ΣΥΡΙΖΑ: Η αξιολόγηση των "αρίστων" καταρρακώνει τη δημόσια εκπαίδευση

Ο ΣΥΡΙΖΑ συμμετέχει στον αγώνα για την κατάργηση του συστήματος της κομματικής και τιμωρητικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, της σύστοιχης κατηγοριοποίησης σχολείων και συνολικά των αντιεκπαιδευτικών νόμων 4692/20 και 4823/21

24/01/2023

Άκουσε το άρθρο

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

Μια ανάσα από τις εκλογές, η κ. Κεραμέως και η κυβέρνηση της ΝΔ, μέσα από την εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης, χρησιμοποιούν τους εκπαιδευτικούς ως όχημα για να απαξιώσουν ακόμη περισσότερο τη δημόσια εκπαίδευση.

Πρόκειται για μια προσπάθεια επιστροφής στον «επιθεωρητισμό» και υπαγωγής του εκπαιδευτικού έργου στον έλεγχο των θιασωτών αναχρονιστικών αντιλήψεων και φορέων νεοφιλελεύθερων πρακτικών.

Η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών συμπληρώνει τον κύκλο της μεθοδευμένης προσπάθειας κατηγοριοποίησης των σχολείων, τον οποίο άνοιξε η κυβέρνηση με την αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων.

Μένουν έτσι πιστοί στην αντιεκπαιδευτική τους πολιτική, που βασίζεται στην αντίληψη ότι οι μαθητές είναι «πελάτες» και οι ανισότητες «φυσική επιλογή», όπως έχει δηλώσει ο κ. Μητσοτάκης, με στόχο ένα φθηνό και ταυτόχρονα αντιδημοκρατικό δημόσιο σχολείο.

Η αξιολόγηση των «αρίστων» θέτει στο στόχαστρο τους εκπαιδευτικούς, που καλούνται να ανταποκριθούν σε νέες και απαιτητικές συνθήκες χωρίς υποστήριξη και επιμόρφωση, να εφαρμόσουν προγράμματα σπουδών που δεν ανταποκρίνονται στις σύγχρονες παιδαγωγικές αρχές, να διδάξουν σε πολύ διαφορετικές μεταξύ τους τάξεις των οποίων ο αριθμός μαθητών υπερβαίνει κατά πολύ τα διεθνώς προβλεπόμενα, χωρίς τον αναγκαίο εξοπλισμό, ακόμη και σε υποδομές που καταρρέουν.

Πίσω από το δήθεν κίνητρο των μορίων κρύβεται, σε δεύτερη φάση, η παγίδα της μείωσης των μισθών ακόμη και των απολύσεων. Η ατομική αξιολόγηση συνδέεται με μισθολογικές αυξήσεις για τους λίγους και μειώσεις ή μισθολογική καθήλωση για τους πολλούς, στο πλαίσιο της σύνδεσης μισθού-παραγωγικότητας στον δημόσιο τομέα. Αυτό είναι το κρυφό σχέδιο της ΝΔ για την επαναφορά των εξοντωτικών μνημονιακών ρυθμίσεων για τα εργασιακά των εκπαιδευτικών. Αυτό είναι το πραγματικό περιεχόμενο της δήθεν αξιολόγησης, απότοκα της οποίας θα είναι διαθεσιμότητες και απολύσεις και όχι η φημολογούμενη αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου.

Η διακυβέρνηση Μητσοτάκη επιχειρεί να εξαπατήσει την κοινωνία, αποδίδοντας στους εκπαιδευτικούς τα προβλήματα που σωρεύει στη δημόσια εκπαίδευση. Αποβλέπει στην χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, ιδίως των νεοδιόριστων, που η κ. Υπουργός κρατά δόκιμους για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, κατά παράβαση θεμελιωδών αρχών του υπαλληλικού δικαίου.

Αν δεν φύγουν, θα καταφέρουν πράγματι το στόχο τους: Να γυρίσουν το ρολόι της εκπαίδευσης πίσω στα χρόνια του φόβου και του τρόμου των μνημονίων.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δεσμεύεται ότι ως κυβέρνηση θα μονιμοποιήσει άμεσα τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς που κρατάει σε ομηρία η κ. Κεραμέως. Στηρίζει το εκπαιδευτικό κίνημα στις διεκδικήσεις του. Συμμετέχει στον αγώνα για την κατάργηση του συστήματος της κομματικής και τιμωρητικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, της σύστοιχης κατηγοριοποίησης σχολείων και συνολικά των αντιεκπαιδευτικών νόμων 4692/20 και 4823/21.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δεσμεύεται ότι ως κυβέρνηση θα προχωρήσει: στην αύξηση της δημόσιας χρηματοδότησης για την παιδεία, στην άμεση θεσμοθέτηση 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, στον εκσυγχρονισμό των κτιριακών υποδομών και των προγραμμάτων σπουδών, στη βελτίωση των εργασιακών συνθηκών των εκπαιδευτικών, στην επαναφορά της δημοκρατίας στο σχολείο, στη στήριξη των παιδιών και των οικογενειών τους σε μια αξιοπρεπή διαβίωση και την πρόσβαση στα κοινωνικά αγαθά.

Για να παραμείνει η παιδεία καθολικό κοινωνικό δικαίωμα και για να επιτελεί η δημόσια εκπαίδευση την κοινωνική αποστολή της.

Σχόλια (12)

Νίκος
|

Η αξιολόγηση έχει τιμωρητικό χαρακτήρα για διάφορους λόγους. Ο κυριότερος είναι πως δεν είναι αντικειμενική και όποιος κριθεί αδίκως μη ικανός ξεκινάει με πλήγμα στο επαγγελματικό του ήθος. Ένα παράδειγμα: Ένα κριτή΄ριο αξιολόγησης είναι η συμμετοχή των παιδιών στο μάθημα κατα τη δια΄ρκεια των 2 διδασκαλιών που θα παρακολουθήσουν οι αξιολογητές. Οι μαθητές στα ΓΕΛ και στα ΕΠΑΛ διαφέρουν σε αυτό το θέμα; Οι μαθητές στα ΓΕΛ παρακολουθούν το μάθημα σχεδόν χωρίς καμία προσπάθεια από τον εκπαιδευτικό ενώ σε πολλές ειδικότητες των ΕΠΑΛ το κάθε μάθημα είναι μια μικρή μάχη για τον εκπαιδευτικό. Μόνο με αυτό το απλό παράδειγμα μπορεί κανείς να δει την μη αντικειμενικότητα/ επιστημονικότητα αυτού του επιφανειακού συστήματος αξιολόγησης.

Επίσης, όποιος αξιολογηθεί μη ικανός δεν θα μπορεί να πάρει θέση "ευθύνης". Δεν είνα αυτό τιμωρητικό; Η ανάκληση μονιμοποίησης νεοδιόριστων δεν είναι τιμωρία; Ως τώρα ο διευθυντής είχε την δυνατότητα με μια έκθεση να προτείνει μονιμοποίηση δόκιμων. Τώρα δεν τον εμπιστεύονται; Τότε γιατί του έχουν δώσει ρόλο στην ατομική αξιολόγηση;

Ποιός σας λέει πως αύριο δεν θα περάσουν νόμο που συνδέει την επίδοση με την μισθολογική εξέλιξη ή και την απόλυση; Περιμένατε να σας τα πουν όλα με τη μια; Σιγά σιγά σκάβεται ο λάκκος μας. Μόλις συνηθίσετε την μια φτυαριά έρχεται η άλλη (εσωτερική αξιολόγηση...μετά ατομική με λίγες συνέπειες....μετά με περισσότερες κοκ).

Μην είστε αφελείς. Και στα δικά σας κεφάλια θα σκάσει η βόμβα. Αυτή η αξιολόγηση είναι ξεκάθαρα μια τσαπατσούλικη, αυταρχική κίνηση που έχει στόχο να αποδυναμώσει ακόμη περισσότερο τον κλά΄δο και την δημόσια εκπαίδευση.

Δημήτρης Β
|

Αν κριθεί ο εκπαιδευτικός εξαιρετικός τότε παίρνει μόρια για να γίνει στέλεχος της εκπαίδευσης ώστε να αυξηθεί ο μισθός του!!!!
Για ρίξτε μια ματιά στον αριθμό των νυν διευθυντών που επιθυμούν να γίνουν πάλι διευθυντές και θα βγάλετε ασφαλή συμπεράσματα για για τις προθέσεις των εκπαιδευτικών!!!!

Νίκος
|

Τιμωρητική και αυταρχική είναι η αξιολόγηση που προβλέπει ως μεγαλύτερη συνέπεια την υποχρεωτική επιμόρφωση; Είναι η επιμόρφωση τιμωρία; Στο σουρεαλιστικό σύμπαν του ΣΥΡΙΖΑ είναι.

NOMOI SYRIZA
|

ωστε με ενα νομο θα καταργήσει τους νομους του κράτους ? όπως βαφτισε και το ΟΧΙ ΝΑΙ ....για γέλια η πολιτική συριζα ή για κλάμματα αποφασίστε επιτελους αδέρφια

Κουτόχορτο ή ηθικό πλεονέκτημα ;
|

Η ΝΔ ότι υποσχέθηκε το έκανε ακριβώς. Αυξήσεις και προσλήψεις. Το ΣΥΡΙΖΑ τι έκανε και το τώρα κινδυνολογεί ; Α ξέχασα ! Τα μνημόνια που τελικά δεν έσκισε!

Θα θα θα
|

Κουραστήκαμε με τις προεκλογικές κορώνες. Προεκλογικά το 15 έλεγε με ένα νόμο κι ένα άρθρο αύξηση του βασικού μισθού . Δεν έγινε ποτε .

Μας δουλεύουν όλοι
|

Το Υπουργείο μας δουλεύει με μια "αξιολόγηση" η οποία δεν προβλέπει καμία συνέπεια, ουσιαστικά, για κανέναν. Διαβάστε το νόμο να δείτε. Η αντιπολίτευση μας δουλεύει ότι η αξιολόγηση είναι τιμωρητική δήθεν. ΜΑΚΑΡΙ να ήταν τιμωρητική για όσους δεν δουλεύεουν και να επιβράβευε όσους είναι οι καλύτεροι στη δουλειά τους. Αλλά δυστυχώς δεν το κάνει.

Όσο για τη γελοιοποίηση της λέξης "άριστος"...απορώ που συνεχίζουν να ποντάρουν σε αυτόν τον Οργουελισμό. Όταν πετάνε με αεροπλάνο θέλουν ο πιλότος να είναι άριστος ή έτσι-κι-έτσι; Όταν χρειαστούν γιατρό; Άριστο ή μέτριο; Η αριστεία είναι όραμα και στόχος για κατάκτηση. Όχι αυτό που πάτε να την καταντήσετε, ντροπή σας.

Κ.Α.
|

Αφού ο ΣΥΡΙΖΑ υπόσχεται την πλήρη κατάργηση του Ν. 4823/21 (μαζί με άλλα) τότε και οι διαδικασίες επιλογής στελεχών εκπ/σης ακυρώνονται και θα πρέπει να αναμένουμε νέο νόμο για την επιλογή τους. Γιατί ο νόμος 4823/21 μαζί με την αξιολόγηση προβλέπει και τα σχετικά με την επιλογή στελεχών.

Ζορρο
|

Tου συριζα δεν βλεπω κουβεντα για μειωση ωραριου οπως λεγατε παλια δεν βλεπω καμμια κουβεντα για γενναιες αυξησεις μισθων βλεπω μονο αοριστολογια χωρις οικονομικο κοστος υποσχεσεις χωρις αντικρισμα λογια στον αερα για δημιουργια εντυπωσεων μεχρι να παρουμε την ψηφο αντε γεια!!!!!! Σας μαθαμε...

ΔΙΕΤΗ ΤΕΙ
|

.....άμεση θεσμοθέτηση 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης,
Δηλαδή, όλοι θα τελειώνουν το Λύκειο και τα ΙΕΚ ή τα Διετή ΤΕΙ που θα δημιουργήσει ο ΣΥΡΙΖΑ ΑΕ;

Γιατί;
|

Ποια χειραγώγηση; Ποιο τιμωρητισμο; Που βλέπετε την καταρράκωση; Γιατί δε δώσατε εσεις αυξήσεις; Γιατί δε διορίσατε κανένα ενώ η Κεραμεως χιλιάδες;

Πιτσιφλής
|

Αυτή είναι αύξηση μισθού για τον δάσκαλο. Όχι, παίζουμε!...
Με υπουργό μια Ερυθρέως ή έναν Ερυθρέα;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ