Η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ για την τηλεκπαίδευση σήμερα στα σχολεία, λόγω της κακοκαιρίας

Και οι δύο Ομοσπονδίες καλούν την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να αποσύρουν όλες τις νομοθετικές διατάξεις που γενικεύουν τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση εκτός πανδημίας

06/02/2023

Άκουσε το άρθρο

Για  υποκριτική «μέριμνα» του και για  μία ακόμα επικοινωνιακή φούσκα, κάνει λόγο η ΟΛΜΕ αναφερόμενη στην απόφαση του υπ. Παιδείας να γίνει τηλεκπαίδευση σήμερα Δευτέρα, λόγω της κακοκαιρίας, ενώ η ΔΟΕ μιλά για  προκλητικά επικοινωνιακή   «μέριμνα».  

Και οι δύο Ομοσπονδίες  καλούν  την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να αποσύρουν όλες τις νομοθετικές διατάξεις που γενικεύουν τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση εκτός πανδημίας και τις εντολές για υποχρεωτική τηλεκπαίδευση στα σχολεία που κλείνουν λόγω κακοκαιρίας.

Η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ

Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. προσπαθώντας να πείσει την κοινωνία ότι έχει μεριμνήσει για τα πάντα και ότι όλα είναι έτοιμα, με εντολές μέσω απλών μηνυμάτων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης στην αργία του Σαββατοκύριακου προκειμένου τα σχολεία να λειτουργήσουν από αύριο, παρά την κακοκαιρία, με… τηλεκπαίδευση κι απαιτεί με εντολές της τελευταίας στιγμής να δημιουργηθεί μια ψευδής εικόνα ομαλότητας.

Η αλήθεια είναι ότι τέτοιοι σχεδιασμοί, χωρίς να έχουν λάβει υπόψη κρίσιμες παιδαγωγικές  και κοινωνικοοικονομικές παραμέτρους, θα δημιουργήσουν μεγαλύτερα προβλήματα από όσα θεωρητικά προσπαθούν να λύσουν.

Δε λαμβάνουν υπόψη τους ότι στις ελάχιστες ημέρες που μπορεί να κρατήσει η κακοκαιρία:

Η σύνδεση στο διαδίκτυο σε κάποιες περιοχές είναι προβληματική, με αποτέλεσμα η μετάδοση του μαθήματος να είναι αδύνατη;

Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι δεδομένο ότι έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τηλεκπαίδευση με ίδια μέσα ούτε ότι μπορούν να έχουν πρόσβαση στις σχολικές τους μονάδες, ιδιαίτερα όταν υπάρχουν ισχυρές συστάσεις αποφυγής μετακινήσεων από την Πολιτική Προστασία;

Οποίος έχει στοιχειώδη επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία γνωρίζει ότι είναι πρακτικά αδύνατον να ψηφιοποιηθεί και να προσαρμοστεί  για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης το εκπαιδευτικό υλικό μέσα σε 24 ώρες. Ειδικά όταν ζητά το υπουργείο αυτή η διαδικασία να γίνει Κυριακή είναι εξοργιστικό. Εκτός αν το υπουργείο θεωρεί εκπαιδευτική διαδικασία την τηλεαπασχόληση των μαθητών που το πιθανότερο είναι εκείνη την ώρα να «χαζεύουν» τα χιόνια από το παράθυρο του σπιτιού.

Πόσοι υπολογιστές πρέπει να υπάρχουν σε κάθε σπίτι για να ικανοποιηθούν οι ανάγκες σε τηλεκπαίδευση για εκπαιδευτικούς και μαθητές και για τηλεργασία των γονέων;

Γονείς εκπαιδευτικοί που θα πρέπει να φροντίσουν ταυτόχρονα και τα πολύ μικρής ηλικίας παιδιά τους πώς θα διδάξουν;

Κι αν υποθέσουμε ότι κάποια παιδιά και εκπαιδευτικοί μπορέσουν να πραγματοποιήσουν διαδικασίες σύγχρονης τηλεκπαίδευσης, εάν δεν μπορέσουν όλοι οι μαθητές να συμμετέχουν για αντικειμενικούς λόγους (έλλειψη εξοπλισμού, διακοπές ρεύματος, κλπ) η εκπαιδευτική διαδικασία των ημερών αυτών δε θα πρέπει να επαναληφθεί όταν επιστρέψουν όλοι στις τάξεις;

Είναι βαθιά υποκριτικό και επικοινωνιακό το ενδιαφέρον της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. για απώλεια διδακτικών ωρών εξ αιτίας της κακοκαιρίας, τη στιγμή που ακόμα και σήμερα υπάρχουν κενά στα σχολεία και ενώ γνωρίζει πολύ καλά ότι είναι αδύνατη η ομαλή λειτουργία των σχολείων επιχειρεί για μια ακόμη φορά να φορτώσει τα πάντα στους εκπαιδευτικούς που συνεχώς απαξιώνει με την πολιτική της.

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καλεί την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να αποσύρει όλες τις νομοθετικές διατάξεις που γενικεύουν τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση εκτός πανδημίας και τις εντολές για υποχρεωτική τηλεκπαίδευση στα σχολεία που κλείνουν λόγω κακοκαιρίας.

Τέλος, τονίζουμε ότι το σπίτι που ζούμε με την οικογένειά μας δεν είναι χώρος εργασίας. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι/ες να έχουμε η να διαθέτουμε ρεύμα, χώρο, εξοπλισμό, πρόσβαση στο διαδίκτυο κλπ. Η έλλειψη ή η αδυναμία χρήσης τεχνολογικών μέσων, η αδυναμία παροχής τηλεκπαίδευσης για τεχνικούς ή για παιδαγωγικούς λόγους  δεν μπορεί να οδηγήσει σε κανενός είδους «κυρώσεις» για συναδέλφισσες/φους.

Η ανακοίνωση της  ΔΟΕ

Σε ένα επικοινωνιακό παραλήρημα έχει επιδοθεί ξανά η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. προσπαθώντας να πείσει την κοινωνία ότι έχει μεριμνήσει για τα πάντα και ότι όλα είναι έτοιμα, με εντολές μέσω απλών μηνυμάτων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης στην αργία του Σαββατοκύριακου προκειμένου τα σχολεία να λειτουργήσουν από αύριο, παρά την κακοκαιρία, με… τηλεκπαίδευση κι απαιτεί με εντολές της τελευταίας στιγμής να δημιουργηθεί μια ψευδής εικόνα ομαλότητας.

Η αλήθεια είναι ότι τέτοιοι σχεδιασμοί, χωρίς να έχουν λάβει υπόψη κρίσιμες παιδαγωγικές  και κοινωνικοοικονομικές παραμέτρους, θα δημιουργήσουν μεγαλύτερα προβλήματα από όσα θεωρητικά προσπαθούν να λύσουν.

Δε λαμβάνουν υπόψη τους ότι στις ελάχιστες ημέρες που μπορεί να κρατήσει η κακοκαιρία:

Η σύνδεση στο διαδίκτυο σε κάποιες περιοχές είναι προβληματική, με αποτέλεσμα η μετάδοση του μαθήματος να είναι αδύνατη;

Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι δεδομένο ότι έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τηλεκπαίδευση με ίδια μέσα ούτε ότι μπορούν να έχουν πρόσβαση στις σχολικές τους μονάδες, ιδιαίτερα όταν υπάρχουν ισχυρές συστάσεις αποφυγής μετακινήσεων από την Πολιτική Προστασία;

Πόσοι υπολογιστές πρέπει να υπάρχουν σε κάθε σπίτι για να ικανοποιηθούν οι ανάγκες σε τηλεκπαίδευση για εκπαιδευτικούς και μαθητές και για τηλεργασία των γονέων;

Γονείς εκπαιδευτικοί που θα πρέπει να φροντίσουν ταυτόχρονα και τα πολύ μικρής ηλικίας παιδιά τους πώς θα διδάξουν;

Κι αν υποθέσουμε ότι κάποια παιδιά και εκπαιδευτικοί μπορέσουν να πραγματοποιήσουν διαδικασίες σύγχρονης τηλεκπαίδευσης, εάν δεν μπορέσουν όλοι οι μαθητές να συμμετέχουν για αντικειμενικούς λόγους (έλλειψη εξοπλισμού, διακοπές ρεύματος, κλπ) η εκπαιδευτική διαδικασία των ημερών αυτών δε θα πρέπει να επαναληφθεί όταν επιστρέψουν όλοι στις τάξεις;

Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. με ευθύνη της ποτέ δεν προχώρησε, παρά τη νομοθέτηση του εργαλείου της τηλεκπαίδευσης, σε προσαρμογή των διδακτικών αντικειμένων για αξιοποίηση σε  σύγχρονη τηλεκπαίδευση σύμφωνα με τα επιστημονικά πορίσματα και τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης;

Είναι βαθιά υποκριτικό και επικοινωνιακό το ενδιαφέρον της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. για απώλεια διδακτικών ωρών εξ αιτίας της κακοκαιρίας, τη στιγμή που εξακολουθεί να μην καλύπτει τα λειτουργικά κενά, που υπάρχουν ακόμα και σήμερα και ενώ γνωρίζει πολύ καλά ότι είναι αδύνατη η ομαλή λειτουργία των σχολείων επιχειρεί για μια ακόμη φορά να φορτώσει τα πάντα στους εκπαιδευτικούς που συνεχώς απαξιώνει με την πολιτική της.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να αποσύρει όλες τις νομοθετικές διατάξεις που γενικεύουν τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση εκτός πανδημίας και τις εντολές για υποχρεωτική τηλεκπαίδευση στα σχολεία που κλείνουν λόγω κακοκαιρίας. Η λύση βρίσκεται σε αυτό που με την παιδαγωγική τους ευθύνη και με βαθιά ενσυναίσθηση έπρατταν οι εκπαιδευτικοί μέχρι σήμερα, δηλαδή την αξιοποίηση, αυτές τις ελάχιστες μέρες της κακοκαιρίας, της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Η πρακτική του διαμοιρασμού παιδαγωγικού υλικού σε μορφή βίντεο, φυλλαδίων, ηλεκτρονικών ασκήσεων κ.λπ. που θα απασχολήσει δημιουργικά τα παιδιά και θα τα βοηθήσει να κάνουν μια εξαιρετική επανάληψη της ύλης αποτελεί το πιο δόκιμο, με τα τεχνολογικά μέσα και την υλικοτεχνική υποδομή που διαθέτουμε, αλλά και το πλέον παιδαγωγικά αποδεκτό μέσο σε αυτές τις λίγες μέρες το χρόνο που τα σχολεία μένουν κλειστά λόγω κακοκαιρίας ή φυσικών έκτακτων καταστάσεων.

Τέλος, τονίζουμε ότι η έλλειψη ή η αδυναμία χρήσης τεχνολογικών προσωπικών μέσων σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να οδηγήσει σε κανενός είδους «κυρώσεις» για συναδέλφισσες/φους.

Σχόλια (17)

Τάκης Σ
|

Μια κωμωδία υπουργείο να περιπαίζει εκπαιδευτικούς κ ψηφοφόρους πηγαίνετε σπίτι σας κ υπουργέ να μαζέψετε χόρτα με το χιόνι

ΥΠΑΚΟΗ
|

Το υπουργείο Παιδείας μπορεί να δοκιμάσει την αποδοχή που έχει η τηλεκπαίδευση στην εκπαιδευτική κοινότητα, ορίζοντάς την ως προαιρετική . Εκεί θα δεις γέλια . Όλοι '' μισούν '' την διαδικασία της σχολικής πραγματικότητας γιατί αντιλαμβάνονται πως οι πραγματικές προθέσεις της ''ευνομούμενης πολιτείας '' δεν είναι αγαθές . ΥΠΑΚΟΗ άχρι θανάτου .

Δισκοβόλος
|

@Πολίτες.
Αναρωτιέμαι αν ο πληθυντικός του προσωνυμίου σας φιλοδοξεί να εκφράσει ένα ευρύτερο σύνολο πλην του εαυτού σας, πράγμα που αποτελεί πρόδηλα υπερφίαλη ματαιοδοξία!
Οφείλω πάντως να σας επισημάνω δυο αυτονόητα πραγματάκια που προφανώς σας διαφεύγουν:
α) Η τεχνολογία ασφαλώς και αποτελεί ευλογία, αρκεί να μη φτάνουμε ως τη δαιμονοποίηση που διαβλέπω στο σκεπτικό σας και να μην την επικαλούμαστε μονοκόμματα δίχως να υπολογίζουμε την τρομακτική ευθύνη ενός ανύπαρκτου υπουργείου παιδείας που αποφασίζει (και διατάσσει) κάνοντας μνημόσυνα με ξένα κόλλυβα, δηλαδή υποχρεώνοντας κάθε οικογένεια να διαθέτει τον ιδιωτικό της εξοπλισμό στην υπηρεσία μιας δημόσιας δωρεάν λειτουργίας που αποτελεί αποκλειστική υποχρέωση της πολιτείας,
β) Δεν επιτρέπεται να εμφανίζεστε ως αυτόκλητος τιμητής της δουλειάς των εκπαιδευτικών (εκπαιδευτικός ων και ο ίδιος;) κάνοντας τόσο κακή χρήση της ελληνικής γλώσσας, απέναντι στην οποία κάθε πολίτης οφείλει να έχει τον υπέρτατο σεβασμό!

ανώνυμος
|

Αλήθεια ποιοί να απολαύσουν το χιόνι; Μαθητές η οι εκπαιδευτικοί; Αν δεν σας αρέσει αλλάξτε επάγγελμα.. Το μοναστήρι να είναι καλά... Οι χιλιάδες άνεργοι....

Πολίτης Ν
|

Αφού επί μήνες έχουν αφήσει τα σχολεία με ένα σωρό χαμένες ώρες από ελλείψεις καθηγητών

Αφού έκλεισαν τα σχολεία "οριζόντια" ακόμη και σε περιοχές που μπορούν να λειτουργήσουν, δημιουργώντας πρόβλημα σε πολλούς γονείς που εργάζονται.

Τώρα καταφεύγουν στην υποτιθέμενη "τηλεκπαίδευση" ως φύλλο συκής. Όλα για το θεαθήναι

Μάλιστα....
|

@Κ.Α., σου διέφυγαν ακόμα 100 δισ. αχρείαστο μνημόνιο και πετσοκόψιμο συντάκεων επί ΣΥΡΙΖΑ!

Κ.Α.
|

Εδώ σε βάθος δωδεκαετίας έχουμε μείωση εισοδήματος πάνω από 50000 ευ ο καθένας λόγω περικοπών και τη βγάζουμε με λόγια,χωρίς ουσιαστικές αντιδ΄ράσεις,τώρα η τηλεκπαίδευση τους έφταιξε,ας φώναζαν το από το 2010 έως το 2012 που μας έκοβαν χρήματα,τώρα μας χορεύει καλά η εκάστοτε κυβέρνηση μνημονίων.

dimitris
|

Αφήστε τα παιδιά΄σ ελεύθερα να απολαύσουν το χιόνι. Δεν χάλασε ο κόσμος από μια μέρα μάθημα.Αυτές οι πρακτικές ειναι της υπερβολής. Αυτοί που παίρνουν αυτές τις αποφάσεις θα πρέπει να βλέπουν την πραγματικότητα κατάματα όπως ειναι και όχι να κοροϊδευόμαστε πίσω από τα δάκτυλο. Όταν δεν υπήρχε διαδίκτυο και δεν γινόταν τα μαθήματα μείναμε πίσω!

Πολίτες
|

Κύριοι.....αφήστε τις δικαιολογίες....Η τεχνολογία μας βοηθάει να γίνεται μάθημα .....όταν υπάρχουν προβλήματα.. Λοιπόν ασχοληθείται με κάτι πιο ουσιώδες.. όπως οι αμοιβές μας....Η Η ατομική αξιολόγηση......που θέλει η κυβέρνηση να εφαρμοστεί μόνο σε ένα υπουργείο..... .!!! .....άκουσα θα γίνει κάτι αντίστοιχο στη δικαιοσύνη και στην υγεία.......!!!
Αν δεν θέλετε τα δικά σας παιδιά ας μη κάνουν.....δεν μπορείτε όμως να λέτε .... στη σημερινή εποχή.....τέτοιες θεωρίες.....

Σωτήρης
|

Τα ίδια έλεγαν και με την πανδημία . Αν δεν είχαν τα παιδιά την τηλεκπαίδευση θα είχαν κενό 2 ετών. Ξέρετε πόσα φροντιστήρια δουλεύουν εξ αποστάσεως κανονικά; Πόσα πανεπιστήμια και πόσα σχολεία από απόσταση;

@ baby sitting από τον υπολογιστή;
|

αυτό είναι ακριβώς ! 1-2-3 μέρες : ανακοίνωση κάθε μαθήματος με ύλη παρακάτω , να διαβάσουν και λίγο μόνα τους και να παίξουν ! παράνοια κατάντησαν τα πάντα

tasosk65
|

Μήπως να ασχοληθούν λίγο με τα μισθολογικά μας; Τα μόνα θέματα που μας καίνε είναι η τηλεκπαίδευση και η αξιολόγηση;

Νίκος Παπαϊωάννου
|

Σήμερα στο σχολείο μας... από 170 μαθητές συνδέθηκαν οι 24. Από τους 19 της Α τάξης μπήκαν οι 2. Τι να κάνει η δασκάλα; Να κάνει baby sitting από τον υπολογιστή; Είναι γελοίο να μπαίνουμε κάθε φορά σε τέτοια διαδικασία και να επιχειρηματολογούμε υπερ ή κατά της τηλεκπαίδευσης για 1-2 μέρες. Ας δώσουν τη δυνατότητα αναπλήρωσης των ημερών που κάθε σχολείο είναι κλειστό, στο τέλος της χρονιάς. Αποδείχθηκε περίτρανα πως η μόνη σωστή λειτουργία της τηλεκπαίδευσης ήταν να κρατά τα παιδιά σε επαφή με το σχολείο κατά τη διάρκεια του παρατεταμένου Lock down. Τίποτα άλλο. Τα μαθησιακά κενά γιγαντώθηκαν. Οι 2-3 μέρες τον χρόνο που κλείνουν τα σχολεία για καιρικές συνθήκες δεν φέρνουν πίσω τη μαθησιακή διαδικασία. Αφήνω κατά μέρος τη σπουδή να κλείνουν τα σχολεία οι δήμοι με το παραμικρό. Κλείνουν την εθνική οδό προληπτικά, κλείνουν γέφυρες προληπτικά... Έλεος. Έξω στο σχολείο μου τ΄ώρα έχει λιακάδα και εμείς κάνουμε καραγκιοζιλίκια στη ΅Webex με 4 μαθητές στο τμήμα των 25!!! γιατί ο δήμαρχος βιάστηκε να κλείσει τα σχολεία.

Όσοι σχολιάζουν να απαντήσουν στα παρακάτω
|

Πόσοι υπολογιστές πρέπει να υπάρχουν σε κάθε σπίτι για να ικανοποιηθούν οι ανάγκες σε τηλεκπαίδευση για εκπαιδευτικούς και μαθητές και για τηλεργασία των γονέων;

Γονείς εκπαιδευτικοί που θα πρέπει να φροντίσουν ταυτόχρονα και τα πολύ μικρής ηλικίας παιδιά τους πώς θα διδάξουν;

====
Το πρόβλημα του κόσμου θα έπρεπε να είναι η ουσία και όχι τι λέει λένε οι συνδικαλιστές.

Μάλλον όσοι σχοιάζουν δεν έχουν παιδιά ή απλώς δεν καταλαβαίνουν. Θα χαθούν 1-2 ημέρες και θα έρθει η συντέλεια του κόσμου...

Μάχιμος εκπαιδευτικός
|

Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται ότι το υπ. παιδείας δεν το αφορά η εκπαίδευση αλλά να να λαϊκίζει και να ψηφοθηρεί.

Η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ στάθηκαν στο ύψος τους !

Rebeskes Panos
|

Η τηλεκπαίδευση αφορά έκτακτες συνθήκες. Απλά τα συνδικάτα είναι όχι σε όλα. Από την αξιολόγηση μέχρι την τηλεκπαίδευση. Μήπως να αναλάβουν και την πληρωμή ;

Μας κοροϊδεύουν ;
|

Ενώ με την πανδημία ήταν υπέρ;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ