Κολλέγια: Το ΣΑΕΠ (ΑΤΕΕΝ) δεν δύναται να μη λαμβάνει υπόψη τίτλους σπουδών εξαιτίας ακαδημαϊκών και μόνο διαφορών

Εφόσον ο προσκομιζόμενος τίτλος τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης έχει χορηγηθεί από αρμόδια, κατά τη νομοθεσία του κράτους-μέλους προέλευσης, αρχή και πιστοποιεί, ως προς πτυχίο πρώτου κύκλου σπουδών, τουλάχιστον τριετή διάρκεια σπουδών και φοίτησης, το ΣΑΕΠ (σ.σ. ΑΤΕΕΝ σήμερα) δεν δύναται να μη λαμβάνει υπόψη τίτλους σπουδών εξαιτίας ακαδημαϊκών και μόνο, ως προς την οργάνωση ή το περιεχόμενο της αντίστοιχης εκπαίδευσης, διαφορών, μεταξύ κράτους προέλευσης και κράτους υποδοχής, ούτε δύναται να αρνηθεί την αναγνώριση τέτοιου τίτλου επικαλούμενο το γεγονός ότι για την χορήγησή του από την αρμόδια αρχή του κράτους-μέλους προέλευσης συνεκτιμήθηκαν σπουδές πραγματοποιηθείσες, εν όλω ή εν μέρει, στην Ελλάδα και μη αναγνωριζόμενες, κατά την εθνική νομοθεσία, ως σπουδές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως είναι οι πραγματοποιηθείσες σε εργαστήρια ελευθέρων σπουδών.
Τα παραπάνω αναφέρει απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, σχετικά με την αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναµίας τίτλων τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης, οι οποίοι χορηγούνται από αρμόδιες αρχές κρατών-μελών και πιστοποιούν τουλάχιστον τριετή διάρκεια σπουδών και φοίτησης.
"Με το π.δ. 38/1010 [όπως τροποποιήθηκε με τους νόμους 4093/2012 και 4111/2013] ρυθμίζονται οι προϋποθέσεις και η διαδικασία για την αναγνώριση της “επαγγελματικής ισοδυναµίας” τίτλων τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης, οι οποίοι χορηγούνται από αρμόδιες αρχές κρατών-μελών και πιστοποιούν τουλάχιστον τριετή διάρκεια σπουδών και φοίτησης" τονίζει το ανώτατο δικαστήριο και σημειώνει:
- Η δυνατότητα αναγνώρισης της “επαγγελματικής ισοδυναµίας” των τίτλων παρέχεται ακόμη και όταν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις εφαρμογής της οδηγίας 2005/36/ΕΚ. Η αναγνώριση της “επαγγελματικής ισοδυναµίας” από το ΣΑΕΠ δεν αποτελεί και αναγνώριση της ακαδημαϊκής αξίας του τίτλου, αλλά απλώς παρέχει στον κάτοχο του τίτλου την δυνατότητα να αποκτήσει στην Ελλάδα πρόσβαση και να ασκήσει συγκεκριμένη οικονομική δραστηριότητα με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις υπό τους οποίους δύνανται να ασκήσουν την δραστηριότητα αυτή οι κάτοχοι συγκρίσιμων τίτλων του ημεδαπού εκπαιδευτικού συστήματος.
- Η διαδικασία συγκριτικής εξέτασης παρέχει στο ΣΑΕΠ τη δυνατότητα να βεβαιώνεται, βάσει αντικειμενικών κριτηρίων, ότι με το αλλοδαπό δίπλωμα πιστοποιούνται, όσον αφορά τον κάτοχό του, γνώσεις και προσόντα τουλάχιστον ισοδύναμα προς τα πιστοποιούμενα με το εθνικό δίπλωμα. Αν από τη σύγκριση προκύπτει μερική μόνον αντιστοιχία, το ΣΑΕΠ μπορεί να αξιώσει από τον ενδιαφερόμενο να αποδείξει ότι απέκτησε με άλλο τρόπο τις γνώσεις και τα προσόντα που του έλειπαν ή, εφόσον τούτο δεν αποδεικνύεται προσηκόντως, να τον υποβάλει σε γραπτή δοκιμασία.
Σχολιάστε το άρθρο
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Δημοφιλή Άρθρα
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΚΟΛΕΓΙΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
- ΔΟΕ: . Να αποσυρθεί η απόφαση για τηλεκπαίδευση στη Θεσσαλία
- Κυβερνητικός Εκπρόσωπος: 10.000 προσλήψεις αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή Οκτώβριο και Νοέμβριο
- Κανονισμός Λειτουργίας της Μονάδας Μεταφοράς Τεχνολογίας και Καινοτομίας Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών
- Υπηρεσιακές μεταβολές και χορήγηση κανονικών αδειών ενόψει των αυτοδιοικητικών εκλογών
- Ζ. Μακρή: Η ΚΕΔΕ είπε ότι οι Δήμοι θα κλείσουν καθολικά τα σχολεία στη Θεσσαλία
- ΟΛΜΕ: Να αποσυρθεί η απόφαση για τηλεκπαίδευση στη Θεσσαλία
- Πρόσληψη 10 (δέκα) εκπαιδευτικών αρμένικης γλώσσας και ιστορίας
- ΕΛΜΕ Καρδίτσας: Όχι στην τηλεκπαίδευση σε κλειστά λόγων καιρικών συνθηκών
- Τοποθετήθηκαν οι πρώτοι "μάνατζερ" (Εκτελεστικοί Διευθυντές) στα Πανεπιστήμια
- Μεταπτυχιακό: “Προηγμένη Μηχανική Ενεργειακών Συστημάτων – Advanced Engineering of Energy Systems”
Σχόλια (9)
Τι γίνεται όταν τα ελληνικά τμήματα δεν δέχονται να δώσουν μαθήματα απόφοιτοι κολλεγίων; Οι απόφοιτοι θα έχουν τετραετές πτυχίο φάντασμα, αντί να βρούν δουλειές για τους νέους τους βάζουν εμπόδια, στην εποχή της τεχνολογίας, της συμπερίληψης και της αποδοχής της διαφορετικότητας, αυτά διαχωρίζουν με βάση που και πως σπούδασε κανείς ή νομίζουν πως μόνο εδώ είναι ο παράδεισος της εκπαίδευσης???? Κανένα πτυχίο δεν είναι άχρηστο όπως νομίζουν κάποιοι ούτε η/ ο κάτοχός του, όλα τα πτυχία με αναγνώριση χθές!!!!
Η αγορά θα κρίνει την ικανότητα του καθενός εφόσον και τα κολλέγια δίνουν εφάμιλλης αξίας γνωσεις
Αφού οι σύλλογοι δεν δίνουν άδεια άσκησης επαγγέλματος στους αποφοίτους κολλεγίων , μας δουλεύουν;
Έτσι θα έπρεπε να γίνει αλλά δυστυχώς δε φαίνεται να ενδιαφέρεται η κυβέρνηση για τοθς αποφοίτους των ελληνικών δημοσίων πανεπιστημίων. 5ετη πχ γεωπονικά τμήματα είναι ακόμα δίχως επαγγελματικά δικαιώματα!!!
Ντροπή που τόσο χρόνια αφήνουν να διαιωνίζεται αυτό το αίσχος.
Τα επιμελητηρια θα συμορφωθουν με απόφασης του στε να εγγραφούν τους αποφοίτους κολλεγιων
Συγχαρητήρια στα ελληνικά δικαστήρια που έπραξαν το δίκαιο αλλά συγχαρητήρια και στον απόφοιτο που δικαιώθηκε. Ποιος θα αποζημίωση τόσο ψυχολογικά αλλά και επαγγελματικά όλα αυτά παιδιά που ζούσαν στην ανεργία εξαιτίας ενός προϊσταμένου .
Θα πρέπει:
- να ξεκαθαριστούν πρώτα τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων ΑΕΙ σε πολλά γνωστικά αντικείμενα και κλάδους γιατί τέτοιου είδους αναγνωρίσεις επαγγελματικής ισοδυναµίας τίτλων τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης με τριετή διάρκεια σπουδών και φοίτησης από μη πιστοποιημένους φορείς, μόνο προβλήματα δημιουργεί και αποδυναμώνει τα Δημόσια Πανεπιστήμια κυρίως τα Περιφερειακά.
- να ζητηθούν οι ανάλογες πιστοποιήσεις των φορέων που προέρχονται οι ενδιαφερόμενοι, οι οποίες θα πρέπει να είναι ισοδύναμες σε απαιτήσεις των κριτηρίων της ΕΘΑΕΕ γιατί τα ελληνικά ΑΕΙ πέρασαν από ''σαράντα κύματα'' για να πιστοποιηθούν και λειτουργούν με το ελληνικό φιλότιμο των διδασκόντων και του διοικητικού/τεχνικού προσωπικού, όσων βέβαια απέμειναν μετά τις μαζικές αποχωρήσεις των συνταξιοδοτήσεων τα τελευταία έτη.
Η αναγνώριση της “επαγγελματικής ισοδυναµίας” από το ΣΑΕΠ δεν αποτελεί και αναγνώριση της ακαδημαϊκής αξίας του τίτλου, αλλά απλώς παρέχει στον κάτοχο του τίτλου την δυνατότητα να αποκτήσει στην Ελλάδα πρόσβαση και να ασκήσει συγκεκριμένη οικονομική δραστηριότητα
Το θέμα τώρα είναι ποιος αποζημιώνει όλους τους αποφοίτους...των πέντε και δέκα ετών. Και αν δικαιούνται κιόλας τα παιδιά αυτά μια αποζημίωση που απλώς είχαν πρώτο πτυχίο και αναγνώρισε το πανεπιστήμιο μαθήματα.