Αλ. Τσίπρας: Συζητάμε στην Ελλάδα για σπουδές επιπέδου Harvard ή συζητάμε για τα ΙΕΚ Φούφουτος

"Το αν θα γράψεις 5 ή θα γράψεις 12, έχει να κάνει με τη δυσκολία των θεμάτων που θα τεθούν στις εξετάσεις, δεν έχει να κάνει με το αν εσείς έχετε διαβάσει περισσότερο ή λιγότερο"

08/05/2023

Άκουσε το άρθρο

"Επειδή είδα και μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση που ξεκίνησε με τον κ. Ηλιόπουλο, ο οποίος, πρέπει να πω, μας τιμά, κοσμεί το ψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ με την παρουσία του, είναι ένας Καθηγητής του Harvard, είναι διακεκριμένος επιστήμονας στις ΗΠΑ, στο Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης, Ογκολόγος. Κοιτάξτε να δείτε εδώ τι ακριβώς συζητάμε. Συζητάμε στην Ελλάδα για σπουδές επιπέδου Harvard ή συζητάμε για τα ΙΕΚ Φούφουτος; Με συγχωρείτε για την έκφραση, αλλά αυτό συζητάμε".

Τη δήλωση αυτή έκανε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας όταν σε συνέντευξη στο mega  ρωτήθηκε για τα Κολλέγια και Ιδιωτικά Πανεπιστήμια.

Σχετικά με την επιχειρηματολογία ότι η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής "έκοψε" υποψηφίους με χαμηλές βαθμλογικές επιδόσες στις Πανελλαδικές ο Αλ. Τσίπρας δήλωσε:

"Το αν θα γράψεις 5 ή θα γράψεις 12, έχει να κάνει με τη δυσκολία των θεμάτων που θα τεθούν στις εξετάσεις, δεν έχει να κάνει με το αν εσείς έχετε διαβάσει περισσότερο ή λιγότερο. Μπορεί να έχετε διαβάσει πολύ περισσότερο αλλά να μπουν δύσκολα θέματα και να γράψετε χαμηλότερο βαθμό. Άρα, καταλάβετε το λίγο αυτό. Δεν έγινε καλύτερο το γνωστικό επίπεδο των μαθητών μας ή των φοιτητών μας, γιατί τα παιδιά αυτά περνάνε στα πανεπιστήμια με τη βάση εισαγωγής. Αυτό που έγινε ήταν μ’ έναν τεχνητό τρόπο να κοπούν 60.000 παιδιά μέχρι σήμερα και να υπάρξει μια δεξαμενή για τα ιδιωτικά κολλέγια, το οποίο εγώ το βρίσκω ανήθικο. Με την έννοια του ότι αν για κάποιον είναι επιλογή να πάει σ’ ένα ιδιωτικό κολλέγιο, έχει καλώς, προφανώς δεν είμαστε ενάντιοι στην ιδιωτική εκπαίδευση, ας υπάρχει ιδιωτική εκπαίδευση. Αλλά όχι να υποβαθμίσουμε τα δημόσια πανεπιστήμια για να δώσουμε πελατεία στην ιδιωτική εκπαίδευση".

Π. ΣΤΑΘΗΣ: Αν κάνει κυβέρνηση. Να ρωτήσω κάτι. Για να αλλάξει τη βάση εισαγωγής, γιατί εσείς λέτε το κάνει προεκλογικά ο κ. Μητσοτάκης τώρα αυτό, για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής σας καταλογίζουν ότι και εσείς προεκλογικά το κάνατε. Για να θέλξετε –σε εισαγωγικά, να το πω έτσι– νέα παιδιά τα οποία τελειώνουν τώρα τις εξετάσεις, εξαγγελία, εννοώ, και την εφαρμογή από φέτος λέω.

ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ: Δεν έχετε δίκιο. Από τη στιγμή που η κυβέρνηση και η κυρία Κεραμέως εξήγγειλε αυτό το μέτρο, είμαστε αντίθετοι και είχαμε δεσμευτεί εδώ και τρία χρόνια ότι αυτό θα το καταργήσουμε.

Π. ΣΤΑΘΗΣ: Για την εφαρμογή από φέτος ενώ τρέχει η εξεταστική περίοδος. Με αυτή τη δυνατότητα.

ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ: Τι θα πει αυτό; Όταν είναι θέση μας πάγια αυτή και έχουμε επιχειρηματολογήσει ότι θεωρούμε πως είναι μια ανήθικη τακτική, διότι θέλεις να μειώσεις τις δαπάνες για τη δημόσια παιδεία, για τα δημόσια πανεπιστήμια και με ένα τεχνητό τρόπο εμμέσως μειώνεις τους εισακτέους, βάζοντας μια βάση που δεν έχει κανένα νόημα και δίνεις πελατεία στα ιδιωτικά κολλέγια. Αυτό το έχουμε πει εμείς τρία χρόνια τώρα, άρα είναι μια καταγεγραμμένη θέση και μια θέση η οποία απορρέει από το πρόγραμμά μας. Συνεπώς γιατί να μην το εφαρμόσουμε; Οι εκλογές είναι 21 Μαΐου. Τα αποτελέσματα των πανελλαδικών θα βγουν τον Σεπτέμβρη, θα βγουν σε τέσσερις μήνες. Γιατί λοιπόν να διατηρήσουμε έναν τεχνητό φραγμό που θα κόψει 20.000 παιδιά από τη δυνατότητα να πάνε σ’ ένα δημόσιο πανεπιστήμιο;

Εγώ κυκλοφορώ αυτές τις μέρες σχεδόν σε όλη την Περιφέρεια και βλέπω εκεί μια σειρά από Σχολές, πανεπιστημιακές Σχολές οι οποίες μαραζώνουν πια με τη βάση εισαγωγής. Κάθε χρόνο 20.000 παιδιά λιγότερα, είναι τα παιδιά που πηγαίνουν συνήθως σ’ αυτές, κόβονται παιδιά που πηγαίνουν σε περιφερειακές Σχολές, που είχαν 120 και 150 φοιτητές τα προηγούμενα χρόνια και τώρα έχουν 20. Και κυρίως είναι παιδιά από τις λαϊκές γειτονιές, να το πω έτσι...

Δ. ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, σας κατηγορούν για το ανάποδο, λένε ότι η δική σας στάση έχει κάποια ψήγματα ανηθικότητας, γιατί λένε ότι «λες στο παιδί μη διαβάσεις, ψήφισε και θα σου λύσω το πρόβλημα».

ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ: Μα είναι δυνατόν τώρα να το λένε αυτό;

Δ. ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗΣ: Το έχετε ακούσει, έτσι;

ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ: Κατ` αρχάς κανένας δεν μπορεί να πάει μπροστά αν δεν προσπαθήσει. Το θέμα που τίθεται εδώ σήμερα, όμως, με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, είναι ότι υπάρχει ένας τεχνητός φραγμός, ακόμα και σε παιδιά τα οποία έχουν τη δυνατότητα. Όταν δίνεις πανελλαδικές εξετάσεις, υπάρχει ένας κλειστός αριθμός που ορίζεται από το υπουργείο Παιδείας κι από τα πανεπιστήμια...

Δ. ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗΣ: Ναι, αλλά σου λέει ο άλλος έχει γράψει 5, είναι για να σπουδάσει σε πανεπιστήμιο;

ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ: Το αν θα γράψεις 5 ή θα γράψεις 12, έχει να κάνει με τη δυσκολία των θεμάτων που θα τεθούν στις εξετάσεις, δεν έχει να κάνει με το αν εσείς έχετε διαβάσει περισσότερο ή λιγότερο. Μπορεί να έχετε διαβάσει πολύ περισσότερο αλλά να μπουν δύσκολα θέματα και να γράψετε χαμηλότερο βαθμό. Άρα, καταλάβετε το λίγο αυτό. Δεν έγινε καλύτερο το γνωστικό επίπεδο των μαθητών μας ή των φοιτητών μας, γιατί τα παιδιά αυτά περνάνε στα πανεπιστήμια με τη βάση εισαγωγής. Αυτό που έγινε ήταν μ’ έναν τεχνητό τρόπο να κοπούν 60.000 παιδιά μέχρι σήμερα και να υπάρξει μια δεξαμενή για τα ιδιωτικά κολλέγια, το οποίο εγώ το βρίσκω ανήθικο. Με την έννοια του ότι αν για κάποιον είναι επιλογή να πάει σ’ ένα ιδιωτικό κολλέγιο, έχει καλώς, προφανώς δεν είμαστε ενάντιοι στην ιδιωτική εκπαίδευση, ας υπάρχει ιδιωτική εκπαίδευση. Αλλά όχι να υποβαθμίσουμε τα δημόσια πανεπιστήμια για να δώσουμε πελατεία στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Π. ΣΤΑΘΗΣ: Δεν υιοθετείτε και τον όρο που ακούσαμε από έναν υποψήφιο, τον κ. Ζουράρι, το οποίο, να μην το επαναλάβω τώρα.

ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ: Ευτυχώς που δεν το είπε στ’ αρχαία γιατί θα μπορούσαμε να είχαμε ακούσει τίποτα χειρότερο. Μου δίνετε όμως την ευκαιρία να το πω αυτό. Δεν έχω τίποτα με τα παιδιά που πηγαίνουν σε ιδιωτικά κολλέγια ούτε θεωρούμε ότι το πρόβλημα είναι τα παιδιά που έχουν την οικονομική δυνατότητα. Θεωρούμε ότι το πρόβλημα είναι για τα παιδιά που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα και η πολιτεία -και αυτό σημαίνει δικαιοσύνη- πρέπει να διασφαλίζει τους όρους ισονομίας, ίσων ευκαιριών. Και για τα παιδιά που έχουν και για τα παιδιά που δεν έχουν.

Π. ΣΤΑΘΗΣ: Σωστό. Έχετε όμως με τα ιδιωτικά μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια.

ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ: Γιατί το λέτε αυτό; Στην Ελλάδα, λέτε.

Π. ΣΤΑΘΗΣ: Ναι, στην Ελλάδα.

ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ: Κοιτάξτε, επειδή είδα και μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση που ξεκίνησε με τον κ. Ηλιόπουλο, ο οποίος, πρέπει να πω, μας τιμά, κοσμεί το ψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ με την παρουσία του, είναι ένας Καθηγητής του Harvard, είναι διακεκριμένος επιστήμονας στις ΗΠΑ, στο Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης, Ογκολόγος. Κοιτάξτε να δείτε εδώ τι ακριβώς συζητάμε. Συζητάμε στην Ελλάδα για σπουδές επιπέδου Harvard ή συζητάμε για τα ΙΕΚ Φούφουτος; Με συγχωρείτε για την έκφραση, αλλά αυτό συζητάμε.

Π. ΣΤΑΘΗΣ: Φαντάζομαι να προσπαθήσουμε να φτάσουμε σ’ ένα επίπεδο.

ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ: Το Harvard είναι ένα πανεπιστήμιο που ιδρύθηκε το 1636 και η παράδοση της δημόσιας Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις ΗΠΑ είναι πολύ διαφορετική. Στην Ευρώπη λοιπόν υπάρχει η παράδοση του δημόσιου πανεπιστημίου. 2000 ιδρύματα πανεπιστημιακά στην Ευρώπη είναι δημόσια. Και τα καλύτερα πανεπιστήμια στην Ευρώπη είναι δημόσια. Αυτή είναι η πραγματικότητα.

Άρα λοιπόν εδώ πρέπει να δούμε ένα πράγμα: Το ότι ο κ. Ηλιόπουλος σπούδασε στην Ελλάδα, φτωχό παιδί ήταν, αλλά σπούδασε στην Ελλάδα δωρεάν, σε μια δημόσια Παιδεία που ήταν δωρεάν και του δόθηκε η δυνατότητα να σπουδάσει Ιατρική δωρεάν και είχε τα εφόδια να πάει και σπουδάσει και να κάνει διδακτορική διατριβή και στο Harvard να γίνει Καθηγητής, κάτι σημαίνει αυτό. Σημαίνει ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια και το ελληνικό δημόσιο σύστημα δεν είναι για πέταμα.

Δ. ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗΣ: Αυτό όμως γιατί αναιρεί το γεγονός να γίνουν και ιδιωτικά;

Π. ΣΤΑΘΗΣ: Με αναβάθμιση του επιπέδου των ελληνικών πανεπιστημίων χωρίς να υποβαθμιστούν;

Δ. ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗΣ: Δηλαδή για ποιο λόγο το να φτιάξουμε ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο σημαίνει ότι αυτομάτως καταβαραθρώνουμε το δημόσιο; Ίσα ίσα, ανταγωνισμός θα είναι, θα είναι καλύτερα και τα δύο.

ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ: Εγώ είμαι υπέρ της άποψης ότι η Ελλάδα πρέπει σε πρώτη φάση να ενισχύσει συνολικά τη δημόσια εκπαίδευση και το δημόσιο σχολείο και το δημόσιο πανεπιστήμιο, να εισάγουμε πρακτικές που βλέπουμε και σε καλά ιδιωτικά πανεπιστήμια στο εξωτερικό, που έχουν να κάνουν με τη σύνδεση με την παραγωγή και με την αγορά εργασίας και από ‘κει και πέρα είναι μια συζήτηση η οποία εν πάση περιπτώσει γίνεται χρόνια στη χώρα, έχει να κάνει και με το Σύνταγμα που έχουμε από το 1974. Αλλά νομίζω ότι το μεγάλο πρόβλημα στη χώρα σήμερα, τουλάχιστον τούτη την ώρα, είναι ότι πρέπει να αυξήσουμε τις δαπάνες για τη δημόσια παιδεία.

Γιατί εγώ πολλές φορές τούτες τις προεκλογικές μέρες λέω ένα ωραίο σλόγκαν, ότι το θέμα μας πια δεν είναι να μείνουμε Ευρώπη, αυτό έχει τελειώσει, το θέμα μας είναι να γίνουμε Ευρώπη. Και τι σημαίνει να γίνουμε Ευρώπη; Όταν ο μέσος όρος των δαπανών στην Ευρωπαϊκή Ένωση για την Παιδεία είναι στο 5%, δεν μπορεί στην Ελλάδα να είναι στο 3% ή στο 3,5%. Όταν για την Υγεία είναι στο 7% του ΑΕΠ κάθε χώρας, δεν μπορεί στην Ελλάδα να είναι στο 5% ή 5,5%.

Σχόλια (30)

Ο Λούκυ Λουκ και οι αδελφοί Ντάλτον
|

@ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
Μωρέ μπράβο το Γιώργη! Εγώ πάλι ξέρω κάτι άλλους που τους πληρώνει ο λαός.... και που τρώνε τουλάχιστον τρεις φορές όσα βγάζει ο Γιώργης και εννιά φορές όσα οι σχολικοί σύμβουλοι.
Έχουν επιπλέον και άφθονο χρόνο για να είναι μέρα νύχτα στα κανάλια.... και να ευλογούν τα γένια τους και να εκθειάζουν το μεγάλο αρχηγό τους. Χθες μάλιστα ένας πρωτοκλασάτος (μεταγραφή του παλιού ΠΑΣΟΚ), τον παρουσίασε ως καβαλάρη που "καλπάζει"....
ΥΓ. Χαίρομαι που επέστρεψες Δάσκαλε!

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Δεν χρειάζεται να γίνετε Φυσικοί ή Γεωλόγοι για να ανοίξετε καφέ - παλαιοφαγείο. Ο Γιώργης, ο Φυσικός, παράτησε το φροντιστήριο κι έχει ανοίξει στο μεγάλο χωριό ένα μαγαζί όπου μπορείς να πιεις έναν υπέροχο ελληνικό ψημένο στη χόβολη και να φας πικρόβρουβες με χλωροκούκια κι άλλα δυο γιαχνερά. Μικρό το μαγαζί, όλες τις μέρες γεμάτο, βγάζει όσα παίρνουν τρεις σχολικοί σύμβουλοι. Σφραγίδες δεν έχει.

@@Πές μου Αλ6 οτι
|

Ρε μάστορα την "ιστορία" του Αλ6, το πως πέρασε που και τι έκανε την ξέρουμε αρκετοί που ήμασταν από κοντά. Μη συγκρίνετε με Μητσοτάκη, σε ακαδημαϊκό επίπεδο τουλάχιστον. Δε γίνεται. Δεν είναι κομματικό αυτό που λέω. Ας βρούμε άλλο πεδίο αντιπαράθεσης, άλλα θέματα. Στο θέμα ποιός πήγε σε ποιό πανεπιστήμιο και τι έμαθε....not even close!

Καθηγητής
|

Δεν γίνεται να γράφεις στις πανελλήνιες Μ.Ο. 10/20 και να απαιτείς να εισάγεσαι σε ΑΕΙ. Ας ακολουθήσεις σταδιοδρομία σε ένα Δ.ΙΕΚ.

Μπάρμπα Στρουμφ
|

Δηλαδή το Harvard είναι καλό που είναι ιδιωτικό ενώ τα δημόσια ΙΕΚ είναι ο φουφουτος.

@Πές μου Αλ6 οτι
|

Κάτι δεν ξέρετε καλά. Άλλος είναι αυτός που δεν πέρασε έξω από Ελληνικό Πανεπιστήμιο και το ονομα αυτού Μήτσο Τάκης.

@Ελεος 08 Μάιος 2023 19:18
|

Μάλιστα... δηλαδή το να μην πετάμε λεφτά στο βρόντο ΚΟΒΟΝΤΑ΅Σ μαθητές του 14 και 16 για να ΜΗΝ μπουν Αρχιτεκτονική, Φυσική κλπ (και να μην σπουδάσουν ποτέ) εσείς το λέτε "αναβάθμιση". Ο Όργουελ θα ήταν ΔΙΠΛΑ περήφανος.

pakis
|

πάρε τον έναν και βάρα στον άλλον, αυτούς έχουμε αυτούς αξίζουμε ....

Περίεργος
|

Ρε Αλέξη.....Η κεραμέως έχει κάνει του κόσμου τις ΓΚΑΦΕΣ.....και αντί να τα αναδείξεις και να κάνεις προτάσεις.......ξεφτιλίζεις ένα θεσμό 30 χρόνων.....!!!
Κυβέρνησες 5 χρόνια ......τα ΙΕΚ ΦΟΥΦΟΥΤΟΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΑ ΕΚΛΕΙΣΕΣ ;

Λυπηθείτε μας
|

Ω Θεέ μου, το κάψαμε τελείως!

Τα πανεπιστήμια να ορίζουν τις βάσεις και αριθμούς εισακτέων
|

Όσοι υποστηρίζουν το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων πρέπει επιτέλους να επιτρέψουν στα πανεπιστήμια να καθορίζουν την βάση εισαγωγής και τον αριθμό των εισακτέων τους.
Έτσι το κάθε πανεπιστήμιο αυτοπροσδιορίζεται από μόνο του και ως προς το επίπεδο των σπουδαστών του και ως προς το επίπεδο των σπουδών που παρέχει.
Αυτοδιοίκητο και όχι "Άσυλο για τον κάθε Φούφουτο".

Ελεος
|

Μάλιστα... δηλαδή το να μην πετάμε λεφτά στο βρόντο εισάγοντας μαθητές του 3 και του 5 να σπουδάζουν Μαθηματικα, Φυσική, Πληροφορική (και να μην αποφοιτούν ποτέ οι περισσότεροι) αυτός το λέει "υποβάθμιση".

Ο Όργουελ θα ήταν περήφανος.

ΔΕΠ
|

Καλά, τόση παραπλάνηση; Αν γράψεις 6 ή 12 ναι εξαρτάται απο τη δυσκολία των θεμάτων. Αλλά η ΕΒΕ βασίζεται στο ΜΕΣΟ ΟΡΟ ρε παιδιά! Όχι σε απόλυτο αριθμό. Το έχουμε κάψει τελείως;

Να'ταν η μόρφωση και η νοημοσύνη οικόπεδα, ...
|

να τα δίναμε αντιπαροχή, για χτίσιμο. Ανοικοδόμηση, "red brick" πανεπιστήμια, για την Ελλάδα ρε γ...μώτο.

Φουμαρα
|

Είσαι τελικά κωλοπαιδο κατά τον Ζουράρη με την ιδιαιτερότητα λόγου άντε!!!!

Πιτσιφλής
|

Από το απόσπασμα που παραθέτει το esos είναι φανερό ότι οι τηλεθεατές παρακολούθησαν άλλον ένα χαμηλού επιπέδου τηλεοπτικό διάλογο, με δημοσιογράφους που αδυνατούσαν να θέσουν τα κατάλληλα σαφή ερωτήματα ώστε να έχουμε έναν αξιόλογο αντίλογο ακριβώς σε αυτά που προβάλλει ο κύριος Τσίπρας.
Τι κακό είναι αυτό, τέτοιες μέρες...

ΔΜ
|

Επιτέλους μετά από πολλά χρόνια προσπαθειών προβληματισμού και αναστοχασμού, μου δόθηκε έτοιμη λύση πως θα γίνουν οι μαθητές μου άριστοι και θα γράψουν στις εξετάσεις 20!

Πες τα χρυσόστομε
|

Δυστυχώς φτάσαμε να συζητάμε για τα ΙΕΚ Φούφουτος, αφού η υπουργός μας τα έκανε όλα ίσιωμα.

@
|

90% κάτω από τη βάση φυσική α δέσμη το 1993, 80% η β δέσμη.

On line
|

Κανένας δεν ασχολείται με τα παιδιά που γράψαν 8-8,3 και δεν περνάν αυτά είναι ανίκανα ;;;;;

Πές μου Αλ6 οτι
|

Δεν εχεις περάσει ουτε απέξω απο πανεπιστήμιο χωρις να μου το πείς! Εχει ο λαϊκισμός όρια; Στον ΣΥΡΙΖΑ φαινεται πως οχι!

Διευθυντής
|

@ Legend
Εσύ έδωσες ποτέ εξετάσεις; Αναμασάτε όλοι χωρίς ντροπή τα ψέμματα του Υπουργείου. Οι μαθητές που μένουν έξω δεν γράφουν 1 ή 2.
8 και 9 γράφουν. Είναι εύκολο να γράψεις τέτοιους βαθμούς;
Ασχολούμαι 25 χρόνια με τις Πανελλήνιες και ξέρω.

Το ακούσαμε κι αυτό
|

Δεν υοαρχει καμία σύνδεση. Με το 5 θα έχουν σπουδές επιπέδου Harvard? Τι ακούμε; Ποιος είπε ότι μας ενδιαφέρει αν ο καθένας θέλει να επενδύσει για σπουδές στα κολλέγια και στα ιδιωτικά πανεπιστήμια; Δε πληρώνω εγώ. Είναι πολύ απλό!!!

Πλατάρος Γιάννης
|

Σε σχολές που δεν μπορούν να απλοποιήσουν το γνωστικό τους αντικείμενο, ας πούμε «Μαθηματικά,» ας πούμε το καλύτερο πανεπιστήμιο το ΕΚΠΑ, ας πούμε «τις παλιές καλές εποχές» για τους εισηγμένους 1991 -2001 δηλ. αποφοίτους 10 τελευταίων ετών, ο μέσος χρόνος κτήσης πτυχίου ήταν τα 7 έτη (οι αιώνιοι ήταν εκτός στατιστικής μέτρησης)
Επίσημο αποτέλεσμα με την βούλα.
Τώρα τι θα έχει γίνει, σκεφθείτε ό,τι θέλετε...Τον Αρμαγεδδώνα...
Πάντως η ζημιά δεν είναι ούτε τα έτη φοίτησης ούτε τα βιβλία, ούτε τα πάσο, ούτε η διατροφή. Όλα αυτά είναι ΕΝΑ ΤΙΠΟΤΑ , μπροστά στον χαρακτήρα που διαμορφώνει ο αιώνιος άνεργος «κατατρεγμένος εθελοντής», και τις επιπτώσεις που θα έχει στην υπόλοιπη ζωή του και στους γύρω του....
Είναι μια εύκολη πελατεία για «προλεταριάτο ανέργων»
Με την σταθερή δυσκολία των θεμάτων από χρόνο σε χρόνο, όποιος δεν μπορεί να πλησιάσει ένα Μ.Ο. κοντά στο 8 , δεν θα αποφοιτήσει ποτέ.
Μπορεί να δοκιμάσει- αν έχει αναπληρώσιμα κενά -και δεύτερη φορά και να πετύχει σε κάποια σχολή . Αν δεν μπορεί ούτε με την δεύτερη, έστω για κάποια εύκολη Σχολή, «δεν κάνει» το παιδί. Θα κάνει ζημιά στον εαυτό του και στους δίπλα του.
Καλύτερα να δοκιμάσει και τρίτη φορά παρά να μπει έτσι, « χωρίς βάση»....

Αναστασία
|

Δεν χρειάζεται η ΕΒΕ. Χρειάζεται να γίνει σχεδιασμός. Χρειάζεται να επενδύσουμε στο Δημόσιο σχολείο για να μπορεί και ο φτωχός μαθητής να ΜΗΝ είναι του 5. Πρέπει και να δούμε πού θέλουμε να πάμε σα χώρα. Θέλουμε πρωτογενή τομέα και επένδυση στις Νέες Τεχνολογίες ή θέλουμε μόνο γκαρσόνια και ντιλίβερι; Αφού το αποφασίσουμε θα πούμε: Ωραία εμείς χρειαζόμαστε 1000 γεωπόνους, 200 κοινωνικούς λειτουργούς, 500 εκπαιδευτικου΄ς, 2000 κομπιουτεράδες κ.λ.π. προκειμένου να φτιάξουμε την Ελλάδα που θέλουμε. Αυτου΄ς θα πα΄ρουμε και μερικούς ακόμη, που γουστάρουν να σπουδάσουν και ας μη βρουν δουλειά στην Ελλάδα γιατί η μόρφωση είναι δικαίωμα όλων όσων κοπιάζουν για αυτήν. ΄Όμως, δεν μπορεί να πληρώνει το Δημόσιο, πανεπιστημιακές σπουδές στο μαθητή του 5. ΄'Ετσι, θα μειωθούν οι εισακτέοι και δεν χρειάζεται η ΕΒΕ. Τώρα, με αυτό που κάνει η Ν.Δ. δεν κόβει τους αδύναμους, απλά κλείνει τα περιφερειακά τμήματα. Δεν είναι ανόητοι, σκοπίμως το κάνουν. Και επιπλέον επειδή ναι, μόνο για ξενοδοχείο μας έχει η Ευρώπη και για να τους φυλάμε τα σύνορα από τους μετανάστες, οι Κυβερνήσεις μας δεν κάνουν κανένα σχεδιασμό. Αφήνουν τον κόσμο να μπαίνει κατά χιλιάδες σε σχολές χωρίς καμία προοπτική για να πάνε μετά να δουλέψουν στα ξενοδοχεία.

μητέρα
|

Δεν ξέρω αν όλοι όσοι σχολιάζουν ζουν σε παράλληλο σύμπαν. Γιατί εμείς σαν οικογένεια δαπανούμε ένα σημαντικό ποσό στο φροντιστήριο λυκείου των 3 παιδιών μας γιατί διαφορετικά δε θα είχαν καμία ελπίδα επιτυχίας και αναρωτιέμαι οι οικογένειες που τα βγάζουν πέρα δύσκολα πως θα βοηθήσουν τα παιδιά τους να γράψουν πάνω από 10 και για ποια αριστεία μιλάμε όταν το Λύκειο έχει απαξιωθεί κι αν δεν πας φροντιστήριο είσαι χαμένος. Η Υπουργός και όσοι σχολιάζουν έχουν αντιληφθεί ότι το πρόβλημα είναι ο τρόπος λειτουργίας του Λυκείου;

ΚΟΛΕΓΙΑ - ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
|

Τα Κολέγια δεν είναι Ιδιωτικά Πανεπιστήμια; Δεν χορηγούν από Bachelor μέχρι διδακτορικά;
Ποιους δουλεύουν; Το φούφουτος είναι απαξίωση των ΙΕΚ;
Ας τα Πανεπιστημοποιήσει και αυτά για να ψάχνουμε για μεσαία στελέχη στην Ουγκάντα

Διαλέξτε ελεύθερα
|

για γέλια ΄ή για κλάματα ; Διαλέξτε ελεύθερα ...

Legend
|

Βρε μπας και τπν πληρώνει ο Μητσοτάκης και τα λέει αυτά; Δεν εξηγείται αλλιώς… Έχεις δώσει ποτέ εξετάσεις ; Όποιος διαβάζει είναι αδύνατον να γράψει 1,2,3,5,7… με όποια θέματα, όποιας δυσκολίας! Υπάρχει συγκεκριμένη ύλη, ξέρεις. Λαικισμός, λαικισμός, λαικισμός. Εις τον κύβον! Αλλά δεν αγγίζουν τα παιδιά αυτά τα λόγια, αφού όποιος διαβάζει, ξέρει τι να περιμένει. Η εβε καλώς τέθηκε. Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, κολλέγια, ιεκ είναι για συγκεκριμένης κατηγορίας πολίτες, που είτε έτσι είτε αλλιώς θα γράψουν τα παιδιά τους. Λέτε ότι ένας γονιός που μπορεί με χρήμα να σπουδάσει το παιδί του σε σχολή ψυχολογίας σε ιδιωτικό θα αναμένει να καταργήσετε την εβε ώστε να μπει στην ανθοκομία; Με βαθμό 5; Ανοησίες!

Τι λες ρε
|

Κοίτα ποιον πάτε να ψηφίσετε.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ