Είκοσι εκ. ευρώ στα ΑΕΙ για να προσλάβουν 1.506 Νέους Επιστήμονες Κατόχους Διδακτορικού, για το ακαδημαϊκό έτος 2022 – 202

Δείτε τον πίνακα με την κατανομή των θέσεων- Το ύψος των αμοιβών

13/06/2022

Άκουσε το άρθρο

Κονδύλι 20.044.860,00 , ενέκρινε το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου τα Πανεπιστήμια να προσλάβουν 1.506  Νέους Επιστήμονες Κατόχους Διδακτορικού, για το ακαδημαϊκό έτος 2022 – 2023.

Δείτε την κατανομή των θέσεων ανά ΑΕΙ στον πίνακα που ακολουθεί:


Τα Πανεπιστήμια , το καθένα χωριστά, αναμένεται να εκδώσουν  ανοιχτή πρόσκληση προς τους ενδιαφερόμενους.

Στην  ανοιχτή πρόσκληση:

  • θα ορίζεται το επιστημονικό πεδίο της θέσης καθώς και τα μαθήματα που καλείται να διδάξουν οι προσληφθέντες  κατά τη διάρκεια του επόμενου ακαδημαϊκού έτους.
  • θα  αναφέρεται η διαδικασία και τα κριτήρια αξιολόγησης των υποψηφίων.

Κάθε υποψήφιος δικαιούται μία θέση για το επόμενο  ακαδημαϊκό έτος.

Το σύνολο των μαθημάτων που δύναται να διδάξει  κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους είναι έως τρία (3), υπό τους κάτωθι περιορισμούς:

Το σύνολο των ανατιθέμενων μαθημάτων αφορά σε αυτοδύναμη διδασκαλία.

Τα ανατιθέμενα μαθήματα θα πρέπει να είναι ενταγμένα είτε στο πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος, είτε σε πρόγραμμα σπουδών μεταπτυχιακού προγράμματος που υλοποιείται από το Τμήμα, είτε να αποτελούν συνδυασμό των παραπάνω.

Τα μαθήματα αυτά πρέπει να αναφέρονται στην πρόσκληση του Ιδρύματος και δεν δύναται να τροποποιηθούν μετά την έκδοση αυτής. Σε περίπτωση τροποποίησης των μαθημάτων, οι όποιες διαδικασίες επιλογής θεωρούνται άκυρες και πρέπει να επαναληφθούν.

Ο μέγιστος αριθμός μαθημάτων ανά ακαδημαϊκό εξάμηνο δεν μπορεί να υπερβαίνει τα δύο (2).

Η κατανομή των μαθημάτων ανά εξάμηνο εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια των Ιδρυμάτων και δύναται να τροποποιηθεί .

 Τα ανατιθέμενα μαθήματα αφορούν «μαθήματα επιλογής» / «προαιρετικά μαθήματα», «μαθήματα υποχρεωτικά επιλογής» / «κατ' επιλογή υποχρεωτικά μαθήματα», «σεμιναριακά μαθήματα» και υπό προϋποθέσεις   «μαθήματα κορμού»/ «υποχρεωτικά μαθήματα».

 Στην περίπτωση που σε  προσληφθέντα ανατεθούν πάνω από ένα μαθήματα, τότε ένα (1) εξ αυτών δύναται να είναι μάθημα «κορμού» / «υποχρεωτικό».

Με τον όρο «υποχρεωτικά μαθήματα» / «μαθήματα κορμού» νοούνται εκείνα τα μαθήματα των οποίων η επιτυχής ολοκλήρωση συνιστά απαραίτητη προϋπόθεση για τη λήψη πτυχίου.

Σε περίπτωση Τμημάτων με κατευθύνσεις, ως υποχρεωτικά μαθήματα λογίζονται και τα μαθήματα των οποίων η επιτυχής ολοκλήρωση συνιστά απαραίτητη προϋπόθεση για τη λήψη πτυχίου στη συγκεκριμένη κατεύθυνση.

Δεν επιτρέπεται η έκδοση πρόσκλησης για διδασκαλία μαθημάτων τα οποία περιλαμβάνονται σε Προγράμματα Σπουδών που προβλέπουν την καταβολή διδάκτρων ή τελών εγγραφής.

Δεν επιτρέπεται η έκδοση πρόσκλησης για την παροχή εξ αποστάσεως διδασκαλίας εκτός των περιπτώσεων ανωτέρας βίας που αφορούν σε συνθήκες πανδημίας.

Δεν επιτρέπεται η συνδιδασκαλία / συνανάθεση διδασκαλίας μαθήματος.

Δεν είναι δυνατός ο επιμερισμός μιας θέσης σε περισσότερους υποψηφίους.

Εάν κατά την εξέλιξη του ακαδημαϊκού έτους προκύψει αδυναμία συνέχισης του διδακτικού έργου εκ μέρους του προσληφθέντα , προκειμένου να μη διαταραχθεί η αλληλουχία των μαθημάτων στο πρόγραμμα σπουδών, επιτρέπεται η ανάθεση του υπολειπόμενου διδακτικού έργου στον πρώτο επιλαχόντα ή, εφόσον δεν υπάρχει, η επανάληψη πρόσκλησης του Ιδρύματος για το υπολειπόμενο διδακτικό έργο.

Η διεξαγωγή εξετάσεων και η τελική βαθμολόγηση των φοιτητών κατά την Εξεταστική Περίοδο του Σεπτεμβρίου περιλαμβάνεται στις υποχρεώσεις και ευθύνες του προσληφθέντα  ανεξαρτήτως της διάρκειας ή της μορφής της σύμβασης.
 
Οι υποψήφιοι για τις παραπάνω θέσεις   θα πρέπει  είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος με την προϋπόθεση ότι:

  • έχουν λάβει το διδακτορικό τους τίτλο (ημερομηνία επιτυχούς υποστήριξης) μετά την 1.1.2012 για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023.

δεν κατέχουν:

  • στην Ελλάδα ή στην αλλοδαπή, θέση μέλους Δ.Ε.Π, Ε.Ε.Π, Ε.ΔΙ.Π, Ε.Τ.Ε.Π των ΑΕΙ, Σ.Ε.Π του Ε.Α.Π, συμβασιούχου διδάσκοντα του Π.Δ. 407/80.
  • θέση διοικητικού προσωπικού στο Ίδρυμα.
  • θέση συμβασιούχου πανεπιστημιακού υποτρόφου του έκτου εδαφίου της παρ. 6 του άρθρου 29 του ν. 4009/2011, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, του οικείου Τμήματος πέραν της σύμβασης που θα συνάψουν .
  • θέση Ερευνητή / Ειδικού Λειτουργικού Επιστήμονα σε ερευνητικά κέντρα της Ελλάδας ή της αλλοδαπής.

 Κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους κάθε προσληφθείς  μπορεί να διδάξει μαθήματα σε ένα (1) Ίδρυμα και αποκλειστικά σε μόνο ένα (1) Τμήμα.

Σε περίπτωση επιλογής υποψηφίου  ο οποίος είναι δημόσιος υπάλληλος απαιτείται η προσκόμιση σχετικής άδειας άσκησης της εν λόγω εργασίας από το αρμόδιο κατά νόμο όργανο, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου.

Σε περίπτωση αδυναμίας έγκαιρης προσκόμισης της σχετικής άδειας το Πανεπιστήμιο προβαίνει στην κλήση του επόμενου, στη σειρά κατάταξης, υποψηφίου.

Είδος σύμβασης και ύψος αμοιβής

Η συνολική δαπάνη ανά προσληφθέντα στην περίπτωση ανάθεσης τριών μαθημάτων ανέρχεται σε 12.510,00€ ανά ακαδημαϊκό έτος (συμπεριλαμβανομένων των ασφαλιστικών εισφορών εργαζόμενου, εργοδότη ή τυχόν αναλογούντος ΦΠΑ).

Στην περίπτωση που ο τόπος μόνιμης κατοικίας του ωφελούμενου βρίσκεται σε διαφορετικό νομό ή νησί, από εκείνο στον οποίο βρίσκεται η έδρα του Τμήματος στο οποίο αυτός διδάσκει και προκειμένου να καλυφθούν οι δαπάνες κίνησης/διανυκτέρευσης του ωφελούμενου, η ως άνω αμοιβή προσαυξάνεται κατά 400,00€ στην περίπτωση που διδάσκει μάθημα/τα σε ένα μόνο εξάμηνο ή κατά 800,00€ στην περίπτωση που διδάσκει μαθήματα και στα δύο εξάμηνα του ακαδημαϊκού έτους.

Σε περίπτωση ανάθεσης λιγότερων των τριών (3) μαθημάτων, η αμοιβή του ωφελούμενου αναπροσαρμόζεται αναλογικά και άρα λαμβάνει τα 2/3 της αμοιβής σε περίπτωση ανάθεσης δύο (2) μαθημάτων και το 1/3 της αμοιβής σε περίπτωση ανάθεσης ενός (1) μαθήματος.

Παραδείγματα εκτίμηση ύψους αμοιβής (3/3=12.510,00€): (α) 3 Μαθήματα = Αμοιβή 3/3, (β) 2 Μαθήματα = Αμοιβή 2/3, (γ) 1 Μάθημα = Αμοιβή 1/3.

Σχόλια (19)

βασ
|

πως γινεται να θεωρειται "νεος διδακτορας" καποιος που πηρε διδακτορικο το 2012 και μαλιστα να μοριοδοτειται σε σχεση με μενα που το πηρα πριν 5 μηνες και χρειαζομαι απλα λιγη διδακτικη εμπειρια? Στο κατω αυτοι εχουν κανει τα κουμαντα τους και κανουν κατι αλλο, δεν περιμενουν μια θεση των 500€ για ενα εξαμηνο ...

Ανανέωση μελών ΔΕΠ στην πράξη
|

Πρέπει να καθιερωθεί σύστημα μοριοδότησης, πχ. όσοι έλαβαν διδακτορικό μετά το 2020 να προηγούνται, ώστε να έχουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη εκπροσώπηση νέων ανθρώπων στα ελληνικά Πανεπιστήμια.

Είναι γεγονός πως έχει καθιερωθεί ένα σύστημα επετηρίδας που ουσιαστικά εγκλωβιζει στην αφάνεια δεκάδες αξιόλογα μυαλά και δε δίνει καμία ευκαιρία ανάδειξης των πλέον ικανών.

ΔΕΠ
13 Ιουν 2022 13:36

Χειροτερεύουν το brain drain: Ποιός αξιόλογος επιστήμονας θα κάθεται 3 χρόνια σε τέτοιες θέσεις μπας και μπορέσει να κάνει αίτηση για Επίκουρος/η;

Παγκοσμίως μπορείς να προσληφθείς με το διδακτορικό σου, την επόμενη μέρα, ως Επίκουρος καθηγητής, χωρίς τις ελληνικές στρεβλώσεις, αν το ερευνητικό σου έργο είναι αρκετά δυνατό.

Μαντέψτε ποιοί θα φύγουν και ποιοί θα μείνουν...

Επιλογή νέων ερευνητών για τα Πανεπιστήμια
|

Ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης έλαβε διδακτορικό το 2008 και έγινε καθηγητής στο ΜΙΤ το 2010, σε ηλικία 30 ετών.

Άρα, και στα ελληνικά Πανεπιστήμια, το χρονικό όριο λήψης διδακτορικού τίτλου για μια δράση που απευθύνεται σε «Νέους Επιστήμονες» θα έπρεπε να είναι το πολύ έως μια πενταετία πριν, δηλαδή για το επόμενο ακαδημαϊκό έτος το 2017 ή μεταγενέστερα.

Εξάλλου, κάθε επιστήμονας που έλαβε διδακτορικό πριν από μια δεκαετία (2012) σημαίνει πως ξεκίνησε την ερευνητική του πορεία από το 2008 ή ακόμα πιο παλιά και ακόμα και σε ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα (ERC) τίθονται περιορισμοί συμμετοχής.

Δεδομένα για την ερευνητική παρουσία
|

Το έργο των Ελλήνων ερευνητών διεθνώς, σε συνθήκες ΔΙΕΘΝΟΥΣ ανταγωνισμού με επιστήμονες από όλες τις χώρες, μιλάει από μόνο του.

Στην Ελλάδα, τι ακριβώς συμβαίνει και διορίζονται κατά 99% κάτοχοι διδακτορικών από ελληνικά ΑΕΙ;

Μήπως, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως από άλλους σχολιαστές, έχει δημιουργηθεί ένα σύστημα που ανακυκλώνει τον εαυτό του;

Για ποιο λόγο τα ελληνικά ΑΕΙ εμφανίζουν εσωστρέφεια;

Βιώσιμα τμήματα με μόνιμους καθηγητές
|

Όχι απαραίτητα, διότι δεν έχει προηγηθεί καμία ενε΄ργεια για συγχώνευση σχολών/ιδρυμάτων και σταδιακή ενοποίηση ή απορρόφηση ακαδημαϊκών τμημάτων: Πώς είναι δυνατόν να επιτρέπεται να λειτουργούν επι χρόνια τμήματα με συμβασιούχους, όταν πρέπει να καλύψουν ερευνητικό και διδακτικό έργο σε τουλάχιστον πέντε ή έξι Τομείς σε κάθε γνωστικό αντικείμενο;

Πώς απονέμονται Διδακτορικοί και Μεταπτυχιακοί τίτλοι, ή ακόμα και απλά πτυχία και διπλώματα, από υποστελεχωμένα εργαστήρια και ερευνητικές ομάδες;

Συνεπώς, προέχει πρώτα να γίνουν ριζικές αλλαγές στη δομή των Πανεπιστημίων και κατόπιν να γίνει γενική αξιολόγηση των ομοειδών σχολών ώστε να προκηρυχθούν στα νέα τμήματα οι κενές θέσεις: Δεν επιτρέπεται να λειτουργούν τμήματα με λιγότερα από 40-50 *μόνιμα* μέλη ΔΕΠ, λαμβάνοντας υποψη τις άδειες (για λόγους υγείας ή ερευνητικού σκοπού) και τις διοικητικές υποχρεώσεις των θέσεων που οφείλουν να καλύπτουν οι ανώτεροι στην καθηγητική ιεραρχία.

Οι αξιολογήσεις των τμημάτων από την ΑΔΙΠ, ήδη από την περασμένη δεκαετία, επισημαίνουν ως βασικό πρόβλημα την αδυναμία προσέλκυσης και διατήρησης προσωπικού, ειδικά στα περιφερειακά τμήματα. Άρα, η προκήρυξη θέσεων στην υφιστάμενη κατάσταση των 400 και πλέον τμημάτων Πανεπιστημίων και πρώην ΤΕΙ δε θα αντιστρέψει το φαινόμενο της μετακίνησης ή και παραίτησης πολλών καθηγητών από τα ελληνικά ΑΕΙ.

Πόσες θέσεις ΔΕΠ λείπουν στα ΑΕΙ
13 Ιουν 2022 14:25

Κατά κοινή διαπίστωση είναι 1500 οι κενές θέσεις ΔΕΠ που έπρεπε να καλύπτουν αυτά τα γνωστικά αντικείμενα και θα καλυφθούν για άλλη μια χρονιά με συμβασιούχους από το απόθεμα των αναζητούντων εργασία.

@ Ερευνητές και καθηγητές με ισχυρή παρουσία στο εξωτερικό
|

Μακάρι να μην είσαι από τους γόνους ανεπάγγελτους που θα έρθουν να μας σώσουνε. Απορώ γιατί να έρθει κάποιος από Αμερική με 120.000 δολάρια μισθό, για 40.000 ευρό μισθό στην Ελλάδα. Μάλλον γιατί είναι άνεργος.

Όχι άλλα στερεότυπτα
|

@Ερευνητές και καθηγητές ...14 Ιουν 2022 12:50
Τα στερεότυπα είναι τυποποιημένες και εξαιρετικά απλουστευμένες σκέψεις που συχνά σχηματίζουμε για τους άλλους. Σε κάθε ανάρτηση για τα ΑΕΙ επαναλαμβάνετε τα ίδια και τα ίδια: "ΝΕΟΙ ερευνητές με διδακτορικά από τα κορυφαία Πανεπιστήμια της Ευρώπης και του κόσμου να έρθουν στην Ελλάδα". Τα στερεότυπα αυτά ακολουθούνται από άλλα χειρότερα "όχι άλλα «μπαλώματα» με πρόχειρες αναθέσεις σε ΕΔΙΠ ή συμβασιούχους διαφόρων τύπων". Χωρίς να έχετε καμία τεκμηρίωση τσουβαλιάζετε τους πάντες και τα πάντα. Οι μεν είναι ΑΞΙΟΙ οι άλλοι ΜΠΑΛΩΜΑΤΑ. Αυτό δεν είναι ορθός λόγος και σίγουρα δεν έχει καμία σχέση με τα ακαδημαϊκά κριτήρια. Αυτό είναι εμμονή και εμπάθεια. Λυπάμαι που σας επιτρέπουν να αναπαράγετε τα ίδια και τα ίδια συνεχώς και αδιαλείπτως.

Ερευνητές και καθηγητές με ισχυρή παρουσία στο εξωτερικό
|

Το στοίχημα είναι ΝΕΟΙ ερευνητές με διδακτορικά από τα κορυφαία Πανεπιστήμια της Ευρώπης και του κόσμου να έρθουν στην Ελλάδα, όχι άλλα «μπαλώματα» με πρόχειρες αναθέσεις σε ΕΔΙΠ ή συμβασιούχους διαφόρων τύπων.

Το ΑΠΘ και το ΕΚΠΑ, για παράδειγμα, έχουν πάνω από 40 Τμήματα, επόμενως είναι αδύνατον να καλυφθούν οι αποχωρήσεις των μόνιμων μελών ΔΕΠ από τις Σχολές — ειδικά από το 2025 και μετά λόγω αφυπηρέτησης και σταδιακής συνταξιοδότησης πολλών καθηγητών που διορίστηκαν πριν το 2000.

https://www.esos.gr/arthra/67149/oi-panepistimiakoi-toy-apth-gia-tin-ap…

https://www.esos.gr/arthra/67048/anoikti-epistoli-sti-synodo-prytaneon

https://www.esos.gr/arthra/60370/panepistimiakoi-zitoyn-syntaxiodotisi-…

Σόλων
|

Λεφτά υπάρχουν αλλά ΄΄όπως φαίνεται όχι για την παιδεία. Με τα ψίχουλα που δίνουν απαξιώνουν τα Phd, εμπαιγμός...

Polar_Fish
|

@ΣΕΠ-ΕΣΠΑ

Ενας ΕΣΠΑ διδάσκει 3 μαθηματα αν πάρει το πληρες πακέτο. Δεν πιστευω οτι υπάρχει χρόνος για έρευνα αν αναλάβει και άλλο διδακτικό εργο. Αν κάποιος το βλέπει βιοποριστικά δηλ. να εχω και αυτό και εκείνο, τότε στο τέλος, μετά απο κάποια χρόνια θα μείνει με άδεια χέρια. Το ΕΣΠΑ τελικά είναι για όσους μένουν κοντά στο ΑΕΙ και εχουν μια βασική υποστήριξη από την οικογένειά τους. Αλλά είναι λάθος να νομίζουν οτι θα έχουν υποστήριξη στη διεκδίκηση μιας θέσης επειδή πάρα πολλοι νέοι διδάκτορες φεύγουν στον εξωτερικό και κάνουν μεταδιδακτορική έρευνα. Ετσι οσοι διεκδικούν μια θέση ΕΣΠΑ ειναι πολυ λιγότεροι από μια ανάλογη θέση ΔΕΠ.

ΘΑΝΑΣΗΣ
|

Ψίχουλα για τους Νέους επιστήμονες. Δεν θα μείνει ούτε ενας στην ψωροκώσταινα.

ΣΕΠ-ΕΣΠΑ
|

Δυστυχώς το esos.gr δεν επισημαίνει τη μεγάλη διαφοροποίηση στην φετινή πρόσκληση Αναφέρει: "Να μην κατέχουν στην Ελλάδα ή στην αλλοδαπή, θέση μέλους Δ.Ε.Π, Ε.Ε.Π, Ε.ΔΙ.Π, Ε.Τ.Ε.Π των ΑΕΙ, Σ.Ε.Π του Ε.Α.Π, συμβασιούχου διδάσκοντα του Π.Δ. 407/80."
Γιατί αποκλείετε αδικαιολόγητα και αιφνιδιαστικά τους ΣΕΠ του ΕΑΠ;;;
Η ας το θέσω αλλιώς
- Ενα μέλος ΔΕΠ μπορεί να είναι ΣΕΠ του ΕΑΠ
- Ένας Ε.Ε.Π, Ε.ΔΙ.Π, Ε.Τ.Ε.Π μπορεί να είναι ΣΕΠ του ΕΑΠ
- Ένας συμβασιούχος διδάσκοντας Π.Δ. 407/80 μπορεί να είναι ΣΕΠ του ΕΑΠ
Ενας διδάσκων ΕΣΠΑ γιατί να αποκλείεται φέτος αιφνιδίως και αναιτιολόγητα από τους ΣΕΠ του ΕΑΠ ενώ μέχρι τώρα δεν αποκλειόταν;;;
Ολοι όσοι/-ες έχετε λάβει πρόσφατα το διδακτορικό σας και δεν είστε μόνιμοι σε κάποιο Πανεπιστήμιο πλήττεστε από τoν φετινό αποκλεισμό, καλό είναι να μην το αφήσουμε έτσι ο καθένας και η καθεμιά να αντιδράσει όπως μπορεί..

Άνοιξαν οι πόρτες...!
|

Ουρά θα κάνουν από το Harvard και το Cambridge....

πε19
|

Καλό αυτό για τους νέους αλλά υπάρχουν και λίγο μεγαλύτεροι που το πήραμε ποιο νωρίς το Διδακτορικό μας και με το δεν διορίζω δεν διορίζω για την περίοδο 11-17 έχουμε μείνει χωρίς θέση και χάνουμε ευκαιρίες αφού όλα τα τμήματα καλύπτουν τις ανάγκες τους με τον τρόπο αυτό. Δεν είναι άδικο ???

Polar_Fish
|

Oι θέσεις αυτού του είδους ειναι απαραιτητες για την ανανενωση του ακαδημαϊκού προσωπικού. Ετσι νέοι ερευνητές μπορουν να βρούν μια
πρώτη δουλειά και να αποκτήσουν διδακτική εμπειρία. Ομως η διαδικασία είναι περίπλοκη και ο τροπος επιλογης δεν ειναι συμβατος με τη διαδικασία μελών ακαδημαϊκού προσωπικού.

Polar_Fish
|

Οι θέσεις αυτές ειναι θέσεις παροχής έργου από ΕΣΠΑ με όλη τη γραφειοκρατία διαχείρισής τους.

Ομολογία για το πόσες θέσεις ΔΕΠ λείπουν στα ΑΕΙ
|

Κατά κοινή διαπίστωση είναι 1500 οι κενές θέσεις ΔΕΠ που έπρεπε να καλύπτουν αυτά τα γνωστικά αντικείμενα και θα καλυφθούν για άλλη μια χρονιά με συμβασιούχους από το απόθεμα των αναζητούντων εργασία.

Νίκος
|

Πολύ ακριβή όλα με την προσθήκη ότι το ακριβώς το 50% της αμοιβής είναι κρατήσεις και φόροι!

ΔΕΠ
|

Ας δημιουργήσουμε νέες στρατιές "έκτακτων/εποχιακων". Κάτι τέτοια έχουν δημιουργήσει τη μεγαλύτερη στρέβλωση στην αγορά εργασίας για θέσεις ΔΕΠ. Και χειροτερεύουν το brain drain. Ποιός αξιόλογος επιστήμονας θα κάθεται 3 χρόνια σε τέτοιες θέσεις μπας και μπορέσει να ΄κάνει αίτηση για Επίκουρος/η;
Στο μεταξύ παγκοσμίως μπορείς να προσληφθείς με το διδακτορικό σου, την επόμενη μέρα, ως επίκουρος, χωρίς τις Ελληνικές σαχλαμάρες, αν το ερευνητικό σου έργο είναι αρκετά δυνατό.

Μαντέψτε ποιοί θα φύγουν και ποιοί θα μείνουν...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ