Δημοσιεύθηκε σήμερα στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η Κοινή Υπουργική Απόφαση, με την οποία ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα των τεχνικών λεπτομερειών σχετικά με τον σχεδιασμό, τον προγραμματισμό, την ανάπτυξη, την επικαιροποίηση και τη λειτουργία της ειδικής ψηφιακής εφαρμογής, για την αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών, του Ειδικού Εκπαιδευτικού και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού.
- Πατήστε εδώ για να ανοίξετε το ΦΕΚ
Ειδικότερα, σύμφωνα με την απόφαση:
Θυρίδες των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
1. Για την πλήρωση του σκοπού λειτουργίας της ειδικής ψηφιακής εφαρμογής (πλατφόρμας) καταχωρίζονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ ή ΕΨΠ), στις θυρίδες των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων τα απαραίτητα στοιχεία ή έγγραφα για τη διεκπεραίωση ή ολοκλήρωση της διαδικασίας αξιολόγησης των στελεχών εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικούς (Ε.Ε.Π.) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.).
2. Για την εν γένει παροχή ψηφιακών υπηρεσιών σύμφωνα με όσα ορίζονται στην παρ. 3 του άρθρου 26 του ν. 4727/2020, στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (ΕΨΠ) τηρούνται θυρίδες των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαί- δευσης, των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
3. Στις θυρίδες της παρ. 2 προωθούνται από την ΕΨΠ οι αιτήσεις των φυσικών προσώπων/χρηστών που υποβάλλονται σε αυτήν με την επισύναψη των απαιτούμενων δικαιολογητικών για την έκδοση εγγράφων από τις αρμόδιες υπηρεσίες των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με όσα ορίζονται στην υπό στοιχεία 5620/ΕΞ 2021/26.02.2021 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας (Β’ 849). Σύμφωνα με όσα ορίζονται στην απόφαση αυτή γίνεται και η επαλήθευση του περιεχομένου των υποβαλλόμενων αιτήσεων και των συνημμένων τους από τον λήπτη (φορέα της θυρίδας υποβολής).
4. Στην ΕΨΠ είναι δυνατόν να δημιουργούνται για το σύνολο των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των παρ. 1 και 2 περισσότερες από μία θυρίδες, ανάλογα με τις ανάγκες τους. Οι θυρίδες που ορίζονται ως ανώτερες ιεραρχικά παρέχουν πρόσβαση σε όλες τις θυρίδες που υπάγονται σε αυτές.
5. Στις θυρίδες των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκ- παίδευσης και των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της παρ. 2 τηρούνται έγγραφα ή σύνολα δεδομένων που απευθύνονται ή αφορούν σε αυτές και τα οποία δύνανται να υποβάλλονται από φυσικά πρόσωπα/χρήστες μέσω της ΕΨΠ, καθώς και οι σχετικές με αυτά απαντήσεις/έγγραφα.
6. Τα έγγραφα που υποβάλλονται στις θυρίδες, καθώς και οι σχετικές με αυτά απαντήσεις/έγγραφα παραμένουν αποθηκευμένα στις θυρίδες των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για χρονικό διάστημα πέντε (5) ετών.
Χρήστες των θυρίδων των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
1. Στις θυρίδες του άρθρου 2 προβλέπονται δύο (2) διακριτοί ρόλοι για τους ειδικά προς τούτο εντεταλμένους από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης ή τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υπαλλήλους:
α) Χειριστής: Διαχειρίζεται τις υποθέσεις και τις αιτήσεις των φυσικών προσώπων.
β) Διαχειριστής: Ορίζει και διαγράφει χειριστές, τροποποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας της θυρίδας της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ή της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και την ονομασία της θυρίδας και εξάγει στατιστικά στοιχεία.
2. Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι υπεύθυνο για τον ορισμό των εντεταλμένων υπαλλήλων της παρ. 1 για κάθε θυρίδα της παρ. 3 του άρθρου 26 του ν. 4727/2020 (Α’ 184), ο οποίος γίνεται με ευθύνη της Γενικής Διεύθυνσης Ψηφιακών Συστημάτων, Υποδομών και Εξετάσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
3. Η Υπηρεσία Συντονισμού Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης είναι υπεύθυνη για τον ορισμό του διαχειριστή των ανώτερων ιεραρχικά θυρίδων, σύμφωνα με αίτημα που υποβάλει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων σύμφωνα με όσα ορίζονται στην παρ. 3 του άρθρου 26 του ν. 4727/2020.
4. Οι χειριστές και οι διαχειριστές των θυρίδων των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκ- παίδευσης αποκτούν πρόσβαση στη θυρίδα, αφού προηγουμένως προβούν σε επαλήθευση/επιβεβαίωση της ταυτότητάς τους με τη χρήση των «Κωδικών Δημόσιας Διοίκησης» σύμφωνα με την υπό στοιχεία 29810 ΕΞ/23.10.2020 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας (Β’ 4798) και διεκπεραιώνουν την αίτηση του ενδιαφερόμενου σύμφωνα με όσα ορίζονται στο άρθρο 29 του ν. 4727/2020.
Πρόσωπα που συμμετέχουν στη διαδικασία αξιολόγησης μέσω της ειδικής ψηφιακής εφαρμογής
1. Στις διαδικασίες αξιολόγησης μέσω της ειδικής ψηφιακής εφαρμογής - πλατφόρμας συμμετέχουν, καταρχάς, οι εκπαιδευτικοί και τα μέλη Ειδικού Εκ- παιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), ως αξιολογούμενοι και τα στελέχη εκπαίδευσης, ως αξιολογητές, σύμφωνα με όσα ορίζονται ειδικότερα στο άρθρο 66 του ν. 4823/2021 (Α’ 136).
2. Τα πρόσωπα που έχουν την ευθύνη του προγραμματισμού των αξιολογήσεων του έργου των εκπαιδευτικών ή των μελών Ε.Ε.Π. - Ε.Β.Π., σύμφωνα με τις παρ. 1 και 3 του άρθρου 11 και τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 13 της υπό στοιχεία 9950/ΓΔ5/27.01.2023 απόφασης της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων (Β’ 388), μεταξύ άλλων, συσχετίζουν τα ζεύγη αξιολογούμενων αξιολογητών και τα καταχωρίζουν στην πλατφόρμα .
3. Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης ή οι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατά περίπτωση, ορίζονται διαχειριστές της εφαρμογής του άρθρου 1 και αναλαμβάνουν την ευθύνη να την ενημερώνουν σχετικά: α) Με εκείνους τους εκπαιδευτικούς που είναι υπόχρεοι σε αξιολόγηση, β) με τα κάθε φορά αρμόδια προς αξιολόγηση όργανα και γ) με τις Ειδικές Επιτροπές Αξιολόγησης, στις οποίες υποβάλλονται εν- στάσεις που αφορούν στη διαδικασία αξιολόγησης.
Διαδικασία ενημέρωσης των υπόχρεων προς αξιολόγηση εκπαιδευτικών, μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού - Καταχώριση στοιχείων επιστημονικής
και επαγγελματικής κατάστασης και συμπλήρωση έκθεσης αυτοαξιολόγησης
1. Οι υπόχρεοι προς αξιολόγηση εκπαιδευτικοί και μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) ενημερώνονται με κάθε πρόσφορο τρόπο, όπως μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος, για το γεγονός ότι είναι υπόχρεοι προς αξιολόγηση, κατόπιν της επιλογής, συσχέτισης και καταχώρισης στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή των αξιολογούμενων και αξιολογητών από την οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Ο υπόχρεος προς αξιολόγηση εκπαιδευτικός ή μέλος Ε.Ε.Π. - Ε.Β.Π. εισέρχεται στην πλατφόρμα του άρθρου 1 μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr- EΨΠ), αφού προηγουμένως αυθεντικοποιηθεί με τη χρήση των προσωπικών κωδικών - διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet) ή χρήση κωδικών e-banking και το αργότερο μέχρι την οργανωμένη συνάντησή του με τον αξιολογητή για συζήτηση, σχετικά με τη διδασκαλία ή το υποστηρικτικό έργο ή πρόγραμμα, που καθίσταται αντικείμενο παρακολούθησης, προβαίνει στις εξής ενέργειες:
α) Καταχωρίζει τεκμήρια σχετικά με την επιμορφωτική εμπειρία του ως επιμορφωτή και επιμορφούμενου, το σχετικό με την παιδαγωγική και τη διδακτική συγγραφικό έργο του, το διδακτικό έργο του, τη συμμετοχή του σε ευρωπαϊκά και ερευνητικά προγράμματα, καθώς και κάθε είδους δράσεις που συμβάλλουν στην ποιοτική αναβάθμιση του ρόλου του στην εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία. Ειδικότερα, κάθε υπόχρεος προς αξιολόγηση εκπαιδευτικός ή μέλος του Ε.Ε.Π. - Ε.Β.Π. καταχωρίζει στην ειδική εφαρμογή του άρθρου 1 τις πληροφορίες που αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου 9 της υπό στοιχεία 9950/ΓΔ5/27.01.2023 απόφασης της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων (Β’ 388),
β) συμπληρώνει και αναρτά την έκθεση αυτοαξιολόγησης του άρθρου 10 της υπόστοιχεία 9950/ΓΔ5/27.01.2023 απόφασης της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία δύναται να παραπέμπει σε τεκμήρια που έχει ήδη καταχωρίσει ο εκπαιδευτικός ή το μέλος Ε.Ε.Π. - Ε.Β.Π. στην ειδική εφαρμογή ή να συνοδεύεται από νέα στοιχεία, που αφορούν στο παιδαγωγικό ή διδακτικό έργο του, προς τεκμηρίωση των απόψεων και ισχυρισμών του.
2. Πρόσβαση στα τεκμήρια και στην έκθεση αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού ή του μέλους Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. έχουν οι αξιολογητές του, η Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης και ο Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης ή ο Περιφερειακός Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης κατά περίπτωση. Την ευθύνη του προγραμματισμού των αξιολογήσεων έχουν ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης και ο Περιφερειακός Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης. Πρόσβαση στις πληροφορίες που αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου 9 της υπό στοιχεία 9950/ΓΔ5/27.01.2023 απόφασης της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και τα σχετικά με αυτές τεκμήρια έχουν και ο υπάλληλος ή οι υπάλληλοι που έχουν πιστοποιηθεί αρμοδίως για την τήρηση των προσωπικών μητρώων των αξιολογούμενων.
Υποβολή προγράμματος αξιολόγησης και έκθεσης παρατηρήσεων
1. Το πρακτικό, το οποίο συντάσσεται με βάση το υπόδειγμα του Παραρτήματος Α που προσαρτάται στην υπό στοιχεία 9950/ΓΔ5/27.01.2023 απόφαση της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων (Β’ 388) και στο οποίο καταγράφονται τα κύρια σημεία και οι αποφάσεις της συζήτησης που διεξάγεται μεταξύ αξιολογητών και αξιολογουμένων σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 11 της ίδιας απόφασης αναρτάται από τους αξιολογητές στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του άρθρου 1, το αργότερο μέχρι την υποβολή της αξιολογικής έκθεσης από τον αξιολογητή.
2. Οι αξιολογούμενοι δύνανται να προσκομίσουν συμπληρωματικά τεκμήρια, ανεξαρτήτως αν τους ζητηθούν από τους αξιολογητές τους, ακόμη κι αν δεν είναι οψιγενή, για τη διαμόρφωση πληρέστερης εικόνας εκ μέρους των αξιολογητών, όταν οι σχετικές διατάξεις τους παρέχουν το δικαίωμα να εκφέρουν απόψεις ή να προβάλλουν αντιρρήσεις ή ενστάσεις προς υποστήριξη και τεκμηρίωση των ισχυρισμών τους.
3. Ο αξιολογητής συζητά την αξιολογική κρίση του με τον αξιολογούμενο και τη συλλογιστική με βάση την οποία κατέληξε στο περιεχόμενο αυτής. Τόσο η αξιολογική κρίση όσο και η συλλογιστική που ακολούθησε ο αξιολογητής αποτυπώνονται συνοπτικά σε έγγραφό του, το οποίο συντάσσεται με βάση το υπόδειγμα του Παραρτήματος Β, το οποίο προσαρτάται στην υπό στοιχεία 9950/ΓΔ5/27.01.2023 απόφαση της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων. Αν ο αξιολογούμενος διαφωνεί, μερικά ή ολικά, με την αξιολογική κρίση του αξιολογητή, καθώς και με τη συλλογιστική, η οποία ακολουθήθηκε και στην οποία στηρίζεται, δύναται να εκθέσει εγγράφως τις παρατηρήσεις του εντός πέντε (5) ημερών από την επομένη της παραλαβής ή κοινοποίησης του εγγράφου του αξιολογητή με βάση το υπόδειγμα του προαναφερόμενου Παραρτήματος Β. Ο αξιολογητής υποχρεούται να αναρτήσει την έκθεση με τις ως άνω παρατηρήσεις του αξιολογούμενου στον ηλεκτρονικό φάκελό του στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του άρθρου 1, πριν ολοκληρώσει την τελική αξιολογική κρίση του και συντάξει την έκθεση αξιολόγησης.
Διαδικασία αποτίμησης - αξιολογικές εκθέσεις
Οι αξιολογητές αποκτούν:
α) Πρόσβαση στην πλατφόρμα μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr-EΨΠ), αφού προηγουμένως αυθεντικοποιηθούν με τη χρήση των προσωπικών κωδικών - διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet) ή με τη χρήση κωδικών e-banking,
β) δικαιώματα ανάγνωσης όσων αναφέρονται στο άρθρο 5 και στις εκθέσεις αυτοαξιολόγησης των εκπαιδευτικών της αρμοδιότητάς τους,
γ) δικαιώματα συμπλήρωσης/υποβολής στις αντίστοιχες φόρμες αποτίμησης των πεδίων Α1, Α2 ή Β ή Α ή Β, όπως περιγράφονται στα άρθρα 73 έως και 76 κατά περίπτωση του ν. 4823/2021 (Α’ 136).
2. Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία αξιολόγησης των πεδίων Α1, Α2 ή Β ή Α ή Β, όπως αυτή αποτυπώνεται στις διατάξεις των άρθρων 67 έως και 71 και 73 έως και 76 του ν. 4823/2021, οι αξιολογητές: α) Υποβάλλουν στις αντίστοιχες φόρμες της εφαρμογής του άρθρου 1 της παρούσης την αποτίμηση των αντίστοιχων πεδίων στην τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα, στην οποία το έργο των αξιολογούμενων διαβαθμίζεται από εξαιρετικό, σε πολύ καλό, σε ικανοποιητικό ή σε μη ικανοποιητικό, και, ακολούθως, β) συμπληρώνουν και υποβάλλουν τις αξιολογικές εκθέσεις στις αντίστοιχες φόρμες της εφαρμογής του άρθρου 1, όπως περιγράφεται, ανά περίπτωση, στα άρθρα 3 έως και 8 της υπό στοιχεία 9950/ΓΔ5/27.01.2023 απόφασης της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων (Β’ 388). Αναφορικά με το πεδίο Β τόσο η αποτίμηση όσο και η αξιολογική έκθεση συμπληρώνεται από έναν αξιολογητή μετά από σύμφωνη γνώμη και του δεύτερου αξιολογητή. Στη συνέχεια η εφαρμογή του άρθρου 1, χωρίς να μεσολαβήσει άλλη ενέργεια του αξιολογητή, καταχωρίζει τόσο στην προσωπική θυρίδα του αξιολογητή όσο και στην προσωπική θυρίδα του αξιολογούμενου τις αξιολογικές εκθέσεις της παρ. 9 του άρθρου 73, της παρ. 6 του άρθρου 74, της παρ. 8 του άρ- θρου 75 και της παρ. 8 του άρθρου 76 του ν. 4823/2021.
Διαδικασία ενστάσεων
Η ένσταση του άρθρου 79 του ν. 4823/2021 (Α’ 136) υποβάλλεται, μέσω της εφαρμογής του άρθρου 1, στην κάθε φορά αρμόδια Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης. Η ένσταση περιλαμβάνει αναλυτικά τα συγκεκριμένα πραγματικά περιστατικά και στοιχεία, στα οποία ο αξιολογούμενος θεμελιώνει τους ισχυρισμούς του. Η υποβληθείσα ένσταση εμφανίζεται στη θυρίδα της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, στην οποία ανήκει η αρμόδια Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης. Σε περίπτωση αποδοχής της ένστασης η Ειδική Επιτροπή αποδίδει την προσήκουσα αποτίμηση στον αξιολογούμενο, συμπληρώνοντας και υποβάλλοντας τις αποτιμήσεις των αντίστοιχων πεδίων στην τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα, στην οποία το έργο του διαβαθμίζεται από εξαιρετικό, σε πολύ καλό, σε ικανοποιητικό ή σε μη ικανοποιητικό, και τις αξιολογικές εκθέσεις στις αντίστοιχες φόρμες της εφαρμογής. Ο αξιολογούμενος λαμβάνει στη θυρίδα του τη νέα αποτίμηση.
Δυνατότητες της εφαρμογής
Η αρμόδια κάθε φορά υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων δύναται να έχει δυνατότητα διαχείρισης, αναζήτησης, εξαγωγής και χρήσης στοιχεί- ων από την εφαρμογή του άρθρου 1 με στόχους την παρακολούθηση της τήρησης των χρονοδιαγραμμάτων, του πλήθους και της ιδιότητας των εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) - Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)_ που αξιολογούνται, με έλεγχο της τήρησης προτεραιότητας αξιολόγησης των κατηγοριών της παρ. 2 του άρθρου 77 του ν. 4823/2021 (Α’ 136) και γενικότερα την εποπτεία της διαδικασίας αξιολόγησης, την παρακολούθηση του επιπέδου αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. - Ε.Β.Π. για την εκτίμηση της ανάγκης λήψης βελτιωτικών μέτρων της απόδοσής τους και τη λήψη στοιχείων για τη μεταξιολόγηση του συστήματος αξιολόγησης σύμφωνα με το άρθρο 82 του ν. 4823/2021. Για τους ίδιους λόγους αντίστοιχα δικαιώματα έχουν οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην περιοχή αρμοδιότητάς τους.
Η "πλατφόρμα" της κάλπης έρχεται και είμαι σίγουρος ότι θα φύγετε !