ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Διάλογος μ' ένα γονιό (Πώς πήγαν φέτος οι εξετάσεις;)

Δημοσίευση: 13/06/2022
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

-Καλημέρα, δάσκαλε

-Καλημέρα, Βασίλη. Τι νέα;Πώς πήγε το παιδί στις Πανελλήνιες;

-Το πάλεψε, δάσκαλε. Αλλά δεν είναι σίγουρη

-Δεν ξέρει τι έγραψε;

-Σε κάποια πήγε καλά...αλλού θα δούμε

-Καλά αποτελέσματα...τι εννοείς "θα δούμε";

-Στη Γλώσσα δεν ξέρει. Εσύ πώς το είδες το θέμα;

-Ήταν απρόσμενο. Το ότι δε μαθαίνουν τα παιδιά Ιστορία είναι ένα υπαρκτό ζήτημα. Αλλά γιατί δεν κάνει προσπάθεια το υπουργείο ν' αλλάξει το μάθημα;

-Έλα,ντε. Τι δουλειά έχει ένα τέτοιο θέμα στις Πανελλήνιες, δάσκαλε;Μήπως το έβαλαν για να μπερδέψουν τα παιδιά μας;

-Τι να σου πω, ρε Βασίλη;Πάντως δε ρωτάς το μαθητή στις εξετάσεις για την ιστορία, όταν τόσα χρόνια τον έχεις κάνει με την παπαγαλία να μισήσει το μάθημα

-Πες τα, δάσκαλε

-Ούτε του ξύνεις πληγές(του συστήματος), όταν αποφεύγεις συστηματικά να διδαχτεί η σύγχρονη ιστορία, μήπως και τον βοηθήσει στη ζωή του

-Άστα, ρε δάσκαλε. Πειραματόζωα τα κάνανε τα παιδιά μας. Γιατί τέτοια πίεση φέτος;

-Εγώ δεν κατάλαβα το σκοπό αυτής της πίεσης. Αφού, κυρίες και κύριοι του υπουργείου, τα παιδιά έχουν τεράστια κενά, προς τι οι ύλες, ο υπερβολικός φόρτος για τις εξετάσεις και οι νέες εξετάσεις φέτος;

-Θα πάθουνε τίποτα τα παιδιά. Είχε κάτι βράδια που παραμίλαγε...

-Ωχ! Τι λες, Βασίλη;Τώρα σταμάτησε τουλάχιστον;

-Έτσι νομίζω. Γύρισε στις 4 το πρωί. Αλλά στις 7 ήταν όρθια. Νόμιζε ότι ξαναδίνει μάθημα ...

-Βασίλη, εύχομαι να επανέλθει το παιδί, όπως και όλα τα παιδιά. Αλλά θα μείνουν με το παράπονο:τι φταίνε αυτά, που δεν τα άφησαν να ζήσουν την εφηβεία τους;

-Μακάρι, δάσκαλε. Όλα τα παιδιά φέτος ζορίστηκαν

-Ε, βέβαια. Φέτος βρήκαν να εφαρμόσουν και την Τράπεζα Θεμάτων (με την οποία διαφωνούμε) και να βάλουν τα παιδιά και τους συναδέλφους να κυνηγάνε την ύλη σ' όλο το Λύκειο

-Άλλο κι αυτό πάλι

-Δε φτάνει που κατάργησαν τις κοινωνικές επιστήμες και τα καλλιτεχνικά στο Λύκειο, έφεραν και "νέες Πανελλήνιες", λες και αυτό που λείπει απ' τα σχολεία είν' οι εξετάσεις

-Και τι λείπει, δάσκαλε;

-Λείπει η απρόσκοπτη μάθηση, φίλε μου. Με βιβλία σύγχρονα, καθηγητές στην ώρα τους, υποδομές, βιωματικές δραστηριότητες, κοινωνικοποίηση, επαφή με τις τέχνες και τις επιστήμες και χειρωνακτικές δράσεις κλπ.

-Α, κατάλαβα

-Έτσι ώστε το παιδί να αποκτήσει αξίες και Παιδεία, για να καταφέρει να καταλάβει τον κόσμο γύρω του και να μπορέσει να ενταχθεί σ' αυτόν ή να τον αλλάξει, αν δεν το ικανοποιεί

-Και αυτοί δίνουν στα παιδιά μας άγχος και εξετάσεις...

-Ακριβώς!Φούμαρα...χωρίς καμία προοπτική για το μέλλον τους

-Είμαι απογοητευμένος, δάσκαλε. Για ποιον δουλεύουμε εμείς, άμα είναι τα παιδιά να μη βγουν φυσιολογικά και να μείνουν και χωρίς δουλειά στο τέλος;

-Στο είχα πει, Βασίλη:τις αντιρρήσεις σας στο υπουργείο. Αυτοί αποφασίζουν. Αυτοί έχουν την ευθύνη για τα χάλια της παιδείας

-Πρέπει να αντιδράσουμε εμείς οι γονείς επιτέλους

-Ναι, Βασίλη. Κάναμε ό,τι κάναμε φέτος μαζί γονείς και δάσκαλοι, αλλά δε φτάνει. Θέλει πιο έντονη και μαζική αντίδραση

-Κι εσείς πρέπει να συνεχίσετε

-Δεν είμαι και πολύ αισιόδοξος, Βασίλη μου. Εδώ μας είχαν και βγάζαμε θέματα για την Τράπεζα Θεμάτων από τις 6 η ώρα το πρωί κι εμείς το κατάπιαμε μια χαρά

-Α, τέτοιοι είσαστε;Εμένα θα μου είχε πληρώσει ο εργοδότης δύο ώρες υπερωρία και μάλιστα από μόνος του. Δεν ισχύουν για σας οι νόμοι;Δούλοι είσαστε;

-Δεν ξέρω, ρε Βασίλη. Είναι κάτι στιγμές, που νιώθω ότι όλους δούλους μας θέλουν...κι εμάς κι εσάς και τα παιδιά

-Μήπως υπερβάλλεις, δάσκαλε;

-Ίσως. Αλλά δε χρησιμοποίησαν τον κορωνοϊό για να μας διαιρέσουν, να μας αφαιρέσουν δικαιώματα και να μας ξεζουμίσουν;

-Το ίδιο και τον πόλεμο. Τι φταίω εγώ, κύριοι, να μην μπορώ να μετακινηθώ ή να πληρώνω τις ταρζανιές σας;

-Γι' αυτό σου λέω, Βασίλη. Έχε το νου σου να υποστηρίξουμε τα παιδιά, γιατι θα τα βγάλουν αμόρφωτα...

-Μια κοινωνία χωρίς ελπίδα δηλαδή

-Ακριβώς. Όταν στη θέση της μάθησης βάζουν συνέχεια εξετάσεις, μην περιμένεις τίποτα καλό.

-Και τώρα, που λένε να τα κρατάνε ως τις 6 στο σχολείο;

-Άλλο κι αυτό. Χωρίς χρήματα για την Παιδεία, χωρίς διορισμούς, χωρίς υποδομές τάζουν στους γονείς φροντίδα για τα παιδιά τους

-Λόγια είναι δάσκαλε, μάλλον προεκλογικά

-Πολύ φοβάμαι πως άλλο επιδιώκουν:να κάνουν κουμάντο στα σχολεία ιδιωτικές εταιρείες, με νοικιασμένο κακοπληρωμένο προσωπικό και να μετατραπεί ο χώρος σε ίδρυμα

-Θα δούμε, δάσκαλε. Το θέμα είναι να αφήσουν τα παιδιά να ζήσουν τα σχολικά τους χρόνια και να χαρούν την ηλικία τους

-Όχι άλλες εξετάσεις λοιπόν...μάθηση κι ελευθερία

-Τι ωραία που τα λες, δάσκαλε!

-Να είσαι καλά, Βασίλη μου

-Τα ξαναλέμε σύντομα.

Σχόλια (8)

 
Σώστης
15 Ιουν 2022 13:12

@polar fish, μια χαρά μπορεί το λύκειο να προετοιμάσει τους μαθητές για τον διαγωνισμό πανελλήνιες εξετάσεις αλλά και για την ακαδημαική ζωή. Αρκεί να έχουν μάτια και αυτιά ανοιχτά οι μαθητές και διάθεση να μελετήσουν σοβαρά. Η μασημένη τροφή που καταναλώνουν τόσα χρόνια έχει καταστρέψει τα κριτικά του κύτταρα! Είναι ικανά τα παιδιά μας, αλλά δεν μαθαίνουν να μαθαίνουν, όταν από πολύ μικρή ηλικία έχουν δίπλα τους έναν άλλον να κάνει τη δουλειά για αυτά. Η καθοδήγηση των καθηγητών τους στο σχολείο είναι σημαντική, αλλά λίγα παιδιά ακολουθούν τις οδηγίες. Ούτε χρόνος ούτε πείρα ούτε διάθεση λείπουν, αλλά τα φροντιστηριακά μαθήματα έχουν ευνουχίσει τα παιδιά τόσο που δύσκολα κάποιο μπορεί να μελετήσει σωστά και να αξιοποιήσει το μάθημα.

 
Ρ.Π
14 Ιουν 2022 19:25

Πανελλήνιες ο Γόρδιος δεσμός .Όσες φορές προσπαθήσεις να το λύσεις μάταιος κόπος.
Δεν υπάρχει κάποια βάση μόνο αλλαγές φέρνουν. Από τη μια σου αλλάζει η ύλη από την άλλη η εισαγωγή Ε.Β.Ε .
Μα περιμένεις στο τέλος να είσαι άριστος στα μαθηματικά η στην γλώσσα

Δεν είναι δύσκολα τα μαθηματικά η η γλώσσα απλώς το σύστημα το κάνουν τόσο δύσκολα.
Αφού δεν έχουμε διδαχτεί να αναπτύξουμε την κριτική ικανότητα .Δεν υπάρχουν σωστά βιβλία να εξασκήσουμε αυτή την ικανότητα.

Η σωστή εκπαίδευση προετοιμάζει τον μαθητή ώστε να είναι ικανός να ανταπεξέλθει στις ανάγκες του σύγχρονου κόσμου .Αλλά στην ελληνική εκπαίδευση δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα .
Τι να πει ότι είναι άριστος κάποιος στα μαθηματικά η στην γλώσσα .

Άριστος είναι αυτός που αγαπάει το μάθημα που θέλει να δώσει.Αν δεν δώσεις αγάπη σε ένα κείμενο πως θα καταλάβεις τι ακριβώς λέει;
Οι πανελλήνιες σου κάνουν να μισείς κάποιο μάθημα.
Τελικά έχω βγάλει το εξής συμπεράσμα οι Πανελλήνιες είναι ένα σκληρό σύστημα .Αν το θέλεις περνάς αν δεν το θες το παρατάς.

 
ένας απλός εκπαιδευτικός
14 Ιουν 2022 11:53

Εξαιρετικό!

 
Polar_Fish
13 Ιουν 2022 23:28

Η ιστορία δεν ειναι μια απλη αφηγηση οπως νομιζουν πολλοι. Δεν ειναι μυθολογία. Για να έχεις μια εικόνα της ιστορίας πρέπει να έχεις ως μαθητής μια εικόνα για το πως λειτουργεί η οικονομία και η κοινωνία. Η ιστορία δεν είναι μονο η τέχνη μιας συγκεκριμένης περιόδου. Πολλοί λένε ότι η ιστορία διδάσκεται ως παπαγαλία. Αυτό οφείλεται στο ιδιο το κείμενο και στη διατύπωσή του. Οταν το κείμενο απαιτεί γλωσσολογική ερμηνεία τότε ο μαθητής εγκλωβίζεται. Το κείμενο στο Λύκειο πρέπει να ειναι συμφωνο με γλώσσα του μαθητή.

 
Νυν
13 Ιουν 2022 21:45

Με τα νέα προγράμματα σπουδών να δείτε τι ιστορία θα μαθαίνουν οι μαθητές!

 
Μάριος
13 Ιουν 2022 19:54

Πότε προβλέπεται η ....συνέχεια του λογοτεχνικού πονήματος;

 
Θοδωρής
13 Ιουν 2022 18:25

Το κείμενο είναι μνημείο αναμιξης αλήθειας και ψεύδους, φτηνα προπαγανδιστικό και φυσικά έξω από κάθε εκπαιδευτική λογική. Οι ασπαζόμενοι τα του κειμένου προφανώς θέλουν τη συνέχιση της υποβάθμισης των σπουδών των μαθητών . Όσο και αν η κ Κεραμεως είναι απαράδεκτη, οι εξετάσεις είναι συστατικό στοιχείο της εκπαιδευσης. Δύο χρόνια χωρίς εξετάσεις είχαν τραγικές συνέπειες στους μαθητές μας. Δε λέω τίποτα άλλο....

 
Polar_Fish
13 Ιουν 2022 18:10

Οταν ξεκίνησε το συστημα των πανελληνίων εξετάσεων επι Ράλλη, ο στόχος ήταν οι εξετάσεις να βασίζονται σε ότι διδάσκεται στο Λύκειο. Το πρόβλημα σήμερα είναι πόσο καλά μπορεί να διδαχθεί στο Λύκειο αυτά που ζητούνται στις Πανελλήνιες. Στην πράξη αυτο που βλέπει κανείς από τα θέματα είναι το Λύκειο δεν μπορεί να παίξει το διπλό ρόλο της προετοιμασίας για μια σημαντική εξέταση και της εμπέδωσης της ύλης.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.