Επιμόρφωση στελεχών εκπαίδευσης για το πρόγραμμα «Φιλία» κατά του σχολικού εκφοβισμού

Επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα «Πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας» για την παρουσίαση του νέου προγράμματος κατά του σχολικού εκφοβισμού «Φιλία» και της Πλατφόρμας καταγραφής περιστατικών πραγματοποίησε το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και ο Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, κ. Αλέξανδρος Κόπτσης. Αθρόα ήταν η συμμετοχή στην ενημερωτική δράση, με περισσότερα από 200 στελέχη να αλληλεπιδρούν, μεταξύ των οποίων Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και προϊστάμενοι ΚΕΔΑΣΥ από όλη την Ελλάδα.
Η ημερίδα διατήρησε αμείωτο μέχρι τέλους το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων, οι οποίοι συνδιαλέγονταν, υπέβαλαν ερωτήματα και παρακολούθησαν την παρουσίαση από τον Πρόεδρο του ΙΕΠ κ. Γιάννη Αντωνίου και τον Πρόεδρο του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων - Διόφαντος κ. Δημήτρη Σερπάνο. Η πρωτοβουλία στοχεύει στην ουσιαστική πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού και προστίθεται στη συνολική προσπάθεια του Υπουργείου, με μέτρα όπως ο σύμβουλος σχολικής ζωής και η αύξηση ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στις σχολικές μονάδες, για δημιουργία ενός ακόμη πιο ασφαλούς, συμπεριληπτικού σχολικού περιβάλλοντος.
Παράλληλα, παρουσιάστηκαν όλες οι σύγχρονες τάσεις στην μελέτη για την αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού από την καθηγήτρια Εγκληματολογίας κ. Βασιλική Αρτινοπούλου, καθώς και οι προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπισή τους από τον Καθηγητή Παιδαγωγικής και Δια Βίου Μάθησης κ. Θωμά Μπαμπάλη.
Αναδείχτηκε η αναγκαιότητα καλλιέργειας όλων εκείνων των δεξιοτήτων που ήδη εμπεριέχονται στη Θεματολογία των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και βοηθούν στην πρόληψη, όπως:
- Ο αλληλοσεβασμός και η διαφορετικότητα,
- Η κατάρριψη στερεοτύπων και προώθηση της ισότητας,
- Ο σεβασμός των κανόνων και η θετική συμπεριφορά,
- Η αλληλεγγύη, οι δημοκρατικές αξίες και η ενεργός πολιτειότητα.
Εκτενής ήταν η αναφορά στο Διαδικτυακό εκφοβισμό, με εισηγητή το Δρ. Ευρωπαϊκής Ασφάλειας και νέων απειλών, κ. Τριαντάφυλλο Καρατράντο.
Η Ημερίδα έκλεισε βιωματικά, δίνοντας την ευκαιρία να δοκιμαστεί η θεωρία στην πράξη, μέσω μελετών περίπτωσης και ενδεδειγμένων τρόπων αντίδρασης, από την Καθηγήτρια Παιδαγωγικής και Πρακτικής Άσκησης κ. Κωνσταντίνα Τσώλη και τον Ψυχολόγο, Υποψήφιο Διδάκτορα Τμήματος Κοινωνιολογίας κ. Στέφανο Αλεβίζο.
Οι εισηγητές παρουσίασαν με σαφήνεια και πληρότητα τις πτυχές του μείζονος αυτού ζητήματος, στο πλαίσιο της εισαγωγής του Νέου Προγράμματος «Φιλία» στα σχολεία της χώρας. Αποτελεί πάγια δέσμευση του ΥΠΑΙΘ η ενδελεχής επιμόρφωση των στελεχών της εκπαίδευσης για κάθε καινοτομία του σχολείου, καθώς και για τις εξελίξεις σε όλα τα σχετικά με τη διδασκαλία επιστημονικά πεδία.
Σχολιάστε το άρθρο
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Δημοφιλή Άρθρα
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΚΟΛΕΓΙΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
- Απίστευτο: Δημοσίευσαν Προγράμματα Σπουδών σε ΦΕΚ την Παρασκευή για να εφαρμοστούν το σχ. έτος 2022-2023, το οποίο λήγ...
- Διάταξη για τους τίτλους σπουδών (e-Diplomas)
- Ρυθμίσεις για τον ΔΟΑΤΑΠ
- Διάταξη για τη στελέχωση και λειτουργία του παιδικού σταθμού του υπ.Παιδείας
- Τα "βρόντηξε" η Μ. Φουντοπούλου από το ΙΚΥ, καταγγέλλοντας μη νόμιμες διαδικασίες
- Οριστικά Ιούλιο αναλαμβάνουν υπηρεσία οι νέοι Διευθυντές Σχολείων
- 3.770 διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών, με διαδικασίες "εξπρές", ανακοίνωσε η Ν. Κεραμέως- Υπογράφονται οι...
- Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος της Γεωλογίας - Γεωγραφίας των Α’ και Β’ τάξεων Γυμνασίου
- Πρόγραμμα Σπουδών της Νεοελληνικής Γλώσσας των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων Γενικού Λυκείου
- Διάλογος Ν. Κεραμέως-Πρυτάνεων για τη θέση υπουργού Παιδείας με τη νέα Κυβέρνηση μετά τις εκλογές
Σχόλια (16)
Πειθαρχικές ποινές στους παραβάτες που ασκούν bullying είτε σε μαθητές ή εκπαιδευτικούς....άμεση απομάκρυνση απ' τα σχολεία και υποχρεωτική εργασία στην ύπαιθρο....άκου έλλειψη εργατικών χεριών....
@ERT
Τι "θα" γίνει, μόνο ένας μάντης-μέντιουμ θα μπορούσε να σας πει. Τι έχει ήδη γίνει (3 χρόνια και 2 μήνες από τον Αύγουστο του 2019) μπορώ να σας το πω ακόμα κι εγώ, χωρίς να διαθέτω μαντικές ικανότητες.
Καλό θα ήταν επίσης να κατανοήσετε κάποια στιγμή, ότι όσο σημαντικές κι αν θεωρείτε προσωπικά τις κρίσεις των ΣΔΜ, δεν είναι δυνατόν να αποτελεί το μοναδικό θέμα συζήτησης-σχολιασμού και "πίεσης" προς το ΥΠΑΙΘ σε κάθε δημοσίευμα του esos.
Κι εμένα πχ με απασχολεί πολύ ο μισθός μας, που επαρκεί για τις 20 πρώτες ημέρες του μήνα. Τί να κάνω δηλαδή? Να γράφω κάθε φορά για το μισθό, άσχετα με το δημοσίευμα?
Καλές οι επιμορφώσεις, αλλά προέχουν οι κρίσεις διευθυντών σχολείων.
Προτεραιότητα έπρεπε να είναι οι κρίσεις διευθυντών. Όλα τα άλλα έπονται. Ντροπή. Που είναι η προκήρυξη;;;; γιατί κωλυσιεργειτε;;;;
@ ERT
Αυτοί που θα κάνουν τις κρίσεις, περιμένουν πρώτα να φύγεις από την ERT και να πας σε άλλο κανάλι.
τρία χρόνια επιλογές ΔΠΕ-ΔΔΕ (με τους προσωρινούς) και τώρα η επιμόρφωσή τους... αργούν οι ΔΣΜ ! άσε να βγουν τα μόρια των συμβούλων (σύντομα δεν έλεγε προ μηνός;;;;; )
ε, βιάζεσαι, είναι νέα και δεν θέλει να γεράσει γρήγορα ! προσαρμόσου στην υπουργάρα , μην είσαι αχάριστος
κοινοποίηση σε δδε που συμμετείχε στο σεμινάριο (θα βγουν δημόσια να ξέρουμε πού θα προτρέψει ο κάθε μάχιμος εκπαιδευτικός και σχολείο με πρόβλημα) ΑΜΕΣΑ ! να απαντήσει ο αρμόδιος επιμορφωμένος διευθυντής
'Οσο οι έννοιες "πειθαρχία" και "τάξη" έχουν αρνητικό πρόσημο, τα προβλήματα θα συνεχίσουν και θα ενταθούν.
Κρατώ αυτό που σημειώνει ο @εκπαιδευτικός:
"Το σχολείο αποτελεί πρόσφορο έδαφος για την εκδήλωσή της (βίας), αφού εκεί συναντώνται καθημερινά θύτες και θύματα, ενώ για τους πρώτους υπάρχει ουσιαστικά ατιμωρησία καθώς προτείνεται πάντα η παιδαγωγική και συμβουλευτική αντιμετώπιση".
Το Υπαιθ για bullying λέει
αλλά μακριά από την τάξη πλέει
βγάζει εγκυκλίους και φιρμάνια
αλλά στηριγμένα σε φανταστικά σενάρια
τον καθηγητή της τάξης τάχαμου φροντίζει
αλλά συνέχεια από την παραγωγή εγκυκλίων του, εξορίζει.
Υπάρχει μόνο εκφοβισμός εις το σχολείο
ή το ίδιο τον χρησιμοποιεί ως εργαλείο;
μέντορες και ομίλους με εγκύκλιο ορίζει
και κυρώσεις περιμένουν όποιον δεν θα εφαρμοστεί νομίζει
Για ένα τόσο καίριο θέμα δεν μπορεί να επιμορφώνονται μόνο οι Διευθυντές Εκπαίδευσης! Οι εκπαιδευτικοί της τάξης πότε θα επιμορφωθούν; Τα βίαια περιστατικά αυξάνονται....
Καλά τα σεμινάρια,αλλά δεν λύνεται το πρόβλημα μόνο με συμβουλές και με το να συγχωρούνται όλα αυτά που κάνουν οι μαθητές μέσα στα σχολεία.Η λέξη πειθαρχία έχει για όλους τους παράγοντες της εκπαίδευσης ΑΡΝΗΤΙΚΗ σημασία.Πολλές ,όχι όλες ,οι παραβατικές συμπεριφορές των μαθητών είναι ποινικά αδικήματα,και όλοι οι παράγοντες αδιαφορούν για να μην βρουν το μπελά τους.Ενας λόγος για την κατάντια της παιδείας είναι η ελλειψη στοιχειώδους πειθαρχίας.
Η πλατφότμα όπου θα καταγράφονται οι περιπτώσεις σχολικής βίας θα περιλαμβάνει και πεδίο για την καταγραφή περιπτώσεων βίαιης συμπεριφοράς μαθητών εις βάρος εκπαιδευτικών; Γιατί υπάρχει ΚΑΙ αυτό κι' ας μην αναφέρεται σχεδόν ποτέ και πουθενά. Εκπαιδευτικοί - σάκοι του μποξ για τα εσωτερικευμένα προβλήματα των μαθητών και το συσσωρευμένο θυμό τους.....Σημ. Η "σχολική βία" δεν είναι σχολική, υπό την έννοια ότι δεν παράγεται ούτε καλλιεργείται στο σχολείο. Το σχολείο αποτελεί πρόσφορο έδαφος για την εκδήλωσή της αφού εκεί συναντώνται καθημερινά θύτες και θύματα, ενώ για τους πρώτους υπάρχει ουσιαστικά ατιμωρησία καθώς προτείνεται πάντα η παιδαγωγική και συμβουλευτική αντιμετώπιση.
ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΚΡΙΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ;
Καλή η θεωρία αλλά χωρίς καταστολή των παραβατικών συμπεριφορών με αυστηρές ποινές δε θα γίνει τίποτα....
Παρακαλώ πολύ να "αλληλεπιδράσει" ο αγαπητός Πιτσιφλής..... σχετικά με τα 5×5 που μας "έταζε"! Με τέτοιες επιμορφώσεις, δεν μας βλέπω να παίζουμε μπάλα ούτε στα προκριματικά....
γιατί όπως συνηθίζεται δεν μαγνητοσκοπήθηκε να μάθει και ο κλάδος; ποιοι συμμετείχαν ; αυτοί θα είναι διαμεσολαβητές και στα σχολεία θα τρέχουν οι δδε να λ΄΄υσουν τα θέματα ή οι υπεύθυνοι σχολικης ζωης στα σχολεια; ή θα κάνουν σεμινάρια ως πολλαπλασιαστές;;;; να τα δούμε να δηλώσουμε συμμετοχή ! μερικοί τα λένε και ωραία σε άλλα δημόσια βίντεα , διδακτικα , να διαφωτιστουν οι μάχιμοι βρεεεεεε