίδιο σχολείο... ΜΈΧΡΙ ΤΕΛΙΚΗΣ ΠΤΩΣΕΩΣ...

 
Μητέρα μαθητή με σύνδρομο Άσπεργκερ
16 Μάιος 2022 11:56

Τα συγχαρητήριά μου για το εξαιρετικό άρθρο σας και την βαθυστόχαστη ανάλυσή σας! Ευχαριστούμε που υπάρχουν άνθρωποι και γονείς σαν και εσάς για όλα τα παιδιά αλλά κυρίως για τα παιδιά με μαθησιακές. Θέλω όμως να αναφερθώ σε συνάδελφό σας φυσικό, στο σχολείο του παιδιού μου, που μετά από περίπου 2 χρόνια απουσίας κανονικής σχολικής διαδικασίας και εξετάσεων, αναφέρεται μόνο στους 4-5 άριστους με τους οποίους μπορεί να κάνει μάθημα. Και αυτό ενώ μέχρι σήμερα τρέχει να ολοκληρώσει την ύλη και απαντά στην αγωνία των μαθητών για τα θέματα ότι δεν μπορεί να επισημάνει τίποτα διότι υπάρχει η τράπεζα. Η τράπεζα όμως που σήμερα κρίνει τους μαθητές και μακροπρόθεσμα τους καθηγητές και τα σχολεία μας. Καλή δύναμη και κουράγιο σε όλους μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.