Το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ για την παιδεία: Αλλαγή προγραμμάτων σπουδών-Κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής-Ελεύθερη πρόσβαση σε πανεπιστημιακά τμήματα

Κατάργηση όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων της ΝΔ-Μεταφορά των αρμοδιοτήτων των Συμβουλίων Διοίκησης στις Συγκλήτους των πανεπιστημίων και κατάργηση των υφιστάμενων ΣΔ με τη λήξη της θητείας τους-Κατάργηση της διαγραφής των φοιτητών

01/05/2023

Άκουσε το άρθρο

Στο πρόγραμμά του  για την παιδεία ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία δεσμεύεται για μια συμπεριληπτική δημοκρατική και δωρεάν δημόσια εκπαίδευση.

Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται η κατάργηση όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων της ΝΔ και η εφαρμογή ενός κυβερνητικού προγράμματος με στόχο την οικοδόμηση ενός δημοκρατικού, δημόσιου, δωρεάν και ποιοτικού εκπαιδευτικού συστήματος.

Συγκεκριμένα, ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία μεταξύ άλλων δεσμεύεται για την 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση από το νηπιαγωγείο έως το λύκειο με την ένταξη όλων των υπαρχόντων τύπων λυκείων, την αύξηση της χρηματοδότησης για την εκπαίδευση στο 5% του ΑΕΠ, τον διπλασιασμό σε βάθος τετραετίας της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων, τον διπλασιασμό του αριθμού καθηγητών και ερευνητών σε βάθος τετραετίας, την αύξηση κατά 15% του διοικητικού προσωπικού των πανεπιστημίων, δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης σε πανεπιστημιακά τμήματα με αναβάθμιση του απολυτηρίου και καθιέρωση της Γ΄ Γενικού Λυκείου ως τάξης κυρίως προετοιμασίας, κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής για την πρόσβαση στα πανεπιστήμια από τη φετινή χρονιά, την κατάργηση της πανεπιστημιακής αστυνομίας και επαναφορά του πανεπιστημιακού ασύλου, την προκήρυξη όλων των κενών θέσεων που προέκυψαν από αφυπηρετήσεις στα ΑΕΙ και ΕΚ από το 2018 και προγραμματισμός τετραετίας, με στόχο το διπλασιασμό των καθηγητών/-τριών και ερευνητών/-τριών, διετή προγράμματα στα πανεπιστήμια με ελεύθερη πρόσβαση σε αυτά των αποφοίτων των ΕΠΑΛ, δωρεάν μεταπτυχιακές σπουδές, κατάλληλα κτίρια και επαρκή εξοπλισμό με αξιοποίηση και των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, την αποκατάσταση της αυτοδιοίκησης των ΑΕΙ, με θεμέλιο την αντιπροσωπευτικότητα και με τη συμμετοχή όλων των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας στην ανάδειξη των οργάνων, την αποσύνδεση της χρηματοδότησης των ΑΕΙ από την αξιολόγηση, ένα Εθνικό Σχέδιο Φοιτητικής Στέγης και Μέριμνας, την σύνδεση επαγγελματικών προσόντων με την ακαδημαϊκή αναγνώριση του τίτλου σπουδών και την απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους όλων των πανεπιστημιακών Τμημάτων.

Ειδικότερα το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ για την παιδεία, έχει ως εξής:

  • 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση από το νηπιαγωγείο έως το λύκειο, με την ένταξη όλων των υπαρχόντων τύπων λυκείων
  • Αύξηση της χρηματοδότησης για την εκπαίδευση στο 5% του ΑΕΠ
  • Διπλασιασμός σε βάθος τετραετίας της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων
  • Αναμόρφωση του ειδικού μισθολογίου των μελών ΔΕΠ με βάση και την νομολογία του ΣτΕ
  • Εξασφάλιση μόνιμων διορισμών, για την πλήρη κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών
  • Διπλασιασμό του αριθμού καθηγητών και ερευνητών σε βάθος τετραετίας
  • Αύξηση κατά 15% του διοικητικού προσωπικού των πανεπιστημίων
  • Επαναφορά του κλίματος δημοκρατίας και συνεργασίας στα σχολεία. Κατάργηση του συστήματος της ατομικής αξιολόγησης (ν.4823/2021) και της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολείων (ν.4692/2020), και επαναφορά του ν.4547/2018 περί αποτίμησης και προγραμματισμού εκπαιδευτικού έργου. Ανανέωση και ενίσχυση των συνεργειών στα ΠΕΚΕΣ
  • Ενίσχυση του Ολοήμερου Σχολείου, του νηπιαγωγείου, του δημοτικού και του γυμνασίου, σε δομές και προγράμματα σπουδών
  • Προστασία της σωματικής και ψυχικής υγείας κάθε παιδιού, αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας
  • Παιδαγωγική και κοινωνική στήριξη των παιδιών με αυξημένες ανάγκες, προαγωγή της αλληλεγγύης και συμπερίληψης
  • Ενίσχυση της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης
  • Επανένταξη μαθημάτων κοινωνικών επιστημών και καλλιτεχνικής παιδείας
  • Μείωση ύλης στα γυμνάσια και λύκεια και αλλαγή προγραμμάτων σπουδών
  • Μείωση του ανώτατου αριθμού μαθητών/-τριών σε 20 ανά τμήμα για το νηπιαγωγείο και την Α ́ τάξη δημοτικών σχολείων από τον Σεπτέμβριο 2023, που θα επεκτείνεται σταδιακά και στις υπόλοιπες τάξεις. Ταυτόχρονη μείωση του μεγέθους των τμημάτων της Γ ́ τάξης των λυκείων σε 20 μαθητές/-τριες ανά τμήμα, στο πλαίσιο της προπαρασκευαστικής λειτουργίας της Γ ́ τάξης για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια
  • Στήριξη προγραμμάτων επιμόρφωσης για όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας
  • Δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης σε πανεπιστημιακά τμήματα με αναβάθμιση του απολυτηρίου και καθιέρωση της Γ ́ Γενικού Λυκείου ως τάξης κυρίως προετοιμασίας
  • Κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής για την πρόσβαση στα πανεπιστήμια από τη φετινή χρονιά. Αυτό δεν συνεπάγεται καμία αλλαγή στο σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Από τον Σεπτέμβριο 2023 εφαρμόζεται η δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης, σε όσα πανεπιστημιακά τμήματα το επιτρέπει η προσφορά θέσεων, σύμφωνα με το σύστημα του ν.4610/2019
  • Επανένταξη όλων των θεμάτων της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης στο ΥΠΑΙΘ
  • Κατάργηση της πανεπιστημιακής αστυνομίας και επαναφορά του πανεπιστημιακού ασύλου
  • Ενίσχυση των βιβλιοθηκών και αξιοποίηση των ψηφιακών δυνατοτήτων για τα πανεπιστημιακά συγγράμματα
  • Μεταφορά των αρμοδιοτήτων των Συμβουλίων Διοίκησης στις Συγκλήτους των πανεπιστημίων και κατάργηση των υφιστάμενων ΣΔ με τη λήξη της θητείας τους
  • Κατάργηση της διαγραφής των φοιτητών/-τριών λόγω του κανόνα ν+2
  • Προκήρυξη όλων των κενών θέσεων που προέκυψαν από αφυπηρετήσεις στα ΑΕΙ και ΕΚ από το 2018 και προγραμματισμός τετραετίας, με στόχο το διπλασιασμό των
  • καθηγητών/-τριών και ερευνητών/-τριών
  • Διετή προγράμματα στα πανεπιστήμια, με ελεύθερη πρόσβαση σε αυτά των αποφοίτων των ΕΠΑΛ
  • Δωρεάν μεταπτυχιακές σπουδές
  • Κατάλληλα κτίρια και επαρκή εξοπλισμό με αξιοποίηση και των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης
  • Αποκατάσταση της αυτοδιοίκησης των ΑΕΙ, με θεμέλιο την αντιπροσωπευτικότητα και με τη συμμετοχή όλων των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας στην ανάδειξη των
  • οργάνων
  • Αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου της ΕΘΑΑΕ. Αποσύνδεση της χρηματοδότησης των ΑΕΙ από την αξιολόγηση
  • Εθνικό Σχέδιο Φοιτητικής Στέγης και Μέριμνας. Δημόσια χρηματοδότηση της πρακτικής άσκησης
  • Σύνδεση επαγγελματικών προσόντων με την ακαδημαϊκή αναγνώριση του τίτλου σπουδών
  • Απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους όλων των πανεπιστημιακών Τμημάτων. Κατοχύρωση των διακριτών ρόλων και ενίσχυση του διαλόγου Πολιτείας-Εκκλησίας

Έρευνα και Καινοτομία

Το γνωσιακό κεφάλαιο που δημιουργείται από την επιστημονική έρευνα βρίσκεται στον πυρήνα της δημόσιας εκπαίδευσης και της βιώσιμης, συμπεριληπτικής και δίκαιης ανάπτυξης, για την αντιμετώπιση των μεγάλων κοινωνικών προκλήσεων που αντιμετωπίζει η χώρα.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ επομένως επενδύει στην έρευνα και την καινοτομία, όχι ως πολυτέλεια αλλά ως αναγκαιότητα για τη συνολική πορεία της χώρας. Οι δεσμεύσεις του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για την ενίσχυση της Έρευνας και Kαινοτομίας συνοψίζονται στα παρακάτω:

  • Προαγωγή της ελεύθερης και χωρίς θεματικούς περιορισμούς ποιοτικής επιστημονικής έρευνας. Στήριξη της παραγωγής και προώθησης νέας γνώσης στο διεθνές γίγνεσθαι της έρευνας. Διασφάλιση της ακαδημαϊκότητας, της ακεραιότητας και της ανεξαρτησίας της ερευνητικής δραστηριότητας, με προτεραιότητα τους νέους/ες επιστήμονες
  • Επαναφορά της ΓΓ Έρευνας και μεταφορά όλων των υπολοίπων αρμοδιοτήτων Έρευνας από το Υπουργείο Ανάπτυξης στο Υπουργείο Παιδείας
  • Νέο νομοθετικό πλαίσιο για την έρευνα και την εξέλιξη των δημοκρατικών θεσμών και συμμετοχικών διαδικασιών στην εσωτερική ζωή των Ερευνητικών Κέντρων (ΕΚ)
  • Αύξηση της δημόσιας επιχορήγησης των ΕΚ, κάλυψη της πλήρους μισθοδοσίας του τακτικού προσωπικού και των λειτουργικών δαπανών
  • Ανασχεδιασμός της χρηματοδότησης της έρευνας από το Ταμείο Ανάκαμψης
  • Έμφαση στη στήριξη του ανθρώπινου δυναμικού, με υποστήριξη και μακρόχρονη χρηματοδότηση του Ελληνικού Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛΙΔΕΚ) και διαφύλαξη της φυσιογνωμίας του ως ανεξάρτητου μηχανισμού στήριξης της ελεύθερης βασικής ή εφαρμοσμένης έρευνας, ειδικά των νέων ερευνητών
  • Συστηματική προκήρυξη νέων μόνιμων θέσεων εργασίας ερευνητικού και άλλου προσωπικού, με στόχο το διπλασιασμό των μόνιμων θέσεων ερευνητών στην 4ετία και
  • άμεση υλοποίηση του 1:1 για τους αφυπηρετήσαντες από το 2018
  • Στήριξη των νέων επιστημόνων, ειδικά υποψηφίων διδακτόρων και μεταδιδακτορικών ερευνητών, και αντιμετώπιση της εργασιακής επισφάλειας στην υλοποίηση
  • ερευνητικών έργων
  • Στήριξη της καινοτόμου επιχειρηματικότητας και ιδίως των νεοφυών καινοτόμων
  • επιχειρήσεων, με διαφανή κριτήρια αξιολόγησης και αξιοποίηση των πολλαπλών χρηματοδοτικών εργαλείων της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, όπως η Δράση «Ερευνώ- Δημιουργώ-Καινοτομώ», το Ταμείο Επιχειρηματικών Συμμετοχών Equifund, και η Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
  • Για την αντιμετώπιση του brain drain, δημιουργία θέσεων εργασίας αορίστου χρόνου για Έρευνας και Ανάπτυξης στο δημόσιο τομέα και επιδότηση θέσεων εργασίας σε τμήματα Ε&Α καινοτόμων επιχειρήσεων
  • Συνέχιση και διεύρυνση εμβληματικών δράσεων και εθνικών δικτύων για την αντιμετώπιση σημερινών και μελλοντικών κρίσεων (ιατρική ακρίβειας, ενέργεια, διατροφή, κβαντικές τεχνολογίες, κλιματική κρίση, πολιτισμός, κοινωνικές ανισότητες, επιπτώσεις της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης)

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (40)

Χρήστος
|

Τα τελευταία 30 χρόνια, η παιδεία είναι η του ύψους, η του βάθους. Μια χρυσή τομή ΔΕΝ έχει βρεθεί. Αν βρισκόταν η χρυσή τομή και πι μαθητές θα ήταν ευχαριστημένοι και το σύστημα προσιτό. Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο.

"Οδηγώ και σε σκέφτομαι.... κι είναι αυτό επικίνδυνο…
|

@Μαίρη 02 Μάιος 2023 17:32
Και λίγα λέτε.... ευτυχώς όμως ήρθαν μετά οι Μητσοτάκης, Κεραμέως, Γεωργιάδης, Βορίδης, Πλεύρης και Κ.Αχ.Καραμανλής.... και μπήκε επιτέλους το τραίνο στις ράγες....

Eκπαιδευτικός
|

Αλλοίμονο μας!!
Η διάλυση στο έπακρο
Δε θα αφήσουν τίποτα όρθιο
Ισοπέδωση προς τα κάτω!!

Μαίρη
|

Εξαγγελιες στον αερα κατα την προσφιλή του μέθοδο! Να πω ότι δεν τον δοκιμάσαμε θα είχαμε μια ελπίδα ότι τα εννοεί αυτά που λέει αλλά τον δοκιμάσαμε κ είδαμε τι έκανε και στην παιδεία...πιο μπάχαλο δεν ήταν ποτέ, λυπάμαι αλλά δεν πείθετε!!

@άφησε εκείνα της δεκαετίας του ογδόντα
|

αν έφερνε και τα βιβλία ακόμα καλύτερα. οι βλακείες οι κεραμικές είναι καλύτερες;

Μ.Π
|

Όχι παιδιά μη τους ψηφίσετε, καλύτερη η Νικουλα με τα ιδιωτικά της τα κολέγια, την τηλεκπαιδευση με ξένα κόλλυβα, τις μάσκες αλεξίπτωτο, τα 25+ παιδιά ανά τάξη, την κήρυξη κάθε απεργίας ως παράνομη. Να μη πληρώνουμε αιώνιους φοιτητές, να πληρώνουμε δίδακτρα θέλουμε, και το σχολείο ως υποχρεωτική εκπαίδευση να σταματάει στη Γ γυμνασίου γιατί θέλουμε και φθηνούς εργάτες. Όλοι μαζί για τη νίκη της αριστείας. Ξανά

Πισωγύρισμα
|

Πίσω.Πίσω...μόνο αυτό ξέρουν αυτό κάνουν.Αυτό έκαναν και το 2015. Αρκεί να τσιμπίσουν οι ψηφοφόροι...Φίλης ο....πιο λαϊκιστής πεθαίνεις..Τσίπρας.... δεν παν να διαλυθούν αν σωθώ εγώ....

Φορολογούμενος
|

Δωρεάν μεταπτυχιακά, δωρεάν εισαγωγή στα ΑΕΙ, χωρίς βάσεις , αιωνιοι φοιτητεσ, αύξηση μισθών και θέσεων….ποιος θα τα πληρώνει ολα αυτά; Το κόστος προβλέπεται τεράστιο. Μήπως ο φορολογούμενος;

Μάχιμος εκπαιδευτικός
|

ΈΝΑ ΜΕΓΆΛΟ ΜΠΡΑΒΟ.

ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Η ΑΥΞΗΣΗ ΟΜΩΣ 10% ΤΩΝ ΜΙΣΘΩΝ ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΜΕΣΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΗ ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ ΠΑΛΙ ΝΑ ΖΗΣΟΥΜΕ

ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ
|

Μοίρασε τα επαγγελματικά δικαιώματα που δεν έχουμε εμείς οι απόφοιτοι φοιτητές από Σχολές Μηχανικών γιατί εδώ και 4 χρόνια μας κορόιδευε η ΝΔ.

Αναμενόμενα
|

Πριν διαβάσεις, ξέρεις. Για αρχή, κατάργηση όσων έκαναν οι προηγούμενοι. Αλλαγή προγραμμάτων σπουδών όπως έκανε το 2015, που με ένα ΦΕΚ κατάργησε όλα τα έτοιμα ΠΣ που είχε φτιάξει το ΙΕΠ και άφησε εκείνα της δεκαετίας του ογδόντα. Προσλήψεις είκοσι χιλιάδων που δεν έκανε ποτέ. Αυξήσεις και επαναφορά 13ου μισθού που δεν έκανε ποτέ κλπ κλπ. Στη συνέχεια λαϊκίστικες εξαγγελίες του τύπου όλοι θα μπείτε στα πανεπιστήμια, τζάμπα μεταπτυχιακά κλπ κλπ

Ζουζου
|

Εφόσον γκρινιάζουμε για την ατομική αξιολόγηση, υπάρχει εναλλακτική πρόταση:η κατάργηση της από το ΣΥΡΙΖΑ!!!!!!
Όχι ψηφίζουμε ΝΔ και μετά στα κάγκελα . .

10%
|

@ΆΡΗΣ 01 Μάιος 2023 17:04
@Ακαματης 01 Μάιος 2023 17:52

Έχουν πει (ΣΥΡΙΖΑ) για 10% αύξηση μισθών άμεσα στους δημοσίους υπαλλήλους (συμπεριλαμβάνοντας και τους εκπαιδευτικούς)

[το αν θα βγουν και αν θα εφαρμόσουν αυτά που λένε είναι άλλο θέμα συζήτησης]

Σ
|

Η κοινοποίηση του κυβερνητικού προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία επιβεβαιώνει δυστυχώς ότι οι παραλείψεις κομβικών σημείων που σχετίζονται με το δωρεάν πανεπιστήμιο που είχαμε εντοπίσει στις πρόσφατες δημοσιοποιημένες 20 θέσεις του κόμματος για την παιδεία δεν ήταν αποτέλεσμα παραδρομής ή απλά χαμηλής προτεραιοποίησης :
1) Δεν υπάρχει πια η δέσμευση για την κατάργηση ούτε για την απαγόρευση ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών με δίδακτρα.
2) Δεν υπάρχει πια η δέσμευση για τη δωρεάν λειτουργία των (όλων των) μεταπτυχιακών με δημόσια κάλυψη.
Κι αν η συμμετοχή στις εκλογές των ΣΔ έγινε προσπάθεια να χαρακτηρισθεί από την πρυτανική αριστερά ως «μη ταυτοτικό» για το χώρο ζήτημα (και όχι αρχής, αλλά τακτικής-η δημοκρατική εκπροσώπηση (;)), είναι και τα δίδακτρα σε προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές «μη ταυτοτικό» ζήτημα «τακτικής»; Είναι και το δωρεάν πανεπιστήμιο μη ταυτοτικό ζήτημα;

Όλο ΘΑ κ ΘΑ κ ΘΑ
|

Σπάσε βρε παραμθυθαααά!!

Αποφασιστικότητα για πάταξη της διαφθοράς
|

Και τα λεφτά ΄βρίσκονται, ΄ελεγχος στις υπερτιμολογήσεις και στις απευθείας αναθέσεις , στις εταιρείες που συμβουλεύουν και παίρνουν έργα, στο σπάσιμο των τραστ, στις εταιρείες φαντάσματα σε όλους τους χώρους.
Έχει τα στελέχη;

Της Παιδείας τα… πάθη
|

Με λίγα λόγια όσα έχτισε τα τέσσερα χρόνια ο Κυριάκος με τη φίλη του την Κεραμέως, θα τα γκρεμίσει ο Αλέξης με τον φίλο του τον Φίλη αν μας ξανακυβερνήσει. Αιώνιοι φοιτητές με βαθμό εισαγωγής στα ΑΕΙ το 4 ή 5, «στέκια» αντί για βιβλιοθήκες, ελεύθερη διακίνηση… «ιδεών» χωρίς πανεπιστημιακή αστυνομία, αύξηση μισθών - προσλήψεων στα λόγια…

Πολίτης 2023
|

Άραγε ...τη φορά αυτή θα τα προλάβει να τα κανει;
Γιατί την προηγούμενη κατι δεν πήγε καλά.

Με το 2 το 3 και την ΕΒΕ!
|

Με πολύ λιγότερο από 2 και 3 και χωρίς ΕΒΕ πηγαίνουν στα κολέγια, και μάλιστα αποφοιτούν με "περγαμηνή" πανεπιστημιακή! Αυτό δεν είναι κρίμα;
Οι μεν πτυχιούχοι, με πολλά μάστερ και διδακτορικά, αλλά... "ακατάλληλοι" εκπαιδευτικοί, αν θέλει το κράτος να γίνουν πιο .."κατάλληλοι", να κάνει σοβαρές επιμορφώσεις (που δεν έχουν γίνει ποτέ), - όπως γίνονται π.χ. στη Γερμανία-, να φτιάξει και να χρηματοδοτήσει σχολεία, να μειώσει το ωράριο, όπως και να αυξήσει μισθούς.
Και οι Γερμανοί και οι Ισπανοί εκπαιδευτικοί αμοίβονται πάρα πολύ καλά.
Ας ρωτήσει η πολιτεία το Γερμανικό και Ισπανικό κράτος τι κάνουν, τι προσφέρουν στους εκπαιδευτικούς τους, πώς ανταποκρίνονται οι ίδιοι, και χωρίς να τους υποβάλλουν σε αξιολογήσεις.
Η πολιτεία πρώτη απ'όλους είναι υπεύθυνη και οφείλει για να πράξει τα δέοντα.
Πρώτα δίνεις και μετά ζητάς.. Δεν εξουθενώνεις ούτε εξαντλείς! Και είσαι βεβαίως αρωγός!

Ακαματης
|

Για Μισθολόγιο Εκπαιδευτικών τίποτα ;

ΣΣ
|

Η δημοσιοποίηση του κυβερνητικού προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία επιβεβαιώνει δυστυχώς ότι οι παραλείψεις κομβικών σημείων που σχετίζονται με το δωρεάν πανεπιστήμιο που εντοπίστηκαν στις πρόσφατες δημοσιοποιημένες 20 θέσεις του κόμματος για την παιδεία δεν ήταν αποτέλεσμα παραδρομής ή απλά χαμηλής προτεραιοποίησης:
1) Δεν υπάρχει πια η δέσμευση για την κατάργηση ούτε για την απαγόρευση ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών με δίδακτρα*.
2) Δεν υπάρχει πια η δέσμευση για τη δωρεάν λειτουργία των (όλων των) μεταπτυχιακών* με δημόσια κάλυψη.

Δυστυχώς, η προσπάθεια μετάλλαξης του ριζοσπαστικού πολιτικού χώρου (με ευθύνη της πρυτανικής αριστεράς) είναι πλέον φανερή:
Από τα:
«14. Δωρεάν λειτουργία/φοίτηση των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ), κάλυψη με δημόσια δαπάνη (10 εκατομμυρίων €/έτος) των ανελαστικών τους εξόδων και παράλληλη κατάργηση κάθε επιπλέον αμοιβής των διδασκόντων.
22. Κατάργηση των ξενόγλωσσων προγραμμάτων προπτυχιακών σπουδών, καθώς αυτά δεν υπηρετούν καμία ακαδημαϊκή ανάγκη/αναγκαιότητα στο Ελληνικό πανεπιστήμιο.»
(Συλλογικό προγραμματικό κείμενο θέσεων για την Τριτοβάθμια Παιδεία)
στο:
- «Δωρεάν μεταπτυχιακές σπουδές» (Όχι όλες όπως προκύπτει λεκτικά από τη εξάλειψη του άρθρου από το 14. παραπάνω αλλά και εκ των πραγμάτων με την εξάλειψη της δέσμευσης για κρατική επιχορήγηση και, κυρίως, της αρχικής δέσμευσης κατάργησης των σχετικών επιμισθίων).
- (Τίποτα πια για τα ξενόγλωσσα-σκόιλ is back for ever.)
Κι αν η συμμετοχή στις εκλογές των ΣΔ έγινε προσπάθεια να χαρακτηρισθεί από την πρυτανική αριστερά ως «μη ταυτοτικό» για το χώρο ζήτημα (και όχι αρχής, αλλά τακτικής-η δημοκρατική εκπροσώπηση (;)), είναι και τα δίδακτρα σε προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές «μη ταυτοτικό» ζήτημα «τακτικής»; Είναι και το δωρεάν πανεπιστήμιο μη ταυτοτικό ζήτημα;
Η αλήθεια είναι ότι τα Συμβούλια Διάβρωσης έχουν αρχίσει, με απόλυτη ευθύνη (και πρωτοβουλία) της πρυτανικής αριστεράς (δηλαδή του ηγετικού πυρήνα του αντίστοιχου πανεπιστημιακού χώρου-ελπίζουμε όχι του χώρου στο σύνολο του), να διαβρώνουν και τον όμορο πολιτικό χώρο.
Είναι χρέος όσων πιστεύουν στο δημόσιο, δημοκρατικό, δωρεάν πανεπιστήμιο και όσων πιστεύουν στο ριζοσπαστικό χαρακτήρα της αριστεράς να σπάσουν τώρα το απόστημα της πρυτανικής αριστεράς (απέχοντας από τις εκλογές των ΣΔ και καταδικάζοντας την δημόσια) πριν η μετάλλαξη που αυτή κομίζει στην ανώτατη παιδεία επεκταθεί και σε άλλες πολιτικές του ριζοσπαστικού πολιτικού χώρου.

*ΥΓ Ακολουθώντας την πελατειακή τακτική του νεοφιλελεύθερου χώρου, φαίνεται να χαϊδεύει τα αφτιά όσων εμπλέκονται/θα σπεύσουν να εμπλακούν στα 18 νέα ξενόγλωσσα προπτυχιακά με δίδακτρα και στα…208 ξενόγλωσσα μεταπτυχιακά με δίδακτρα. Συμμετέχοντας (με το δέλεαρ των επιμισθίων και την έλλειψη υποδομών) στη μετατροπή του δωρεάν πανεπιστημίου σε δεύτερης κατηγορίας, νυχτερινό σχολείο (και στη σταδιακή επικράτηση των μόρνινγκ σκόιλς).

Μια στιγμούλα....
|

Εν ολίγοις: Για τις καταστροφές στα Πανεπιστήμια ούτε κουβέντα. Ας τα κάψουν όλα. Για τις συμμορίες στα Λύκεια, τίποτα. Ελεύθερα όλοι στα ΑΕΙ όπως παλιά με 640 μόρια, για να μην τελειώνουν ποτέ. Λιγότερη ύλη, περάστε όλοι, επιβράβευση της ήσσονος προσπαθείας και ακοστολόγητος λαϊκισμός.

ΆΡΗΣ
|

ΚΑΝΆ ΦΡΑΓΚΟ ΑΎΞΗΣΗ ΣΤΟΎΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎΣ ;

Κώστας
|

Εγω θυμάμαι μείωσαν τις ώρες στο Γυμνάσιο για να μην πάρουν εκπαιδευτικούς.
Θυμάμαι έκαναν τους Τομείς στα ΕΠΑΛ για οικονομία εκπαιδευτικών.
Θυμάμαι ότι εξοπλισμό επί ΝΔ πήραμε.
Τα μνημόνια είναι μια δικαιολογία. Πάντα υπάρχει κάτι. Τω΄ρα ο πόλεμος και η άυξηση των τιμών παγκοσμίως.

Jk
|

Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα. Έχω δίλημμα ποιο δρόμο να διαλέξω. Ας παίξω ένα Τζόκερ.

Πολλά τα κεράσια, κράτα μικρό καλάθι
|

Ευχολόγιο και όχι μισθολόγιο, πανεπιστήμια "μπάτε σκύλοι αλέστε", ... όλα στην τύχη τους.
Στις 21 Μάη καλύτερα αποχή από ψηφοφορία, να πάμε για κυβέρνηση "αλα τριουμ-φερά". Να το δοκιμάσουμε και αυτό το φρούτο στην χώρα "της φαιδράς πορτοκαλέας".

Χρυσα
|

Έχει κάποια θετικά δεν λεω όπως 20 μαθητές στο τμήμα η κατάργηση της αξιολόγησης η επαναφορά των κοινωνικών επιστημών όμως αυτά με τη γ λυκείου θέλουν προσοχη ειναι τάξη η γ λυκείου δεν είναι φροντιστήριο ήταν το συστημα Γαβρόγλου με τις αυξημένες ώρες κατευθύνσεων σωστά αλλά η γενική παιδεια ήταν γυμναστική θρησκευτικά αγγλικά!!! Αυτό πρεπει να προσεχθει όπως και τα μαθήματα δυο ταχυτήτων σε γυμνάσιο λυκειο υποβάθμιση γνωστικών αντικειμένων γινεται τώρα και πριν !!

Αυγέρης Κων/νος
|

//Ελεύθερη πρόσβαση σε πανεπιστημιακά τμήματα//

Σε ευχαριστούμε που μας εδωσες την αυτονόητη βεβαίως δυνατότητα ως πτυχιουχοι τεχνολογικης εκπαιδευσης να συνεχίσουμε στα νεοιδρυθέντα πανεπιστημιακά τμηματα .... που ανδρώθηκαν πάνω στις πλάτες μας

συνεχισε ετσι , στις 21 θα κληρωσει

Άνεργος
|

Νομιμοποίηση της κατάληψης προσθέστε το, το έχουν ξεχάσει, αλλά μάλλον θα γίνει άτυπη συμφέρει καλύτερα, η διγλωσσία και ο μηδενισμός έσμιξαν με τον διχασμό, τον λαϊκισμό και την ανικανότητα!!!

Alexandros
|

Καμία κουβέντα για την αντιμετώπιση του προβλήματος της διαρροής στα ΑΕΙ και καμία κουβέντα για πράγματα που θέλουν χρήματα (π.χ. αναβάθμιση υποδομών στα σχολεία)

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ