ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ

Υπ. Παιδείας : Οι δράσεις μας για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού

Βραχυπρόθεσμα- Μακροπρόθεσμα Αποτελέσματα
Δημοσίευση: 23/05/2022
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σε Βραχυπρόθεσμα και Μακροπρόθεσμα Αποτελέσματα διαχωρίζει το υπουργείο Παιδείας τις δράσεις του – των τελευταίων ετών-  για την    πρόληψη  και αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού.

Ειδικότερα:

Βραχυπρόθεσμα Αποτελέσματα:

Θεσμοθέτηση Συμβούλου Σχολικής Ζωής: πρόκειται για εκπαιδευτικό που αναλαμβάνει υπό την ευθύνη του ομάδες μαθητών, καθοδηγώντας και ενημερώνοντας μαθητές, γονείς και κηδεμόνες σε θέματα παιδαγωγικής αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα, όπως η διαχείριση κρίσεων και πρόληψη ακραίων συμπεριφορών, μαθησιακές δυσκολίες, συμπερίληψη και ενσωμάτωση, μαθητές με ιδιαίτερες δυνατότητες, κλίσεις και ταλέντα, συμβουλευτική και ομάδες γονέων και παράλληλα συμβάλλει στην καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Δημιουργία 1.100 οργανικών θέσεων ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών: διορίστηκαν 2 ειδικοί (1 ψυχολόγος και 1 κοινωνικός λειτουργός) ανά 5 σχολεία, ώστε να επισκέπτονται μία φορά την εβδομάδα κάθε σχολείο αρμοδιότητάς τους.

Ψυχολόγοι στα ΕΠΑΛ στο πλαίσιο του προγράμματος «Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ»

Πιλοτική εφαρμογή της διαμεσολάβησης (ειρηνική επίλυση διαφορών) στις σχολικές μονάδες της Θεσσαλονίκης, με την προοπτική διάχυσης σε όλη τη χώρα.

Οι αντισταθμιστικοί φορείς (π.χ. ΚΕΔΑΣΥ) παρεμβαίνουν άμεσα, με επιτόπια παρουσία, στα σχολεία προς υποστήριξη σε κάθε εμφανιζόμενο περιστατικό, με σκοπό πρωτίστως την ασφάλεια των μαθητών μας αλλά και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

Εκπονούνται πολλά προγράμματα σε συνεργασία με αρμόδιους φορείς, όπως με το Εργαστήριο Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ, και γίνονται παρεμβάσεις στα σχολεία.

Μακροπρόθεσμα Αποτελέσματα:

Εργαστήρια Δεξιοτήτων (Ε.Δ.) με θεματικές που στοχεύουν στη δημιουργία κουλτούρας πρόληψης της σχολικής βίας και την καλλιέργεια του αλληλοσεβασμού.

Ενδεικτικά, στο θεματικό κύκλο «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη» των Ε.Δ., περιλαμβάνονται έννοιες όπως ανθρώπινα δικαιώματα & αξιοπρέπεια, αλληλοσεβασμός και σεβασμός στη διαφορετικότητα, αντιμετώπιση διακρίσεων, ισότητα των φύλων, συνεργασία/συνεργατικότητα, κοινωνική ευαισθησία, κοινωνική ευθύνη, ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, συμπερίληψη στην εκπαίδευση, σχολικός και διαδικτυακός εκφοβισμός.

Ομοίως και τα Νέα Προγράμματα Σπουδών καλλιεργούν το πνεύμα κατά της βίας και των διακρίσεων, π.χ. μέσα από τα κείμενα στα μαθήματα της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας. Η διάσταση αυτή διαπνέει όλα τα νέα προγράμματα σπουδών.

Επιμορφώσαμε πάνω από 85.000 εκπαιδευτικούς σε αντίστοιχα θέματα, στο πλαίσιο επιμορφώσεων για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.

Σε συνεργασία με το ΙΕΠ, ολοκληρώνεται η επεξεργασία μιας νέας παρέμβασης σε όλα τα σχολεία της χώρας που θα αφορά στην πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Αφορά ένα πρόγραμμα για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας με δομή που θα διαπερνά όλη τη σχολική κοινότητα και όλες τις βαθμίδες, με παραγωγή υλικού, επιμορφώσεις, δημιουργία οδηγού, ψηφιακό κόμβο (υλικό, φορείς, υπεύθυνοι, φόρμα καταγραφής περιστατικών).

***

Το ΥΠΑΙΘ παρακολουθεί στενά οποιοδήποτε περιστατικό εκφοβισμού εκδηλώνεται στη χώρα και παρεμβαίνει άμεσα, δίνοντας εντολή διεξοδικής έρευνας για την κάθε του λεπτομέρεια. Σε περίπτωση που διαπιστώνονται ευθύνες αποδίδονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις.

Πρωτίστως με ευαισθησία, με σεβασμό στον κάθε μαθητή, με παιδαγωγικά μέσα, επιδιώκουμε τη διευθέτηση των προβλημάτων.

Η βία αποτελεί ένα ευρύτερο κοινωνικό φαινόμενο και οφείλουμε όλοι μαζί να την αντιμετωπίσουμε.

Μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί και Πολιτεία δημιουργούμε από κοινού ένα σύστημα καλλιέργειας αξιών και γνώσεων και οφείλουμε να παρέχουμε στα παιδιά ένα περιβάλλον σεβασμού, αποδοχής και ενθάρρυνσης. Η μάχη ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό είναι διαρκής και εξαιρετικά δύσκολη.

Στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ενισχύουμε συνεχώς τις δυνάμεις μας στη μάχη αυτή.

Οι προσπάθειές μας εντείνονται ακόμα περισσότερο ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς.  Κύριο μέλημά μας είναι η ψυχική και σωματική υγεία όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, μέσα σε ένα κλίμα δημιουργίας, συνέργειας και αλληλοσεβασμού, που θα βοηθήσει τα παιδιά μας να αναπτύξουν όλες τους τις δυνατότητες.

Σχόλια (4)

 
Γρηγόρης
23 Μάιος 2022 23:19

Όταν δεν μπορούμε να λύσουμε το πρόβλημα και να πάρουμε γενναίες αποφάσεις, συστήνουμε επιτροπές. Εθνάρχης Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ

 
ΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ
23 Μάιος 2022 21:40

γελάσαμε !

 
Απάτη
23 Μάιος 2022 21:39

"διορίστηκαν 2 ειδικοί (1 ψυχολόγος και 1 κοινωνικός λειτουργός) ανά 5 σχολεία, ώστε να επισκέπτονται μία φορά την εβδομάδα κάθε σχολείο αρμοδιότητάς τους"
Σοβαρά; Διορίστηκαν σε όλες τις ομάδες σχολείων;
Fake news

 
Εκπαιδευτικός
23 Μάιος 2022 20:48

Το πρόβλημα ξεκινάει από την οικογένεια, νομίζω δεν διαφωνεί κανείς σε αυτό. Όταν το παιδί συμπεριφέρεται λάθος στο σπίτι, θα βγάλει τις ίδιες συμπεριφορές και στο σχολείο, ότι και να κάνει ο δάσκαλος/καθηγητής. Ο εκπαιδευτικός δεν υποστηρίζεται από κανένα (νομοθεσία, Διευθυντής σχολικής μονάδας) να εφαρμόσει τα προβλεπόμενα πειθαρχικά μέτρα. Οπότε, τις περισσότερες φορές οι παραβατικές συμπεριφορές θάβονται κάτω από το χαλάκι και είναι θέμα τύχης και μόνο να μην επεκταθούν σε αγριότερες ενέργειες. Άπειρα τα παραδείγματα όπου μετά από 2-3 τηλέφωνα στους γονείς παραβατικών μαθητών, οι γονείς απαντάνε 'κάνε ότι θες, δουλειά σου είναι'...έτσι δεν κάνουμε τίποτα.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ