ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

Εξ Αποστάσεως Επιμορφωτικό Πρόγραμμα «Μουσικοκινητική Αγωγή» από το E-Learning του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του ΕΚΠΑ

Το Πρόγραμμα αποβλέπει τόσο στη θεωρητική κατάρτιση των εκπαιδευομένων σχετικά με τη μουσικοκινητική αγωγή όσο και στην ανάπτυξη πρακτικών δεξιοτήτων σχεδιασμού και εφαρμογής αντίστοιχων δραστηριοτήτων.
Δημοσίευση: 31/05/2022
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το E-Learning του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) προσφέρει αυτό το διάστημα τη δυνατότητα αίτησης στο Πρόγραμμα Συμπληρωματικής εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης «Μουσικοκινητική Αγωγή».

Η μουσικοκινητική μέθοδος διδασκαλίας έχει αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια σε βασικό μέσο ανάπτυξης πολλαπλών δεξιοτήτων και ικανοτήτων των παιδιών, κυρίως στην προσχολική αγωγή. Βασικός στόχος της μουσικοκινητικής αγωγής είναι η μουσική καλλιέργεια του παιδιού μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες, που συνδυάζουν τη μουσική με τη δημιουργική κίνηση, τον προφορικό και τραγουδιστικό λόγο, τη μίμηση και τη δραματοποίηση. Μέσα από τη μουσικοκινητική αγωγή το παιδί αποκτά ένα νέο τρόπο επικοινωνίας, καλείται να λειτουργήσει σε συλλογικό επίπεδο και κοινωνικοποιείται, ενώ συγχρόνως αναπτύσσει βασικές δεξιότητες αδρής και λεπτής κινητικότητας και συντονισμού του σώματός του. Παράλληλα καλλιεργεί τη φαντασία του, την κριτική και δημιουργική του σκέψη και συγχρόνως ανακαλύπτει ένα μοναδικό τρόπο ψυχαγωγίας.

Στόχος του Προγράμματος είναι η επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι παιδαγωγοί σχετικά με τη μετάδοση μουσικών γνώσεων στα παιδιά γενικά, αλλά και με την εφαρμογή μουσικοκινητικών μεθόδων ειδικότερα. Το Πρόγραμμα αποβλέπει τόσο στη θεωρητική κατάρτιση των εκπαιδευομένων σχετικά με τη μουσικοκινητική αγωγή όσο και στην ανάπτυξη πρακτικών δεξιοτήτων σχεδιασμού και εφαρμογής αντίστοιχων δραστηριοτήτων.

Αναπτύσσονται ενότητες σχετικά με τις βασικές αρχές της μουσικοκινητικής και την ιστορική της εξέλιξη, ενώ γίνεται εκτενής αναφορά σε παιδαγωγούς που έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στη διαμόρφωση του πλαισίου της μουσικοκινητικής, όπως ο Emile Dalcroze, ο Zoltan Kodaly και ο Carl Orff. Ιδιαίτερη μνεία γίνεται και στην έννοια της μουσικής δημιουργικότητας, που αποτελεί δομικό στοιχείο κάθε μουσικοκινητικής δραστηριότητας. Το πρόγραμμα παρέχει μία εισαγωγή σε βασικές έννοιες της μουσικής θεωρίας, ενώ δίνονται και πολλά παραδείγματα εφαρμογών της μουσικοκινητικής στην εκπαίδευση.

Το Πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδαγωγούς προσχολικής ηλικίας, δασκάλους γενικής παιδείας και καθηγητές μουσικής με σκοπό να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους στον τομέα της μουσικοκινητικής αγωγής και να ενισχύσουν το επαγγελματικό τους προφίλ. Παράλληλα, απευθύνεται σε αναπτυξιακούς ψυχολόγους που θα ήθελαν να διευρύνουν το πεδίο έρευνάς τους. Τέλος, οι γνώσεις που παρέχει το πρόγραμμα μπορούν να αξιοποιηθούν από γονείς που αποσκοπούν στη δημιουργική αξιοποίηση του χρόνου με τα παιδιά τους, καθώς και σε όσους ασχολούνται με θέματα μουσικής και εκπαίδευσης. Η παρακολούθηση του προγράμματος δεν προϋποθέτει ειδικές μουσικές ή παιδαγωγικές γνώσεις.

Κατά τη διάρκεια του 5μηνου Προγράμματος παρέχεται συνεχής εκπαιδευτική υποστήριξη, βασιζόμενη στις Αρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων, διασφαλίζοντας την αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ακαδημαϊκή Υπεύθυνη του Προγράμματος είναι η Λάζου Άννα, Eπίκουρη Kαθηγήτρια του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, η οποία έχει την ευθύνη για τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την παρακολούθηση της ακαδημαϊκής διαδικασίας για το συγκεκριμένο πρόγραμμα.

Απονέμεται Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης από το E-Learning του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του ΕΚΠΑ.

Αναλυτικές πληροφορίες για το Πρόγραμμα στη σελίδα: https://elearningekpa.gr/courses/mousikokinhtikh-agwgh

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ