Πιστοποιητικά Γλωσσομάθειας:Το ΠΔ 85 (17/12/22) ορίζει ρητά ως προϋπόθεση τις τέσσερις δεξιότητες

Εξηγήσεις από το ΑΣΕΠ για ποιον λόγο συνεχίζει να δημοσιεύει προκηρύξεις του και να δέχεται πιστοποιητικά με δύο δεξιότητες που έχουν αποκτηθεί μετά τη δημοσίευση του Προεδρικού διατάγματος 85 της 17/12/2022, το οποίο αναφέρει ρητά ως προϋπόθεση τις τέσσερις δεξιότητες, ζητά η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών με υπόμνημα προς τον πρόεδρο του ΑΣΕΠ Θάνο Παπαϊωάννου.
"Επιτρέπει, ακόμα σε συγκεκριμένους φορείς, οι οποίοι και διαφημίζονται ως μοναδικοί, να συνεχίζουν να εκδίδουν πιστοποιητικά δύο δεξιοτήτων παραβλέποντας το ισχύον Προεδρικό διάταγμα, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια κατάσταση αθέμιτου ανταγωνισμού" τονίζεται στο υπόμνημα και σημειώνει:
Α. Επιπλέον, αρνείται την αναγνώριση σε άλλους εξεταστικούς φορείς οι οποίοι ζητούν το ίδιο δικαίωμα να εκδίδουν κι αυτοί πιστοποιητικά δύο δεξιοτήτων προβάλλοντας ως επιχείρημα την ισχύ του Προεδρικού διατάγματος της 17/12/22.
Β. Η επιλεκτική εφαρμογή του Προεδρικού διατάγματος από το ΑΣΕΠ συνιστά παράβαση στους κανόνες του υγιούς ανταγωνισμού και των ίσων ευκαιριών που έχει θεσπίσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Γ. Ζητάμε την άμεση εφαρμογή των διατάξεων του Προεδρικού Διατάγματος 85/2022 της 17/12/2022.
Ακολουθεί ολόκληρο το υπόμνημα
Αγαπητέ κ. Πρόεδρε,
Το ΑΣΕΠ δεν θεσπίζει νέες διατάξεις ως προς την αναγνώριση των οικείων τίτλων γλωσσομάθειας, η οποία αρμοδιότητα άλλωστε δεν του ανήκει (ΣτΕ 4093/2012. Ολομ. ΑΣΕΠ6/2015), αλλά εφαρμόζει τις ισχύουσες διατάξεις και υπό το φως των αρχών της ισότητας και αξιοκρατίας, τις οποίες άλλωστε υπηρετεί κατ’ εξοχήν στο πλαίσιο του συνταγματικά κατοχυρωμένου ρόλου του. Συνεπώς δεν ήταν νόμιμο ούτε βέβαια δικαιοπολιτικά ανεκτό, να τίθενται οι υποψήφιοι, που υπολείπονται σε γλωσσικές ικανότητες/δεξιότητες, στο πλαίσιο των διαδικασιών για κατάληψη θέσεων στο δημόσιο τομέα για τις οποίες απαιτείται η γνώση της Αγγλικής γλώσσας, σε ισότιμη βάση με εκείνους οι οποίοι κατέχουν το σύνολο των ικανοτήτων που απαιτούνται για τη λήψη του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας ή του πιστοποιητικού Proficiency των πανεπιστημίων Cambridge ή Michigan και οι οποίες αποδεικνύουν τη γνώση της ως άνω ξένης γλώσσας στην πληρότητά της με τις εξής τέσσερις ενότητες:
1. Γραμματική, Λεξιλόγιο, Κατανόηση Γραπτού Λόγου (Reading and Use of English)
2. Έκθεση (Writing)
3. Κατανόηση Προφορικού Λόγου (Listening)
4. Παραγωγή Προφορικού Λόγου (Speaking)
Παρά την καθαρότητα των ως άνω επιχειρημάτων, τον Αύγουστο του 2020 η ολομέλεια του ΑΣΕΠ με πλειοψηφία επέλεξε να αναγνωρίσει πιστοποιητικά δύο δεξιοτήτων με τη δικαιολογία ότι το ισχύον προεδρικό διάταγμα δεν όριζε τις 4 δεξιότητες και το ΑΣΕΠ δεν δύναται να τις αξιολογήσει. Η πρόβλεψη οποιουδήποτε άλλου κριτηρίου για την αποδοχή πιστοποιητικών γλωσσομάθειας μόνο με τέσσερις δεξιότητες και όχι με δύο σύμφωνα με την ολομέλεια του ΑΣΕΠ μόνο με νομοθετική ρύθμιση είναι δυνατή.
Δύο χρόνια μετά το Δεκέμβριο του 2022, με Προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται μετά από πρόταση του Υπουργού Εσωτερικών κ. Μάκη Βορίδη, ορίζεται ότι «τα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας πρέπει να συνοδεύονται από βεβαίωση του φορέα που τα εξέδωσε, ότι τόσο ο φορέας όσο και τα συγκεκριμένα πιστοποιητικά είναι πιστοποιημένα από την αρμόδια προς τούτο εθνική αρχή και ότι η πιστοποίηση αφορά και την αξιολόγηση των βασικών επικοινωνιακών ικανοτήτων (παραγωγή γραπτού λόγου, παραγωγή προφορικού λόγου, κατανόηση γραπτού λόγου, και κατανόηση προφορικού λόγου)».
Μετά τη δημοσίευση του Προεδρικού διατάγματος 17/12/22 οι υποψήφιοι για κατάληψη θέσεων στον δημόσιο τομέα με πιστοποιητικά Αγγλικής γλώσσας δύο δεξιοτήτων υπολείπονται σε γνώσεις από τους υποψηφίους που κατέχουν πιστοποιητικά τεσσάρων δεξιοτήτων και το γεγονός αυτό εγείρει νομικές ενστάσεις για μη τήρηση της αξιοκρατίας.
Βέβαια, εξυπακούεται ότι όπως αναφέρει και το διάταγμα «Πιστοποιητικά γλωσσομάθειας τα οποία μέχρι τη δημοσίευση του Προεδρικού διατάγματος έχουν γίνει αποδεκτά από το ΑΣΕΠ ως αποδεικτικά γνώσης ξένης γλώσσας σε οποιοδήποτε επίπεδο και περιλαμβάνονται στο παράρτημα Γλωσσομάθειας των προκηρύξεων του ΑΣΕΠ δεν θίγονται».
Ζητάμε από το ΑΣΕΠ να μας εξηγήσει για ποιον λόγο συνεχίζει να δημοσιεύει προκηρύξεις του και να δέχεται πιστοποιητικά με δύο δεξιότητες που έχουν αποκτηθεί μετά τη δημοσίευση του Προεδρικού διατάγματος της 17/12/2022, το οποίο αναφέρει ρητά ως προϋπόθεση τις τέσσερις δεξιότητες.
Επιτρέπει, ακόμα σε συγκεκριμένους φορείς, οι οποίοι και διαφημίζονται ως μοναδικοί, να συνεχίζουν να εκδίδουν πιστοποιητικά δύο δεξιοτήτων παραβλέποντας το ισχύον Προεδρικό διάταγμα, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια κατάσταση αθέμιτου ανταγωνισμού. Επιπλέον, αρνείται την αναγνώριση σε άλλους εξεταστικούς φορείς οι οποίοι ζητούν το ίδιο δικαίωμα να εκδίδουν κι αυτοί πιστοποιητικά δύο δεξιοτήτων προβάλλοντας ως επιχείρημα την ισχύ του Προεδρικού διατάγματος της 17/12/22.
Η επιλεκτική εφαρμογή του Προεδρικού διατάγματος από το ΑΣΕΠ συνιστά παράβαση στους κανόνες του υγιούς ανταγωνισμού και των ίσων ευκαιριών που έχει θεσπίσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Ζητάμε την άμεση εφαρμογή των διατάξεων του Προεδρικού Διατάγματος 85/2022 της 17/12/2022.
Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών
Με εκτίμηση,
Ο Πρόεδρος Σ. Ευαγγελόπουλος
Ο Γεν. Γραμματέας Ευθ. Πατσιούρας
Σχολιάστε το άρθρο
Δημοφιλή Άρθρα
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΚΟΛΕΓΙΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
- Επίσκεψη του Περιφερειάρχη Αττικής στον Κόμβο Έρευνας, Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας στον Αγροδιατροφικό Τομέα «A...
- Έγγραφο Οδ. Ζώρα στα ΑΕΙ για το αίτημα εξαίρεσης από την αναστολή προσλήψεων και υπηρεσιακών μεταβολών
- Νέο αίτημα του υπ. Παιδείας για εξαίρεση από την απαγόρευση υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών λόγω εκλογών
- Η Τράπεζα θεμάτων και οι ορφανές ευθύνες
- Τα θέματα των Νέων Ελληνικών στα οποία διαγωνίστηκαν οι υπoψήφιοι των ΕΠΑΛ
- Εγκύκλιος για την αναστολή προσλήψεων και υπηρεσιακών μεταβολών
- Πανελλαδικές 2024: Αλλαγές στους Συντελεστές Βαρύτητας στις στρατιωτικές σχολές ΣΜΥΑ
- Πρυτανικές εκλογές ΕΚΠΑ: Αμετακίνητες οι δύο πλευρές παρά τις αλλεπάλληλες διαβουλεύσεις
- Ολοκληρώθηκε το DUTH Innovation Week του Κόμβου Καινοτομίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης
- Πανελλαδικές 2023: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι υποψήφιοι για την τριτοβάθμια εκπαίδευση
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.