Ολοκληρώθηκε προχθές Δευτέρα η διαδικασία δηλώσεων των γονέων για συμμετοχή των παιδιών τους στο διευρυμένο ολοήμερο Πρόγραμμα , μέχρι στις 5:30 το απόγευμα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του esos η γενική εκτίμηση σε επίπεδο όλων των Διευθύνσεων είναι ότι το 50% των τμημάτων δεν θα λειτουργήσουν, καθώς δεν υπήρξε ενδιαφέρον από την πλευρά των γονέων.
Η απόφαση για το διευρυμένο ολοήμερο σχολείο έθετε την εξής προϋπόθεση:
Δημοτικά: Για τη συγκρότηση και λειτουργία τμήματος, στο οποίο θα εφαρμοσθεί το αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου απαιτείται εγγραφή τουλάχιστον : 1) του ενός τρίτου (1/3) των μαθητών στα μονοθέσια σχολεία, 2) οκτώ (8) μαθητών στα διθέσια έως και πενταθέσια σχολεία και 3) δέκα (10) μαθητών στα εξαθέσια και άνω σχολεία.
Νηπιαγωγεία: Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη λειτουργία της 5ης και 6ης διδακτικής ώρας του νέου προγράμματος ολοήμερου Νηπιαγωγείου για τα μονοθέσια νηπιαγωγεία είναι πέντε (5) νήπια/προνήπια, για τα διθέσια είναι επτά (7) νήπια/προνήπια και για τα τριθέσια και άνω είναι δέκα (10) νήπια/προνήπια.
- Δείτε εδώ τα 5.000 τμήματα στα οποία αρχική είχε προγραμματίσει το υπουργείο Παιδείας για να λειτουργήσει το διευρυμένο ωράριο, μέχρι στις 5:30 το απόγευμα.
- Δείτε εδώ το ωράριο
Υπενθυμίζεται ότι το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα περιλαμβάνει αναβαθμισμένο περιεχόμενο, μέσω δραστηριοτήτων όπως εκπαιδευτική ρομποτική, πειράματα, ρητορική τέχνη, ασφαλής και δημιουργική πλοήγηση στο Διαδίκτυο, αθλητισμός, παραδοσιακοί ή μοντέρνοι χοροί, εικαστικές τέχνες, χειροτεχνίες και κατασκευές, εκμάθηση μουσικών οργάνων. Επίσης, προβλέπεται επιπλέον χρόνος για μάθηση, μελέτη και παιχνίδι στο σχολείο.
Σημειώνεται ότι η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως έχε εξαγγείλει ότι στο διευρυμένο ολοήμερο Δημοτικό-Νηπιαγωγείο θα απασχοληθούν 3.300 εκπαιδευτικοί.
Η Εκπαίδευση υπακούει στο όραμα της εκάστοτε κυβέρνησης. Δυστυχώς δεν έχουμε εθνική στρατηγική στα θέματα της Παιδείας. Οι υποδομές των δημόσιων σχολείων δεν μπορούν να υποστηρίξουν τις ανάγκες της σύγχρονης εκπαίδευσης. Ας πάρουμε για παράδειγμα το Διευρυμένο Ολοήμερο, που ξεκινά πειραματικά φέτος. Τι έχει γίνει από την εποχή Αρσένη που έφερε τον θεσμό του Ολοήμερου; Πέρα από φουρνάκια και ψυγεία ποιες άλλες υποδομές στηρίζουν το Ολοήμερο; Υπάρχουν τραπεζαρίες για φαγητό; Υπάρχουν χώροι για χαλάρωση και παιχνίδι; Δυστυχώς οι τάξεις διδασκαλίας γίνονται και τραπεζαρίες και χώροι δημιουργικής απασχόλησης… Τα αυτονόητα συνεχίζουν να είναι ζητούμενα…