ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ

Ν. Κεραμέως: Την άλλη εβδομάδα το νομοσχέδιο για τη σχολική βία- Πλήρης επιβεβαίωση του αποκλειστικού ρεπορτάζ του esos

Λειτουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας για την κατάθεση ανώνυμων καταγγελιών για περιστατικά σχολικής βίας
Δημοσίευση: 20/01/2023
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Την άλλη εβδομάδα θα ανακοινωθεί το νομοσχέδιο για τη σχολική βία το οποίο   θα δίνει δυνατότητα για ανώνυμες καταγγελίες, δήλωσε σήμερα η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως σε ραδιοτηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης, επιβεβαιώνοντας πλήρως το , προ ημερών, αποκλειστικό ρεπορτάζ του esos.

Το νομοσχέδιο περιέχει διατάξεις που αφορούν περαιτέρω πρωτοβουλίες με κεντρικό   στόχο η εκπαιδευτική κοινότητα (μαθητές-εκπαιδευτικοί- γονείς) να μιλούν περισσότερο  για το πρόβλημα της σχολικής που τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε έξαρση.

Έναν από τους κεντρικούς άξονες που περιλαμβάνει το Σχέδιο Νόμου είναι η δημιουργία και λειτουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας  για την κατάθεση ανώνυμων  καταγγελιών  για περιστατικά σχολικής βίας.

Την ενεργοποίηση του "εργαλείου" της ανώνυμης καταγγελίας από τους εκπαιδευτικούς και αλλαγές στο ¨ποινολόγιο των μαθητών προανήγγειλε η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως , απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις του esos,στην τελευταία  Συνέντευξη Τύπου.

Για τη σχολική βία  η Ν. Κεραμέως είπε ότι δρομολογείται οριζόντια κυβερνητική παρέμβαση και  σε ερώτηση πως προστατεύσετε εκπαιδευτικούς  που "φοβούνται" να καταγγείλουν, ανακοίνωσε:

"Επιμένουνε στην ασφάλεια της εκπαιδευτικής κοινότητας να κάνουν   καταγγελίες  περιστατικών ανώνυμα. Αυτό είναι κάτι που το εξετάζουμε , προκειμένου  να δώσουμε περισσότερα εργαλεία στο  στην εκπαιδευτική κοινότητα για να παρακινηθεί να μιλήσει".

esos: Που  θα κάνει ο εκπαιδευτικός αυτή την ανώνυμη  καταγγελία;

Ν. Κεραμέως: Προτρέχετε . Γι αυτό μίλησα για μια οριζόντια κυβερνητική πρωτοβουλία

Σε άλλη ερώτηση του esos εάν στις προθέσεις της Κυβέρνησης είναι να γίνει πιο αυστηρό το ¨ποινολόγιο" των μαθητών η υπουργός Παιδείας δήλωσε: "Εχουμε δεχθεί εισήγηση για  μια μεγαλύτερη "βεντάλια"  παιδαγωγικών μέτρων, η οποία  είναι υπό εξέταση".

Πλαίσιο κανόνων λειτουργίας των σχολείων

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες το τελευταίο διάστημα  η νομική ομάδα της υπουργού Παιδείας έχει περάσει από  "ακτινογραφία" τους  κανόνες λειτουργίας των σχολείων της Ευρώπης, προκειμένου να διαμορφώσει το νέο νομικό πλαίσιο λειτουργίας των ελληνικών Σχολείων.

Το νέο νομικό πλαίσιο θα   περιέχει "αυστηρούς" και συγκεκριμένους κανόνες λειτουργίας των σχολείων , οι οποίοι θα έχουν τρεις αποδέκτες:

  • εκπαιδευτικούς
  • μαθητές
  • γονείς.

Η κατεύθυνση στην οποία κινείται η νομική ομάδα της υπουργού είναι να ξεκαθαριστούν με συγκεκριμένες και σαφείς διατυπώσεις, οι υποχρεώσεις των μαθητών και εκπαιδευτικών.

Στο σχέδιο που ετοιμάζεται, το "ποινολόγιο" των μαθητών  "βαφτίζεται" ως "παιδαγωγικά μέτρα" , τα οποία κατηγοριοποιούνται, ανάλογα με τις παραβάσεις των μαθητών.

"Ποινολόγιο" μαθητών: Τι ισχύει σήμερα;

Το "ποινολόγιο"  (παιδαγωγικά μέτρα χαρακτηρίζονται από το υπ. Παιδείας), το οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι Διευθυντές και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων  για την αντιμετώπιση κάθε παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς μαθητών, προβλέπει:

  •             προφορική παρατήρηση,
  •             επίπληξη,
  •             αποβολή από τα μαθήματα μίας (1) ημέρας,
  •             αποβολή από τα μαθήματα δύο (2) ημερών,
  •             αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Πότε επιβάλλεται το παραπάνω "ποινολόγιο"

Η αποβολή μιας ή δύο ημερών  επιβάλλεται εφόσον κρίνεται ότι τα παιδαγωγικά μέτρα (  προφορική παρατήρηση και επίπληξη),που έχουν προηγουμένως ήδη εφαρμοστεί δεν έχουν φέρει αλλαγή της στάσης του/της μαθητή/τριας ή αν πρόκειται για σοβαρή παρέκκλιση, έστω και μεμονωμένη.

Η "ποινή" της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται μόνο αν, επιπλέον των ανωτέρω, κρίνεται ότι δεν είναι δυνατή η επανόρθωση της παρέκκλισης εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος.

Οι ¨ποινές" (παιδαγωγικά μέτρα)  αξιοποιούνται από τη σχολική μονάδα ως εξής:

Α.  Κάθε διδάσκων/ουσα καθηγητής/τρια μπορεί να αξιοποιήσει τα παιδαγωγικά μέτρα:

α) προφορική παρατήρηση,

β) επίπληξη.

Β.  Ο/Η Διευθυντής/ντρια του σχολείου μπορεί να  δώσει στον μαθητή μόνο μια ημέρα αποβολή ή  να κάνει

α) προφορική παρατήρηση,και

β) επίπληξη,

Γ.  Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών μπορεί να  δώσει στον μαθητή από μία έως  δύο ημέρες αποβολή ή εναλλακτικά να προβεί σε προφορική παρατήρηση και επίπληξη.

Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος

Την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος μπορεί να την επιβάλει μόνο ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών με απόφαση στην οποία πρέπει να αιτιολογείται ειδικά ο λόγος για τον οποίο κρίνεται ότι δεν είναι δυνατή η επανόρθωση της παρέκκλισης εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Κ.Ε.Σ.Υ. εφόσον ο/η μαθητής/τρια έχει αξιολογηθεί ή, σε διαφορετική περίπτωση, του υπεύθυνου παιδαγωγικής ευθύνης Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας.

Μόνο για το τρέχον έτος η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος-Μετά μπορεί να επιστρέψει ο μαθητής: Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος ισχύει για το σχολικό έτος εντός του οποίου λήφθηκε, και από το επόμενο σχολικό έτος, ο/η μαθητής/ τρια έχει δικαίωμα να επανέλθει στο σχολείο με τη διαδικασία της μετεγγραφής.

Η διαδικασία  αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος: Η διαδικασία που ακολουθείται για τη λήψη απόφασης αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος είναι η εξής:

Τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από τη λήψη της απόφασης, ενημερώνεται εγγράφως ο/η κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, και καλούνται σε ακρόαση ενώπιον του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών.

Στην έγγραφη ενημέρωση αναφέρεται ο τόπος, η ημέρα, η ώρα της ακρόασης και προσδιορίζεται το αντικείμενο του μέτρου και οι λόγοι που αιτιολογούν την επιβολή του.

Ο/η μαθητής αν είναι ενήλικος/η ή ο/η κηδεμόνας του, έχουν δικαίωμα να λάβουν πλήρη γνώση καθώς και αντίγραφο της αξιολόγησης του Κ.Ε.Σ.Υ. ή της γνώμης του υπεύθυνου παιδαγωγικής ευθύνης Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας.

Δικαίωμα να παρίστανται στη συνεδρίαση των διδασκόντων: Στη συνεδρίαση έχουν δικαίωμα να παρίστανται ο κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, καθώς και το προεδρείο της Μαθητικής Κοινότητας του τμήματος του/της και το προεδρείο του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου, οι οποίοι αποχωρούν στο σύνολο τους την ώρα της ψηφοφορίας.

Για τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ ουσών συντάσσεται πρακτικό από τον γραμματέα που επικυρώνεται από τον/την Πρόεδρο του Συλλόγου και στο οποίο πρέπει να μνημονεύονται, ιδίως, τα ονόματα και η ιδιότητα των παριστάμενων μελών καθώς και ο τόπος και ο χρόνος της συνεδρίασης.

Καταχωρίζονται στα πρακτικά οι γνώμες: Οι αποφάσεις λαμβάνονται με την πλειοψηφία των παρόντων μελών αλλά στο πρακτικό καταχωρίζονται και οι γνώμες και τα ονόματα των μελών που μειοψήφησαν.

Αναλυτική αναφορά στις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν: Δεν επιτρέπεται η λευκή ψήφος, η δήλωση «παρών» ή η αδικαιολόγητη αποχή. Επίσης, πρέπει να γίνεται αναλυτική αναφορά στις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν σε προηγούμενες περιπτώσεις για τον/τη συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια και στα παιδαγωγικά μέτρα που λήφθηκαν πριν την υιοθέτηση του τελευταίου κατά σειρά παιδαγωγικού μέτρου.

Η αλλαγή    σχολικού περιβάλλοντος δεν ανακοινώνεται δημόσια: Η απόφαση της αλλαγής του σχολικού περιβάλλοντος δεν ανακοινώνεται δημόσια, ώστε να μην περιορίζεται η παιδαγωγική αξία του ληφθέντος παιδαγωγικού μέτρου και να αποφεύγεται η διαπόμπευση του/ της μαθητή/τριας.

Ποιος επιλέγει το σχολείο: Ο/Η Διευθυντής/ντρια Εκπαίδευσης επιλέγει τη σχολική μονάδα στην οποία θα γίνει η μετεγγραφή μετά την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος.

Πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψη αν λειτουργεί άλλη αντίστοιχη σχολική μονάδα στην περιοχή.

Οι μαθητές που αποβάλλονται παραμένουν στο σχολείο και απασχολούνται

Οι μαθητές/τριες που αποβάλλονται παραμένουν τις ημέρες της αποβολής στο σχολείο, οι ώρες απουσίας τους από την τάξη καταχωρίζονται και απασχολούνται με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου.

Η μορφή της απασχόλησης εντός του σχολείου καθορίζεται από το όργανο που αποφάσισε το συγκεκριμένο παιδαγωγικό μέτρο.

Τι γίνεται εάν ο μαθητής παρακωλύει τη διεξαγωγή μαθήματος

Εάν μαθητής/τρια παρακωλύει τη διεξαγωγή μαθήματος, είναι δυνατόν να του/της επιβληθεί προφορική παρατήρηση και να απομακρυνθεί από την αίθουσα διδασκαλίας, οπότε απασχολείται με την ευθύνη του/της  Διευθυντή/ντριας του σχολείου, λαμβάνοντας απουσία.

Σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων και πάντως μετά από τρεις απομακρύνσεις από τον/την ίδιο/α διδάσκοντα/ουσα ή πέντε συνολικά, το Συμβούλιο του Τμήματος εξετάζει τους ενδεδειγμένους χειρισμούς. 
 

Σχόλια (17)

 
Λευτέρης
21 Ιαν 2023 20:59

Μόνο με ένα αυστηρό πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου, με απλούς, λιτούς και απολύτως υποχρεωτικούς κανόνες και σύντομες διαδικασίες αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος, υπάρχει ελπίδα βελτίωσης της σημερινής άθλιας πραγματικότητας! Επίσης και επιτέλους σοβαρή αντιμετώπιση των καταλήψεων με την πλήρη εφαρμογή του υπάρχοντος νομικού πλαισίου!

 
Μία παρατήρηση
21 Ιαν 2023 17:38

Φοβική δεξιά. Φοβάται να επιβάλλει ποινές σε παραβατικούς μαθητές και τους χαϊδεύει για να μην φωνάζει ο καταληψίας. Ναι, αλλά με αυτήν την μέθοδο την πληρώνουν, από πάσης απόψεως, οι Καθηγητές και οι Καθηγήτριες....

 
οργασμός στο υπαιθ
21 Ιαν 2023 08:21

αχ, αχ, ααααα, όχι άλλο....
θα πεθάνουμε από την ηδονή της αριστείας, ας μείνει και κάτι για τον επόμενο, μην τα βελτιώσει ΟΛΑ αυτή ! όλη τη δόξα;;;;;; και τις τιμές;

 
Ερωτήματα
21 Ιαν 2023 07:50

Και τώρα γίνονται ανώνυμες καταγγελίες και ακολουθούν ΕΔΕ. Το υπουργείο προτίθεται να νομιμοποιήσει αυτή τη διαδικασία;
Ακόμα και αν είναι ανώνυμη η καταγγελία, έχει ονοματεπώνυμο: έγινε από το σχολείο και από μαθητές που στραβοκοίταζαν τον καταγγελόμενο. Η συνέχεια; Φθορές στο διδακτήριο και καρτέρι στις γειτονιές.
Αυτά χρειάζονται αντιμετώπιση.

 
nikos
21 Ιαν 2023 00:40

OΛΑ ΙΣΧΎΟΥΝ ΚΑΙ ΤΏΡΑ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΤΊΠΟΤΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ

 
@ Όταν άσχετοι ασχολούνται με άσχετα
20 Ιαν 2023 23:35

Το άρθρο σας εστιάζει μονομερώς στο πρόβλημα αγαπητέ. Ναι, σύμφωνοι, είναι αναγκαία συνθήκη η προσωπικότητα του δασκάλου, αλλά πολλές φορές δεν είναι ικανή. Χρειάζεται περιφρούρηση ΚΑΙ από την πολιτεία, η οποία φυσικά λάμπει δια της απουσίας της, με το γνωστό τραγικό αποτέλεσμα: Ο δάσκαλος να παλεύει μόνος εναντίον όλων. Ή μήπως όχι; Αν είστε μάχιμος εκπαιδευτικός, τότε είναι σχεδόν απίθανο να διαφωνήσετε.

 
της πληρότητας το κάγκελο !
20 Ιαν 2023 21:51

πλακα να γεμίσει τις πρώτες μέρες καταγγελίες για μπουλιγκ της ηγεσίας κατά του κλάδου, έχε γούστο !

 
@η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος
20 Ιαν 2023 21:37

δίνει το στίγμα σε γονιό και παιδί (14-15-16 δεν είναι εντελώς παιδί! μπορεί να κάνει και να μεγα΄λωσει παιδί και άλλα πολλά, έλεος με την ανυεθυνότητα ) ότι θα έχει επίπτωση , αν δε συμμαζευτεί, θα ζοριστεί με το να τρέχει αλλού και αλλού και αλλού με μη ανοχή συμπεριφοράς. το σχολείο εντοπίζει στρεβλω΄σεις , παραπέμπει σε ειδικούς αλλά γιατί να ανέχεται συμπεριφορές που αποθρασύνονται και κλιμακώνονται; προστασία κοινωνίας και σοβαρών μαθητών, άλλες δομές για προβληματικούς (μικρής κλίμακας πριν γίνουν μεγάλης). απλούστατο. εκτός αν νομίζει κανείς ότι όλα τα κάνουν οι εκπαιδευτικοί !

 
eleos
20 Ιαν 2023 20:19

Μαθητής που αποβάλλεται παραμένει εντός της σχολικής μονάδας και απασχολείται για κάτι. Έλεος!!! Έλεος!!!

 
Όταν άσχετοι ασχολούνται με άσχετα
20 Ιαν 2023 19:43

Ο έλεγχος της παραβατικής συμπεριφοράς εντός του σχολείου είναι ζήτημα που ουδόλως έχει να κάνει με το είδος της ποινής. Μιλάμε για σχολεία και για παιδιά που συνήθως είναι από 13 ως 16 ετών και φαντάζομαι ότι όλοι συμφωνούμε πως ο σκοπός δεν είναι η επί τόπου "εκτέλεση" του παραβάτη αλλά η προστασία του συνόλου αλλά και του ίδιου από τον κακό εαυτό του. Αυτό απαιτεί δάσκαλο που μπορεί να επιδράσει στην συμπεριφορά του παιδιού ακόμα και με μια απλή αλλά αυστηρή επίπληξη. Αν αυτός που επιβάλλει την τιμωρία δεν έχει τον σεβασμό του μαθητή, η τιμωρία λειτουργεί περισσότερο εμπρηστικά παρά κατευναστικά. Το είδος της ποινής έχει μόνο την σημασία της κλιμάκωσης και η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος αν δεν είναι προς όφελος του παραβάτη δεν λύνει κανένα πρόβλημα. Απλώς το στέλνει άλλου. Όσον αφορά την ανώνυμη καταγγελία φανταστείτε το απλό: Στο πρώτο Λύκειο Κολοπετεινιτσας έμαθα ότι κάποιος μαθητής σε κάποιο διάλειμμα έδειρε έναν άλλο μαθητή αλλά δυστυχώς δεν μπορώ να πω περισσότερα. Φαιδροτητες!
Το ζήτημα λοιπόν δεν είναι ούτε το θεσμοθετημένο ποινολόγιο ούτε ποιός θα καρφώσει και ποιος θα καταγγείλει ποιον. Το ζήτημα είναι η δουλειά που πιστεύει το υπουργείο ότι πρέπει να κάνει ο δάσκαλος, ο χρόνος που του διαθέτει για αυτή την δουλειά, η εκπαίδευση που του παρέχει για την αποτελεσματικότητα που χρειάζεται, το κύρος με το οποίο τον στηρίζει σε αυτή την δουλειά, το σύνολο των εργαζομένων που διατίθεται να επιστρατεύσει σε αυτή την δουλειά. Όμως με αυτό ως γνωστόν κανείς δεν ασχολείται. Το είπε άλλωστε και ο πρωθυπουργός, ζητάμε πολλά άλλα δίνουμε λίγα. Τα γνωστά, όλα θα γίνουν εν καιρώ. Προς το παρόν πάρτε άλλον ένα νόμο, τσάμπα είναι και αν δεν σας αρέσει σε λίγο κάποιος άλλος θα τον αντικαταστήσει. Πάλι τσάμπα θα είναι

 
Γφ
20 Ιαν 2023 19:00

Αν δεν αυστηροποιηθουν οι ποινές δε θα γίνει απολύτως τίποτα παρά γραφειοκρατικές διαδικασίες. Μείωση του ορίου αδικαιολόγητων απουσιών στις 50. Περιστατικά βίας άμεση αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος και σε περίπτωση υποτροπής εργασία σε αγρούς και οικοδομές....απλά πράγματα.

 
Αντε πάλι
20 Ιαν 2023 18:02

Ω Θεέ μου, αυτή είναι ικανή να πάει κάθε εβδομάδα με νέο νόμο έως τις εκλογές.... θα μας ταράξει στους νόμους....

 
Δημοκρατικά πράγματα
20 Ιαν 2023 17:53

Δεν επιτρέπεται η λευκή ψήφος

 
ph
20 Ιαν 2023 17:19

Το έλα να δεις. Ο καθένας θα γράφει ότι θέλει και για ψύλλου πήδημα.

 
ΣΠΥΡΟΣ
20 Ιαν 2023 16:16

τι έχεις Γιάννη

ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.
ΤΕΛΙΚΑ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΟΒΑΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΟΝΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ.

 
Τι εχεις Γιάννη;Οτι ειχα παντα!
20 Ιαν 2023 14:53

Δεν ενδιαφέρεται κανείς να πάψει η σχολική βία κανένας δεν θέλει να τα βάλει ούτε με τους γονείς ,αλλά ούτε και με τα παιδιά αυτός που την πληρώνει πάντα είναι ο εκπαιδευτικός. Μας είπε ο κύριος Κόπτσης σήμερα το πρωί ότι έχουμε 3500+ ψυχολόγους στα σχολεία απέφυγε να πει όμως ότι για να πάνε τα παιδιά στον ψυχολόγο πρέπει να υπογράψουν οι γονείς χαρτί συγκατάθεσης. Ποιος από τους γονείς των παραβατικών παιδιών που έρχονται στο σχολείο για να μας τραμπουκίσουν οταν βάλουμε αποβολή στους κανακάρηδες τους θα υπογράψει; Και ακόμα και σε βαριά παραπτώματα ξυλοδαρμοί κλοπεσ κ.α όταν πηγαίνουμε στην διεύθυνση μας παραπέμπουν στο ΚΕΔΑΣΥ που κουκιά σπέρνει! Οχι κανένα μέτρο δεν λαμβάνεται. Χρονοτριβούν μεχρι ο παραβατικος μαθητής να τελειώσει το σχολείο και να φύγει απο μόνος του αφηνοντας μας έρμαιο στις διαθέσεις του καθένα. Ντροπή σας!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ