ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Σχόλια από τη Μαθηματική Εταιρεία για τα θέματα των Μαθηματικών , στα οποία διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι των ΓΕΛ

Τα θέματα παρουσιάζουν αυξημένη δυσκολία σε σχέση με πέρυσι
Δημοσίευση: 06/06/2022
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Θέμα Α
Θεωρία

Θέμα Β
Ελέγχουν βασικές γνώσεις με πολλές ερωτήσεις. Η πληθώρα των ερωτήσεων ίσως δυσκολέψει του υποψήφιους.

Θέμα Γ
Καλύπτουν μεγάλο μέρος της ύλης. Η αντιμετώπιση του Γ1, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή

Θέμα Δ
Απευθύνεται σε πολύ καλά προετοιμασμένους υποψήφιους, ιδιαίτερα τα ερωτήματα  Δ3 και Δ4.

ΓΕΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

•    Η καλή γνώση της ύλης προηγούμενων ετών είναι απαραίτητη.
•    Τα θέματα παρουσιάζουν αυξημένη δυσκολία σε σχέση με πέρυσι.
•    Είναι πιθανό να υπάρξει μεγάλη απόκλιση στις επιδόσεις μεταξύ του  προσανατολισμού Θετικών σπουδών και σπουδών Οικονομίας – Πληροφορικής,  που εξετάστηκαν στα ίδια θέματα σήμερα.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας
Ο Πρόεδρος Ιωάννης Π. Εμμανουήλ Καθηγητής ΕΚΠΑ
Ο Γενικός Γραμματέας Ιωάννης Τυρλής Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

 

Σχόλια (8)

 
ΔΕΠ
09 Ιουν 2022 20:32

Διδάσκω μαθηματικά 25 χρόνια σε ΑΕΙ της Ελλάδας και των ΗΠΑ. Είναι εξοργιστική και απελπιστική η εμμονή στην Ανάλυση ως μοναδική πηγή θεμάτων. Γραμμική Άλγεβρα; Τίποτα. Πιθανότητες; Τίποτα. Μιγαδικοί; Έξω. Ολοκληρώματα, το ίδιο. Σύνδεση με την πραγματικότητα; Ελάχιστη ως μηδενική. 100 κιλά όρια, παράγωγοι, και σπαζοκεφαλιές, θέματα που ψάχνεις ψύλο στα άχυρα, στημένα με διάφορα "τρικ". Είναι κρίμα. Έτσι ψάχνεις για human calculators που ξέρουν 20 κόλπα για να κάνουν μια δουλειά σε πολύ στενά πλαίσια, δεν έχουν πάρει χαμπάρι ούτε την ευρύτητα του αντικειμένου ούτε τη χρησιμότητά του.

Η πλειονότητα των αριστούχων μαθητών που συναντώ έχουν σχεδόν μηδενική διαίσθηση για το αντικείμενο, και "χάνονται" αμέσως μόλις ξεφύγεις από τα 20 κόλπα που τους έμαθαν στο σχολείο. Είναι κρίμα η ύλη να κινείται σε τόσο στενά πλαίσια (το ίδιο και τα θέματα). Το Λύκειο είναι μια πρώτης τάξης ευκαιρία για να εκτιμήσει ο μαθητής την ομορφιά των Μαθηματικών, τη σύνδεσή τους με την πραγματικότητα, και κάποια τουλάχιστον από την ποικιλομορφία των περιοχών στα Μαθηματικά. Αντί αυτού, ξοδεύουν ατέλειωτες ώρες σε μικροπράγματα.

 
L
09 Ιουν 2022 14:34

Προσωπικά θα διαφωνήσω με την ανακοίνωση της ΕΜΕ, τα θέματα είναι σαφώς πιο εύκολα σε σχέση με άλλες χρονιές. Αλλά, καθώς υπάρχει σχετική συζήτηση για την εξεταζόμενη ύλη, θέλω να πω ότι είναι τελείως λανθασμένη η επιλογή της Ανάλυσης ως μοναδικός εξεταζόμενος κλάδος των Μαθηματικών. Φτάνει πια !!

 
bob mastoras
08 Ιουν 2022 09:40

@Στρ. Βούρβαχης
"σε ποιο ακριβώς σημείο η Συνδυαστική έχει κάποια σημαντική σχέση με την Ανάλυση "

Η απάντηση είναι στις Generating functions (γεννήρτιες συναρτήσεις;) Στην κριτική της μονογραφία πχ Analytic Combinatorics των Philippe Flajolet και Robert Sedgewick αναφέρεται "an authoritative and highly accessible compendium of its subject, which demonstrates the deep interface between combinatorial mathematics and classical analysis"

"Για την ακρίβεια κανένας επιστημονικός κλάδος ή εξειδίκευση δεν προϋποθέτει την Ανάλυση αυτή καθαυτή". Συζητήστε με φυσικούς, μηχανολόγους να σας πουν την γνώμη τους.

"... υπολογισμούς που δεν κάνει πλέον κανείς, αφού τους κάνουν τα CAS (Computer Algebra Systems) για μας!). " Και τα Computer Algebra Systems πώς θα φτιαχτούν; Δεν θα π΄ρεπει αυτός που τα φτιάχνει να ξέρει τι πρέπει να βγάλουν σαν αποτέλεσμα για να τα ελέγξει;

"Η πραγματική χρήση της Ανάλυσης είναι ως "κόφτης""
Σε αυτό έχετε κάποιο δίκιο. Συμβαίνει και αυτό

 
Γραμμικώς Ανεξάρτητος
07 Ιουν 2022 17:12

Σε καμία περίπτωση, επίσης, η Ανάλυση δεν είναι προϋπόθεση για την Γραμμική ΄΄Άλγεβρα. Από που κι ως που;

 
Στρ. Βούρβαχης
07 Ιουν 2022 15:52

@Βρασιδας: σε ποιο ακριβώς σημείο η Συνδυαστική έχει κάποια σημαντική σχέση με την Ανάλυση (μήπως μπερδεύεις την Πιθανοθεωρία με την Συνδυαστική, όχι δα); Και ποιες συναρτήσεις και ποιος ρυθμός μεταβολής; Δεν διδάσκονται σημασιολογικά/περιγραφικά αυτά (ως όφειλαν) στο σχολείο, αλλά υπολογιστικά (εξ' ου και ... Calculus). Κάτι τέτοιο ίσως ήταν χρήσιμο πριν εκατό χρόνια που δεν υπήρχαν υπολογιστές, αλλά όχι σήμερα (προφανώς). Γι' αυτό και τα παιδιά υπολογίζουν παραγώγους, αλλά δυσκολεύονται να ερμηνεύσουν ένα γράφημα. Η Περιγραφική Στατιστική, δηλαδή η ευρέως χρήσιμη Στατιστική, δεν προϋποθέτει καμία Ανάλυση. Για την ακρίβεια κανένας επιστημονικός κλάδος ή εξειδίκευση δεν προϋποθέτει την Ανάλυση αυτή καθαυτή (άλλο πράγμα οι περιγραφικές σημασίες, αλλά αυτό δεν είναι αυτό που διδάσκει η Ανάλυση: διδάσκει υπολογισμούς που δεν κάνει πλέον κανείς, αφού τους κάνουν τα CAS (Computer Algebra Systems) για μας!). Η πραγματική χρήση της Ανάλυσης είναι ως "κόφτης". Αυτό κοστίζει ήδη στον επιστημονικό κόσμο και δεν μπορεί να συνεχιστεί. Δεν θα το επιτρέψουμε.

 
Βρασιδας
07 Ιουν 2022 12:28

Για να καταλάβουμε και οι υπόλοιποι, πως θα μάθουν Στατιστική και συνδυαστική και γραμμική άλγεβρα χωρίς να ξέρουν συναρτήσεις και ρυθμούς μεταβολής; Μετά θα τα μελετήσουν ;

 
Dimitris ΠΕ86
06 Ιουν 2022 21:44

>>Η Στατιστική και η Συνδυαστική είναι τα ενδεδειγμένα εξεταζόμενα >>αντικείμενα για το συγκεκριμένο πεδίο.
Ακριβώς έτσι είναι! Έχουμε φτάσει σε μια κατάσταση "Μαθηματικά για τα Μαθηματικά".
Είναι ανάγκη διεύρυνσης της ύλης με Γραμμική Άλγεβρα, περισσότερα Ολοκληρώματα και με Στατιστική και Συνδυαστική.

 
Στρ. Βούρβαχης
06 Ιουν 2022 17:03

"Είναι πιθανό να υπάρξει μεγάλη απόκλιση στις επιδόσεις μεταξύ του προσανατολισμού Θετικών σπουδών και σπουδών Οικονομίας – Πληροφορικής, που εξετάστηκαν στα ίδια θέματα σήμερα"

Μήπως να βγάζαμε τελείως αυτά τα Μαθηματικά από το πεδίο Οικονομίας και Πληροφορικής; Ο υπολογισμός παραγώγων με χαρτί και μολύβι δεν έχει να προσφέρει απολύτως τίποτα σήμερα ούτε στην Οικονομία, ούτε στην Πληροφορική. Οι νέοι μας είναι έξυπνοι, το έχουν καταλάβει αυτό και απαξιώνουν τα απαρχαιωμένα Μαθηματικά. Η Στατιστική και η Συνδυαστική είναι τα ενδεδειγμένα εξεταζόμενα αντικείμενα για το συγκεκριμένο πεδίο.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ