Πρόεδροι Τμημάτων Ιστορίας -Αρχαιολογίας κτλ: Διαφωνούμε με τις διατάξεις για τη χορήγηση του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας

10/01/2023

Άκουσε το άρθρο

Η συνάντηση των Προέδρων-Αντιπροέδρων  των παρακάτω Δώδεκα (12) Τμημάτων των ελληνικών Πανεπιστημίων, η οποία έλαβε χώρα στην Αθήνα στις 2-12-2022 ,  διατυπώνει  τη διαφωνία της για τις πρόσφατες ρυθμίσεις  στο  άρθρο  99 του Νόμου 4957/2022 που σχετίζονται με τη χορήγηση του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας.

Η συνάντηση των Προέδρων-Αντιπροέδρων  διαπιστώνει ότι:

Τα εν λόγω Τμήματα είχαν διαμορφώσει με βάση την κείμενη  νομοθεσία το Πρόγραμμα Σπουδών, ώστε  αυτά να ανταποκρίνονται στην ανάγκη παιδαγωγικής κατάρτισης των φοιτητών/τριών τους. Οι προβλέψεις του άρθρου 99 του Νόμου 4957/2022  ανατρέπουν το  υφιστάμενο Πρόγραμμα Σπουδών και απαιτούν  την άμεση αναθεώρησή του, ενώ παράλληλα θέτουν υπό αμφισβήτηση την πρόσφατη πιστοποίηση από την ΕΘΑΑΕ των προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών των Τμημάτων.

Παράλληλα ορίζονται ασφυκτικά χρονικά όρια εφαρμογής των νέων διατάξεων, ενώ αποκλείονται τα Τμήματα από την επιστημονική επιμέλεια και την οργάνωση του Προγράμματος Σπουδών της Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας. Οι προϋποθέσεις αποδοχής και τα χρονικά πλαίσια του προγράμματος της Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας οδηγούν αντικειμενικά σε παράταση των σπουδών κατά, τουλάχιστον, ένα ακαδημαϊκό έτος επιβαρύνοντας οικονομικά τους/τις φοιτητές/τριες και τις οικογένειές τους, ενώ η παράταση αυτή καταστρατηγεί τη θεσπισμένη διάρκεια σπουδών που οι φοιτητές θεώρησαν δεδομένη όταν δήλωναν τις Σχολές της προτίμησής τους.  

Με βάση τις διαπιστώσεις αυτές προτείνουμε την αναστολή εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου  99 του Νόμου 4957/2022 και την έναρξη ουσιαστικής διαβούλευσης για το θεσμικό πλαίσιο που θα ρυθμίζει τα θέματα της Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, επισημαίνοντας ότι αυτή, στη μορφή που θα συμφωνηθεί, πρέπει να περιλαμβάνεται και να περατώνεται στο υφιστάμενο χρονικό πλαίσιο ολοκλήρωσης των σπουδών.   

Οι  Πρόεδροι  των Τμημάτων

  1. ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ)-Ε.Κ.Π.Α.
  2. ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)-Α.Π.Θ.
  3. ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ (ΙΩΑΝΝΙΝΑ)-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
  4. ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ (ΡΕΘΥΜΝΟ)- ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
  5. ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΘΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΚΟΜΟΤΗΝΗ)-Δ.Π.Θ.
  6. ΙΣΤΟΡΙΑΣ (ΚΕΡΚΥΡΑ)-ΙΟΝΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ
  7. ΙΣΤΟΡΙΑΣ - ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ (ΠΑΤΡΑ)-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
  8. ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ
  9. ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΑΓΑΘΩΝ (ΚΑΛΑΜΑΤΑ)-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
  10. ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑΣ (ΒΟΛΟΣ)-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
  11. ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑΣ (ΜΥΤΙΛΗΝΗ)-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
  12. ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ)- ΠΑΝΤΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

Σχόλια (8)

Γεώργιος-Χαράλαμπος Κατρακίλης
|

Χαίρετε φίλτατοι συνέλληνες καί φίλτατες συνελληνίδες. Επί του παρόντος θέματος, πρέπει να τεθεί ένα ευρύτερο ζήτημα, πέραν της εξειδικεύσεως, αυτό της παράλληλης επιστημονικής διευρύνσεως. Λόγου χάριν, ένας εξειδικευμένος Ιστορικός, θα μπορεί να επιλέξει, εάν θα ασχοληθεί με έναν ορισμένο τομέα ή με μίαν ορισμένη περίοδο. Επί παραδείγματι, θα μπορεί να επιλέξει εάν θα ασχοληθεί με την Αρχαία ή την Μεσαιωνική ή την Νεώτερη καί Σύγχρονη Ιστορία ή εάν θα ασχοληθεί με κάποιον τομέα της, όπως είναι η Πολιτικοστρατιωτική, την οποίαν λατρεύω, η Οικονομική, η Πολιτιστική, η Επιστημονική, η Κοινωνική, η Θρησκευτική, καθώς καί άλλες παρόμοιες. Άρα, εάν θέλει κάποιος να βρει γόνιμο ερευνητικό έδαφος, αυτό βεβαίως καί υπάρχει, φθάνει κάποιος να το επιθυμεί. Ακόμα, μπορεί να επιλέξει στην Ιστορία της Τέχνης την Ετρουσκική, Ρωμαϊκή, αρχαία Αιγυπτιακή, Ασσυριακή, Σουμεριακή, Βαβυλωνιακή, Αρχαία Περσική, Μηδική, Αρχαία Κινεζική, Προκολομβιανή της Αμερικής με τους Όλμέκους, Τολτέκους, Αζτέκους, Μάγιας κ.λ.π. Επομένως, εάν επιθυμείτε την εξειδίκευση, όπως καί εγώ, δείτε το με την οπτική του ευρυτέρου πλαισίου. Αν διερωτάσθε περί του πόσον είναι κάτι τέτοιο εφικτό, σκεφθείτε ότι αν καί είναι όλοι τους ιατροί, προφανώς ο οφθαλμίατρος, ο ορθοπεδικός, ο καρδιολόγος, ο νευρολόγος, ο ψυχίατρος, ο ακτινολόγος, ο δερματολόγος, ο ενδοκρινολόγος, ο αφροδισιολόγος, καθώς καί πλείστες όσες άλλες ιατρικές ειδικότητες, αν καί υπάγονται στην ευρύτερη Ιατρική, εν τούτοις, από μόνη της η λέξη "Ιατρική" καί το "Ιατρός", χωρίς τον προσδιορισμό της ειδικότητος, ουδέν απολύτως λέγει. Έτσι πρέπει να κατανοήσουμε ότι αυτό επιβάλλεται να γίνει καί σε εμάς, εάν επιθυμούμε την επιβίωση του ευρυτέρου κλάδου μας. Εν ολίγοις, το "λίγο απ' όλα" τελείωσε άπαξ διά παντός καί πλέον κινούμαστε στην επιστημονική εξειδίκευση. Τα συμπεράσματα δικά σας. Με εξαίρετη τιμή

Alekos Salonikios
|

 @bob mastoras

Τι θα πεί "αποκλειστικά"; Για την Α' ανάθεση μιλάμε (εν προκειμένω στην Ιστορία και mutatis mutandis για όλες τις - διαφορετικές - ειδικότητες στον "μικτό" κλάδο ΠΕ02 (κατ' ευφημισμόν) "Φιλολόγων" (γιατί αν είναι Φιλόλογοι οι απόφοιτοι π.χ. του μη φιλολογικού ΦΠΨ, τότε οι απόφοιτοι του Τμήματος Φιλολογίας τι ακριβώς είναι);...
Aπλά πράγματα: η κάθε ειδικότητα στον κλ. ΠΕ02 να αποκτήσει τις Α' και Β' αναθέσεις, βάσει επιστημονικής εξειδίκευσης (αυτό που γράφει το πτυχίο!) όπως ακριβώς συμβαίνει στο κλ. ΠΕ04 Φυσικών Επιστημών, όπου άλλο ο Φυσικός (ΠΕ04.01 με Α' ανάθεση - μόνο αυτός - στη Φυσική και Β΄ ανάθεση Χημεία, Βιολογίας, Μαθηματικά, κλπ), άλλο ο Χημικός (ΠΕ04.02 με Ά ανάθεση μόνο αυτός [κι ο Χημικός του Πολυτεχνείου] στη Χημεία και Β΄ α΄νάθεση Φυσική, Βιολογία, Μαθηματικά, κ.ο.κ. ).

bob mastoras
|

@Αlekos Salonikios
Υπάρχει πλούσια δεξαμενή ωρών που κάνουν οι Πε02. Αν οι ιστορικοί αποκτήσουν αποκλειστική πρόσβαση στις ώρες ιστορίας θεωρείται ότι θα διατηρήσουν και τις άλλες ώρες;

Αlekos Salonikios
|

Δώδεκα (12) Πρόεδροι Τμημάτων Ιστορίας των ΑΕΙ συναντήθηκαν για να εκφράσουν την διαμαρτυρία τους, λέει, για κάποιες διατάξεις περί την χορήγηση Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Επάρκειας, κλπ, κλπ. Για το θέμα της ανυπαρξίας ειδικότητας Ιστορικού (!) στην ελληνική Εκπαίδευση, oύτε κουβέντα... Θα το θεωρούν, ως φαίνεται, ζήτημα ήσσονος σημασίας...

ΝΔ, βάλε φρένο........
|

Μαύρισμα θα φάει ούτως η άλλως η κυβέρνηση γιατί με αυτό τον τρόπο προσπαθεί να αποκλείσει και να θέσει όμηρους χιλιάδες αποφοίτους τμημάτων αρχαιολογίας.

Polar_Fish
|

Δεν υπηρχε στο Σχέδιο Νόμου. Και οταν μπηκε υπήρχαν αντιδράσεις.

μμ
|

νωρίς νωρίς το πήραν κι αυτοί χαμπάρι...

όταν ψηφιζόταν
|

ασχολιόμασταν με άλλα ζητήματα, θεσμικά και ακαδημαϊκά...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ