Απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών: Η εισήγηση την οποία δέχθηκε η Ν. Κεραμέως

Το σκεπτικό της εισήγησης των νομικών του υπουργείου Παιδείας

30/08/2022

Ενημερώθηκε: 30/08/2022, 15:45

Άκουσε το άρθρο

Στο γραφείο της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως βρίσκεται ήδη η εισήγηση των νομικών για την απαλλαγή των μαθητών από την ενεργό συμμετοχή στο μάθημα των Θρησκευτικών η οποία προβλέπει :

  • Δικαίωμα απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών για λόγους  θρησκευτικής  συνείδησης έχουν οι μη Ορθόδοξοι Χριστιανοί.

Το σκεπτικό της εισήγησης των  νομικών του υπουργείου Παιδείας είναι το εξής:

  • Η γνωμοδότηση της ΑΠΔΠΧ για την απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών για λόγους συνείδησης επαναλαμβάνει αντίστοιχες γνωμοδοτήσεις της των τελευταίων 10 ετών.
  • Αντίθετα, τέσσερις αποφάσεις του ανώτατου διοικητικού δικαστηρίου, του Συμβουλίου της Επικρατείας, (υπ’ αρ. 559, 660, 1749 και 1750) αποτυπώνουν την πάγια θέση του ΣτΕ: ότι το μάθημα των θρησκευτικών είναι υποχρεωτικό για τους χριστιανούς ορθόδοξους - ως εκ τούτου απαλλαγή δικαιούνται οι άθεοι ή όσοι ανήκουν σε άλλο θρήσκευμα.
  • Το ΣτΕ επέβαλλε με απόφαση του τη φράση «λόγοι θρησκευτικης συνείδησης» ως νόμιμη αιτιολογία απαλλαγής από τα θρησκευτικά. Το ΣτΕ είναι ο θεσμικός ερμηνευτής του νόμου και οι αποφάσεις του δεσμεύουν την Πολιτεία.

Τις επόμενες ημέρες η υπουργός Παιδείας θα πραγματοποιήσει σύσκεψη για το θέμα, προκειμένου να λάβει αποφάσεις για την έκδοση της σχετικής εγκυκλίου.

Στόχος ε΄ναι η εγκύκλιος να βρίσκεται στα σχολεία πριν την έναρξη του διδακτικού έτους

Υπενθυμίζεται ότι προ ημερών η Αρχή Προστασίας Δεδομένων εξέδωσε σχετική Γνωμοδότηση

Η  Αρχή με τη γνωμοδότηση διατυπώνει  τη  γνώμη ότι η σύμφωνη με το ισχύον ελληνικό Σύνταγμα και την ΕΣΔΑ, μορφή άσκησης του δικαιώματος απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών, είναι μια δήλωση των ενδιαφερομένων γονέων ή μαθητών, συμπεριλαμβανομένων και των Χριστιανών Ορθοδόξων που τυχόν το επιθυμούν, στην οποία θα πρέπει να αναφέρεται απλώς ότι «Λόγοι συνείδησης δεν επιτρέπουν τη συμμετοχή (μου ή του παιδιού μου) στο μάθημα των θρησκευτικών».

Επίσης, προτείνεται η καταχώριση της απαλλαγής στο βιβλίο Πράξεων Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών της σχολικής μονάδας να διατυπώνεται αναλόγως με το μάθημα για το οποίο χορηγείται η απαλλαγή ως εξής:

  •     «Χορήγηση απαλλαγής από το μάθημα της Φυσικής αγωγής»,
  •     «Χορήγηση απαλλαγής από το μάθημα της Μουσικής»,
  •     «Χορήγηση απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών»,
  •     «Χορήγηση απαλλαγής από την προσευχή και τον εκκλησιασμό».

Σχετικά με την καταχώρηση της χορήγησης της απαλλαγής στο πληροφοριακό σύστημα «myschool»

α) προτείνεται να υιοθετηθεί η ίδια διατύπωση με αυτή του βιβλίου Πράξεων του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών,

β) να επανεξετάζεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα η αναγκαιότητα διατήρησης των δεδομένων στο σύστημα «myschool», σε κάθε δε περίπτωση τα δεδομένα που καταχωρούνται στο εν λόγω σύστημα, να διαγράφονται με αυτοματοποιημένο τρόπο, μετά την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης των μαθητών/τριών ή της εκπλήρωσης του επιδιωκόμενου σκοπού τήρησής τους,

γ) η προσπέλαση/πρόσβαση στα εν λόγω δεδομένα να περιορίζεται στην εκάστοτε σχολική μονάδα, στην οποία φοιτά ο μαθητής/τρια, και μάλιστα σε συγκεκριμένους, κατάλληλα εξουσιοδοτημένους χρήστες, εφόσον αυτό σχετίζεται με τα καθήκοντά τους.

Τέλος, προτείνεται η επανεξέταση της κατάλληλης νομικής βάσης για την επεξεργασία των ειδικών κατηγοριών δεδομένων και η αιτιολόγηση της επιλογής αυτής, καθώς και η προσθήκη του δικαιώματος πρόσβασης των υποκειμένων των δεδομένων σε όλα τα δεδομένα και τις πληροφορίες που τα αφορούν και του δικαιώματος διόρθωσης το οποίο να αφορά, εκτός από τη διόρθωση των ανακριβών δεδομένων και τη συμπλήρωση τυχόν ελλιπών δεδομένων.

 

Σχόλια (19)

Πλατάρος Γιάννης
|

@Δημητρης.
Όπως έγραψε και ο φιλελεύθερος, η επικρατούσα θεώρηση στην επιστημολογικο είναι το "επιστημονικο=το διαψευσιμο"
Επομένως, τι ψάχνεις και τι νομίζεις ότι θα βρεις;
Κατά Πασκάλ, ΣΥΜΦΈΡΕΙ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΣΤΟΝ ΘΕΌ.
Απόδειξη ισχυρισμου:
* π=Η πιθανότητα να υπάρχει θεός) (= ένα τρισεκατομμυριακις τρισεκατομμυριοστο.
*1-π = Η πιθανότητα να μην υπαρχει(=1 σχεδόν)
*Ω=όφελος από την τήρηση εντολών Θεού (=άπειρο, αιώνια ζωή εντός Παραδείσου.
* ω= το όφελος από μη τήρηση εντολών Θεού. (δεν προσεύχομαι, δεν σταροκοπιεμαι, δεν ζω εν αρετή, δεν νηστεύω, δεν ελεώ, λέω ψέματα, πατάω επί πτωμάτων, δεν εκκλησιαζομαι, δεν πάω σε γάμους, κηδείες, βαπτισια, αγιασμούς, ευχέλαια εξωμολογησεις, προσκυνήματα, λιτανειες, ερανους, γενικά, δεν έχω φοβοΘεου. Ο, τι καλό κάνω το κάνω από μόνος μου. Η ζωή μου έχει νόημα μόνο υπό το πρίσμα ο, τι φάμε, ο, τι πιούμε κι ο, τι αρπάξει ο αφεδρών. Το φαινόμενο της πεπερασμένης ζωής είναι μια πλάκα που κάνει η φύση. (έχει μαύρο χιούμορ)
Ισχυει:

π*Ω=απειρο>(1-π)*ω=πεπερασμενο.
Επομενως, οποιος δεν πιστεύει, είναι το κορόϊδο της ζωής.
Τα παραπανω διδάσκει η θεωρία κινδύνου, λήψης αποφασεων, την γνωρίζουν οι επιστήμονες τζογαδόροι, οι ασφαλιστικές εταιρείες, όλοι όσοι παίζουν παίγνια.
Συμφέρει όλους να πιστεύουν, άλλως είναι κορόϊδα....
Γι αυτό όλοι πιστεύουν όταν πέφτει το αεροπλάνο... Όταν έρχεται το μεγάλο πρόβλημα υγείας κτλ
Αυτό που ζούμε είναι ωραίο μεν, αλλά τελικά χειρότερο από την χειρότερη φάρσα της φύσης, αν δεν υπάρχει τίποτα.
Τελικά όλοι έχουν δικαίωμα επιλογής και καλώς....
Ο πατέρας Παΐσιος ήταν σίγουρα Άγιος έχουμε χιλιάδες διηγήσεις περιστατικών φώτισης...
Με συμφέρει να πιστεύω τις χιλιάδες αυτές διηγήσεις...

Δημήτρης
|

@Πλαταρος Γιάννης. Ωστε "Δεν υπάρχουν αποδείξεις ούτε για το αν υπάρχει, ούτε για το αν δεν υπάρχει Θεός" ; Μάλιστα, μιλάμε για καινούργιους κανόνες λογικής. Δηλαδή, αν ισχυριστώ οτι βαθειά στα έγκατα της γης βρίσκεται ο πετροφαγος και όταν μετακινείται γίνεται σεισμός, δεν θα πρέπει να είμαι εγώ που πρέπει να αποδείξω την ύπαρξη του, αλλά οι άλλοι την ανυπαρξία του !

Εκπαιδευτικός
|

Ήθελα να 'ξερα εφόσον τίθεται θέμα απαλλαγής, γιατί αλλάξανε τα βιβλία και προσθεσανε μέσα ένα σωρό σημεία και εικόνες και ιστορίες από άλλες θρησκείες; Εμ κάνανε τις αλλαγές εμ επιτρέπουν να δίνονται απαλλαγές; Δεν βρίσκω λογική σε όλο αυτό; Ούτε στην επιλεκτική απαλλαγή μαθήματος. Να δοθεί και στην ιστορία αν είναι. Γιατί αυτή η μανία με τα Θρησκευτικά; Παλιότερα τέθηκε και θέμα για την εικόνα στην τάξη και την προσευχή.

Στην απόφαση λέει και για...
|

Χορήγηση απαλλαγής από το μάθημα της μουσικής;

Οικονομολόγος
|

Το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι απαρχαιωμένο και αντιστοιχεί περισσότερο στον 19ο αιώνα παρά στον 21ο (βλ΄έπε για παράδειγμα πόσες ώρες Αρχαίων διδάσκονται τα παιδιά).
Τα θρησκευτικά δεν έπρεπε να υπάρχουν καθόλου ως μάθημα. Αυτά που πρέπει να μαθαίνουμε για τις θρησκείες είναι μόνον ότι υπάρχει στα βιβλία Ιστορίας, Φιλοσοφίας κλπ.
Όποιος θέλει να στείλει τα παιδιά του για κατήχηση, υπάρχει πάντα το κατηχητικό της εκκλησίας

Ευρώπη του 21ου αιώνα
|

Σε καμία χριστιανική ευρωπαϊκή χώρα (Αγγλία, Σουηδία, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Ισπανία, Πορτογαλία, Αυστρία, Ολλανδία, Ελβετία κ.α.) δε διδάσκονται τα Θρησκευτικά ως υποχρεωτικό μάθημα στο Λύκειο.

Αν το θέμα είναι ο συνολικός αριθμός των μαθημάτων, οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν ένα δίωρο Καλλιτεχνικά και Μουσική ή Θεατρική Αγωγή ή Αστρονομία ή Σύγχρονη Ευρωπαϊκή Ιστορία. Υπάρχουν μαθήματα για τα οποία ήδη υπάρχουν σχολικά εγχειρίδια και ύλη, και οι μόνιμοι καθηγητές (Καλλιτεχνικών, Μαθηματικών, Ιστορία, Φυσικής, Φιλολογίας κ.α.) μπορούν να αναλάβουν τη διδασκαλία τους.

Ο σχολικός χρόνος των εφήβων είναι πολύτιμος και είναι υποκριτικός ο ισχυρισμός ότι δε γίνεται κατήχηση όταν επί 6 χρόνια το 90% του χρόνου του μαθήματος των Θρησκευτικών -όπως αυτό διδάσκεται μέχρι σήμερα- είναι αφιερωμένο στο ορθόδοξο δόγμα.

φιλελεύθερος
|

@Τα Θρησκευτικά είναι μάθημα υποχρεωτικό

Σωστή απόφαση. Το μάθημα υποχρεωτικό για τους ορθόδοξους μαθητές.
Το μάθημα των θρησκευτικών διαφέρει από όλα τα άλλα.
Η θεωρία της εξέλιξης είναι μια επιστημονική θεωρία. Τη δεχόμαστε μέχρι να διαψευστεί. Η θεωρία της μεγάλης έκρηξης το ίδιο.
Στο μάθημα των θρησκευτικών οι μαθητές μελετούν αυτό που ο θεός αποκάλυψε τους ανθρώπους. Το μάθημα των θρησκευτικών έχει έννοια όταν αποδέχεσαι το δογματικό μέρος.
Η θεολογία κατά Popper δεν είναι επιστήμη γιατί το δογματικό μέρος δεν είναι διαψεύσιμο. Η θεολογία είναι κοντά στη φιλοσοφία.
Είμαι βέβαιος ότι οι ορθόδοξοι μαθητές θα κερδίσουν πολλά μελετώντας στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής θεολογίας. Ένα μάθημα θρησκειολογίας δεν μπορεί να υποκαταστήσει το μάθημα των θρησκευτικών.
Η συνεχής αμφισβήτηση των θρησκευτικών πηγάζει από άγνοια και βλάπτει τη χώρα. Το άρθρο 16 του συντάγματος δεν αμφισβητείται από τους Έλληνες.

Πλατάρος Γιάννης
|

1) Το μάθημα είναι ομολογιακό.Όπερ σημαίνει, ότι υπάρχει Θεός και Χριστός όπως τα θεωρεί η Εκκλησία και μαθαίνουμε τα πάντα, τα υπόλοιπα . Τα πρωταρχικά ΔΕΝ τα συζητάμε.
Τι να συζητήσουμε; Έχει κάποιο νόημα νομίζετε;
Στα επιχειρήματα αν υπάρχει ή όχι Θεός ούκ ολίγοι, έχουν ξεφτιλιστεί. Μορφωμένοι, αγράμματοι, ιδιοφυείς και μορφωμένοι πολλαπλώς και σφαιρικώς, ολιστικά, έχουν γελοιοποιηθεί.
Δεν υπάρχουν αποδείξεις ούτε για το αν υπάρχει, ούτε για το αν δεν υπάρχει Θεός . Αποχρώσες ενδείξεις υπάρχουν και για τα δύο αντιφατικά ενδεχόμενα.
Βεβαίως πολλοί έχουν «αποδείξεις». Πάρα πολλές και «συντριπτικές» Και «σίγουρες» και «τελεογικές» και «ιστορικές» και λογικές». Τίποτα δεν υπάρχει. Ή πιστεύεις ή δεν πιστεύεις ή (υπάρχει και τρίτο )να είσαι αγνωστικιστής όπως είναι το 99% ασχέτως τι δηλώνει . Το τελευταίο ποσοστό τεκμαίρεται προδήλως και καταφανώς από την απλή καθημερινή παρατήρηση του βίου των ανθρώπων, όπου ασχέτως με το τι δηλώνουν , ζουν κάτι έτη φωτός μακριά από την πίστη τους. (Πάντα ως προς τις πράξεις τους και μόνον κρινόμενοι και όχι για ό,τι διατείνονται μέσω λόγων) Συνήθως μάλιστα οι πλέον κακοήθεις, συναντώνται μεταξύ των ζηλωτών της πίστης. (Εξηγείται ψυχολογικά)
2) Το μάθημα είναι ομολογιακό, διότι επιβάλλεται από την παράγραφο 2 του άρθρου 16 του Συντάγματος. Οι περισσότεροι σχολιογράφοι δεν το ξέρουν (και που το έγραψα χτες ποιος κατάλαβε αν το διάβασε) και γράφουν τις δικές τους άτοπες εκδοχές.
3) Μη ομολογιακό, ΔΕΝ προβλέπεται από το Σύνταγμα. Τις προτάσεις για θρησκειολογία τις ακούω από παιδί , αλλά είναι προτάσεις που αγνοούν το Σύνταγμα. Με 98% Χριστιανούς Ορθοδόξους έστω και τύποις και άνευ ουσίας, δεν το ξεκινάει, συζητάει, κάνει, κανένα κόμμα. Αν αυτό δεν γίνεται πολιτικά κατανοητό, έχουμε πρόβλημα επαφής με την κοινωνία (κοινωνικοποίησης)
4) Ομολογιακό ή μη, το μάθημα είναι πενταχρήσιμο, αφού όταν θα πέφτει το αεροπλάνο να μπορείς να πεις την Κυριακή Προσευχή. Εκτός αυτού, να ξεχωρίζεις τις αρχιτεκτονικές γραμμές των ναών, τις θρησκευτικές εορτές , τα ήθη και θρησκευτικά έθιμα. Είναι πάρα πολύ χρήσιμο κοινωνιολογικώς. ...
Χώρια που προσπαθεί να φτιάξει καλούς ανθρώπους ....Αυτό δεν το εκτιμά κανείς!...
Η Αριστερά πολύ καλά κάνει και εχθρεύεται την Ορθοδοξία, αφού αυτή λέει «ουκ έστιν άρρεν ή θήλυ , ελεύθερος ή δούλος....» κάπου μάλιστα λέει όπως ο δούλος να υπακούει στον κύριό του. Ένα από τα πολλά τέτοια εδάφια λέει:
Προς Τιμόθεο Α 6:1-2 «Όσοι είναι υπό ζυγόν δουλείας, ας νομίζωσι τους κυρίους αυτών αξίους πάσης τιμής, διά να μη βλασφημήται το όνομα του Θεού και η διδασκαλία. Οι δε έχοντες πιστούς κυρίους ας μη καταφρονώσιν αυτούς, διότι είναι αδελφοί, αλλά προθυμότερον ας δουλεύωσι, διότι είναι πιστοί και αγαπητοί οι απολαμβάνοντες την ευεργεσίαν. Ταύτα δίδασκε και νουθέτει.»
Με τέτοιες διδασκαλίες, καταρρέει η πάλη των τάξεων και η επανάσταση του προλεταριάτου. Υπάρχει ζωή μετά θάνατον άρα και να κακοπερνάμε εδώ θα δικαιωθούμε μετά κτλ Όλα αυτά δηλαδή αντιστρατεύονται τον πυρήνα της Επαναστατικής Αριστεράς.
Άρα όλα καλώς εξηγούνται, τα που γίνονται...

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΣΙΧΛΙΜΙΡΗΣ
|

Το μάθημα των θρησκευτικών είναι ένα γνωστικό αντικείμενο όπως όλα τα άλλα μαθήματα του σχολείου .Δεν κατηχεί δεν βαπτίζει και δεν υποχρεώνει κανένα να αλλάξει θρησκεία ούτε να εκκλησιαστεί .Έτσι λοιπόν πρέπει να είναι υποχρεωτικό για όλους τους μαθητές...ανεξάρτητα από το τί.. πιστεύουν. Στην Ελλάδα είμαστε και η θρησκεία που διδάσκεται είναι η Ορθόδοξη πίστη σαν κύρια πίστη και τα άλλα θρησκεύματα. .Μωαμεθανισμός, ταοϊσμός Ινδουισμός..κ.λ.π. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στις άλλες χώρες. Π.χ .Στην Ινδία διδάσκουν Ινδουισμό. Στην Τουρκία Μωαμεθανισμό..κ.λ.π
Συμπέρασμα κανείς δεν πρέπει να παίρνει απαλλαγή, όπως δεν παίρνει από την ..Ιστορία.. έτσι και από τα Θρησκευτικά.
Και κάτι άλλο. .δεν μπορεί να είναι ισο ένα απολυτήριο Γυμνασίου-Λευκίου,το ένα να έχει 12 μαθήματα και το άλλο 11...λιγότερα δηλαδή.

Θεολόγος
|

Αγαπητέ Δ/ντη Λυκείου το να μη θέλουν τα παιδιά να πουν προσευχή μπροστά σε 200 μαθητές σε καμία περίπτωση δεν δείχνει ότι δεν παίρνουν σοβαρά το μάθημα. Κι εγώ δεν έλεγα προσευχή σαν μαθητής αλλά σπούδασα θεολόγος και μάλιστα πολλοί μαθητές μου τώρα απολαμβάνουν όπως μου λένε το μάθημα που κάνουμε και το προτιμούν σε σχέση με άλλα μαθήματα που διδάσκονται θεωρώντας τα πολύ βαρετά (πχ. Αρχαία, Φυσική κ.α.)

Διαχωρισμός ελληνικού κράτους από την Εκκλησία
|

Απαραίτητη η εισαγωγή ενός μαθήματος Φιλοσοφίας και Συγκριτικής Θρησκειολογίας στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, με συγγραφή νέων βιβλίων και διευρυμένη ύλη. Ζούμε σε κοσμικό ευρωπαϊκό κράτος και είναι ανεπίτρεπτο να παρεμβαίνει η εκκλησία, επίσημα ή ανεπίσημα, στη διδασκαλία των μαθημάτων στο σχολείο.

Στράτος
|

Από την στιγμή που δεν υπάρχει η δυνατότητα πιστοποίησης της θρησκευτικής ταυτότητας κάποιου η όποια ρύθμιση του θέματος χάνει το νόημα της. Αν δεν είναι για όλους υποχρεωτικό ας μετατραπεί σε ομολογιακό επιλεγόμενο. Κάθε χρόνο δεχόμαστε δηλώσεις απαλλαγής αδυνατώντας να ελέγξουμε αν οι ενδιαφερόμενοι εντάσσονται πραγματικά στην κατηγορία των μη όρθ. Χριστιανών.

Αικατερίνη
|

Ιδιαίτερη μνεία όμως πιστεύω αξίζει να γίνει και στο πρόγραμμα των λεγομένων Ευρωπαϊκών Σχολείων. Τα σχολεία αυτά απευθύνονται στα παιδιά των υπαλλήλων των διαφόρων υπηρεσιών της Ε.Ε. στις Βρυξέλλες, στο Στρασβούργο, στο Λουξεμβούργο και αλλού. Χρηματοδοτούνται από την Ε.Ε. (Commission), η οποία καθορίζει το πρόγραμμα και την ύλη. Το Δημοτικό έχει 5 τάξεις και η Μέση Εκπαίδευση 7 τάξεις. Το μάθημα των Θρησκευτικών περιλαμβάνεται υποχρεωτικά και στις 12 τάξεις, με τη δυνατότητα εναλλακτικού μαθήματος Ηθικής. Οι γονείς καλούνται να δηλώσουν αν είναι Ορθόδοξοι, Ρωμαιοκαθολικοί κ.λπ. και οι μαθητές χωρίζονται στις αντίστοιχες ομάδες ώστε το μάθημα να έχει ομολογιακό περιεχόμενο. Οι διδάσκοντες και η ύλη επιλέγονται από την ηγεσία των τοπικών θρησκευτικών κοινοτήτων Για τους Ορθόδοξους μαθητές, την ευθύνη έχει η τοπική Μητρόπολη του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Μάλιστα αν διαβάσει κάποιος την ύλη που διδάσκεται στο Ελληνικό Τμήμα του επτατάξιου Ευρωπαϊκού Γυμνασίου του Λουξεμβούργου, θα δει ότι διδάσκονται πέραν των βιβλίων Θρησκευτικών του ΟΕΔΒ της Ελλάδας και άλλα χρήσιμα κείμενα, όπως η Καινή Διαθήκη από το πρωτότυπο και από μετάφραση, η Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου κ.λπ.

ΔΕΠ
|

Μια είναι η λύση για ένα κανονικό δυτικό κράτος: διαχωρισμός κράτους-εκκλησίας (είμαστε μόνοι πάλι ή υπάρχει άλλη χώρα σαν εμάς σε αυτό, στο δυτικό κόσμο;), και το μάθημα στα σχολεία να μην είναι ομολογιακού χαρακτήρα αλλά *υποχρεωτικό* και να συζητά το θέμα της θρησκείας και της πίστης ανά τον κόσμο και τους πολιτισμούς. Εκεί μπορεί αν γίνει ουσιαστική συζήτηση απ'όλες τις πλευρές, αντί για τη σημερινή....κατάσταση.

Δ/ντής Λυκείου
|

Στην Ελλάδα βλέπουμε το δένδρο αλλά αγνοούμε το δάσος. Το πραγματικό θέμα με τα θρησκευτικά δεν είναι πόσο υποχρεωτικό ή προαιρετικό θα είναι αλλά πόσο σοβαρά θα το παίρνουν οι μαθητές και πόσο θα εισπράττουν - θα μπορούν να εισπράττουν - όσα θετικά τους προσφέρει. Ως δ/ντής σε κάποιες περιπτώσεις που μου έτυχαν απαλλαγής, προέτρεπα τους γονείς και τα παιδιά να μην απαλλαγούν αλλά να το παρακολουθήσουν κριτικά. Τούς έλεγα ότι αν ήμουν άθεος, τότε ήταν που θα ήθελα πιο πολύ να παρακολουθήσω για να δείξω την κατά τη γνώμη μου απάτη. Γιατί η ουσία είναι η εξής: οι ορθόδοξοι μαθητές, για τους οποίους υποτίθεται ότι κόπτονται αρκετοί υπέρμαχοι του μαθήματος, είναι αυτοί που με τη συμπεριφορά τους απαξιώνουν το μάθημα. Ξέρετε πόσες φορές δεν υπάρχει πρόθυμος μαθητής να πει την προσευχή ανάμεσα σε 200 άτομα; Μάλλον το ξέρετε, αφού οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί είστε. Ας μην εθελοτυφλούμε λοιπόν κι ας δούμε την πραγματικότητα κατάματα.

Πάνος
|

Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα αναλύει εμπεριστατωμένα την απόφασή της και λαμβάνει φυσικά υπόψιν της τα σχετικά άρθρα του Συντάγματος και τις αποφάσεις του ΣτΕ. Αν κάποιος δηλώνει Χριστιανός Ορθόδοξος και αυτό, σε τελική ανάλυση, μάλλον του δημιουργεί περιορισμούς, τότε είναι πιθανό στο μέλλον αρκετοί να σταματήσουν να δηλώνουν θρήσκοι.

πολίτης
|

Το υπουργείο θα πρέπει να αποφασίσει:
- Ή το μάθημα δεν είναι ομολογιακό οπότε δεν τίθεται κανένα θέμα απαλλαγής
- Ή το μάθημα είναι ομολογιακό οπότε για την απαλλαγή δεν μπορεί να απαιτείπιστοποιητικά θρησκευτικών φρονημάτων.
Αλήθεια, ένας νέος που στην εφηβεία αναρωτιέται και αναζητά το υπαρξιακό και θρησκευτικό του στίγμα σε ποιά κατηγορία εντάσσεται; Των χριστιανών, των άθεων ή όσων ανήκουν σε άλλο θρήσκευμα;

Αμερόληπτος
|

Είναι δυνατόν χριστιανός ορθόδοξος γονέας να δηλώσει ότι "Λόγοι συνείδησης δεν επιτρέπουν τη συμμετοχή (μου ή του παιδιού μου) στο μάθημα των θρησκευτικών»; Μας εξηγεί η αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων ποιοι είναι οι πραγματικοί λόγοι που προτείνει την μετατροπή του συνταγματικά υποχρεωτικού μαθήματος των θρησκευτικών σε προαιρετικό; Η Διοικούσα Εκκλησία θα αντιδράσει ή στα πλαίσια της πολιτικής ορθότητας θα σιωπήσει;

Τα Θρησκευτικά είναι μάθημα υποχρεωτικό
|

Το μάθημα των Θρησκευτικών σύμφωνα με τις αποφάσεις του ΣτΕ 660/2018 και 926/2018 είναι ομολογιακό, και υποχρεωτικό για τους χριστιανούς ορθοδόξους μαθητές. Το ΣτΕ δέχθηκε να χορηγείται απαλλαγή μόνο σε όσους μαθητές δεν είναι χριστιανοί ορθόδοξοι.
Καμιά ανεξάρτητη αρχή δεν είναι υπεράνω του νόμου και του Συντάγματος.
Σε διαφορετική περίπτωση θα εμφανιστούν γονείς που θα ζητήσουν για τα παιδιά τους απαλλαγή από τη Βιολογία, γιατί διδάσκεται η θεωρία της εξελίξεως του Δαρβίνου (συνέβη σε πολιτεία των ΗΠΑ), ή από την Αστρονομία ή Γεωγραφία γιατί θα θεωρούν ότι η θεωρία της δημιουργίας του σύμπαντος έρχεται σε αντίθεση με τα πιστεύω τους. Όπως θα ζητήσουν απαλλαγή και από τη Λογοτεχνία γιατί διδάσκονται κείμενα αθέων ή μη χριστιανών συγγραφέων. Με αυτόν τον τρόπο θα καταστούν όλα τα μαθήματα μη υποχρεωτικά, με ότι αυτό συνεπάγεται για τα ωράρια των εκπαιδευτικών, τα ωρολόγια προγράμματα κλπ.
Να μην ανοίξει λοιπόν ο ασκός του Αιόλου.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ