ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Ανακοίνωση "καταπέλτης" των εργαζομένων στον ΔΙΟΦΑΝΤΟ: Κακοδιαχείριση και σπατάλη του δημόσιου χρήματος

"Το υπ. Παιδείας μοιράζει απλόχερα εκατομμύρια ευρώ για τη δημιουργία πανομοιότυπων συστημάτων "
Δημοσίευση: 27/09/2022
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το Σωματείο Εργαζομένων στο ΙΤΥΕ "Διόφαντος", εξέδωσε σήμερα ανακοίνωση με  την οποία:

Κάνει λόγο για  επανασχεδιασμό  και εκ νέου υλοποίηση, από ιδιώτες και με υπέρογκο κόστος, υπηρεσιών που ήδη υλοποιούνται με επιτυχία από τον Διόφαντο;

Αναφέρεται σε  προκήρυξη   διαγωνισμών, συνολικού ύψους άνω των 60 εκατομμυρίων ευρώ, και διερωτάται:

  •    Εάν  "αποτελεί ή όχι τουλάχιστον κακοδιαχείριση και σπατάλη του δημόσιου χρήματος, ειδικά εάν λάβουμε υπόψη πως οι επαναπροκηρυχθείσες υπηρεσίες έχουν στο παρελθόν στοιχίσει στο δημόσιο ένα μικρό κλάσμα του προϋπολογισμού των συγκεκριμένων διαγωνισμών;".
  •   Για ποιο λόγο, ενώ μοιράζει απλόχερα εκατομμύρια ευρώ για τη δημιουργία πανομοιότυπων συστημάτων, το Υ.ΠΑΙ.Θ. επιλέγει να χρηματοδοτεί με το σταγονόμετρο τη λειτουργία και συντήρηση των υφιστάμενων υποδομών του Ι.Τ.Υ.Ε, τη στιγμή που ο οργανισμός έχει φέρει εις πέρας το έργο του με απόλυτη επιτυχία, εν μέσω συνεχών περιόδων αντιξοότητας;
  •   Ποια είναι η αιτία της απόσπασης έργων και αρμοδιοτήτων από το Ι.Τ.Υ.Ε. και της παράδοσής τους σε ιδιωτικά συμφέροντα, όταν υπάρχουν κρίσιμοι τομείς της παιδείας που υποχρηματοδοντούνται;
  •   Γιατί καθυστερεί εδώ και χρόνια η έγκριση του οργανογράμματος του Ι.Τ.Υ.Ε, που θα εξασφάλιζε μόνιμες θέσεις εργασίας και θα καθόριζε με σαφήνεια τις αρμοδιότητες του οργανισμού;

Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση του Σωματείου Εργαζομένων Ι.Τ.Υ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»

Με την παρούσα, το Σωματείο Εργαζομένων του Ι.Τ.Υ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» επιθυμεί να εκφράσει δημόσια την έντονη ανησυχία των εργαζομένων μετά τις πρόσφατες εξελίξεις που αφορούν τον Οργανισμό, αποτέλεσμα κινήσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υ.ΠΑΙ.Θ.), που γεννούν εύλογα ερωτήματα, τόσο για το μέλλον του Οργανισμού, όσο και για τη συμβατότητα των επιλογών του Υπουργείου με το ίδιο το δημόσιο συμφέρον στο χώρο της δημόσιας δωρεάν παιδείας.

Συγκεκριμένα, στις 5 Αυγούστου, εν μέσω θερινών διακοπών, διαπιστώσαμε πως το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), έπειτα από σχετική ανάθεση του Υ.ΠΑΙ.Θ., προκήρυξε ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό, στο πλαίσιο της «αξιοποίησης» των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, με τίτλο «Μετασχηματισμός των συμβατικών Προγραμμάτων Σπουδών και του εκπαιδευτικού περιεχομένου σε υλικό ανοιχτού κώδικα», που αφορά, μεταξύ άλλων, την ανάπτυξη Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, την υλοποίηση Ψηφιακού Αποθετηρίου και τη δημιουργία Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου, με προϋπολογισμό που αγγίζει το ύψος-μαμούθ των 50 εκατομμυρίων ευρώ. Το αντικείμενο και τα πακέτα εργασίας του διαγωνισμού δεν αφήνουν περιθώρια παρερμηνείας, καθώς ουσιαστικά αντιγράφει προδιαγραφές έργων και υπηρεσιών τα οποία υλοποιεί εδώ και χρόνια το Ι.Τ.Υ.Ε, φροντίζοντας για τη συντήρηση και συνεχή αναβάθμισή τους. Αναφερόμαστε στην Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα «e-me», την Πλατφόρμα «e-class» του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, τα Αποθετήρια Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων «Φωτόδεντρο» και την Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Διαδραστικών Βιβλίων «ebooks.edu.gr». Αξίζει να σημειωθεί ότι οι συγκεκριμένες υπηρεσίες, που στήριξαν αποφασιστικά την εθνική εκπαιδευτική διαδικασία κατά τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας, οφείλουν μεγάλο μέρος της επιτυχίας τους στην αυταπάρνηση και το υψηλό αίσθημα καθήκοντος των εργαζομένων του Ι.Τ.Υ.Ε..

Το γεγονός αυτό έρχεται να προστεθεί στην προ ολίγων μηνών προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού από το Υ.ΠΑΙ.Θ., χρηματοδοτούμενου και πάλι από το Ταμείο Ανάκαμψης, ύψους περίπου 13 εκατομμυρίων ευρώ, που αφορούσε στη δημιουργία ολοκληρωμένου ψηφιακού πληροφοριακού συστήματος για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το περιβόητο «eSchools». Το αντικείμενο και αυτού του διαγωνισμού ισοδυναμεί ουσιαστικά με επανασχεδιασμό και επικάλυψη υποδομών και υπηρεσιών που εδώ και χρόνια υλοποιεί και υποστηρίζει με επιτυχία το Ι.Τ.Υ.Ε. για λογαριασμό του Υ.ΠΑΙ.Θ. και που επίσης στήριξαν τη δημόσια εκπαίδευση κατά την περίοδο της πανδημίας, με πενιχρά τεχνολογικά μέσα που ποτέ δεν φρόντισε να αναβαθμίσει το Υ.ΠΑΙ.Θ. παρά τις έκτακτες ανάγκες που προέκυψαν και τις παχυλές δημόσιες υποσχέσεις.

Οι κινήσεις αυτές έρχονται να εντείνουν την ήδη έκδηλη ανησυχία των εργαζομένων του Ι.Τ.Υ.Ε., καθώς δείχνουν να εντάσσονται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο «ομηρίας» του οργανισμού. Τρία χρόνια μετά την ανάληψη των καθηκόντων της παρούσας κυβέρνησης, η ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. εξακολουθεί να αρνείται την διευθέτηση του πλέον ζωτικού αιτήματος του οργανισμού, που αφορά στην έγκριση οργανογράμματος και κανονισμού λειτουργίας. Η ψήφιση του οργανογράμματος θα εξασφάλιζε τη βιωσιμότητα του οργανισμού, θα περιέγραφε τη μελλοντική οργανωτική του διάρθρωση, καθώς και τον ακριβή αριθμό εργαζομένων που θα τον στελεχώσουν οργανικά, ζητήματα που φυσικά δεν βαραίνουν μόνο την παρούσα, αλλά και τις προηγούμενες κυβερνήσεις και διοικήσεις. Το συμπέρασμα στο οποίο αναπόφευκτα οδηγούμαστε είναι πως το Υ.ΠΑΙ.Θ. επιθυμεί να αφαιρέσει αρμοδιότητες από το Ι.Τ.Υ.Ε, εκχωρώντας αυτές σε ιδιωτικά συμφέροντα, με ξεκάθαρο σκοπό στη συνέχεια να προταθεί ένα σαφώς περιορισμένο οργανόγραμμα.

Θεωρούμε επομένως πως δικαιούμαστε μια άμεση και ειλικρινή απάντηση στα εύλογα και σαφή ερωτήματα που προκύπτουν:

- Για ποιο λόγο προκηρύσσεται ο επανασχεδιασμός και εκ νέου υλοποίηση, από ιδιώτες και με υπέρογκο κόστος, υπηρεσιών που ήδη υλοποιούνται με επιτυχία από έναν δημόσιο φορέα;

- Η προκήρυξη αυτών των διαγωνισμών, συνολικού ύψους άνω των 60 εκατομμυρίων ευρώ, αποτελεί ή όχι τουλάχιστον κακοδιαχείριση και σπατάλη του δημόσιου χρήματος, ειδικά εάν λάβουμε υπόψη πως οι επαναπροκηρυχθείσες υπηρεσίες έχουν στο παρελθόν στοιχίσει στο δημόσιο ένα μικρό κλάσμα του προϋπολογισμού των συγκεκριμένων διαγωνισμών;

- Για ποιο λόγο, ενώ μοιράζει απλόχερα εκατομμύρια ευρώ για τη δημιουργία πανομοιότυπων συστημάτων, το Υ.ΠΑΙ.Θ. επιλέγει να χρηματοδοτεί με το σταγονόμετρο τη λειτουργία και συντήρηση των υφιστάμενων υποδομών του Ι.Τ.Υ.Ε, τη στιγμή που ο οργανισμός έχει φέρει εις πέρας το έργο του με απόλυτη επιτυχία, εν μέσω συνεχών περιόδων αντιξοότητας;

- Ποια είναι η αιτία της απόσπασης έργων και αρμοδιοτήτων από το Ι.Τ.Υ.Ε. και της παράδοσής τους σε ιδιωτικά συμφέροντα, όταν υπάρχουν κρίσιμοι τομείς της παιδείας που υποχρηματοδοντούνται;

- Γιατί καθυστερεί εδώ και χρόνια η έγκριση του οργανογράμματος του Ι.Τ.Υ.Ε, που θα εξασφάλιζε μόνιμες θέσεις εργασίας και θα καθόριζε με σαφήνεια τις αρμοδιότητες του οργανισμού;

Τα εν λόγω ερωτήματα τίθενται φυσικά τόσο προς το Υ.ΠΑΙ.Θ. όσο και προς το Διοικητικό Συμβούλιο του Ι.Τ.Υ.Ε., η στάση του οποίου δεν μπορεί παρά να χαρακτηριστεί τουλάχιστον ακατανόητη, αν όχι προβληματική, καθώς μέχρι στιγμής δεν έχει πάρει δημόσια θέση σε σχέση με τις προαναφερόμενες εξελίξεις, δεν έχει προβεί σε καμία ενημέρωση των εργαζομένων, αντί αυτού εξαντλείται σε μια στρατηγική αποφυγής οποιασδήποτε ουσιαστικής συμβολής στα ζωτικά για τον οργανισμό θέματα που επανειλημμένως έχει θέσει γραπτώς το σωματείο εργαζομένων.

Ως εργαζόμενοι δηλώνουμε με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο πως θα σταθούμε αποφασιστικά απέναντι στα όποια σχέδια εκχώρησης υπηρεσιών και υποδομών, κομβικών για τον ποιοτικό χαρακτήρα της δημόσιας παιδείας στη χώρα μας, σε επιχειρηματικούς κύκλους και μέσα από αδιαφανείς διαδικασίες.

Σχόλια (11)

 
Πώς
28 Σεπ 2022 22:39

υπάρχουν λεφτά για προγράμματα, επιδόματα στελεχών, διορισμούς αλλά για μια αύξηση στο μισθό δασκάλων και καθηγητών μετά από 12 χρόνια περικοπών και αυξήσεων του κόστους ζωής..
Δεν βγαίνει νόημα σε αυτό που είπε η κα Υπουργός "ότι δεν υπάρχει δημοσιονομικός χώρος για αυξήσεις..."
αν δεν υπάρχει δεν υπάρχει για όλα...

 
@δασκαλακος
28 Σεπ 2022 13:07

Αφου εχεις και πτυχιο αντε με το καλο να διαβασεις να δωσεις ΑΣΕΠ και αν τα καταφερεις και περασεις να πας με τα 650 περιπου του νεοδιοριστου να ζησεις με ενοικιο καπου αλλου....αντε με το καλο και μακρια απο νησια γιατι θα θυμηθεις τα σκοινακια στο στρατο...οριστε μια καλη διεξοδος αντι να νοιωθεις ανασφαλεια στον ιδιωτικο τομεα....ιδου η ροδος.....τα αλλα θα τα νοιωσεις

 
@δασκαλακος
28 Σεπ 2022 12:13

Αχ να ξέρες πόσοι θέλουν να είναι στη θέση σου. Το μισθό σου, το γρήγορο διορισμο σου , τις διακοπές σου ….είμαι ιδιωτικός υπάλληλος από το πρωί μέχρι το βράδυ για 700 ευρώ. Αλλάζουμε; Έχω και πτυχίο ΑΕΙ .

 
Ο δασκαλάκος
28 Σεπ 2022 10:45

ήταν φτωχολογιά..αντί για λεβεντιά που έλεγε η ταινία....
Πως μας κατάντησαν....αντιφάσεις παντού...σπάσαμε ρεκόρ τουρισμού..το ΑΕΠ αυξήθηκε αλλά χρήματα για αυξήσεις δεν υπάρχουν....για άλλες δαπάνες υπάρχουν φυσικά και ποικίλα επιδόματα μόνο σε κάποιες κατηγορίες υπαλλήλων....
Δέστε και τη σκηνή στην ταινία "το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο" που ο καθηγητής για μεσημεριανό έχει λίγο ψωμί, μια ντομάτα και λίγες ελιές....
Οι μέρες αυτές ξανάρχονται 60 χρόνια μετά !!!!

 
Σίγουρα υπάρχει?
28 Σεπ 2022 10:44

@Dora
Μόλις χθες απαλλάχθηκαν αμετάκλητα (λόγω παραγραφής), οι εμπλεκόμενοι-κατηγορούμενοι για το σκάνδαλο της Siemens. Δηλαδή εδώ και 15 χρόνια, ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΑΜΕ να τους δικάσουμε.... Το θέμα νομίζω ότι απασχόλησε κάποια λίγα τηλεοπτικά ΜΜΕ, περίπου ΕΝΑ ολόκληρο λεπτό....

 
Νίκος
28 Σεπ 2022 08:48

Επιτέλους
Περίμενα πότε θα υπάρξει αντίδραση για το eschool και τα εκατομμύρια.
Τραγικό.
Αυτό μόνο.

 
Φορολογούμενος
28 Σεπ 2022 07:49

Το σωματείο καλύπτει όλους τους συναδέλφους ή μερικούς;έχουν στοιχεία όταν μπει ελεγκτής ; Αν ισχύει να τα πάρουν πίσω και να τα αξιοποιήσουν στο ρημαδιό που κατάντησε η φοιτητική εστία ζωγράφου όπως βλέπουμε τόσα Χρόνια. Λεφτά από φορολογούμενο που δε πιάνουν τόπο κομμένα. Το ίδιο για όλα τα δημόσια ιδρύματα.

 
Πώς τολμάτε
27 Σεπ 2022 23:04

μιλάμε για επι-τελικό Κράτος που δηλώνει σε κάθε ευκαιρία ότι αν το επιτρέπουν τα δημοσιονομικά και κάνει αιματηρές οικονομίες για να έχουν τα στελέχη υψηλές αμοιβές και επιδόματα (πολιτικά και μη)!

το χρήμα δεν το σπαταλάνε το "αξιοποιούν" !!!!

εν΄ω η αγορά κάνει πάρτυ ανεξέλεγκτων αυξήσεων αλλά χρήματα για τους μισθωτούς δεν υπάρχουν!

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
27 Σεπ 2022 22:43

Ζητείται ο "Φορολογούμενος" προς σχολιασμό της ανακοίνωσης...

 
70
27 Σεπ 2022 22:40

Κοίτα ρε κάτι πράγματα που γίνονται σ'αυτήν τη χώρα!!!!?
Πού να το φανταστεί κανείς!!!!!!
Γίνονται αυτά τα πράγματα?
...
...
Α, ρε δασκαλάκο, που δουλεύεις για ψίχουλα και κάνεις και τον φύλακα, και τον τραπεζοκόμο και children sitting μέχρι τις 5.30. Μόνο για σένα δεν υπάρχουν λεφτά.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ