Στον "κάλαθο των αχρήστων" από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις που θα δώσουν φέτος οι υποψήφιοι για τα ΑΕΙ θα πετάξει ο ΣΥΡΙΖΑ την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, εφόσον γίνει Κυβέρνηση, σύμφωνα με το πρόγραμμα "20 μέτρων για την παιδεία", των πρώτων 100 ημερών,το οποίο ανακοίνωσε σήμερα.
Έτσι, εφόσον ο ΣΥΡΙΖΑ γίνει Κυβέρνηση στα ΑΕΙ θα εισαχθούν επιπλέον 15 με 20.000 υποψήφιοι τους οποίου κόβει η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.
Το esos επικοινώνησε με τη Γραμματέα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Ιφιγένεια Καμτσίδου, η οποία σχετικά μας δήλωσε τα εξής:
"Η ΕΒΕ είναι ένα μέτρο το οποίο δεν σχετίζεται με την αξιολόγηση των υποψηφίων. Αποτελεί απλώς ένα φραγμό με αριθμητικά κριτήρια που παρεμποδίζει την εισαγωγής σε πανεπιστημιακά τμήματα, ωθώντας τους υποψηφίους που αποτυγχάνουν στα ιδιωτικά Κολέγια.
Η κατάργηση δεν επηρεάζει τη διαδικασία και διεξαγωγή των εξετάσεων για το λόγο αυτό θα καταργηθεί από τις πρώτες ημέρες δοιακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ".
Μεταξύ των μέτρων του ΣΥΡΙΖΑ είναι :
- η κατάργηση του συστήματος της ατομικής αξιολόγησης (4823/2021) και της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολείων (4692/2020) ,
- η κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής από την φετινή χρονιά,
- εφαρμογή, από το Σεπτέμβριο του 2023, της ελεύθερης πρόσβασης σε όσα πανεπιστημιακά τμήματα το επιτρέπει η προσφορά θέσεων,
- 5000 μόνιμοιυς διορισμοίύς εκπαιδευτικών κατά το σχολικό έτος 2023-24 και προγραμματισμός των διορισμών για τα επόμενα χρόνια με στόχο την κάλυψη όλων των παγίων κενών με μόνιμο προσωπικό,
- επαναφορά του πανεπιστημιακού ασύλου,
- κατάργηση της διαγραφής των φοιτητών/-τριών λόγω του κανόνα ν+2,
- προκήρυξη όλων των κενών θέσεων που προέκυψαν από αφυπηρετήσεις στα Πανεπιστήμια και Ερευνητικά Κέντρα από το 2018 .
Τα 20 μέτρα
Ειδικότερα τα 20 μέτρα του ΣΥΡΙΖΑ για την παιδεία είναι τα εξής:
1. Άμεση νομοθέτηση της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης και σταδιακή εφαρμογή της.
2. Μείωση του ανώτατου αριθμού μαθητών/-τριών σε 20 ανά τμήμα για το νηπιαγωγείο και την Α’ τάξη δημοτικών σχολείων από τον Σεπτέμβριο του 2023, που θα επεκτείνεται σταδιακά και στις υπόλοιπες τάξεις. Ταυτόχρονη μείωση του μεγέθους των τμημάτων της Γ’ τάξης των λυκείων σε 20 μαθητές/-τριες ανά τμήμα.
3. Επαναφορά του κλίματος δημοκρατίας και συνεργασίας στα σχολεία. Κατάργηση του συστήματος της ατομικής αξιολόγησης (4823/2021) και της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολείων (4692/2020) και επαναφορά του ν. 4547/2018 περί αποτίμησης και προγραμματισμού εκπαιδευτικού έργου.
4. Άμεση μονιμοποίηση όσων νεοδιόριστων εκπαιδευτικών έχουν ολοκληρώσει την δόκιμη υπηρεσία.
5. Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής από την φετινή χρονιά.
6. Εφαρμογή, από το Σεπτέμβριο του 2023, της ελεύθερης πρόσβασης σε όσα πανεπιστημιακά τμήματα το επιτρέπει η προσφορά θέσεων, σύμφωνα με το σύστημα του νόμου 4610/2019.
7. 5000 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών κατά το σχολικό έτος 2023-24 και προγραμματισμός των διορισμών για τα επόμενα χρόνια με στόχο την κάλυψη όλων των παγίων κενών με μόνιμο προσωπικό.
8. Ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Κατάργηση του νόμου 4763/2020.
9. Σχεδιασμός για την εξίσωση των εργασιακών δικαιωμάτων των αναπληρωτών/-τριών εκπαιδευτικών με εκείνα των μονίμων και για την εξίσωση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών των ολιγοθεσίων Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών Σχολείων με αυτών των πολυθεσίων.
10. Κατάργηση του νόμου Χατζηδάκη για την λειτουργία των συνδικάτων και των νόμων που ρυθμίζουν τα Υπηρεσιακά Συμβούλια των εκπαιδευτικών. Νομοθέτηση νέου πλαισίου για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια (εκλογές, λειτουργία, αρμοδιότητες).
11. Επανένταξη όλων των πτυχών λειτουργίας της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης στις αρμοδιότητες του ΥΠΑΙΘ.
12. Κατάργηση της πανεπιστημιακής αστυνομίας και επαναφορά του πανεπιστημιακού ασύλου.
13. Μεταφορά των αρμοδιοτήτων των Συμβουλίων Διοίκησης στις Συγκλήτους των πανεπιστημίων και κατάργηση των υφιστάμενων Συμβουλίων Διοίκησης με τη λήξη της θητείας τους.
14. Εκλογή Κοσμητόρων/-ισσών στις Πανεπιστημιακές Σχολές.
15. Επαναφορά του προγενέστερου, δημοκρατικού συστήματος για την εκλογή μελών ΔΕΠ και κατάργηση του άρθρου 144 του ν 4597/2022 για τη συγκρότηση των μητρώων γνωστικών αντικειμένων
16. Κατάργηση της διαγραφής των φοιτητών/-τριών λόγω του κανόνα ν+2.
17. Κατάργηση των διατάξεων των κεφ. Δ` και ΚΒ` του ν.4957/2022 για τις διαδικασίες εκπροσώπησης φοιτητών στα συλλογικά όργανα διοίκησης και για το πειθαρχικό δίκαιο των φοιτητών
18. Επανένταξη της Γ.Γ. Έρευνας στο ΥΠΑΙΘ και σύσταση Επιτροπής για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας.
19. Προκήρυξη όλων των κενών θέσεων που προέκυψαν από αφυπηρετήσεις στα Πανεπιστήμια και Ερευνητικά Κέντρα από το 2018 και προγραμματισμός τετραετίας με στόχο τον διπλασιασμό των μελών ΔΕΠ και ερευνητών/-τριών.
20. Αύξηση της τακτικής επιχορήγησης των Ερευνητικών Κέντρων για την κάλυψη της μισθοδοσίας του τακτικού προσωπικού και των λειτουργικών τους δαπανών.
Κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων ΤΩΡΑ! Είσοδος στις σχολές προτίμησης χωρίς βαθμούς. Αξιολόγηση στο πρώτο έτος σπουδών και όσοι δεν περνάνε στο δεύτερο έτος να πηγαίνουν κατευθείαν στο τρίτο έτος. Διπλασιασμός: καθηγητών διοικητικών, κτηρίων, εστιών, πρυτάνεων, συμβούλων, θυρωρω΄νμ κηπουρών, τραπεζοκόμων, κλινικών, διευθυντών εργαστηριών και κλινικών, υποψηφίων διδακτόρων και κατάργηση όλων των προαπαιτούμενων μαθημάτων και των ενδιάμεσων εξετάσεων. Όλοι οι υποψήφιοι διδάκτορες να προσλαμβάνονται αυτοδίκαια ως καθηγητές αμε΄σως μετά τη λήψη του διδακτορικού τους (χωρίς εξετάσεις φυσικά!) Πτυχίο ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ στα 4 ή 5 χρόνια ανάλογα με το τμήμα με ελάχιστο βαθμό εξόδου το 1 (μονάδα). Όσοι καθηγητές εναντιώνονται στις ρηξικέλευθες αυτές προτάσεις να πάνε στα κολλε΄για που θα απομείνουν χωρίς φοιτητές! ΑΠΟΛΥΣΗ ΤΩΡΑ και πρόσληψη νέων διδακτόρων στις θέσεις τους! Άμεση συνταξιοδότηση όλων των καθηγητών άνω των 55, αρκετά τους ανεχτήκαμε, να μπουν νέοι διδάκτορες στη βαθμίδα του αναπληρωτή τουλάχιστον. Όποιος έρχεται από Χαρβαρντ, ΜΙΤ, Πρινστον κλπ κλπ και είναι υπέρ του ασύλου και των καταλήψεων να γίνεται κατευθείαν Κοσμήτορας. Άντε γιατί όλοι θέλετε να ταλαιπωρείτε τη νεολαία, το μέλλον και την ελπίδα αυτού του τόπου για προκοπή και αριστεία.