Τα νέα αναθεωρημένα Προγράμματα Σπουδών μετά την πιλοτική εφαρμογή τους στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία

Συνεχής ενημέρωση

14/05/2023

Ενημερώθηκε: 14/05/2023, 10:03

Άκουσε το άρθρο

Το esos θα δημοσιεύει  στη στήλη αυτή τα νέα αναθεωρημένα Προγράμματα Σπουδών Δημοτικού , Γυμνασίου και Λυκείου μετά την πιλοτική εφαρμογή τους στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία , όπως αυτά εκδίδονται από το υπουργείο Παιδείας.

Πατήστε, αντίστοιχα, παρακάτω για να ανοίξετε τα νέα αναθεωρημένα  Προγράμματα Σπουδών  και πατήστε εδώ για να ανοίξετε τα αρχικά Προγράμματα Σπουδών, όπως αυτά  ανακοινώθηκαν πριν δυο χρόνια

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

ΔΗΜΟΤΙΚΟ

ΓΥΜΝΑΣΙΟ

ΛΥΚΕΙΟ

Σχόλια (15)

@Τεχνολογία
|

Όταν ήταν υπουργός ο Αρβανιτόπουλος ήθελε να βγάλει τελείως την Τεχνολογία στις αναθέσεις που είχε ανακοινώσει κάποιον Ιούνιο (Την επανάφερε τον Σεπτέμβριο). Η κοινωνιολογία έφυγε από το λύκειο. Παλαιότερα οι ώρες της Β ξένης γλώσσας μειώθηκαν από 3 σε 2 στο Γυμνάσιο. Η οικιακή Οικονομία έφυγε από Β Γυμνασίου.
Νομίζεις ότι θα έχουν πρόβλημα να αλλάξουν την ανάθεση της Τεχνολογίας?

Τεχνολογία
|

Δεν υπάρχει λόγος να αλλάξουν οι αναθέσεις στο μάθημα της Τεχνολογίας του Γυμνασίου και δεν θα αλλάξουν.Ολες οι ειδικότητες που διδάσκουν τώρα το μάθημα,θα το διδάξουν μετά την επιμόρφωση στα νέα πρόγραμμα σπουδών.Αλλιως θα γίνει μπαχαλο με οργανικές και θα ψάχνουν ώρες και σχολεία οι καθηγητές.Θα είναι απαράδεκτοι αν το κάνουν...Θα παίζονται άλλα συμφέροντα.

@Παναγιώτα
|

Έχω σοβαρές επιφυλάξεις αν οι μαθητές μπορούν να ανταποκριθούν σ' αυτό το πρόγραμμα σπουδών. Τα προβλήματα που μπορώ να διακρίνω από την πλευρά της διδασκαλίας είναι:
- Η μία ώρα/εβδομάδα
-Ύπαρξη βιβλίου?
- Οι ειδικότητες που θα διδάξουν το μάθημα. Πολιτικοί μηχ., αρχιτέκτονες, γεωπόνοι, ακόμα και οι μηχανολόγοι, θα έχουν πρόβλημα
-Ο όγκος της ύλης. Αν προσέξει κάποιος τα ρήματα που χρησιμοποιούνται στο ΦΕΚ, συμπεραίνεται ότι το μάθημα θα έχει και θεωρητικό τμήμα.
-Πρακτικά προβλήματα που σχετίζονται με τα υλικά: Τα σετ των υλικών πρέπει να προετοιμαστούν για το επόμενο τμήμα, κάθε ώρα.
Θα πεί βέβαια κανείς ότι αυτά είναι ψιλά γράμματα για την χαρούμενη απερχόμενη υπουργό μας

MARIA
|

Στο λύκειο έβγαλαν τελείως την οικονομία από Α και Β Λυκείου. Οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν την κατεύθυνση των Οικονομικών στην Γ Λυκείου χωρίς να έχουν κάνει μάθημα σχετικό στο λύκειο.
Ίσως θεωρούν ότι έχουν έρθει σε επαφή με το μάθημα της οικονομίας στην πρώτη γυμνασίου που γίνεται μία πολύ απλή ολιγόωρη αναφορά στον προσδιορισμό των τιμών.
Ο πλήρης ανορθολογισμός και οι συντεχνιακές λογικές στην στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του Λυκείου.
Λυπάμαι ειλικρινά

Ελένη
|

Οι καταλληλότεροι για την Τεχνολογία νομίζω πως είναι οι ΠΕ86, ΠΕ84, ΠΕ83. Αυτό το πρόγραμμα σπουδών το επιβεβαιώνει!!

Περίεργος
|

Η ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ.
ΚΥΡΙΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΕΙΝΑΙ Η απορρόφηση ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ......ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ.
ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΜΑΛΙΣΤΑ ......ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΑΛΛΑΞΕ ΗΤΑΝ Η ΣΦΡΑΓΙΔΑ.
ΠΡΟΣΤΕΘΗΚΕ Η ΛΕΞΗ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ Ή ΠΡΟΤΥΠΟ.
ΕΓΙΝΕ ΒΕΒΑΙΑ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ .......ΓΙΑΤΙ ΠΩΣ ΑΛΛΙΩΣ ΘΑ ΣΟΥ ΔΩΣΟΥΝ ΓΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ......!!!
ΟΥΣΙΑ ΚΑΜΜΙΑ......ΑΛΛΩΣΤΕ ΠΟΙΟΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΗ......

@Απλά Μαθηματικά
|

Απορώ για την πολύπλοκη σκέψη, ενώ τα πράγματα είναι πολύ απλά κάτι σαν ''Απλά Μαθηματικά''...
Τουτέστιν και διαχρονικά εις την χώραν την λεγομένην Ελλάδα, ποτέ δεν αξιολογήθηκε κανένα ΑΠ, ποτέ δεν έγινε σοβαρή συγγραφή ΑΠ και ποτέ δεν έγινε σοβαρή πιλοτική εφαρμογή ΑΠ !!!
Ωστόσο, παρατηρείται μια ιδιαιτέρως μεγάλη απορροφητικότητα των κονδυλίων των προγραμμάτων ΕΣΠΑ ....
Ένα περίεργο πράμα...!!!

Anastasia
|

Από τη Βιολογία του Γυμνασίου έφυγαν το αναπνευστικό και το στηρικτικό ή κάνω λάθος; Ως μη βασικά ή για να βγαίνει η ύλη στο μονόωρο;

@Απλά Μαθηματικά
|

Επί τη ευκαιρία, δεν βλέπω Μαθηματικά στο Λύκειο.

Πρόγραμμα Σπουδών για την Προσχολική Εκπαίδευση
|

Δ.1.2. Φυσικά δραστήρια ζωή - Να προσδιορίζουν τα βασικά στοιχεία της φυσικής κατάστασης (αερόβια αντοχή, μυϊκή δύναμη, αντοχή και ευκαμψία) και να αναγνωρίζουν τρόπους με τους οποίους μπορούν να τα βελτιώσουν. Τι εννοείτε αγαπητοί συγγραφείς των νέων αναλυτικών προγραμμάτων; Είστε βέβαιοι ότι αυτά που γράφετε θα βρουν εφαρμογή σε παιδιά προσχολικής ηλικίας; Έχετε ποτέ διδάξει σε σχολείο-νηπιαγωγείο για να βιώσετε τι μπορείτε να εφαρμόσετε από αυτά που προτείνετε να κάνουμε; Νηπιαγωγοί είμαστε!

Απλά Μαθηματικά
|

Η πιλοτική εφαρμογή δεν έχει ολοκληρωθεί στο πρότυπο που διδάσκω σε κανένα μάθημα. Πώς βγήκαν τα νέα ΦΕΚ;

@ Esos
|

Μήπως μπορείτε να μας πληροφορήσετε ποιες ειδικότητες θα διδάσκουν Τεχνολογία Γυμνασίου με αυτό το πρόγραμμα σπουδών ? Οι Γεωπόνοι, Αρχιτέκτονες, Πολιτικοί Μηχ, έχουν σχέση με το αντικείμενο έτσι όπως περιγράφεται στο ΦΕΚ ?

έχουμε εκθέσεις αξιολογησης
|

που οδήγησαν στην αναθεώρηση ;

ΘΑΝΑΣΗΣ
|

Με τέτοια προγράμματα σπουδών στα Αρχαία και ιδίως στα Λατινικά οι απόφοιτοι Λυκείου θα λαμβάνουν, αντί απολυτηρίου, προ-πτυχίο κλασικής φιλολογίας. Σε μαθητές απευθύνεστε κύριοι φωστήρες του ΙΕΠ και όχι σε φοιτητές...Και μερικές ερωτήσεις: τι θα απογίνει ο περίφημος φάκελος υλικού των Αρχαίων Ελληνικών της Γ λυκείου, που δε συμπλήρωσε ούτε πενταετία εφαρμογής; Τόσο αποτυχημένο σύγγραμμα θεωρείται; Τσάμπα είναι η εκπόνηση νέων συγγραμμάτων κάθε πέντε χρόνια; Ή τα βιβλία αλλάζουν ανάλογα με την εκάστοτε κυβέρνηση; Σοβαρότης μηδέν, σεβασμός στην επιστήμη μηδενικός...

Γιάννης
|

Το πρόγραμμα σπουδών της οικονομίας της γ Λυκείου είναι αρκετά αναβαθμισμένο και απαιτητικό. Απαραίτητη προϋπόθεση ορθής υλοποίησης του στα πλαίσια του οικονομικού εγγραμματισμου είναι η εισαγωγή οικονομικού μαθήματος και στις άλλες τάξεις του Λυκείου. Η κατεύθυνση οικονομίας είναι πρώτη στις επιλογές των μαθητών! Πώς είναι δυνατόν να μην διδάσκονται οικονομικά μαθήματα πριν την Γ Λυκείου; Το υπουργείο πρέπει να ενεργήσει άμεσα επί του θέματος.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ