Στην "τελική ευθεία" η αντιστοίχιση πενταετών τμημάτων Μηχανικών με τμήματα των Πολυτεχνικών Σχολών

Έτοιμη είναι η Κοινή Υπουργική Απόφαση Παιδείας και Υποδομών , η οποία καθορίζει τους όρους και προϋποθέσεις της αντιστοιχίας τμημάτων Μηχανικών -"σ.σ. πρώην ΤΕΙ που με τους νόμους "Γαβρόγλου" έγιναν Πανεπιστήμια)- διάρκειας του πρώτου κύκλου σπουδών δέκα (10) ακαδημαϊκά εξάμηνα- με Τμήματα Πολυτεχνικών Σχολών.
Η ΚΥΑ ορίζει:
Α. Τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται ώστε ένα Τμήμα Σχολής Μηχανικών να θεωρηθεί αντίστοιχο με Τμήμα Πολυτεχνικής Σχολής, και
Β. Τον τρόπο με τον οποίο πιστοποιείται η τήρηση των προϋποθέσεων αυτών.
Ήδη το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και το ΕΛΜΕΠΑ υπέβαλλαν φακέλους με τις προτάσεις τους για κάθε Τμήμα.
Η Κοινή Υπουργική Απόφαση είναι βασισμένη στα βασικά κριτήρια τα οποία είχαν ορισθεί επί υπουργίας Κ. Γαβρόγλου .
Σύμφωνα με τα βασικά κριτήρια "Γαβρόγλου", τα τμήματα μηχανικών Πανεπιστημίων θα πρέπει να πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις, προκειμένου να θεωρούνται αντίστοιχα με Τμήματα Πολυτεχνικής Σχολής και να απονέμουν διπλώματα μηχανικών.
α. Το πρόγραμμα σπουδών πρώτου κύκλου να είναι πενταετές.
β. Το περιεχόμενο σπουδών και επομένως και ο τίτλος του διπλώματος που απονέμεται να αντιστοιχεί σε βασική ειδικότητα μηχανικού.
γ. Στο πρόγραμμα σπουδών περιλαμβάνονται μαθήματα ώστε να διασφαλίζεται:
αα) η θεμελίωση στις βασικές επιστήμες,
ββ) η ανάπτυξη των μαθημάτων κορμού της ειδικότητας σε όλο το εύρος του σχετικού γνωστικού αντικειμένου,
γγ) η εμβάθυνση και η εμπέδωση σε υψηλό επίπεδο των γνώσεων στο εύρος του γνωστικού αντικειμένου της ειδικότητας,
δδ) η απόκτηση γνώσεων ως προς τη μεθοδολογία λύσεων προβλημάτων και τη μεθοδολογία ανάλυσης, σύνθεσης και σχεδιασμού συστημάτων και εφαρμογών
εε) η ανάπτυξη ερευνητικών ικανοτήτων
δ. Στο πρόγραμμα σπουδών προβλέπεται η εκπόνηση διπλωματικής εργασίας διάρκειας ενός (1) ακαδημαϊκού εξαμήνου κατ’ ελάχιστον σε αντικείμενο συναφές με τα γνωστικά αντικείμενα του Τμήματος
ε. Τουλάχιστον το 80% των μελών Δ.Ε.Π. του Τμήματος να έχει γνωστικό αντικείμενο σε αντικείμενα μηχανικού.
στ. Το Τμήμα να έχει οργανωμένα και εξοπλισμένα εργαστήρια στα οποία θα γίνεται η εκπαίδευση στα γνωστικά αντικείμενα του μηχανικού.
Σχολιάστε το άρθρο
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Δημοφιλή Άρθρα
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΚΟΛΕΓΙΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
- Το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών μέσω του EU-CONEXUS συμμετείχε στο European Universities Campus, που πραγματοποιήθηκε σ...
- Ξεκινά η επιμόρφωση στη Διαφοροποιημένη Διδασκαλία για 15.000 εκπαιδευτικούς
- ΕΑΠ: Οικονομική απαλλαγή φοιτητών/φοιτητριών άνω των 70 ετών
- "Σφίγγα" η υφ. Παιδείας στη Βουλή για το νέο σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών
- Η Ζ. Μακρή στη Σύνοδο Κορυφής του ΟΗΕ για τον Μετασχηματισμό της Εκπαίδευσης
- Ερώτηση στη Βουλή για το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο με πρόγραμμα ΕΑΕΠ
- Ημερίδα – Στρογγυλό Τραπέζι για την «Ευρώπη Επόμενης Γενιάς»
- Σε απεργία / αποχή καλεί τους πανεπιστημιακούς η ΠΟΣΔΕΠ
- Voucher 200 ευρώ: 163.769 από τους 170.000 δικαιούχους εκπαιδευτικούς έκαναν αίτηση ενώ η προθεσμία λήγει στις 8 Ιουλίου
- Διευθυντές Εκπαίδευσης: Στις αρχές της εβδομάδας η ανακοίνωση των τελικών πινάκων των υποψηφίων
Σχόλια (43)
Νομίζω πως είναι καθαρά πολιτικό το ζήτημα. Ωστόσο δεν μπορούν να το αποφύγουν αργά η γρήγορα θα το βγάλουν απλά έχει προτεραιότητα ο νόμος για τα ΑΕΙ που ετοιμάζουν.
Δυστυχώς ακόμα να βγει η ΚΥΑ. Πρέπει κάπως να ακουστεί το αίτημά μας.
Ακόμα να βγει αυτή η Κοινή Υπουργική Απόφαση;
Κοιτάνε το νέο νόμο για τα ΑΕΙ και δεν ασχολούνται με αυτό το θέμα.
ΔΕ ΕΞΡΩ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΝΚΟΝΩΣΕΙ ΑΚΟΜΑ
Αφού είναι έτοιμη η ΚΥΑ γιατί δεν ανακοινώνεται τόσο καιρό;
Πως μπορούμε να μάθουμε αν έχει ανακοινωθεί;
οχι ακομα δεν έχει ανακοινωθεί η ΚΥΑ
Έχει ανακοινωθεί τελικά η ΚΥΑ;
Απο ποιό υπουργείο θα ανακοινωθεί η ΚΥΑ; Απο το υπουργείο παιδείας ή Μεταφορών;
@80% ...ποιος φωστήρας το σκέφτηκε: φταίει η προσήλωση στις "βασικές επιστήμες" (ρήτρα α))
@Polar_Fist: Οι "υπολογιστές" συνιστούν κι αυτοί μια ολόκληρη επιστήμη (Επιστήμη Υπολογιστών-Computer Science-Πληροφορική), δεν τα μάθατε;
Έχετε φυσικά δίκιο. Οσο για το ποιος το σκέφτηκε,
είναι παλιό αίτημα γνωστού επιμελητηρίου.
Τμήμα Α με 10 ΔΕΠ, από 8 μηχανικούς και 2 άλλους, πληρεί το κριτήριο του 80%.
Τμήμα Β με 25 ΔΕΠ, από 19 μηχανικούς και 6 άλλους, είναι στο 76% και άρα δεν πληρεί το κριτήριο του 80%
ΠΑΡΟΤΙ ΕΧΕΙ ΥΠΕΡΔΙΠΛΆΣΙΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ !!!
Φωστήρες του ΥΠΕΘ και της ΕΘΑΑΕ, ΜΕΤΡ της μικροπολιτικής, στο καλό μετά τις εκλογές και να μην μας γράφετε.
Ανακούφιση μεγάλη θα προσφέρει η αναγνώριση και μετατροπή των σχολών μηχανικών σε Πολυτεχνικές Σχολές, σε όλους τους φοιτητές και τις οικογένειές τους. Μακάρι αυτό να γίνει και στα νέα Γεωπονικά Τμήματα.
Όλοι οι απόφοιτοι των σχολών αυτών θα πρέπει να απολαμβάνουν ίσα επαγγελματικά δικαιώματα και ευκαιρίες.
@Στρ. Βούρβαχης
Οι υπολογιστές δεν έχουν καμμια χρησιμοτητα, αν δεν υπάρχει ηδη μια επιστημη που ειναι αναπτυγμένη και χρησιμοποιεί για παράδειγμα ολοκληρώματα και παραγώγους. Το ζητούμενο δεν είναι να βρείς το αποτέλεσμα της ολοκληρωσης ή η παραγώγισης αλλά αν το αποτέλεσμα χρειάζεται να υπολογιστεί.
@Polar_Fish: στο δυναμικό πλαίσιο των σύγχρονων επιστημών η επιβίωση απαιτεί διαρκή προσαρμογή και ενημέρωση. Με επίλυση ολοκληρωμάτων με χαρτί και μολύβι κανείς δεν θα πάει πολύ μακριά. Δεν θα χρειαστείτε πολύ υπομονή για να το δείτε.
Λιγη υπομονή και όλα θα φανερωθουν. Οι βασικές επιστήμες είναι κάτι πολυ γνωστό στις σχολές μηχανικών. Σε ότι αφορά το άνοιγμα υπολογιστή μην περιμένετε να είναι επιστήμη.
Yπάρχουν ορισμένες προδιαγραφές για ενταξη στο ΤΕΕ. Ισως τα 5 χρονια να μην ειναι αρκετα.
Ελπίζω πραγματικά να προχωρήσει το θέμα αυτό των σχολών 5ετους προγράμματος σπουδών, γιατί ο υποβιβασμός αυτός δεν είναι δίκαιος! Βάλτε όσα μαθήματα χρειάζεται, αυξήστε και τη δυσκολία τους, κάντε περισσότερες ώρες το πρόγραμμα σπουδών, αλλά δώστε δικαιώματα γιατί έχουμε ρίξει πολύ δουλειά τόσα χρόνια και είναι κρίμα να περιορίζονται τόσο πολύ τα δικαιώματα μας! Το πρόγραμμα σπουδών μας είναι αρκετά απαιτητικό για τα δικαιώματα που δίνεται ... Μιλάω ως φοιτητής με μέσο όρο 8,93 / 10
Έξω στην επαγγελματική ζωή υπάρχει έντονος διαχωρισμός ΤΕΙ και Πανεπιστήμιο νομίζω δεν είναι τόσο μεγάλη η διαφορά μας, δώστε γνώση και ευκαιρίες στο κόσμο να αυξηθεί το επίπεδο ακόμα περισσοτέρων και αναβαθμίστε το περιεχόμενο των μαθημάτων με σύγχρονα εργαλεία και λογισμικά, εκεί είναι το μέλλον .....
"αα) η θεμελίωση στις βασικές επιστήμες,"
Ποιες είναι οι "βασικές" επιστήμες; Να ανοίξουν υπολογιστή, να ξέρουν;
Στα τμήματα (τα πανεπιστημιακά) πληροφορικής και στα πολυτεχνικά που έχουν στον τίτλο τους το επίθεμα μηχανικοί υπολογιστών υπάρχουν προφανείς επικαλύψεις. και τα δύο ερευνούν και διδάσκουν λειτουργικά συστήματα, γλώσσες προγραμματισμού, βάσεις δεδομένων, επεξεργασία σήματος κλπ.
Αν αυτό που ισχύει εκεί ισχύει και σε άλλα ζευγάρια/συνδυασμούς σπουδών (πχ χημικούς και χημικούς μηχανικούς) τότε η υποψία είναι ότι ο όρος για το 80% προσπαθεί να προωθήσει τα "δικά μας παιδιά" έστω και σε βάρος της αξιοκρατίας.
Μετά την κατάργηση των γενικών τμημάτων των πολυτεχνικών οι καθηγητές τους εντάχθηκαν στα τμήματα των μηχανικών. Έτσι υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι με γνωστικό αντικείμενο μαθηματικά, φυσική κλπ στα τμήματα των μηχανικών. Και φυσικά δίνουν και διδακτορικά. Αρα το " Δε γίνεται δηλαδή να δίνουν διδακτορικά με αντικείμενα μηχανικού τα τμήματα φυσικής, χημείας, κ.ά." για τους μηχανικούς δεν ισχύει.
Εξαιρετικά νέα!!
Επιτέλους μετα από χρόνια απαράδεκτης καθυστέρησης από το Υποργείο προχωράει και το τελευταίο σκέλος που είναι η αντιστοίχιση με τα Πολυτεχνεία και η τυπική απόδοση Επαγγελματικών δικαιωμάτων από το ΤΕΕ.
Είχε άλλωστε προηγηθεί η ακαδημαική αντιστοίχιση με την δημιουργία των νέων 5ετων τμημάτων με αναγμωρισμένο από την ΕΘΑΑΕ integrated master μετά από δική της εξωερική αξιολόγηση.
καλά αυτά σε ένα κρατικοδίαιτο μηχανισμό, αλλά στην αγορά αυτά δεν παίζουν ρόλο.
Κανείς δεν κοιτάει πρόγραμμα σπουδών, αλλά ουσία, δηλαδή τι ξέρει ο απόφοιτος, τι μπορεί να αντιληφθεί, προσωπικότητα, Facebook (αμέ) κτλ κτλ...
@Το γνωστικό αντικείμενο....: άρα και διδακτορικά με αντικείμενο την Πληροφορική πρέπει να δίνονται μόνο από Τμήματα Πληροφορικής.
Επιτέλους. Από το 2019 υπήρχαν τα κριτήρια αναρτημένα στην ιστοσελίδα του υπουργείου, επί Γαβρόγλου.
Ο Καραμανλής και αυτός από το 2020 μιλούσε για την σύσταση της επιτροπής.
https://www.esos.gr/arthra/69515/epitropi-gia-tin-antistoihia-ptyhion-sh...
Τώρα γιατί έπρεπε να περάσουν 3 χρόνια ώστε να προχωρήσει αυτή η ιστορία είναι πραγματικά απορίας άξιο
Κάλιο αργά παρά ποτέ. Αισιοδοξία.
Η ανάστροφη αντιστοίχιση ισχύει; Δηλαδή το 80% των μελών ΔΕΠ σε τμήματα φυσική, μαθηματικών, κλπ να έχουν γνωστικό αντικείμενο φυσική, μαθηματικά, κλπ;
Δεν βγάζει νόημα. Ή κάτι πολύ συγκεκριμένο έχει πέσει στην αντίληψή τους.
δεν τα πήραν πίσω...τα έκαναν και χειρότερα...
αφορά τη θέση που προκηρύσεται κάθε φορά και χαρακτηρίζει το κάθε μέλος ΔΕΠ. Προφανώς, δε νοείται γνωστικό αντικείμενο μηχανικού που να χορηγείται από ΜΗ πολυτεχνικό τμήμα ή σχολή. Δε γίνεται δηλαδή να δίνουν διδακτορικά με αντικείμενα μηχανικού τα τμήματα φυσικής, χημείας, κ.ά.
Αυτό με το οποίο εξελέγησαν στην τελευταία εκλογή τους ή μετά την αλλαγή γνωστικού αντικειμένου.
Σελίδες