Η παράδοση 177.000 σετ ρομποτικής ξεκίνησε στα σχολεία

Ν. Κεραμέως: Μετατρέποντας τα σχολεία σε δημιουργικές κυψέλες γνώσης και καινοτομίας, προωθούμε τη συνεργατική μάθηση, την κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητα

30/03/2023

Ενημερώθηκε: 30/03/2023, 17:18

Άκουσε το άρθρο

Σύγχρονος εξοπλισμός ρομποτικής και STEM παραδόθηκε σήμερα, παρουσία της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκης Κεραμέως, και ομάδας ειδικών, σε νηπιαγωγείο της Αττικής, στο πλαίσιο της παράδοσης των σετ σε όλα τα σχολεία της Επικράτειας, που ξεκίνησε αυτή την εβδομάδα.

 Μικροί μαθητές και εκπαιδευτικοί, μέσα από την παρουσίαση του χειρισμού ρομπότ, μέτρησαν τους παλμούς της καρδιάς, έμαθαν για την πορεία του ήλιου, έδωσαν φωνητικές εντολές και έλυσαν κουίζ, μεταξύ άλλων. Μέσω της ρομποτικής οι μαθητές στο Νηπιαγωγείο κατανοούν βασικές αρχές αλληλεπίδρασης, ενώ στη συνέχεια στο Δημοτικό εντάσσουν στην εκπαιδευτική διαδικασία βασικές αρχές Προγραμματισμού πριν την εισαγωγή τους στον Προγραμματισμό.

Το έργο με τίτλο: «Προμήθεια Εξοπλισμού Ρομποτικής και STEM για την Εκπαίδευση» εντάσσεται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» και αποτελεί οριζόντια παρέμβαση του ΥΠΑΙΘ, καθώς αφορά στο σύνολο των νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων της χώρας. Η επένδυση ξεπερνά σε ύψος τα 30 εκατομμύρια ευρώ και αξιοποιεί κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU, αποσκοπώντας στον εφοδιασμό των σχολείων της χώρας με περισσότερα από 177.000 σετ ρομποτικής και STEM, προκειμένου να υποστηριχθεί αποτελεσματικά η μαθησιακή διαδικασία μέσω:

  • της προώθησης της εκπαιδευτικής καινοτομίας
  • της εξοικείωσης των μαθητών με τον Προγραμματισμό και την Τεχνολογία
  • του συνδυασμού μίας ευχάριστης, παιγνιώδους, ελκυστικής διεπιστημονικής δραστηριότητας
  • της ενίσχυσης της εργασίας σε ομάδες
  • της μύησης στην επίλυση προβλημάτων
  • της απόκτησης ικανοτήτων οργάνωσης και διαχείρισης έργου
  • της ενίσχυσης δεξιοτήτων επικοινωνίας και άλλων απαραίτητων νοητικών δεξιοτήτων.

Μαζί με τα σετ ρομποτικής, έχει προβλεφθεί ειδικό εκπαιδευτικό υλικό, έργο στοχευμένης επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, πρόγραμμα δημιουργίας ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού, ενώ ξεκινά άμεσα και έργο υποστήριξης -helpdesk- για ρομποτικά συστήματα, παράλληλα με την εγκατάσταση των συστημάτων στα σχολεία. Γίνεται πράξη το ψηφιακό σχολείο.

Στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει καταρτίσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα δράσεων για την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες, με στόχο, ανάμεσα σε άλλους, και τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό της Εκπαίδευσης. Η Δράση επιδιώκει την επίτευξη ενός ψηφιακού εκπαιδευτικού μοντέλου χωρίς αποκλεισμούς, το οποίο αποτελεί προϋπόθεση για την οικοδόμηση μιας ανθεκτικής και εξωστρεφούς ελληνικής οικονομίας.

Η υπουργός Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Οι μαθητές πλέον, με σύγχρονο εξοπλισμό ρομποτικής, ανακαλύπτουν το συναρπαστικό κόσμο της τεχνολογίας και καλλιεργούν δεξιότητες ήδη από τη νηπιακή ηλικία. Μετατρέποντας τα σχολεία σε δημιουργικές κυψέλες γνώσης και καινοτομίας, προωθούμε τη συνεργατική μάθηση, την κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητα. Αλλάζουμε την Παιδεία στην Πράξη.»

Σχόλια (17)

Κολάμπια καλεί Χιούστον over
|

"Μετατρέποντας τα σχολεία σε δημιουργικές κυψέλες γνώσης και καινοτομίας"??? Aφήστε τα σχολεία να κάνουν και λίγο μάθημα και μην τα μετατρέπετε άλλο.... είναι ήδη σε επίπεδα NASA.... αν τα μετατρέψετε κι άλλο, θα πάθουν μετάλλαξη στο τέλος... please....

Ναύαρχος ε.α.
|

@Εκπαιδευτικός 31 Μαρ 2023 09:25
Σωστό κι αυτό.... αλλά εάν πχ εσείς πεινάτε.... και σας φέρουν φρεγάτες και αεροπλάνα.... θα είναι στο χέρι σας ή επιλογή σας, το να τα αξιοποιήσετε ή όχι?

Ό,τι έγινε με τους διαδραστικούς (κατάντησαν μαυροπίνακες)
|

Να μάθουν ρομποτική , να πάνε δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο και πανεπιστήμιο εκπαιδευμένοι στις τεχνητές νοημοσύνες και στις ΝΤ, να πάρουν πτυχία επιπέδου 7 της ΕΕ, 5ετών προγραμμάτων σπουδών, και να μη μπορούν να δουλέψουν στην Ελλάδα παρά μόνο στο εξωτερικό, επειδή το κράτος δεν τους χορηγεί επαγγελματικά δικαιώματα.

Πιτσιφλής
|

Ο Ποιητής θα έλεγε:
Με έναν καλό σύμβουλο κι έναν καλό διευθυντή φτιάχνεις έναν καλό δάσκαλο. Κι αυτός ένα χαμογελαστό σχολείο.
Αυτό προέχει.

Εκπαιδευτικός
|

@Εκπαιδευτικός λυκείου 30 Μαρ 2023 15:21
Είναι στο χέρι σας να τα αξιοποιήσετε ή να στοιβαχθούν στις αποθήκες, όπως γράψατε. Η επιλογή δικιά σας (δεν αναφέρομαι προσωπικά σε σας).

ρομποτική και ΑΙ στα νήπια
|

νεκροί στα τέμπη , κενά στην ασφάλεια ! επιτελικό κράτος δεν θέλατε ; θαυμάστε , μπράβο , νίκη ! η ελλάδα μπροστά !

Καλο
|

Πάντα καλό είναι να έρχεται εξοπλισμός στα σχολεία. Αν θα χρησιμοποιηθει και πόσο, εξαρτάται και από την αδράνεια του συστήματος, που κάνει πάντα ότι ξέρει και ζητάει μόνο αυτά που ξέρει.

Στα παιχνίδια δεν πιάνονται
|

- Κυρία κυρία, έχει και καμιά προσομοίωση, τί συμβαίνει όταν δυο τρένα κινούνται αντίθετα πάνω στην ίδια γραμμή?
- Τί ψηφίζουν είπαμε εσένα οι γονείς σου Κωστάκη?

Ιωάννης
|

H πλειοψηφία των επισκέψεων της κ. Υπουργού σε σχολικές μονάδες, αφορά στα Δημοτικά. Σειρά πήραν φαίνεται τα Νηπιαγωγεία. Με το καλό να ορίσει και σε παιδικούς σταθμούς. Ή μήπως αυτοί δεν ανήκουν στην αρμοδιότητά της ?

Κουλης
|

Θα τα έχουν απλά σαν παιχνίδια ;
η
Θα τα προγραμματίζουν τα νήπια ; σε τι γλώσσα ; υψηλού η χαμηλού επιπέδου ;

Αν είναι η πρώτη περίπτωση , υπάρχουν και πολύ φθηνότερα παιχνίδια που κάνουν πολύ περισσότερα ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΊΝΔΥΝΑ

Roboticist
|

Δεν είναι ρομποτική αυτά κατ'αρχήν. Αλλά είναι παντεσπάνι, ενώ δεν έχουμε ψωμί. Στα παιδιά λείπουν πολύ βασικότερες δεξιότητες από αυτά τα σετ "ρομποτικής" (με πολλά εισαγωγικά). Αντί να φροντίσουμε τα βασικά, ρίχνουμε πυροτεχνήματα. Πιάστε 1-2 πετυχημένα παραδείγματα, δείτε τι γίνεται σε Β. Ευρώπη, Σκανδιναβία στα Νηπιαγωγεία και το Δημοτικό.
Η κριτική σκέψη και η δημιουργικότητα ΔΕΝ προάγεται με "σετ ρομποτικής" στο νηπιαγωγείο - έλεος - αλλά με πολύ πιο απλές και βασικές μεθόδους. Αυτά από κάποιον που ασχολείται με τη ρομποτική σε ακαδημαϊκό και βιομηχανικό περιβάλλον εδώ και δύο δεκαετίες.

Όλα τα 'χε η Μαριορή
|

... Μετά τους διαδραστικούς, έχουμε και τα ρομποτικά. Θέρμανση θα αποκτήσουμε ποτέ που κάνουμε μάθημα με το μπουφάν και γάντια ;
Οι ανάγκες της Παιδείας και ο τρόπος που τις αντιλαμβάνεται η Υπουργός μοιάζουν με το παντεσπάνι της Μαρίας Αντουανέτας .

Μαρία Δελ.
|

Το νηπιαγωγείο της Αττικής που επισκέφθηκες ,σίγουρα δεν ήταν μια τυχαία επιλογή. Πρόκειται πιθανότατα για ένα χώρο κατάλληλο και ειδικά διαμορφωμένο για μικρούς μαθητές. Σε άλλα νηπιαγωγεία στην Ελλάδα έχεις πάει τελευταία; Για ποιο ψηφιακό σχολείο μιλάς και καμαρώνεις ; Έχεις δει σε τι κτίρια κάνουν μάθημα παιδιά 4-5 ετών; Η Σητεία ξέρεις που είναι; Έλα εδώ να δεις το πραγματικό σχολείο και άφησε το ψηφιακό. Έλα να δεις τα χάλια σας….
Και κάτι τελευταίο: οι νέες εγγραφές στα νηπιαγωγεία στην πόλη μας είναι λιγότερες από κάθε άλλη χρονιά κι ως εκ τούτου το Σεπτέμβριο θα υπάρχουν πολλές υπεράριθμες νηπιαγωγοί με 18 + χρόνια προϋπηρεσίας που θα αναγκαστούν να δουλέψουν εκτός επαρχίας Σητείας.! . Με τα market pass , fuel pass κτλ θα κάνουν οι νέοι άνθρωποι οικογένεια; Τα έχετε διαλύσει όλα , ήρθε η ώρα να φύγετε.

@
|

Μέχρι τώρα γκρινιάζαμε που δεν είχαμε εξοπλισμό τώρα δεν τον θέλουμε. Δε μας πιάνει κανείς. Μόνιμα δε ξέρουμε τι θέλουμε;

Εκπαιδευτικός λυκείου
|

Ε, τώρα μάλιστα! Η εκπαίδευση μας θα χρωστά αιώνια ευγνωμοσύνη για την προμήθεια lego που θα στοιβαχτούν σε κάποια αποθήκη των σχολείων. Τέτοιοι είστε, ανάξιοι για τα σημαντικά και υπερφίαλοι για τα ασήμαντα. Η ακαταλληλότητα και η κενότητα της περιώνυμης "αριστείας" σε όλο της το μεγαλείο!

robot
|

Να δούμε τι θα κάνουν και αυτά τα set, ελπίζω να μην είναι ξεπερασμένα.....

Ήταν δίκαιο έγινε πράξη
|

Πράξη και όχι λόγια και θα θα θα . Χίλια μπράβο!!!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ