ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Πανελλαδικές: Διόρθωση επί της διόρθωσης έστειλε η ΚΕΕ στα Εξεταστικά Κέντρα " στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνία

Εάν ένα ερωτηματικ'ό πρέπει να βρίσκονται μέσα ή έξω από τα εισαγωγικά
Δημοσίευση: 04/06/2022
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

"Πρεμιέρα" Πανελλαδικών Εξετάσεων  με διόρθωση επί της διόρθωσης  στα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνία, που διαγωνίστηκαν χθες,έκαναν οι υποψήφιοι των ΓΕΛ.

Στο Β2 (β)   «Γιατί, κύριε, να πρέπει ... μέλλον;» αρχικά το ερωτηματικό δόθηκε στους υποψηφίους μέσα στα εισαγωγικά "μέλλον;"

1η διόρθωση: Μετά από ερώτημα εάν το "ερωτηματικό"  θα πρέπει να βρίσκεται μέσα ή έξω από τα εισαγωγικά  η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας έστειλε διευκρίνιση να αφαιρεθεί  το ερωτηματικό και να μπει τελεία έξω από τα εισαγωγικά , δηλαδή να διατυπωθεί το Β2 (β)   σε: "...μέλλον".

2η διόρθωση: Μετά από  λίγο καταφθάσει στους υποψηφίους στα Εξεταστικά Κέντρα 2η διευκρινιστική  της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων με την οποία ζητά το ερωτηματικό να μπει έξω από τα εισαγωγικά και να διαμορφωθεί ως εξής: «Γιατί, κύριε, να πρέπει ... μέλλον»;

Σχόλια (27)

 
Βιοπληροφορική
10 Ιουλ 2022 13:57

Κανένα πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα δεν διακρίνεται από τα άλλα και μόνοι αρμόδιοι να κρίνουν είναι οι ειδικοί επιστήμονες του κάθε μαθήματος (δεν μπορεί ένας μαθηματικός, για παράδειγμα, να εκφέρει κρίσεις για φιλολογικά μαθήματα- και μάλιστα με κριτήριο κατά πόσο ένα φιλολογικό μάθημα μοιάζει με την ευκλείδεια γεωμετρία - έλεος). Η στοχοποίηση κάποιων συγκεκριμένων μαθημάτων εκφράζει ιδιοτελή κίνητρα - το έχουμε δει κατά κόρον και με το μάθημα της Πληροφορικής - και δεν πείθει κανέναν!

 
Νίκη Κ.
09 Ιουλ 2022 22:37

Το μάθημα της γλώσσας οφείλει αφενός να εξετάζεται με απολύτως αντικειμενικά κριτήρια και αφετέρου να αναπτύσσει και να αξιολογει βασικές για όλους γλωσσικές δεξιότητες. Το γεγονός ότι άριστοι μαθητές πατωνουν στην έκθεση, ότι συχνά η απόκλιση μεταξύ των δύο βαθμολογητων ειναι αβυσσαλέα και ότι οι απόφοιτοι λυκειου έχουν μεγάλα γλωσσικά ελλείμματα, επιβάλλουν την επαναπροσεγγιση της διδασκαλίας και εξέτασης του μαθηματος. Προτείνω: 1.κατανοηση κειμένου με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής (κείμενο από εφημερίδα, επιστημονικό άρθρο ο τιδηποτε θα κληθούν να διαβάσουν ως ενεργοί αυριανοι πολίτες). 2. Άσκηση ετυμολογίας (εξαιρετικη για κατανόηση λέξεων και για ανάπτυξη ορθογραφίας). 3.Ασκηση εντοπισμού και διόρθωσης γραμματικων, συντακτικων και ορθογραφικών σφαλμάτων, 4.ασκηση λεξιλογίου, 5.συντομη ανάπτυξη κειμένου η οποία θα βαθμολογειται κυρίως ως προς την τήρηση γλωσσικών κανόνων, όχι την παρουσία η μη συγκεκριμένων προκάτ επιχειρηματων. Σημειωτέον είμαι φιλόλογος.

 
Πιτσιφλής
06 Ιουν 2022 21:35

@ Ανήσυχος εκπαιδευτικός 06 Ιουν 2022 18:09
Σας συγχαίρω για το σχόλιό σας και προσθέτω και το εξής:
Οι δάσκαλοι και οι φιλόλογοι της τάξης δεν ερωτώνται για τα προβλήματα που συναντούν στη διδακτική του γλωσσικού μαθήματος. Δεν υπάρχει αποτελε-σματική ανατροφοδότηση εδώ και πάρα πολλά χρόνια, ακόμη και οι προτάσεις των συμβούλων τους, την εποχή βέβαια που η δράση τους ήταν έντονη, έχουν αγνοηθεί πολλές φορές από τα ανώτερα θεσμικά όργανα. Βαδίζουμε δεκαετίες ολομόναχοι με μόνο βοηθό τον καλό συνάδελφο, ναυαγός κι αυτός, και τα μάτια των μαθητών μας που έτσι και τα κοιτάξεις καλά μια φορά, δεν μπορείς να ησυχάσεις! Μια Οδύσσεια η πορεία μας, η Αθηνά άφαντη κι ο κόσμος δεν γνωρίζει!...

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
06 Ιουν 2022 18:09

@Πλατάρος
Και πάλι υποκύπτετε στον πειρασμό του επί παντός θέματος σχολιασμού, ως μη έδει! Το σχόλιό σας για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας αποτελεί ένα ακατανόητο συνονθύλευμα απηρχαιωμένων στερεότυπων και αντιλήψεων που προ πολλού έχουν αποσυρθεί από την εκπαίδευση. Δεν μπορείτε στα σοβαρά να υποστηρίζετε ότι η γλώσσα δεν έχει σχέση με τη λογοτεχνία! Δεν μπορείτε να υποστηρίζετε ότι το γλωσσικό αντικείμενο ως εξεταζόμενο μάθημα θα μπορούσε να περιοριστεί σε εξέταση γνώσης λεξιλογίου! Πρόκειται για εμπαιγμό βέβαια να σκέφτεται κανείς κάτι τετοιο!
Πόσο δύσκολο άραγε είναι να αντιληφθεί ο καθένας ότι η έκθεση (όπως περιοριστικά αποκαλεί το συγκεκριμένο αντικείμενο) αποτελεί μια βαθύτερη γνωσιακή διεργασία που ενεργοποιεί την ουσιώδη έννοια του "λόγου", όχι μόνο του γραπτού, αλλά (κυρίως) του ενδιάθετου λόγου που διαμορφώνει σκέψεις, κρίσεις, απόψεις, συνθέσεις και πληθώρα άλλων διεργασιών που τελικά καθιστούν αυτό το αντικείμενο ως κοινής αναγκαιότητας για κάθε άλλο επιμέρους γνωστικό πεδίο;
Αλλά θα σας πω και κάτι άλλο: Γιατί συνεχίζετε να δυσκολεύεστε να ξεστομίσετε επιτέλους μια κουβέντα κατά της υπουργού και του υπουργείου, ακόμη κι όταν το ίδιο το σκεπτικό σάς οδηγεί αναπόφευκτα προς τα εκεί; Γιατί, π.χ. θεωρείτε ότι ευθύνονται οι φιλόλογοι για τη μορφή που έχει πάρει το μάθημα ως εξεταζόμενο αντικείμενο των πανελληνίων και όχι το υπουργείο που προφανώς αυτό αποφάσισε να έχει αυτή τη μορφή; Νομίζετε ότι ερωτήθηκαν οι φιλόλογοι γι' αυτό; Άραγε ρωτήθηκαν οι κοινωνιολόγοι για την απομάκρυνση της κοινωνιολογίας από τις εξετάσεις ή μήπως επέβαλαν οι φιλόλογοι την αντικατάστασή της από τα λατινικά;

 
@ εκάτη
06 Ιουν 2022 15:03

Είναι κρίμα και λάθος να μιλάτε για ελειπή γνώση της γλώσσας από παιδιά που περνούν στις Ιατρικές και Πολυτεχνικές σχολές. Αυτά ακριβώς τα παιδιά είναι που γράφουν καλύτερα στη γλώσσα και αυτά τα παιδιά είναι που θα στερηθούν την εισαγωγή τους στις Ιατρικές γιατί ένα 13 στη Γλώσσα τους κρίνει ακατάλληλους για γιατρούς παρά τα 19άρια στα άλλα μαθήματα αλλά καταλληλότατους για φιλολόγους και δασκάλους. Μια ματιά στις βάσεις όλων των παραπάνω σχολών αλλά ιδιαίτερα στα στατιστικά κάθε χρονιάς θα σας πείσει. Προσωπικά θα προτιμούσα να χειρίζεται καλύτερα την ελληνικήν ο δάσκαλος του παιδιού μου...καλύτερα από τον γιατρό μου τουλάχιστον...

 
@εκάτη
06 Ιουν 2022 15:03

Στο μεταξύ, ο τελευταίος εισακτέος στις Ιατρικές σχολές, που θα μας ανοίξει την κοιλιά στο νοσοκομείο, έχει κατά πάσα πιθανότητα γράψει μακράν καλύτερα στη Γλώσσα από την πλειονότητα των εισακτέων στις Φιλολογίες και στα παιδαγωγικά, που θα διδάξουν Γλώσσα στα παιδιά...πέρα από τη Θεωρητική κατεύθυνση, για όλα τα υπόλοιπα έπρεπε απλώς να ελέγχεται η επάρκεια γνώσης της Ελληνικής ως προυπόθεση εισαγωγής και τπτ περισσότερο.

 
Αριστεία, όχι αστεία
05 Ιουν 2022 15:03

Εύκολα και κατανοητά τα θέματα με σημείο κλειδί οι ¨βιωματικές δράσεις¨ που θα έπρεπε να αναπτύξει ο μαθητής στο Δ2.
Κάπως πρέπει να ξεχωρίσουν και οι άριστοι.

ΥΓ ¨Οι ποιητές είναι λαπάδες¨. Σχολή δημιούργησε ο Κούβελας

 
Πλατάρος Γιάννης
05 Ιουν 2022 10:57

Η έκθεση, όπως λεγόταν παλιά, είχε μεγαλύτερη συγγένεια με την Ευκλειδεια Γεωμετρία (αδέλφια) και καμιά απολύτως συγγένεια με την λογοτεχνία, τα σχήματα λόγου κτλ.
Την παραπάνω διαπίστωση, οποιος δεν την κατανοεί είναι εξωγήϊνος (η πλειονότητα)
Τα τελευταία χρόνια προσετεθησαν σημασιολογικες ερωτήσεις λέξεων και ερωτήσεις κατανόησης κειμένου. Σωστά. Ενισχύθηκε η αντικειμενικοτητα. Και η εξαγωγή περίληψης. Σωστά. Έγινε το μάθημα "Ευκολο" και κυρίως αντικειμενικο-κι αλλο- με την έννοια που λένε οι εδώ σχολιογραφοι.
ΤΗΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ ΤΙ ΤΗΝ ΘΈΛΑΤΕ Κ. ΦΙΛΌΛΟΓΟΙ;;;
ΛΕΞΙΛΌΓΙΟ ΠΛΟΎΣΙΟ, ΕΠΑΡΚΕΣΤΑΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΆΓΚΗ ΌΛΟΙ!
ΑΚΡΙΒΟΛΟΓΙΑ!
ΣΑΦΉΝΕΙΑ!
ΚΑΤΑΝΌΗΣΗ ΚΕΙΜΈΝΟΥ, ΆΡΑ ΙΚΑΝΌΤΗΤΑ ΠΕΡΊΛΗΨΗΣ ΤΟΥ, ΙΚΑΝΌΤΗΤΑ Σπουδών, Επί ΠΑΝΤΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΣΤΗΤΟΎ!
Την λογοτεχνία γιατί την βάλατε και να νοθευσετε ένα διακριτό ξένο με την λογοτεχνία μάθημα;
Θέλατε ωράριο!... Κατανοητό το συντεχνιακο κίνητρο!...
Γιατί δεν ζητήσατε επαναφορά της διδασκαλίας της Λογικής;;; Αυτό έπρεπε!!! (γι αυτό το διδάσκετε στην Φιλοφοφικη!)
Για τους μαθηματικούς που δεν διδάσκουν ΙΧΝΟΣ ΛΟΓΙΚΗΣ, τα γράφω αλλού! (Πονεμένη ιστορία)
(το "ίχνος λογικής" είναι λογοτεχνικο σχήμα. Σύμφωνα όμως με νεώτερες διαπιστώσεις, είναι εργαλείο γνωστικό, καθώς διευκολύνει την μετάβαση από μια παλιά εννοια σε μια νέα. Η κυριολεξία που όλοι θέλουμε, είναι "Δεν υπάρχει η παραμικρή αναφορά στις ΑΡΧΕΣ ΛΟΓΙΚΗΣ. Με την πολύ λογοτεχνία, έχουμε φθάσει σε σημεία αξιοθρηνιτα, δηλ. Η μεταφορική σημασία να είναι η πρώτη σημασία, ενώ η κυριολεκτική είτε ετυμολογική απλώς άγνωστη.
Ένας άνθρωπος είναι μορφωμένος αν έχει λεξιλόγιο. Δηλ. αν ξέρει ΠΟΛΛΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΣΩΣΤΉ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ!
Αυτός μπορεί και να σκεφθεί, διότι ΣΚΕΠΤΌΜΑΣΤΕ ΜΕ ΛΕΞΕΙΣ!!! ΜΌΝΟΝ ΈΤΣΙ ΘΑ ΓΊΝΕΙ ΚΑΛΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ!
(Εγώ προσωπικά, θα εξεταζα το μάθημα κυρίως ως κατοχή λεξιλογίου, μαζί με τα υπόλοιπα στοιχεια)
Αυτοι που έχουν παρατηρήσει στον εαυτό τους ότι σκέφτονται χωρίς λέξεις, να ξέρουν ότι είναι ψευδαίσθηση!
Για όλα τα παραπάνω, δεν θα έπρεπε να πρυτανευσει η ιδέα μπόλιασματος της έκθεσης με λογοτεχνία, αλλά με λογική (ξέχωρο μάθημα)
Είδατε τι γράφει ο εδώ οχλος: "Να καταργηθεί το μάθημα!"
Κάτι τέτοιο θα γίνει και με τα μαθηματικά αν δεν προσέξουν οι δικοί μου το ΠΩΣ τα κάνουν....
Υ. Γ. 1 Οι μεταφορές, όταν είναι πετυχημένες, πλησιάζουν την κυριολεξία. Αλλά και αυτές προαπαιτουν γνωστικό υπόβαθρο (βλ. λέξη "μπολιασουν" παραπάνω.
Υ. Γ. 2 Οι παρομοιωσεις μοιάζουν πολύ με τις μεταφορές.

 
ο τρόπος εξέτασης είναι λάθος
05 Ιουν 2022 10:38

αλλά κανείς δεν λέει ξεκάθαρα ότι ο βασιλιάς είναι γυμνός. ευθύνη πρωτίστως των φιλολόγων και δη των διορθωτών ! κρίμα για τα παιδιά. εδώ μερικά σχόλια το υπογραμμίζουν και ακούγονται τρελά αντεπιχείρηματα (εκτός τόπου και ουσίας της κριτικής). ο διορθωτής χρόνων τα λέει κάπως , αλλά πρέπει πιο τολμηρά, όπως τα λένε άλλοι σχολιαστε΄ς άλλης ειδικότητας !

 
@ εκάτη και λοιπούς
05 Ιουν 2022 10:33

μάλλον υπερασπίζεστε κάτι που δεν κατέχετε -κατανοείτε : όλα τα σχόλια που με΄μφεστε λένε το ΑΠΛΟ , γλώσσα πολύ καλά δουλεμένη όλα τα χρόνια στις ενδοσχολικές εξετάσεις, εξέταση για όλους στην απλή έκφραση και όχι σε αυτό το χάλι για την εισαγωγή ! απλά πράγματα. ορθογραφία να ξέρουν όλοι στο δημοτικό - και να μένουν κιόλας και να μην πηγαίνουν γυμνάσιο, αλλά δεν στις πανελλαδικές εξέταση στη συγγραφή δοκιμίου αλά παλαιά . απλά πράγματα. αλίμονο αν εξετάζουμε προπαίδεια στα μαθητικά και ορθογραφία χωριστά στις εισαγωγικές για πανεπιστήμιο : θέλει βάσεις στα μαθηματικά , στα αρχαία και στα λατινικά (ΝΑΙ , η κοιθωνιολογία διαβάζεται άνετα σε ένα εξάμηνο) , και σε 2-3 άλλα. βιολογία-ανθρωπολογία-φυσιολογία για ιατρικές, χημεία, φυσική, ιστορία (με καλύτερη ύλη). ΑΠΛΑ πράγματα , λογικά και τελεσφόρα. ένα κείμενο , ώστε να φαίνεται η συγκρότηση, η συνοχή, η ορθογραφία, ο συλλογισμός . απλά. ποια κατανόηση;;;; αυτή φαίνεται από τα υπόλοιπα μαθήματα. σοβαρευτείτε ! αυτή η αθλιότητα είναι σχολαστική και ηλίθια.

 
Εκπαιδευτικός διορθωτής χρόνων
05 Ιουν 2022 09:51

Συνάδερφοι, η κατά γράμμα με τις οδηγίες διόρθωση ποτέ δεν ήταν η καλύτερη. Το ξέρετε όσοι διορθώνετε πολλά χρόνια. Υπάρχουν και λάθη στις απαντήσεις -με το ρητορικό ερώτημα - και γελοίες αντιφάσεις -δεν ενδιαφέρει "το πλήθος των ιδεών", αλλά αξιολογείται θετικά "η ποικιλία των ιδεών"...Τι να πει κανείς...Αφήστε τα 3 ολοκληρωμένα επιχειρήματα που ζητούνται, κάτι το οποίο ζητούσαμε στις 600 λέξεις, ενώ τώρα οι λέξεις είναι 400. Τα γραπτά αξιολογούνται στο σύνολο.Μόνο έτσι υπάρχει μια κάποια αντικειμενικότητα. Και πάλι παίζεται, αλλά είναι ό,τι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε.
Καλή δύναμη!

 
εκπαιδευτικοs
05 Ιουν 2022 09:49

ΔΥΣΚΟΛΕΥΕΙ Η ΕΞΕΤΑΣΗ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΜΕ.ΑΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ,ΣΤΗΝ ΦΥΣΙΚΗ,ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΠΑΕΙ ΛΕΓΟΝΤΑΣ.ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΗΣΣΟΝΟΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ.ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΑΔΥΝΑΤΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΙ ΕΝΑ ΑΠΛΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΔΥΝΑΤΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΙ ΚΑΙ ΑΠΛΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ.ΟΙ ΚΑΛΟΙ ΣΤΙΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΙ ΝΑΣΥΝΘΕΣΟΥΝ ΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΟ ,ΝΑ ΑΡΘΡΩΣΟΥΝ ΛΟΓΟ.ΟΙ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ ΣΕ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΧΟΥΝ ΕΞΙΣΟΥ ΚΑΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ.ΟΛΕΣ ΟΙ ΧΩΡΕΣ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΕΣ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΞΕΤΑΖΟΥΝ ΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΕ ΑΓΝΩΣΤΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΔΙΔΑΓΜΕΝΟ ΚΕΙΜΕΝΟ.ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ.ΑΠΟΤΥΧΙΕΣ ΑΝΩ ΤΟΥ50% ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ,ΑΝΩ ΤΟΥ 60%ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ,ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ,ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ ΟΤΙ ΚΑΤΙ ΠΑΕΙ ΣΤΡΑΒΑ.ΟΜΩΣ ΣΤΟΔΗΜΟΤΙΚΟ,ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ,ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ Η ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΑΠΟΤΥΓΧΑΝΟΝΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΙΣΤΟΙ.ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΟΒΑΡΑ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΦΑΙΝΟΜΕΝΟ;ΔΕΝ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΦΤΩΧΕΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ ;ΔΕΝ ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΥΜΕ ΣΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΤΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΜΑΣ;ΣΧΕΔΟΝ ΠΑΡΑΚΑΛΑΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΟΥΝ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΟΥΜΕ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΑΣΗ.

 
Χουρδάκης Μιχαήλ
05 Ιουν 2022 08:51

Τα μαθήματα που έχουν οποιαδήποτε υποκειμενικοτητα δεν γίνεται να εξετάζονται - τέλος.

Να διδάσκονται ναι, να κατανοήσει ο μαθητής πράγματα, να καλλιεργηθεί η ψυχή του.

Από εκεί και ύστερα το να εξετάζουμε και μάλιστα με τέτοια θέματα είναι απλά χρήσιμο για... τα φροντιστήρια.

 
Εκάτη
05 Ιουν 2022 07:54

Προς όσους/ες ευαγγελίζονται την κατάργηση της Γλώσσας από τις εισαγωγικές για το Πανεπιστήμιο: ένας μηχανικός, ένας γιατρός, δεν θα χρειαστεί ποτέ στην καριέρα του να γράψει τρεις ορθογραφημένες, λογικά συνεκτικές αράδες; Δεν θα του χρειαστεί ποτέ να επιλέξει τον σωστό ορθογραφικό τύπο από αυτούς που του προτείνει ο κορέκτορας; Αν, δε, χρειαστεί να γράψει μια υποτυπώδη εργασία για τις σπουδές του, πω΄ς θα τη γράψει; Με τύπους και ολοκληρώματα; Η Γλώσσα είναι η βάση για την άρθρωση επιστημονικού λόγου σε κάθε πεδίο και δεν είναι υποκειμενική η βαθμολόγησή της. Τα "επιχειρήματα" που προβάλλουν κάθε χρόνο τέτοιες με΄ρες πάντα ειδικότητες πλην φιλολόγων είναι αβάσιμες, χωρίς κανένα επιστημονικό και παιδαγωγικό έρεισμα. Το γεγονός ότι κάποιος δεν καταλαβαίνει το περιεχόμενο ενός μαθήματος δεν αφαιρεί την αξία και τη χρησιμότητα από το μάθημα.

 
Αγγελική
04 Ιουν 2022 23:47

Η εξέταση στη Νεοελληνική Γλώσσα έπρεπε να γίνεται με διαφορετικό τρόπο. Πολλαπλής επιλογής για βασικά γραμματικά φαινόμενα και συμπλήρωση κενών για όλους-ες. Στην Έκθεση και τη Λογοτεχνία θα έπρεπε να εξετάζονται μόνο οι Θεωρητικοί. Δεν μπορεί να καθορίζει η έκθεση την εισαγωγή στην Ιατρική ή στο Πολυτεχνείο.

 
Περίεργος
04 Ιουν 2022 23:44

Πιστεύω ότι το μάθημα της ΓΛΏΣΣΑΣ δεν πρέπει να μετράει στη συνολική βαθμολογία.
Θα πρέπει κάποιος να γράψει 12 που θα είναι η βάση για το συγκεκριμένο μάθημα και τέλος.
Για τα μόρια επιτυχίας πρέπει να μετράνε μόνο τα άλλα τρία μαθήματα .
Δεν μπορεί να εξαρτάται η είσοδος ενός παιδιού σε μια σχολή από τη λογοτεχνία.... !!!
Δεν μπορεί κάποιος για να πάει στο Πολυτεχνείο.....να σπαταλάει άπειρες ώρες , κόπο και χρήματα για κάτι που δεν θα ξαναχρησιμοποιήσει ποτέ ......!!!
Άλλο μαθαίνω τη γλώσσα της πατρίδας μου και άλλο ο διαγωνισμός της γλώσσας .....

 
Χημικος μηχανικος
04 Ιουν 2022 22:54

Αμεση καταργηση αυτου του τοσο υποκειμενικου μαθηματος χτες. Ειναι ντροπη να καθοριζει τη σχολη που θα εισαχθει ο φοιτητης.

 
Ερώτηση
04 Ιουν 2022 22:48

Οι θεματοδότες που έστειλαν τις οδηγίες προς τους βαθμολογητές, οι οποίες αφορούν αυτά που θα έπρεπε να γράψει ένας μαθητής σε κάθε ερώτημα για να πάρει τα μόρια, πιστεύουν ότι θα μπορούσε να βρει ένας Φιλόλογος αυτά που ζητάνε; Δηλαδή, τα δοκίμασαν όπως όφειλαν στη διάρκεια της νύχτας, να απαντήσει ένας Φιλόλογος στα προτεινόμενα ερωτήματα και αυτός πήρε 20; Λογικά, θα υποθέσω ότι αυτός ο Φιλόλογος τα βρήκε όλα τέλεια.

 
ένας απλός εκπαιδευτικός
04 Ιουν 2022 20:52

Τα εισαγωγικά περιλαμβάνουν ό,τι ειπώθηκε. Αν λοιπόν κάποιος ρωτάει, τότε, δεν είναι αυτονόητο ότι και το ερωτηματικό πρέπει να είναι εντός;

 
άλλη μία ένδειξη ότι
04 Ιουν 2022 19:57

είναι γελοιο να υπάρχει ως τέτοι εξεταζόμενο μάθημε η ΓΛΩΣΣΑ και Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, είναι άχρηστο για εισαγωγή σε σχολή. Βασικά μαθήματα και όπως παλιά σύνταξη δοκιμίου σε ένα θέμα για να καταλάβουν οι βαθμολογητές αν μπορεί ο υποψήφιος να συντάξει δυο λέξεις σοβαρές (δεν μπορεί ο απόφοιτος λυκείου , αλλά λέμε). κι ας λέγανε βλακείες για παπαγαλία : αν δεν είσαι ικανός ή δεν καταλαβαίνεις τι γράφεις , δεν μπορείς να παπαγαλίσεις και να γράψεις με νόημα. όποιος μπορεσει μπράβο. επαναφορά στα παλιά, είναι άθλιο όλη αυτή η σχολαστικάντζα η άσχετη με διαγωνισμό εισαγωγής. κείμενο-κατεβατό και όχι σημειώσεις/μηνύματα κινητου σύντομα μπορούν οι μαθητές;;;;;

 
Γιάννης
04 Ιουν 2022 19:16

Να ξαναγυρίσει η εξέταση στην έκθεση όπως παλιά, ή να καταργηθεί τελείως. Άριστοι με πάνω από 17 ελάχιστοι σε σχέση με τα άλλα μαθήματα όπως και κάτω από 12 λίγοι, όλοι από 13-17. Διαφορετικά στατιστικά από τα άλλα μαθήματα. Κάτι λέει αυτό.

 
CHRIS
04 Ιουν 2022 18:39

Αυτοι που βαλανε το εν λογω θεμα : ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΤΙ ΤΟΥΣ ΓΙΝΕΤΑΙ !!!
3 εντελως διαφορετικες προτασεις δωσανε , και μετα λενε για τους υποψηφιους

 
L
04 Ιουν 2022 18:02

Όταν στέλνεις διπλή διόρθωση για το ίδιο σημείο της θεματολογίας, το σίγουρο είναι ότι εσύ που θέτεις τα θέματα δεν το έχεις κατανοήσει. Κατά τ' άλλα, περιμένουμε από τους (πολύ διαβασμένους) μαθητές να είναι Φιλόλογοι για να γράψουν άριστα.

 
Εκπαιδευτικος
04 Ιουν 2022 15:25

Δεν είναι ρητορικό.

 
Εκπαιδευτικός
04 Ιουν 2022 13:33

Δεν είναι σοβαρό λάθος, ασφαλώς.
Ωστόσο, ο πανικός είναι κακός σύμβουλος.
Κανείς (πιθανότατα) δεν θα έδινε σημασία σε ένα τόσο αμελητέο ορθογραφικό λάθος. Το γεγονός όμως ότι έδωσαν λανθασμένη οδηγία, οι καλύτεροι των φιλολόγων, είναι ένα ζήτημα. Άσχετα αν το διόρθωσαν σχετικά γρήγορα.

 
ότι ναναι
04 Ιουν 2022 12:45

Θέτουν μια ερώτηση, μετά την απαντάνε και στη συνέχεια στις οδηγίες βαθμολόγησης λένε ότι το ερώτημα ήταν ρητορικό!!!!!!!
Φόβου τους άριστους που κυβερνάνε

 
@Άριστους και Επιτελικούς
04 Ιουν 2022 11:12

Δεν έχετε μέλλον (με ή χωρίς εισαγωγικά).

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.