Σήμερα θα απονεμηθούν απ΄ το υπ. Παιδείας 180.700 αριστεία στους μαθητές Γυμνασίου-Λυκείου

Επίσης θα απονεμηθούν 53.440 Βραβεία, 10.380 Επαίνους Προσωπικής Βελτίωσης και 8.898 Ειδικούς Επαίνους

27/10/2022

Ενημερώθηκε: 27/10/2022, 07:49

Άκουσε το άρθρο

Σήμερα,Πέμπτη, μετά το πέρας του δίωρου επετειακού εορτασμού  για την 28η Οκτωβρίου, θα απονεμηθούν αριστεία, βραβεία, έπαινοι προσωπικής βελτίωσης και ειδικοί έπαινοι στους μαθητές που φοίτησαν κατά το σχολικό έτος 2021-22  ,μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων,ενώ θα χορηγηθούν:

  • 50.440  Βραβεία προόδου στους/στις μαθητές/τριες   κάθε τμήματος που επιτυγχάνουν τον μεγαλύτερο βαθμό ετήσιας προόδου και διαγωγή «εξαιρετική».
  • 10 490  Έπαινοι  Προσωπικής Βελτίωσηςστους/στις μαθητές/τριες οι οποίοι/ες έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση της επίδοσης τους.
  • 11.810 Ειδικοί Έπαινοι    στους/στις μαθητές/τριες που διακρίθηκαν για ιδιαίτερες πράξεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς και για πράξεις που εκφράζουν πνεύμα ανιδιοτελούς φιλαλληλίας απονέμεται ειδικός έπαινος.

Πρόκειται αριστεία και βραβεία και επαίνους  που χορηγούνται , για πέμπτη  χρονιά,  στους  μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου κατά την Εορτή της Σημαίας ( σ.σ. είναι ενταγμένη στην εορτή της 28ης Οκτωβρίου).

"Κατακόρυφη" πτώση των αριστούχων

Σημειώνεται ότι το σχολικό έτος 2021-22 είχαμε "κατακόρυφη" πτώση των αριστούχων μαθητών στα Γυμνάσια και Λύκεια , σε σχέση με το σχ. έτος 2019-20.

Η δραστική μείωση των αριστούχων οφείλεται στην επαναφορά των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων, οι οποίες είχαν ανασταλεί των σχολικά έτη 2018-19 και 2019-20, λόγω της πανδημίας.

Ο αριθμός των  αριστούχων  μαθητών  στα Γυμνάσια και Λύκεια σημείωσε πτώση κατά 67.450  , και συγκεκριμένα:

  •     τα σχ έτη  2020-21  και 2019-20 που δεν  έγιναν οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις οι αριστούχοι "εκτοξεύθηκαν" στις  240.150 και 227.100, αντίστοιχα, από 181.790 το σχ. έτος 2018-19 , κατά το οποίο έγινα κανονικά οι εξετάσεις.

Από το σχολικό έτος 2015-2016 η αύξηση των αριστούχων

“Κατακόρυφη” αύξηση των αριστούχων μαθητών στο Γυμνάσιο και Λύκειο παρατηρείται  από το σχολικό έτος 2015-2016.

Οι αριστούχοι μαθητές ανήλθαν το σχ έτος 2018-19 στους 181.790 από 158.500 που ήταν το σχολ. Έτος  2015-16.

Η αύξηση αυτή  οφείλεται στη  μείωση  των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο από το σχολικό έτος 2015-2016 σε 4 (από 12 για την Α΄ τάξη και 13 για τις Β΄ και Γ΄ τάξεις) και στο Γενικό Λύκειο σε 8 (από 12) για την Α΄ τάξη, σε 6 (από 16) για τη Β΄ τάξη και σε 4 (από 14) για τη Γ΄ τάξη .

Ειδικότερα

Πριν το σχολικό έτος 2015-2016, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις Γυμνασίου ήταν: α) για την Α΄ τάξη Γυμνασίου 12, β)  για τη Β΄ τάξη Γυμνασίου 13 και γ) για τη Γ΄ τάξη Γυμνασίου 13.

Από το σχολικό έτος 2015-2016 και εξής, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για το Γυμνάσιο μειώθηκαν σε 4 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για την Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξη, σύμφωνα με το Π.Δ. 126/2016 (Α΄ 211): «Περί σχολικού και διδακτικού έτους και της αξιολόγησης των μαθητών του Γυμνασίου».

Παράλληλα, από το σχολικό έτος 2017-2018 και εξής: τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για τη Γ΄ τάξη Γενικού Λυκείου από 14 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα μειώθηκαν σε 4 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα (ν. 4540/2018, Α΄ 91 ).

Από το σχολικό έτος 2018-2019, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για την Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου από 12 μειώθηκαν σε 8, για τη Β΄ τάξη Γενικού Λυκείου, από 16 μειώθηκαν σε 6 (ν. 4610/2019, Α΄ 70).

Τα  βραβεία

Αριστείο Προόδου  χορηγείται στους αριστούχους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου κατά την Εορτή της Σημαίας ( σ.σ. είναι ενταγμένη στην εορτή της 28ης Οκτωβρίου), ενώ στους    μαθητές  οι οποίοι έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση της επίδοσης τους, απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης».

Ειδικότερα:

Στους/στις μαθητές/τριες που επιτυγχάνουν βαθμό ετήσιας προόδου «άριστα» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Αριστείο Προόδου».

Στους/στις μαθητές/τριες κάθε τμήματος που επιτυγχάνουν τον μεγαλύτερο βαθμό ετήσιας προόδου και διαγωγή «εξαιρετική» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Βραβείο Προόδου». Σε περίπτωση ισοβαθμίας το «Βραβείο Προόδου» απονέμεται σε όλους/ες τους μαθητές/τριες που ισοβάθμισαν.

Στους/στις μαθητές/τριες οι οποίοι/ες έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση της επίδοσης τους, απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης».

Στους/στις μαθητές/τριες που διακρίνονται για ιδιαίτερες πράξεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς και για πράξεις που εκφράζουν πνεύμα ανιδιοτελούς φιλαλληλίας απονέμεται ειδικός έπαινος.

Σχόλια (4)

Alexandros
|

Κρίνοντας τις βαθμολογίες των Πανελληνίων και τη φοιτητική διαρροή, η αριστεία γίνεται.....αχρηστεία.....

@Νικος
|

Οι 180.000 αριστούχοι δεν είναι όλοι μαθητές της γ λυκείου. Ο αριθμός αφορά τους μαθητές γυμνασίου - λυκείου. Και όπως ειπώθηκε από άλλον σχολιαστή η δυσκολία των μαθημάτων του γυμνασίου είναι σαφώς μικρότερη έναντι αυτής των μαθημάτων του λυκείου. Επιπλέον αριστείο δίνεται πλέον σε όσους έχουν πάνω από 18 ενώ παλαιότερα ήταν πάνω από 18 μισό.

Διαφορά απαιτήσεων Γυμνασίου και Λυκείου
|

Η ύλη του Γυμνασίου είναι πολύ πιο εύκολη και περιορισμένη σε σχέση με το Λύκειο, ειδικά στις τάξεις της Β' και της Γ' Λυκείου τα παιδιά «τρέχουν» να καλύψουν μεγάλο όγκο σε πολλά βασικά μαθήματα, όπως Φυσική και Μαθηματικά και Αρχαία Ελληνικά.

Επιπλέον, οι Πανελλαδικές εξετάσεις είναι *διαγωνισμός* για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, επομένως το ΑΡΙΣΤΑ είναι ακόμα πιο δύσκολο ακόμα και για επιμελείς τελειόφοιτους - δε συγκρίνεται ο βαθμός δυσκολίας με τις απλές προαγωγικές εξετάσεις για την επομένη τάξη.

Ο μέσος όρος στις απολυτήριες εξετάσεις Λυκείου στην Ελλα΄δα την τελευταία δεκαετία (με 4 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα) κυμαίνεται σταθερά στο 12-13, κάτι λογικό. Και στο εξωτερικό, τα αποτελέσματα στη Δευτεροβάθμια έχουν αντίστοιχη ποσοστιαία αναλογία, δηλαδή η άριστη βαθμολογία δεν είναι πια απλησίαστη.

Απολύτως φυσιολογικό οι αριστούχοι να μειώνονται όσο ανεβαίνουμε βαθμίδα και στο πανεπιστήμιο: Δεν είναι δυνατόν όλοι οι μαθητές που γράφουν 19 να γίνουν διδάκτορες σε μια επιστήμη, αυτό δε σημαίνει ότι δεν αξίζουν τον βαθμό που έγραψαν πριν χρόνια στο Λύκειο.

Νίκος
|

Ηθελα να ρωτήσω το Υπ. Παιδείας.
Πως εξηγείται 180.000 μαθητές να ειναι αριστούχοι με βαθμό μεγαλύτερο του 18,5 και στα ΑΕΙ με τις πανελλαδικές να εισάγονται μετα βίας μονο 60.000 φοιτητές, έχοντας αριστεύσει άς πούμε μονο το 2% των συμμετεχόντων στις πανελλαδικές. Οι υπόλοιποι αριστούχοι που βρίσκονται?
Μήπως κατι δεν πάει καλά σ' αυτές τις υπεραπλουστεύσεις του εκπαιδευτικού συστήματος των εξετάσεων ?

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ