Πρότυπα Σχολεία: Τα θέματα και οι απαντήσεις των εξετάσεων

29/04/2023

Άκουσε το άρθρο

Ανακοινώθηκαν από την αρμόδια Επιστημονική Επιτροπή του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων τα θέματα και οι απαντήσεις των εξετάσεων στα οποία διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι για τα Πρότυπα Σχολεία.

Πατήστε , αντίστοιχα , παρακάτω για να ανοίξετε τα θέματα και τις απαντήσεις:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (33)

Γεώργιος Φρ.
|

Τα θέματα ήταν αρκετά δύσκολα αλλά ένας μαθητής που είχε διαβάσει δεν συναντούσε δυσκολίες. Εγώ χωρίς φροντιστήριο πέρασα στην Α Γυμνασίου φέτος με αυτά τα θέματα. Μήπως να σκεφτούμε ότι αν ο μαθητής διαβάζει σωστά μπορεί και από μόνος του να περάσει; Μήπως να μην καταδικάζουμε τον θεσμό των πρότυπων σχολείων για την φροντιστηριακή εκπαίδευση; Εγώ από ένα ταπεινό δημόσιο δημοτικό διάβασα και τα κατάφερα και όχι μόνο εγώ αλλά και πολλοί/ές άλλοι/ες

ΤΑΤΙ
|

Τα θέματα ήταν προσαρμοσμένα με βάση την οικονομική κατάσταση των γονέων. Οποίος έχει το πεπόνι, έχει και το μαχαίρι. Ταξικό σχολείο απο το Δημοτικό! Και δεν είναι λαϊκισμός, είναι ο νόμος που ψηφίστηκε.

Κωνσταντινα
|

Ευχαριστω αυτους που απαντησαν και εδωσαν μια εκτιμηση για τις βασεις.και η δικη μου γνωμη ειναι οτι οι βασεις θα ανεβουν λογω της δευτερης επιλογης σχολειου.

Νατάσα Μ.
|

Στην ύλη της γλώσσας του δημοτικού πού ακριβώς διδάσκεται η παράθεση;

Μαρια Κ
|

Ποια η εκτιμηση για τις βασεις στο 1ο Γυμνασιο Αθηνων;

ΓΕΩΡΓΙΟΣ Μ
|

Αυτή είναι η δωρεάν ΠΑΙΔΕΊΑ
Δίνεις εξετάσεις μόνο με φροντιστήριο!!
Σε ύλη που δεν έχουν ακόμη διδαχθεί στα σχολεία!!
ΑΝ έτσι ξεχωρίζουν οι άριστοι!!!

Μαρια Π
|

Τα θεματα των μαθηματικων ειναι πιο δυσκολα απο περυσι η γλωσσα ευκολοτερη.
Οι βασεις ισως εχουν μικρη πτωση στις υψηλοβαθμες επιλογες θα ανεβουν στις υπολοιπες λογω τις δευτερης επιλογης.Τα θεματα των μαθηματικων επιβραβευουν τους προετοιμασμενους αλλα οχι αυτους που εχουν εκπαιδευτει σε τυποποιημενους τροπους σκεψεις κατι που γινεται στα περισσοτερα φροντιστηρια.Ειναι θεματα για ευφυης που εχουν μελετησει.

ΜΑΡΙΑ Β.
|

Πιστευω οτι με αυτα τα θεματα στη γλωσσα θα πεσουν οι βασεις.

Τ
|

@Κωνσταντίνα, @Αθανασία

Η εκτίμηση δύο φροντιστηρίων που ξέρω είναι πως θα ανέβουν οι βάσεις στα περισσότερα σχολεία πλην των σχολείων που είχαν ήδη υψηλές βάσεις και ήταν ήδη σχολεία πρώτης επιλογής (π.χ. Ανάβρυτα, Ευαγγελική).

Τα θέματα δεν ήταν εύκολα (πιο δύσκολα από τις τελευταίες χρονιές, κατά την γνω΄μη μου), αλλά η καθιέρωση δεύτερης επιλογής θα ανεβάσει τις βάσεις, αφού θα εισαχθούν (στα υπόλοιπα πρότυπα) και αρκετοί από όσους δήλωναν τα πιο πάνω σχολεία πρώτης επιλογής και έμεναν για λίγο απέξω.

Κανείς δεν ξέρει πόσο. Από την εμπειρία μου με τις πανελλήνιες, πολλοί το παίζουν ειδικοί, χωρίς να είναι (και θέλουν να μας πείσουν μετά ότι έπεσαν και μέσα!).

Κωνσταντινα
|

γνωριζει καποιος τι εκτιμηση εχουν κανει τα φροντιστηρια σχετικα με τις φετινες βασεις στα προτυπα γυμνασια;

Αθανασία
|

Μια πρόβλεψη ως προς τις βάσεις εισαγωγής από κάποιον σχετικό;

Δυσκολία θέματα προτυπα
|

Πως είδατε τα θέματα συνολικά φέτος; Νομίζω ότι 1-2 ερωτήσεις ήταν πιο δύσκολες από περσινές.....

ΓΙΩΡΓΟΣ
|

ΕΙΜΑΙ ΠΕΡΙΕΡΓΟΣ ΑΝ ΑΥΤΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΑ ΒΑΖΑΝ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ 1ης ΛΥΚΕΙΟΥ , ΠΟΙΑ ΘΑ ΗΤΑΝ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ?

Δήμητρα Μ.
|

Δυστυχώς η αύξηση του βαθμού δυσκολίας των θεμάτων υπηρετεί μόνο την εντατικοποίηση της εξωσχολικής διαδικασίας προετοιμασίας για αυτές τις εξετάσεις και όχι την αριστεία. Τώρα λοιπόν προστίθεται ξεκάθαρα και δεύτερο μοντέλο πανελλαδικών όπου το σχολείο μένει στην άκρη και αναλαμβάνουν δράση τα φροντιστήρια

Γιώργος Κ.
|

@@Γιώργος Κ.
Τα θέματα ήταν μια χαρά, όπως λέτε, για να στείλουν τα παιδιά στα φροντιστήρια και στα ιδιαίτερα. Κανένα παιδί ΣΤ Δημοτικού δεν έχει κατακτήσει όλη αυτή την ύλη από μόνο του.

Άνθρακες
|

Για ποιο λόγο να πάει κανείς το παιδί του σε πρότυπο;

Όλο το σχολείο είναι οι πανελλαδικές.
Για τις πανελλαδικές καλύτερη προετοιμασία από το (καλό) φροντιστήριο δεν υπάρχει και είναι σαφώς καλύτερη από οποιοδήποτε πρότυπο.

Ποιος ο λόγος λοιπόν να χάνει το παιδί το χρόνο του σε ΄ενα "απαιτητικό" (σε όλα τα μαθήματα) σχολείο όπως είναι τα πρότυπα/πειραματικά και να μην επικεντρώσει την προσπάθεια του στην εισαγωγή στο πανεπιστήμιο της αρεσκείας του;

Για να λέει μήπως ο μπαμπας στους φίλους του ότι το παιδί του τελειώνει το Βαρβάκειο;...

Πατερας
|

Απορια ειλικρινης: στο θεμα των μαθηματικων με το εμβαδον του ρομβου, ποιον ακριβως τυπο και υπολογισμο θα επρεέπ να κανουν τα παιδια για να απαντησουν;

Dimitris ΠΕ86
|

037: Ο θεματοθέτης δεν μπορεί να αποδώσει σε απλά ελληνικά, αυτό που έχει στο μυαλό του!
038: Είμαι πολύ περίεργος να δώ πώς θα ήταν η απάντηση ενός μαθητή της ΣΤ΄ Δημοτικού, σύμφωνα με τη λογική και τις «προσδοκίες» του θεματοθέτη!

ΠΠ
|

Όσο αυξάνονται οι αιτήσεις για τα πρότυπα τόσο θα δυσκολεύουν τα θέματα, είναι απλό αφού αν μπουν θέματα εύκολα οι μαθητές που θα πετύχουν θα είναι διπλάσιοι από τις θέσεις και θα γίνεται κλήρωση σαν να είναι πειραματικά! Αλλά είναι πρότυπα ,,,για να εξομαλυνθούν τα θέματα και να κάτσουν σε ένα επίπεδο θα πρέπει να δημιουργηθούν και άλλες θέσεις. Νέα πρότυπα σε κάθε νομό διαφορετικά οι εξετάσεις θα επιλεγούν σε λίγα χρόνια μαθητές με το απόλυτο άριστα. Φανταστείτε αν είχαμε μόνο μια σχολή ιατρικής η νομικής ποια θα ήταν η βάση εισαγωγής ....

Δημήτρης Κλ.
|

Τα σχόλια αναφέρονται στα θέματα Γλώσσας:

1: Τίτλο τα κείμενα δεν έχουν; Ακόμα και τα αποσπάσματα των σχολικών βιβλίων (έτσι διδασκόμαστε τη λογοτεχνία στην Ελλάδα) έχουν έναν.

2: Το πρώτο κείμενο έχει στοιχεία λόγιας γλώσσας ή ακόμα και καθαρεύουσας («Το άθλο...», «...ελιά που ήταν νοτίως του ναού του Διός...». Εντελώς αχρείαστα και ακατάλληλα για εξετάσεις μαθητών ΣΤ΄ δημοτικού. Μόνο σύγχυση μπορούν να προκαλέσουν.

3: Μιλάμε συνεχώς για κριτική και δημιουργική σκέψη αλλά τα θέματα (όπως και τα περσινά για τα πρότυπα ή όπως και αυτά της «ελληνικής PISA») δείχνουν ότι μας λείπει το σύγχρονο «παράδειγμα» και η επίδραση τής προ του 1980 διδακτικής είναι πανίσχυρη. Δείτε, στα αγγλικά δυστυχώς, ένα δείγμα από θέματα της (αυθεντικής) PISA, έτσι για να υπάρχει μια (οδυνηρή) σύγκριση

Πλατάρος Γιάννης
|

ΠΌΤΕ ΤΑ ΘΈΜΑΤΑ ΕΊΝΑΙ ΤΈΛΕΙΑ (ΚΡΙΤΉΡΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΌ)
Όταν για τις απαντησεις, συντρέχουν τα εξης:
1. Ακολουθούν την κανονική κατανομή του Γκαους.
2. Ο μέσος όρος και η διάμεσος είναι στο μέσον της βαθμολογικής κλιμακος.
3. Όταν σε 6 τυπικες αποκλίσεις, 3 + 3 εκατέρωθεν της μέσης τιμής εμπεριέχεται το 97,5% των παρατηρήσεων.
Κριτήριο εκ των υστέρων, σε κατασκευή που πρέπει να προβλεφθεί εκ των προτέρων.
Όλα τα υπόλοιπα είναι μόνο κραυγές...

ΑΠΛΑ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ
|

Θέματα Μαθηματικών για εισαγωγή στα Πρότυπα Γυμνάσια 2023: ΑΠΛΑ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ!
Να δοθούν από την Επιτροπή οι αναλυτικές απαντήσεις και ο 'τρόπος σκέψης' ενδεικτικά για τα ερωτήματα 37, 38, 43 & 50....να εξηγήσουν στους 12 ετών μαθητές τι ακριβώς εννοεί ο 'ποιητής-θεματοδότης';;; Ασαφείς, κακογραμμένες εκφωνήσεις, επικίνδυνα πρόχειρη αντίληψη της 'κριτικής σκέψης', επιφανειακή "αξιολόγηση" για τους τυχερούς! Έχουν αλήθεια δει οι σύμβουλοι της Υπουργού τα θέματα;

ΘΤ
|

Καλησπέρα θεωρείτε πως με 88 ένας μαθητής έχει ελπίδα σε Ανάβρυτα η Βαρβάκειο 2η επιλογή?

stefanos
|

Μια εκτιμηση για το επιπεδο των βασεων απο καποιον που μπορει να καταλαβει το επιπεδο των θεματων;

@ Γιώργος Κ.
|

Τα θέματα ήταν μια χαρά! Ο λαϊκισμός είναι που είναι εύκολος στη χρήση και δύσκολο να κοπεί...
"απευθύνονται σε μαθητές που δεν υπάρχουν" λετε....

Έχετε καταλάβει ότι οι θέσεις είναι συγκεκριμένες και θα γεμίσουν ΟΛΕΣ, με τους μαθητές οι οποίοι θα έχουν τις καλύτερες βαθμολογίες;

ΔΕΠ
|

Όλοι εσείς που γκρινιάζετε για τα φροντιστήρια. Τι περιμένετε; Ότι κάποιος που μπορεί να προετοιμαστεί ΔΕ θα το κάνει; Ότι μια μέρα θα απαγορευτεί να κάνεις φροντιστήριο; Ξυπνήστε.

Κατά τ'άλλα τα θέματα ήταν πολύ καλά κατά τη γνώμη μου. Σύντομες ερωτήσεις, σύντομοι υπολογισμοί, καταλαβαίνεις πόσο καλά και γρήγορα αντιλαμβάνεται ο μαθητής 5 απλά πράγματα.

Μακάρι παρόμοιου τύπου θέματα να υπάρξουν κάποτε και στις εισαγωγικές για τα ΑΕΙ αντί να πρήζουμε τους μαθητές με τετριμμένα, με ανθυπολεπτομέρειες και με σπαζοκεφαλιές.

Ένας καλός μαθητής που διεκδικεί θέση σε Πρότυπο δε χρειάζεται απαραίτητα φροντιστήριο για να προετοιμαστεί για αυτά. Αν ήταν εύκολα να τα απαντήσουν "όλοι" δε θα είχε νόημα η εξέταση - ας γίνει κλήρωση.

Πλατάρος Γιάννης
|

ΠΟΥ ΣΥΝΙΣΤΑΤΑΙ ΤΟ ΓΕΛΟΙΟΝ ΤΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΣ:
Στην διαπίστωση και σχολιασμό, ότι «η επιτυχία σε διαγωνισμό χρειάζεται «προγυμναστάς»»
(«Προσυμνασταί» ελέγοντο προπολεμικώς, οι νυν «φροντιστές»)
Επομένως:
Ενώ ΟΛΟΙ έχουν κάνει φροντιστήρια είτε για Πανελλήνιες είτε για τρέχουσα φοίτηση σε βαθμίδα, είτε για ΑΣΕΠ είτε και για δύσκολο μάθημα σε ΑΕΙ, ανακαλύπτουν σε εκ κατασκευής απαιτητικό Σχολείο, όπως ένα Πρότυπο, την μέγιστη κοινωνική αδικία της αναγκαιότητας διεξαγωγής «προγύμνασης»
Ενώ ήταν σχεδόν όλοι «προγυμνασταταί» ΄΄αχρι διορισμού, επί των προγυμναστών μαθημάτων.
Το παραπάνω σχόλιο είναι για όσους το καταλάβουν έχοντας το αναγκαίο βιωματικό υπόβαθρο συμπαρομαρτούντων, όπως την παντελή απουσία ενδιαφέροντος γονέων, για στελέχωση τμημάτων πρόσθετης διδακτικής στήριξης σε Γυμνάσια και Λύκεια, διότι είναι... δωρεάν (άρα «άχρηστα» κτλ )

Πιτσιφλής, ιδιαίτερος του βουλευτή Καλοχαιρέτα
|

Ετελείωσε!
Τα επόμενα θέματα θα είναι ευκολότερα και θα εισέλθουν άπαντες!

Όχι άλλα φροντιστήρια
|

@Ρίτα Δυστυχώς το έχω δει κι εγώ!!! Πολύ λυπηρό κι ανησυχητικό.

Όχι άλλα φροντιστήρια
|

Δυστυχώς το έχω δει κι εγώ!!! Πολύ λυπηρό κι ανησυχητικό.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ