"Επειδή είδα και μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση που ξεκίνησε με τον κ. Ηλιόπουλο, ο οποίος, πρέπει να πω, μας τιμά, κοσμεί το ψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ με την παρουσία του, είναι ένας Καθηγητής του Harvard, είναι διακεκριμένος επιστήμονας στις ΗΠΑ, στο Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης, Ογκολόγος. Κοιτάξτε να δείτε εδώ τι ακριβώς συζητάμε. Συζητάμε στην Ελλάδα για σπουδές επιπέδου Harvard ή συζητάμε για τα ΙΕΚ Φούφουτος; Με συγχωρείτε για την έκφραση, αλλά αυτό συζητάμε".
Τη δήλωση αυτή έκανε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας όταν σε συνέντευξη στο mega ρωτήθηκε για τα Κολλέγια και Ιδιωτικά Πανεπιστήμια.
Σχετικά με την επιχειρηματολογία ότι η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής "έκοψε" υποψηφίους με χαμηλές βαθμλογικές επιδόσες στις Πανελλαδικές ο Αλ. Τσίπρας δήλωσε:
"Το αν θα γράψεις 5 ή θα γράψεις 12, έχει να κάνει με τη δυσκολία των θεμάτων που θα τεθούν στις εξετάσεις, δεν έχει να κάνει με το αν εσείς έχετε διαβάσει περισσότερο ή λιγότερο. Μπορεί να έχετε διαβάσει πολύ περισσότερο αλλά να μπουν δύσκολα θέματα και να γράψετε χαμηλότερο βαθμό. Άρα, καταλάβετε το λίγο αυτό. Δεν έγινε καλύτερο το γνωστικό επίπεδο των μαθητών μας ή των φοιτητών μας, γιατί τα παιδιά αυτά περνάνε στα πανεπιστήμια με τη βάση εισαγωγής. Αυτό που έγινε ήταν μ’ έναν τεχνητό τρόπο να κοπούν 60.000 παιδιά μέχρι σήμερα και να υπάρξει μια δεξαμενή για τα ιδιωτικά κολλέγια, το οποίο εγώ το βρίσκω ανήθικο. Με την έννοια του ότι αν για κάποιον είναι επιλογή να πάει σ’ ένα ιδιωτικό κολλέγιο, έχει καλώς, προφανώς δεν είμαστε ενάντιοι στην ιδιωτική εκπαίδευση, ας υπάρχει ιδιωτική εκπαίδευση. Αλλά όχι να υποβαθμίσουμε τα δημόσια πανεπιστήμια για να δώσουμε πελατεία στην ιδιωτική εκπαίδευση".
Π. ΣΤΑΘΗΣ: Αν κάνει κυβέρνηση. Να ρωτήσω κάτι. Για να αλλάξει τη βάση εισαγωγής, γιατί εσείς λέτε το κάνει προεκλογικά ο κ. Μητσοτάκης τώρα αυτό, για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής σας καταλογίζουν ότι και εσείς προεκλογικά το κάνατε. Για να θέλξετε –σε εισαγωγικά, να το πω έτσι– νέα παιδιά τα οποία τελειώνουν τώρα τις εξετάσεις, εξαγγελία, εννοώ, και την εφαρμογή από φέτος λέω.
ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ: Δεν έχετε δίκιο. Από τη στιγμή που η κυβέρνηση και η κυρία Κεραμέως εξήγγειλε αυτό το μέτρο, είμαστε αντίθετοι και είχαμε δεσμευτεί εδώ και τρία χρόνια ότι αυτό θα το καταργήσουμε.
Π. ΣΤΑΘΗΣ: Για την εφαρμογή από φέτος ενώ τρέχει η εξεταστική περίοδος. Με αυτή τη δυνατότητα.
ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ: Τι θα πει αυτό; Όταν είναι θέση μας πάγια αυτή και έχουμε επιχειρηματολογήσει ότι θεωρούμε πως είναι μια ανήθικη τακτική, διότι θέλεις να μειώσεις τις δαπάνες για τη δημόσια παιδεία, για τα δημόσια πανεπιστήμια και με ένα τεχνητό τρόπο εμμέσως μειώνεις τους εισακτέους, βάζοντας μια βάση που δεν έχει κανένα νόημα και δίνεις πελατεία στα ιδιωτικά κολλέγια. Αυτό το έχουμε πει εμείς τρία χρόνια τώρα, άρα είναι μια καταγεγραμμένη θέση και μια θέση η οποία απορρέει από το πρόγραμμά μας. Συνεπώς γιατί να μην το εφαρμόσουμε; Οι εκλογές είναι 21 Μαΐου. Τα αποτελέσματα των πανελλαδικών θα βγουν τον Σεπτέμβρη, θα βγουν σε τέσσερις μήνες. Γιατί λοιπόν να διατηρήσουμε έναν τεχνητό φραγμό που θα κόψει 20.000 παιδιά από τη δυνατότητα να πάνε σ’ ένα δημόσιο πανεπιστήμιο;
Εγώ κυκλοφορώ αυτές τις μέρες σχεδόν σε όλη την Περιφέρεια και βλέπω εκεί μια σειρά από Σχολές, πανεπιστημιακές Σχολές οι οποίες μαραζώνουν πια με τη βάση εισαγωγής. Κάθε χρόνο 20.000 παιδιά λιγότερα, είναι τα παιδιά που πηγαίνουν συνήθως σ’ αυτές, κόβονται παιδιά που πηγαίνουν σε περιφερειακές Σχολές, που είχαν 120 και 150 φοιτητές τα προηγούμενα χρόνια και τώρα έχουν 20. Και κυρίως είναι παιδιά από τις λαϊκές γειτονιές, να το πω έτσι...
Δ. ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, σας κατηγορούν για το ανάποδο, λένε ότι η δική σας στάση έχει κάποια ψήγματα ανηθικότητας, γιατί λένε ότι «λες στο παιδί μη διαβάσεις, ψήφισε και θα σου λύσω το πρόβλημα».
ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ: Μα είναι δυνατόν τώρα να το λένε αυτό;
Δ. ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗΣ: Το έχετε ακούσει, έτσι;
ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ: Κατ` αρχάς κανένας δεν μπορεί να πάει μπροστά αν δεν προσπαθήσει. Το θέμα που τίθεται εδώ σήμερα, όμως, με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, είναι ότι υπάρχει ένας τεχνητός φραγμός, ακόμα και σε παιδιά τα οποία έχουν τη δυνατότητα. Όταν δίνεις πανελλαδικές εξετάσεις, υπάρχει ένας κλειστός αριθμός που ορίζεται από το υπουργείο Παιδείας κι από τα πανεπιστήμια...
Δ. ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗΣ: Ναι, αλλά σου λέει ο άλλος έχει γράψει 5, είναι για να σπουδάσει σε πανεπιστήμιο;
ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ: Το αν θα γράψεις 5 ή θα γράψεις 12, έχει να κάνει με τη δυσκολία των θεμάτων που θα τεθούν στις εξετάσεις, δεν έχει να κάνει με το αν εσείς έχετε διαβάσει περισσότερο ή λιγότερο. Μπορεί να έχετε διαβάσει πολύ περισσότερο αλλά να μπουν δύσκολα θέματα και να γράψετε χαμηλότερο βαθμό. Άρα, καταλάβετε το λίγο αυτό. Δεν έγινε καλύτερο το γνωστικό επίπεδο των μαθητών μας ή των φοιτητών μας, γιατί τα παιδιά αυτά περνάνε στα πανεπιστήμια με τη βάση εισαγωγής. Αυτό που έγινε ήταν μ’ έναν τεχνητό τρόπο να κοπούν 60.000 παιδιά μέχρι σήμερα και να υπάρξει μια δεξαμενή για τα ιδιωτικά κολλέγια, το οποίο εγώ το βρίσκω ανήθικο. Με την έννοια του ότι αν για κάποιον είναι επιλογή να πάει σ’ ένα ιδιωτικό κολλέγιο, έχει καλώς, προφανώς δεν είμαστε ενάντιοι στην ιδιωτική εκπαίδευση, ας υπάρχει ιδιωτική εκπαίδευση. Αλλά όχι να υποβαθμίσουμε τα δημόσια πανεπιστήμια για να δώσουμε πελατεία στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Π. ΣΤΑΘΗΣ: Δεν υιοθετείτε και τον όρο που ακούσαμε από έναν υποψήφιο, τον κ. Ζουράρι, το οποίο, να μην το επαναλάβω τώρα.
ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ: Ευτυχώς που δεν το είπε στ’ αρχαία γιατί θα μπορούσαμε να είχαμε ακούσει τίποτα χειρότερο. Μου δίνετε όμως την ευκαιρία να το πω αυτό. Δεν έχω τίποτα με τα παιδιά που πηγαίνουν σε ιδιωτικά κολλέγια ούτε θεωρούμε ότι το πρόβλημα είναι τα παιδιά που έχουν την οικονομική δυνατότητα. Θεωρούμε ότι το πρόβλημα είναι για τα παιδιά που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα και η πολιτεία -και αυτό σημαίνει δικαιοσύνη- πρέπει να διασφαλίζει τους όρους ισονομίας, ίσων ευκαιριών. Και για τα παιδιά που έχουν και για τα παιδιά που δεν έχουν.
Π. ΣΤΑΘΗΣ: Σωστό. Έχετε όμως με τα ιδιωτικά μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια.
ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ: Γιατί το λέτε αυτό; Στην Ελλάδα, λέτε.
Π. ΣΤΑΘΗΣ: Ναι, στην Ελλάδα.
ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ: Κοιτάξτε, επειδή είδα και μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση που ξεκίνησε με τον κ. Ηλιόπουλο, ο οποίος, πρέπει να πω, μας τιμά, κοσμεί το ψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ με την παρουσία του, είναι ένας Καθηγητής του Harvard, είναι διακεκριμένος επιστήμονας στις ΗΠΑ, στο Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης, Ογκολόγος. Κοιτάξτε να δείτε εδώ τι ακριβώς συζητάμε. Συζητάμε στην Ελλάδα για σπουδές επιπέδου Harvard ή συζητάμε για τα ΙΕΚ Φούφουτος; Με συγχωρείτε για την έκφραση, αλλά αυτό συζητάμε.
Π. ΣΤΑΘΗΣ: Φαντάζομαι να προσπαθήσουμε να φτάσουμε σ’ ένα επίπεδο.
ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ: Το Harvard είναι ένα πανεπιστήμιο που ιδρύθηκε το 1636 και η παράδοση της δημόσιας Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις ΗΠΑ είναι πολύ διαφορετική. Στην Ευρώπη λοιπόν υπάρχει η παράδοση του δημόσιου πανεπιστημίου. 2000 ιδρύματα πανεπιστημιακά στην Ευρώπη είναι δημόσια. Και τα καλύτερα πανεπιστήμια στην Ευρώπη είναι δημόσια. Αυτή είναι η πραγματικότητα.
Άρα λοιπόν εδώ πρέπει να δούμε ένα πράγμα: Το ότι ο κ. Ηλιόπουλος σπούδασε στην Ελλάδα, φτωχό παιδί ήταν, αλλά σπούδασε στην Ελλάδα δωρεάν, σε μια δημόσια Παιδεία που ήταν δωρεάν και του δόθηκε η δυνατότητα να σπουδάσει Ιατρική δωρεάν και είχε τα εφόδια να πάει και σπουδάσει και να κάνει διδακτορική διατριβή και στο Harvard να γίνει Καθηγητής, κάτι σημαίνει αυτό. Σημαίνει ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια και το ελληνικό δημόσιο σύστημα δεν είναι για πέταμα.
Δ. ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗΣ: Αυτό όμως γιατί αναιρεί το γεγονός να γίνουν και ιδιωτικά;
Π. ΣΤΑΘΗΣ: Με αναβάθμιση του επιπέδου των ελληνικών πανεπιστημίων χωρίς να υποβαθμιστούν;
Δ. ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗΣ: Δηλαδή για ποιο λόγο το να φτιάξουμε ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο σημαίνει ότι αυτομάτως καταβαραθρώνουμε το δημόσιο; Ίσα ίσα, ανταγωνισμός θα είναι, θα είναι καλύτερα και τα δύο.
ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ: Εγώ είμαι υπέρ της άποψης ότι η Ελλάδα πρέπει σε πρώτη φάση να ενισχύσει συνολικά τη δημόσια εκπαίδευση και το δημόσιο σχολείο και το δημόσιο πανεπιστήμιο, να εισάγουμε πρακτικές που βλέπουμε και σε καλά ιδιωτικά πανεπιστήμια στο εξωτερικό, που έχουν να κάνουν με τη σύνδεση με την παραγωγή και με την αγορά εργασίας και από ‘κει και πέρα είναι μια συζήτηση η οποία εν πάση περιπτώσει γίνεται χρόνια στη χώρα, έχει να κάνει και με το Σύνταγμα που έχουμε από το 1974. Αλλά νομίζω ότι το μεγάλο πρόβλημα στη χώρα σήμερα, τουλάχιστον τούτη την ώρα, είναι ότι πρέπει να αυξήσουμε τις δαπάνες για τη δημόσια παιδεία.
Γιατί εγώ πολλές φορές τούτες τις προεκλογικές μέρες λέω ένα ωραίο σλόγκαν, ότι το θέμα μας πια δεν είναι να μείνουμε Ευρώπη, αυτό έχει τελειώσει, το θέμα μας είναι να γίνουμε Ευρώπη. Και τι σημαίνει να γίνουμε Ευρώπη; Όταν ο μέσος όρος των δαπανών στην Ευρωπαϊκή Ένωση για την Παιδεία είναι στο 5%, δεν μπορεί στην Ελλάδα να είναι στο 3% ή στο 3,5%. Όταν για την Υγεία είναι στο 7% του ΑΕΠ κάθε χώρας, δεν μπορεί στην Ελλάδα να είναι στο 5% ή 5,5%.
@ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
Μωρέ μπράβο το Γιώργη! Εγώ πάλι ξέρω κάτι άλλους που τους πληρώνει ο λαός.... και που τρώνε τουλάχιστον τρεις φορές όσα βγάζει ο Γιώργης και εννιά φορές όσα οι σχολικοί σύμβουλοι.
Έχουν επιπλέον και άφθονο χρόνο για να είναι μέρα νύχτα στα κανάλια.... και να ευλογούν τα γένια τους και να εκθειάζουν το μεγάλο αρχηγό τους. Χθες μάλιστα ένας πρωτοκλασάτος (μεταγραφή του παλιού ΠΑΣΟΚ), τον παρουσίασε ως καβαλάρη που "καλπάζει"....
ΥΓ. Χαίρομαι που επέστρεψες Δάσκαλε!