Απάντηση στη Γνωμοδότηση της Αρχής Προσωπικών Δεδομένων για την απαλλαγή των μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών εξέδωσε απάντησε η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων.
- Πατήστε εδώ για να δείτε την απάντηση
Απάντηση στη Γνωμοδότηση της Αρχής Προσωπικών Δεδομένων για την απαλλαγή των μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών εξέδωσε απάντησε η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων.
Εχω μια πολύ απλή απορία: η ΠΕΘ μιλάει απαξιωτικά για την αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων και την κατηγορεί ότι είναι υπεράνω συντάγματος και ΣτΕ. Όμως στην πρώτη σειρά της ανακοίνωσής της υποστηρίζει ότι το ΣτΕ ήταν αυτό που υποχρεώνει την πολιτεία να ακούσει την αρχή. Επομένως το ΣτΕ είναι αυτό που έχει την τελική ευθύνη για την αλλαγή και αυτό που παραπέμπει στην αρχή για τέτοια θέματα. Αν κάνω λάθος παρακαλώ κάποιος να με διορθώσει, κάποιος θεολόγος ίσως.
@Διαχωρισμός κράτους-εκκλησίας
Θα μπορούσες να προσθέσεις και το Βέλγιο. Οι χώρες στις οποίες αναφέρθηκες έχουν μια διαφορετική ιστορική διαδρομή. Όταν έκανα μεταπτυχιακές σπουδές στο Βέλγιο παρουσίασα το ελληνικό σύνταγμα στους συμφοιτητές μου. Ο βέλγος καθηγητής μου είχε πει το σύνταγμα σας είναι μοντέρνο. Αλλά αυτό το άρθρο (16) είναι παραφωνία. Του απάντησα ότι το άρθρο προκύπτει από την ιστορία μας. Η κατάργηση του δεν θα κάνει μια ισχυρότερη Ελλάδα. Οι φιλελεύθεροι γενικά είναι υπέρ του διαχωρισμού κράτους- εκκλησίας. Νομίζω ότι οι ιδιαιτερότητες της Ελλάδας επιβάλλουν μια εξαίρεση. Οι φιλελεύθεροι στην Ελλάδα ουδέποτε έθεσαν θέμα διαχωρισμού εκκλησίας - κράτους.
Πρώτον έχει χαθεί η μπάλα στη χώρα με τις "αρχές" και τα δικαστήρια που δυστυχώς δικάζουν κατά το δοκούν των κυβερνώντων.Δευτερον είναι αντισυνταγματικη ξεκάθαρα η απόφαση ασυζητητί και το ξέρουν αλλά ρίχνουν τα δίκτυα να δουν τι θα πιασουν(υπουργείο κ Αρχές), τρίτον όσοι επιχαιρουν "συνάδελφοι" να ξέρουν ότι έρχεται κ η σειρά τους. Πχ διαφωνώ με τη θεωρία του Δαρβίνου κ θέλω απαλλαγή από τη βιολογία, είμαι αλλοδαπός κ διαφωνώ με την ιστορία σας κα. Ένα πουλόβερ που ξηλώνεται έχει πολλούς κόμπους περιθώριο...
Καλά εσείς είστε μαθηματικός ΠΕ03. Πώς διδάξατε "Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή";
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ...ΤΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ.....!!!
ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ . Οι λόγοι που θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν την εξαίρεση ανάγονται πλέον σε γενικότερες κοσμοθεωρητικές αντιλήψεις.
ΚΑΙ ΖΗΤΑΕΙ ΕΝΑΣ/ΜΙΑ ΜΑΘΗΤΗΣ/ΤΡΙΑ.....Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ .ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα
Θρησκευτικά
Β' Ξένη Γλώσσα
Οικιακή Οικονομία
Φυσική Αγωγή
Μουσική
Καλλιτεχνικά
Τεχνολογία
Εργαστήρια δεξιοτήτων
ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗ ΚΟΣΜΟΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ......!!!
ΚΑΙ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 20 ΩΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ.....!!! 9-12:30......!!!
Να βγει ο άλλος και να πει είμαι αναρχικός θέλω απαλλαγή από πολιτικές επιστήμες κλπ, ξεχνάμε ότι πρόκειται για εγκύκλιες σπουδές, η θρησκειολογία είναι απαραίτητη προς ενημέρωση των παιδιών για τα είδη των θρησκειων και κυρίως τις αιρέσεις.
Για το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής που διδάσκουν κυρίως Κοινωνιολόγοι στην Γ ΄Γυμνασίου ξέρετε , ότι οι ώρες του από 2 έγιναν 3.
Ειδικά το διδακτικό βιβλίο που γνωρίζω καλώς διότι το έχω διδάξει έχει την εξής δομή:
1. Έγχρωμο με πολλές εικόνες .
2. Σε κάθε κεφάλαιο στο τέλος του «Εργασίες -Δραστηριότητες» και «Κριτήριο αυτοαξιολόγησης μαθητή»
3. Τρεις φωτογραφίες ανά διδακτική σελίδα με λεπτομερείς λεζάντες όπου στις δύο τουλάχιστον προτείνεται θέμα συζήτησης για ένα κοινωνικό πρόβλημα.
Στην παραπάνω δομή του βιβλίου έψαξα να βρω ως αναφορά μια λέξη (1 λέξη) που να αναφέρεται στο μέγιστο κοινωνικό εκπαιδευτικό πρόβλημα των καταλήψεων βανδαλισμών, που παραβιάζεται ένα μεγάλο κομμάτι του ποινικού κώδικα εδώ και 40 χρόνια κάθε χρόνο.
Δεν υπάρχει η παραμικρή αναφορά!
Ερώτημα:
***Το περιεχόμενο του μαθήματος είναι μεταφυσικό και αφορά κάποια άλλη κοινωνία (όπως η κόλαση και ο παράδεισος των θρησκευτικών;)
*** Έχει επιστημονική υπόσταση ο κλάδος της Κοινωνιολογίας ή είναι μια οργανωμένη πολιτικά στρατευμένη ομάδα;
*** Έχει διαμαρτυρηθεί κάποιος επιστημονικός συλλογικός φορέας Κοινωνιολόγων γι αυτή την εκκωφαντική απουσία;
*** Υπάρχει κάποιος παιδαγωγικός λόγος που επιβάλλεται αυτή η απουσία αναφοράς σε μέγιστο εκπαιδευτικό πρόβλημα;
Τα παραπάνω τα έγραφαν πολύ σκληρά κάποιοι και επέχαιραν για τον περιορισμό του μαθήματος στο Λύκειο , ότι «είναι κομμουνιστές» και άλλα τέτοια . Θυμάμαι τα αντιμετώπιζα όλα αυτά ως σχόλια εμπαθών φανατισμένων, έολα και πολύ χαμηλού επιπέδου.
Μετά που ήλθα σε επαφή με τα βιβλία προβληματίστηκα.
Γράφω αυτό το σχόλιο εδώ , σε αυτό το θέμα, βλέποντας παραμφερή εμπάθεια για τα Θρησκευτικά. Σκέφθηκα τις επιστήμες και αν υπάρχει επιστήμη στην Αγωγή.
Να το δούμε:
Στο Α.Π. υπάρχει ανέκαθεν η έννοια της «Αγωγής» . Με πολύ απλά λόγια που θα «οδηγήσει» η Πολιτεία τους νέους. Δηλαδή , σε αυτό που η κοινωνία θεωρεί ως σωστό, λογικό και πρέπον.
Το «λογικό», «σωστό» και «πρέπον» της κοινωνίας ξέρουμε πάρα πολύ καλά ότι λίγη σχέση έχει με την επιστήμη. Αυτό όμως θέλει και απαιτεί η Κοινωνία μέσω της κουλτούρας της.
Σε ένα μείζον θέμα η Κοινωνιολογία στα Σχολεία κάνει τα στραβά μάτια.
Τα θρησκευτικά έχουν εκπαιδευτεί να τα κατηγορούν κοινωνιολογικώς οι έχοντες πολύ σοβαρές μεταφυσικές ανησυχίες
α) οι πιστοί προφανώς και δεν τα κατηγορούν.
β) οι μη πιστοί ,άθεοι, αδιαφορούν, δεδομένου ότι «δεν με πειράζεις, δεν σε πειράζω»
Η τρίτη κατηγορία είναι κάτι σαν τον Σαούλ που μετά έγινε ο Απόστολος Παύλος....
Οι σωστοί μη πιστοί, ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΝ για την πίστη...
Εξ ορισμού , είτε το υποψιάζονται είτε όχι , οι μη αδιάφοροι «ψάχνονται » σε μεταφυσικά ΄θέματα...
Έχει δίκιο ο συνάδελφος. Να θυμίσω ότι οι τέχνες πέρυσι εξοβελίστηκαν εντελώς από το Λύκειο. Εδώ κ Πλατάρε, δεν έχετε να πείτε κάτι για τη συνταγματικότητα της απόφασης και το άρθρο 16;
@ΠΕ04
Συνάδελφε, όσο κι αν συμφωνώ με το σχόλιο για το απυρόβλητο των ωρών των Θρησκευτικών σε σχέση με τις δικές μας, το τελευταίο συμπέρασμα σας είναι μάλλον αυθαίρετο.
Διαθέτω εξαιρετικά καλλιεργημένη κριτική σκέψη εξ αντικειμένου αλλά και εξ ίσου υψηλή θρησκευτική συνείδηση.
Και ως γνωστόν, αρκεί ένα αντιπαράδειγμα για να μην επιβεβαιώνεται ένας ισχυρισμός.
Κάτσε να δεις αν υπάρχει νομοθεσία που να επιτρέπει στα παιδιά να επιλέγουν μαθήματα τι έχει να γίνει.
Όπως συμβαίνει στην Ολλανδία, τη Δανία, τη Σουηδία και τη Γερμανία, ακόμα και στην Γαλλία, την Ισπανία και την Πορτογαλία (καθολικές χώρες).
Ο αείμνηστος Δημ. Τσάτσος είχε πει κάποτε με αφορμή ένα θέμα που είχε τότε διχάσει την κοινωνία, είχε λοιπόν πει ότι μόνο στην Ελλάδα συζητούμε αν 2+2 κάνουν 4. Δηλ. συζητούμε σοβαρά σε Ευρωπαϊκή χώρα αν πρέπει να υποχρεώνεσαι να κατηχείσαι σε (όποιο) θρησκ. δόγμα! Κι αν δε θες να κατηχηθείς, να πρέπει να δηλώσεις τι πιστεύεις! Καλά, θα μας τρελάνουν εντελώς οι θεολόγοι; Μπορούν να σταθούν αυτά τα πράγματα σήμερα; Αντί να αγωνιστούν να απαλλαγεί το μάθημα από ομολογιακές αντιλήψεις και να γίνει υποχρεωτικό, αυτοί κυλούν το λίθο του Σισύφου, χωρίς να αντιλαμβάνονται τί συμβαίνει γύρω τους. Γιατί πράγματι οι μαθητές πρέπει να διδάσκονται θρησκειολογία, αφού οι θρησκείες έπαιξαν βαρύνοντα ρόλο στην ιστορία.
Όσοι με ευκολία ζητούν την αναθεώρηση του αρθρ.16 του Συντάγματος και την διαγραφή της "θρησκευτικής συνείδησης" αγνοούν και την προδήλως μεγάλη δυσκολία εξεύρεσης της απαραίτητης αυξημένης πλειοψηφίας βουλευτών για κάτι τέτοιο αλλά και την διαχρονική ισχύ διατάξεων του Συντάγματος, τόσο διαχρονική που να έχουν καταστεί στην πράξη μη αναθεωρήσιμες. Για να το πω θεολογικά: Σκληρόν σοι προς κέντρα λακτιζειν.
Αμην! :)
Σύμφωνα με το άρθρο 16 του συντάγματος είναι Αντισυνταγματική η Απαλλαγή από τα Θρησκευτικά των ορθοδόξων μαθητών που προτείνει η ΑΠΔΠΧ!
Ποιο είναι το σκεπτικό της πρότασης της ΑΠΔΠΧ;
Ποιοι προτείνουν αλλαγή του άρθρου 16;
Ποιοι δεν θεωρούν τη θεολογία επιστήμη;
Ποιοι είναι οι λόγοι συνείδησης για τους οποίους οι ορθόδοξοι μαθητές δεν θα έπρεπε να διδαχθούν στοιχεία Ορθόδοξης Χριστιανικής Θεολογίας;
Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο κάποιος να απαλλαχθεί από τα Θρησκευτικά. Και άθεος να είναι κάποιος δεν χρειάζεται να ξέρει πέντε βασικά πράγματα για τις θρησκείες γενικά; Να γινόταν το μάθημα με διδασκαλία μόνο μιας πίστης ή ως προσηλυτισμός να το καταλάβω αλλά οι εκπαιδευτικοί τώρα προσεγγίζουν με μεγάλη προσοχή και ευαισθησία αυτά τα θέματα για να μην δημιουργούνται προστριβές με γονείς κτλ.
Με την ίδια λογική εγώ δεν θέλω να κάνω Ιστορία επειδή θεωρώ (για χάριν παραδείγματος το λέω) ότι δεν είναι αντικειμενική επειδή δεν περιέχει τα ιστορικά γεγονότα που εγώ θεωρώ σημαντικά...
@Πλατάρος Γιάννης Μα αυτό ακριβώς υποστηρίζω πως είναι το πρόβλημα. Η φράση περί θρησκευτικής συνείδησης πρέπει να αφαιρεθεί από το άρθρο 16 στην επόμενη αναθεώρηση.
ΣΩΣΤΗ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΑΡΧΗΣ! ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ! ΕΠΙΒΕΒΛΗΜΕΝΗ Η ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΑΥΤΟ!
Πληρης διαχωρισμος Εκκλησιας - Κρατους! Θα επρεπε να εχει γινει χθες!
ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ 16 ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΕΙ Κ. ΠΛΑΤΑΡΕ!
@ Χημικός και ΠΕ04
Άρθρο 16 του Συντάγματος που έχετε ορκιστεί να τηρείτε:
Δύο παράγραφοι:
1. Η τέχνη και η επιστήμη, η έρευνα και η διδασκαλία είναι ελεύθερες· η ανάπτυξη και η προαγωγή τους αποτελεί υποχρέωση του Κράτους. Η ακαδημαϊκή ελευθερία και η ελευθερία της διδασκαλίας δεν απαλλάσσουν από το καθήκον της υπακοής στο Σύνταγμα.
2. Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.
Αν μη τι άλλο όλη αυτή η διαμάχη αποδεικνύει την αναγκαιότητα υιοθέτησης του πλήρους διαχωρισμού Πολιτείας και Εκκλησίας στην επόμενη Συνταγματική αναθεώρηση, έτσι ώστε να επιτραπεί και η εκκοσμίκευση της εκπαίδευσης.
Ο χαρακτηρισμός "πολύπαθο" για το μάθημα των Θρησκευτικών από την ΠΕΘ είναι τουλάχιστον αστείος, αφού στα τόσα χρόνια ιστορίας της Β/θμιας εκπαίδευσης κανείς Υπουργός και καμία κυβέρνηση δεν έχει τολμήσει ποτέ να αγγίξει το "ιερό" 2ωρο του μαθήματος σε όλες τις τάξεις από την Α' Γυμνασίου έως και την Β' Λυκείου (και το 1ωρο στην Γ'). Τι να πουν και τα μαθήματα της Φυσικής, Χημείας, Κοινωνιολογίας, Οικονομίας, Πληροφορικής, Τεχνολογίας, Καλών Τεχνών, Ξένων Γλωσσών, Λατινικών κλπ, που με κάθε νέο Υπουργό μπαίνουν σε λοταρία αυξομείωσης ωρών ή και ολικού εξοβελισμού!
Ακόμα και ο χαρακτηρισμός "μάθημα" μπορεί να χαρακτηριστεί αμφιλεγόμενος, αφού στην παρούσα τους μορφή τα Θρησκευτικά ελάχιστα σχετίζονται με την επιστήμη της Θρησκειολογίας, που είναι και αυτή που θα έπρεπε να διδάσκεται. Ένα τέτοιο μάθημα θα είχε χαρακτήρα ακαδημαϊκό, αντικειμενικό και επιστημονικό, μέσα από το πρίσμα της φιλοσοφίας, της ανθρωπολογίας και των κοινωνικών επιστημών... φυσικά όμως η κριτική σκέψη και η "θρησκευτική συνείδηση" είναι μεγέθη αντιστρόφως ανάλογα.
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Η θεωρία του Δαρβίνου (μάθημα Βιολογίας) είναι αποδεδειγμένη επιστημονικά, δεν είναι μεταφυσική «θεωρία» για την ψυχή και το πνεύμα.
Αν τα ισοπεδώνουμε όλα καταλήγουμε σε παράλογους συλλογισμούς:
Έχει διαφορά να μην «πιστεύεις» πχ. στη θεωρία της Βαρύτητας (μάθημα Φυσικής) και να μην πιστεύεις σε ένα από τα πολλά θρησκευτικά δόγματα.