ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Ερωτηματικά προκάλεσαν οι αλλεπάλληλες δηλώσεις στήριξης του νομοσχεδίου για τα ΑΕΙ από τον Κ. Μητσοτάκη

Δεν είχαμε τέτοια «θερμή» υποστήριξη του Σχεδίου νόμου εκτός Βουλής από τους Βουλευτές της ΝΔ και μέλη της Κυβέρνησης , λες και απέφευγαν να τοποθετηθούν
Δημοσίευση: 17/07/2022
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με  αλλεπάλληλες δηλώσεις ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης προσέφερε απόλυτη στήριξη του νέου νομοσχεδίου  για τα ΑΕΙ, εντός και εκτός Βουλής,  γεγονός που προκάλεσε ερωτηματικά στην ακαδημαϊκή κοινότητα , δεδομένου ότι

  • ανάλογη   υποστήριξη προσωπικά από τον πρωθυπουργό δεν είχαν άλλα κυβερνητικά νομοσχέδια,και
  • επιπλέον δεν είχαμε τέτοια «θερμή» υποστήριξη του Σχεδίου νόμου εκτός Βουλής από τους Βουλευτές της ΝΔ και μέλη της Κυβέρνησης , λες και απέφευγαν να τοποθετηθούν.

Ακολουθούν οι  δηλώσεις υποστήριξης του Κ. Μητσοτάκη επί του νομοσχεδίου για τα ΑΕΙ:

Βουλή 13/7 : Τις ρυθμίσεις  του νομοσχεδίου για τα ΑΕΙ τις κατήρτισε το  υπουργείο Παιδείας, πιστεύω όμως ότι ουσιαστικά τις έχει ήδη επιβάλει η ίδια η ελληνική κοινωνία.Γι’ αυτό και η απήχηση πολλών από τις διατάξεις του νομοσχεδίου -των περισσότερων θα έλεγα αν κρίνω και από τη δημόσια διαβούλευση- η απήχησή τους υπερβαίνει τα κομματικά όρια. Και ύστερα από μακρά διαβούλευση με την πανεπιστημιακή κοινότητα κάποιοι μπορεί να έχουν ακόμα επιφυλάξεις για τα ζητήματα που άπτονται της διοίκησης των πανεπιστημίων, αυτά όμως είναι 10 άρθρα σε ένα νομοσχέδιο των 450 άρθρων. Η μεγάλη πλειοψηφία της πανεπιστημιακής κοινότητας δεν έχει επιφυλάξεις, αντίθετα στηρίζει τον κεντρικό πυρήνα του νομοσχεδίου.

Βουλή  (13/7): «Σε αυτές τις κατευθύνσεις του εκσυγχρονισμού και της αναβάθμισης των σπουδών και της σύνδεσης με την επαγγελματική προοπτική κινείται το νέο νομοσχέδιο -όπως είπα, με τον τίτλο «Νέοι Ορίζοντες» να σηματοδοτεί το περιεχόμενό του- διευρύνοντας την ισχύ του δημόσιου Πανεπιστημίου, ανοίγοντας τις δράσεις του στο διεθνές πεδίο και απελευθερώνοντας τελικά τη διοίκησή του. Με άλλα λόγια οδηγώντας την Ανώτατη Παιδεία να ξανασυναντηθεί με τις βασικές αρχές της στη νέα εποχή.»

«Με αυτές τις αλλαγές και πολλές ακόμα -στις οποίες δεν έχω τον χρόνο να αναφερθώ- το δημόσιο πανεπιστήμιο στην πατρίδα μας μπαίνει επιτέλους σε μια παγκόσμια εκπαιδευτική τροχιά. Παύει να είναι προσανατολισμένο στα στενά όρια ενός μόνο γνωστικού αντικειμένου, οικοδομεί πολύ πιο ολοκληρωμένους επιστήμονες, πιο ολοκληρωμένες προσωπικότητες. Θέτει οριζόντια τα εργαστήρια και τις βιβλιοθήκες του στην υπηρεσία τελικά όλων των φοιτητών της χώρας. Ανοίγεται με τόλμη το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο σε διεθνείς συνεργασίες, ενώ μπορεί να εξειδικεύει τις σπουδές του με στόχο αυτές να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς εργασίας.»

Εκδήλωση για 35 χρόνια Erasmus (27/6): «Και βέβαια για την πατρίδα μας το Erasmus παραμένει ο πιο σταθερός δίαυλος επικοινωνίας των πανεπιστημίων μας με πολλά ευρωπαϊκά ιδρύματα, μέσω ανταλλαγών φοιτητών και διδασκόντων. Πιστεύω ότι είναι κάτι το οποίο έχει βοηθήσει συνολικά στην αναβάθμισή τους. Γι’ αυτό άλλωστε και στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο θα γίνει νόμος του κράτους μέχρι τα τέλη Ιουλίου, προβλέπεται και η καθιέρωση, για πρώτη φορά, «εσωτερικών» Erasmus- γιατί τη νέα τριτοβάθμια εκπαίδευση, την οικοδομούμε- η δυνατότητα δηλαδή ενός φοιτητή για ένα εξάμηνο να σπουδάσει σε ένα άλλο πανεπιστήμιο, σε μία άλλη πόλη, να διευρύνει το γνωστικό του αντικείμενο. Είναι μία καινοτομία που μας τη ζητούσαν καιρό τα πανεπιστήμια και τώρα που δίνουμε τη δυνατότητα, πιστεύω ότι οι ηγεσίες τους, αλλά και οι καθηγητές, θα αδράξουν αυτή την ευκαιρία και οι φοιτητές θα αγκαλιάσουν τη δυνατότητα να μπορούν με αυτόν τον τρόπο να αποκτήσουν, εντός της Ελλάδος, αυτήν την πολύτιμη εμπειρία, του να ξεφεύγει κανείς από το πλαίσιο της εκπαιδευτικής του πορείας έτσι όπως το έχει προδιαγράψει, να έρθει σε επαφή με νέες εμπειρίες, νέα γνωστικά αντικείμενα, κυρίως να γνωρίσει νέους ανθρώπους.»

ΕΒΕΑ(10/6): «Και βέβαια σε αυτή τη λογική κινείται και το πολύ σημαντικό νομοσχέδιο για την Τριτοβάθμια Παιδεία που θα έχει ψηφιστεί μέχρι τα τέλη Ιουλίου, το οποίο για πρώτη φορά απελευθερώνει δημιουργικά τα πανεπιστήμια και δημιουργεί αυτή την τόσο απαραίτητη γέφυρα μεταξύ του κόσμου των επιχειρήσεων και των πανεπιστημίων. Δύο χώροι οι οποίοι θα πρέπει, όχι απλά να συνομιλούν, αλλά να συνεργάζονται αρμονικά. Πλην όμως – δέσμιοι άλλων αντιλήψεων και ξεπερασμένων εποχών – αυτό δυστυχώς στη χώρα μας δεν έχει ακόμα συμβεί. Ήρθε η ώρα να κάνουμε και αυτό το μεγάλο μεταρρυθμιστικό άλμα.»

Υπουργικό Συμβούλιο(27/5): «Δική μας απάντηση στο γκρέμισμα των βιβλιοθηκών είναι το χτίσιμο της νέας παιδείας, της τριτοβάθμιας παιδείας, όπως δηλώνει και το νέο νομοσχέδιο για τα πανεπιστήμια το οποίο έχει εγκριθεί στο Υπουργικό Συμβούλιο και παρουσιάστηκε αναλυτικά χθες από την Υπουργό Παιδείας. Είναι ένα πολύ τολμηρό και πολύ μεταρρυθμιστικό νομοσχέδιο, το οποίο σας ζητώ να το στηρίξουμε όλοι με πολύ μεγάλη ένταση. Αυτό θα είναι η μεγάλη ιδεολογική μάχη την οποία θα δώσουμε τους επόμενους μήνες. Είναι ένα πανεπιστήμιο το οποίο ανοίγει νέους ορίζοντες για φοιτητές και καθηγητές. Καθιερώνει εσωτερικά προγράμματα Erasmus, παράλληλες σπουδές σε σχολές, διπλά πτυχία, startups φοιτητών, σύνδεση με την εργασία πριν ακόμα από την αποφοίτηση. Κι όλα αυτά συνδυασμένα με ένα νέο, σύγχρονο μοντέλο διοίκησης αλλά και ανάδειξης καθηγητών, το οποίο συνδυάζει τη διαφάνεια με την αξιοκρατία, στα πρότυπα που ισχύουν σε όλες τις προηγμένες χώρες.»

Οικονομικός Ταχυδρόμος (29/3): «Το καινούργιο νομοσχέδιο που παρουσιάσαμε σήμερα για την ανώτατη εκπαίδευση -το λέω πάλι γιατί μιλάμε σε νέα παιδιά- είναι μία επανάσταση. Ότι ένα παιδί μπορεί να κάνει εσωτερικό Erasmus, να φύγει από το τμήμα του και να πάει για ένα εξάμηνο σε ένα άλλο τμήμα, αυτά είναι πρωτοφανή πράγματα για τα ελληνικά πανεπιστήμια όμως συμβαίνουν παντού στον κόσμο.»

Υπουργικό Συμβούλιο (29/3): Είναι σημαντικότατες ρυθμίσεις που δίνουν βάρος από τη μία στην ποιότητα των σπουδών και από την άλλη στη σύνδεσή τους με την αγορά εργασίας. Δίνουν βάρος στη συνεργασία των ιδρυμάτων μεταξύ τους, αλλά και με οργανισμούς του εξωτερικού.

Σχόλια (15)

 
Μοντέλο μαύρη και ανασφάλιστη εργασί
20 Ιουλ 2022 09:06

Στο Ηνωμένο Βασίλειο πολλοί φοιτήτες είναι παράλληλα εργαζόμενοι αλλά δεν καθυστερούν στις σπουδές τους γιατί υπάρχει στήριξη από το Πανεπιστήμιο και το κράτος. Ούτε οι επιχειρήσεις εκμεταλλεύονται νέους για «μαύρη» εργασία.

Προς Δημήτρης

Το γεγονός ότι γράφεται στα greeklish το όνομά σας τεκμηριώνει γιατί οι αγγλόφωνες χώρες προσελκύουν φοιτητές από όλες τις χώρες.

 
@ Μη αποδεκτό
19 Ιουλ 2022 14:05

Δεν ειναι αποδεκτό απο δύο ομαδες κυριως, αυτών των οποίων θίγονται τα συμφέροντα και αυτών που δυσκολεύονται να προσαρμοστούν σε νέα δεδομένα. Ομως τα νομοσχέδια για την παιδεία δεν γινονται αναγκαία για να τα αποδέχονται και να είναι αρεστα στους εργαζομένους των πανεπιστημιων αλλα για την παδεία αυτη καθ'αυτη.
Τωρα ο νομος δεν είναι καν απο τους καλούς νομους, γενικα δεν λύνει προβλήματα ισως να δημιουργεί και άλλα... επιπλέον η στείρα και ιδεολογική αντίδραση απο τους πανεπιστημιακούς όσο βεβαια και απο οτι φαίνεται η ανυπαρξία βούλησης απο το Υπουργείο να διαλαχθεί με τους πανεπιστημιακούς μεταθέτει για το μέλον την βελτίωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

 
@messis
19 Ιουλ 2022 09:17

Αυτό υπήρχε στην Ελλάδα παλαιότερα, στα ΤΕΙ υπήρχε υποχρεωτική παρακολούθηση, αλλά αντιστάθηκε σθεναρά το ΕΜΠ και τα άλλα Πανεπιστημιακά ιδρύματα.
Τι είναι αυτά που γράφετε και διαβάζουμε;

 
messis
19 Ιουλ 2022 00:12

προς @messis
Αυτό ενέχει άλλους κινδύνους! Η λογική αυτή υπάγεται σε αυτή με απουσίες και αποβολή απο το πανεπιστήμιο αλα λύκειο (επειδή δεν περνάς μαθήματα κλπ). Κανέναν δε συμφέρει αυτό, ο φοιτητής δεν είνια ενας 17αρης που εχει τους γονείς του σε μεγάλο βαθμό να καίνε τα χρήματα. Ενας 20χρονος-25χρονος έχει στανταρντ μία δουλειά (έστω σεζόν ή ημι-απασχόληση) οχι κατα κανόνα αλλά σε πολύ μεγάλο βαθμό. Δεν γίνεται τι κράτος να σε βάζει να επιλέγεις μεταξύ απασχόλησης (για να επιβιώνεις, να μπορείς να αγοράσεις ενα πιατο φαγητό ξερω γω) ή παρακολούθηση μαθημάτων (που οδηγεί πιθανόν σε ανεργία). Αυτό που ισχυει πλέον είναι το ν+2 οπου αυτόματα περιορίζει τον φοιτητή απο το να αφήνει μαθήματα να μαζεύονται (πιο σωστό κατα την αποψή μου) αλλά ενέχει πάλι πολλές τρύπες.

 
@messis
18 Ιουλ 2022 20:48

Η ουσία του σχολίου του dimitris είναι η θεσμοθέτηση της υποχρεωτικής παρακολούθησης μαθημάτων που θα έπρεπε να είναι προφανής για τους φοιτητές ενός Τμήματος.
Υπολογίζουμε φόρτους εργασίας, μιλάμε για φοιτητοκεντρική μάθηση και όλα αυτά τα ωραία, δίχως να έχουμε τους φοιτητές στα αμφιθέατρα.

 
messis
18 Ιουλ 2022 16:30

@dimitris
Άστοχο το σχόλιο σου (ή λες και ψέματα)
Το ΗΒ έχει από τα πιο παλιά και ανεπτυγμένα πανεπιστήμια λογο οτι υπήρξε ιστορικά μεγάλη δύναμη (αυτοκρατορία και εμπορικός κυρίαρχος για 1 αιώνα). Είχε την δυνατότητα (οικονομική, πολιτική) και την ευχέρεια να δημιουργήσει ένα ανεπτυγμένο εκπαιδευτικό σύστημα (και πολλά άλλα). Το οτι προσπαθούν κάποιοι (πολιτικάτζες) να συγκρίνουν Ελλάδα με Αγγλία (μήλα με καρπούζια δηλαδή) δεν έχουν ιδέα!!

 
Μη αποδεκτό
18 Ιουλ 2022 13:31

Πρόκειται για έναν νόμο μη αποδεκτό από την πανεπιστημιακή κοινότητα, αλλά επιπλέον, είναι έναν νόμο που προηγείται της λύσης της παθογένειας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Έπρεπε πρώτα να γίνει η αναδιάρθρωση του πανεπιστημιακού χάρτη, όλες οι συγχωνεύσεις τμημα΄των. Κάθε πανεπιστήμιο θα έπρεπε να έχει έδρα σε μία πόλη, όχι σε τρεις ή τέσσερις.
Αν δεν διορθωθεί αύτη η παθογένεια δεν έχει νόημα η εφαρμογή του νέου νόμου. Το κόστος λειτουργίας των πανεπιστημίων θα αυξηθεί πολύ αν θα πρέπει να εφαρμοστούν όλες οι επιταγές του νόμου.

 
Βασικό νομοσχέδιο
18 Ιουλ 2022 10:45

Είναι βασικότατο νομοσχέδιο. Μπορεί να μην είναι τόσο τολμηρό αλλά είναι ένα βήμα στο ξήλωμα του Πανεπιστημιακού στατους. Οι δε βουλευτές έχουν πολιτικό κόστος οι ίδιοι γι αυτό αποφεύγουν να υποστηρίξουν. Η κοινωνία όμως το θέλει

 
"Ερωτηματικά"?
18 Ιουλ 2022 10:32

Μόνο γι' αυτό το θέμα ερωτηματικά? Τρία χρόνια τώρα, μόνο ερωτηματικά έχουμε για όλες τις δηλώσεις.... και τα "μεγάλα έργα" του. Κι όταν δεν είναι ερωτηματικά.... είναι θαυμαστικά. Όπως δηλαδή βάζουμε θαυμαστικό αντί για ερωτηματικό, όταν πχ λέμε σε κάποιον : "Πας καλά!".

 
@Στρατος
18 Ιουλ 2022 10:19

Η κ.Κεραμεως είναι αμετακίνητη.Θα φύγει μόνο αν αυτή το θελήσει.Εχει δυνάμεις από πίσω της που δεν μπορεί κανείς να την αγγίξει,και ιδιαίτερα ο Πρωθυπουργός .Μπορει και να είναι και η επόμενη αρχηγός της ΝΔ..Αυτά είναι γνωστά από την εποχή που ο Σαμαράς την έβαλε στο ψηφοδέλτιο της Επικρατείας.

 
Όχι καπέλο αλλά σομπρέρο φόρεσε προεκλογικά στη ΝΔ
17 Ιουλ 2022 22:06

ο αρχηγός της για ένα νομοσχέδιο μη-αποδεκτό από την πανεπιστημιακή κοινότητα και τα υπόλοιπα κόμματα, με πολιτικό κόστος στην ΝΔ.
Άδικος κόπος για κάτι ανεφάρμοστο στην πράξη. Άλλη μια παλινωδία για τα πανεπιστήμια.
Κατά την παροιμία: "ή στραβός είναι ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε" για διαπίστωση λάθους του οποίου η υπαιτιότητα ή δεν εντοπίζεται ή αποκρύπτεται.
Γιατί άραγε τόση πρεμούρα προεκλογικά? Τίνος ντιρεκτίβες έπρεπε να ικανοποιηθούν πριν τον Σεπτέμβριο?

 
Στράτος
17 Ιουλ 2022 21:09

Αφού δεν διαφαινόταν από πουθενά η αρχικά υπολογιζόμενη διακομματική στήριξη, ανέλαβε ο Πρωθυπουργός την διακυβερνητική στήριξη του νομοσχεδίου.
Πάντως, και με σενάρια ανασχηματισμού επί θύραις, η Υπουργός Παιδείας φαίνεται να έχει επιβάλει, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, τη θέση της στο Υπουργείο και κανείς δεν φαίνεται ικανός να την μετακινήσει (εκτός κι αν το ζητήσει η ίδια).
Ούτε καθυστερήσεις στην επιλογή στελεχών ούτε αντιδράσεις των πανεπιστημιακών ούτε φοιτητικές διαμαρτυρίες επηρεάζουν, όπως φαίνεται, την κυβέρνηση και την θέση της Υπουργού.

 
dimitris
17 Ιουλ 2022 19:47

Αν πραγματικά θέλαμε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση στα πανεπιστήμια το πρώτο που θα έπρεπε να θεσμοθετηθεί ειναι η υποχρεωτική παρακολούθηση των μαθημάτων και όχι μεταφορά από έτος σε έτος. Να φύγουμε από το μοντέλο φοιτητής και εργαζόμενος και όποτε τελειώσω. Το Ηνωμένο Βασίλειο με την οργάνωση του εκπαιδευτικού συστήματος και στην απαγόρευση μεταφοράς μαθημάτων από έτος σε έτος απέκτησε διεθνές κύρος με αποτέλεσμα να προσελκύει φοιτητές από όλες τις χώρες.

 
Ο νους μου κλαιει
17 Ιουλ 2022 19:06

Απλά πράματα, ποντάρει στον ντόρο και να ασχοληθούν τα μέσα με το νομοσχέδιο για να μην βλέπουμε τα χάλια σε καίρια ζητήματα όπως οικονομία ανεργία εργασιακά κλπ
Για τα ματια της μάζας που λέμε....

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ