ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Ν. Κεραμέως: Η Ελλάδα μπαίνει δυναμικά στον διεθνή ακαδημαϊκό χάρτη

Δημοσίευση: 21/05/2022
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

"Η Ελλάδα λοιπόν έχει μπει πλέον δυναμικά στο διεθνή χάρτη και πλέον μπαίνει δυναμικά και στον διεθνή ακαδημαϊκό χάρτη", δήλωσε σήμερα στο ΑΠΕ η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως, αναφερόμενη στην επίσκεψή της στην Αμερική, ενώ τόνισε τα εξής:

  • Είχα την τιμή να είμαι μέλος της κυβερνητικής αποστολής που ταξίδεψε στην Αμερική, σε μία επίσκεψη που, πιστεύω, ότι αντικειμενικά ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε την ευκαιρία να θέσει όλα τα ζητήματα, τα οποία απασχολούν τη χώρα μας, από το ενεργειακό, μέχρι ζητήματα ελληνοτουρκικών σχέσεων, μέχρι ζητήματα εξοπλισμών και ήταν μία ευκαιρία για να αναδειχθεί η αναβαθμισμένη σχέση της Ελλάδος και της Αμερικής, ο αναβαθμισμένος ρόλος της Ελλάδας. Η Ελλάδα εμφανίστηκε ως ένας ισχυρός, αξιόπιστος εταίρος, ένας πυλώνας σταθερότητας στη νοτιοανατολική Μεσόγειο. Πάρα πολλά χρόνια οι ελληνιαμερικανικές σχέσεις εστιάζονταν σε ζητήματα εξοπλισμών, ζητήματα εξωτερικών σχέσεων, πλέον έχει προστεθεί κι ένας άλλος πυλώνας: αυτός της εκπαίδευσης.
  • Η Ελλάδα πλέον έχει μπει δυναμικά στο διεθνή ακαδημαϊκό χάρτη. Ενδεικτικό είναι, ότι απηύθυνα πρόσκληση σε αμερικανικά πανεπιστήμια, όσο ήμασταν στην Αμερική, για να συζητήσουμε για περαιτέρω τρόπους συνεργασίας μεταξύ αμερικανικών και ελληνικών πανεπιστημίων. Εμφανίστηκαν και ανταποκρίθηκαν πάνω από είκοσι αμερικανικά πανεπιστήμια, πολλά δε από τα κορυφαία πανεπιστήμια, όπως το Χάρβαρντ, το Κολούμπια, όπως το Τζονς Χόπκινς και είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε για απτές νέες συνεργασίες κι όταν λέω συνεργασίες, εννοώ διπλά προγράμματα σπουδών, κοινά προγράμματα σπουδών, συμμετοχή αμερικανών πανεπιστημίων σε ξενόγλωσσα προγράμματα στη χώρα μας, σε καλοκαιρινά προγράμματα.

Σχόλια (19)

 
Ευθύνες για τα προβλήματα των ΑΕΙ
24 Μάιος 2022 17:05

Διαπιστώσεις όλοι έχουν δικαίωμα να κάνουν, το θέμα είναι οι καθηγητές να αναλάβουν τις ευθύνες που τους αναλογούν για τα τμήματα -και κατ'επέκταση τα ΠΠΣ και ΠΜΣ, αλλά και για την ποιότητα των διδακτορικών διπλωμάτων- που *οι ίδιοι*, με αποφάσεις Συγκλήτου και εισηγήσεις Γενικών Συνελεύσεων Τμημάτων έχουν θεσπίσει και οργανώσει.

Εδώ και χρόνια, ακόμα και μετά από την υπερδεκαετή εθνική κρίση, οι διοικήσεις των ΑΕΙ δεν έχουν να προτείνουν ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΜΙΑ συγχώνευση ή συνένωση τμημάτων.

 
Polar_Fish
23 Μάιος 2022 23:18

@Υπερβολική αφέλεια για τα ελληνικά ΑΕΙ
1. Δεν μιλάμε για μερικούς μήνες σε ένα ΑΕΙ του εξωτερικού. Εννούμε πολλά χρόνια παραμονης στο εξωτερικό σε διάφορα ΑΕΙ. Υπάρχουν και έλληνες ερευνητές με διδακτορικό από την Ελλάδα που κατεχουν θέσεις στο εξωτερικό. Οπως ανέφερα στο προηγούμενο σχόλιο, δεν πρέπει να εστιάζουμε στο αν το διδακτορικό αποκτήθηκε σε ΑΕΙ της αλλοδαπής ή της ημεδαπής.
2. Ολα τα Τμηματα έχουν συμβασιούχους. Δε σημαίνει οτι δεν μπορουν να προσφέρουν υψηλο επίπεδο σπουδών. Πρεπει να δινεις και στα νεα διδακτορικά περιθώριο να αποκτησουν διδακτικη εμπειρια. Πολλά χρόνια δεν υπήρχαν συμβασιουχοι. Αυτοί που στήριξαν το ελληνικο ΑΕΙ ήταν οι ομοτιμοι και οι συνταξιουχοι. Αυτο αφορά μια ομαδα τμημάτων που έτυχε να εχουν πολλές αφυπηρετησεις στα χρονια της κρίσης. Σιγα-σιγα συνερχονται και ανανεώνονται. Το πρόβλημα ειναι στα πρώην ΤΕΙ. Πηγαίνετε στο ΠΑΔΑ να δείτε πόσους συμβασιουχους και υποτροφους προσλαμβάνουν.
3. Κανεις δε λέει οτι δεν υπάρχουν προβλήματα. Αυτό που χρειάζεται είναι το κράτος να αποφασίσει τι θέλει σε οτι αφορά τα ΑΕΙ. Θέλει κρατικα κολεγια ή θέλει ΑΕΙ με θέσεις ΔΕΠ δηλαδη θέσεις συνδυασμένης ερευνας και διδασκαλίας.

 
Υπερβολική αφέλεια για τα ελληνικά ΑΕΙ
23 Μάιος 2022 18:57

Φυσικά οι έλληνες ακαδημαϊκοί έχουν ΓΝΩΣΗ της ελληνικής πραγματικότητας και σε μεγάλο βαθμό την έχουν αποδεχτεί όλα τα διορισμένα μέλη ΔΕΠ: Αδιανόητο «να μην έχουν ιδέα περί τίνος πρόκειται» όταν καταθέτουν βιογραφικό για να εκλεγούν σε εξακτινωμένα και υποβαθμισμένα τμήματα...Πόση αφέλεια πια;

Δεν είναι το ίδιο το διδακτορικό και η βασική/εφαρμοσμένη έρευνα στο εξωτερικό στην αρχή της επιστημονικής ακαδημαϊκής καριέρας με μερικούς μήνες σε κάποιο ξένο πανεπιστήμιο - όπως δεν είναι ίδιος ο «ακαδημαϊκός τουρισμός», απλώς για να συμπληρωθούν μερικές γραμμές στο CV, με πραγματικά διεθνή έρευνα, από νέους ερευνητές που έχουν ζωντανές συνεργασίες και σημαντικό impact χωρίς να είναι εγκλωβισμένοι στο εγχώριο σύστημα.

Tέλος, είναι λάθος να λέμε ότι τα ελληνικά τμήματα ΔΕ στηρίζονται σε συμβασιούχους για τη διδασκαλία (ΥΔ, μεταδιδάκτορες, ΕΔΙΠ κ.α.): Ειδικά στην περιφέρεια, οι αποχωρήσεις μελών ΔΕΠ για τμήματα ΑΕΙ κεντρικών πόλεων ξεπερνούν το *40% των εκλεγμένων καθηγητών* της τελευταίας δεκαετίας.

https://www.esos.gr/arthra/66998/protasi-nomoy-gia-paratasi-tis-thiteias... (το 2020 κατατέθηκε επισήμως πρόταση για παράταση της θητείας των καθηγητών, μην το ξεχνάμε)

Αυτό το προσωπικό είτε δεν αναπληρώνεται είτε καλύπτεται με άλλους τρόπους.

Προς
Polar_Fish
23 Μάιος 2022 17:20
@ΑΠΕΛΛΑ των μελών ΔΕΠ
Aρκετοί. Και αν δεν έχουν διδακτορικό από το εξωτερικό έχουν πάρει πολλά χρόνια στο εξωτερικό. Δεν αρκεί να κάνεις το διδακτορικό σου στο εξωτερικό πρέπει να μπορείς να μείνεις μετά το διδακτορικό.
-Όταν εκλέγονται δεν ξέρουν που πάνε. Το αν ενα τμημα προσφέρει ή όχι ποιοτική εκπαίδευση (οτι και αν σημαίνει αυτό) θα το κρίνει η ΕΘΑΑΕ και το Κράτος.
- Οχι πολλά. Κυρίως νέα τμήματα και τμήματα πρώην ΤΕΙ.

 
Polar_Fish
23 Μάιος 2022 17:20

@ΑΠΕΛΛΑ των μελών ΔΕΠ
-Πόσοι καθηγητές την τελευταία πενταετία έχουν διδακτορικό από πανεπιστήμια του εξωτερικού; Aρκετοί. Και αν δεν έχουν διδακτορικό από το εξωτερικό έχουν πάρει πολλά χρόνια στο εξωτερικό. Δεν αρκεί να κάνεις το διδακτορικό σου στο εξωτερικό πρέπει να μπορείς να μείνεις μετά το διδακτορικό.
-Τελικά, γιατί οι έλληνες πανεπιστημιακοί δέχονται να διδάσκουν σε τμήματα που εμφανώς είναι αδύνατο να προσφέρουν ΠΟΙΟΤΙΚΗ Ανώτατη Εκπαίδευση;
Όταν εκλέγονται δεν ξέρουν που πάνε. Το αν ενα τμημα προσφέρει ή όχι ποιοτική εκπαίδευση (οτι και αν σημαίνει αυτό) θα το κρίνει η ΕΘΑΑΕ και το Κράτος.
-Πόσα τμήματα στηρίζονται σε πανεπιστημιακούς υποτρόφους και άλλους συμβασιούχους διδάσκοντες για τη διδασκαλίας μαθημάτων; Οχι πολλά. Κυρίως νέα τμήματα και τμήματα πρώην ΤΕΙ.
-

 
Ακαδημαϊκός χάρτης για Πανεπιστήμια του 2030
23 Μάιος 2022 17:05

Υπα΄ρχουν συντεχνιακά συμφέροντα που εμποδίζουν τον εξορθολογισμό των ΑΕΙ, την ίδια «διαβούλευση» κάνει το Υπουργείο Παιδείας εδώ και 25 χρόνια τουλάχιστον και ακόμα δεν καταλήξαμε σε πραγματικές λύσεις - προφανές συμπέρασμα, όλοι επωφελούνται από την κατάταση, ακόμα κι αν διαρκώς διαμαρτύρονται.

Βάσει ποιου εθνικού σχεδίου ιδρύθηκαν όλα τα διάσπαρτα τμήματα Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, σε χωριά, κωμοπόλεις και νησιά;

Η τότε ΑΔΙΠ (νυν Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης - ΕΘΑΑΕ) ξεκίνησε τις αξιολογήσεις σχολών και τμημάτων μόλις το 2012, όταν είχε ήδη διαμορφωθεί το σκηνικό.

Το 2016 έγινε μια πρώτη υποτυπώδης ιδρυματική αξιολόγηση -πάλι χωρίς να ληφθούν ουσιαστικά μέτρα εξυγίανσης- ενώ η απορρόφηση των Σχολών ΤΕΙ το 2018 καθυστέρησε πολύ: Έπρεπε ήδη από το 2000 να είχαν τα ίδια τα Πανεπιστήμια διαμορφώσει νέα προγράμματα σπουδών ώστε συν τω χρόνω να επιτευχθεί η σύγκλιση με τα ευρωπαϊκά ανώτατα ιδρύματα.

Αντιθέτως, με τη διαρκή αναποφασιστικότητα και την έλλειψη εθνικού οράματος για την Ανώτατη Εκπαίδευση που βλέπουμε να επικρατεί, η Ελλάδα και οι νέοι φοιτητές, δηλαδή όσα παιδιά γεννήθηκαν μετά το 2005 και μέσα στα επόμενα χρόνια θα αποτελούν τη νέα γενιά στο Πανεπιστήμιο, μένουν στο περιθώριο της Ευρώπης.

 
ΑΠΕΛΛΑ των μελών ΔΕΠ
23 Μάιος 2022 15:08

Τα μέλη ΔΕΠ διορίζονται με διαδικασίες που δεν επιτρέπουν κανέναν ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ εξωτερικό έλεγχο στα εκλεκτορικά (βλέπε σύστημα ΑΠΕΛΛΑ), με άμεσο αποτέλεσμα την ανακύκλωση προσώπων από τις ίδιες εγχώριες ομάδες και τη μη ανανέωση του ερευνητικού δυναμικού.

Πόσοι καθηγητές την τελευταία πενταετία έχουν διδακτορικό από πανεπιστήμια του εξωτερικού;

Πόσα τμήματα στηρίζονται σε πανεπιστημιακούς υποτρόφους και άλλους συμβασιούχους διδάσκοντες για τη διδασκαλίας μαθημάτων;

Τελικά, γιατί οι έλληνες πανεπιστημιακοί δέχονται να διδάσκουν σε τμήματα που εμφανώς είναι αδύνατο να προσφέρουν ΠΟΙΟΤΙΚΗ Ανώτατη Εκπαίδευση;

Δεν μπορούν για όλα να φταίνε οι άλλοι...

 
ΔΕΠ
23 Μάιος 2022 07:46

Οι Έλληνες πανεπιστημιακοί αμείβονται με μισθούς πείνας (με μισθούς χωροφύλακα για την ακρίβεια) αλλά "η Ελλάδα μπαίνει δυναμικά στον διεθνή ακαδημαϊκό χάρτη".
Έλεος κυρία Κεραμέως. Η Ελλάδα ανέκαθεν ήταν στον διεθνή ακαδημαϊκό χάρτη ως προς την ποιότητα της παρεχόμενης γνώσης στα ΑΕΙ, απλά προσφάτως άρχισε να πωλεί τίτλους σπουδών σε αλλοδαπούς. Συνεχίστε να αριστεύετε κυρία υπουργέ! Τώρα μάλιστα με τον νέο νόμο που θα φέρετε θα τα απογειώσετε τα ΑΕΙ της χώρας. Οι πενόμενοι πανεπιστημιακοί, αυτοί που αγοράζουν χαρτί Α4 και μελάνι με τις δικές τους τρεις και εξήντα για να τυπώνουν υπηρεσιακά έγγραφα, συστατικές επιστολές κ.ά., σας κοιτούν και απορούν με τις βαρύγδουπες δηλώσεις σας. Λυπάμαι που το λέω αλλά ο ιστορικός του μέλλοντος θα γελάει και θα κλαίει με τις δηλώσεις σας.

 
Μάκης
23 Μάιος 2022 05:03

Να ιδρυθούν ιδιωτικά πανεπιστήμια όπως η Κύπρος και να γίνουν ανταγωνιστικά και τα δημόσια. Όταν όμως οι συζητήσεις περιστρέφονται αν θα μπαίνουν στα ΑΕΙ με το 0,86 τότε τι περιμένουμε ; Συνεργασία με το το Harvard?

 
καθηγητής Πανεπιστημίου
22 Μάιος 2022 18:12

Εδώ και χρόνια μου στέλνουν e-mail φοιτητές από Πακιστάν, Ινδια, Σαουδική Αραβία κλπ κλπ για να πάρουν διδακτορικό μαζί μου. ΟΥΤΕ ΚΑΝ αυτό δεν έχουμε καταφέρει να κάνουμε. Να πάρουμε αλλοδαπούς φοιτητές σε όλους τους κύκλους σπουδών. Ακόμη και στην Κύπρο ένα σκασμό χρήματα δίνουν εμείς εδώ είμαστε....στο "διεθνή ακαδημαϊκό χάρτη"....
Έχετε δει "διεθνή ακαδημαϊκό χάρτη" χωρίς διεθνείς φοιτητές;

 
ΔΕΠ
22 Μάιος 2022 18:01

Τα ΑΕΙ χρειαζονται στηριξη (οικονομικη και υλικη) και οχι απειλες (τρια χρονια συνεχως γινεται το ιδιο πραγμα - αν ειναι δυνατον!!!! - ολο φωνες για τα πρωην κλπ 3 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΕΟΣ).....αυτοι οι ανθρωποι που δουλευουν εκει με ποια λογικη να προσφερουν....για να τους κλεισουν....
Αν θελετε αναδιαρθρωση καντε μια σοβαρη μελετη για το ποσα τμηματα χρειαζομαστε ανα ειδικοτητα, ποσα τμηματα να υπαρχουν σε ολη τη χωρα και γισατι (καθαρα λογω υποδομων/προσωπικου) και ενωστε ομοειδη τμηματα...αυτο θα μπορουσε να γινει μεσα σε (το πολυ) τον πρωτο χρονο διακυβερνησης σας....

 
ΔΕΠ
22 Μάιος 2022 14:24

Το πρόβλημα της Ελλάδας δεν έιναι ότι τα πανεπιστήμια δεν συνεργάζονται με το Χάρβαρντ. Σταματήστε αυτές τις ανούσιες δηλώσεις περι΄ "παγκόσμιου ακαδημαϊκού χάρτη" - μόνο θυμιδία προκαλούν σε όποιον έχει την παραμικρή σχέση με Ελληνικά ΑΕΙ, από φοιτητές, διοικητικό προσωπικό, ΔΕΠ.

Λύστε κανένα από τα βασικά μας προβλήματα: "υπερχείλιση" φοιτητών, πλήρης εξάρτηση από εγκυκλίους και ορέξεις του κάθε Υπουργείου, μικρορύθμιση στην τελευταία λεπτομέρεια, διασπορά τμημάτων στο "πουθενά", ασφάλεια.

Πιάστε το τελευταίο Πανεπιστήμιο των ΗΠΑ και κοιτάξτε τι γίνεται εκεί. Αντιγράψτε καλές πρακτικές από κει και από αλλού, αντί να εφαρμόζετε ελληνικές "πατέντες" στη διοίκηση, πατέντες που δεν έχουν δοκιμαστεί πουθενά εκτός από την Ελλάδα, στην οποία δοκιμάζονται για λίγους μήνες μέχρι να αποτύχουν και να πάμε στην επόμενη.

Γενικά οι βαρύγδουπες δηλώσεις δεν βοηθάνε, βοηθάει να φτιάξετε τα απλά και βασικά. Παραδείγματα υπάρχουν, το ερώτημα είναι γιατί ποτέ κανένας υπουργός δεν θέλει να τα εφαρμόσει εδώ.

 
Μεγάλη Ανακάλυψη
22 Μάιος 2022 12:51

Η Ελλάδα ήταν και θα είναι πάντα στον Διεθνή Ακαδημαϊκό χάρτη. Να βγαίνετε ποιο συχνά στο Εξωτερικό. Θα ανακαλύψετε και άλλα πράγματα.

 
απλές διαπιστώσεις εντός της χώρας
22 Μάιος 2022 12:18

οι πρόσφατες φοιτητικές εκλογές έδειξαν ένα πράγμα ....την αποτυχία των παραδοσιακών κυβερνήσεων της χώρας ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα.
Οι φοιτητές είναι νέοι που έχουν βιώσει τα τελευταία 10 χρόνια, έχουν ζήσει την αστοχία στην εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες, το φροντιστήριο από το νηπιαγωγείο μέχρι το μεταπτυχιακό σαν την μόνη λύση, και ιδιαίτερα την αποδόμηση της ανώτατης εκπαίδευσης με βήματα συστηματικά όπου το ένα κόμμα πέρνει την σκυτάλη από το άλλο. Για να αποδείξει ότι μπορεί΄ να τα καταφέρει χειρότερα.
Προφανώς η ψήφος στην ΠΣΚ δεν μεταφράζεται σε ψήφο στις βουλευτικές αλλά δείχνει ότι η νεολαία (πριν συμβιβαστεί΄ στα επόμενα χρόνια) κάνει μια προσπάθεια πριν αποχωρήσει και εγκατάλειψη την χώρα αυτή να πει σε όλες και όλους...τέρμα το φαγοπότι...
Φοβάμαι όμως ότι αυτές είναι οι δυνατότητες της πολιτικής ηγεσίας, δεν υπάρχουν εμπνευσμένοι ηγέτες, απλά μνηστήρες της πολιτική΄ς χωρίς τον Οδυσσέα που θα μας λυτρώσει.
Επειδή μιλάω με νέους ανθρώπους αντιλαμβάνομαι ότι ετοιμάζουν βαλίτσες (όσοι δεν έχουν φύγει) και μας αφήνουν πίσω να βράσουμε στο ζουμί μας.
Αυτή την παρακαταθήκη αφήνει πίσω της η πολιτική της τελευταίας 10ετίας.

 
...και κλείνουμε Τμήματα που κάναν Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια
22 Μάιος 2022 09:52

Η Ελλάδα μπαίνει δυναμικά στον Διεθνή Ακαδημαϊκό Χάρτη και το ΥΠΕΘ με την ΕΘΑΑΕ για να στηρίξουν απαξιώνουν και προσπαθούν να κλείσουν Τμήματα που μετέχουν σε Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια!!!
Τεράστια η συμβολή τους στο εγχείρημα.
Στο καλό μετά τις εκλογές και να μην μας γράφετε.

 
Χάρτης
22 Μάιος 2022 09:48

Μετά τα "ξεσπάσματα" του Συρίγου έχουμε τους χάρτες της Νίκης. Υπομονή Νίκη. Όταν γίνει κυβέρνηση το κόμμα σου θα φτιάξει και τον ελληνικό ακαδημαϊκό χάρτη. Φτου να πάρει! Πάλι ξεχάστηκα! Είσαι ήδη 3 χρόνια στην καρέκλα και δεν έχεις βαρέσει πενιά! Το μόνο που κάνεις είναι να αποθεώνεις τον εαυτό σου! Σε βαρεθήκαμε και σένα ! Νίκη για δες τι έπαθε η ΔΑΠ στις εκλογές...Σου 'ρχεται....

 
Κάνετε καμιά δουλειά της προκοπής και αφήστε τις λεζάντες
21 Μάιος 2022 20:58

Το που βρίσκεται ακαδημαϊκά η Ελλάδα αποτυπώνεται από τους διεθνείς δείκτες κατάταξης των ακαδημαϊκών της ιδρυμάτων, όπως και από την χρηματοδότηση τους. Τα ταξιδάκια στο Αμέρικα είναι για εντυπωσιασμό της κοινής γνώμης, με λόγια και φωτογραφήσεις.
Δυναμικά στο χάρτη μπαίνει η χώρα μας αν έρθουν επενδυτικά κεφάλαια για έρευνα και ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών.
Τα ταξιδάκια αμοιβαίων επισκέψεων και ανταλλαγής απόψεων παραπέμπουν σε τουριστικούς χάρτες, όπως λέει και στο τραγουδάκι: Ακρόπολη Πλάκα αγάλματα πάρκα ξημέρωμα ροζ ... και κοκτέιλ Μανχάταν.

 
Πιτσιφλής
21 Μάιος 2022 17:58

Ένας γύπας μπήκε προχθές δυναμικά και κυρίως ξαφνικά στο ύψωμα της πλαγιάς... και μου άρπαξε μια όρνιθα!
Ήταν όμορφος, μου είπαν!

 
Να μπορούσα στα σύννεφα να 'χα εγώ βενζινάδικο
21 Μάιος 2022 11:27

Τρία χρόνια κυβέρνηση κι ακόμα ΔΕΝ είδαμε τον ελληνικό ακαδημαϊκό χάρτη.... αλλά μπαίνουμε δυναμικά στο διεθνή ακαδημαϊκό χάρτη (σσ. αμερικανικό).
Όσο για το διεθνή χάρτη(τον μη ακαδημαϊκό), τον βλέπουμε ήδη με την Ουκρανία αλλά και χθες.... μόλις 2,5 ναυτικά μίλια από την ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ!!!

 
Polar_Fish
21 Μάιος 2022 10:47

Oι φοιτητές μας δουλεύουν τα καλοκαίρια.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.