ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

Σύμβουλοι Εκπαίδευσης: Οδηγία υπ. Παιδείας προς τα Συμβούλια Επιλογής να αποφασίσουν κατά την κρίση τους σε ενστάσεις υποψηφίων

Κοντά στις γιορτές των Χριστουγέννων η ολοκλήρωση της μοριοδότησης
Δημοσίευση: 24/11/2022
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

"Μουδιασμένα" είναι μέλη των Συμβουλίων Επιλογής των Συμβούλων Εκπαίδευσης  μετά τις απαντήσεις που έλαβαν στη "βροχή" ερωτήσεων που έκαναν πριν μερικές εβδομάδες.

Κι αυτό διότι:

  • Για    ένα μέρος των ερωτήσεων των Συμβουλίων Επιλογής   δίνονται συγκεκριμένες και σαφείς απαντήσεις.
  • Για ένα άλλο μέρος των ερωτήσεων , κυρίως εκεί που υπάρχει "κενό νόμου",  οι  απαντήσεις του υπουργείου Παιδείας είναι αποφασίστε κατά την  κρίση σας.

Το "κενό του νόμου" αλλά και η μη κάλυψη του υπουργείου προς τα Συμβούλια Επιλογής, με συγκεκριμένες οδηγίες,  σε ενστάσεις  με σφραγίδα δικηγόρου που κατέθεσαν υποψήφιοι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης, "φρενάρουν" την ολοκλήρωση   της διαδικασίας, σχετικά με την εξέταση των 950 ενστάσεων.

Από την επικοινωνία του esos με μέλη των Συμβουλίων Επιλογής προέκυψε η διαπίστωση ότι η ολοκλήρωση εξέτασης των ενστάσεων και η ανακοίνωση της οριστικής μοριοδότησης των Συμβούλων Εκπαίδευσης θα γίνει  κοντά στις γιορτές των Χριστουγέννων και στη συνέχεια θα ακολουθήσουν οι Συνεντεύξεις.

Έτσι η οδηγία της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως προς τα Συμβούλια Επιλογής να ολοκληρώσουν τη μοριοδότηση και τις Συνεντεύξεις των  υποψηφίων Συμβούλων Εκπαίδευσης , πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων, εκτιμάται ότι δεν θα υλοποιηθεί και η διαδικασία θα μεταφερθεί για το 2023.

Η διαδικασία επιλογής των Συμβούλων Εκπαίδευσης ξεκίνησε τον περασμένο Απρίλιο.

Σχόλια (60)

 
Ναι, το ΕΚΑΒ παρακαλώ?
26 Νοε 2022 15:26

@Πλατάρος Γιάννης 25 Νοε 2022 15:32
Επανάληψη στο ορθό
Για το 2.
- Ένα δυστύχημα.... γίνεται ακούσια.

 
Ναι, το ΕΚΑΒ παρακαλώ?
26 Νοε 2022 12:49

@Πλατάρος Γιάννης 25 Νοε 2022 15:32
Για το 1.
- Οι νόμοι δεν κρίνονται για τις προθέσεις τους αλλά για την εφαρμογή τους και για τα αποτελέσματα που παράγουν. Κι εδώ έχουμε ένα νόμο, που δεν μπορεί καν να εφαρμοστεί.
- Συμπεράσματα για το ρόλο-σημασία της συνέντευξης στο συγκεκριμένο νόμο, δεν μπορούν να εξαχθούν α) με μόλις 350 αξιολογούμενους ΔΔΕ-ΔΠΕ σε αυτή και β) με βαθμολογίες συνεντεύξεων που δεν "είδαμε", έστω και γι' αυτούς τους λίγους. Μόνο θεωρητικές και υποκειμενικές εκτιμήσεις-εικασίες-υποθέσεις μπορούν να γίνουν.

Για το 2.
- Ένα δυστύχημα.... γίνεται εκούσια. Οι παραλήψεις(κενά νόμου), οι ασάφειες και οι στρεβλώσεις σε ένα νόμο που προετοιμαζόταν 2,5 χρόνια, δεν μπορεί να οφείλονται σε δυστύχημα.
- Έχετε γράψει ένα βιβλίο-τόμο για το νόμο αλλά δεν θυμάμαι να είδα πουθενά, ούτε μια λέξη-εξήγηση-υπόθεση.... ΓΙΑΤΙ άραγε δεν υπήρξε ΠΟΤΕ "ούτε ΜΙΑ ΑΡΑΔΑ διευκρινήσεων"??? Κι αυτό δυστύχημα?

Για το 3.
- Το καλύτερο αυτοκίνητο είναι εκείνο, που σε πάει σε εύλογο χρόνο από το σημείο α στο σημείο β. Και Rolls Royce να είναι λοιπόν, εάν επί 4 χρόνια κάνει κύκλους γύρω από το σημείο α.... ε τότε πας και με τα πόδια.
- Η καλύτερη ομελέτα επίσης, είναι αυτή που κάνει η θεία μου η Τούλα στο χωριό. Αυγά ημέρας, φρέσκο βούτυρο, αλάτι-πιπέρι και φυσικά, μαντεμένιο τηγάνι στη φωτιά. Εάν πχ ο Master chef βάζει μέσα μπούκοβο, σαφράν, κρόκο, τρούφα, αυγοτάραχο, στρείδια, μύδια και παστουρμά.... τότε και ομελέτα δεν είναι και δύσκολα τρώγεται και θα κοστίσει περίπου.... όσο και οι πλατφόρμες....

Για το 4. και 5.
"Πολιτικές επιλογές", "πολιτικός χρόνος", "πολιτικό κόστος" και γενικά, όταν η πολιτική "μπλέκεται" σε κρίσεις-επιλογές-αξιολογήσεις στελεχών, μάλλον κάτι δεν πάει καλά.... και φοβάμαι ότι θα έχουμε κι άλλα "δυστυχήματα"....

 
Προβληματισμένος
26 Νοε 2022 11:37

Φοβάμαι ότι αν θελήσουμε να μπούμε για λίγο στη θέση των μελών των συμβουλίων επιλογής δεν θα νιώσουμε καθόλου άνετα.
Με πρόθεση να διευκολύνουν τη διαδικασία ή από υπηρεσιακή υποχρέωση, βρέθηκαν να συμμετέχουν σε αυτή τη διαδικασία.
Στην πορεία να ανακάλυψαν ότι από το υπουργείο δεν έχουν διευκρινιστικές οδηγίες που θα είναι κοινές και θα έχουν νομική τεκμηρίωση, ενώ πολλοί υποψήφιοι έχουν καταθέσει ενστάσεις που τις υποστηρίζουν με νομικά επιχειρήματα.
Το υπουργείο πιέζει και ζητάει την άμεση εξέλιξη της διαδικασίας, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η "εκδίκαση" των ενστάσεων υποβάλει όλα τα μέλη των συμβουλίων στην εξατομικευμένη ανάληψη ευθύνης χωρίς να μπορούν να επικαλεστούν άγνοια ή παράλειψη.
Μια "εύκολη" λύση θα ήταν να αποδεχτούν τις περισσότερες ενστάσεις που αφορούν θέματα στη γκρίζα ζώνη, όμως αυτό θα οδηγούσε σε αντιπαράθεση με τους θιγόμενους που βλέπουν συνυποψήφιους να αλλάζουν θέση στην κατάταξη, ....
Για το θέμα της έκδοσης ερμηνευτικής εγκυκλίου από το υπουργείο, αυτή τη στιγμή, θα πρέπει να σκεφτούμε ότι οι υποψήφιοι που στην αρχική μοριοδότηση είχαν λάβει μόρια που θα τους αφαιρεθούν με βάση την εγκύκλιο που θα εκδοθεί εκ των υστέρων, θα προσβάλουν την απόφαση θεωρώντας ότι τους στερήθηκε το δικαίωμα της ένστασης.
Πραγματικά δεν ζηλεύω τα μέλη των συμβουλίων.

 
Παπαστράτος
26 Νοε 2022 10:24

Οι εκλογές είναι κοντά ...

 
Πλατάρος Γιάννης
25 Νοε 2022 23:00

@ ΡΑΤ
Σου απαντάω σε όλα , αν και δεν ξέρω γιατί θες να σου απαντήσω εγώ προσωπικά:
ΕΡΩΤΗΜΑ:

1. Ο νόμος επιλογής στελεχών, είναι ο χειρότερος από την άποψη πως μετράει πρώτη φορά τόσα άχρηστα προσόντα εξειδικευμένα σε όσους ασχολούνται με την διδασκαλία σε πανεπιστήμια (αποσπασμένοι και εκ της φύσεως έχουν την ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ με ISBN), αποσπασμένων σε γραφεία υπουργών και γενικά όσων δεν είναι στα σχολεία.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
ISSN είναι τα μονοσήμαντα αναγνωριστικά των περιοδικών και των πρακτικών συνεδρίων που πρέπει να έχουν ΟΛΑ τα καλά Στελέχη, όψι μόνο οι Πανεπιστημιακοί.
Ο συμπερασμός σου για τον χειρότερο νόμο είναι για συνέλευση ή καφενείο. Εδώ είμαστε θαμώνες καφενείου, οπότε δόκιμος....
ΕΡΩΤΗΜΑ:
2. Με αυτόν τον νόμο δεν εξεδόθη ούτε μια εφαρμοστική εγκύκλιος γιατί αυτοί που πρόσθεσαν αυτά τα κριτήρια θα φωτογράφιζαν τον εαυτό τους και θα γινόντουσαν γνωστοί.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Οι εγκύκλιοι, δεν έχουν συντάκτες , μόνο υπογράφουσα Υπουργό και ονοματεπώνυμο υπαλλήλων για «Πληροφορίες εγγράφου» Κανείς δεν ξέρει τους συντάκτες . ή τους ξέρουν ελάχιστοι έσωθεν...
ΕΡΩΤΗΣΗ:
3. κ. Πλατάρε μπορείτε να μας πείτε αν και πολυπράγμων πόσους μήνες έχετε αυτόνομη διδακτική διδασκαλία σε ΑΕΙ??

Έχω αυτόνομο διδακτικό έργο σε ΑΕΙ-ΤΕΙ, 0έτη, 0 μήνες, 0 μέρες.
Δεν ενδιαφέρει κανέναν . Ούτε γιατί ρωτάς. Ξέρω άλλους συναδέλφους μας που έχουν. Δεν ξέρω τι άλλο υπονοείς. Δεν έχω «αυτόνομο διδακτικό έργο σε ΑΕΙ», έχω συναφές προσόν 640+ ώρες ως επιμορφωτής σε ΙΕΠ, Διόφαντο κτλ Παίρνω από κει τα μόρια ....

ΕΡΩΤΗΣΗ:
4. Πριν 6 χρόνια μετράγανε όλα σεμινάρια και επιμορφώσεις 200, 300, 800 ωρών που δίνανε τα ΚΕΚ με πιστοποίηση ΕΟΠΠΕΠ, και τα οποία οι συνάδελφοι τα πλήρωσαν αδρά. Οι άριστοι τώρα θέλουν μόνο πληρωμένα από τα ΑΕΙ !!!, βρήκαν νέο τρόπο για πληρώσουν τους κακοπληρωμένους καθηγητές πανεπιστημίων….

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Ανενημέρωτος, με μη επικαιροποιημένες γνώσεις αγαπητέ ΡΑΤ....
Υπάρχουν ετήσια σεμινάρια 300+ ωρών (συνιστώ μόνο 400+ ωρών πλέον) πάμφθηνα πλέον . Παλια΄ ήταν πανάκριβα. Τώρα έπεσαν οι τιμές κατακόρυφα!
Η γνώση των ΑΕΙ, είναι εξ ορισμού επικαιροποιημένη και αυθεντική. Δεν το ξέρεις;
Υπάρχουν εύκολα και δύσκολα προγράμματα , ενδιαφέροντα και μη.
Για όσους θέλουν ουσία, συνιστώ ετήσια μεταπτυχιακή ενότητα από πρόγραμμα του ΕΑΠ.

ΕΡΩΤΗΣΗ (;)
5. Βγει δεν βγει η εγκύκλιος τα δικαστήρια είναι η μόνη λύση. Άλλωστε δεν βλέπω και κανέναν να υπερασπίζετε αυτόν τον νόμο.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Τον νόμο, ως «πολυπράγνων που είμαι» , τον υπερασπίζομαι για καθαρά ιδεολογικούς λόγους ( μη κομματικούς για να μην μπερδευτείτε!)
Τα πάντα επιλύονται με έκδοση πολυσέλιδης εφαρμοστικής εγκυκλίου και προχωρούν όλα τα Συμβούλια ΟΜΟΙΟΜΟΡΦΑ, (=δίκαια)
Αν δεν βγει σε λογικό συντομότατο χρόνο, απλώς δεν θα γίνουν επιλογές ΔΣΜ, σύμφωνα με την αίσθηση των πραγμάτων που διαμορφώνω, από τις εδώ και άλλες πληροφορίες.

Ρωτήστε με ό,τι θέλετε, αλλά να ενδιαφέρουν όλους ή τους περισσότερους οι ερωτήσεις και οι όποιες απαντήσεις.

 
PAT
25 Νοε 2022 18:28

@Πλατάρος Γιάννης
1. Ο νόμος επιλογής στελεχών, είναι ο χειρότερος από την άποψη πως μετράει πρώτη φορά τόσα άχρηστα προσόντα εξειδικευμένα σε όσους ασχολούνται με την διδασκαλία σε πανεπιστήμια (αποσπασμένοι και εκ της φύσεως έχουν την ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ με ISBN), αποσπασμένων σε γραφεία υπουργών και γενικά όσων δεν είναι στα σχολεία.
2. Με αυτόν τον νόμο δεν εξεδόθη ούτε μια εφαρμοστική εγκύκλιο γιατί αυτοί που πρόσθεσαν αυτά τα κριτήρια θα φωτογράφιζαν τον εαυτό τους και θα γινόντουσαν γνωστοί.
3. κ. Πλατάρε μπορείτε να μας πείτε αν και πολυπράγμων πόσους μήνες έχετε αυτόνομη διδακτική διδασκαλία σε ΑΕΙ??
4. Πριν 6 χρόνια μετράγανε όλα σεμινάρια και επιμορφώσεις 200, 300, 800 ωρών που δίνανε τα ΚΕΚ με πιστοποίηση ΕΟΠΠΕΠ, και τα οποία οι συνάδελφοι τα πλήρωσαν αδρά. Οι άριστοι τώρα θέλουν μόνο πληρωμένα από τα ΑΕΙ !!!, βρήκαν νέο τρόπο για πληρώσουν τους κακοπληρωμένους καθηγητές πανεπιστημίων….
5. Βγει δεν βγει η εγκύκλιος τα δικαστήρια είναι η μόνη λύση. Άλλωστε δεν βλέπω και κανέναν να υπερασπίζετε αυτόν τον νόμο.

 
Πλατάρος Γιάννης
25 Νοε 2022 15:32

@ προς όλους τους σχολιογράφους συναδέλφους:

1. Ο νόμος επιλογής στελεχών, είναι ο καλύτερος από την άποψη της πρόθεσης να μετράει πρώτη φορά τόσα πολλά εκπαιδευτικά προσόντα. Σε συνδυασμό με την μη κεντρική θέση, περιθωριοποίηση της «αμαρτωλής» συνέντευξης. Εκεί έγκειται η ασύγκριτη υπεροχή του, σε σχέση με οτιδήποτε προγενέστερο.
2. Το τεράστιο δυστύχημα του νόμου είναι ότι δεν ήταν λεπτομερής «ειδικός νόμος» όπως θα έπρεπε να ήταν. Το δυστύχημα ήρετο με λεπτομερή εφαρμοστική εγκύκλιο που είναι ΑΥΤΟΝΟΗΤΗ ,για όλους τους νόμους επιλογής (και για τους πρότερους απλούς μη πολύπλοκους) και που όμως γι αυτόν, τον πιο πολύπλοκο νόμο, δεν εξεδόθη ούτε ΜΙΑ ΑΡΑΔΑ διευκρινήσεων!...
Το επεσήμανα 100 φορές. Περίμενα να το επισημάνει απλώς και ο λάλος (και λαύρος) συνδικαλισμός. Όμως ούτε ΚΙΧ! ....
Όπως καταλαβαίνετε , προσωπικά , δεν μπορώ να κάνω τίποτε άλλο, δεν έχω εξουσία....
3. Υπάρχουν τα πολλαπλώς διατυπούμενα παραδείγματα τύπου σύγκρισης των Έρασμους με το πτυχίο Νομικής. Η απάντηση είναι «αποκτήστε και σεις τα «εύκολα» εφόδια τύπου Έρασμους και πάρτε κι άλλα μόρια. Ουσιώδη κατά την εκτίμησή μου, ουσιώδη, όπως και το Διδακτορικό. Κριτική υπάρχει για τα πάντα. Το μόνο σοβαρό ουσιώδες επιχείρημα που στέκει, είναι ότι πολλοί αιφνιδιάστηκαν με το είδος των μοριοδοτούμενων προσόντων. Έπρεπε να είναι ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΥΠΟΨΙΑΣΜΕΝΟΙ! Ο Νόμος επιλογής για ΠΕΚΕΣ του Σύριζα είχε πολλά «νέα προσόντα» Δεν εφαρμόστηκε σε πιο κάτω στην ιεραρχία στελέχη και έτσι δεν τον μελέτησε ΣΧΕΔΟΝ ΚΑΝΕΝΑΣ.
Η Ν.Δ. τον εμπλούτισε σε πλήθος μοριοδοτούμενων. Άργησε μάλιστα να ψηφίσει τον νόμο και πολλοί αιφνιδιάστηκαν και εξ αυτού. Εγώ προσωπικά που είμαι πάντα μέσα στις κρίσεις από πολλά χρόνια αιφνιδιάστηκα ΛΙΓΟ. Άλλοι πολύ και και άλλοι πάρα πολύ. Προσθέσθε ότι υπάρχουν κι άλλα προσόντα που ΘΑ μπορούσαν να μετράνε και δεν μετράνε. Τα περισσότερα τα καλλιεργούσα τυχαία , κάποια προσόντα έτυχαν, κάποια δεν έτυχαν. Εν τω μεταξύ κάθε κόμμα (ή και το ίδιο κόμμα) αλλάζει το προσοντολόγιο κάθε τόσο. Όχι μόνο την αποτίμηση των προσόντων που είναι φούρνος του Χότζα, αλλά και το φάσμα των προσόντων. Στο τελευταίο θέμα είμαστε χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας ...Δεν διορθώνεται με τίποτα αυτό. (Ο Συνδικαλισμός απέχει ΣΤΑΘΕΡΑ επί δεκαετίες απ΄ οτιδήποτε έχει σχέση με προσοντολόγιο κτλ.
4. Επαναδιατυπώνω την τελευταία αίσθηση που αποκομίζω από τα τεκταινόμενα:
«Αν δεν βγει ερμηνευτική -τριαντασέλιδη- εγκύκλιος, για τον νόμο, θα γίνουν μάλλον οι κρίσεις Σ.Ε., αλλά για ΔΣΜ, δεν το βλέπω, καθώς ο πολιτικός χρόνος τελειώνει και το εύλογο πολιτικό κόστος από την γκρίνια για την μοριοδότηση ΤΩΝ ΣΤΑΘΕΡΩΝ, θα είναι ΑΠΙΣΤΕΤΟ, ενώ ΑΝ γίνουν και οι συνεντεύξεις, θα είναι το πιο μικρό «από πάντα» (έβερ αρχαϊστί, ανέκαθεν Αγγλιστί)
5. Το κόστος από την έκδοση της εγκυκλίου είναι γνωστό: Θα την προσκομίσουν διάφοροι στα δικαστήρια για την προσωπική τους περίπτωση ένστασης. Υπάρχει όμως και η αντίστροφη λογική να την προσκομίσει η Διοίκηση (Τα Συμβούλια επιλογής ακριβέστερα) για υπεράσπιση των επιλογών τους....
Αν δεν εκτιμηθεί -κατά την γνώμη μου- ως ασυγκρίτως μείζον το πλεονέκτημα της τελευταίας (πολιτικής) επιλογής, εκτιμώ σαφέστατα ότι επιλογές ΔΣΜ δεν μπορούν να γίνουν για 15.000 θέσεις και διπλάσιους υποψήφιους...

 
Χρυσές δουλειές
25 Νοε 2022 13:15

@Καθηγητής 24 Νοε 2022 22:15
Με το "Όσο για αγωγές κλπ, τα μέλη των Συμβουλίων θα προσεύχονται να κατατεθούν, γιατί μόλις αθωωθούν θα κερδίσουν σίγουρα τις ανταγωγές" που γράφετε.... "προδήλως" νομίζω ότι "κλαίνε" όλοι οι δικηγόροι και οι δικαστές....
Άλλη δουλειά ΔΕΝ είχαν τα μέλη των Συμβουλίων....

 
@Πλατάρος Γιάννης
25 Νοε 2022 12:25

Κατ' αρχήν διαφαίνεται μια ''στροφή'' επί των εκτιμήσεων περί του ''καλυτερότερου'' νόμου;!

Κατά δεύτερον:
* Θα ρισκάρουν τα Συμβούλια ανακοίνωση μορίων με αντιφατική μοριοδότηση επί ΠΑΝΟΜΟΙΟΤΥΠΩΝ περιπτώσεων; Δεν ρισκάρουν, γι αυτό υπέβαλλαν ερωτήματα στον ΑΥΘΕΝΤΙΚΟ ΣΥΝΤΑΚΤΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ

Δυστυχέστατα, κατά την αρχική ανακοίνωση των μορίων υπήρχαν εξώφθαλμες και ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΝΤΙΦΑΤΙΚΟΤΑΤΕΣ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ επί ΠΑΝΟΜΟΙΟΤΥΠΩΝ περιπτώσεων!!!!!!
Τόσο μεταξύ συμβουλίων όσο και απολύτως ακατανόητα(!) και εντός των ίδιων συμβουλίων!!!!!
Αλλά, και σαφέστατα και σε σχέση με τα προηγούμενα συμβούλια επιλογής δ/ντών εκπαίδευσης!!!

Ο γρίφος περί του ''καλυτερότερου'' νόμου επιδέχεται δύο λύσεων:
ή δίνονται τα μόρια, τουλάχιστον αυτά που είχαν δοθεί και από τα προηγούμενα συμβούλια
ή οι δικηγόροι ''τρίβουν'' τα χέρια τους από τώρα!!!

ΥΓ
η εκ των υστέρων ερμηνευτική εγκύκλιος οδηγεί κατευθείαν στις δικαστικές αίθουσες
και υποψηφίους συμβούλους και υποψηφίους δ/ντές εκπαίδευσης που δεν έγιναν για αυτονόητους λόγους!!!

 
Freeman
25 Νοε 2022 11:35

Η όλη διαδικασία καταλήγει φιάσκο. Η αιτία αυτού είναι προφανώς ο νέος νόμος.
Για το νέο νόμο, πέραν της πληθώρας των κριτηρίων και της απροσδιοριστίας των αντίστοιχων αποδεικτικών τεκμηρίωσης θα ήθελα να επισημάνω τα παρακάτω:
1) Είναι εξαιρετικά "ευρηματικός" ως προς τα κριτήρια μοριοδότησης ανατρέποντας αξίες ετών στην εκπαίδευση. Ένα απλό παράδειγμα είναι η μοριοδότηση του διδακτορικού. Στον τελευταίο νόμος η "αξία" ενός διδακτορικού ήταν 6/30 της συνολικής, με το νέο νόμο είναι 6/55, δηλ. σχεδόν η μισή.
2) Εκτρέφει και ενθαρρύνει πρακτικές στα όρια της ηθικής από τη μεριά αρκετών εκπαιδευτικών, όπως δημοσιεύσεων σε περιοδικά ανεπαρκούς αξίας, έκδοση βιβλίων μηδενικής αξίας και ανταπόκρισης κ.α. Αντιμετωπίζει με το ίδιο τρόπο μια καρικατούρα ενός νηπίου με έναν πίνακα ζωγραφικής ενός μεγάλου ζωγράφου. Πλήρη ισοπέδωση!
3) Εξαναγκάζει τους εκπαιδευτικούς στην παρακολούθηση διαφόρων προγραμμάτων των πανεπιστημίων,πολλές φορές άνευ ενδιαφέροντος από τη μεριά τους, που πολλά από αυτά δεν έχουν και ιδιαίτερη πρακτική αξία στην εργασία τους. Προκύπτει μια οικονομική αφαίμαξη του κλάδου προς όφελος των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων(εσκεμμένα?)
4) Με την άλογη αύξηση των κριτηρίων αξιολόγησης δημιουργεί πολλές φορές αξιολογική κατάταξη, στηριζόμενη σε λάθος αξιακό πλαίσιο, στα όρια της προσβολής πολλών υποψηφίων.
Δυστυχώς για τον νόμο αυτό ισχύει το ¨ὤδινεν ὄρος καί ἔτεκεν μῦν¨, και μάλιστα τερατόμορφο.

 
DARMON
25 Νοε 2022 10:41

Ας υποθέσουμε οτι θα επιλεγούν οι νέοι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης σύντομα και θα αναλάβουν καθήκοντα. Πιστεύετε οτι θα μπορέσει να εφαρμοστεί ο νόμος 4823/21, που περιγράφει όλα τα καθήκοντά τους, επειδή δεν θα έχουν επιλεγεί ο περιφερειακός επόπτης και οι επόπτες εκπαίδευσης....οι οποίοι θα επιλεγούν αργότερα από τους διευθυντές....

 
PAT
25 Νοε 2022 08:36

@Κ.Α. 24 Νοε 2022 20:13
Δεν είπα τίποτα διαφορετικό από αυτό που λες. Δεν είναι αυτόματα παράβαση καθήκοντος αλλά όποιος θίγετε μπορεί να το κυνηγήσει στα ποινικά δικαστήρια τα οποία εφόσον συντρέχουν και οι τρεις προϋποθέσεις που είναι οφθαλμοφανές πως συνήθως συντρέχουν τα δικαστήρια θα πρέπει να το εξετάσουν σε ποινικό επίπεδο. Μέχρι να βγει η απόφαση είσαι όμηρος χωρίς να μπορείς να κάνεις τίποτα, με ότι αυτό συνεπάγεται υπηρεσιακά. Δυστυχώς όλοι ξέρουμε πόσο καιρό χρειάζεται η εκδίκαση αποφάσεων. Άλλο διοικητικά και άλλο ποινικά δικαστήρια.
Όσο για την αιτιολογημένη κρίση αυτή θα πρέπει να απαντηθεί στα δικαστήρια αν είναι σύννομη ή όχι και ο διάολος κρύβετε στις λεπτομέρειες των δικηγόρων.
Η αιτιολόγηση από το ΥΠΑΙΘ ζητήθηκε για να μην τεκμηριώνετε το ‘β) δόλος του δράστη, που περιέχει τη γνώση και τη θέληση είτε τη γνώση και αποδοχή της παραβάσεως των υπηρεσιακών του καθηκόντων (άμεσος ή ενδεχόμενος δόλος) ’ που προϋποθέτει ως αναγκαία προϋπόθεση ο ΑΡΕΙΟΣ ΠΑΓΟΣ για να είναι ποινικό αδίκημα.
Αν το συμβούλιο δεν αποδεχθεί την ένσταση τότε συντρέχει ότι υποδείχθηκε τη παράβαση και υπάρχει η γνώση, άρα υπάρχει λόγος να εξεταστεί από τα ποινικά δικαστήρια.
Κάποιος συνάδελφος δικηγόρος θα μπορούσε να μας διαφωτίσει περισσότερο.

 
Αχιλλέας
24 Νοε 2022 22:47

@Ένσταση
Το σχόλιο συναδέλφου "Στις ενστάσεις που έχουν γίνει για την εξ ουρανού εμφάνιση στους τελικούς πίνακες των «δεκτών υποψηφίων συμβούλων» προσώπων που δεν είχαν συμπεριληφθεί στους «αρχικούς πίνακες» (δεκτών, μη δεκτών, μη δεκτών λόγω γλώσσας) τι πρόκειται να αποφασίσουν τα συμβούλια;"

είναι μια πολύ σημαντική παρατήρηση και απαιτείται επανόρθωση για λόγους νομιμότητας και εγκυρότητας της όλης διαδικασίας, αποβάλλοντας τα συμβούλια επιλογής από τους πίνακες τους υποψήφιους που εμφανίζονται στη μέση της διαδικασίας να λαμβάνουν μοριοδότηση, χωρίς να υπάρχουν οι αριθμοί πρωτοκόλλου της αίτησής τους στους αρχικούς πίνακες (δεκτών, μη δεκτών, μη δεκτών χωρίς ξένη γλώσσα) σαν να έχουν παρεισφρήσει με τρόπο μη έγκαιρο και μη έγκυρο στους πίνακες μοριοδότησης.

Από έρευνά μου στους πίνακες ισχύει η παρατήρηση του συναδέλφου για οκτώ υποψηφίους στους πίνακες όλων των συμβουλίων εκτός από έναν πίνακα. Μια ενεργής νάρκη που ίσως τινάξει στον αέρα όλη τη διαδικασία επιλογής ΣΕ ή υπάρχει νόμιμη αιτιολόγηση/εξήγηση;

 
Θα πάθω κρίση....
24 Νοε 2022 22:28

@Υπερβάλετε λίγο
Σωστάαα.... φαντάζομαι ότι κι εσείς στη δουλειά σας, σύμφωνα με τη δική σας κρίση πράττετε-ενεργείτε.... κι όχι με νόμους-Υ.Α.-εγκυκλίους κλπ....

 
Καθηγητής
24 Νοε 2022 22:15

Ηρεμία παιδιά...εδώ δεν καταδικάστηκε κανείς για τον προδήλως αντισυνταγματικό νόμο του ΣΥΡΙΖΑ. Απλά, μερικοί υποψήφιοι ΣΕΕ και Διευθυντές Εκπαίδευσης δικαιώθηκαν μέχρι και πριν λίγους μήνες. Κάθε υπηρεσιακό συμβούλιο αν κρίνει όλους μοριοδοτώντας ομοίως όλες τις περιπτώσεις, αποδεικνύει ότι δεν έχει δόλο. Όταν έχει τεκμηριώσει τη θέση του, κανείς από τα μέλη του Συμβουλίου δεν κινδυνεύει να καταδικαστεί. Όποιος θεωρεί ότι αδικήθηκε, μπορεί να προσφύγει στα διοικητικά Δικαστήρια και να δικαιωθεί. Όσο για αγωγές κλπ, τα μέλη των Συμβουλίων θα προσεύχονται να κατατεθούν, γιατί μόλις αθωωθούν θα κερδίσουν σίγουρα τις ανταγωγές.

 
Master.... peace
24 Νοε 2022 22:14

@Πλατάρος Γιάννης 24 Νοε 2022 15:43
"να εκδοθεί ερμηνευτική εγκύκλιος"....
Πότε επιτέλους θα κατανοήσετε, ότι ούτε οι ίδιοι που συνέταξαν το νόμο, ΔΕΝ γνωρίζουν τις οδηγίες χρήσης.... για το αριστούργημα που δημιούργησαν....
Το είπα αρκετές φορές. Έφτιαξαν ένα αεροπλάνο με 19 φτερά, που ούτε και οι ίδιοι ξέρουν.... εάν και πώς πετάει....

 
ΓΡΗΓΟΡΗΣ
24 Νοε 2022 21:46

Τα συμβούλια επιλογής είναι συλλογικά όργανα ανεξάρτητα και αποφασίζουν σε συνεδρίαση με εισήγηση του πρόεδρου και αιτιολογημένες προτάσεις. Έχουν την αποκλειστική ευθύνη σε όλες τις διαδικασίες κατάρτισης πινάκων, ενστάσεων και επιλογής. Διέπονται από τη νομοθεσία του κώδικα διοικητικής διαδικασίας και οι αποφάσεις τους ελέγχονται μόνο από διοικητικά δικαστήρια. Όλα τα μέλη των συμβουλίων επιλογής επιλέχθηκαν κατόπιν αίτησής τους, άρα γνώριζαν τη νομοθεσία, τη διαδικασία και το έργο που θα επιτελέσουν. Καλή τύχη και καλά ξεμπερδέματα.

 
Καραμήτρος Β.
24 Νοε 2022 21:43

Ένας υποψήφιος που έκανε ένσταση μέσω πληρεξουσίου δικηγόρου δεν υπάρχει περίπτωση αν δεν δικαιωθεί να μην προσφύγει στο δικαστήριο. Το γνωρίζουν αυτό τα Συμβούλια γι' αυτό και ζήτησαν νομική υποστήριξη, αλλά απάντηση δεν πήραν! Τυχεροί όσοι παραιτήθηκαν...

 
111
24 Νοε 2022 21:28

ΑΝ ΔΕΝ ΓΙΝΟΥΝ ΚΡΙΣΕΙΣ ΔΣΜ ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΔΙΑΛΥΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. ΘΑ ΤΙΝΑΧΘΕΙ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ ΟΛΟ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ. ΑΝΤΕ ΒΡΕ ΒΙΒΑ ΘΕΑΤΡΙΝΕ

 
@υπερβάλλετε λίγο
24 Νοε 2022 20:42

Δηλαδή στις προηγούμενες κρίσεις των ΔΠΕ-ΔΔΕ που δεν υπήρχε καν απάντηση σε ενστάσεις ή αιτήσεις θεραπείας, όπως ορίζει ρητά ο νόμος, θεωρείτε ότι υπήρξε δόλος ή όχι;

 
ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ
24 Νοε 2022 20:22

1) τρίτο πτυχίο: μία (1) μονάδα. ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΠΤΥΧΙΑ;

2) συμμετοχή σε καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα ή δράσεις που χρηματοδοτούνται εν όλω ή εν μέρει από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.) ή διεθνείς οργανισμούς όπως Lingua, Σωκράτης, Comenius, Erasmus/Erasmus+, Leonardo da Vinci, eTwinning, Model United Nations (M.U.N.), European Youth Parliament (EYP), Euroscola, Βουλή των Εφήβων ή σε δράσεις κοινού ενδιαφέροντος ολιγομελούς ομάδας εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, εφόσον οδηγεί σε υλοποίηση δράσεων ή σε πανελλήνιους ή διεθνείς μαθητικούς διαγωνισμούς: μία (1) μονάδα ανά πρόγραμμα, δράση ή διαγωνισμό και έως τρεις (3) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο. ΜΕ ΠΟΙΟΝ ΤΡΟΠΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝΟΝΤΑΙ;

3) Άσκηση αυτοδύναμου διδακτικού έργου σε Α.Ε.Ι. Ανώτατα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Τ.Ε.Ι.), Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.) διάρκειας ενός τουλάχιστον ακαδημαϊκού εξαμήνου, σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου 29 του ν. 4009/2011 (Α΄195), συμπεριλαμβανομένου του προγράμματος απόκτησης Ακαδημαϊκής Διδακτικής Εμπειρίας σε Νέους Επιστήμονες Κατόχους Διδακτορικού, το άρθρο 4 του ν. 2552/1997 (Α΄ 266), το άρθρο 5 του π.δ. 407/1980 (Α΄ 112), το άρθρο 19 του ν. 1404/1983 (Α΄ 173) ή με απόφαση του αρμόδιου οργάνου: 0,50 μονάδες ανά ακαδημαϊκό εξάμηνο. ΠΩΣ ΚΑΙ ΤΙ;

4) άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ.: 0,50 μονάδες ανά διδακτικό έτος, για το οποίο ο υποψήφιος έχει αξιολογηθεί θετικά. Η μοριοδότηση της παρούσας υποπερίπτωσης προσαυξάνει τη μοριοδότηση της υποπερ. αα). ΑΠΟ ΠΟΤΕ ΙΣΧΥΕΙ ; ΜΗΠΩΣ ΟΙ ΚΡΙΣΕΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΝΤΕ;

 
δελτίο καιρού
24 Νοε 2022 20:19

... βροχή προβλέπονται οι παραιτήσεις από τα συμβούλια...

 
Κ.Α.
24 Νοε 2022 20:13

@ PAT, 24 Νοε 2022 19:43
Κάνεις πολύ μεγάλο λάθος να νομίζεις ότι η κάθε ένσταση καθιστά αυτομάτως τα μέλη του Συμβουλίου, προς το οποίο υποβάλλεται η ένσταση, υπόλογα για παράβαση καθήκοντος! Τότε όλα τα μέλη ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ και άλλα παρόμοια θα έπρεπε να είναι φυλακή!!!
Η παράβαση καθήκοντος δεν αφορά στην αιτιολογημένη κρίση ενός Συμβουλίου είτε την αρχική (π.χ. μοριοδότηση) είτε την δεύτερη (π.χ. απάντηση σε ένσταση). Για αυτό το λόγο έχει δίκιο ο σχολιαστής "Υπερβάλετε λίγο, 24 Νοε 2022 19:48". Σαφώς και τα Συμβούλια μπορούν να ολοκληρώσουν τη διαδικασία μοριοδότησης κατά την κρίση τους, αφού έργο των Συμβουλίων είναι να αποφαίνονται επί των αιτήσεων που εξετάζουν με βάση τις διατάξεις του ισχύοντος νόμου αλλά και με βάση την κρίση τους. Και σαφώς χωρίς φόβο και πάθος... Η ουσία βρίσκεται στην "αιτιολογημένη κρίση" και επ' αυτής της αιτιολόγησης ζητήθηκε νομική στήριξη που, όπως φαίνεται, δόθηκε μερικώς από το ΥΠΑΙΘ.

 
Στράτος
24 Νοε 2022 19:55

Αγαπητέ Γιάννη Πλατάρο, όχι «παντί κόστος». Τέτοιο ορθογραφικό λάθος δεν αρμόζει σε υποψήφιο Σύμβουλο Εκπαίδευσης κι ας μην γίνεις Σύμβουλος Φιλολόγων. Βρες τη σωστή ορθογραφία όταν το ξαναγράψεις. Ή μπορείς να το γράψεις στα νέα ελληνικά: με κάθε κόστος.

 
Υπερβάλετε λίγο
24 Νοε 2022 19:48

Και αν πάρουν αποφάσεις κατά κρίση τι έγινε ;
Θα τεκμηριώσουν το γιατί αποφάσισαν ότι αποφάσισαν
Και ας δικαιωθει οποίος θέλει στα διοικητικά εφετεία

Δεν είναι δολος αν υπάρχει τεκμηρίωση και ίδια απόφαση προς όλους τους υποψηφίους.

Είναι κρίση και δε θα βρεθεί κανείς να καταδικαστεί σε δικαστήριο

 
Στράτος
24 Νοε 2022 19:44

Όπως έχουν τα πράγματα ο παρών νόμος επιλογής στελεχών εκπαίδευσης κινδυνεύει να έχει μία πρωτοτυπία. Ενώ όλοι οι μέχρι σήμερα νόμοι εφαρμόστηκαν για μία μόνο φορά, αυτός ίσως δεν εφαρμοστεί ούτε μία φορά! Γιατί περισσότερο από βέβαιο είναι ότι με την πρώτη ευκαιρία (π.χ. νέα κυβέρνηση μετά τις εκλογές) θα υπάρξει νέος νόμος επιλογής στελεχών, σαφώς απλούστερος και με λιγότερα μοριοδοτούμενα προσόντα.

 
PAT
24 Νοε 2022 19:43

Αν υπάρχει ένσταση τότε υπάρχει παράβαση καθήκοντος, ποινικό αδίκημα, , από αυτούς που πήραν την απόφαση και όχι το υπουργείο !!! αυτό είναι το πρόβλημα..

Αριθμός 383/2017

ΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ

Ζ’ ΠΟΙΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ
Παράβαση καθήκοντος:
… Απαιτούνται α) παράβαση όχι απλού υπαλληλικού καθήκοντος, αλλά καθήκοντος της υπηρεσίας του υπαλλήλου, το οποίο καθορίζεται και επιβάλλεται στον υπάλληλο από το νόμο ή από διοικητική πράξη ή απορρέει από τις ιδιαίτερες οδηγίες της προϊσταμένης αρχής ή ενυπάρχει στην ίδια τη φύση της υπηρεσίας και αναφέρεται στην έκφραση από αυτόν της θελήσεως της πολιτείας, μέσα στον κύκλο των δημοσίων υποθέσεων και ενεργειών στις σχέσεις της απέναντι στους τρίτους,
β) δόλος του δράστη, που περιέχει τη γνώση και τη θέληση είτε τη γνώση και αποδοχή της παραβάσεως των υπηρεσιακών του καθηκόντων (άμεσος ή ενδεχόμενος δόλος) και
γ) σκοπός του δράστη, ως πρόσθετο στοιχείο της υποκειμενικής υποστάσεως του εγκλήματος αυτού, συνιστάμενος στην επιδίωξη του δράστη να προσπορίσει στον εαυτό του ή σε άλλον παράνομο όφελος ή να βλάψει το κράτος ή κάποιον άλλο, χωρίς να είναι αναγκαίο να επιτευχθεί η επιδιωχθείσα ωφέλεια ή βλάβη, η οποία μπορεί να είναι είτε υλική είτε ηθική.
Για να συντρέχει δε ο σκοπός αυτός πρέπει όχι μόνο η βούληση του δράστη να κατατείνει προς αυτόν, αλλά και η συμπεριφορά του, όπως αναπτύσσεται, να μπορεί αντικειμενικά να οδηγήσει στην επίτευξη του, αφού ο σκοπός να προσπορίσει στον εαυτό του ή σε άλλον παράνομο περιουσιακό όφελος ή για να βλάψει το κράτος ή κάποιον άλλον προϋποθέτει ότι η πράξη, όπως επιχειρείται από το δράστη, δύναται να οδηγήσει στην απόκτηση παράνομου οφέλους ή στην πρόκληση βλάβης τρίτου (αντικειμενικό στοιχείο).
Μεταξύ δε της αξιόποινης πράξεως της παραβάσεως καθήκοντος και του σκοπού οφέλους ή βλάβης πρέπει να υπάρχει αιτιώδης σχέση, ώστε η πράξη της παραβάσεως καθήκοντος, αν δεν είναι ο αποκλειστικός τρόπος, πάντως πρέπει να είναι ο πρόσφορος τρόπος περιποιήσεως του σκοπουμένου οφέλους ή βλάβης.
Σκοπός παράνομης ωφέλειας ή βλάβης συντρέχει όταν ο δράστης επιδιώκει με την παράβαση των υπηρεσιακών του καθηκόντων να επιφέρει την παράνομη ωφέλεια ή στη βλάβη και συγχρόνως όταν η υπηρεσιακή παράβαση είναι αντικειμενικά πρόσφορη να οδηγήσει στην ωφέλεια ή τη βλάβη με τον συγκεκριμένο τρόπο που σχεδιάστηκε και τελέστηκε από το δράστη, ο οποίος πρέπει να γνωρίζει την εν λόγω προσφορότητα.
Τέτοια προσφορότητα υπάρχει όταν η ωφέλεια ή η βλάβη που επιδιώκει ο δράστης μπορεί να πραγματωθεί μόνο με την παράβαση του συγκεκριμένου καθήκοντος ή και με την παράβαση αυτού.
Για την ολοκλήρωση του εγκλήματος του άρθρου 259 του ΠΚ δεν απαιτείται και να πραγματοποιηθεί η επιδιωκόμενη παράνομη ωφέλεια ή βλάβη.

 
Διευθυντής
24 Νοε 2022 19:39

Νέοι διευθυντές σχολείων τον Σεπτέμβριο του 2024. Θα δείτε.

 
Πιτσιφλής
24 Νοε 2022 19:25

Πάει το δασκαλογέννητο, πάει...
Η μητέρα το...

 
Δεσπότης Ευβοίης δουρικλυτός
24 Νοε 2022 19:13

Στα αλήθεια, περιμέναμε κάτι διαφορετικό από το να "βγάλει την ουρά του απέξω" το ΥΠΑΙΘ; Κατενάτσιο, πετάμε την μπάλα στην κερκίδα, ξαπλώνουμε θεατρινίστικα και στο χορτάρι για να περάσει ο χρόνος και να σφυρίξει ο διαιτητής.
Περιμένω εναγωνίως τον μόνιμο σχολιαστή του esos να καταθέσει τη γνώμη του! Για τον καλυτερότερο νόμο επιλογής όλων των εποχών, βεβαίως...βεβαίως...

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ