Σεμινάριο Τεχνητής Νοημοσύνης στο ΕΜΠ - Πρόσκληση δήλωσης συμμετοχής των φοιτητών

18/10/2022

Ενημερώθηκε: 18/10/2022, 12:28

Άκουσε το άρθρο

H αλματώδης ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργήσει ένα νέο περιβάλλον για την καθημερινή χρήση της τεχνολογίας αλλά και την ανάπτυξή της και αποτελεί, πλέον, ένα βασικό καινοτόμο εργαλείο για την παραγωγή νέας γνώσης σε όλες τις ειδικότητες του μηχανικού. Κατά συνέπεια, ένα σύγχρονο περιβάλλον εκπαίδευσης του μηχανικού προϋποθέτει κατ’ ελάχιστον την βασική  κατανόηση των τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης.

Η συνεπακόλουθη αναγκαιότητα αφορά στα προγράμματα σπουδών στο ΕΜΠ, όλων των ειδικοτήτων, για εισαγωγικά αλλά και εξειδικευμένα μαθήματα στην περιοχή της τεχνητής νοημοσύνης, ανάλογα με την ειδικότητα. Η διαδικασία αυτή απαιτεί χρόνο και προσεκτικά βήματα, ώστε να ενσωματωθούν τα απαραίτητα γνωστικά αντικείμενα με βέλτιστο τρόπο στα ήδη απαιτητικά προγράμματα σπουδών των Σχολών μας. Στο μεταίχμιο αυτό, οι φοιτητές του ΕΜΠ θα πρέπει να προσπαθήσουν να κατανοήσουν τις βασικές έννοιες της τεχνητής νοημοσύνης καθοδηγούμενοι από τους καθηγητές τους, πολλοί από τους οποίους πρωτοστατούν στην έρευνα στην περιοχή.

Το ΕΜΠ, επεκτείνοντας τις δράσεις του στην κατεύθυνση αυτή, που ξεκίνησαν με το webinar NTUAI 2022: Tο ΕΜΠ στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης και των Μεγάλων Δεδομένων, θα διοργανώσει το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 δια-σχολικό Σεμινάριο Τεχνητής Νοημοσύνης, με διδάσκοντες καθηγητές του ΕΜΠ και αντικείμενο την εισαγωγή στις βασικές έννοιες, τις σύγχρονες τεχνολογίες, τις εφαρμογές και τις κοινωνικές προεκτάσεις της τεχνητής νοημοσύνης. Το σεμινάριο θα διεξάγεται διαδικτυακά και θα αποτελείται από δύο μέρη, το καθένα από τα οποία θα ολοκληρωθεί σε 8 εβδομαδιαίες δίωρες διαλέξεις. Το 1ο Μέρος θα διεξαχθεί στο χειμερινό εξάμηνο και θα ξεκινήσει την 1η Νοεμβρίου, ενώ το 2ο Μέρος θα διεξαχθεί στο εαρινό εξάμηνο. 

Το Σεμινάριο θα απευθύνεται στους προπτυχιακούς φοιτητές του ΕΜΠ που έχουν το απαραίτητο υπόβαθρο, δηλαδή τις βασικές γνώσεις μαθηματικών και προγραμματιστικών εργαλείων που διδάσκονται στα πρώτα έτη των Σχολών του ΕΜΠ, στις περισσότερες Σχολές στα δύο πρώτα έτη. 

Για περισσότερες λεπτομέρειες και εγγραφή στο σεμινάριο, μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του στο Helios. Εγγραφές θα γίνονται δεκτές έως τις 29 Οκτωβρίου 2022.

Η ανταπόκριση των φοιτητών του ΕΜΠ στο Σεμινάριο σε συνδυασμό με τον σχεδιασμό του καθώς και η αποτίμησή του θα αποτελέσουν τον πιλότο για τα επόμενα βήματα της εκπαιδευτικής μετεξέλιξής του.

Ο Πρύτανης

Ανδρέας Γ. Μπουντουβής

Σχόλια (3)

Θύμιος
|

Θυμάμαι ότι κάποιος από τους πρωτοπόρους της τεχνητής νοημοσύνης είχε πει ότι:
"Τεχνητή νοημοσύνη είναι ότι ακόμα δεν έχουμε καταφέρει."

Μεταπτυχιακό στην Επιστήμη Δεδομένων και Μηχανική Μάθηση
|

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence) χρησιμοποιείται πλέον ως όρος-ομπρέλα για διάφορες προγραμματιστικές τεχνικές Μηχανικής Μάθησης που διδάσκονται σε όλες τις Σχολές Μηχανικών, Πληροφορικής και Θετικών Σπουδών.

Σχετικά μαθήματα - όπως Ανάλυση και Εξαγωγή Γνώσης από Δεδομένα (Data Mining), Αναγνώριση Προτύπων (Pattern Recognition), Παράλληλες Αρχιτεκτονικές για Μηχανική Μάθηση, Υπολογιστική Στατιστική και Στοχαστικές Διεργασίες - διδάσκονται σε προπτυχιακά προγράμματα ως βασικά μαθήματα κατεύθυνσης Πληροφορικής, ενώ ήδη από το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019 λειτουργεί διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΔΠΜΣ) στο επιστημονικό πεδίο «Επιστήμη Δεδομένων και Μηχανική Μάθηση (Data Science and Machine Learning).

Perceptron
|

Γιατί δεν βάζουν μαθήματα Τεχνητής Νοημοσύνης κανονικά στα προγράμματα σπουδών και να απαιτήσουν οι υποψήφιοι των Θετικών Σπουδών να εξετάζονται πανελλαδικά στην Πληροφορική;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ