ΒΟΥΛΗ

Το "ξέσπασμα" του υφ. Παιδείας στη Βουλή για ΤΕΙ που έγιναν Πανεπιστήμια, της αριστεία, τον ΣΥΡΙΖΑ , το ΑΠΘ

"Δεν εκχωρώ σε κανέναν το δικαίωμα να μου κάνει σχόλια για το δημόσιο πανεπιστήμιο και τη δημόσια εκπαίδευση από την οποία έχω περάσει"
Δημοσίευση: 20/05/2022
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

 "Ξέσπασε" ο υφυπουργός Παιδείας  Α. Συρίγος, σήμερα στη Βουλή,   κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή  του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστου Γιαννούλη  για το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος.

Συγκεκριμένα ο Α. Συρίγος, είπε τα εξής:

Είμαι γνήσιο τέκνο της ελληνικής δημόσιας εκπαιδεύσεως:  Είμαι εξαιρετικά υπερήφανος, διότι είμαι γνήσιο τέκνο της ελληνικής δημόσιας εκπαιδεύσεως. Από το δημοτικό, στο γυμνάσιο, στο λύκειο, στο δημόσιο πανεπιστήμιο, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Είμαι εξαιρετικά υπερήφανος γι’ αυτό. Επίσης, πρέπει να σας πω ότι δεν εκχωρώ σε κανέναν το δικαίωμα να μου κάνει σχόλια για το δημόσιο πανεπιστήμιο και τη δημόσια εκπαίδευση από την οποία έχω περάσει.

Αριστεία: Όσο για το θέματα αριστείας τα οποία πολλές φορές θέτετε με έναν λανθασμένο τρόπο από την πλευρά του Κόμματός σας, να σας πω ότι η αριστεία φαίνεται πρωτίστως στα δημόσια σχολεία.

Στο δημόσιο σχολείο έχεις απέναντί σου το παιδί του εργάτη, έχεις απέναντι σου το παιδί του εμπόρου, έχεις απέναντί σου το παιδί του γιατρού, είναι όλοι στην ίδια τάξη. Εκεί φαίνεται η αριστεία, διότι όλοι έχουν την ίδια εκπαίδευση.

Μετατροπή των  ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια: Εάν υπάρχει πιο αποτυχημένο παράδειγμα της μετατροπής ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια είναι το παράδειγμα του Διεθνούς Πανεπιστημίου. Φτιάξατε ένα πανεπιστήμιο που εκτείνεται από την Κατερίνη ως το Διδυμότειχο. Δεν έχει ξανασυμβεί τέτοιο πράγμα στην Ελλάδα, ένα πανεπιστήμιο να εκτείνεται σε μια έκταση 500 χιλιομέτρων.

Ένα πανεπιστήμιο το οποίο έχει τμήματα που θεραπεύουν το ίδιο αντικείμενο σε διαφορετικές πόλεις.

Ένα πανεπιστήμιο για το οποίο δεν κοιτάξατε να δείτε πώς θα σταθούν ορισμένα τμήματα και έχουμε τμήματά του με μηδέν αριθμό μελών ΔΕΠ. Νοιάζεστε για τη δημόσια εκπαίδευση;

Το Δημοκρίτειο Θράκης: Το καλύτερο παράδειγμα της δημόσιας εκπαίδευσης είναι το παράδειγμα του Δημοκριτείου και του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Φτιάχνονταν λιθαράκι λιθαράκι. Έφτιαχναν το τμήμα, έβαζαν καθηγητές και τότε λειτουργούσε το τμήμα. Δεν είχαμε περιπτώσεις τμημάτων τα οποία φτιάχνονταν εν μία νυκτί και έτρεχαν όλοι σαν παλαβοί να δουν πώς θα λειτουργήσει το τμήμα.

Η Νοσηλευτική Διδυμοτείχου: Θέλετε άλλο παράδειγμα αποτυχίας της μετατροπής του ΤΕΙ σε ΑΕΙ; Η Νοσηλευτική Διδυμοτείχου ανήκει στο ΔΙΠΑΕ. Η Νοσηλευτική Διδυμοτείχου έχει αυτήν τη στιγμή έναν αριθμό αδίδακτων μαθημάτων. Τι θα πει «αδίδακτα μαθήματα»; Σημαίνει ότι κάποιος φοιτητής, ενώ μπορεί να τελειώσει, δεν μπορεί να τελειώσει, διότι δεν διδάχτηκε ποτέ αυτά τα μαθήματα. Γιατί δεν τα διδάχτηκε; Διότι όταν μετετράπη από ΤΕΙ σε ΑΕΙ εκείνοι που διδάσκουν πρέπει να έχουν διδακτορικό υποχρεωτικώς πλέον, μόνον διδακτορικό. Όταν ήταν ΤΕΙ, μπορούσαν να διδάξουν και άλλοι.

Υπάρχουν κάποιοι γιατροί οι οποίοι έχουν διδακτορικό στο Διδυμότειχο και στην ευρύτερη περιοχή. Πού να βρεις όμως επαρκή αριθμό νοσηλευτών στην περιοχή του Διδυμοτείχου ή στην Ορεστιάδα που να έχουν διδακτορικό; Αποτέλεσμα: Έχουμε αδίδακτα μαθήματα και τρέχουμε σαν τρελοί εδώ και δύο χρόνια να προσπαθήσουμε να καλύπτουμε κάθε φορά αυτά τα μαθήματα.
Αποδόμησης του δημοσίου πανεπιστημίου: Θέλουμε αποδυνάμωση του δημοσίου πανεπιστημίου; Όπως σας είπα, ως γνήσιο τέκνο της δημοσίας εκπαιδεύσεως, μου φαίνεται αστείο και ως κατηγορία. Αστείο. Επιθυμούμε την ενδυνάμωση του δημόσιου πανεπιστημίου και θεωρώ ότι το πλέον χαρακτηριστικό για την ενδυνάμωση του δημόσιου πανεπιστημίου το είδαμε τις τελευταίες εβδομάδες να εξελίσσεται στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Υπάρχει μία έκταση στο ισόγειο του κτηρίου του Βιολογικού την οποία επισκέφθηκα χθες και η οποία επί τριάντα τέσσερα χρόνια ήταν ένας «αυτοδιαχειριζόμενος χώρος αυτοοργάνωσης και αυτοέκφρασης» -αυτή είναι η έκφραση που έχει χρησιμοποιήσει Βουλευτής του κόμματός σας-, που έχει καταληφθεί παράνομα επί τριάντα τέσσερα χρόνια. Τον πήραν πίσω οι πρυτανικές αρχές και με ομόφωνη γνώμη της Συγκλήτου -το τονίζω αυτό- αποφάσισαν να το κάνουν βιβλιοθήκη η δαπάνη της οποίας έχει εξασφαλιστεί από ευρωπαϊκά και εθνικά κονδύλια ύψους 1,35 εκατομμυρίων ευρώ.

ΣΥΡΙΖΑ: Κύριε συνάδελφε, επειδή σας θεωρώ σοβαρό άνθρωπο θα σας πω την ευκαιρία που χάσατε. Χάσατε την ευκαιρία να ξεκαθαρίσετε τη σχέση σας με τη μηδενιστική αντιεξουσιαστική Αριστερά. Είστε κόμμα της κοινοβουλευτικής Αριστεράς. Οι αντιεξουσιαστές είναι μηδενιστές. Είναι φορείς υποκουλτούρας βίας μέσα στα πανεπιστήμια. Δεν είναι αυτό που κάνουν επιφαινόμενο κάποιων άλλων αιτίων. Η υποκουλτούρα της βίας είναι το κύριο χαρακτηριστικό τους, είναι η βία για τη βία. Είναι το ίδιο παράδειγμα με τον νεαρό οπαδό ποδοσφαιρικής ομάδας που πηγαίνει και κολλάει στα φανάρια ή στα σήματα οδικής κυκλοφορίας αυτοκόλλητα της ομάδας του. Αυτή είναι η ιδεολογία τους.

Είχατε εξαιρετική ευκαιρία να ξεκαθαρίσετε τη σχέση σας. Δεν έχετε εσείς σχέση ή τουλάχιστον θέλω να πιστεύω ότι δεν έχετε καμία σχέση με αυτούς. Αντί γι’ αυτό δεν βγάλατε ανακοίνωση όταν κατέστρεψαν βάνδαλοι τα χαράματα της προηγούμενης Παρασκευής προς Σάββατο τον χώρο της βιβλιοθήκης. Βγάλατε ανακοίνωση δύο μέρες μετά για την αστυνομική βία. Το πρώτο δεν το είδατε. Κι όμως, η βιβλιοθήκη είναι κάτι που δεν θα απευθύνεται σε μια μικρή ομάδα αυτοοργανωμένων, αυτοεκφραζόμενων, θα απευθύνεται προς όλη τη φοιτητική κοινότητα. Θεωρώ ότι εξακολουθείτε να έχετε την ευκαιρία να ξεκαθαρίσετε οριστικά τη σχέση σας με αυτό το τμήμα της Αριστεράς, την αντιεξουσιαστική Αριστερά.

Φαντασιώνονται ότι ζουν στο 1973:   Δεν είναι 1973. Οι άνθρωποι αυτοί φαντασιώνονται ότι ζουν στο 1973. Δυστυχώς η αστυνομία που είναι μέσα δεν είναι για καταστολή, είναι για να φτιαχτεί μια βιβλιοθήκη. Εάν πιστεύουμε -που πιστεύω το πιστεύετε και εσείς- στα λόγια του Βίκτωρος Ουγκώ «όπου ανοίγει ένα σχολείο κλείνει μια φυλακή» βοηθήστε να φτιαχτεί αυτή η βιβλιοθήκη…

Η δευτερολογία του Βουλευτή Χρήστου Γιαννούλη 

Κύριε Υπουργέ, χαίρομαι που είστε παιδί της ελληνικής δημόσιας εκπαίδευσης, του δημόσιου σχολείου και του δημόσιου πανεπιστημίου, μόνο που έχω την εντύπωση ότι είστε εξαίρεση μέσα στην ανθρωπογεωγραφία της Κυβέρνησης.

Θέλω να σας θυμίσω -κάτι που τόνισα κιόλας- πως γνωρίζουμε γι’ αυτή την παρελκυστική προσέγγιση ότι εμείς νίπτουμε τας χείρας μας. Υπάρχει το Εθνικό Κέντρο Αξιολόγησης, το οποίο είναι όντως ανεξάρτητη αρχή. Όμως, αυτή η ανεξάρτητη αρχή θα έπρεπε να ανησυχήσει, όταν παρέλαβε στα χέρια της μια ανερμάτιστη, αμετροεπή, κακογραμμένη και προδήλως πολιτική παραγγελία-εισήγηση, για την οποία, διαβάζοντάς τη και εσείς ως μορφωμένος άνθρωπος, θα ήθελα να μου απαντήσετε αν βγάζετε νόημα από τον τρόπο δομής αυτής της εισήγησης, πέρα από το τελικό αποτέλεσμα που είναι να ευνουχίσουμε το Διεθνές Πανεπιστήμιο. Ειδάλλως, κύριε Υπουργέ, δεν θα χρειαζόταν ο διορισμένος πρόεδρος να κάνει χρήση του αυξημένου δικαιώματος να προσμετρηθεί διπλά η ψήφος του, για να υπάρχει μια πλειοψηφία «8 προς 6». Όμως, η συγγραφή της εισήγησης από μόνη της -κύριε Πρόεδρε, εσείς θα με καταλάβετε- θυμίζει ακαδημαϊκό Εδεσσαϊκό, εάν γνωρίζετε κι εσείς τι σημαίνει με τη λαϊκή σοφία ο ακαδημαϊκός Εδεσσαϊκός, κύριε Συρίγο.
Θα καταθέσω το 1/10 από τα έγγραφα διαμαρτυρίας των τοπικών κοινωνιών της αυτοδιοίκησης, της Εκκλησίας, των εκπαιδευτικών, των ακαδημαϊκών, των οικογενειών και των επιχειρήσεων, κύριε Συρίγο. Είκοσι επιχειρήσεις που απορροφούν φοιτητές αυτών των σχολών πανεπιστημιοποιήθηκαν με πολιτική παρέμβαση, δοκιμάστηκαν και στο ακαδημαϊκό και στο αναπτυξιακό πεδίο και πέτυχαν. Κι εσείς μου λέτε ότι θα κρίνει μια ανεξάρτητη αρχή, η οποία είχε την ανοχή να παραλάβει την εισήγηση Καΐση. Γιατί συμβαίνει αυτό; Επειδή σας είδα να αναρωτιέστε, είναι ο διορισμένος Πρόεδρος του ΔΙΠΑΕ. Διαβάστε, σας παρακαλώ, την εισήγηση και το κείμενο και θα καταλάβετε τι εννοώ.
Καταθέτω τις διαμαρτυρίες, Είναι οι λιγότερες που μπορούσα να μεταφέρω –υπάρχει «πάκο» ολόκληρο- για το τι έχει παραχθεί από όλη αυτήν την πολιτική προσέγγιση. Ρωτώ ξανά αν αυτή η προσέγγιση έχει ως στόχο να αποδυναμώσει το δημόσιο πανεπιστήμιο και τα ΑΕΙ και να μας επαναφέρει στην εποχή των ΤΕΙ. Πώς το κάνετε αυτό; Διότι, ναι, έχετε δίκιο, συμφωνώ και εγώ ότι τα παιδιά πρέπει να βγαίνουν από το πανεπιστήμιο, πρωτίστως όμως, τα παιδιά της μέσης τάξης των λαϊκών οικογενειών, τα παιδιά που δεν έχουν τη δυνατότητα να τελειώσουν το λύκειο και να πάνε σε ένα κολέγιο στη Βοστώνη ανεμπόδιστα και αβίαστα γιατί έχουν την οικονομική δυνατότητα, είτε γιατί είναι γόνοι πολιτικών οικογενειών ή πολιτικών τζακιών.
Σας τα καταθέτω για τα Πρακτικά.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Χρήστος Γιαννούλης καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο Αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Τα περισσότερα παιδιά, λοιπόν, από αυτά που σας περιγράφω έχουν την ανάγκη να μπορούν να μπουν στο πανεπιστήμιο, να σπουδάσουν και να βγουν από το πανεπιστήμιο. Αυτή είναι η εξίσωση που θέλουμε να υποστηρίξουμε και για κάθε οικογένεια και για κάθε παιδί που έχει όραμα, ελπίδα και δεν μπορούμε να του κόβουμε τα φτερά με τον σαδισμό της πολιτικής αντίληψης της κυρίας Κεραμέως.
Τι κάνετε; Διότι δεν μου απαντήσατε αν τελικά πολιτικός σας στόχος είναι η αποδόμηση του δημόσιου πανεπιστημίου, η επαναφορά από την πίσω πόρτα κάτι δομών σαν ΤΕΙ και η εκχώρηση γνωστικού αντικειμένου σε προκλητικό βαθμό σε ιδιωτικά κολέγια και ΙΕΚ. Είναι τόσο σαφές το σχήμα που σας περιγράφω και ζητώ να μου απαντήσετε και ελπίζω να το κάνετε, γιατί με την Τράπεζα Θεμάτων οι μέτριοι εγκαταλείπουν πηγαίνοντας στην καλύτερη περίπτωση σε ΙΕΚ αλλά και οι καλοί αγανακτούν, όπως και με τη μείωση των εισακτέων. Είναι μία πολιτική που υποστηρίζετε κόντρα σε όλη την υπόλοιπη κοινωνία. Δεν είναι ότι επιχειρείτε μία μεταρρύθμιση σύγχρονη, ευρωπαϊκή και αναπτυξιακή, όπου αποδεσμεύετε το στερεότυπο να μεγαλώσει το παιδί, να τελειώσει το σχολείο, να πάει στο πανεπιστήμιο και βλέπουμε ή να κοιμάται στο παιδικό του δωμάτιο μέχρι τα τριάντα πέντε. Δεν κάνετε κάτι τέτοιο. Απλώς μεταφέρετε το αντικείμενο, την αποστολή του δημόσιου πανεπιστημίου σε ιδιώτες και πάλι θα κριθεί ότι καλύτερη εκπαίδευση θα έχει όποιος έχει περισσότερα χρήματα, όπως και στην υγεία. Θα έχει περισσότερες ελπίδες όποιος θα έχει περισσότερα χρήματα. Αυτό είναι το πολιτικό σας δόγμα και δεν χρειάζεται να το κρύβετε και να το φτιασιδώνετε με πολιτικές πομφόλυγες ή χίμαιρες.
Επίσης, εάν θέλετε να κρίνετε επί της ουσίας το τι επιτεύχθηκε με την πανεπιστημιοποίηση των σχολών ΤΕΙ σε ΑΕΙ, δείτε το στο πεδίο της αγοράς εργασίας, στο πεδίο του ενδιαφέροντος, στο πεδίο των μηχανογραφικών που συμπληρώνονται, στο πεδίο της πραγματικής οικονομίας, στο πεδίο της ακαδημαϊκής μόρφωσης και των εκπαιδευτικών που πλαισιώνουν αυτές τις σχολές.
Δεν έχετε το δικαίωμα, κύριε Συρίγο –και το λέω επειδή επικαλεστήκατε την ευαισθησία σας, που τη σέβομαι, για τη δημόσια εκπαίδευση στη χώρα- να μας γυρίσετε χρόνια πίσω, κυρίως επιτιθέμενοι στην πιο ευαίσθητη ηλικία και γενιά των τελευταίων δεκαετιών. Αυτήν την ώρα, οι επιπτώσεις των πολιτικών σας είναι σε παιδιά –και θέλω να το θυμάστε επειδή είστε και πανεπιστημιακός δάσκαλος- που έχουν να πάνε δύο χρόνια στο σχολείο, που βασανίστηκαν με τρόπο βάναυσο για να ολοκληρώσουν την πρώτη, τη δευτέρα λυκείου. Σήμερα δίνουν εξετάσεις, με το Υπουργείο Παιδείας να προσθέτει μέχρι και την τελευταία στιγμή επιπλέον ύλη –μόνο τιμωρητικό ή σαδιστικό μπορώ να το χαρακτηρίσω- και στο τέλος, λίγες εβδομάδες πριν την κρίση της ζωής τους, την κρίση για την αναμέτρηση με τα όνειρα και τις προσδοκίες τους, έρχεστε και λέτε έναν ψυχρό αριθμό «οκτώ χιλιάδες λιγότεροι».
Οκτώ χιλιάδες λιγότεροι δεν είναι αριθμητικά οκτώ χιλιάδες λιγότερες μονάδες εισαχθέντων, κύριε Συρίγο. Είναι οκτώ χιλιάδες παιδιά, οκτώ χιλιάδες οικογένειες, οκτώ χιλιάδες πατεράδες που φτύνουν αίμα για να προετοιμάσουν τα παιδιά τους, ακόμα και με ιδιαίτερα μαθήματα, λόγω των ελλείψεων που υπάρχουν και που τις γνωρίζετε. Είναι οκτώ χιλιάδες οικογένειες, άνθρωποι, ψυχές, όνειρα και ελπίδες παιδιών που δεν μπορούμε να τα απογοητεύσουμε για λόγους κομματικού εγωισμού ή, ακόμα χειρότερα, για να εξυπηρετήσουμε πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα.
Ελπίζω ότι η συζήτηση αυτή καταλήγει ότι δεν είναι από την πίσω πόρτα η επαναφορά της κατάργησης στην ουσία του ΔΙΠΑΕ σε λίγους μήνες.

Σχόλια (27)

 
Τ.Π.
24 Μάιος 2022 09:15

Αν το πρόβλημα εντοπίζεται στη γεωγραφική κατανομή η εύκολη λύση είναι μεταφορά του τμήματος Νοσηλευτικής στην Αλεξανδρούπολη και ένταξη όλων των τμημάτων της Ανατ. Μακεδονίας και Θράκης στο ΔΠΘ. Έτσι το ΔΙΠΑΕ περιορίζεται στην Κεντρική Μακεδονία και σε ακτίνα 80 χλμ. από τη Θεσ/νίκη.
Αρκεί να υπάρχει συναίνεση των μελών της Ακαδημαϊκής κοινότητας των εμπλεκομένων τμημάτων.
Και μην ισχυριστεί κάποιος ότι η Θεσ/νίκη δεν έχει το ανθρώπινο δυναμικό να υποστηρίξει διδακτικά το Πανεπιστήμιο.
Σε κάθε περίπτωση όμως το τμήμα Νοσηλευτικής στην Αλεξανδρούπολη πρέπει να ενταχθεί στο ΔΠΘ. Έτσι η κατανομή των τμημάτων του ΔΙΠΑΕ περιορίζεται στα 200 χλμ. και σε ακτίνα 130 χλμ. από τη Θεσ/νίκη.

 
Προγράμματα ΕΠΕΑΕΚ 1 και 2
22 Μάιος 2022 14:13

Το χάος με την πολυδιάσπαση των ΑΕΙ και τον κατακερματισμό του ακαδημαϊκού χάρτη ξεκίνησε από το 1975 και όχι από το 2015 - ειδικά την περίοδο (1980-2010) οι τότε κυβερνήσεις έκαναν δεκτά δυσανάλογα σε αριθμό
αιτήματα για ίδρυση νέων προγραμμάτων σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.

Όταν τελείωσαν οι ευρωπαϊκές επιδοτήσεις (προγράμματα ΕΠΕΑΕΚ) δεν είχε δημιουργηθεί ένα υγιές πανεπιστημιακό δίκτυο διδασκαλίας και έρευνας αλλά αδύναμα τμήματα, σε σχολές που στηρίζονταν σε συμβασιούχους (ΠΔ. 407/80) για να λειτουργήσουν.

Καλό να τα θυμόμαστε, δεν έγιναν αιώνες πριν.

 
@Συρίγος
22 Μάιος 2022 11:50

είπε: "Εκεί φαίνεται η αριστεία, διότι όλοι έχουν την ίδια εκπαίδευση."
Aπό ποια έρευνα προκύπτει αυτό;
Μου θυμίζει την «κατάργηση της πάλης των τάξεων». - Τον αλήστου μνήμης υπουργό Εργασίας των μεταπολιτευτικών κυβερνήσεων της ΝΔ Κ. Λάσκαρη.

 
Αρθούρος
22 Μάιος 2022 11:45

Τα δύο πρώτα χρόνια η Κεραμέως και το επιτελείο της πέρασαν σαν οδοστρωτήρας από την Τριτοβάθμια. Εκτός από τα 38 τμήματα στα οποία περιλαμβανόταν και η 4η Νομική, έκλεισαν και τα 2ετή προγράμματα τεχνολογικής κατεύθυνσης μέσα στα Πανεπιστήμια που θα έλυναν ως ένα βαθμό το υποθετικό πρόβλημα της έλλειψης των ΤΕΙ κατά τον κύριο υφυπουργό.
Μέχρι πριν λίγο καιρό πίστευα κι εγώ τον πρωθυπουργό μας ότι οι εκλογές θα γίνουν στη λήξη της θητείας της κυβέρνησης εκεί γύρω στον Ιούνιο του 2023. Αλλά αυτοί "καρφώθηκαν" από μόνοι τους. Γιατί πώς εξηγείται ότι μαζί με τα παραπάνω τμήματα, έκλεισαν και τα περισσότερα τμήματα που πρότεινε η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Πατρών σε Ηλεία κι Αιτωλοακαρνανία κι ένα τμήμα στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, αλλά γιά όσα τμήματα πρότεινε ακόμα το Πανεπιστήμιο Πατρών να κλείσουν σε Αίγιο και Αγρίνιο και να μεταφερθούν στην Πάτρα, η απόφαση παραπέμφθηκε γιά του χρόνου(Μάιος του 2023); Αλλά τουλάχιστον εκεί η υπουργός μας έκρινε ότι αφού δεν έγινε το ίδιο με τα τμήματα σε Καβάλα, Θεσσαλονίκη και Σέρρες που κι εκεί πρότειναν και καταργήσεις και συγχωνεύσεις οι καθηγητές του ΔΙΠΑΕ, δεν έπρεπε να γίνει και στο Πανεπιστήμιο Πατρών. σύμφωνα με το νόμο της ισότητας και της αναλογίας.
Εκείνο όμως που διαφοροποίησε την κατάσταση στο ΔΙΠΑΕ σε σχέση με το Πανεπιστήμιο Πατρών ήταν, ότι κυβερνητικοί και μη κυβερνητικοί αυτοδιοικητικοί και βουλευτές, άλλοι φορείς και η Εκκλησία κινητοποιήθηκαν δυναμικά γιά να μην επιτρέψουν αυτά που αποφάσισε το ΔΙΠΑΕ έστω και με τη Διοικούσα Επιτροπή του. Απ' ό, τι γνωρίζω, ακόμα και οι φοιτητές έλαβαν μέρος σ' αυτές τις κινητοποιήσεις.
Άρα, όταν θέλει η τοπική κοινωνία να επιβάλει τη γνώμη της, το πετυχαίνει, όταν μάλιστα επίκεινται και εκλογές. Και ναι, η υπουργός δε δίνει θεσμική λύση, γιατί θα μεσολαβήσουν οι εκλογές το φθινόπωρο και δε θέλει να υποστεί το πολιτικό κόστος.
Εκείνο βέβαια που εκπλήσσει περισσότερο, είναι ότι ώριμες από την εποχή του Γαβρόγλου εξελίξεις και μετατροπές- αλλαγές που δε θα είχαν πολιτικό κόστος, παραπέμφθηκαν κι εκείνες γιά το μέλλον. Κι αυτές είναι: α)η μεταφορά της Νοσηλευτικής Διδυμοτείχου στο Δ. Π. Θράκης στην Αλεξανδρούπολη για΄ την οποία συμφωνούσαν σχεδόν όλοι, β) η μετατροπή της ΑΣΠΑΙΤΕ σε μονοτμηματική σχολή και η ένταξή της στο ΕΚΠΑ ή το ΠΑΔΑ και γ) η δικαίωση γιά το τμήμα Πολιτικών Δημόσιας Υγείας που το κρατά ανεξήγητα στο γύψο το Υπουργείο Παιδείας και δεν το ιδρύει στο ΠΑΔΑ με δεδομένη την ανάγκη του λόγω των συνεχών επιδημιών.
Κατά τα άλλα, όλοι κατηγορούν το Γαβρόγλου. Αλλά τουλάχιστον, εγώ που είμαι ΄πολιτικός του αντίπαλος , αναγνωρίζω ότι εκείνος ήταν τολμηρός. Και αυτές τις 3 περιπτώσεις τμημάτων θα τις είχε υπογράψει-τελειώσει και δε θα τις είχε αφήσει να "σιγοβράζουν" γιά 3 ολόκληρα χρόνια.

 
Απορία
21 Μάιος 2022 20:15

Τελικά το έργο της κυβέρνησης στην τριτοβάθμια άρχισε με την κατάργηση της 4ης νομικής και τελείωσε εκεί. Μιλάμε για τιτάνιο έργο σε διάστημα 3 ετών. Αποθεώστε τους και απολαύστε τα "ξεσπάσματά" τους.

 
Απαρεμφατος
21 Μάιος 2022 18:06

Ανωτατα ιδρυματα ήταν τα ΤΕΙ αλλά τι να μας πεις σαν υφυπουργός και η υπουργος οταν 4 χρονια που εισαστε σ αυτο το ποστο δεν μπορειτε να λυσετε το μείζων θέμα της ΑΣΠΑΙΤΕ μια σχολη που εσεις αφησατε να μαραζωσει με την θητεια σας στο υπουργειο.

 
Χαλάρωσε...
21 Μάιος 2022 15:20

Κούρασες με τα ξεσπάσματά σου. Ώρα να χαλαρώσεις. Θα σε βοηθήσουμε εμείς στις εκλογές που έρχονται να χαλαρώσεις για πάρα πολλά χρόνια.

 
ΑΠΟΓΟΉΤΕΥΣΗ
21 Μάιος 2022 12:06

Μας έχετε απογοητεύσει. Δεν ενδιαφέρεστε για τη νεολαία παρά μόνο για τα κολέγια. Μετά 5 ετη σπουδές δεν μπορούμε να δουλέψουμε. Αλλά όλα εδώ πληρώνονται...

 
Απορία
21 Μάιος 2022 11:24

Δυσφημεί το ΔΙΠΑΕ, λέει ευθέως ότι είναι ένα αποτυχημένο ίδρυμα αλλά επιτρέπει κανονικά να παίρνει εισακτέους. Αυτό πως λέγεται;

 
ΤΙΠΟΤΑ
21 Μάιος 2022 10:46

Ωραία τα λες κ. Συρίγο. Κουράγιο και όταν γίνετε κυβέρνηση θα διορθώσετε τις αστοχίες. Ωχ! Ξέχασα! Είστε ήδη 3 χρόνια στην κυβέρνηση. Αλήθεια, τι έχετε κάνει για όλα αυτά;

 
Ελεος
21 Μάιος 2022 10:44

3 χρόνια η συγκεκριμένη ηγεσία ασχολείται με το Γαβρόγλου και τους νόμους που εκείνος έφερε. 3 χρόνια λειτουργεί η συγκεκριμένη ηγεσία ως αντιπολίτευση στην πρώην κυβέρνηση. 3 χρόνια ακούμε για νομοσχέδια και νομοσχέδια δε βλέπουμε. 3 χρόνια όμως τους βλέπουμε καθημερινά σχεδόν στα αγαπημένα τους κανάλια να περιαυτολογούν και να κατηγορούν τους προηγούμενους. Η πρώτη απάντηση στην κοροϊδία 3 ετών ήρθε στις φοιτητικές εκλογές με τη διάλυση της ΔΑΠ. Η δεύτερη απάντηση θα είναι πιο ηχηρή στις εθνικές εκλογές. Εκεί ο Συρίγος, η Κεραμέως θα τρίβουν τα μάτια τους....

 
Παραιτήσου, είσαι άσχετος!
21 Μάιος 2022 10:38

" Θέλετε άλλο παράδειγμα αποτυχίας της μετατροπής του ΤΕΙ σε ΑΕΙ; "
Αυτή και μόνο η αποστροφή του κυρίου υφυπουργού θα έπρεπε ήδη να τον έχει εξαφανίσει από το κυβερνητικό σχήμα. Αρμόδιος υφυπουργός για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και αγνοεί ότι τα ΤΕΙ ήταν ΑΕΙ εδώ και 20 χρόνια. Τι άλλο θέλετε να σχολιάσουμε μετά;

 
Τάσος
21 Μάιος 2022 06:22

Τα ΤΕΙ ήταν πανεπιστήμια αλλά όχι στην Ελλάδα.

 
Καταποντισμός της Δαπ νδφκ στις φοιτητικές εκλογές
21 Μάιος 2022 06:05

Η απάντηση σας Κύριε Συρίγο σε όλες τις αντιλαϊκές και αντιδημοκρατικές πολιτικές απέναντι στα νέα τμήματα που πανεπιστημιοποιήθηκαν , δόθηκε στις φοιτητικές εκλογές. Κυριολεκτικά διαλύθηκε η Δαπ νδφκ , η νεολαία ουσιαστικά που σας κρατάει μέσα στο πανεπιστήμιο.
Το πήρατε το μήνυμα σας; Οτι ο κόσμος δεν συναινεί στις πολιτικές των "πολλαπλών ταχυτήτων" , στην "κατηγοριοποίηση πτυχίων", στην "υποβάθμιση" τμημάτων και άλλων νεοφιλελέ ιδεών που σκοπό έχουν το κέρδος και όχι την έρευνα;
Είδατε κύριε Συρίγο, τμήματα από πρώην ΤΕΙ, νυν πανεπιστήμια, πόσους υποψηφίους διδάκτορες δέχτηκαν το 2019, όταν εσείς και όλες οι κυβερνήσεις είχατε στερήσει το δικαίωμα αυτά μέχρι το 2019;
Είδατε πόσοι φοιτητές δήλωσαν αυτά τα τμήματα γιατί επιτέλους μια κυβέρνηση ο Σύριζα αποφάσισε να τα εντάξει στον πανεπιστημιακό τομέα των ΑΕΙ; ( Όχι ότι τα ΑΕΙ τεχνολογικού τομέα δεν έχουν αξία, αλλά εντός συνόρων υφίσταται μια διαφοροποίηση, στο εξωτερικό δεν υπάρχει καμία εφόσον είναι ΑΕΙ).
Τώρα τι ζητάτε; Τα ρέστα και μας μιλάτε για "ΤΕΙ ΑΕΙ" και άλλες κουτοπόνηρες ιδέες που σκοπό έχουν την υποβάθμιση εκ νέου του πανεπιστημίου;
Καταλάβετε το, ο κόσμος και η φοιτητική κοινότητα, θέλει ενιαία πτυχία, μοναδική προϋπόθεση για εργασία, δωρεάν μεταπτυχιακά και διδακτορικά, και σωστή παιδεία.
Εσάς στις επόμενες εκλογές θα σας πετάξει από εκεί που ήρθατε.

@Σώστης , γνωρίζεις ότι η λέξη τεχνικό δεν στερείται επιστημονικής γνώσης;
Να σου θυμίσω τεχνικό Πανεπιστήμιο είναι οποιοδήποτε Πολυτεχνείο.

 
ΙΘΠ
20 Μάιος 2022 23:48

Γιατί τόση συζήτηση για "αποτυχημένη" λειτουργία του ΔΙΠΑΕ?
Ενώθηκαν 1 πολύ μεγάλο ΤΕΙ (Θεσ/νίκης) + 2 μικρότερα ΤΕΙ (Σερρών, Καβάλας) με 1 πολύ μικρό Πανεπιστήμιο "ειδικού" χαρακτήρα το οποίο δεν είχε καθόλου προπτυχιακές σπουδές.
Όλα τα συγκεκριμένα ΤΕΙ για δεκαετίες λειτουργούσαν υποδειγματικά.
Συνεπώς γιατί σήμερα παρουσιάζονται προβλήματα στην λειτουργία των Τμημάτων που από ΤΕΙ έγιναν Τμήματα Πανεπιστημίου υπό την ενιαία Διοίκηση (διορισμένη Διοικούσα Επιτροπή) του ΔΙΠΑΕ?
Μήπως τελικά ένα Πανεπιστήμιο με περισσότερα από 400 μέλη ΔΕΠ θα έπρεπε να έχει και εκλεγμένες Πρυτανικές Αρχές οι οποίες θα αποφασίζουν για την τύχη του?

 
Γεώργιος
20 Μάιος 2022 22:28

Το τμήμα Νοσηλευτικής είναι η αφορμή για να κατηγορήσει ο Υπουργός ολόκληρο το ίδρυμα. Δεν λέω ότι είναι όλα τέλεια, αλλά τι έκαναν ως κυβέρνηση τώρα και τρία χρόνια για να βελτιώσουν και να θεραπεύσουν - διορθώσουν πράγματα? Τίποτα... περιμένουν να φτάσουν τα πράγματα στο απροχώρητο και να έρθουν μετά να πούν για τα λάθη που έγιναν απο ΄την προηγούμενη κυβέρνηση. Δεν ξέρουν όμως ότι ο κόσμος βλέπει και καταλαβαίνει πολλά περισσότερα απο ότι φαντάζονται. Ας δώσουμε λοιπόν ραντεβού στις κάλπες όταν και όποτε γίνουν.

 
530 τμήματα ΑΕΙ λειτουργούσαν το 2012
20 Μάιος 2022 21:25

Μόνο η Νοσηλευτική στο Διδυμότειχο είναι το πρόβλημα, τα υπόλοιπα τμήματα πανεπιστημίων και ΤΕΙ σε όλη τη χώρα καλώς λειτουργούσαν; Μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, δε γιγαντώθηκαν ξαφνικά τα Πανεπιστήμια το 2018.

 
Παράλογη διασπορά τμημάτων
20 Μάιος 2022 21:21

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου έχει 18 τμήματα απλωμένα σε 6 νησιά, με την Πολυτεχνική Σχολή να έχει τρία τμήματα σε 3 διαφορετικά νησιά. Πολλοί καθηγητές και διδάσκοντες έχουν μετακινηθεί σε άλλα τμήματα στην ενδοχώρα - για ποιο υπόδειγμα μιλάμε;

 
Ιωάννης Κ.
20 Μάιος 2022 19:34

Δεν τιμά τον κ. Συρίγο, ως υφυπουργό και ως πανεπιστημιακό δάσκαλο: Πρώτον, να λέει πως τα ΤΕΙ μετατράπηκαν σε ΑΕΙ εν μία νυκτί, όταν εξακολουθεί δυστυχώς να αγνοεί πως τα ΤΕΙ ήταν ο ένας από τους 2 πυλώνες των ΑΕΙ από το 2000 με τον νόμο του Π. Ευθυμίου. Δεύτερον, γιατί τέτοια υποτίμηση για το ΔΙ.ΠΑ.Ε; Εντάξει, η προηγούμενη κυβέρνηση το έστησε, χωρίς να ρωτήσουν κανένα από τα ενδιαφερόμενα μέρη, ενώνοντας 3 ΤΕΙ (ΑΤΕΙΘ, Κεντρικής Μακεδονίας και ΑΜ-Θ) με το υπάρχον ΔΙΠΑΕ. Δεν έχετε καθήκον να το στηρίξετε, εφόσον η ελληνική πολιτεία το δημιούργησε, κάνοντας τις αναγκαίες βελτιώσεις; Ενσωματώστε το Τμήμα Νοσηλευτικής Διδυμοτείχου στο Δημοκρίτειο, για να εκτείνεται το ΔΙΠΑΕ στα 300 χλμ από τα 500, αν αυτό είναι το πρόβλημά σας. Θέλετε να αποκόψετε τα 3 ΤΕΙ από το προϋπάρχον ΔΙΠΑΕ και να κάνετε κάτι καινούργιο; Αποφασίστε τι θέλετε επιτέλους. Όμως να έχετε υπόψη σας ότι τα μέλη ΔΕΠ και οι φοιτητές του ΔΙΠΑΕ δεν είναι ούτε πειραματόζωα, ούτε περιφερόμενες αγέλες, ανάλογα με τις ορέξεις του κάθε κόμματος που κυβερνά. Και αν για εσάς είναι το μοναδικό αποτυχημένο πείραμα στην Ελλάδα, άλλο τόσο και πολύ περισσότερο αποτυχημένοι παγκοσμίως είστε ως εκάστοτε εξουσία, όταν προσπαθείτε υποτίθεται να συμμαζέψετε την κατάσταση που εσείς οι ίδιοι έχετε δημιουργήσει τα τελευταία 30 χρόνια.

 
ΙΘΠ
20 Μάιος 2022 19:30

Τελικά το πιο αποτυχημένο παράδειγμα της μετατροπής και ένταξης όλων των Ελληνικών ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια είναι το παράδειγμα του Διεθνούς Πανεπιστημίου?
Γιατί?
Μήπως επειδή υπογράφονται συμβάσεις εκτάκτων διδασκόντων για το χειμερινό εξάμηνο τέλος Δεκεμβρίου, μήπως επειδή δεν λειτουργεί η υπηρεσία πρασίνου και μεγάλα διαστήματα χωρίς καθαριότητα?
Στην Πανεπιστημιούπολη Σερρών δεν λειτουργεί ούτε το κυλικείο (το οποίο θα εξυπηρετούσε φοιτητές και διδάσκοντες, αλλά θα έφερνε και έσοδα στο Πανεπιστήμιο)...

 
Σώστης
20 Μάιος 2022 17:38

Η χώρα έχει ανάγκη την τεχνική εκπαίδευση! Κακώς ανωτατοποιήθηκαν τα ΤΕΙ. Λίγα και δυνατά τμήματα χρειαζόμαστε. Ανανέωση προγραμμάτων, αξιολογημένο προσωπικό, αυστηρά κριτήρια επιλογής και εξέλιξης των φοιτητών, διασύνδεση με πανεπιστήμια άλλα εντός και εκτός της χώρας, διασύνδεση με την αγορά εργασίας. Λίγα και καλά! Με λέσχες, με εστίες, με όμορφα κτήρια, με εργαστήρια, με βιβλιοθήκες… λίγα και καλά!

 
Η «λαϊκή» αντίληψη του ΣΥΡΙΖΑ
20 Μάιος 2022 16:16

«…τα παιδιά πρέπει να βγαίνουν από το πανεπιστήμιο, πρωτίστως όμως, τα παιδιά της μέσης τάξης των λαϊκών οικογενειών, τα παιδιά που δεν έχουν τη δυνατότητα να τελειώσουν το λύκειο», είναι η αντίληψη του ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό τα λέει όλα. Δηλαδή, αφήστε να μπουν τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών ,( αυτά που δεν μπορούν να τελειώσουν καλά καλά ούτε το Λύκειο) στα δημόσια ελληνικά Πανεπιστήμια, γιατί τα παιδιά των πλουσίων μπορούν να πάνε στα κολλέγια ή στο εξωτερικό! Μα, τι δικαιοσύνη και ισότητα εκφράζει η αντίληψη του ΣΥΡΙΖΑ! Μήπως στις εξετάσεις για την εισαγωγή τους στα ελληνικά Πανεπιστήμια, κατά τον ΣΥΡΙΖΑ να δείχνουν οι υποψήφιοι τη φορολογική τους δήλωση, για να κρίνουν και το πού θα φοιτήσει ο καθένας; Ας τους ενημερώσει κανείς ότι στα ελληνικά Πανεπιστήμια πρέπει να μπαίνουν οι πιο ικανοί, ανεξάρτητα αν είναι πλούσιοι ή φτωχοί. Γι’ αυτό γίνεται ο διαγωνισμός γνώσεων κι όχι του… εκκαθαριστικού!

 
Ιωάννης Κ.
20 Μάιος 2022 15:30

Είναι ντροπή για έναν υπουργό, υφυπουργό να λέει πως τα ΤΕΙ έγιναν ΑΕΙ μέσα σε μια νύκτα, όταν τα ΤΕΙ ηταν ο ένας από τους 2 πυλώνες των ΑΕΙ από το 2000 με το νόμο του Π. Ευθυμίου. Θα έπρεπε οποιος αναλαμβάνει τέτοιες θέσεις να εξετάζεται πρώτα στα στοιχειώδη, και ο κ. Συριγος είναι απλά αδιάβαστος αλλά και δεν θέλει να μάθει, καθώς άπειρες φορές έχει αναφερθεί εδώ το θέμα από σχολιαστές. Όσο για το ΔΙΠΑΕ είναι επίσης ντροπή του να φέρεται υποτιμητικά σε αυτό.

 
Να προσλάβει ΔΕΠ για τη Νοσηλευτική του ΔΙΠΑΕ ούτε λόγος!!!
20 Μάιος 2022 14:07

Αυτοί είστε υφυπουργός και υπουργός στο ΥΠΕΘ.
Με το τζάμπα θέλετε να γίνετε μάγκες.
Στελεχώστε με νέες θέσεις ΔΕΠ το Τμήμα Νοσηλευτικής του ΔΙΠΑΕ ή αν δεν το θέλετε κλείστε το.
4 χρόνια κυβέρνηση είσαστε, πόσες νέες θέσεις ΔΕΠ δώσατε στο Τμήμα αυτό;
Κατά τα άλλα σας πήρε ο πόνος για τους φοιτητές... τους οποίους για να του σώσετε θα τους κάνετε φοιτητές ΤΕΙ και μάλιστα χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα!
Αυτά άλλωστε, 4 χρόνια στη διακυβέρνηση, τα δώσατε νύχτα με τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο και χωρίς καμία αξιολόγηση μόνο στα ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΚΟΛΛΕΓΙΑ.
Για τους φοιτητές πανεπιστημιακών τμημάτων ακόμη και 5-ετούς φοίτησης βαβά!!!
Αλίμονο, άλλωστε είσαστε γνήσιο τέκνο της ελληνικής δημόσιας εκπαιδεύσεως!
Το μόνο που σας νοιάζει είναι η μικροπολιτική σας και η εμμονή να ακυρώσετε τον νόμο Γαβρόγλου.
Στο καλό μετά τις εκλογές και να μην μας γράφετε.

 
Ένα 5%
20 Μάιος 2022 14:06

Ένα 5% και πάνω θα κοστίσουν στις επόμενες εκλογές οι επιλογές του ΥΠΑΙΘ στη ΝΔ. Νομίζουν ότι όλοι μπορούμε να στείλουμε τα παιδιά μας στις Βρυξέλλες για εργασία και στο Γειλ για σπουδές...
Κρίμα γιατί σας ψήφισα. Δε δίνετε στα παιδιά μας ούτε το δικαίωμα να διεκδικήσουν μια εργασία στιν τομέα οιυ σπούδασαν. 5 ετη σπουδών κσι δεν έχουν δικαίωμα να εργαστούν.. Που αλλού γίνονται αυτά; Ντροπή σας.

 
Polar_Fish
20 Μάιος 2022 14:00

κ. Συρίγε, ποιό είναι το νόημα να έχουμε τμηματα πληροφορικης πανεπιστημιακά με 4 ετη σπουδών και τμηματα πληροφορικής με
επίσης 4 ετη σπουδών σε ιδρύματα τύπου πρώην ΤΕΙ?

 
ATEI κ.α.
20 Μάιος 2022 12:54

Υφυπουργός Παιδείας εν έτη 2022 (22 έτη μετά το 2000 ανωτατοποίησης των ΤΕΙ) αναφέρει πως ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε τα ΤΕΙ ΑΕΙ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.