Επέκταση ωραρίου στα Δημοτικά-Νηπιαγωγεία: 3.500 από τα 5.000 τμήματα δεν συγκέντρωσαν τον απαιτούμενο αριθμό μαθητών για να λειτουργήσουν

Δεν υπήρξε ενδιαφέρον από τους γονείς

03/01/2023

Άκουσε το άρθρο

Χίλια πεντακόσια τμήματα   Δημοτικών-Νηπιαγωγείων  λειτουργούν κατά το τρέχον σχολικό έτος στα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά, σύμφωνα με στοιχεία τα οποία δημοσιοποίησε η υπουργός  Παιδείας Ν. Κεραμέως.

Το αρχικό πρόγραμμα για το τρέχον σχολικό έτος, προέβλεπε τη λειτουργία 5.000 τμημάτων , αλλά τα 3.500 δεν λειτούργησαν , διότι, σύμφωνα με πληροφορίες,   δεν υπήρξε ενδιαφέρον από την πλευρά των γονέων.

Η απόφαση για το διευρυμένο ολοήμερο σχολείο έθετε την εξής προϋπόθεση:

Δημοτικά: Για τη συγκρότηση και λειτουργία τμήματος, στο οποίο θα εφαρμοσθεί το αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου απαιτείται εγγραφή τουλάχιστον : 1) του ενός τρίτου (1/3) των μαθητών στα μονοθέσια σχολεία, 2) οκτώ (8) μαθητών στα διθέσια έως και πενταθέσια σχολεία και 3) δέκα (10) μαθητών στα εξαθέσια και άνω σχολεία.

Νηπιαγωγεία: Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη λειτουργία της 5ης και 6ης διδακτικής ώρας του νέου   προγράμματος ολοήμερου Νηπιαγωγείου για τα μονοθέσια νηπιαγωγεία είναι πέντε (5) νήπια/προνήπια, για τα διθέσια είναι επτά (7) νήπια/προνήπια και για τα τριθέσια και άνω είναι δέκα (10) νήπια/προνήπια.

  •     Δείτε εδώ  τα 5.000 τμήματα στα οποία αρχική είχε προγραμματίσει το υπουργείο Παιδείας για να λειτουργήσει το διευρυμένο ωράριο, μέχρι στις 5:30 το απόγευμα.
  •     Δείτε εδώ το ωράριο

Υπενθυμίζεται ότι το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα   περιλαμβάνει δραστηριότητες όπως εκπαιδευτική ρομποτική, πειράματα, ρητορική τέχνη, ασφαλής και δημιουργική πλοήγηση στο Διαδίκτυο, αθλητισμός, παραδοσιακοί ή μοντέρνοι χοροί, εικαστικές τέχνες, χειροτεχνίες και κατασκευές, εκμάθηση μουσικών οργάνων. 

Επίσης, προβλέπει επιπλέον χρόνος για μάθηση, μελέτη και παιχνίδι στο σχολείο.
 

Σχόλια (26)

ΧΜ
|

Δεν υπήρξε ενδιαφέρον γιατί πολύ απλά δεν υπήρξε οργάνωση του διευρυμένου ολοήμερου προγράμματος. Τα παιδιά παρέμειναν παρκαρισμένα στο σχολείο χωρίς να κάνουν ούτε μία από τις δραστηριότητες που διαφημίζουν (βλέπε εκπαιδευτική ρομποτική, πειράματα, ρητορική τέχνη, ασφαλής και δημιουργική πλοήγηση στο Διαδίκτυο, αθλητισμός, παραδοσιακοί ή μοντέρνοι χοροί, εικαστικές τέχνες, χειροτεχνίες και κατασκευές, εκμάθηση μουσικών οργάνων) με χίλιες δύο δικαιολογίες όπως πολλά παιδιά, διαφορετικών ηλικιών, κτλ. Αν είχαν οργανωθεί και εφαρμοστεί έστω κάποιες από αυτές τις δραστηριότητες μπορεί να είχαν τραβήξει και την προσοχή και το ενδιαφέρον τόσο των παιδιών όσο και των γονιών που θα ένιωθαν ότι κάνον κάτι χρήσιμο παραμένοντας αυτές τις επιπλέον ώρες στο σχολείο.
Αντιθέτως, τα παιδιά τα άφηναν ελεύθερα να παίζουν στο προαύλιο και κανένας γονέας δεν ενημερώθηκε ποτέ για το τι δραστηριότητες γίνονται ή σκοπεύουν να εφαρμόσουν στο διευρυμένο ολοήμερο

Δεν υπάρχει
|

Να πω στον/στην κάτι που δεν ξέρεις
Έχουμε ενημερώσει τους γονείς ότι οι μαθητές μπορούν να επιστρέψουν στα σπίτια τους στο εξάωρο και να γραφτούν στο διευρυμένο δηλαδή από τις 4:00-5:30 για την δραστηριότητα που επιθυμούν και για οποία μέρα επιθυμούν, αλλά ξέρεις δεν υπάρχουν οι εκπαιδευτικοί για τις δραστηριότητες που ανακοίνωσε η Ν.Κ. γι' αυτό και δε λειτουργεί σωστά. Είναι μια εκπαιδευτικός και άλλοι από το πρωινό ωράριο που κάνουν μια μέρα ολοήμερο. Το νέο, διευρυμένο, αναβαθμισμένο ποιοτικά, ολοήμερο δεν υπάρχει.

Άννα Μαρία
|

Λέτε για επέκταση ωράριο εδώ στο Ανατολικό Θεσσαλονίκη δεν υπάρχει παιδικός σταθμός εδώ και τέσσερα χρόνια και δεν έχουμε πού να πάμε τα παιδιά μάς

11 ώρες στο σχολείο όρθια
|

Και χωρίς δυνατότητα να ξαπλώσουν, είναι τελικά too much και πάρα πολύ σκληρό, ειδικά για παιδιά..

Το κρυφό σχολειό
|

@Αλέξης 04 Ιαν 2023 20:06
Δεν θέλουμε να μας "λυσει" κανένας τίποτα.... Από τους άριστους νομικούς και τους οικονομολόγους του Χάρβαρντ θέλουμε να γλυτώσουμε, που δεν έχουν ιδέα τι είναι το Ελληνικό σχολείο. Το μπάχαλο στην εκπαίδευση εδώ και 3 χρόνια, ΔΕΝ έχει προηγούμενο μετά το 1821.....

Αλέξης
|

Μην ανησυχείτε. Θα σας τα λυσει όλα ο ΣΥΡΙΖΑ......

Ιωάννα
|

Γιατί να μη δημιουργηθεί και το ολονύχτιο πρόγραμμα έτσι όσοι πολίτες θέλουν να αφήνουν τα παιδιά τους. Εμάς οι γονείς μας πως μας μεγάλωσαν άραγε ενώ δούλευαν? Μην ξεχάσουμε όμως να κολλήσουμε βαρέα και ανθυγιεινά ένσημα στα σκληρά εργαζομενα παιδιά μας.

Ιωάννα
|

Γιατί να μη δημιουργηθεί και το ολονύχτιο πρόγραμμα έτσι όσοι πολίτες θέλουν να αφήνουν τα παιδιά τους. Εμάς οι γονείς μας πως μας μεγάλωσαν άραγε ενώ δούλευαν? Μην ξεχάσουμε όμως να κολλήσουμε βαρέα και ανθυγιεινά ένσημα στα σκληρά εργαζομενα παιδιά μας.

ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΜΑΥΡΙΔΗΣ
|

¨ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΒΑΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΜΕ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΝΑ " ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΟΡΑΜΑ" ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΤΟΤΕ ΧΑΜΕΝΟΙ ΕΊΝΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ.

Κάτι που δεν ξέρεις..
|

Κάτι το οποίο δεν έχει αναφερθεί είναι ότι οι μαθητές μπορούν να επιστρέψουν στα σπίτια τους στο εξάωρο και να γραφτούν στο διευρυμένο δηλαδή από τις 4:00-5:30 για την δραστηριότητα που επιθυμούν και για οποία μέρα επιθυμούν. Φυσικά αυτο δεν έχει επικοινωνήθει σωστά από τα σχολεία προς τους γονείς και έτσι δεν λειτούργησε όπως θα έπρεπε. Εξάλλου και στο ολοήμερο πρόγραμμα τα παιδιά που είναι γραμμένα δεν κάθονται όλες τις ημέρες έχουν το δικαίωμα αυτό.Με τον ιδιο τροπο λειτουργεί και το διευρυμένο ωραριο

Νikos
|

Αυτά παθαίνεις όταν λειτουργείς αυταρχικά και δεν ακούς την αγωνία και τους προβληματισμούς αυτών που θα υλοποιήσουν της ανοησίες που εξαγγελεις.

Πολλά παιδιά
|

έχουν φροντιστήρια αγγλικά, γυμναστική, χορό, ποδοο΄σφαιρο κλπ και δεν μπορούν να παραμείνουν.
Από την α΄λλη τα σχολεία ε΄ναι χώροι αφιλόξενοι και ακατάλληλοι για να κρατούν τα παιδιά τόσες ώρες....
Επίσης πρέπει το δημόσιο σχολείο να κερδίσει την εμπιστοσύνη των γονιών για πολλά πράγματα που ακόμα δεν την έχει..... (επίπεδο εκπαίδευσης, ασφάλεια, ενδιαφέρον πολιτείας για το σχολείο σαν κτίριο, ύπαρξη φυλάκων, μαγέιρων, υποδομών...κλπ)

ΣΤ
|

Πολύ καλά να πάθει η αστοχαστη. Της άξιζε. Και εις χειρότερα.

Κατρακ.Μελέτιος
|

Καλά. να. Πάθει Ζητά. όλο και περισσότερα. και δίνει. όλο. και λίγοτερα

Κριμα
|

Κριμα το παπατζιλικι ! Και δωσ του μπλα μπλα για τις δεξιοτητες, δως του μπλα μπλα για το κερδος που θα εχουν οι μικροι μαθητες , "παρκαρισμενοι" απτις 7 το πρωι στις ιδιες αιθουσες, με τα ιδια ρουχα κ παπουτσια που μαγικως οι αιθουσες μετατρεπονται απο διδασκαλιας , σε σιτησης , σε γυμναστηρια τις βροχερες μερες, σε τραπεζαριες, σε εκδηλωσεων, σε εργαστηρια φυσικης, σε βιβλιοθηκες ... Μαγικα !

Φ.Φ.Φ.
|

Αναμενόμενο
Προεκλογικά τερτίπια...για συγκίνηση της κοινωνίας.

Φανή Αττική
|

Χαχαχαχα εμείς οι δάσκαλοι γελάγαμε φυσικά όλο το καλοκαίρι...μ αυτές τις δήθεν καινοτομίες. Καλά τα σχέδια...αλλά θα πρέπει να έχουν αντίκρυσμα στο ελληνικό δημόσιο σχολείο. Να μπορούν να εφαρμοστούν.

Έπεσαν πολύ έξω...
|

Όταν δε γνωρίζεις το εκπαιδευτικό σύστημα εκ των έσω αλλά προσπαθείς με και(ε)νοτομίες να εντυπωσιάσεις αυτά παθαίνεις! Τελικά οι Έλληνες γονείς πήραν την κατάσταση στα χέρια τους, όχι που θα άφηναν τους άσχετους να ταλαιπωρήσουν τα παιδιά τους. Μπράβο!!!

Maik
|

δεν πειράζει
Προσληψεις να γινονται εστω κ με 1000 ευρω

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ
|

Καλή χρονιά
Άρα πλεονάζουν εκπαιδευτικοί πως εμφανίζονται ελλείψεις

Πολίτες
|

Το επιπλέον ωράριο πρέπει να έχει και χρησιμότητα. Δεν ξέρω αν έχει, έτσι όπως είναι διαμορφωμένο το πρόγραμμα.
Πάντως κέντρα μελέτης για προετοιμασία έχουν φυτρώσει σε όλη τη χώρα.
Η εκπαιδευτική κοινότητα οφείλει προτάσεις, ΕΦΙΚΤΕΣ , βελτίωσης και όχι άρνηση.
Στην τελική....ακόμη και φύλαξη.....θετική είναι για γονείς που δεν έχουν που να σφήσουν τα παιδιά τους μέχρι να επιστρέψουν από τη δουλειά τους.

Ρητορική.
|

Τη ρητορική στο σχολείο ποιος θα την έκανε; Οι δάσκαλοι έχουν πάρει μαθήματα ρητορικής; Εν πολλοίς δεν θα τους έλεγες ότι είναι και ο Δημοσθένης!

Λογικό
|

Άλλη μια πολιτική απόφαση χωρίς αίσθηση της πραγματικότητας. Τα μικρά παιδιά έχουν ανάγκη το οικογενειακό περιβάλλον και όχι το παρκάρισμα στο σχολείο. Για να μείνουν τα παιδιά όλη την ημέρα στο σχολείο θα πρέπει να δημιουργηθούν υποδομές. Δηλαδή να γκρεμιστούν τα υπάρχοντα σχολεία. Η υπουργός έχει την εντύπωση μάλλον ότι είναι κολέγια και στέλνοντας έναν διαδραστικό και ορισμένα PC (με ξεπερασμένες προδιαγραφές) όλα οκ. Ξοδεύονται εκατομμύρια για γενικές επιμορφώσεις (οι οποίες θα μπορούσαν να γίνουν χωρίς πολλά χρήματα σε επίπεδο σχολείου στα πλαίσια της αυτό αξιολόγησης) και για υποδομές τίποτα. Πληρώστε για υποδομές και για επιμορφωτικό και εκπαιδευτικό υλικό και όχι για εκθέσεις αξιολόγησης. Αυτές δεν πρόκειται να βελτιώσουν την παρεχόμενη γνώση.

Άριστα!
|

Άλλη μια και(ε)νοτομία!

ΒΑΓΓΕΛΗΣ
|

Αναμενόμενο, απλά οι συμβουλατορες του νομοσχεδίου δεν είχαν σχέση με την Εκπση για να ξέρουν ότι πολλοί λίγοι γονείς θα επέλεγαν τους ομιλους εξουθενώνοντας τα παιδιά τους.... .

Happy new year!!!
|

Ευτυχώς!!! Το ελληνικό σχολείο δεν έχει τις υποδομές ούτε τη φιλοσοφία για κάτι τέτοιο...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ