ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

Προσφυγή Ν. Κεραμέως κατά της ΑΔΕΔΥ: Σήμερα η απόφαση

Ν. Κεραμέως: Οι συνδικαλιστικές ηγεσίες δεν θέλουν να υποστηρίξουν τους νεότερους συναδέλφους τους και αξιώνουν την μη εφαρμογή του νόμου
Δημοσίευση: 06/10/2022
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σήμερα  Πέμπτη αναμένεται να εκδοθεί από το  Μονομελές Πρωτοδικείο  Αθηνών η απόφαση επί της νέας αγωγής  την οποία κατέθεσε η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως  κατά της   ΑΔΕΔΥ , ζητώντας την εφαρμογή του νόμου που ψήφισε η Βουλή των Ελλήνων και ειδικότερα τα άρθρα 92 και 93 του ν. 4823/2021 που αφορούν στον Ενδοσχολικό Συντονιστή και τον Παιδαγωγικό Σύμβουλο-Μέντορα.

Υπενθυμίζεται ότι στις 27 Σεπτεμβρίου  το  Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών έκρινε παράνομη , μετά από  αγωγή της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως η απεργία-αποχή των δασκάλων και νηπιαγωγών από την εφαρμογή αποφάσεων για τον Ενδοσχολικό Συντονιστή και τον Παιδαγωγικού Συμβούλου-Μέντορα , την οποία κήρυξε η ΔΟΕ.

Η ΑΔΕΔΥ, μετά από αίτημα της ΔΟΕ, προκήρυξε   απεργία -αποχή  των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από τις διαδικασίες και καθήκοντα που προβλέπονται στις με αρ.Φ12/102913/ΓΔ4/2022 και Φ12/102919/ΓΔ4/2022 υπουργικές αποφάσεις (Β΄ 4509/2022) ως εξής:

α) απεργία – αποχή από κάθε καθήκον που σχετίζεται με τον ορισμό (άρ.3 της υπ’ αρ. Φ12/102913/ΓΔ4/2022 «Ενδοσχολικός Συντονιστής» Υπουργικής Απόφασης), την άσκηση καθηκόντων και αρμοδιοτήτων εκ μέρους των Ενδοσχολικών Συντονιστών (όπως αυτά περιγράφονται στο άρθρο 2 της ως άνω αποφάσεως) και εν γένει από κάθε διαδικασία, δραστηριότητα, αρμοδιότητα ή έργο, που συνδέεται ή σχετίζεται ή απορρέει από την ως άνω Υπουργική Απόφαση,

(β) απεργία – αποχή από κάθε καθήκον, που σχετίζεται με τον ορισμό (άρ.3 της υπ’ αρ. Φ12/102919/ΓΔ4 «Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» Υπουργικής Απόφασης), την άσκηση καθηκόντων και αρμοδιοτήτων εκ μέρους των Παιδαγωγικών Συμβούλων – Μεντόρων (όπως αυτά περιγράφονται στο άρθρο 2 της ως άνω αποφάσεως) και εν γένει από κάθε διαδικασία, δραστηριότητα, αρμοδιότητα ή έργο, που συνδέεται ή σχετίζεται ή απορρέει με την ως άνω Υπουργική Απόφαση, παρέχοντας με τον τρόπο αυτό πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη στους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Δήλωση της Ν. Κεραμέως

Σχετικά με τη νέα προσφυγή στα δικαστήρια η υπουργός παιδείας δήλωσε τα εξής:

"Στα σχολεία μας αυτή τη χρονιά ξεκίνησε ο θεσμός του «μέντορα», δηλ. έμπειροι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν και καθοδηγούν τους νεότερους συναδέλφους τους. Συνδικαλιστικές ηγεσίες κήρυξαν απεργία διαρκείας για το θεσμό αυτό (όπως και για την αξιολόγηση σχολικής μονάδας, την αξιολόγηση εκπαιδευτικού συστήματος «PISA» αλλά και απεργία για τις εξετάσεις στα πρότυπα σχολεία).

Οι συνδικαλιστικές ηγεσίες, δηλαδή,  δεν θέλουν να υποστηρίξουν τους νεότερους συναδέλφους τους και αξιώνουν την μη εφαρμογή του νόμου. H απεργία αυτή κρίθηκε παράνομη από το Δικαστήριο.

Στη συνέχεια, η ΔΟΕ ζήτησε «κάλυψη» από την ΑΔΕΔΥ, δηλαδή να προκηρύξει η ΑΔΕΔΥ ως ανώτερο συνδικαλιστικό όργανο ολόιδια απεργία με αυτήν που κρίθηκε παράνομη. Η ΑΔΕΔΥ κήρυξε ολόιδια απεργία, και σήμερα προσέφυγα στη Δικαιοσύνη, ζητώντας να κηρυχθεί και αυτή η απεργία παράνομη.

Συνεχίζουμε την προσπάθεια για ένα καλύτερο σχολείο, με εκπαιδευτικούς που θα γίνονται συνεχώς καλύτεροι και θα προσφέρουν ακόμη περισσότερα στα παιδιά μας".

Σχόλια (5)

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
06 Οκτ 2022 10:17

@Σώστης
Δε διαφωνώ με την επισήμανσή σας για παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο καθ' όλο το εργασιακό τους ωράριο.
Δυστυχώς όμως δεν οφείλεται εκεί ο κοινωνικός αυτοματισμός που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί του δημόσιου σχολείου, ώστε να μπορούσαν εύκολα να τον μηδενίσουν με την πρότασή σας.
Η κοινωνική απαξίωση πρωτίστως έχει επιβληθεί άνωθεν, από τη μεθοδευμένη υπονόμευση του ρόλου τους εκ μέρους του υπουργείου, διαχρονικά μάλιστα - με μικρές εξαιρέσεις, όπως η περίπτωση Φίλη - με απαξιωτικές δηλώσεις, με ταπεινωτικές αποφάσεις, με συνεχείς προσφυγές στη δικαιοσύνη για κάθε κινητοποίησή τους - αναρωτιέμαι πια αν όντως αποτελεί νόμιμο δικαίωμα η απεργία!!! - με επιβολή σωρείας γραφειοκρατικών υποχρεώσεων που αποπροσανατολίζουν από τον κυρίως εκπαιδευτικό/παιδαγωγικό και μορφωτικό έργο, παρόλο που ο δικός τους νόμος (ν. 1566/1985) προβλέπει μόνιμη γραμματειακή στελέχωση των σχολείων, με εξευτελιστικούς μισθούς που είναι συγκριτικά οι μικρότεροι σε όλο το φάσμα του δημοσίου (ας μην αναφερθώ καν στους νεοδιόριστους ή τους αναπληρωτές), με κακές συνθήκες εργασίας χωρίς τα στοιχειώδη καμιά φορά εργαλεία στη διάθεσή τους και τελικά με τον μεθοδικό διασυρμό του Έλληνα εκπαιδευτικού σε κάθε ευκαιρία! Δείτε, π.χ., πόσο εξευτελιστικά αντιμετωπίζεται κάθε εκπαιδευτικός που θα βρεθεί τυχόν σε κάποια τηλεοπτική εκπομπή, όπου εξ ορισμού θεωρείται ένοχος και υπόλογος για κάθε εκπαιδευτική παθογένεια, πριν καν ανοίξει - όποτε τον αφήσουν - το στόμα του να ψελλίσει μια λεξούλα μέσα σε μια ατμόσφαιρα άγρια πολεμική!
Εν κατακλείδι, φτάνει πια το μαστίγωμα ή το αυτομαστίγωμα! Είναι κρίμα απ' το Θεό! Ο μέσος Έλληνας εκπαιδευτικός κάνει υποδειγματικά του δουλειά του και πολλές φορές υπερβάλλει εαυτόν σε διάθεση προσφοράς επιστρατεύοντας το παροιμιώδες φιλότιμο που θα 'πρεπε κι εσείς και όλοι να αντιλαμβάνονται ότι υπερβαίνει τα τυπικά εργασιακά ωράρια και αποτελεί τον έσχατο πυλώνα, που στηρίζει το ετοιμόρροπο οικοδόμημα του δημόσιου σχολείου. Μην πυροβολείτε άλλο πια! Αν φτάσουμε στο απόλυτο σημείο αγανάκτησης και πετάξουμε στην άκρη αυτό το φιλότιμο, σας βεβαιώνω ότι θα έχει έρθει το οριστικό τέλος του δημόσιου σχολείου! Εκτός πια κι αν σ' αυτό αποσκοπούν όλες αυτές οι μεθοδεύσεις...

 
Νίκος
06 Οκτ 2022 09:49

Κάνε όσες προσφυγές θέλεις έτσι κι αλλιώς κανένας δεν σε παίρνει στα σοβαρά πλέον. Είσαι εχθρός των εκπαιδευτικών και έτσι σε αντιμετωπίζουμε!

 
Poyet
06 Οκτ 2022 04:40

Μήπως αυτούς τους εκπαιδευτικούς που θα γίνονται συνεχώς καλύτεροι και θα προσφέρουν ακόμη περισσότερα στα παιδιά μας πρέπει να τους δώσουμε και καμιά αυξησούλα; Μήπως πρέπει κάποια κενά που προκύπτουν σε σχολεία να τα καλύπτουμε αμέσως; Και άλλα πολλά μήπως. Δεν γίνεται να ζητάς μόνο, κάποια στιγμή θα πρέπει να δώσεις και κάτι.

 
Γιατί
05 Οκτ 2022 23:10

το ΥΠΑΙΘ κάνει συνέχεια προσφυγές ενάντια σε καθηγητές-δασκάλους και ποτέ ενάντια σε κατάληψη σχολείων; Οι νόμοι ισχύουν για την κατάληψη δημοσίου χώρου για όλους τους πολίτες ή όχι;

 
Σώστης
05 Οκτ 2022 22:35

Επιμένω! Δεν είναι αντίδραση χωρίς λόγο. Είναι κενά περιεχομένου όσα επικοινωνιακά χρησιμοποιείτε. Συντονιστές και μέντορες… ωραία στα λόγια! Στις πράξεις; Συντονιστής σοβαρός κάνει μόνο αυτό! Μόνο! Στο ελληνικό σχολείο λοιπόν θα μπορούσαν να αναλάβουν οι Σύβουλοι. Μέντορες, ωραία και σημαντική η συμβολή τους, να έχουν μείωση ωραρίου ή απαλλαγή από άλλες εξωδιδακτικές έστω από τις εφημερίες. Μιλάμε για αστειότητες, αν δεν υπάρχουν κίνητρα και ελάφρυνση των συναδέλφων που θα αναλάβουν αυτό το ρόλο. Συνάδελφοι, ας σοβαρευτούμε! Όταν μόνο 8-10 βρίσκονται κάποιοι στο σχολείο, ελάχιστοι, αλλά υπάρχουν, δεν μας παίρνει η κοινωνία στα σοβαρά, όση δουλειά κι αν κάνει κανείς στο σπίτι προετοιμαζόμενος για το σχολείο. 8-2 όλοι στις θέσεις μας. Κοντά στους μαθητές μας. Απαιτούμε καλύτερους μισθούς και αυστηρό πλαίσιο για όσους εμπορεύονται τη γνώση. Η παιδεία είναι δημόσιο αγαθό! Προσφέρεται με τον καλύτερο τρόπο στο δημόσιο σχολείο και από το καλύτερο προσωπικό! Είναι ώρα να κερδηθεί η εμπιστοσύνη της κοινωνίας. Με αυτή κοντά μας θα μπορέσουμε μόνο να καταφέρουμε κάτι.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.