Χίλια πεντακόσια τμήματα Δημοτικών-Νηπιαγωγείων λειτουργούν κατά το τρέχον σχολικό έτος στα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά, σύμφωνα με στοιχεία τα οποία δημοσιοποίησε η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως.
Το αρχικό πρόγραμμα για το τρέχον σχολικό έτος, προέβλεπε τη λειτουργία 5.000 τμημάτων , αλλά τα 3.500 δεν λειτούργησαν , διότι, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν υπήρξε ενδιαφέρον από την πλευρά των γονέων.
Η απόφαση για το διευρυμένο ολοήμερο σχολείο έθετε την εξής προϋπόθεση:
Δημοτικά: Για τη συγκρότηση και λειτουργία τμήματος, στο οποίο θα εφαρμοσθεί το αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου απαιτείται εγγραφή τουλάχιστον : 1) του ενός τρίτου (1/3) των μαθητών στα μονοθέσια σχολεία, 2) οκτώ (8) μαθητών στα διθέσια έως και πενταθέσια σχολεία και 3) δέκα (10) μαθητών στα εξαθέσια και άνω σχολεία.
Νηπιαγωγεία: Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη λειτουργία της 5ης και 6ης διδακτικής ώρας του νέου προγράμματος ολοήμερου Νηπιαγωγείου για τα μονοθέσια νηπιαγωγεία είναι πέντε (5) νήπια/προνήπια, για τα διθέσια είναι επτά (7) νήπια/προνήπια και για τα τριθέσια και άνω είναι δέκα (10) νήπια/προνήπια.
- Δείτε εδώ τα 5.000 τμήματα στα οποία αρχική είχε προγραμματίσει το υπουργείο Παιδείας για να λειτουργήσει το διευρυμένο ωράριο, μέχρι στις 5:30 το απόγευμα.
- Δείτε εδώ το ωράριο
Υπενθυμίζεται ότι το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει δραστηριότητες όπως εκπαιδευτική ρομποτική, πειράματα, ρητορική τέχνη, ασφαλής και δημιουργική πλοήγηση στο Διαδίκτυο, αθλητισμός, παραδοσιακοί ή μοντέρνοι χοροί, εικαστικές τέχνες, χειροτεχνίες και κατασκευές, εκμάθηση μουσικών οργάνων.
Επίσης, προβλέπει επιπλέον χρόνος για μάθηση, μελέτη και παιχνίδι στο σχολείο.
Δεν υπήρξε ενδιαφέρον γιατί πολύ απλά δεν υπήρξε οργάνωση του διευρυμένου ολοήμερου προγράμματος. Τα παιδιά παρέμειναν παρκαρισμένα στο σχολείο χωρίς να κάνουν ούτε μία από τις δραστηριότητες που διαφημίζουν (βλέπε εκπαιδευτική ρομποτική, πειράματα, ρητορική τέχνη, ασφαλής και δημιουργική πλοήγηση στο Διαδίκτυο, αθλητισμός, παραδοσιακοί ή μοντέρνοι χοροί, εικαστικές τέχνες, χειροτεχνίες και κατασκευές, εκμάθηση μουσικών οργάνων) με χίλιες δύο δικαιολογίες όπως πολλά παιδιά, διαφορετικών ηλικιών, κτλ. Αν είχαν οργανωθεί και εφαρμοστεί έστω κάποιες από αυτές τις δραστηριότητες μπορεί να είχαν τραβήξει και την προσοχή και το ενδιαφέρον τόσο των παιδιών όσο και των γονιών που θα ένιωθαν ότι κάνον κάτι χρήσιμο παραμένοντας αυτές τις επιπλέον ώρες στο σχολείο.
Αντιθέτως, τα παιδιά τα άφηναν ελεύθερα να παίζουν στο προαύλιο και κανένας γονέας δεν ενημερώθηκε ποτέ για το τι δραστηριότητες γίνονται ή σκοπεύουν να εφαρμόσουν στο διευρυμένο ολοήμερο