ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

ΕΜΕ: Η αποτυχία θεματοδοσίας στα Μαθηματικά του Γενικού Λυκείου και η εργαλειοποίηση των εξεταστικών αποτελεσμάτων

Η εξεταστική αποτυχία στα Μαθηματικά συνδέεται κυρίως με το έλλειμα συνεργασίας και τεκμηρίωσης στη λήψη αποφάσεων για τη Μαθηματική Εκπαίδευση και τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για τα Σχολικά Μαθηματικά των τελευταίων δεκαετιών
Δημοσίευση: 29/06/2022
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Α. Τα αποτελέσματα των εξετάσεων στα Μαθηματικά ΓΕΛ δυστυχώς επιβεβαίωσαν τις αρχικές εκτιμήσεις της ΕΜΕ για τα θέματα των εξετάσεων και την αδυναμία προσαρμογής των θεματοδοτών στις ακραίες μεταβολές των σχολικών συνθηκών και τις επιπτώσεις τους στην μαθηματική εκπαίδευση.

Β. Η εξεταστική αποτυχία στα Μαθηματικά δεν συνέβη στο κενό , ούτε συνιστά εθνική παθογένεια. Δεν αφορά τις ικανότητες των υποψηφίων. Συνδέεται με την αστοχία στην επιλογή και κλιμάκωση των θεμάτων και την αγνόηση των ειδικών συνθηκών που διαμόρφωσαν οι υβριδικές εκπαιδευτικές πρακτικές  λόγω της πανδημίας. Οι συνέπειες αυτών των συνθηκών παρατηρούνται μαζικά στον μαθητικό πληθυσμό στα σχολεία.

Τα παραπάνω σχόλια κάνει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, σχετικά με τα αποτελέσματα των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων για τα ΑΕΙ, και σημειώνει τα εξής:

'Ελλειμα συνεργασίας και τεκμηρίωσης: Η εξεταστική αποτυχία στα Μαθηματικά συνδέεται κυρίως με το έλλειμα συνεργασίας και τεκμηρίωσης στη λήψη αποφάσεων για τη Μαθηματική Εκπαίδευση και τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για τα Σχολικά Μαθηματικά των τελευταίων δεκαετιών.

Ανάγκη διαφοροποιημένης διδασκαλίας και εξέτασης: Η μεγάλη διαφορά των επιδόσεων των προσανατολισμών θετικών σπουδών και οικονομίας και πληροφορικής αντίστοιχα αναδεικνύει την ανάγκη διαφοροποιημένης διδασκαλίας και εξέτασης, ενώ η υποβάθμιση της μαθηματικής εκπαίδευσης στους υπόλοιπους προσανατολισμούς δημιουργεί ανυπέρβλητα μαθησιακά κενά και γνωσιακά ελλείματα στην κατάρτιση των υποψηφίων και μελλοντικών φοιτητών και φοιτητριών.

Απομάκρυνση των μαθητών από τα μαθηματικά: Η εργαλειοποίηση των Μαθηματικών από το εξεταστικό σύστημα, ως δήθεν ουδέτερου δείκτη, είναι άστοχη και επικίνδυνη. Τα μεγάλα ποσοστά εξεταστικής αποτυχίας ενεργοποιούν λανθασμένα κοινωνικά στερεότυπα που οδηγούν σε αποθάρρυνση και απομάκρυνση των μαθητών από τα μαθηματικά, ενώ αναπτύσσουν συμπτώματα μαθηματικοφοβίας.

Υπευθυνότητα των εκπαιδευτικών: Εκφράζουμε την εμπιστοσύνη μας στην πνευματική ικανότητα όλων των μαθητών και μαθητριών να προσεγγίσουν τη Μαθηματική επιστήμη, καθώς και στην υπευθυνότητα των εκπαιδευτικών με τους οποίους η ΕΜΕ συνεργάζεται συστηματικά.
Ρήγματα και παιδαγωγικό κενό στην εκπαιδευτική διαδικασία: Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία επεσήμανε έγκαιρα πως όταν οι σχολικές συνθήκες διαταράσσονται, όπως στην περίοδο της πανδημίας, δημιουργούνται ρήγματα και παιδαγωγικό κενό στην εκπαιδευτική διαδικασία σε μαζικό επίπεδο. Οι διεθνείς έρευνες και οργανισμοί καλούν σε εγρήγορση, καθώς εκτιμούν πως το κενό καθίσταται μαθησιακά ανυπέρβλητο.

Η Μαθηματική εκπαίδευση στο σχολείο είναι δικαίωμα όλων: Ο σχεδιασμός της Μαθηματικής Εκπαίδευσης είναι πολύπλοκος, κι έχει δυσκολία διαφορετική από αυτήν της ίδιας της Μαθηματικής επιστήμης. Η Μαθηματική εκπαίδευση στο σχολείο είναι δικαίωμα όλων, ανεξάρτητα φύλου, χρώματος, καταγωγής, γεωγραφικής και κοινωνικής συνθήκης.

Συνεργασία ΕΜΕ-υπ. Παιδείας:  Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία είναι πάντοτε πρόθυμη για συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και το ΙΕΠ για την αναβάθμιση της Μαθηματικής εκπαίδευσης και την βελτίωση της προσαρμοστικότητας του εξεταστικού συστήματος.

Σχόλια (32)

 
Βαθμολογία 2 στην Ιστορία
30 Ιουν 2022 13:33

Όταν μαθητής Λυκείου γράφει 2 στην Ιστορία, που απλώς χρειάζεται διάβασμα της ύλης και είναι βασικό μάθημα από το Δημοτικό, τι περιμένουμε; Έχουν εγκαταλείψει τα παιδιά στη μοίρα τους εδώ και τόσους μήνες με τη λειψή τηλεκπαίδευση, και χωρίς καμία καθοδήγηση ώστε να μελετούν αποδοτικά.

Έτσι συσσωρεύονται τα κενά και απλώς παίρνουν τυπικά ένα «απολυτήριο» με 18 στη Φυσική Αγωγή, 15 στην Ξένη Γλώσσα και 10 στην Έκθεση.

https://www.esos.gr/arthra/78885/apolytiria-thayma-sta-lykeia-trivoyn-ta...

 
εκπαιδευτικοs
30 Ιουν 2022 11:53

@ Αμνησια για την Παιδεια
Προσυπογραφω και συμπληρωνω την τελευταια φραση.Γυμνασια Λυκεια και δημοτικα.

 
Γιώργος
30 Ιουν 2022 11:13

Όταν μαθηματικοί εισάγονται στο μαθηματικό με 7 μαθηματικά ;

 
@εκπαιδευτικος
30 Ιουν 2022 06:48

Μακάρι να δίδασκαν οι μαθηματικοί όπως οι δάσκαλοι στο δημοτικό τα μαθηματικά. Τουλάχιστον γνωρίζουν τη μεθοδολογία και πολύ καλά μαθηματικά σας πληροφορώ. Το δραμα έρχεται αργότερα στη Β:θμια. Δυστυχώς.

 
Αμνησία για την Παιδεία
29 Ιουν 2022 20:38

Ασχολούνται όλοι τον Ιούλιο-Αύγουστο, όταν ανακοινώνονται οι βαθμολογίες των πανελλαδικών και μετά οι βάσεις εισαγωγής για τα ΑΕΙ, αλλά από το φθινόπωρο μάλλον παθαίνουμε κάτι σαν συλλογική αμνησία για την κατάσταση στα Γυμνάσια και τα Λύκεια.

 
ΦΥΣΙΚΟΣ1
29 Ιουν 2022 19:52

Κάθε χρόνο τα ίδια.
Η αποτυχία στα μαθηματικά και όχι μόνο αποδίδεται πάντα στις αδυναμίες του σχολείου.
Λες και όλοι μα όλοι οι αποτυχόντες παρακολουθούν αποκλειστικά και μόνο το σχολείο και δεν φοιτούν κάθε μέρα το απόγευμα μέχρι αργά το βράδυ ακόμη και τις Κυριακές και τις διακοπές , στα κάθε είδους φροντιστήρια.
Λες και οι καθηγητές των δημόσιων σχολείων είναι οι μόνοι που επιδρούν στην μαθησιακή διαδικασία ενώ υπάρχουν και οι δεκάδες χιλιάδες που τους αναλαμβάνουν στα φροντιστήρια και συχνά υποσκάπτουν συνειδητά το κύρος και τις αξίες του δημόσιου σχολείου.
Αλήθεια σκέφτηκε κανείς πόσες ώρες την ημέρα έχει ο μαθητής για να μελετήσει μόνος του αντί να βλέπει τους καθηγητές του στο φροντιστήριο να του λύνουν ασκήσεις στον πίνακα;
Σκέφτηκε ποτέ κανείς γιατί αδειάζουν οι αίθουσες των σχολείων ένα μήνα και βάλε πριν τις εξετάσεις ενώ το ίδιο χρονικό διάστημα πλημυρίζουν τα φροντιστήρια;
Ποια δημόσια αρχή και πότε έλεγξε το γεγονός ότι δυο μήνες πριν τις εξετάσεις τα φροντιστήρια δουλεύουν με πρωινό πρόγραμμα κατά τις ώρες δηλαδή του σχολείου;
Τα αποτελέσματα αυτής της πρακτικής αν και ορατά δια γυμνού οφθαλμού αποσιωπούνται σκόπιμα.
Αναρωτήθηκε ποτέ κανείς αν και πόσοι μαθητές στη Γ Λυκείου ενδιαφέρονται για το μάθημα του σχολείου τους – αυτό που εξετάζεται πανελλαδικά;
Πότε και από ποιους έγινε μια ουσιαστική μελέτη για το τι συμβαίνει στο εκπαιδευτικό σύστημα συνολικά;
Κάθε χρόνο πάντως, με τα αποτελέσματα των πανελλαδικών καταδεικνύεται περίτρανα η αποτυχία του στόχου που θέτουμε ως κοινωνία στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.
Την παραγωγή υποψηφίων για τα ΑΕΙ.
Η όποια παρέμβαση κατά συνέπεια και να γίνει στο δημόσιο σχολείο θα είναι μάταιη όσο θα υπάρχουν οι πανελλαδικές εξετάσεις .

 
εκπαιδευτικοs
29 Ιουν 2022 18:38

Το προβλημα δεν ειναι τωρινο.Η αποτυχια ειναι διαχρονικη.Ασχοληθηκε κανεις με το πως διδασκονται τα μαθηματικα στο δημοτικο;Με το αν οι δασκαλοι εχουν την καταλληλη μαθηματικη παιδεια αφου προερχονται απο θεωρητικη κατευθυνση; ΕΚπαιδευονται καταλληλα δτις παιδαγωγικες σχολες για την διδασκαλια αυτων των μαθηματων;Οι μαθηματικοι των γυμνασιων διαμαρτυρονται οτι τα παιδια ερχονται στο γυμνασιο με αγνοια βασικων μαθηματικων.Το ιδιο και στο λυκειο.Ετσι φτανουμε στις πανελλαδικες και αποκαλυπτεται η γυμνια του εκπαιδευτικου συστηματος.Και κατι ακομη Αν ανατρεξει καποιος στις επιδοσεις που καταγραφονται στα σχολεια,θα διαπιστωσει οτι οι περισσοτεροι ειναι αριστοι.Μηπως δημιουργουμε ψευτικες εντυπωσεις στους μαθητες μας και στους γονεις των;

 
εκπαιδευτικοs
29 Ιουν 2022 18:38

Το προβλημα δεν ειναι τωρινο.Η αποτυχια ειναι διαχρονικη.Ασχοληθηκε κανεις με το πως διδασκονται τα μαθηματικα στο δημοτικο;Με το αν οι δασκαλοι εχουν την καταλληλη μαθηματικη παιδεια αφου προερχονται απο θεωρητικη κατευθυνση; ΕΚπαιδευονται καταλληλα δτις παιδαγωγικες σχολες για την διδασκαλια αυτων των μαθηματων;Οι μαθηματικοι των γυμνασιων διαμαρτυρονται οτι τα παιδια ερχονται στο γυμνασιο με αγνοια βασικων μαθηματικων.Το ιδιο και στο λυκειο.Ετσι φτανουμε στις πανελλαδικες και αποκαλυπτεται η γυμνια του εκπαιδευτικου συστηματος.Και κατι ακομη Αν ανατρεξει καποιος στις επιδοσεις που καταγραφονται στα σχολεια,θα διαπιστωσει οτι οι περισσοτεροι ειναι αριστοι.Μηπως δημιουργουμε ψευτικες εντυπωσεις στους μαθητες μας και στους γονεις των;

 
Εξετάσεις στη Β' Λυκείου
29 Ιουν 2022 16:48

Ίσως πρέπει το Υπουργείο να επαναφέρει τις πανελλαδικές στη Β' Λυκείου, μόνο για τα τρία μαθήματα Κατεύθυνσης και την Έκθεση, ώστε οι υποψήφιοι στην Γ' Λυκείου να έχουν προηγούμενη εμπειρία των διαγωνισμάτων και να προσπαθούν εντατικά σε όλο το Λύκειο.

Αυτά τα στατιστικά φανερώνουν πως ουσιαστικά το Σχολείο είναι χαμένος χρόνος για 1 στους 4 μαθητές, που ούτε ένα 10 δεν έχουν ως γενικό μέσο όρο. Πώς θα προχωρήσουν αυτοί οι νέοι στη ζωή τους, τώρα πια που σε κάθε επάγγελμα οι σπουδές είναι μονόδρομος;

https://www.esos.gr/arthra/78841/statistika-vathmologikon-epidoseon-ton-...

 
Μαθηματικά Γενικής Παιδείας
29 Ιουν 2022 16:44

Να επανέλθει ένα μάθημα γενικής παιδείας για τα Μαθηματικά, έστω και δίωρο.

Να μιλήσουμε επιτέλους για τις τραγικές βαθμολογίες στα γραπτά διαγωνίσματα -όχι απλώς «κάτω βάση», όπου το 9 στα 20 μπορεί να είναι μια ατυχία σε ένα θέμα εξετάσεων κι ίσως σε άλλη μέρα οι ίδιοι μαθητές να μπορούσαν να γράψουν ένα 11 ή 12- αλλά 0, 1 και 2, δηλαδή «λευκή κόλλα» και προφανώς μια ολόκληρη σχολική χρονιά να έχει περάσει χωρίς ο μαθητής να έχει αποδείξει ότι έμαθε κάτι σχετικό με το συγκεκριμένο αντικείμενο.

Στο σημείο που έχουμε φτάσει, το χάσμα μεταξύ των κατηγοριών «καλών» μαθητών (ΜΟ πάνω από 15-16) και όλων των υπολοίπων διευρύνεται, κάτι μη επιθυμητό. Δεν μπορεί το 50% των τελειόφοιτων Λυκείου να γράφει στην Νεοελληνική Γλώσσα κάτω από 12!

 
Σχολείο για μάθηση και κοινωνικοποίηση
29 Ιουν 2022 16:27

Πρέπει να ενισχυθούν οι ώρες διδασκαλίας σε Γλώσσα, Ιστορία, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, αλλά και Ξένες Γλώσσες και Καλλιτεχνικά - φτάνουν πια οι πειραματισμοί με την πολυδιάσπαση των γνωστικών αντικειμένων και τις διάφορες δραστηριότητες εντός των ωρών διδασκαλίας.

Λίγα σε αριθμό μαθήματα και σωστή κατεύθυνση στη μελέτη χρειάζονται οι μαθητές, μόνο έτσι θα μάθουν να προχωρούν μόνοι τους - ούτε πολλές ώρες, να ζαλίζεται το κεφάλι τους με λεπτομέρειες και να χάνεται η ουσία, ούτε ένα στείρο ασκησεολόγιο.

Να δίνεται εγκαίρως βοήθεια σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ώστε να μη μένουν πίσω. Πού είναι οι Σχολικοί Σύμβουλοι, πού είναι οι κοινωνικοί λειτουργοί; Αφημένη στον αυτόματο πιλότο η δημόσια εκπαίδευση θα εκτροχιαστεί.

Να υπα΄ρχει ξεχωριστό απογευματινό πρόγραμμα για τους εκπαιδευτικούς ομίλους, να έχουν πάνω απ' όλα χρόνο τα παιδιά για ξεκούραση και παιχνίδι και άθληση. Σημαντικά όλα αυτά, δείτε τα βορειοευρωπαϊκά κράτη πώς φροντίζουν ακόμη και για τη σωστή διατροφή των νέων. Εδώ είμαστε 30 χρόνια πίσω, και μετά απορούμε πως φτάνουν οι 17χρονοι να μην μπορούν να γράψουν δέκα αράδες περίληψη και να λύσουν δύο ασκήσεις για το 10 σε Έκθεση και Μαθηματικά!

Το σχολείο πρέπει να επανιδρυθεί με έμφαση σε βασικές γνώσεις, αν θέλουμε να έχουμε μέλλον ως χώρα.

 
Η Τύφλα μας μέσα
29 Ιουν 2022 16:19

Το γεγονός ότι κάποια από αυτά τα παιδιά που έγραψαν κάτω από 10 είχαν άλλες δεξιότητες και έπρεπε να είναι σε ένα ΕΠΑΛ ή μια Τεχνική Σχολή δεν περνάει από το μυαλό μας; Α το ξέχασα στην Γερμανία δεν ξέρουν!!!

 
Πειραματικός
29 Ιουν 2022 15:59

@ Φροντιστής
Προφανώς να επανέλθει το καθεστώς εξέτασης όπως ίσχυε στις δέσμες θέλει να πει ο ποιητής.
Άλλη ύλη και άλλα θέματα. Βέβαια τότε έγραφαν και άλλη έκθεση...
Πάντως η ΕΜΕ πολύ ωραία και σωστά τοποθετήθηκε!

 
Πιτσιφλής
29 Ιουν 2022 15:38

Πολυπαραγοντική η επιτυχία στα σχολικά Μαθηματικά, ένας παράγοντας που τον κατέχουμε πολύ καλά εμείς οι παλιοί είναι η φτώχεια. Έφτανε πολλές φορές η εικόνα του κατάκοπου πατέρα, όταν γυρνούσε από το χωράφι, για να πάρεις φωτιά μέσα σου, για να πεισμώσεις και να συνεχίσεις την προσπάθεια για να βρεις τη λύση... Ξενυχτούσαμε με τον λύχνο, βλέπαμε λύσεις στον ύπνο μας, πεταγόμαστε επάνω και ανάβαμε τον λύχνο για να συνεχίσουμε...

Ζητούσαμε βοήθεια από τον παπά, από τον δάσκαλο, από τον γεωπόνο, από τους αξιωματικούς μηχανικούς της ΜΟΜΑ που είχαν αναλάβει έργα οδοποιίας στο βουνό, από τους φοιτητές που γυρνούσαν τα καλοκαίρια στα χωριά. Όπως και ο φτωχός μαθητής από το Ιράν, ο μαθητής του καταυλισμού, που αρίστευσε* προχθές, αν και βρίσκεται στην Ελλάδα δύο μόνο χρόνια!
Τι δήλωσε το παιδί;
«Μέχρι την τελευταία μέρα πήγαινα σχολείο, ήμουν μόνος μου με τον καθηγητή τις τελευταίες μέρες, δεν ερχόταν κανείς άλλος. Οι καθηγητές με βοήθησαν πάρα πολύ».

*Έγραψε 20 στα Μαθηματικά και στη Φυσική, 19,5 στη Χημεία και 13,5 στη Νεοελληνική Γλώσσα.

 
Απορία ψάλτου
29 Ιουν 2022 14:40

Εγώ θυμάμαι δίναμε το 1985 μαθηματικά με θέματα της μιας σελίδας και τώρα τα παιδιά διαγωνίζονται σε θέματα των έξι και εφτά σελίδων, ενώ για να βγάλουν την βαθμολογία τους και ποιες σχολές μπορούν να δηλώσουν χρειάζεται να διαβάσουν ΦΕΚ 40 σελίδων για τα ΓΕΛ, 100 σελίδων για τα ΕΠΑΛ και να μπουν σε ειδικό site του υπουργείου...

Η υπόθεση πανελλαδικές φτάνει στο (πρακτικό) τέλος της.

Οι πανεπιστημιακοί ας αναλάβουν πλέον την ευθύνη του αριθμού των εισακτέων και της διαδικασίας εισαγωγη΄ς υποψηφίων στις σχολές τους.

 
dikaios
29 Ιουν 2022 14:14

Από τη στιγμή που η ΚΕΓΕ βγάζει θέματα έτοιμα από το σπίτι σωτηρία δεν υπάρχει. Την ώρα της επιλογής των θεμάτων πρέπει να υπάρχει μόνο το σχολικό βιβλίο. Είναι λυπηρό συνάδελφοι να κάνουν τον έξυπνο στους μαθητές μέ θέματα που δεν διδάσκονται την ώρα του μαθήματος. Σε ότι αφορά το νέο πρόγραμμα σπουδών οι τοίχοι, τα θρανία και οι καρέκλες θα είναι οι μόνοι που θα παρακολουθούν!!! Καλό καλοκαίρι!!!!

 
ΑΦΙΕΡΩΣΗ ΧΡΟΝΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
29 Ιουν 2022 14:02

@Φιλόλογος
Στα μαθηματικά η ύλη είναι λιγότερη από άλλες χώρες. Είναι όμως δυσανάλογη με τον πραγματικό χρόνο που διατίθεται. Σε άλλες χώρες η πραγματική διδασκαλία είναι 35-38 εβδομάδες, ενώ στην Ελλάδα 20-22 εβδομάδες. Τα μαθηματικά είναι ένα δύσκολο μάθηση που είναι η βάση για τις άλλες επιστήμες. Χρειάζεται περισσότερος χρόνος για αφομοίωση και όχι άλλη μείωση της ύλης.

 
Δ' Δέσμη
29 Ιουν 2022 13:28

Απαράδεκτο να μειώνεται διαρκώς η ύλη στα βασικά μαθήματα στο Δημόσιο Σχολείο, ενώ μετά βλέπουμε όλοι απαθείς τα παιδιά μας, ένα χρόνο μεγαλύτερα, να καταφεύγουν σε πανεπιστημιακά φροντιστήρια: Πιο συγκεκριμένα, ακατανόητη η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ από τη διδακτέα και εξεταστέα ύλη η Άλγεβρα (Πίνακες, Μιγαδικούς), έννοιες που σίγουρα θα συναντήσουν σε όποια σχολή κι αν περάσουν οι απόφοιτοι επιστημονικών κατευθύνσεων της Γ' Λυκείου;

Γιατί καταργήθηκαν από πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας, ένα βατό και χρήσιμο σε όλους μάθημα;

Μάλλον κάποιοι νομίζουν ότι θα λυθούν ως δια μαγείας τα προβλήματα αν επανέλθουμε και επισήμως στο σύστημα των Δεσμών, όπου η Δ' Δέσμη ήταν η δέσμη «του λαού» με πιο εύκολη ύλη και θέματα εξετάσεων στα Μαθηματικά (Δέσμης τότε, Κατεύθυνσης τώρα) και έτσι την επέλεγαν πολλοί αδύναμοι μαθητές.

Ξεχνούν, ως φαίνεται, πως ο κύριος στόχος του Λυκείου δεν είναι οι απόφοιτοι να γράψουν καλά ως μαθητές στις εξετάσεις, αλλά να μπορούν να να βελτιώσουν τις γνώσεις τους ως φοιτητές κατά τη διάρκεια των σπουδών στο Πανεπιστήμιο και μετά, στην επαγγελματική πορεία τους.

Πώς θα γίνει αυτό αν αναγκάζονται να ξοδεύουν πολύτιμο χρόνο και ενέργεια ώστε να μάθουν αυτά που -κακώς!- δε διδάχθηκαν όταν ήταν 16 ή 17 ετών;

Φροντιστής
29 Ιουν 2022 11:06
...Τι θέλει να πει ο ποιητής άραγε;

 
Γιώργος
29 Ιουν 2022 13:27

Να καθιερωθούν δύο επίπεδα μαθήματος για κάθε τάξη με βασική και ενισχυμένη ύλη με διαφορετικό ΠΣ. Π χ:

Α ΛΥΚΕΙΟΥ: 4 και 6 ώρες
Β Λυκείου 4 και 8 ώρες
Γ ΛΥΚΕΙΟΥ 3 και 9 ώρες

Η πρόταση εφαρμόζεται επιτυχώς σε χώρες της ΕΕ . Όλοι επιλέγουν υποχρεωτικά “πολλά” ή “λίγα”μαθηματικά, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις μελλοντικές επιδιώξεις τους. Χρειάζεται να εκπονηθούν νέα ΠΣ. Βεβαίως είναι μια πρόταση που στοιχίζει γιατί χρειάζονται αίθουσες, εκπαιδευτικοί κλπ. Όμως μπορεί να ωθήσει προς τα εμπρός τη μαθηματική εκπαίδευση και την κοινωνία.

 
νικοσ
29 Ιουν 2022 13:23

Φταίνε οι εκπαιδευτικοί.
Όταν έμπαιναν στις σχολές με 2 και με 3 και σήμερα διορίζονται, τι να περιμένει κανείς για την Μαθηματική Παιδεία ;

 
Ενας μαθηματικός
29 Ιουν 2022 13:04

Το πρόβλημα βρίσκεται στην μαθηματική εκπαίδευση που διδάσκεται.
Τα μαθηματικά στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση διδάσκονται αποστεομένα απο την πραγματικότητα .Απαιτούν απο τους μαθητές να κάνουν πράξεις επι πράξεων , χωρις να γνωρίζουν οι μαθητές
που χρειάζονται όλα αυτά . Μαθαίνουν να λύνουν εξισώσεις αλλά όχι προβλήματα με τα οποία λύνονται οι εξισώσεις . Μαθαίνουν να χειρίζονται τύπους τριγωνομετρίας , αλλά όχι να επιλύουν τρίγωνα .Στην Γεωμετρία μαθαίνουν να αποδεικνύουν μια αναλογία , την στιγμή που δεν γνωρίζουν καλά-καλά να υπολογίζουν μήκη , εμβαδά , όγκους και το πως όλα αυτά συνδέονται αρμονικά με την άλγεβρα και την τριγωνομετρία ... εν, ολίγοις ελλίπουν τα καλά παιδαγωγικά βιβλία που συνδέουν τα μαθηματικά με την φυσική τη γεωμετρία τη χημεία και την
πραγματικότητα γενικά .Νομίζω οι ΕΜΕ πρέπει να έρθει σε επαφή και με τις άλλες επιστημονικές οργανώσεις ( φυσικών , χημικών , μηχανικών , πληροφορικής ...) και να συνταχθούν απο την αρχή κατάλληλα βιβλία για δημοτικό-γυμνάσιο - λύκειο . Αν αποτανθούν όλοι μαζί στο υπουργείο νομίζω οτι αυτό θα ακούσει .

 
ΠΕ 03
29 Ιουν 2022 11:34

Για την αποτυχία στα Μαθηματικά δεν φταίνε τα θέματα. Τη μεγαλύτερη ζημιά την έχουν κάνει τα γνωστά βοηθήματα (ο Θεός να τα κάνει) με την πληθώρα άσχετων ασκήσεων και την τυποποίηση που επιβάλλουν.

 
Νίκος
29 Ιουν 2022 11:30

Αγαπητοί συνάδελφοι Μαθηματικοί και μη, από δω το πάμε, από εκεί το πάμε, να καταργήσουμε τις εξετάσεις ζητάμε. Να υποβαθμίσουμε και άλλο την θέση μας!!!

 
Λογικό
29 Ιουν 2022 11:19

Όταν δε γράφουν καλά έχουμε γκρίνιες όταν είναι εύκολα και γράφουν όλοι άριστα έχουμε παράπονα! Ο καθένας τη δουλειά του!

 
Πιτσιφλής
29 Ιουν 2022 11:14

Για τα Μαθηματικά της Πρωτοβάθμιας γνωρίζουμε κάτι;

 
Φροντιστής
29 Ιουν 2022 11:06

"Η μεγάλη διαφορά των επιδόσεων των προσανατολισμών θετικών σπουδών και οικονομίας και πληροφορικής αντίστοιχα αναδεικνύει την ανάγκη διαφοροποιημένης διδασκαλίας και εξέτασης". Τι θέλει να πει ο ποιητής άραγε;

 
Εκπαιδευτικός
29 Ιουν 2022 10:20

Δυστυχώς φαίνεται ότι δεν κατάλαβαν στο Υπουργείο ότι δε μπορείς να απαιτείς για τα θέματα των Μαθηματικών γνώσεις των προηγούμενων τάξεων τη στιγμή που για δύο χρόνια τα σχολεία υπολειτουργούσαν και οι βασικές αρχές της κατανόησης, της εμπέδωσης και της εξέτασης της διδακτέας ύλης απουσίαζαν από την εκπαιδευτική διαδικασία. Τα Μαθηματικά είναι ένα πολύ ωραίο μάθημα που προσφέρει πολλά στη γνωσιακή (και όχι μόνο) ανάπτυξη των νέων ανθρώπων αλλά δυστυχώς η σύνδεση του με το εξεταστικό σύστημα των πανελλαδικών το υποβαθμίζει σε μεγάλο βαθμό. Αυτό συμβαίνει και με τα υπόλοιπα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά (Έκθεση, Αρχαία, Φυσική κ.ά.) αλλά φαίνεται πως εκείνο που ενδιαφέρει την κρατική πολιτική είναι να διατηρηθούν μέσω του συστήματος των πανελλαδικών θέσεις εργασίας στην ιδιωτική εκπαίδευση(φροντιστήρια, ιδιαίτερα) γιατί αλλιώς θα "πεινάσει πολύς κόσμος"! Κι ας έχει αυτή η επιλογή κόστος στην καλλιέργεια της αγάπης για τη γνώση....

 
ΚΑΤΑΣΡΟΦΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΤΥΧΙΑ
29 Ιουν 2022 10:18

Όλες οι πολιτικές ηγεσίες κλείνουν τα μάτια στην ενδημική σχολική αποτυχία στα Μαθηματικά! Δεν αναγνωρίζουν την αποτυχία για να μην ασχοληθούν με τη θεραπεία της. Η ΕΜΕ καλά τα λέει αλλά πρέπει να πιέσει το ΥΠΑΙΘ να λάβει μέτρα.

 
Σχόλιο περί φοβίας
29 Ιουν 2022 09:51

Η αποστροφή σε δύσκολα βασικά μαθήματα και η συσσώρευση κενών παρατηρείται ήδη από το Δημοτικό και το Γυμνάσιο, άρα δεν είναι οι πανελλαδικές ή προαγωγικές εξετάσεις ο κύριος λόγος που πολλοί μαθητές δυσκολεύονται να αντιληφθούν ότι όλες αυτές οι γνώσεις -από την Ιστορία, τη Λογοτεχνία και τα Αρχαία ως τη Φυσική, τη Βιολογία, τα Καλλιτεχνικά, τις Ξένες Γλώσσες και τα Μαθηματικά- είναι όχι απλώς άκρως απαραίτητα για τις σπουδές και την επαγγελματική σταδιοδρομία, αλλά και ωραία και αναγκαία ως εφόδιο ζωής.

Εντύπωση, πάντως, προξενεί η πρόταση για «διαφοροποιημένη» διδασκαλία και εξέταση στην τελευταία τάξη του Λυκείου: όταν τα παιδιά δυσκολεύονται σε κάποιο μάθημα πρέπει να τα βοηθάμε να ξεπεράσουν τα μαθησιακά εμπόδια, δε τους βάζουμε λιγότερη ύλη ή πιο εύκολα θέματα ώστε να βελτιωθεί «η εικόνα» των τελικών αποτελεσμάτων.

Άλλωστε, όλοι οι σημερινοί έφηβοι κάπου θα συναντήσουν αυτά τα αντικείμενα σαν νέοι επιστήμονες και επαγγελματίες του 21ου αιώνα: «η υποβάθμιση της Μαθηματικής Παιδείας στο σχολείο δημιουργεί ανυπέρβλητα μαθησιακά κενά και γνωσιακά ελλείματα στην κατάρτιση των μελλοντικών φοιτητών και φοιτητριών».

 
Βαθμολογικό Βατερλώ
29 Ιουν 2022 09:40

Το βαθμολογικό Βατερλώ, δεν είναι άσχετο με το γεγονός ότι μεγάλο ποσοστό μαθητών τα δυο τελευταία χρόνια έκαναν τηλεκπαίδευση και έτσι επηρεάστηκε αρνητικά η απόδοσή τους, ειδικά σε μαθήματα όπως τα Μαθηματικά και η Φυσική, που απαιτούν συνεπή προσπάθεια σε όλο το Λύκειο και το Γυμνάσιο.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ