Η εξεταστέα ύλη των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων της Α ́, Β ́ και Γ ́ τάξης Γενικού Λυκείου

Κατά το νέο σχολικό έτος η Τράπεζα Θεμάτων θα εφαρμοστεί και στις απολυτήριες εξετάσεις της Γ΄Λυκείου

22/08/2022

Άκουσε το άρθρο

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η  εξεταστέα  ύλης  για τα μαθήματα της Α ́, Β ́ και Γ ́ τάξης Γενικού Λυκείου που εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές και απολτήριες εξετάσεις για το σχολικό έτος 2022-2023.

Τράπεζα Θεμάτων και για τη Γ Λυκείου

Κατά το νέο σχολικό έτος η Τράπεζα Θεμάτων θα  εφαρμοστεί και στις απολυτήριες εξετάσεις της Γ΄Λυκείου.

Το περασμένο σχολικό έτος εφαρμόστηκε μόνο στους μαθητές της Α και Β΄Λυκείου (Δείτε εδώ τι ίσχυσε)

ΙΕΠ: Χωρίς "θύματα" τα αποτελέσματα της Τράπεζας θεμάτων

Δεν προκύπτουν ουσιώδεις αποκλίσεις στις βαθμολογίες των γραπτών των μαθητών/τριών μεταξύ των προαγωγικών εξετάσεων του 2022 με την Τράπεζα Θεμάτων   και του 2019, χωρίς.

Αυτό υποστηρίζει με ανακοινωθέν το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, το οποίο έχει την ευθύνη οργάνωσης και υλοποίησης  της Τράπεζας Θεμάτων.

Ωστόσο το ΙΕΠ    αποφεύγει να δημοσιοποιήσει τα στατιστικά αποτελέσματα ανά   μάθημα σε σχέση με το 2019.

Για πρώτη φορά, μετά από δύο σχολικά έτη κατά τα οποία δεν πραγματοποιήθηκαν οι ενδοσχολικές εξετάσεις λόγω της πανδημίας Covid-19, διενεργήθηκαν κατά το σχολικό έτος 2021-2022 με την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων οι προαγωγικές εξετάσεις για τους/τις μαθητές/-ήτριες της Α ́ και της Β ́ τάξης κάθε τύπου Λυκείου.

Στη διαδικασία, η οποία ξεκίνησε στις 16/05/2022 (από το ελληνικό σχολείο του Ντύσσελντορφ/Κολωνίας) και ολοκληρώθηκε στις 08/07/2022 (με το ελληνικό σχολείο της Νυρεμβέργης/Στουτγάρδης), συμμετείχαν συνολικά 1.881 σχολικές μονάδες και πραγματοποιήθηκαν 40.189 κληρώσεις θεμάτων.

Κατά   σχολικό έτος 2022-2023, θα ολοκληρωθεί ο πρώτος κύκλος λειτουργίας της Τράπεζας Θεμάτων καλύπτοντας και τις απολυτήριες εξετάσεις της Γ ́ Λυκείου.

Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση του ΙΕΠ

Ομαλά και χωρίς προβλήματα ολοκληρώθηκε η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Τ.Θ.Δ.Δ.) το σχολικό έτος 2021-2022, σύμφωνα με την Υ.Α. 173678/ΓΔ4/22-12-2020 (ΦΕΚ 5787/τ. Β ́/30-12-2020). Κύρια αποστολή της είναι να αποτελέσει «εκπαιδευτικό εργαλείο που μπορεί να λειτουργήσει ως μηχανισμός βελτίωσης και ποιοτικής αναβάθμισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας», αναπόσπαστο τμήμα της οποίας είναι η αξιολόγηση των μαθητών/-τριών.

Για πρώτη φορά, μετά από δύο σχολικά έτη κατά τα οποία δεν πραγματοποιήθηκαν οι ενδοσχολικές εξετάσεις λόγω της πανδημίας Covid-19, διενεργήθηκαν κατά το σχολικό έτος 2021-2022 με την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων οι προαγωγικές εξετάσεις για τους/τις μαθητές/-ήτριες της Α ́ και της Β ́ τάξης κάθε τύπου Λυκείου. Στη διαδικασία, η οποία ξεκίνησε στις 16/05/2022 (από το ελληνικό σχολείο του Ντύσσελντορφ/Κολωνίας) και ολοκληρώθηκε στις 08/07/2022 (με το ελληνικό σχολείο της Νυρεμβέργης/Στουτγάρδης), συμμετείχαν συνολικά 1.881 σχολικές μονάδες και πραγματοποιήθηκαν 40.189 κληρώσεις θεμάτων.

Η συνεργασία με τις κατά τόπους Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας και τα Συντονιστικά Γραφεία Εκπαίδευσης του εξωτερικού, προκειμένου να επιτευχθεί η αποτελεσματική υποστήριξη των σχολικών μονάδων, υπήρξε ιδιαίτερα εποικοδομητική, γεγονός που εξασφάλισε την ομαλή και χωρίς προβλήματα διεξαγωγή των εξετάσεων. Επίσης, όπως προκύπτει από στοιχεία που συγκεντρώνονται μέσω της επικοινωνίας με την εκπαιδευτική κοινότητα (προφορική επικοινωνία, ερωτηματολόγια, σχόλια/παρατηρήσεις στην πλατφόρμα της Τ.Θ.Δ.Δ.), η επιτυχημένη πρώτη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων ανοίγει το δρόμο για την οργανική ενσωμάτωσή της στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι δεν προκύπτουν ουσιώδεις αποκλίσεις στις βαθμολογίες των γραπτών των μαθητών/τριών μεταξύ των προαγωγικών εξετάσεων του 2019 και του 2022.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα από την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων κατά το σχολικό έτος 2021-2022, λαμβάνεται μέριμνα για τον συστηματικό σχεδιασμό των απαραίτητων βελτιωτικών παρεμβάσεων σε σημεία που εντοπίστηκε σχετική ανάγκη (όπως είναι η έγκαιρη εκπόνηση των θεμάτων, η διασφάλιση της ισοδυναμίας του βαθμού δυσκολίας μεταξύ των θεμάτων της ίδιας κατηγορίας και η ισομερής κάλυψη του εύρους της ύλης). Στόχος του σχεδιασμού αυτού είναι να επιτύχει η Τράπεζα Θεμάτων την κύρια αποστολή της, λειτουργώντας ως ένα δυναμικά εμπλουτιζόμενο ψηφιακό αποθετήριο εκπαιδευτικού υλικού που θα μπορεί να υποστηρίξει και να ενδυναμώσει το έργο των εκπαιδευτικών στην πράξη.

Σχόλια (7)

Λευτέρης
|

η αλήθεια είναι ότι μπαίνουν μαζικά μεγάλοι βαθμοί στη μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών, που φυσικά δεν ενοχλεί καθόλου, καθώς ξεκλειδώνει και πόρτες προς κολέγια ιδιωτικά με μεγάλους μέσους όρους.

αλλά είναι αυτό το ζητούμενο της παιδείας; να οδηγεί ανεξαρτήτως αν αξίζουν ή όχι τη μεγαλύτερη μερίδα των μαθητών στην έξοδο του Λυκείου /ΕΠΑΛ με μεγάλους βαθμούς; (δηλαδή αντί να εκπαιδεύει, να διαπαιδαγωγεί σωστούς πολίτες και κατά το δυνατόν να βάζει αξιοκρατικά βαθμούς, να πριμοδοτεί μαζικά τα παιδιά;)

Μητέρα
|

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που προήχθησαν παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν αυτά και οι γονείς τους! Δυστυχώς για τη φετινή Γ Λυκείου, αν δεν την προλάβουν οι πολιτικές εξελίξεις, θα εφαρμοστεί η ΤΘ όπου θα καλούν τους μαθητές να δώσουν τα μαθήματα κατεύθυνσης 2 φορές σε διάστημα λιγότερο του μηνός! Για γέλια και κλάματα μαζί!

Τελικά...
|

δεν έγινε σφαγή με την τράπεζα θεμάτων; Και όλοι αυτοί που ωρύονταν τόσο καιρό, τι έχουν να πουν; Αλήθεια έχω μια απορία, υπάρχει μαθητής Λυκείου που δεν προήχθη; Γνωρίζει κάποιος συνάδερφος συγκεκριμένη περίπτωση στο σχολείο του; Όχι από απουσίες, αλλά από βαθμολογία.

Διογένης
|

ΙΕΠ: Χωρίς "θύματα" τα αποτελέσματα της Τράπεζας θεμάτων

Δεν προκύπτουν ουσιώδεις αποκλίσεις στις βαθμολογίες των γραπτών των μαθητών/τριών μεταξύ των προαγωγικών εξετάσεων του 2022 με την Τράπεζα Θεμάτων και του 2019,

Ανθή
|

Η τράπεζα θεμάτων στη Γ λυκείου θα ισχύσει για όλα τα μαθήματα που θα δώσουν απολυτήριες εξετάσεις οι μαθητές, ακόμα και για το "κόντρα" μάθημα;

Πλατάρος Γιάννης
|

Σε μια περίοδο τεσσαρακονταετιας, υπάρχει μια καθολική συγκεκριμένη πρακτική στα ενδοσχολικα εξεταζομενα μαθήματα, από συγκεκριμένα σχολεία, που είναι εκτός ελέγχου και παράγει καθολικά υψηλούς βαθμούς.
Το παραπάνω, πάει να ελέγξει ο θεσμός της τράπεζας θεμάτων.
Από συζητησεις ετών, έχω ανακαλύψει ότι ένα 20% γνωρίζει απολύτως το φαινόμενο, ένα 60% το έχει ακούσει από άλλους, και ένα 20% δεν ξέρει τίποτα...
Τα τελευταία χρόνια αναπτυχθηκε ένα οιονει κίνημα κατά της τράπεζας θεμάτων, το οποιο λογικά, δεν στέκει ΚΑΘΌΛΟΥ, αν το δει κάποιος με όρους κοινής εμπειρίας όλων Καθηγητών. Δηλ. :
* ο καθηγητής δυνητικά μπορεί να βάλλει μέχρι δύο (2) θέματα που να τα έχει διδάξει από πριν, στους μαθητές του.
* Μπορεί και τα 4 να τα βαθμολογήσει με την μέγιστη δυνατή επιείκεια.
*Μπορεί στα προφορικά να είναι όσο θέλει αβερτος.
Παρ όλα τα παραπάνω στοιχεια, το "κίνημα" ενάντια στην τράπεζα θεμάτων θεριευε!... (αναφέρομαι πιο παλιά, πριν την πρώτη εφαρμογή της)
Ένα συνομιλητής μου μου έκανε παρατήρηση όταν του εξεθεσα τους παραπάνω λόγους.....
- "Είσαι καλά;... Κανείς δεν νοιάζεται για τα αποτελέσματα!.... Δημιουργείται έλεγχος διδαχθείσης ύλης!...." αυτό το θέμα που "επεσε" δεν ήταν σε αυτά που κάναμε όλη τη χρονιά...
Πραγματικά, έγιναν πολλά παρατράγουδα την πρώτη χρονιά (Αρβανιτοπουλος) μέγα μέρος των οποίων συγκαλυφθηκε με ευφάνταστους τρόπους, ενώ σε κάποιες άλλες περιπτώσεις που ήλθαν στην δημοσιότητα, δεν τα συγκαλυψαν επίτηδες για να εκτεθεί ο διευθυντής του σχολείου, η πολιτική εξουσία κτλ.
Μετά από 7 χρόνια όλα φαίνεται να πήγαν καλώς... (οι εξαιρέσεις δεν μετρούν)
Το "κίνημα" όμως... υπάρχει!...(Με "ιδεολογική καλυψη" ΟΛΜΕ)
Κοινό επιχείρημα η αξιολόγηση!...
" Εμείς τα Σχολεία των φτωχών συνοικιών, πως θα συκρινομαστε με τα σχολεία της Εκάλης;...ε;;; "
Φυσικά το προηγούμενο ερώτημα δεν στέκει καθόλου επιστημονικά, ηθικά, πρακτικά, πραγματικά, αλλά υπάρχει η Πλειοψηφία που το θεωρει κεντρικό και καίριο ερώτημα ενώ είναι ψευδο-ερώτημα! Δηλ. Λανθασμένα δεδομένα στο ίδιο το ερώτημα!....
" Δεν συγκρίνονται" είναι η απάντηση του πρωτοετή της Στατιστικής!...
Αυτό όμως η πλειονότητα δεν το κατανοεί!... (ΚΑΙ γι αυτό εισάγονται τα ΣΤΟΧΑΣΤΙΚΆ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΆ στα γυμνάσια και Λύκεια)
Συμπέρασμα από τα παραπάνω, είναι ότι μπαίνει μια στοιχειώδης τάξη επί των προφανών...

ΘΑΝΑΣΗΣ
|

Η παρωδία της τράπεζας θεμάτων επεκτείνεται και στη Γ λυκείου...Τι να πει κανείς για τη στεμοκεφαλιά και την εμπάθεια της υπουργού προς την εκπαιδευτική κοινότητα...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ