ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Έκτακτες Συνελεύσεις δασκάλων και νηπιαγωγών από τη ΔΟΕ

Απεργία -αποχή από την αξιολόγηση ετοιμάζει η ΟΛΜΕ
Δημοσίευση: 25/01/2023
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις  των Συλλόγων δασκάλων και νηπιαγωγών από 25/1 μέχρι και 17/2,  με Ολομέλεια Προέδρων στις 20 Φεβρουαρίου 2023, συγκαλεί  το ΔΣ της ΔΟΕ, προκειμένου να αποφασιστούν οι μορφές δράσης κατά της ατομικής αξιολόγησης του νόμου "Κεραμέως".

Επίσης το ΔΣ του κορυφαίου συνδικαλιστικού οργάνου των καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), θα συνεδριάσει αύριο Πέμπτη για να καθορίσει τον τρόπο αντίδρασης ατομική αξιολόγηση "Κεραμέως, η οποία ξεκινά με  τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς.

Η ΟΛΜΕ αναμένεται να εισηγηθεί στις τοπικές ΕΛΜΕ απεργία -αποχή, καθώς και άλλες δράσεις.

Ακολουθεί η ανακοίνωση της ΔΟΕ

Κυβέρνηση και Υ.ΠΑΙ.Θ. συνεχίζουν κι εντείνουν το έργο κατηγοριοποίησης και διάλυσης του δημόσιου σχολείου προχωρώντας στην ολοκλήρωση εφαρμογής του ν.4823/21 με την υλοποίηση της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών στηριγμένης στη σαθρή διαδικασία της εσωτερικής κι εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων την οποία ο κλάδος με τη στάση του απέτρεψε. Πιστοί στην προσφιλή τους τακτική, αιφνιδιαστικά και σε ένα άσχετο νομοσχέδιο (κατάντησε φασόν διαδικασία πλέον), αυτή τη φορά του Υπουργείου Μεταφορών, ψηφίζουν τροπολογία, εφαρμογής της διαδικασίας της ατομικής αξιολόγησης.

Με την συγκεκριμένη τροπολογία, ολοκληρώνει τις προβλέψεις του ν.4823/21.

Για πρώτη φορά δίνουν τη δυνατότητα τμηματικής τοποθέτησης των Συμβούλων Εκπαίδευσης όπου έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες επιλογής για να ξεκινήσουν άμεσα την «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών. Μάλιστα επιβεβαιώθηκε ο φόβος που εκφράσαμε στη συνάντηση με την υφυπουργό, κα Μακρή πως μάλλον για αυτό δεν μονιμοποιούνται οι νεοδιόριστοι, για να χρησιμοποιηθούν ως δύναμη πίεσης για την υλοποίηση της ατομικής αξιολόγησης.

Φαίνεται πως τόσο η κυβέρνηση όσο και το Υπουργείο Παιδείας βιάζονται να χρεώσουν τις δικές τους ευθύνες στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές.

Ρωτάμε την  πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.  που τόσο θριαμβευτικά στην ιστοσελίδα του αναφέρει πως «ξεκινά η αξιολόγηση μετά από 41 χρόνια», αυτό ευθύνεται που

είναι μέσα Ιανουαρίου και τα κενά υπολογίζονται σε χιλιάδες;

οι υποδομές των σχολείων είναι σε κακό χάλι με αποτέλεσμα συνεχώς να συμβαίνουν ατυχήματα;

με την πρώτη κακοκαιρία τα σχολεία δεν έχουν ρεύμα ή πετρέλαιο;

αντί να μειώνεται ο αριθμός των μαθητών στα τμήματα, στοιβάζονται θυμίζοντας περασμένες δεκαετίες;

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. κάνει σαφές ότι η έναρξη της λεγόμενης αξιολόγησης των εκπαιδευτικών θα μας βρει απέναντι, στηριζόμενους στις παιδαγωγικά τεκμηριωμένες θέσεις μας που ενισχύουν το δημόσιο σχολείο.

Ο κλάδος έχει την εμπειρία και τη δύναμη να αποτρέψει την εφαρμογή του ν.4823/21 ως προς την ατομική «αξιολόγηση», όπως έπραξε και με την εσωτερική κι εξωτερική «αξιολόγηση» της κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων.

Το αμέσως επόμενο διάστημα, από 25/1 μέχρι και 17/2, η βάση του κλάδου καλείται σε Γενικές Συνελεύσεις, με Ολομέλεια Προέδρων στις 20 Φεβρουαρίου 2023, ώστε να αποφασίσουμε τη δράση μας ενάντια στην ένταση της  επίθεσης κυβέρνησης και Υ.ΠΑΙ.Θ.

Σχόλια (14)

 
Δάσκαλος
26 Ιαν 2023 07:25

Στο χέρι του κάθε διευθυντή είναι να μην προχωρήσει η ατομική αξιολόγηση στη σχολική του μονάδα.

 
@ Καθηγητής
25 Ιαν 2023 21:03

Ας θυμηθούμε όλα τα"οφέλη" της τότε θετικής αξιολογησης:
1. Απώλεια οργανικης
2. Απίστευτος όγκος καθημερινής γραφειοκρατικης εργασίας
3. Καμία αναγνώριση έργου διάχυσης "Καλών πρακτικών"
4. Καμία αναγνώριση έργου εφαρμογής πιλοτικών / νέων προγραμμάτων σπουδών
5. Απώλεια εισοδήματος (μισθ κλιμ) όπως όλοι οι εκπαιδευτικοί με επιπλέον προσωπικές δαπάνες αναβάθμισης /αγοράς υλικού - εξοπλισμού
6. Καταγραφή καλών πρακτικών σε πλατφόρμες που" εξαφανιστηκαν"
7. Εθελοντική Διεξαγωγή εισαγωγικών εξετάσεων
8. Εθελοντική Διόρθωση γραπτών των εισαγωγικών εξετάσεων
.... Κι άλλα πολλά κι όμορφα...
Ευτυχώς που δεν αξιωσαν από τους θετικά αξιόλογημένους εκπαιδευτικους πληρώσουν κι από πανω για τη θητεία τους στα ΠΣ

 
Αξιολόγηση
25 Ιαν 2023 19:50

Η ατομική αξιολόγηση είχε ανακοινωθεί πολλάκις. Μάλιστα μερικοί που ήταν εντελώς αντίθετοι και υπέρ των φασόν με τη βουλα δήλωσαν αξιολογητές και περιμένουν τους τελικούς πίνακες. Μη μου πείτε ότι δεν το περίμεναν!!! Α ρε γλέντια να δω να είναι και αυστηροί κιόλας!

 
Ερώτηση προς αξιολογητές
25 Ιαν 2023 19:40

Παρακαλώ να μου πειτε, σε μονοθέσιο νηπιαγωγείο πότε μπορεί μία νηπιαγωγός να χρησιμοποιήσει την τουαλέτα από την έναρξη του ωραρίου της μέχρι & την αποχώρηση του τελευταίου νηπίου χωρίς να παραβιάσει καμμιά 50ρια νόμους. Επίσης σε ποιό άλλο επάγγελμα συμβαίνει αυτό καθώς τη σύνδεση της κύστης με την αξιολόγηση .

 
αβάσιμη αμφισβήτηση
25 Ιαν 2023 18:56

Αναρωτιέμαι γιατί η ΔΟΕ δεν έχει αναδείξει ακόμη βασικά θέματα της ψευτοαξιολόγησης, όπως:
1. Εκπαιδευτικοί που έχουν κάνει στα πανεπιστήμιά τους, ως φοιτητές, διδακτικές ασκήσεις, και έχουν κριθεί άξιοι από τους καθηγητές τους στο Πανεπιστήμιο, θα ξανακριθούν για την αξιοσύνη τους; Για ποιον λόγο; Έχουν ξεχάσει να οργανώνουν διδασκαλίες; Με την ίδια λογική, μήπως θα αμφισβητηθεί η γνώση τους και για τα γνωστικά τους αντικείμενα; Μήπως θα πρέπει να "εξετάζονται" κάθε τρεις και λίγο αν κατέχουν το γνωστικό τους αντικείμενο, για το οποίο επίσης πήραν πτυχίο από το Πανεπιστήμιο επειδή κρίθηκαν επαρκείς;
2. Ποιος ακριβώς αμφισβητεί την επάρκεια των εκπαιδευτικών; Ποιος "αξιολογεί"; Θα αξιολογηθούν οι εκπαιδευτικοί από άλλους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τη στιγμή που ήδη τους έχουν αξιολογήσει ως επαρκείς οι καθηγητές της ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ στα πανεπιστήμια όπου φοιτούσαν; Με άλλα λόγια, είναι λογικό εκπαιδευτικοί χαμηλότερης βαθμίδας να καλούνται να "επαναξιολογήσουν" τα προσόντα που ήδη αξιολόγησαν οι καθηγητές της τριτοβάθμιας στα πανεπιστήμια; Είναι οι προσοντούχοι "αξιολογητές" της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας ανώτεροι από τους καθηγητές της τριτοβάθμιας; Θα μας τρελάνουν εκεί στο ΥΠΑΙΘ;
3. Γιατί το ΥΠΑΙΘ αυξάνει πλαγίως τον χρόνο εργασίας των εκπαιδευτικών, αποδεχόμενο ως κριτήρια θετικής αξιολόγησης τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων, σε διαγωνισμούς με τους μαθητές τους κ.ο.κ.; Γιατί το ΥΠΑΙΘ, εφόσον θεωρεί τις δραστηριότητες αυτές τόσο ωφέλιμες, δεν τις εντάσσει στο πρόγραμμα των εκπαιδευτικών (π.χ. όποιος προετοιμάζει τους μαθητές του για διαγωνισμό, να έχει μειωμένο ωράριο για 2 ώρες την εβδομάδα); Γνωρίζει το ΥΠΑΙΘ ότι η προετοιμασία των μαθημάτων της ημέρας και μόνο απαιτεί χρόνο, και ότι οι πλάγιες αυξήσεις του ήδη κατάφορτου ωραρίου δεν επιτρέπουν στον εκπαιδευτικό να οργανώσει σωστά την εργασία του; Δεν είναι εμφανές ότι το ΥΠΑΙΘ δεν ενδιαφέρεται για καμία ποιότητα διδασκαλίας;
4. Γιατί οι ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών δεν έχουν ξεψαχνίσει τα πολυσέλιδα γραφειοκρατικά ΦΕΚ του ΥΠΑΙΘ, γιατί δεν έχει απομονώσει από αυτά όλα τα αντισυνταγματικά τους σημεία (όπως το προαναφερθέν σημείο 3 του παρόντος σχολίου), γιατί δεν τα έχει προσβάλει στη Δικαιοσύνη;
5. Πώς είναι δυνατόν να μιλά για αξιολόγηση μια υπουργική ηγεσία που την αρνείται για τον εαυτό της, μια υπουργική ηγεσία που έχει αρνηθεί ακόμη και την πολιτική της αξιολόγηση, αποδεχόμενη την τοποθέτησή της στον υπουργικό θώκο μέσα από τον "διορισμό" του ψηφοδελτίου Επικρατείας;

Η γνώση και η επάρκεια των εκπαιδευτικών είναι κατακτημένη. Είναι επικυρωμένη με τα πτυχία τους. Δεν μπορεί να αμφισβητείται, όπως δεν μπορεί να αμφισβητηθεί η κατακτημένη γνώση του αρχιτέκτονα, του δικηγόρου, του γεωπόνου, του μηχανικού, του ηλεκτρολόγου κ.ο.κ. Το μόνο που θα μπορούσε να αξιολογηθεί, θα ήταν η διοικητική ανταπόκριση του εκπαιδευτικού (δηλ. αν προσέρχεται στην υπηρεσία στην ώρα του, αν τηρεί τα χρονοδιαγράμματα κ.τ.τ.). Μόνο αυτά θα 'ταν αποδεκτό να αξιολογούνται. Όλα τα υπόλοιπα που "οραματίζεται" η υπουργική ηγεσία αποτελούν ΒΑΡΥΤΑΤΗ ΠΡΟΣΒΟΛΗ στον κλάδο, ΑΒΑΣΙΜΗ αμφισβήτηση κατακτημένων προσόντων. Και τους λόγους αυτής της αναίτιας αμφισβήτησης, ας τους εξηγήσει το ίδιο το υπουργείο.

 
Γιάννης Ν
25 Ιαν 2023 16:13

Ενιαία κείμενα κι άστην να βράζει.

 
Κουλα
25 Ιαν 2023 16:06

Το ποιο ωραίο είναι και την επομενη 4ετια υπουργός παιδειας να είναι η Κεραμεως ....... ωρε γλεντια !!!!!!!!!!

 
Μανώλης
25 Ιαν 2023 14:35

Μάλλον αυτό το απόσπασμα το χρησιμοποιούν ΔΟΕ και ΟΛΜΕ σε κάθε ανακοίνωση
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. κάνει σαφές ότι (εδώ βάζετε τους νόμους ή τις αποφάσεις του ΥΠΑΙΘ) θα μας βρει απέναντι, στηριζόμενους στις παιδαγωγικά τεκμηριωμένες θέσεις μας που ενισχύουν το δημόσιο σχολείο.

 
Πέτρος
25 Ιαν 2023 14:18

Για άλλη μια φορά η ΔΟΕ λέει σε όλα όχι χωρίς να προτείνει και οδηγεί στα βράχια τον κλάδο

 
Καθηγητής
25 Ιαν 2023 13:53

Η αξιολόγηση βοηθά πάρα πολύ αυτον που αξιολογείται. Βγαίνει άλλος, πολύ αναβαθμισμενος σε όλα τα επίπεδα, στο τέλος της διαδικασίας. Φτιάχνοντας τον φάκελο σου, βλέπεις που πηγαίνεις καλά, βάζεις στόχους, επίκαιροποιείς πράγματα. Όσοι περάσαμε το 2012-13 στα Π. Π. ζήσαμε την εμπειρία και ήταν καταλυτική. Ξέρω ότι θα σχολιάσετε αρνητικά, αλλά το καταθέτω.

 
Figaro
25 Ιαν 2023 13:23

ΔΗΛ. Ο ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΟΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ Ν ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ ΘΑ ΔΗΛΩΣΕΙ ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ; ΑΥΤΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ;

 
Γιάννης
25 Ιαν 2023 11:58

Μήπως έπρεπε να ακολουθήσει την απραξία; Μόνιμα όχι σε όλα

 
@Ερωτημα
25 Ιαν 2023 11:50

Δεν πιστεύω ότι θα χρειαστεί, γιατί φασόν θα πάνε οι ψήφοι στις κάλπες. Απορώ πώς δεν το κατάλαβαν ακόμα, εκεί στο Μαρούσι.

 
Ερωτημα
25 Ιαν 2023 11:08

Θα στείλουν φασόν κι εδώ;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ