Τράπεζα Θεμάτων: Σε ποια μαθήματα θα εξεταστούν οι μαθητές της Γ', Β και Α' Λυκείου το νέο σχολικό έτος 2022-23

Η διαδικασία των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων με την Τράπεζα Θεμάτων

02/09/2022

Ενημερώθηκε: 04/09/2022, 09:56

Άκουσε το άρθρο

Μέσω της Τράπεζας Θεμάτων θα διενεργηθούν, το νέο σχολικό έτος 2022-23, οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις για τους μαθητές και τις μαθήτριες που φοιτούν και στις τρεις τάξεις όλων των τύπων Λυκείου.

Για την εκπόνηση, αξιολόγηση και ανάρτηση των νέων θεμάτων που θα δημοσιευτούν για τη Γ Λυκείου εργάζονται ήδη οι εξειδικευμένες ανά γνωστικό αντικείμενο ομάδες θεματοδοτών/αξιολογητών, ενώ είναι σε εξέλιξη η διαδικασία πρόσληψης νέων θεματοδοτών/τριών, μέσω ανοιχτών προσκλήσεων για τις ανάγκες της θεματοδοσίας στις επιμέρους ειδικότητες του ΕΠΑ.Λ. Για να δείτε τη πρόσκληση πατήστε εδώ

Η όλη διαδικασία έχει δυναμικό και διαρκώς εξελισσόμενο-βελτιωτικό χαρακτήρα, καθώς συνδέεται με τη σκοπιμότητα της Τράπεζας Θεμάτων να αποτελέσει ένα ψηφιακό αποθετήριο εκπαιδευτικού υλικού το οποίο συμπεριλαμβάνει θέματα για όλες τις τάξεις του Λυκείου, αλλά και κάθε τύπο Λυκείου.

Τα μαθήματα στα οποία θα διαγωνιστούν οι μαθητές είναι τα εξής:

ΓΕΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ

Α΄Τάξη   

  1.     Αγγλικά
  2.     Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία / Αρχαία Ελληνικά
  3.     Ιστορία
  4.     Άλγεβρα
  5.     Γεωμετρία
  6.     Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
  7.     Φυσική
  8.     Χημεία

Β΄Τάξη

  1.     Αγγλικά
  2.     Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία / Αρχαία Ελληνικά
  3.     Βιολογία
  4.     Ιστορία
  5.     Λατινικά
  6.     Άλγεβρα
  7.     Γεωμετρία
  8.     Μαθηματικά Προσανατολισμού
  9.     Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
  10.     Φυσική Προσανατολισμού

Γ΄Τάξη

  1.     Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία / Αρχαία Ελληνικά
  2.     Βιολογία
  3.     Ιστορία
  4.     Ιστορία Προσανατολισμού
  5.     Λατινικά
  6.     Μαθηματικά Προσανατολισμού
  7.     Μαθηματικά
  8.     Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
  9.     Πληροφορική
  10.     Φυσική Προσανατολισμού
  11.     Χημεία
  12.     Οικονομία

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ

Α΄Τάξη

  1.     Αγγλικά
  2.     Ιστορία
  3.     Άλγεβρα
  4.     Γεωμετρία
  5.     Νέα Ελληνικά
  6.     Φυσική
  7.     Χημεία

Β΄Τάξη

  1.     Άλγεβρα
  2.     Γεωμετρία
  3.     Νέα Ελληνικά
  4.     Φυσική
  5.     Αρχές Αγροτικής Ανάπτυξης
  6.     Φυτική Παραγωγή
  7.     Ζωική Παραγωγή
  8.     Αρχές Λογιστικής
  9.     Εισαγωγή στο Μαρκετινγκ
  10.     Εισαγωγή στην Εφοδιαστική (Logistics)
  11.     Οικοδομικό σχέδιο
  12.     Κτιριακά Εργα και δομικά υλικά
  13.     Τοπογραφία
  14.     Ελευθερο σχέδιο
  15.     Γραμμικό σχέδιο
  16.     Ιστορία σύγχρονης  τέχνης
  17.     Ηλεκτροτεχνία (κυκλώματα συνεχούς και εναλλασσόμενου ρεύματος)
  18.     Εσωτερικές ηλεκτρικές εγκαταστάσεις και ηλεκτρολογικό υλικό
  19.     Αναλογικά και ψηφιακά ηλεκτρονικά  
  20.     Ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις πλοίου Ι
  21.     Στοιχεία τεχνικής θερμοδυναμικής εφαρμογές
  22.     Μηχανικη Αντοχή Υλικών  
  23.     Τεχνολογια  Μηχανολογικών κατασκευών – Εφαρμογές  
  24.     Ναυτική μηχανολογία Εφαρμογές  
  25.     Ναυσιπλοία Ι Ναυτική μετεωρολογία  
  26.     Αρχές προγραμματισμού υπολογιστών  
  27.     Υλικό και δίκτυα υπολογιστών  
  28.     Λειτουργικά συστήματα και ασφάλεια πληροφοριακών συστημάτων
  29.     Ανατομία Φυσιολογία Ι  
  30.     Υγεία και διατροφή
  31.     Διαπροσωπικές σχέσεις  

Γ΄Τάξη

  1.     Μαθηματικά(Άλγεβρα)
  2.     Νέα Ελληνικά
  3.     Ανθοκομικά Φυτά
  4.     Αρχές Βιολογικής Γεωργίας
  5.     Αρχές Επεξεργασίας Τροφίμων
  6.     Δενδροκομία-Αμπελουργία
  7.     Διατροφή Αγροτικών ζώων
  8.     Εκτροφή Αγροτικών ζώων (Ι και ΙΙ)
  9.     Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις
  10.     Συντήρηση Κηποτεχνικών Εφαρμογών
  11.     Φυτά Μεγάλης Καλλιέργειας- Κηπευτικές καλλιέργειες
  12.     Ασφάλεια Τροφίμων
  13.     Αρχές Οικονομικής Θεωρίας        
  14.     Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης    
  15.     Διαφήμιση (Εισαγωγή, Δημιουργία και Προβολή)
  16.     Επικοινωνία και Δημόσιες Σχέσεις
  17.     Οργάνωση και Διαχείριση Αποθηκών
  18.     Οργάνωση και Διαχείριση Μεταφορών
  19.     Οργάνωση και Λειτουργία Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων
  20.     Οργάνωση και Λειτουργία Τουριστικών Επιχειρήσεων   
  21.     Φορολογική Πρακτική                                
  22.     Αρχιτεκτονικό Σχέδιο
  23.     Οικοδομική
  24.     Οργάνωση Τεχνικών Έργων
  25.     Σχέδιο Πολιτικού Μηχανικού και Έργων Υποδομής
  26.     Ιστορία σύγχρονης  τέχνης
  27.     Γραμμικό Σχέδιο
  28.     Διακοσμητική Σύνθεση – Τρισδιάστατη Μακέτα
  29.     Ποιοτικός Έλεγχος Υφάσματος
  30.     Προστασία Πολιτιστικής Κληρονομιάς
  31.     Σχέδιο Κοσμηματοποιΐας
  32.     Τεχνολογία Εκτυπώσεων
  33.     Τεχνολογία Ξύλου-Μετρήσεις
  34.     Τεχνολογία Υλικών
  35.     Τεχνολογία Υφάσματος και Οργάνωση Συλλογής Ενδύματος
  36.     Αυτοματισμοί Προγραμματιζόμενης Λογικής
  37.     Ηλεκτρικές Μηχανές
  38.     Ηλεκτρολογικές Εγκαταστάσεις 2
  39.     Ηλεκτροτεχνία 2
  40.     Τηλεπικοινωνίες - Τηλεματική
  41.     Ψηφιακά Συστήματα
  42.     Διαδικασίες Συντήρησης Αεροσκαφών
  43.     Δομή και Συστήματα Αεροσκαφών
  44.     Εγκαταστάσεις Κλιματισμού
  45.     Κατασκευή και Λειτουργία Κεντρικής Θέρμανσης
  46.     Μηχανές Εσωτερικής Καύσης ΙΙ
  47.     Μηχανουργική Τεχνολογία – Εργαλειομηχανές
  48.     Στοιχεία Μηχανών
  49.     Στοιχεία Σχεδιασμού Κεντρικών Θερμάνσεων
  50.     Στοιχεία Ψύξης – Κλιματισμού
  51.     Συστήματα Αυτοκινήτου
  52.     Συστήματα Ελέγχου, Ρύθμισης και Αυτοματισμού Εγκαταστάσεων Ψύξης και Κλιματισμού
  53.     Τεχνολογία Ελέγχων και Διαγνώσεων
  54.     Στοιχεία Ψύξης – Κλιματισμού (Θεωρία)
  55.     ΣΥντήρηση και επισκευη Εγκαταστάσεων καύσης υγρών καισίμων
  56.     Κινητήρες αεροσκαφών
  57.     Ναυτικές μηχανές
  58.     Ηλεκτρικές εγκαταστάσεις πλοίου ΙΙ
  59.     Ναυσιπλοία ΙΙ  
  60.     Ναυτικό Δίκαιο
  61.     Μεταφορά φορτίων
  62.     Βοηθητικές εγκαταστάσεις πλοίου
  63.     Τηρηση φυλακης γέφυρας
  64.     Δίκτυα Υπολογιστών
  65.     Πληροφοριακά Συστήματα σε Επιχειρήσεις και Οργανισμούς
  66.     Προγραμματισμός Υπολογιστών
  67.     Αγωγή Βρέφους και Νηπίου
  68.     Αιματολογία
  69.     Ακίνητη Προσθετική
  70.     Ακτινοτεχνολογία ΙΙ
  71.     Ανατομία-Φυσιολογία ΙΙ
  72.     Κοσμητολογία-Τεχνολογία Υλικών
  73.     Λογοτεχνία Προσχολικής Ηλικίας
  74.     Μικροβιολογία ΙΙ
  75.     Νεότερες Απεικονιστικές Μέθοδοι
  76.     Νοσηλευτική ΙΙ
  77.     Οδοντοτεχνία ΙΙ
  78.     Πρακτική Φυσικοθεραπεία
  79.     Στοιχεία Παθολογίας
  80.     Σύγχρονη Αισθητική ΙΙ
  81.     Συνταγολογία-Νομοθεσία-Βιβλία Φαρμακείου
  82.     Υγιεινή
  83.     Υγιεινή Κόμης Τριχωτού Κεφαλής -Τοξικολογία- Δερματολογία
  84.     Φαρμακολογία-Τοξικολογία
  85.     Φυσικοθεραπεία

 
Η διαδικασία

Τόσο από το ΙΕΠ όσο και από το υπουργείο Παιδείας μας διαβεβαίωσαν ότι οι διαδικασίες των εξετάσεων με την Τράπεζα Θεμάτων θα είναι οι ίδιες με το προηγούμενο σχολικό έτος, όπου εξετάστηκαν οι μαθητές της  της Α ́ και Β ́ τάξης όλων των τύπων Λυκείων.

Από την Τράπεζα Θεμάτων κληρώνονται είτε αυτοτελή θέματα είτε ενότητες θεμάτων.

Μία εβδομάδα πριν την έναρξη των προαγωγικών εξετάσεων Μαΐου - Ιουνίου / Σεπτεμβρίου 2022 κάθε Λύκειο αναρτά, με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας, το πρόγραμμα των εξετάσεων της Α ́ και Β ́ τάξης στην ιστοσελίδα της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής πολιτικής (http://iep.edu.gr/el/trapeza-thematon-arxiki-selida, Σχολεία-Διευθύνσεις) με τη χρήση των κωδικών που διαθέτει στο Πανελλήνιο σχολικό δίκτυο (ΠΣΔ).

Ταυτόχρονα το κοινοποιεί ηλεκτρονικά στην οικεία Διεύθυνση Δ/θμιας εκπαίδευσης.

Σε περίπτωση αναβολής προγραμματισμένης εξέτασης για οποιονδήποτε λόγο ή σε περίπτωση εξέτασης μαθητών που για λόγους ασθένειας δεν προσήλθαν στις προγραμματισμένες εξετάσεις, ενημερώνεται σχετικά η οικεία Διεύθυνση Δ.Ε. και καθορίζεται από το σχολείο νέα ημερομηνία εξέτασης, σύμφωνα με τα παραπάνω.

Ταυτόχρονα το επικαιροποιημένο πρόγραμμα εξετάσεων αναρτάται στην ιστοσελίδα της Τράπεζας θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας.

Την ημέρα κάθε προγραμματισμένης εξέτασης κατά συγκεκριμένο μάθημα και Λύκειο, ο/η Διευθυντής/ντρια και ο/η οικείος/α ή οι οικείοι/ες διδάσκοντες/ουσες, κληρώνουν άπαξ τα προς εξέταση από την ΤΘΔΔ θέματα (έως δύο ώρες προ της ενάρξεως της εξέτασης για όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα και τρεις ώρες για τα μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας/Αρχαίων Ελληνικών, των Αγγλικών και της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας/Νέων Ελληνικών, καθώς και για τα μαθήματα Σχεδιαστικού Περιεχομένου).

Η κλήρωση διενεργείται ως εξής:

α) Είσοδος της σχολικής μονάδας στην ιστοσελίδα της ΤΘΔΔ με τη χρήση των κωδικών που διαθέτει στο Πανελλήνιο σχολικό δίκτυο (ΠΣΔ).

β) Επιλογή της τρέχουσας εξεταστικής περιόδου (Μαΐου-Ιουνίου 2022 ή Σεπτεμβρίου 2022), της Τάξης και του Μαθήματος.

γ) Επιλογή Κλήρωση: Ανάλογα με το εξεταζόμενο μάθημα κληρώνονται με τυχαία επιλογή έξι (6) θέματα από τα οποία τρία (3) για το 2ο και τρία (3) για το 4ο ερώτημα ή τρείς (3) ενότητες θεμάτων.

δ) Οι διδάσκοντες/-ουσες επιλέγουν τα θέματα ένα (1) για το 2ο και ένα (1) για το 4ο ερώτημα ή μία ενότητα θεμάτων στην οποία θα εξεταστούν οι μαθητές/-τριες. Στη συνέχεια, με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας, καταχωρίζουν την επιλογή τους στην ΤΘΔΔ.

Κατά τη διαδικασία αυτή, οι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες διδασκαλίας των γνωστικών αντικειμένων και την εν γένει λειτουργία της σχολικής μονάδας κατά τη τρέχουσα σχολική χρονιά.

Στις προβλεπόμενες από τις ισχύουσες διατάξεις κατατακτήριες εξετάσεις, τα θέματα των προφορικών εξετάσεων καταρτίζονται από τους/τις οικείους/ες διδάσκοντες/ουσες. Οι γραπτές εξετάσεις για τα μαθήματα της Ομάδας Α ́ διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των προαγωγικών. Οι μαθητές και οι μαθήτριες εξετάζονται στην ίδια εξεταστέα ύλη και στα ίδια θέματα με τους/τις υπόλοιπους/ες μαθητές/τριες (άρθρα 113 και 136 του ν. 4610/2019)

Εάν, εκ παραδρομής, γίνει κλήρωση σε λάθος μάθημα:

  • Ο/Η Διευθυντής/ντρια καταχωρίζει σε συγκεκριμένη φόρμα της ΤΘΔΔ αιτιολογημένο αίτημα εκ νέου κλήρωσης στο μάθημα αυτό. Στη συνέχεια επιλέγει ‘’Αποστολή‘’. Το αίτημα διαβιβάζεται, μέσω της πλατφόρμας της ΤΘΔΔ, στην οικεία Διεύθυνση εκπαίδευσης.
  •  Η οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, αφού προχωρήσει σε σχετικό έλεγχο, δίνει τη δυνατότητα στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα εκ νέου κλήρωσης.

Σε περίπτωση που για τεχνικούς λόγους σε κάποιο Λύκειο δεν καταστεί δυνατή η κλήρωση των θεμάτων, ενημερώνεται ο/η οικείος/α Διευθυντής/ντρια Εκπαίδευσης και η σχετική κλήρωση πραγματοποιείται στα γραφεία της Διεύθυνσης. Τα θέματα αποστέλλονται στο σχολείο με τον προσφορότερο τρόπο.

Τη γενικότερη ευθύνη για την ομαλή διεξαγωγή των εξετάσεων στο πλαίσιο της Τράπεζας Θεμάτων (παροχή οδηγιών, υποστήριξη κ.α) και την αντιμετώπιση ειδικών προβλημάτων που προκύπτουν στις σχολικές μονάδες ευθύνης του έχει ο/η Διευθυντής/ντρια Διεύθυνσης Δ/θμιας Εκπ/σης.

Για το σκοπό αυτό ορίζεται σε κάθε Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπαίδευσης υπάλληλος (οι) ως Υπεύθυνος (οι) της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης δυσκολίας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (25)

Άρης
|

Συνταξιοδοτούμαι του χρόνου μετά από 40 χρόνια στο λύκειο. Η πείρα και η γνώση μάλλον θεωρούνται επαρκείς. Η τοποθέτηση του Οικονομολόγου απηχεί την πραγματικότητα πέρα για πέρα. Το διαπίστωσα την περυσινή χρονιά παρακολουθώντας και όχι ελέγχοντας τη κατάσταση στο σχολείο μου (είμαι δ/ντής). Τελικά όλα στο ελληνικό σχολείο είναι τύπος, για την ουσία κανείς δεν ενδιαφέρεται. Εσωτερική αξιολόγηση, συντονιστές, μέντορες και πάει λέγοντας, όλα είναι υπόθεση πρακτικού και έκθεσης. Αν είσαι καλός στη διαμόρφωση μιας εικονικής πραγματικότητας, είσαι άριστος.

Μαμά
|

Νομίζω ότι ενισχύεται η παραπαιδεια κ δίνεται τροφή για άνθιση των φροντηστηριουχων.
Που θα βρούμε τόσα λεφτά;;;;;;

Dario Moutso
|

@Ανήσυχος εκπαιδευτικός 05 Σεπ 2022 11:43

Πιστεύω ότι θα ήταν πιο χρήσιμο να ασχοληθείτε με τα θέματα των συνταξιούχων γιατί εκεί υπάρχει και θα υπάρξει ακόμα εντονότερο στο μέλλον πρόβλημα επιβίωσης.

Η υπόθεση που κάνατε είναι λάθος.

Dario Moutso
|

@Εξ οικείων τα βέλη! 05 Σεπ 2022 18:02

1. Δεν είναι υπουργός ΜΟΥ είναι υπουργός ΜΑΣ. Έτσι λειτουργούν οι δημοκρατίες. Πιθανότατα το βιβλικό Μανή Θεκέλ Φάρες να αντικατοπτρίζει το μέλλον της, αλλά μέχρι τότε είναι υπουργός ΜΑΣ.

2. Ελπίζω και εύχομαι ο συνταξιούχος πλέον συνάδελφος να κοινοποιεί τις προτάσεις του εκτός από την ιστοσελίδα που μας φιλοξενεί και στο υπουργείο.

φιλελεύθερος
|

@Μπαϊλντισμένος
Αισθάνομαι το ίδιο. Δεν είναι μόνο τα βιβλία. Το μοναδικό εργαστήριο φυσικών επιστημών του σχολείου μου έκλεισε. Προβολικά μηχανήματα δεν υπάρχουν και τόσα άλλα. Οι δηλώσεις της υπουργού ηχούν παράταιρα και αλλόκοσμα.

Μπαϊλντισμένος
|

@ Πιτσιφλής
ναι, έτσι είναι.
Κι εδώ που τα λέμε, ίσως τελικά, η ειδικότητα των τσιρλίντερς να ήταν ΟΝΤΩΣ μια διέξοδος.
Το έχουμε που το έχουμε μαστιγώσει το κορμί μας τόσα χρόνια.
Θα παίρναμε και υψηλή μοριοδότηση.
:)

Πιτσιφλής
|

@ Μπαϊλτισμένος
Κι εσύ πονεμένος είσαι, τα έχει πει υπέροχα ο Ιάκωβος Καμπανέλλης στο "Μεγάλο μας Τσίρκο". Είναι αλήθεια ότι αστοχούμε μερικές φορές, εγώ συχνά, εδώ στο esos. Δεν είναι γιατί δεν ξέρουμε σημάδι,
απλώς πρέπει να ξεφεύγει το μυαλό πού και πού για να μπορεί να αντέχει τις μεγάλες αστοχίες και τη συλλογική μας αφωνία.

Μπαϊλντισμένος
|

Γεγονός πρ΄ώτο :
- Τα βιβλία που υποστηρίζουν τα μαθήματα α) Οργάνωση & Λειτουργία Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων και β) Οργάνωση και Λειτουργία Τουριστικών Επιχειρήσεων είναι γραμμένα πριν από είκοσι χρόνια.
Ολόκληρα κεφάλαια έχουν πλέον ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ στην πράξη
Υπάρχουν κάποια (λίγα) τυπογραφικά λάθη και ασάφειες που αλλοιώνουν όμως την (επαγγελματική) πραγματικότητα.
(Θα αποφύγω εδώ εντελώς και συνειδητά να αναφερθώ στον "Εργαστηριακό Οδηγό" του πρώτου μαθήματος, γιατί αφενός είναι μια άλλη μακροσκελής και πονεμένη ιστορία που ελάχιστοι γνωρίζουν, αφετέρου δεν αφορά άμεσα το θέμα.)
Ποτέ (ΠΟΤΕ όμως) λοιπόν, το υπουργείο δεν έλαβε υπόψη αρκετές επιστολές που υπεδείκνυαν τα λάθη και τα μη ισχύοντα πλέον κεφάλαια. Ούτε έστειλε ποτέ έστω κάποια Οδηγία. Επειδή απλά, κανείς δεν ασχολήθηκε ή όσοι ήταν "υπεύθυνοι" είχαν ΠΑΝΤΕΛΗ ΕΛΛΕΙΨΗ ΓΝΩΣΗΣ του αντικειμένου για το οποίο θα έπαιρναν αποφάσεις.
Γεγονός δεύτερο:
- Τα μαθήματα αυτά διδάσκονται από συναδέλφους ΠΕ80 (Οικονομίας), δηλαδή ο κλάδος αποτελείται -μετά την τελευταία ενοποίηση των ειδικοτήτων-, από
ΠΕ09 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΙ
ΠΕ18.02 ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΠΕ18.03 ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ
ΠΕ18.35 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΠΕ18.40 ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ (MARKETING)
ΠΕ15 ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ.
Αντίστοιχες ενοποιήσεις βέβαια έχουν γίνει και σε άλλους κλάδους, οπως και αντίστοιχα λάθη και "πεπαλαιωμένες γνώσεις" υπάρχουν και σε άλλα βιβλία για άλλα μαθήματα ειδικοτήτων.

Αναρωτιέται λοιπόν κανείς, κατά πόσο οι "θεματοδότες" των ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ, στους οποίους θα αναθέσει το υπουργείο την δημιουργία υλικού για την τράπεζα θεμάτων, είναι σε θέση να γνωρίζουν ποια από τα περιεχόμενα των βιβλίων από τα οποία θα κληθούν να βγάλουν θέματα, ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΚΑΤΗΡΓΗΜΕΝΑ ΣΤΗΝ "ΑΓΟΡΑ" Ή ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΑ και σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν "γνώση", παρά μόνο "ιστορική αναφορά" στην καλύτερη περίπτωση.
Όσοι λοιπόν γνωρίζαμε το αντικείμενο μας επειδή έτυχε και είχαμε εργασιακή εμπειρία πάνω σε αυτό ΠΡΙΝ ΕΠΙΛΕΞΟΥΜΕ να γίνουμε καθηγητές και συνεχίσαμε να παρακολουθούμε τις επαγγελματικές εξελίξεις και αλλαγές στο αντικείμενό μας (με προσωπικό κόστος και επιβάρυνση), κάτι "σώναμε". Έστω και σε "τοπικό" επίπεδο.
Δεν γίνεται δουλειά έτσι όμως.
Όταν θέλεις να "παίζεις στην μεγάλη κατηγορία", χρειάζεται ΣΟΒΑΡΟΣ προγραμματισμός. Από ανθρώπους που ξέρουν το αντικείμενο, τις παθογένειες του "συστήματος", ξέρουνε να "ακούνε", ερευνούν, συγκρίνουν, συνεργάζονται.
Με το σύστημα "γιουρούσι-όλοι μπροστά-κανένας πίσω" και την λογική "βάλε να παίξει και ο Τάδε, είναι ανιψιός του κυρ Βρασίδα που έχει την ταβέρνα που μας μαγειρεύει, δικός μας είναι κι αυτός", ε, δεν γίνεται παιχνίδι έτσι. Τουρλουμπούκι γίνεται.
Εδώ και ΠΟΛΛΑ χρόνια η ίδια ιστορία.
Μπορεί μεν να άλλαξε το "Παιδαγωγικό Ινστιτούτο" και να έγινε ΙΕΠ, αλλά οι νοοτροπίες δεν άλλαξαν.
Και για να προλάβω και κάποιους τυχόν καλοθελητές, ναι, "συνεργάστηκα" κάποτε, παρήγαγα "έργο" που "ισχύει" ακόμη, προσπάθησα να υπάρξει ανατροφοδότηση και ενημέρωση για αλλαγές και λάθη που προέκυψαν με το πέρασμα των ετών, αλλά με όσα είδα και έζησα εκεί στα πέριξ του υπουργείου και των "συν αυτώ", αποφάσισα να μην ξανασχοληθώ παρά μόνο με τους μαθητές μου.
Και είναι προσωπική υπέρβαση που κάθομαι και γράφω "σεντόνι" εδώ.
Αλλά, τόσοι λένε τον πόνο τους εδώ, είπα να "βοηθήσω" κι εγώ.
Αυτά και συγνώμη κιόλας και καλά κουράγια στους νεότερους.

Εξ οικείων τα βέλη!
|

@ Dario Moutso
Φίλτατε Ντάριο Μούτσο, ξεχάσατε κιόλας την παράκληση της Υπουργού σας προς τους συνταξιούχους εκπαιδευτικούς να στείλουν τις προτάσεις τους για την εκπαίδευση και να καταθέτουν τις εμπειρίες τους; Θα σας μαλώσει η Υπουργός σας!!!
Μπορεί εσάς προσωπικά να μη σας ενδιαφέρει η άποψη του Ανήσυχου εκπαιδευτικού, όμως πολλοί αναγνώστες του esos επιθυμούν και διαβάζουν με πολλή προσοχή τα σχόλιά του και συμφωνούν με τις απόψεις του, που είναι πάντα εμπεριστατωμένες!
Μια λύση στο πρόβλημά σας θα ήταν να μη διαβάζετε τα σχόλιά του...
Παρεμπιπτόντως το "εν' ενεργεία" δε χρειάζεται απόστροφο. Εν ενεργεία, σκέτο νέτο.
Με εκτίμηση

Ανήσυχος εκπαιδευτικός
|

@Dario Moutso
Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σας. Θα σας πω απλώς ότι η εκπαίδευση αποτελεί εθνική υπόθεση και αφορά τους πάντες! Υποθέτω πάντως ότι αν σχολίαζα με θετικό τρόπο τα πεπραγμένα της κυβέρνησης δε θα το λέγατε αυτό. Δεν πειράζει. Καλή σχολική χρονιά να έχετε...

Οικονομολόγος
|

Τα πράγματα είναι ακριβώς όπως τα λέει ο Ανήσυχος Εκπαιδευτικός.

Να προσθέσω σε αυτά που είπε ότι η τράπεζα θεμάτων υποχρεώνει κάποιον αδιάφορο εκπαιδευτικό που δεν κάνει καλά την δουλειά του να βγάλει μεν την ύλη, αυτό όμως είναι απλώς τυπικό. Θα την βγάλει όπως όπως ίσα για να είναι καλυμμένος, θα συμπληρώσει στο βιβλίο ύλης ότι όλα έγιναν και ούτε γάτα ούτε ζημιά. Θέλω να πω, ότι αν η στόχευση του μέτρου της τράπεζας θεμάτων είναι να υποχρεώσει κάποιους εκπαιδευτικούς να κάνουν την δουλειά τους, δεν πετυχαίνει τον στόχο της και αυτό το ξέρουμε όλοι όσοι δουλεύουμε σε σχολεία.
Αντίθετα, για κάποιον φιλότιμο εκπαιδευτικό που θέλει να προσφέρει το κάτι παραπάνω, που παλεύει να προσαρμόσει τον ρυθμό διδασκαλίας στις ανάγκες των μαθητών που έχει μπροστά του, που θέλει να διευρύνει το μάθημα με πράγματα εκτός σχολικού εγχειριδίου κλπ, η τράπεζα θεμάτων λειτουργεί ως τροχοπέδη και εμπόδιο

Dario Moutso
|

Ανήσυχος εκπαιδευτικός 04 Σεπ 2022 15:44

Θα σας πρότεινα να ασχοληθείτε με θέματα των συνταξιούχων.
Αφήστε τα υπόλοιπα στους εν' ενεργεία εκπαιδευτικούς.

Διεύρυνση Γυμνασίου και γενικής εκπαίδευσης
|

Ας μειωθούν τα μαθήματα Β' και Γ' Λυκείου σε 7-8 ώστε να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας.

Αντίστοιχα, αν ενταχθεί η Ε' και ΣΤ' Δημοτικού, καθώς και η Α' Λυκείου, στη γυμνασιακή υποχρεωτική γενική εκπαίδευση, θα υπάρχει χρόνος να καλυφθεί η ύλη που τώρα έχει συμπιεστεί. Οι μαθητές και οι καθηγητές θα έχουν 6 χρόνια για να θέσουν τα θεμέλια για το Λύκειο, όπου αναγκαστικά θα πρέπει να υπάρχει επιλογή Κατεύθυνσης Σπουδών (Επιστημονικό Πεδίο).

Το πρόβλημα δεν είναι η Τράπεζα Θεμάτων και οι αλλαγές στον τρόπο εξέτασης αλλά ο χρόνος διδασκαλίας.

Αλέξης
|

Άραγε ποιος μαθητής της Γ λυκείου θα ασχοληθεί με την τράπεζα θεμάτων στο "κόντρα" μάθημα; Θα υπάρξει μαθητής των ανθρωπιστικών σπουδών που θα αφιερώσει έστω και ελάχιστο χρόνο να μελετήσει τα θέματα της τράπεζας στα μαθηματικά γενικής παιδείας; Λυπάμαι τα παιδιά, αλλά και τους καθηγητές που θα διδάξουν το "κόντρα" μάθημα, του οποίου η διδακτέα ύλη θα πρέπει βεβαίως να ολοκληρωθεί ...

Εκπαιδευτικός_των _ΕΠΑ.Λ.
|

@Mr.Nikos μάλλον νομίζετε ότι έχουμε Σεπτέμβριο 2021. Η Α' και η Β' τάξη των ΕΠΑ.Λ. εξετάστηκαν με Τράπεζα θεμάτων ήδη από τη χρονιά 2021-22. Αγνοούμε και τα στοιχειώδη αλλά άποψη έχουμε.......

Ανήσυχος εκπαιδευτικός
|

@Dario Moutso
Ναι, φίλε μου. Από την 1η Σεπτεμβρίου είμαι πλέον συνταξιούχος. Αλλά η ψυχή μου παραμένει στο σχολείο. Και νομίζω ότι αυτό δεν πρόκειται ποτέ ν' αλλάξει...

Πιτσιφλής
|

Ησυχία θέλομεν κι αυτός δεν ησυχάζει!..
Βρε, τι πάθαμε!...

Dario Moutso
|

@Ανήσυχος εκπαιδευτικός 04 Σεπ 2022 09:34

Δεν βγήκατε στην σύνταξη;

ΔΜ
|

@Mr.Nikos, η τράπεζα θεμάτων στα ΕΠΑΛ εφαρμόστηκε από την περσινή χρονιά στη Β τάξη με μαθήματα γενικής παιδείας και ειδικοτητων.

Ανήσυχος εκπαιδευτικός
|

Ουδείς εκεί στο υπουργείο αφουγκράζεται το πρόβλημα που επιφέρει στην ομαλή λειτουργία των σχολείων η τράπεζα θεμάτων, η οποία θεωρούμενη ήδη ως επιτυχής θεσμός διευρύνεται πλέον σε όλες τις τάξεις και σχεδόν σε όλα τα μαθήματα!
Αν κάτι ...προσφέρει ο θεσμός είναι το περιττό και απολύτως αντιδημιουργικό και αντιπαιδαγωγικό άγχος στους εκπαιδευτικούς να ολοκληρώσουν μια ύλη που συχνά είναι υπερβολική ή έστω αποδεικνύεται μεγαλύτερη από τις δυνατότητες μιας φυσιολογικής ροής διδασκαλίας. Κι αυτό το λέω, γιατί συχνά ανακύπτουν καθυστερήσεις, κυρίως από δικαιολογημένες απουσίες ή κενά διδασκόντων που δύσκολα (ή και καθόλου) αναπληρώνονται από την υπηρεσία - όπως συνέβη με εξόφθαλμο τρόπο (επί δύο μήνες!!!) στο δικό μου σχολείο την περασμένη άνοιξη -, οπότε όλο αυτό καταλήγει σε ανεπαρκή διδασκαλία των μαθητών, αφού το μόνο ζητούμενο άνωθεν είναι να ολοκληρωθεί πάση θυσία η διδακτέα ύλη έστω και ακροθιγώς με μια απλή επισκόπηση και φυσικά χωρίς καμία εμβάθυνση, παρόλο που το 50% των θεμάτων απαιτεί ακριβώς αυτό: Την εμβάθυνση στο διδακτικό αντικείμενο!
Βεβαίως επισημαίνω και πάλι ότι η τράπεζα παραβιάζει ευθέως τους θεμελιώδεις σκοπούς λειτουργίας του λυκείου ως σχολείου εγκύκλιας μόρφωσης (και όχι προγύμνασης για τις πανελλαδικές εξετάσεις), καθώς πλέον το σχολικό εγχειρίδιο σταδιακά παραμερίζεται και η διδασκαλία προσαρμόζεται χρησιμοθηρικά στα θέματα της τράπεζας κι επομένως παρέχεται αποσπασματικά, χωρίς συνοχή και γνωσιακή αλληλουχία.
Ελπίζω κάποια στιγμή να αναλάβουν αυτό το πολύπαθο υπουργείο άνθρωποι με αληθινή ευαισθησία και γνώση για την εκπαίδευση, ώστε το πρώτο που θα πράξουν να είναι η απόσυρση αυτού του άκρως βλαπτικού θεσμού.

Mr.Nikos
|

Έχω μεγάλη περιέργεια να δω τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ, ειδικά για τα μαθήματα που δεν εξετάζονται πανελλαδικά.

Σώστης
|

Δεν τα δίνουν

Βασιλιάς Ληρ
|

@Βασιλική
Δύο περιπτώσεις βλέπω....
ή ζαλίστηκαν από την πολύ την αριστεία που τα έβαλαν στο νηπιαγωγείο... κι έτσι τα ξέχασαν στην ΤΘ της Γ' λυκείου,
ή αφού οι μαθητές θα τα μαθαίνουν από 4ων ετών, στο λύκειο θα τα μιλάνε όπως ο Σαίξπηρ.... και άρα η ΤΘ στο λύκειο θα είναι αχρείαστη(ή και άχρηστη)....

@Βασιλική
|

Τα αγγλικά εξετάζονται μόνο στις προαγωγικές της α και β λυκείου (και ορθώς γίνεται αυτό γιατί στη α +β το επίπεδο προσεγγίζει το b2 ενώ στη γ το επίπεδο c1 το οποίο δεν είναι βέβαιο ότι το έχουν κατακτήσει οι μαθητές) . Στη γ λυκείου ο μέσος όρος για το μάθημα προκύπτει αποκλειστικά από τους βαθμούς των δύο τετραμήνων. Άλλωστε και φέτος τα Αγγλικά δεν εξετάστηκαν στις απολυτήριες της γ λυκείου.

Βασιλική
|

Λείπουν τα αγγλικά για τη γ λυκείου...τα ξέχασαν;;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ