Τις θέσεις και τους προβληματισμούς της Συνόδου των Κοσμητόρων των Σχολών Θετικών Επιστημών , ως προς τα σημεία του νέου νόμου 4957/21.07.2022 (άρθρο 99) σχετικά με το θέμα του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας (άρθρο 99), έθεσαν οι Κοσμήτορες των Σχολών Θετικών Επιστημών των ΑΕΙ της χώρας , στη συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης, Καθηγητή κ. Οδυσσέα Ζώρα, παρουσία του Νομικού Συμβούλου του υπουργείου Γιάννη Σουφαλιδάκη.
Ο κ. Ζώρας ανέφερε ότι τα θέματα που συζητήθηκαν θα τεθούν υπόψη των θεσμικών οργάνων (ΕΘΑΑΕ και ΙΕΠ), ενόψει της έκδοσης των αποφάσεων ή/και των εγκυκλίων που αναμένονται.
Συγκεκριμένα, ενώ αναγνωρίστηκε ότι η πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια είναι αναγκαία και απαραίτητη για αποφοίτους των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων που επιθυμούν να σταδιοδρομήσουν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, η Σύνοδος των Κοσμητόρων των ΣΘΕ της χώρας θεωρεί ότι:
α) Οι μεταβατικές διατάξεις δεν λαμβάνουν καμία μέριμνα για όσους δεν θα αποφοιτήσουν έως την 31η/08/2023, ενώ έχουν παρακολουθήσει μαθήματα παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας ενταγμένα σε υφιστάμενα προγράμματα σπουδών. Δεν υπάρχει πρόβλεψη για πρωτοετείς που επέλεξαν Τμήματα και Σχολές με βάση τα δεδομένα του προηγούμενου νομικού πλαισίου (πριν την έναρξη ισχύος του νόμου 4957).
β) Θα πρέπει να υπάρξει θεσμική εκπροσώπηση και των Σχολών Θετικών Επιστημών στα όργανα διοίκησης και στην επιτροπή του νέου προγράμματος, καθώς το περιεχόμενο και η διδακτική αντικειμένων των Θετικών Επιστημών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση δεν είναι απαραίτητα αντικείμενο που θεραπεύουν οι Παιδαγωγικές Σχολές. Η σύνοδος θεωρεί ότι οι «καθηγητικές Σχολές» θα πρέπει να έχουν λόγο στη διαμόρφωση του προγράμματος.
γ) Θα πρέπει να προβλεφθεί και να ενθαρρυνθεί η αναγνώριση ειδικών μαθημάτων που αφορούν στη διδακτική του αντικειμένου των Θετικών Επιστημών, τα οποία ήδη προσφέρονται από τα οικεία προγράμματα σπουδών, μετά από αξιολόγηση της διεπιστημονικής επιτροπής του προγράμματος, έτσι ώστε να υπάρξει η ελάχιστη δυνατή αναστάτωση στα υφιστάμενα προγράμματα σπουδών.
δ) Θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα παρακολούθησης του προγράμματος με τη συμπλήρωση των 120 ECTS, καθώς διαφορετικά δημιουργείται ένα ασφυκτικό πλαίσιο για το τέταρτο έτος φοίτησης.
ε) Θα πρέπει να ληφθούν υπόψη στο αναμενόμενο πρότυπο πιστοποίησης από την ΕΘΑΑΕ οι ιδιαιτερότητες για την πρακτική άσκηση μαθημάτων με λίγες ώρες διδασκαλίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όπως είναι, για παράδειγμα, η Χημεία και η Γεωλογία.
στ) Θα πρέπει να ληφθεί ειδική μέριμνα για τον μεγάλο αριθμό φοιτητών και φοιτητριών που αναμένεται να ζητήσουν την παρακολούθηση του νέου προγράμματος.
Στη συνάντηση ήταν παρόντες οι Κοσμήτορες:
- Εμμανουήλ Ιωάννης, Σχολή Θετικών Επιστημών ΕΚΠΑ
- Κουρκουλής Σταύρος, Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών ΕΜΠ Ξανθόπουλος Στυλιανός, Σχολή Θετικών Επιστημών Παν. Αιγαίου
- Παπαθεοδώρου Γεώργιος, Σχολή Θετικών Επιστημών Παν. Πατρών
- Στρατάκης Εμμανουήλ, Σχολή Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών Παν. Κρήτης
- Χαραλάμπους Χαρά, Σχολή Θετικών Επιστημών ΑΠΘ
Σιγουρα δεν προβλέπονται δίδακτρα όσο υπάρχει ο συγκεκριμενος νόμος. Υπάρχουν πρακτικά προβληματα αυτη τη στιγμή. Τα προγράμματα ΠΠΔΕ διαφορων ΑΕΙ δεν προβλέπουν τον ιδιο αριθμό ECTS. Ο καθορισμός συγκεκριμένων ECTS είναι ενα βήμα μπροστά. Τα υπόλοιπα ειναι προβληματα τα οποια θέλουν διάλογο και συζήτηση. Σιγουρα δεν λύνονται εδώ.