Το υπ. Παιδείας ζητά από τα σχολεία αριθμό μαθητών που δικαιούνται να λάβουν Αριστεία Προόδου, Βραβεία Προόδου, Επαίνους Προσωπικής Βελτίωσης και Ειδικούς Επαίνους

Πέρσι πήραν βραβείο “αριστείας” 248.150 μαθητές

19/06/2022

Άκουσε το άρθρο

Αμέσως μετά την έκδοση των ετήσιων αποτελεσμάτων του σχολικού έτους 2021-2022 και το αργότερο μέχρι τις 08-07-2022 (Παρασκευή), το υπουργείο Παιδείας ζητά από τα Γυμνάσια και Λύκεια  τον αριθμό των μαθητών/μαθητριών που δικαιούνται να λάβουν Αριστεία Προόδου, Βραβεία Προόδου, Επαίνους Προσωπικής Βελτίωσης και Ειδικούς Επαίνους.
 
Το υπουργείο Παιδείας  επισημαίνει προς τους Διευθυντές των σχολείων ότι θα πρέπει να δοθεί ο ακριβής αριθμός των μαθητών/μαθητριών που δικαιούνται να λάβουν Αριστεία Προόδου, Βραβεία Προόδου, Επαίνους Προσωπικής Βελτίωσης και Ειδικούς Επαίνους, προς αποφυγή τυχόν προβλημάτων.

Πέρσι πήραν    βραβείο “αριστείας”    248.150 μαθητές

Συνολικά 248.150 Αριστεία Προόδου  απονεμήθηκαν πέρσι,  από τους Διευθυντές Σχολείων  σε ισάριθμους    μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου  που αρίστευσαν το  σχολικό έτος 2020-21  (σ.σ. πήρε   βραβείο “αριστείας” ο ένας στους τρεις  περίπου  αριστούχους μαθητές) ,μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων,ενώ   χορηγήθηκαν:

  •    53.440 Βραβεία στους/στις μαθητές/τριες   κάθε τμήματος που επιτυγχάνουν τον μεγαλύτερο βαθμό ετήσιας προόδου και διαγωγή «εξαιρετική».
  •     10.380 Έπαινοι  Προσωπικής Βελτίωσης στους/στις μαθητές/τριες οι οποίοι/ες έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση της επίδοσης τους.
  •     8.898 Ειδικοί Έπαινοι    στους/στις μαθητές/τριες που διακρίθηκαν για ιδιαίτερες πράξεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς και για πράξεις που εκφράζουν πνεύμα ανιδιοτελούς φιλαλληλίας απονέμεται ειδικός έπαινος.

Πρόκειται αριστεία και βραβεία και επαίνους  που χορηγήθηκαν , για τέταρτη  χρονιά,  στους  μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου κατά την Εορτή της Σημαίας ( σ.σ. είναι ενταγμένη στην εορτή της 28ης Οκτωβρίου)

Το προπερασμένο σχολικό έτος 2020-21 είχαμε νέα αύξηση αριστούχων.Ο αριθμός των  αριστούχων  μαθητών  στα Γυμνάσια και Λύκεια σημείωσε αύξηση κατά 21.050, αγγίζοντας τις 248.150 (σε σύνολο μαθητών 680.000) από 217.100   που ήταν το σχολικό έτος 2019-20.

Ένα επίσης σημαντικό στοιχείο που προκύπτει είναι ότι από το σχολικό έτος 2018-19, που για τελευταία φορά πραγματοποιήθηκαν οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις, οι αριστούχοι αυξήθηκαν κατά  67.050.

Η “κατακόρυφη” αύξηση των αριστούχων οφείλεται στο γεγονός της   μη πραγματοποίησης γραπτών εξετάσεων, λόγω της πανδημίας,  με αποτέλεσμα ο Γενικός Μέσος Όρος βαθμολογίας του κάθε μαθητή να έχει   βασιστεί στα προφορικά (σ.σ. οι προφορικές βαθμολογίες είναι συνήθως υψηλότερες από τις γραπτές.οπότε όπως αναμένετο είναι υψηλότερες από ό,τι συνήθως.

Αντίθετα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις οι βαθμολογίες των   μαθητών  “καταποντίζονται”. Περίπου   οι 4 στους 10 υποψηφίους πετυχαίνουν βαθμολογίες κάτω του 10.

Τα  βραβεία

Αριστείο Προόδου  χορηγείται στους αριστούχους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου κατά την Εορτή της Σημαίας ( σ.σ. είναι ενταγμένη στην εορτή της 28ης Οκτωβρίου), ενώ στους    μαθητές  οι οποίοι έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση της επίδοσης τους, απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης».

Ειδικότερα:

Στους/στις μαθητές/τριες που επιτυγχάνουν βαθμό ετήσιας προόδου «άριστα» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Αριστείο Προόδου».

Στους/στις μαθητές/τριες κάθε τμήματος που επιτυγχάνουν τον μεγαλύτερο βαθμό ετήσιας προόδου και διαγωγή «εξαιρετική» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Βραβείο Προόδου». Σε περίπτωση ισοβαθμίας το «Βραβείο Προόδου» απονέμεται σε όλους/ες τους μαθητές/τριες που ισοβάθμισαν.

Στους/στις μαθητές/τριες οι οποίοι/ες έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση της επίδοσης τους, απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης».

Στους/στις μαθητές/τριες που διακρίνονται για ιδιαίτερες πράξεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς και για πράξεις που εκφράζουν πνεύμα ανιδιοτελούς φιλαλληλίας απονέμεται ειδικός έπαινος.

 

Σχόλια (20)

Χαλκ.Σοφία
|

Στο σχολείο μας πάντως είναι μόνο 2 στα 25 παιδιά....για να μην λέμε υπερβολές.... αριστείο τόσοι πήραν με τις εξετάσεις που έγιναν στο τέλος της χρονιάς....

@@@esos
|

Ας το πάρουμε από την αρχή:
Ζήτησα από το esos να κάνει ερώτημα στο υπουργείο γιατί επί τόσο χρόνο δεν δημοσιοποιεί τα αποτελέσματα του διαγωνισμού PISA.
Είναι προφανές ότι μιλάω για τον διαγωνισμό που το ίδιο το υπουργείο διοργάνωσε. Τα αποτελέσματα του διεθνούς διαγωνισμού PISA, μπορούν να βρεθούν στο διαδίκτυο.

@@@esos
|

Έγραψες για "διαγωνισμό PISA" και για διαγωνισμό PISA σου απάντησα.

Δεν έγραψες ότι μιλάς για τον ελληνικό διαγωνισμό "τύπου PISA" που έγινε τον Μάιο και που τα θέματά του δεν είχαν σχέση με τα θέματα ενός κανονικού διαγωνισμού PISA.

Αλλά να πάμε στο ζουμί. Το υπουργείο μετά από επί της ουσίας 2 χρόνια χωρίς σχολείο λόγω κορωνοιου-λοκνταουν τι "συμπεράσματα-σοφίες" περιμένει να βγάλει μέσω της τράπεζας θεμάτων και της φιέστας της "ελληνικής πίζας";

Να σου πω ε΄γω τι θέλει. Θέλει στανικά να βγάλει το δημόσιο σχολείο άχρηστο για να μπορέσει να δρομολογήσει στην (φευ) επόμενη τετραετία κουπόνια, ιδιωτικούς μάνατζερ-διευθυντές, ιδιωτικά πρότυπα και ό,τι άλλο μπορέσει να εκποιησει από την δημόσια παιδεία.

Απογευματινά μαθήματα σε όλο το Λύκειο
|

Τα θέματα των εξετάσεων στα 4 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα δυστυχώς απέχουν πολύ από τη φιλοσοφία του απλού σχολικού μαθήματος. Μαθητές που δεν έχουν φροντιστηριακή βοήθεια είναι δύσκολο να γράψουν πάνω από 12, εκτός εξαιρετικών περιπτώσεων.

Επομένως, κρίνεται απαραίτητο το Υπουργείο να καθιερώσει Απογευματινή Ενισχυτική Διδασκαλία στα βασικά μαθήματα (Μαθηματικά, Γλώσσα, Φυσική κ.α.) για όλα τα παιδιά Λυκείου και να χορηγεί Βιβλίο Ασκήσεων και Πρότυπων Διαγωνισμάτων, αν θέλουμε όντως να μιλάμε για ΙΣΟΤΙΜΗ πρόσβαση όλων των μαθητών στα Πανεπιστήμια.

Αν ενδιαφερόμαστε για το μέλλον της κοινωνίας πρέπει να ζητήσουμε τη διεύρυνση της Υποχρεωτικής Γενικής Εκπαίδευσης -από την Α' Λυκείου, και περιλαμβάνοντας σταδιακά όλο το Λύκειο- καθώς και την ανανέωση των Σχολικών Προγραμμάτων Σπουδών από νέες συγγραφικε΄ς ομάδες, με παραγωγή πρότυπου υλικού για την Ενισχυτική Διδασκαλία.

Τέλος, ας μην ξεχνάμε ότι οι Πανελλαδικές εξετάσεις αποτελούν έναν διαγωνισμό ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ στην επόμενη (Ανώτατη Τριτοβάθμια) βαθμίδα εκπαίδευσης, όχι προαγωγική διαδικασία για την επόμενη τάξη στο Γυμνάσιο ή στο Λύκειο.

Χαρακτηριστικό είναι πως στο Ηνωμένο Βασίλειο περίπου το 40% των 18χρονων μαθητών εισάγονται πλέον στα Δημόσια Πανεπιστήμια, ίδιο ποσοστό με εκείνο των υπολοίπων ανεπτυγμένων χωρών της Δυτικής Ευρώπης (βλ. στοιχεία ΟΟΣΑ) - συνεπώς, οι απαιτήσεις από τους μαθητές Λυκείου δεν πρέπει να είναι υπερβολικές, ούτε σε όγκο ούτε σε βάθος μελέτης, ενώ οφείλουμε να δώσουμε ευκαιρίες ακόμα και για τους μεγαλύτερους (μετά τα 25 έτη) που θέλουν να εισαχθούν σε κάποια Σχολή ως mature students.

@@esos
|

Ο διαγωνισμός, νομίζω είναι τύπου pisa, δηλαδή τα θέματα προέρχονται από την τρέχουσα σχολική ύλη και από δικούς μας εκπαιδευτικούς.
Άρα το επιχείρημά σου, μάλλον δεν ισχύει.
Επιμένω στην άποψή μου ότι κάθε διαδικασία έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.

@ Ανήσυχος εκπαιδευτικός
|

Ενώ εσύ όταν αναφέρεσαι σε <<κόσμια σχόλια>>, υπονοώντας κάτι άλλο, δεν απευθύνεσαι σε προσωπικό επίπεδο.
Στην απάντησή σου μιλάς συνεχώς σε πρώτο πρόσωπο, λες και είσαι ο μοναδικός που έχει πείρα 40 χρόνων.
Κατά τα άλλα ενοχλείσαι όταν σου απευθύνουν τον λόγο σε προσωπικό επίπεδο

Ανήσυχος εκπαιδευτικός
|

@Dario Moutso
Λυπάμαι γι' αυτό που μου απευθύνεις σε προσωπικό επίπεδο ακυρώνοντας μονομερώς τους ίσους όρους διεξαγωγής ενός διαλόγου, καθώς εγώ αναφέρθηκα γενικότερα σε θεσμούς που θεωρώ από περιττούς έως ανόητους ή αποπροσανατολιστικούς.
Λυπάμαι κυρίως, γιατί δεν παρακολουθείς συστηματικά τον τρόπο που διατυπώνω τα σχόλιά μου, όντως αρνητικά για τη νυν ηγεσία του υπουργείου, αλλά ποτέ αυθαίρετα και με ανερμάτιστες κορώνες - όπως κάνουν κάποιοι πε΄ριεργοι θαυμαστές της υπουργού που καταθέτουν κάτι αβανταδόρικες μονολεκτικές ρουκέτες άνευ τεκμηριωμένου λόγου - αλλά πάντα με επιχειρήματα. Επί των επιχειρημάτων και μόνο περιμένω τις θεμιτές αντιρρήσεις κάθε αναγνώστη-σχολιαστή.
Σε βεβαιώνω ότι δεν έχω καμία δυσκολία να δώσω περαιτέρω διευκρινίσεις ή επιχειρήματα για τους ισχυρισμούς μου, απόσταγμα από μια πείρα εκπαιδευτική 40 χρόνων και μέσα από συμπυκνωμένη γνώση που προέκυψε από τη θητεία δεκάδων ήδη υπουργών παιδείας. Όσο και να ενοχλεί λοιπόν αυτό, θα συνεχίσω να το λέω: Η σημερινή υπουργός είναι μακράν η πλέον αποτυχημένη στη συγκεκριμένη θέση. Η πιο αποκομμένη από τη ζώσα εκπαιδευτική πραγματικότητα. Ενδεχομένως απόλυτα πετυχημένη από το πρίσμα της κομματικής γραμμής, αλλά εγώ την κρίνω καθαρά από την εκπαιδευτική σκοπιά.
Έχω καταθέσει αμέτρητα επιχειρήματα επ' αυτού και είμαι πάντα πρόθυμος να επαναλάβω ό,τι μου ζητηθεί, καθώς άλλωστε το ίδιο το υπουργείο φροντίζει καθημερινά σχεδόν να τροφοδοτεί την επιχειρηματολογία μου! Κι εδώ που τα λέμε, η αρνητική αξιολόγηση της υπουργού προκύπτει καθημερινά από τους σχολιαστές, οι οποίοι σε ποσοστό 80-90% εκφράζονται αρνητικά για τα πεπραγμένα της. Προφανώς μέσα σ' αυτό το ποσοστό περιλαμβάνεται και μεγάλος αριθμός φίλα προσκείμενων ιδεολογικά με την υπουργό. Οπότε;

@@esos
|

Αν ενδιαφέρεται τόσο πολύ το υπουργείο για την PISA ας αναδιαρθρώσει το πρόγραμμα σπουδών σε ύλη περισσότερο συμβατή με τους διαγωνισμούς της PISA.

Ο διαγωνισμός της PISA είναι ό,τι λέει η λέξη: "ένας διαγωνισμός" και τίποτε άλλο. Αν δώσεις συγκεκριμένη ύλη και κίνητρο αναλαμβάνουν στη συνέχεια σχολεία και φροντιστήρια και ανεβαίνουμε 50 θέσεις στην κατάταξη.

Αλλά το υπουργείο, τα ΜΜΕ και τα συμφέροντα πίσω από αυτά για το μόνο που ενδιαφέρονται είναι η εργαλειοποίηση της PISA με στόχο την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης και τίποτα άλλο.

STATHIS
|

Το my school γιατί υπάρχει;

@@esos
|

Eνώ η αναλογία αριστούχων/σύνολο μαθητών κοντά στο 30% είναι κάτι που το δικό σου μυαλό είναι φυσιολογικό και απόδειξη ότι γίνεται σωστή δουλειά έτσι?
Αλλά όταν κάποιος συνηθίσει να χρησιμοποιεί ξύλινη γλώσσα ( αντιπαιδαγωγική φανφάρα, ελιτίστικες διαδικασίες), στο τέλος καταλήγει να έχει άκαμπτη λογική.
Κάθε διαδικασία έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, αλλά αυτά μάλλον είναι ψιλά γράμματα.

Dario Moutso
|

@Ανήσυχος εκπαιδευτικός 19 Ιουν 2022 21:27

Το παράξενο θα ήταν να μην το απέρριπτες...

Ανήσυχος εκπαιδευτικός
|

@@esos
Το πιο κόσμιο σχόλιο που ταιριάζει σ' αυτό που λες είναι ότι η pisa που μάλλον στο μυαλό σου μοιάζει ως υπέρτατος αξιολογικός μηχανισμός, δεν είναι παρά μια ανούσια αντιπαιδαγωγική φανφάρα φτηνού εντυπωσιασμού που καμία σχέση δεν έχει με το πνευματικό υπόβαθρο των εφήβων. Όσοι την εκθειάζουν είναι ακριβώς αυτοί που συστηματικά υποσκάπτουν τα θεμέλια του δημοσίου σχολείου επινοώντας ελιτίστικες διαδικασίες που στοχεύουν στην ενοχοποίηση του ελληνικού σχολείου και του έργου των εγκατελειμμένων στην τύχη τους Ελλήνων εκπαιδευτικών! Λυπάμαι, αλλά απορρίπτω κάθετα την κάθε pisa και τους συναφείς ύποπτους μηχανισμούς...

Τα έχει το Myschool παιδιά
|

έλεος μιλάμε. Ανίκανοι.

@esos
|

Μπορείτε σας παρακαλώ να ρωτήσετε το Υπουργείο αν και πότε θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα του διαγωνισμού PISA?
Να κάνουμε μια αντιπαραβολή με τους αριστούχους ανά σχολείο....

@FLUTEDOCTOR
|

γιατί τρέχει η αριστεία από τα πατζάκια τους

Ανήσυχος εκπαιδευτικός
|

@FLUTEDOCTOR
Εξαιρετικά εύστοχη, όσο και αυτονόητη η επισήμανσή σου! Ακριβώς έτσι είναι, αλλά παρόλα αυτά το διαλαλούν με τυμπανοκρουσίες, για να δείχνουν ότι νοιάζονται για τα σχολεία. Ο ορισμός του περιττού και της κενής περιεχομένου διαδικασίας. Τι να πούμε πια;

Δημήτρης
|

Ζούμε όλοι σε μια εικονική πραγματικότητα, μικροί και μεγάλοι.

Κώστας
|

Ας αφήσουν αυτά τώρα και να εκδοθούν οι τίτλοι (Απολυτήρια / Πτυχία) γιατί έχουν καθυστερήσει πολύ

και αριστεία και αστεία
|

μην τα παραγγείλετε με υπογραφάρα της υπουργάρας, δεν θα είναι τον οκτώβρη εκεί, μην τα στείλουμε ανακύκλωση . καλή η αειφορία, αλλά τσάμπα λεφτά πεταμένα; κρατήστε τον αριθμό για τον επόμενο ! επόμενοοοοοςςςςςςςς

FLUTEDOCTOR
|

Το myschool μπορεί εύκολα να δώσει τον αριθμό. Γιατί τον ζητάνε από τα σχολεία;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ