35 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ καταγγέλλουν αναξιοκρατία και παρατυπίες κατά τη διαδικασία επιλογής Διευθυντών Σχολείων και Σχολικών Συμβούλων

Τριανταπέντε Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με ερώτηση την οποία κατέθεσαν στη Βουλή , προς την υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως, κάνουν λόγο για αναξιοκρατία και πλήθος παρατυπιών κατά την επιλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Σχολικών Συμβούλων.
Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης
Αρκετές είναι οι καταγγελίες, οι οποίες έχουν δει το φως της δημοσιότητας, το τελευταίο χρονικό διάστημα, σχετικά με τις διαδικασίες επιλογής Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Σχολικών Συμβούλων. Όπως καταγγέλλεται, η αναξιοκρατία και οι παρατυπίες χαρακτήρισαν την διαδικασία της επιλογής Σχολικών Συμβούλων, με την ανάλογη διαδικασία για τους Διευθυντές να φαίνεται μέχρι στιγμής τουλάχιστον εξίσου προβληματική.
Στις 6 Δεκεμβρίου 2022, αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο οι κατόπιν ενστάσεων αναμορφωμένοι αξιολογικοί πίνακες των Συμβουλίων επιλογής Σχολικών Συμβούλων με βάση την προκήρυξη Φ.351.1/7/45017/ Ε3,18.04.2022, ενώ ακολούθησε η ανακοίνωση του χρονοδιαγράμματος των συνεντεύξεων των υποψηφίων. Οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες του Α’ Συμβουλίου επιλογής που αφορούν τους υποψηφίους των περιφερειακών Διευθύνσεων Αττικής, Στερεάς Ελλάδας, Θεσσαλίας και Δυτικής Ελλάδας δημοσιεύτηκαν στη «Διαύγεια» στις 29 Μαρτίου 2023.
Το εξόχως παράδοξο έγκειται στο γεγονός ότι, ενώ σύμφωνα με το άρθρο 32, παρ. 4 του Ν. 4823/2021 η μέγιστη βαθμολογία για τη συνέντευξη είναι «Είκοσι» (20), υπήρξαν υποψήφιοι που βαθμολογήθηκαν με μεγαλύτερο βαθμό! Για παράδειγμα, υποψήφιος με βαθμολογία πριν τη συνέντευξη 33,125 έλαβε από τη συνέντευξη 20,74 και είχε τελική βαθμολογία 53,87, ενώ έτερος υποψήφιος είχε βαθμολογία πριν τη συνέντευξη 27,57 και λαμβάνοντας από τη συνέντευξη 21,13, η τελική βαθμολογία του διαμορφώθηκε στο 48,7. Παράλληλα, οι θιγόμενοι ανθυποψήφιοι δεν έλαβαν ποτέ αιτιολογημένη απόρριψη των ενστάσεών τους, όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία.
Περαιτέρω, αναφορικά με τη διαδικασία επιλογής Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, παρατηρήθηκε, για πρώτη φορά, η απουσία εκπροσώπων-αιρετών του κλάδου από τη συγκρότηση των συμβουλίων επιλογής, τα οποία διαμορφώθηκαν μόνο με διορισμένα μέλη, χωρίς την απαιτούμενη κατάρτιση και σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα με αδιαφανείς διαδικασίες.
Επιπροσθέτως, το Υπουργείο εξακολουθούσε να εκδίδει και να αποστέλλει διευκρινιστικές οδηγίες στις πρωτοβάθμιες υπηρεσίες, ενώ είχε ήδη ανοίξει η πλατφόρμα και παρά το γεγονός ότι ορισμένοι εκπαιδευτικοί δεν είχαν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν αλλαγές στις αιτήσεις τους, καθώς τις είχαν ήδη οριστικοποιήσει, με αποτέλεσμα τη διαφορετική μοριοδότηση των αντικειμενικών κριτηρίων ανά συμβούλιο επιλογής.
Όπως καθίσταται προφανές, οι διαδικασίες αξιολόγησης και επιλογής κατέστησαν απολύτως διαβλητές, με το αίσθημα της αδικίας να είναι διάχυτο μεταξύ των υποψηφίων. Εν αναμονή της ανάρτησης του τελικού αξιολογικού πίνακα για του Διευθυντές Σχολικών Μονάδων, συνιστά ελάχιστη υποχρέωση του αρμόδιου Υπουργείου να διορθωθούν οι συγκεκριμένες στρεβλώσεις, προκειμένου να μην επαναληφθούν φαινόμενα, όπως αυτό της τραγελαφικής διαδικασίας για την επιλογή Σχολικών Συμβούλων.
Επειδή, κατά τις εν λόγω διαδικασίες, οφείλεται να προτάσσονται η επιστημονική-παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση (πτυχία, μεταπτυχιακές σπουδές, επιμορφώσεις κ.α.), καθώς και η υπηρεσιακή κατάσταση, καθοδηγητική και διοικητική εμπειρία (διδακτική υπηρεσία, καθοδηγητική, διοικητική εμπειρία κ.α.).
Επειδή η διαφάνεια πρέπει να συνιστά τον κανόνα όσον αφορά την επιλογή στελεχών στον ευαίσθητο τομέα της εκπαίδευσης.
Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:
1) Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί για τη διόρθωση των καταγγελλόμενων παρατυπιών στις διαδικασίες επιλογής Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Σχολικών Συμβούλων;
2) Πώς αιτιολογείται η βαθμολόγηση της συνέντευξης συγκεκριμένων υποψηφίων με βαθμό άνω του 20, ήτοι της ανώτατης βαθμολογίας οριζόμενης από τη νομοθεσία;
3) Για ποιους λόγους δεν εφαρμόστηκε η νομοθεσία, όσον αφορά την αιτιολόγηση της απόρριψης των ενστάσεων;
4) Πώς σκοπεύει να διασφαλίσει ότι δεν θα επαναληφθούν τέτοιου είδους φαινόμενα στο μέλλον;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
- Σαρακιώτης Ιωάννης
- Αγαθοπούλου Ειρήνη
- Αναγνωστοπούλου Σία
- Βαρδάκης Σωκράτης
- Βέττα Καλλιόπη
- Γιαννούλης Χρήστος
- Γκαρά Αναστασία
- Γκιόλας Ιωάννης
- Δρίτσας Θεόδωρος
- Ελευθεριάδου Σουλτάνα
- Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
- Ηγουμενίδης Νικόλαος
- Θραψανιώτης Εμμανουήλ
- Κάτσης Μάριος
- Καφαντάρη Χαρά
- Μάλαμα Κυριακή
- Μαμουλάκης Χαράλαμπος
- Μάρκου Κώστας
- Μπαλάφας Ιωάννης
- Μπάρκας Κωνσταντίνος
- Νοτοπούλου Αικατερίνη
- Παπαδόπουλος Σάκης
- Παπαηλιού Γεώργιος
- Παπανάτσιου Αικατερίνη
- Πούλου Παναγιού
- Σκουρλέτης Παναγιώτης
- Σκούφα Μπέττυ
- Συρμαλένιος Νικόλαος
- Τζάκρη Θεοδώρα
- Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
- Φάμελλος Σωκράτης
- Φωτίου Θεανώ
- Χατζηγιαννάκης Μίλτος
- Χρηστίδου Ραλλία
- Ψυχογιός Γεώργιος
Σχολιάστε το άρθρο
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Δημοφιλή Άρθρα
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΚΟΛΕΓΙΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
- Τα σημερινά θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων
- "Σέρνεται" το webmail του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
- ΟΛΜΕ: Να μην ανοίξουν τα σχολεία της Θεσσαλίας αν δεν εξασφαλιστεί η υγειονομική ασφάλεια
- Ζ. Μακρή: Τα σχολεία θα ξεκινήσουν μόνο όταν αποκατασταθεί πλήρως η προσβασιμότητα
- Εγκύκλιος για την αποτελεσματική διαχείριση του σεισμικού κινδύνου στα σχολεία
- Σήμερα οι αποφάσεις για τους μαθητές και τα σχολικά κτήρια της Θεσσαλίας που επλήγησαν από την κακοκαιρία
- ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ: Η Ειδική Αγωγή σε πρώτη προτεραιότητα και όχι σε εγκατάλειψη!
- ΔΠΘ: Εκπαιδευτικά/επιμορφωτικά προγράμματα
- Επιστολή 324 Χημικών στον υπ. Παιδείας για τις δηλώσεις της υφυπουργού Δ.Μιχαηλίδου ότι "Έχουμε ελλείψεις σε Χημ...
- Πρυτανικές εκλογές ΕΜΠ: 5 από τα 6 εκλεγμένα μέλη των άγονων εκλογών επανεξελέγησαν
Σχόλια (30)
Τι έγινε τελικά με την ερώτηση που κατέθεσαν οι 35; Ωραία λέει ο καθένας τη γνώμη του, αλλά ποια είναι η απάντηση του υπουργείου, δεν διάβασα κάτι στο esos
@Ανακρίβειες για εντυπώσεις @ΠΟΛΙΤΗΣ
Γιατί "τα μόρια της συνέντευξης εμπεριέχουν και τα αποτελέσματα των αιτήσεων θεραπείας", ενώ οι αιτήσεις θεραπείας έγιναν επί των αντικειμενικών μορίων(που είναι δημοσιευμένα)? Τα μόρια των συνεντεύξεων αντίθετα, δεν είναι δημοσιευμένα.... και άρα δεν μπορεί κάποιος να γνωρίζει-ελέγξει, πόσα επιπλέον μόρια των αρχικών(αντικειμενικών) έλαβε ένας συνυποψήφιος, μέσω της αίτησης θεραπείας. Υπάρχει διαφάνεια εδώ, στον καλυτερότερο ever?
Για τις κρίσεις του 2017 με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που είσασταν οι 35?
Αποκλείεται!΄ Όλα λειτουργούν ρολόι στην Ελλάδα 2.0!
Για ποιες βαθμολογίες Διευθυντών και Συμβούλων....εδώ δεν έχουν λάβει τις αιτιολογημένες βαθμολογίες οι Υποψήφιοι Διευθυντές Εκπαίδευσης!!!!! Ναι καλά ακούσατε... Το Β΄' Συμβούλιο Επιλογής για τους Διευθυντές Εκπαίδευσης ακόμα δεν έχει παραδώσει τα Πρακτικά με τις βαθμολογίες των Υποψηφίων ενώ έχει περάσει σχεδόν ένας χρόνος, με αποτέλεσμα όσοι και όσες ζήτησαν εγγράφως να μάθουν τη βαθμολογία τους και την αιτιολόγηση, ακόμα περιμένουν!!!!!!!!!!
Για τη μη συμμετοχή των αιρετών, ευτυχώς θα πω και εγώ. Επίσης, τα μόρια της συνέντευξης εμπεριέχουν και τα αποτελέσματα των αιτήσεων θεραπείας. Πολύ λογικό λοιπόν να "ξεπερνούν" κάποιοι το 20.
Έτσι έκαναν και στον ΟΣΕ!
Σε συνέχεια των ενστάσεων υπήρξαν υποψήφιοι που κατέθεσαν αιτήσεις θεραπείας. Μέσω αυτών διαπιστώθηκαν κάποιες ελάχιστες αβλεψίες Συμβουλίων. Πχ, ενώ έγινε δεκτή ένσταση για 1 μόριο, χωρίς να γίνει η σχετική διόρθωση στην πλατφόρμα. Η διόρθωση έγινε μετά την ένσταση θεραπείας. Η ενσωμάτωση της διόρθωσης στην τελική μοριοδότηση, συνετέλεσε στη "μαγική" εικόνα να μοριοδοτείται η συνέντευξη με περισσότερα από 20 μόρια.
Βαθμολογία πάνω από 20 στη συνέντευξη δικαιολογείται όπως η ενεργειακή κλάση στις συσκευές. Πάνω από το Α έχει Α+, Α++, Α+++ κλπ. Για τους υπερ-άριστους που είναι του... κώματος επιτρέπεται ο βαθμός συνέντευξης να πάει μέχρι 50.
η κεραμεως οργώνει..
Έκανα ένσταση αλλά κανείς δεν μου απάντησε. Μήπως να (ξανα)πάει με εξώδικο;
Να θυμηθούμε πώς έγιναν οι προηγούμενες επιλογές; Συγγνώμη αλλά μάλλον κάποιοι νομίζουν ότι τρώμε κουτόχορτο!
Ευτυχώς που δεν υπάρχουν οι αιρετοί στα συμβούλια επιλογής διευθυντών.
Ενώ το 2015 το έκτρωμα Μπαλτά - Κουράκη ήταν μη παράτυπο.
Πως όλα γινόταν με αξιοκρατία και χωρις παρατυπίες επι ΣΥΡΙΖΑ !
Πάνω από 20 αν πηρε κάποιος στη συνέντευξη θα έγινε εκ παραδρομής.
Το μόνο που συνυπογράφω η παρουσία αιρετών στα συμβούλια χωρίς δικαίωμα βαθμολόγησης αλλά ελέγχου της διαδικασίας σε όλες τις φάσεις .
ΚΆΤΙ μας είπατε...
Υπάρχει άνθρωπος που να πιστεύει ότι όλα έγιναν σωστά,δίκαια και αντικειμενικα;;;; Χωρίς αδικιες;;;;,!!!! Στην Ελλάδα είμαστε...με κυβέρνηση ΝΔ!!!!! Πολλα αππ τα συμβούλια επιλογής... δεν ήξεραν ούτε τα βασικά για να βαθμολογησουν. Βάλανε τους διοικητικούς να βαθμολογησουν οι οποίοι δεν είχαν ιδέα... υπέρμετρες αδικίες. Για να μην πω για τη συνέντευξη... ό,τι να ναι !!!!! Καμία αντικειμενικοτητα. Σ άλλους δε ρώτησαν τπτ και σ άλλους τα πάντα!!!!! Για να μη μιλήσω ότι υπάρχει διεύθυνση που κυμάνθηκε σ όλους από 18 μέχρι 20... να γίνει έλεγχος στην απομαγνητοφωνηση των συνεντεύξεων
Ό,τι να ' ναι...
Αυτός/ή που έγραψε την επερώτηση ας έκανε τον κόπο να διαβάσει τον 4823.
Πχ. ποια ήταν η απαιτούμενη κατάρτιση αφού ο νόμος προβλέπει ως κριτήρια επιλογής των μελών των συμβουλίων τα χρόνια υπηρεσίας και τη διοικητική εμπειρία; Ή μήπως οι διευθυντές που επιλέχθηκαν το '15 και το ' 17 ήταν δεν είχαν την απαιτούμενη κατάρτιση για να διοικήσουν ΣΜ;
Αυτά δε που γράφει για πάνω από 20 στη συνέντευξη είναι πραγματικά για γέλια διότι ένα συμβούλιο μπορεί οποτεδήποτε να διορθώσει τη μοριοδότηση στα μετρήσιμα αν διαπιστώσει λάθος.
Το μόνο αληθές είναι η μη συμμετοχή των αιρετών, ευτυχώς θα πω !
Ανακρίβειες για τη δημιουργία εντυπώσεων!!!
Με τα πειραματικά τι γίνεται;
Δντης τοποθετείται σε γενικό σχολείο, μετά βγαίνουν τα Πειραματικά, δηλώνει σχολείο αφού είναι άλλος πίνακας, το πιάνει, φεύγει από το προηγούμενο, αυτό το σχολείο ποιος θα το πάρει;;;;
Δεν έπρεπε να βγουν πρώτα τα πειραματικά;
Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σκοινί. Η εκπαιδευτική κοινότητα δεν ξεχνά τις αντισυνταγματικές μεθοδεύσεις του αμετανόητου Σύριζα στην επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης.
φιλελεύθερος
Τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα!
Προσωπικά έχω απογοητευτεί από όλους!! καλοί ήσασταν κι εσείς με την επιλογή Δντων με ψηφοφορία από το σύλλογο με κριτήρια προσωπικά και μόνο. Αυτοί που βγήκαν τότε εξελίχθηκαν και τους ευνόησε το σύστημα. Πάντα κάποιους ευνοεί το σύστημα. Και τώρα έσφαξαν κόσμο στη συνέντευξη, υποψήφιοι που στα μετρήσιμα ήταν μπροστά πάνω από 1,5 μόριο, βρέθηκαν πίσω, μοριοδότηση κατά το δοκούν σε άλλους, κόψιμο σε άλλους, άλλα λέει το ΠΥΜ, άλλα μοριοδοτούν. Να έχουμε να κουβεντιάζουμε τα βράδια του καλοκαιριού και διηγώντας τα να κλαίμε παρέα!!
Τι περίμενες τόσο καιρό μανσμ;
Αλήθεια, στις δύο προηγούμενες κρίσεις πού ήταν αυτοί οι βουλευτές; Δεν είδαν, δεν άκουσαν τίποτα;
με΄χρι τον νεο νόμο (διετία και αλλαγή προσώπων υποχρεωτικά κάθε θητεία, πίσω στην τάξη τα πρωην στελέχη για 2 χρόνια) . έτσι δεν έκανε αύγουστο του 2020 η νδούλα; καθαρίστε τα πάντα . ούτε δικους σας
Υπάρχει πράγματι πληθώρα λαθών. Στη δική μου ένσταση (2 μόρια), είχα απλώς απάντηση "μη δεκτή". Απ ΄ότι ξέρω είναι υποχρεωτική η τεκμηριωμένη αιτιολόγηση. Έγιναν πολλά περίεργα τα οποία πρέπει να ελεγχθούν με την αλλαγή υπουργών.
Καλά αυτό δεν είναι τίποτα... Όταν, μετά από αγωγές, απομαγνητοφωνηθούν οι συνεντεύξεις και γίνουν γνωστά τι ρώτησαν οι επιτροπές τους υποψηφίους διευθυντές σχολείων εκεί θα γελάσει κάθε πικραμένος!
Τέσσερα χρόνια παράταση για τα στελέχη των προηγούμενων και όλα καλά μέχρι τις εκλογές.Για αναξιοκρατία φώναζαν και στις κρίσεις του 2017 οι τότε αντιπολιτευόμενοι αλλά ως κυβερνώντες τους κράτησαν με διαδοχικές παρατασεις.
Σας είδαμε και εσα΄ς!
Λες και δεν το ξέραμε!