Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η εξεταστέα ύλης για τα μαθήματα της Α ́, Β ́ και Γ ́ τάξης Γενικού Λυκείου που εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές και απολτήριες εξετάσεις για το σχολικό έτος 2022-2023.
- Πατήστε εδώ για να ανοίξετε το ΦΕΚ
Τράπεζα Θεμάτων και για τη Γ Λυκείου
Κατά το νέο σχολικό έτος η Τράπεζα Θεμάτων θα εφαρμοστεί και στις απολυτήριες εξετάσεις της Γ΄Λυκείου.
Το περασμένο σχολικό έτος εφαρμόστηκε μόνο στους μαθητές της Α και Β΄Λυκείου (Δείτε εδώ τι ίσχυσε)
ΙΕΠ: Χωρίς "θύματα" τα αποτελέσματα της Τράπεζας θεμάτων
Δεν προκύπτουν ουσιώδεις αποκλίσεις στις βαθμολογίες των γραπτών των μαθητών/τριών μεταξύ των προαγωγικών εξετάσεων του 2022 με την Τράπεζα Θεμάτων και του 2019, χωρίς.
Αυτό υποστηρίζει με ανακοινωθέν το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, το οποίο έχει την ευθύνη οργάνωσης και υλοποίησης της Τράπεζας Θεμάτων.
Ωστόσο το ΙΕΠ αποφεύγει να δημοσιοποιήσει τα στατιστικά αποτελέσματα ανά μάθημα σε σχέση με το 2019.
Για πρώτη φορά, μετά από δύο σχολικά έτη κατά τα οποία δεν πραγματοποιήθηκαν οι ενδοσχολικές εξετάσεις λόγω της πανδημίας Covid-19, διενεργήθηκαν κατά το σχολικό έτος 2021-2022 με την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων οι προαγωγικές εξετάσεις για τους/τις μαθητές/-ήτριες της Α ́ και της Β ́ τάξης κάθε τύπου Λυκείου.
Στη διαδικασία, η οποία ξεκίνησε στις 16/05/2022 (από το ελληνικό σχολείο του Ντύσσελντορφ/Κολωνίας) και ολοκληρώθηκε στις 08/07/2022 (με το ελληνικό σχολείο της Νυρεμβέργης/Στουτγάρδης), συμμετείχαν συνολικά 1.881 σχολικές μονάδες και πραγματοποιήθηκαν 40.189 κληρώσεις θεμάτων.
Κατά σχολικό έτος 2022-2023, θα ολοκληρωθεί ο πρώτος κύκλος λειτουργίας της Τράπεζας Θεμάτων καλύπτοντας και τις απολυτήριες εξετάσεις της Γ ́ Λυκείου.
Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση του ΙΕΠ
Ομαλά και χωρίς προβλήματα ολοκληρώθηκε η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Τ.Θ.Δ.Δ.) το σχολικό έτος 2021-2022, σύμφωνα με την Υ.Α. 173678/ΓΔ4/22-12-2020 (ΦΕΚ 5787/τ. Β ́/30-12-2020). Κύρια αποστολή της είναι να αποτελέσει «εκπαιδευτικό εργαλείο που μπορεί να λειτουργήσει ως μηχανισμός βελτίωσης και ποιοτικής αναβάθμισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας», αναπόσπαστο τμήμα της οποίας είναι η αξιολόγηση των μαθητών/-τριών.
Για πρώτη φορά, μετά από δύο σχολικά έτη κατά τα οποία δεν πραγματοποιήθηκαν οι ενδοσχολικές εξετάσεις λόγω της πανδημίας Covid-19, διενεργήθηκαν κατά το σχολικό έτος 2021-2022 με την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων οι προαγωγικές εξετάσεις για τους/τις μαθητές/-ήτριες της Α ́ και της Β ́ τάξης κάθε τύπου Λυκείου. Στη διαδικασία, η οποία ξεκίνησε στις 16/05/2022 (από το ελληνικό σχολείο του Ντύσσελντορφ/Κολωνίας) και ολοκληρώθηκε στις 08/07/2022 (με το ελληνικό σχολείο της Νυρεμβέργης/Στουτγάρδης), συμμετείχαν συνολικά 1.881 σχολικές μονάδες και πραγματοποιήθηκαν 40.189 κληρώσεις θεμάτων.
Η συνεργασία με τις κατά τόπους Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας και τα Συντονιστικά Γραφεία Εκπαίδευσης του εξωτερικού, προκειμένου να επιτευχθεί η αποτελεσματική υποστήριξη των σχολικών μονάδων, υπήρξε ιδιαίτερα εποικοδομητική, γεγονός που εξασφάλισε την ομαλή και χωρίς προβλήματα διεξαγωγή των εξετάσεων. Επίσης, όπως προκύπτει από στοιχεία που συγκεντρώνονται μέσω της επικοινωνίας με την εκπαιδευτική κοινότητα (προφορική επικοινωνία, ερωτηματολόγια, σχόλια/παρατηρήσεις στην πλατφόρμα της Τ.Θ.Δ.Δ.), η επιτυχημένη πρώτη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων ανοίγει το δρόμο για την οργανική ενσωμάτωσή της στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι δεν προκύπτουν ουσιώδεις αποκλίσεις στις βαθμολογίες των γραπτών των μαθητών/τριών μεταξύ των προαγωγικών εξετάσεων του 2019 και του 2022.
Με βάση τα παραπάνω δεδομένα από την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων κατά το σχολικό έτος 2021-2022, λαμβάνεται μέριμνα για τον συστηματικό σχεδιασμό των απαραίτητων βελτιωτικών παρεμβάσεων σε σημεία που εντοπίστηκε σχετική ανάγκη (όπως είναι η έγκαιρη εκπόνηση των θεμάτων, η διασφάλιση της ισοδυναμίας του βαθμού δυσκολίας μεταξύ των θεμάτων της ίδιας κατηγορίας και η ισομερής κάλυψη του εύρους της ύλης). Στόχος του σχεδιασμού αυτού είναι να επιτύχει η Τράπεζα Θεμάτων την κύρια αποστολή της, λειτουργώντας ως ένα δυναμικά εμπλουτιζόμενο ψηφιακό αποθετήριο εκπαιδευτικού υλικού που θα μπορεί να υποστηρίξει και να ενδυναμώσει το έργο των εκπαιδευτικών στην πράξη.
η αλήθεια είναι ότι μπαίνουν μαζικά μεγάλοι βαθμοί στη μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών, που φυσικά δεν ενοχλεί καθόλου, καθώς ξεκλειδώνει και πόρτες προς κολέγια ιδιωτικά με μεγάλους μέσους όρους.
αλλά είναι αυτό το ζητούμενο της παιδείας; να οδηγεί ανεξαρτήτως αν αξίζουν ή όχι τη μεγαλύτερη μερίδα των μαθητών στην έξοδο του Λυκείου /ΕΠΑΛ με μεγάλους βαθμούς; (δηλαδή αντί να εκπαιδεύει, να διαπαιδαγωγεί σωστούς πολίτες και κατά το δυνατόν να βάζει αξιοκρατικά βαθμούς, να πριμοδοτεί μαζικά τα παιδιά;)