Η ΔΑΚΕ Καθηγητών ε΄ναι αντίθετη στην απεργία-αποχή, γιατί θεωρεί «δεδομένο ότι ηυ θα προσφύγει στα δικαστήρια-όπως το συνηθίζει άλλωστε- και θα «καταφέρει» να κηρυχτεί και αυτή η μορφή κινητοποίησης παράνομη και καταχρηστική».
Παράλληλα είναι είναι «υπέρ της δικαστικής προσφυγής για την ακύρωση της συγκεκριμένης διαδικασίας, απόφαση που έχει ληφθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο και μένει να υλοποιηθεί».
Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση της ΔΑΚΕ
Η Υπουργός Παιδείας, αιφνιδιαστικά, προχωράει στην ατομική αξιολόγηση των νεοδιόριστων συναδέλφων (που έχουν κλείσει διετή δόκιμη υπηρεσία τον Σεπτέμβριο 2022). Καινοφανές είναι το γεγονός ότι η αξιολόγηση ξεκινάει στις Περιφέρειες Βορείου και Νοτίου Αιγαίου, στην Πελοπόννησο και στην Κρήτη, όπου έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες επιλογής των Σχολικών Συμβούλων και όχι ταυτόχρονα σε όλη την Ελλάδα.
Η ΔΑΚΕ Καθηγητών επισημαίνει τα εξής:
- Οι συγκεκριμένοι συνάδελφοι έχουν κλείσει τη διετή δόκιμη υπηρεσία τους τον Σεπτέμβριο του 2022. Σύμφωνα με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο και με δεδομένο ότι δεν είχαν επιλεγεί οι Σχολικοί Σύμβουλοι, όφειλε το Υπουργείο Παιδείας να μονιμοποιήσει τους νεοδιόριστους αυτής της κατηγορίας με πράξη του Διευθυντή του σχολείου και του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
- Ο ισχυρισμός του Υπουργείου Παιδείας ότι ο νόμος περί ατομικής αξιολόγησης επιτάσσει υποχρεωτική αξιολόγηση των νεοδιόριστων, για να μονιμοποιηθούν, είναι αίολος. Από πουθενά δεν προκύπτει ότι η διετής δόκιμη υπηρεσία παρατείνεται, έως ότου αξιολογηθεί ο εκπαιδευτικός, όταν μάλιστα δεν αξιολογείται με ευθύνη της υπηρεσίας.
- Η ΔΑΚΕ είναι υπέρ της δικαστικής προσφυγής για την ακύρωση της συγκεκριμένης διαδικασίας, απόφαση που έχει ληφθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο και μένει να υλοποιηθεί.
- Είμαστε αντίθετοι στην απεργία-αποχή, γιατί θεωρούμε δεδομένο ότι η Υπουργός θα προσφύγει στα δικαστήρια-όπως το συνηθίζει άλλωστε- και θα «καταφέρει» να κηρυχτεί και αυτή η μορφή κινητοποίησης παράνομη και καταχρηστική.
- Είμαστε υπέρ της εξουσιοδότησης του Διοικητικού Συμβουλίου να κηρύξει απεργιακή κινητοποίηση, ανάλογα με τη συγκυρία, έτσι ώστε να προστατευτούν οι νεοδιόριστοι συνάδελφοι.
Καλούμε τις υπόλοιπες συνδικαλιστικές δυνάμεις να κινηθούν σύμφωνα με τα εκπαιδευτικά δεδομένα και να μην υποτάξουν τα συμφέροντα των εκπαιδευτικών στην μικροπολιτική σκοπιμότητα.
Όταν δεν είχε αρχίσει η αξιολόγηση, στην πανδημία, οι εκπαιδευτικοί ανέβασαν πολύ ψηλά τον πήχη της εκπαίδευσης και δώσανε τα πάντα για τους μαθητές τους, ξέροντας ότι δεν θα μετρήσει υπέρ τους. Το κάνανε αν και ήξεραν ότι δεν είχαν κάτι να φοβηθούν, ούτε να ελεγχθούν, αλλά επειδή έχουν φιλότιμο και νοιαστήκανε για τους μαθητές τους.
Αποδείξανε πανευρωπαϊκά ποιοί είναι!! Καμμιά άλλη χώρα στην Ευρώπη δεν έκανε τέτοιο άλμα. Γι'αυτό πήραν και τόσα πανευρωπαϊκά συγχαρητήρια.
Όχι μόνο αξίζουν πολλά λεφτά, αλλά δεν θα λογοδοτήσουν όμως και για τα ελάχιστα..