Εγκύκλιος για τις απουσίες των μαθητών

Δεν θα προσμετρηθούν οι απουσίες που δεν οφείλονται σε υπαιτιότητα των μαθητών/τριών αλλά σε αντικειμενικούς λόγους ανωτέρας βίας ή σχολικές αθλητικές δραστηριότητες

18/05/2023

Ενημερώθηκε: 19/05/2023, 08:28

Άκουσε το άρθρο

Οι απουσίες  των μαθητών Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, οι οποίες έχουν καταχωρισθεί ή θα καταχωρισθούν και δεν οφείλονται σε υπαιτιότητα των μαθητών/τριών αλλά σε αντικειμενικούς λόγους ανωτέρας βίας ή σχολικές αθλητικές δραστηριότητες που διοργανώνονται υπό την εποπτεία και έγκριση του Υ.ΠΑΙ.Θ. π.χ. συμμετοχή σε πανελλήνιους αθλητικούς αγώνες, δεν θα προσμετρηθούν για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης των μαθητών/τριών από τον Σύλλογο Διδασκόντων κατά το σχολικό έτος 2022-23.

Τα  παραπάνω προβλέπει εγκύκλιος, την οποία υπέγραψε η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή.

Σχόλια (50)

Ν.Κ.
|

Μελέτη Περίπτωσης : Συνάδελφος σε γυμνάσιο, από τις 190 απουσίες που αποδεδειγμένα είχε μαθητής στο απουσιολόγιο λόγω...κοπάνας, καταχώρισε στο myschool μόνο τις 84 και για αυτές έστειλε ενημερωτικό στην οικογένεια. Κατά τη συνεδρίαση για Χαρακτηρισμό Φοίτησης και αφού ο Σύλλογος Διδασκόντων προβληματίστηκε, αφού όλοι θεωρούσαν ότι ο μαθητής θα επαναλάμβανε την τάξη, αποκαλύφθηκε η πράξη του με αποτέλεσμα ο "συνάδελφος" να υπονοήσει στους γονείς ότι οι επιπλέον απουσίες μπήκαν εκ των υστέρων από μέλος του Συλλόγου Καθηγητών!!!!
Μετά την αναφορά που έγινε από τον Διευθυντή στη ΔΔΕ, τα εκπαιδευτικά θέματα της Διεύθυνσης συμβούλευσαν τους γονείς να υποβάλλουν στη σχολική μονάδα "αίτηση θεραπείας - ένσταση", προκειμένου να δικαιολογηθούν οι επιπλέον απουσίες λόγω "ανωτέρας βίας", και ο μαθητής να ΄δώσει εκ των υστέρων απολυτήριες εξετάσεις, καθώς η οικογένεια δεν είχε λάβει την δέουσα ενημέρωση από τον Υπεύθυνο Τμήματος.
Σαφώς και όφειλε ο Υπεύθυνος να καταχωρίσει ΟΛΕΣ τις απουσίες και να ενημερώνει ανά τακτά χρονικά διαστήματα τους κηδεμόνες. Όμως, σύμφωνα με ποια λογική θα πρέπει οι απουσίες αυτές να χαρακτηρισθούν ότι οφείλονται σε "ανωτέρα βία", όπως ισχυρίζεται η ΔΔΕ και ο Διευθυντής;

pacifist anarchist
|

@Πλατάρος
Δε θα ασχοληθώ ξανά μαζί σας απλώς γιατί θεωρώ ότι εκφράζετε ακραίες και αντιπαιδαγωγικές θέσεις. Ήμουν ΣΣ και τώρα διδάσκω σε Πανεπιστήμιο. Εκφράζω επιστημονικές θέσεις και όχι κουταμάρες και αντιπαιδαγωγικές θέσεις. Δεν είναι παραβατικότητα με τη νομική έννοια. Το τι ακριβώς είναι το εκφράζει η ψυχολόγος που σας υπέδειξα και αρκετοί άλλοι. Πρέπει να αφουκραζόμαστε τις ανησυχίες των παιδιών. Το σοβαρό θέμα είναι ότι οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί και ΣΕ δεν κατέχουν και ούτε διδάχτηκαν ποτέ παιδαγωγικά θέματα (γενική ψυχολογία, ψυχοπαιδαγωγική, ψυχολογία του εφήβου, κοινωνιολογία της εκπαίδευσης, φιλοσοφία της εκπαίδευσης, θεωρίες μάθησης μεταξύ αυτών και η αναρχική -ελπίζω να μην θεωρείς και τον Γκάντι ότι ήταν εκτός τόπου και χρόνου επειδή δεν ήταν δεξιός, αλλά αναρχικός;), διαχείριση κρίσεων στη σχολική τάξη, κ.ά). Διδάσκω σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα όπου υπάρχουν και μαθηματικοί οι οποίοι μου λένε: "ευτυχώς που έχει γίνει προαπαιτούμενο το ετήσιο πρόγραμμα παιδαγωγικής κατάρτισης διότι τώρα κατανοούμε το πόσο σημαντικό είναι να είσαι εκπαιδευτικός μαθηματικός και όχι σκέτο μαθηματικός." Ελπίζω ως Σύμβουλος Εκπαίδευσης που είστε να κατέχετε αυτό το προσόν διότι υπάρχουν πολλοί ΣΕ που καλούνται να αξιολογήσουν κάποιους με περισσότερα προσόντα από αυτούς, χωρίς να γνωρίζουν παιδαγωγικά ζητήματα σε βάθος, και έχουν παρόμοιες θέσεις με εσάς.

Σημαιοφόρος επί ΣΥΡΙΖΑ....
|

@R 19 Μάιος 2023 20:02
Γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ έφερε την ισοπέδωση προς τα κάτω, ενώ εμείς πρεσβεύουμε την αριστεία (μέχρι αύριο τουλάχιστον)....

@Πλατάρος Γιάννης 19 Μάιος 2023 12:54
"Η επικληση λόγων υγείας, συνιστά εξ ορισμού ανωτέρα βία". Εάν επικαλεστώ λόγους υγείας, μπορώ πχ να μην πληρώσω το δάνειο στην τράπεζα (λόγω ανωτέρας βίας)? Την εφορία? Τη ΔΕΗ? Το σούπερ μάρκετ? Την καινούργια μου Mercedes?

ΠΑΝΟΣ
|

ΜΑΥΡΟΓΥΑΛΟΥΡΟΙ!
ΣΠΟΥΔΕΣ ΔΙΑ ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑΣ ΘΕΛΕΤΕ ΛΟΙΠΟΝ.ΜΗ ΣΤΕΝΟΧΩΡΕΣΕΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!ΠΕΡΑΣΤΕ ΟΛΟΙ!!ΤΕΛΙΚΑ ΟΙ ΠΛΕΟΝ ΑΔΙΚΗΜΕΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΩΣΤΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ,ΟΙ ΣΩΣΤΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝΤΕΣ.ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΙΓΜΗ.ΤΟ ΜΠΑΛΑΚΙ ΣΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ.ΔΕΝ ΘΑ ΣΑΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΗ ΧΑΡΗ.

ΠΕ19
|

Μπλα μπλα μπλα που καταλήγουμε ???
Η σαχλαμάρα που έγινε επί Γαβρόγλου και πανηγυρίστηκε δεόντως από τη σχολική κοινότητα, παρότι αρκετοί είχαμε καταλάβει πόσο σαχλαμάρα ήταν, έχει οδηγήσει στην … ανωτέρα (και πολλές φορές σκέτη) βία.
Οι 114 συνολικά και τέρμα που προέβλεπε αρχικά ο νόμος είναι πολύ λίγες και φαίνονταν δια γυμνού οφθαλμού.
Για να διορθωθεί το θέμα μας ήρθαν 20 μέρες νοσοκομείο, 5 μέρες γρίπη 5 μέρες Covid ε και αν δεν μας φτάσουν πάρε και unlimited ανωτέρα βία (114/6.5~) 18 μέρες αδικαιολόγητες + 20 νοσοκομείο +10 γρίπη covid =48 μέρες δηλαδή 9 1/5 βδομάδες (α ρε Kim) μπορεί ο μαθητής ή μαθήτρια όχι να φοράει το καπέλο του/της αλλά να λείπει από το σχολείο 9 1/5 βδομάδες είναι πάνω από το μισό τετράμηνο !!!!!
Πέρα από αυτά υπάρχουν οι αγώνες κλπ και να σου και η (ανωτέρα) βία !!!!
Ρε παιδιά δεν το κάνουμε ακαδημαϊκό το μάθημα να τελειώνουμε !!!! Δηλαδή να μην είναι υποχρεωτική η παρακολούθηση αλλά προαιρετική να περνάνε τα μαθήματα οι μαθητές με εξετάσεις το τέλος κάθε τετραμήνου όπως το πανεπιστήμιο αφού έχει γίνει λάστιχο.

Πλατάρος Γιάννης
|

@Αναρχοειρηνιστή
Δεν ξέρω αν το κάνεις επίτηδες, όπως πολύς κόσμος το κάνει ή νομίζεις ότι συνδιαλέγεσαι. Βάζει την παραβατικότητα εντός εισαγωγικών λες και εγώ αναφέρω κάποια νοούμενη παραβατικότητα ή ότι ανέφερε κάτι...
Δεν τα γράφω κατανοητά;
Η παραβίαση ολόκληρων άρθρων του κοινοί ποινικού δικαίου λες να είναι παραβατικότητα εντός εισαγωγικών;
Λες να θεωρώ τα σπρωξίματα, βρισίδια, τρικλοποδιές και «μαγκιές» για παραβατικότητα;
Λες να μην ξεχωρίζουμε τον εκφοβισμό;
Λες να κάθομε να γράφω για τα συνήθη και τα καθημερινά;
Εδώ είναι ένα δημοκρατικό φόρουμ από τα ελάχιστα υπάρχοντα, ίσως το μοναδικό εκπαιδευτικό. Γράψε τι δουλειά κάνεις να ξέρω μην σε παρεξηγώ, όπως εσύ κάνεις σε συνεχόμενα ποστ. Βοά η περίπτωσή σου ότι είσαι εκτός τόπου και χρόνου. Ευχαρίστως να συζητήσουμε, αλλά σε θεωρώ έμπειρο εκπαιδευτικό και άρα ότι μας επεξεργάζεσαι....

R
|

Η εγκύκλιος της υφυπουργού απαξιώνει για μια ακόμα φορά εκκωφαντικά το δημόσιο σχολείο. Γιατί δεν μας το λέει από την αρχή "στο σχολείο μπορεί να πάει ο μαθητής όποτε θέλει, όποια ΄ώρα θέλει, χωρίς βιβλία, χωρίς τετράδια".

ΚΑΡΑΔΕΞΙΟΣ
|

@Πλατάρος Γιάννης
θυμάστε τη διαφήμιση που κάποια κυρία έλεγε: "Εις ξιφίει" και κάποια άλλη που κάποιος κύριος έλεγε: "Του χάσαμει του κουρμί πατριώτεις";

@alastor
|

Έτσι ακριβώς είναι συναδελφε!γι αυτό και ενεις εχθές περάσαμε μαθητή μα 542 απουσίες που είχε να πατήσει από τα χρθστουγεννα με μια απλή δήλωση της μητέρας του που επικαλέστηκε λίγους ανωτέρας βίας.Η συνεδρίαση εληξε μέσα σε πέντε λεπτά.Που να μπλεκεις

Πλατάρος Γιάννης
|

1. Η επικληση λόγων υγείας, συνιστά εξ ορισμού ανωτέρα βία.
2. Η πιστοποίηση λόγων υγείας από ειδικό, είναι η αντικειμενική βεβαίωση και διάκριση της ανωτέρας βιας.
3. Η ιδιομορφία των λόγων υγείας (απόρρητο κτλ) την καθιστούν επιβεβαιώσιμη και πολύ μετά από τους χρόνους απουσίας. (= "σιγά νά μην σας δίναμε λογαριασμό για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπιζε το παιδί μας, όταν ούτε εμείς οι ίδιοι το ξέραμε")
4. Τέτοια χαρτιά, μπορεί να προσκομίσει ένας έχων και κατέχων, πανεύκολα. Ποιος θα κάνει διάκριση για το παιδί του ευάλωτου;
5. Κανείς δεν μπορεί να καταδικαστεί σε δικαστήριο, αν τηρήσει το γράμμα του νόμου (άρθρο 24) για τις απουσίες. Μπορεί να ταλαιπωρηθεί όμως, που ενίοτε είναι χειρότερο μιας καταδίκης.
6. Ευεργετικές εγκύκλιοι έβγαιναν ανέκαθεν, κατά καιρούς, και περιοδικά, αλλά δεν το θυμάστε.
7. Στο παρόν ποστ, ανάρτηση, διαρρηγνυετε τα ιμάτιά σας όπως την εποχή του Χριστού και του Βυζαντίου, υποκριτικώς. Ούτε ένα σχόλιο για τις Ομοσπονδίες που δεν υπερασπιζονται την στοιχειώδη σοβαρότητα του κλάδου. Διαχρονικά, γελοιοποιούμεθα με τέτοια ευεγερτηματα, αλλά οι ομοσπονδίες σιγή ασυρμάτου... Να προβληματισθείτε που ούτε ένα σχόλιο δεν ζητά παρέμβαση των Ομοσπονδιων....

8. Θυμηθείτε πόσοι πανηγυρίζατε που μειώθηκαν οι απουσίες και καταργήθηκαν οι Δικαιολογημενες. Το καταλάβατε ότι είστε εκτός πραγματικότητας ή όχι; Δεν σας το εξηγώ, εκτός αν κάποιος βγει ανώνυμως και πει "βιάστηκα να πανηγυρίσω για την μείωση των απουσιών και ακούω τον επιστημονικό αντίλογο." Φυσικά μπορείτε να πιστεύετε, ότι όλα καλώς έγιναν από τον κ. Γαβρογλου. Εξ άλλου, αυτή την ρύθμιση δεν την έθιξε η νέα κυβέρνηση.
Ξαναθυμηθείτε την σιγή ασύρματου Ομοσπονδιων για απουσίες και πειραρχικα θέματα. Απλώς δεν έχουν θέσεις. Ούτε εσείς έχετε θέσεις και αυτό συνάγεται από εδώ το φόρουμ, όπου δεν διατυπώνεται καμία θέση. Διαμαρτυρίες για τα φαινόμενα ΠΑΜΠΟΛΛΕΣ!... Θέσεις όμως, ΚΑΜΊΑ!

9. Προσέξατε ότι στις 10 προτάσεις για την παιδεία του κ. Καραγιάννη δεν υπάρχει το θέμα της όξυνσης της παραβατικοτητας στα σχολεία;
Μπορεί να το ξέχασε...
Μπορεί να το προγραμματίσει ξεχωριστά για το μέλλον....
Μπορεί να σκέφθηκε την πολιτική παράνοια του πολιτικού ολοκληρωτισμου της ορθοπολιτικης. Αυτό γίνεται συστηματικά σε μένα και φαίνεται από όλους. Εγώ αυτό σκέφτομαι, αφού η πολιτική κορεκτιλα, απαγορεύει την άρθρωση ελεύθερου λόγου.

pacifist anarchist
|

@Πλατάρος

Δεν ποινικοποιείται η μαθητική "παραβατικότητα" στα δικαστήρια αλλά απαιτείται παιδαγωγική αντιμετώπιση. Είμαι θύμα πολλών παραβατικοτήτων, μεταξύ αυτών και βιντεοσκόπησή μου που αναρτήθηκε στο Διαδίκτυο, αλλά τις αντιμετώπισα παιδαγωγικά. Για τις καταλήψεις ρωτήστε τον Τσίπρα που είναι ειδικός. Δεν ταιριάζει να είσαι απέναντι σε κάθε είδους βίας και εξουσίας και ταυτόχρονα να κάνεις καταλήψεις. Η λύση είναι ο αγώνας μέσω παράλληλων συναινετικών διαδικασιών και στα πλαίσια της ειρηνικής επανάστασης που δίδαξε ο φιλοσοφικός αναρχικός Μαχάτμα Γκάντι. Σε καμιά περίπτωση, όμως, ποινικοποίηση των μαθητικών-φοιτητικών αγώνων ή των "παραβατικών" τους συμπεριφορών.

alastor
|

Το ΥΠΑΙΘ....ξαναχτύπησε, ακριβώς στο 91'. Μην αναλώνεστε σε άσκοπες αναζητήσεις, "ανωτέρα βία" είναι οτιδήποτε μπορεί να επικαλεστεί ο γονέας για να δικαιολογήσει απουσίες, ακόμη και με απλή υπεύθυνη δήλωση, εφόσον κάτι άλλο δεν προκύπτει από την εγκύκλιο, ούτε εξειδικεύεται σε αυτήν. Κι όχι βέβαια μόνο οι περιπτώσεις... έντονης βροχόπτωσης και απεργιών στα ΜΜΕ που αναφέρουν αφελώς μερικοί. Αν ήταν μόνο αυτά, γιατί δεν αναγράφονται ρητώς, ή, έστω, γιατί δεν υπάρχουν παραπομπές σε ερμηνευτικές των όρων εγκυκλίους; Για οικονομία στις λέξεις; Αφήστε λοιπόν κατά μέρος τις ερμηνείες των εγκυκλίων, δεν είναι δική σας δουλειά.
Τώρα, γιατί το κάνει;
Πρώτον: προφανώς για ψηφοθηρία, εκλογές έχουμε μεθαύριο, το ξεχάσατε; (Κατά τα άλλα, οι καταγγελίες για τον λαϊκισμό του Σύριζα στην κατάργηση της ΕΒΕ κλπ, καθημερινά πάνε σύννεφο. Αυτό θα πει συνέπεια λόγων και έργων: καταγγέλλουμε στα λόγια, αλλά στην πράξη κάνουμε τα ίδια....)
Δεύτερον: Για να μας γελοιοποιήσει στα μάτια γονέων και μαθητών, για ευνόητους λόγους. Δεν θα το αναλύσω περαιτέρω, ο νοών νοείτω.
Συμπερασματικά, για να το εμπεδώσετε: δικαιολογείστε ΟΛΕΣ τις εκκρεμείς απουσίες, εφόσον οι γονείς επικαλούνται "ανωτέρα βία". Αν εσείς δεν το κάνετε για λόγους αξιοπρέπειας, θα το κάνουν στο διπλανό σχολείο και μετά θα έρθουν οι καταγγελίες. Πιστεύετε ότι υπάρχει έστω και η παραμικρή πιθανότητα να δικαιωθείτε στα δικαστήρια που θα μπλέξετε;

Ανωτέρα βια
|

...μα οι μαθητές έχουν στρες. Είναι αγχωμενοι και δεν μπορούν να έρχονται στο σχολείο. Έτσι λέει ο ψυχολόγος τους. Ένα τέτοιο χαρτί και σβήνονται τα πάντα. Τι μονόωρες, τι πρώτες ώρες, τι τελευταίες, τι ενδιάμεσες... Το παιδί είναι αγχωμενο δεν μπορεί.... Ανωτέρα βια λοιπόν, και πάρτε απολυτήριο με 250 απουσίες. Συγνώμη, με 0 απουσίες, αφού δεν προσμετρώνται.
Αλίμονο στα παιδάκια που μετρούσαν μια μια τις απουσίες τους για να μην έχουν πρόβλημα...
Ωραία τα μηνύματα που περνάμε στους μαθητές μας κυρία υπουργέ μας...

@ προφανές ότι η τοποθέτησή μου είναι φιλοκυβερνητική
|

άλλαξε τοποθέτηση, να σωθούμε όλοι, χειρότεροι από τον τσίριζα με τα ψέματά τους !

Αγανακτισμένη μητέρα
|

Να καταγγελθεί μέσω την νομικής οδού όποιος με το πρόσχημα της εγκυκλίου για ανωτέρα βία πέρασε έστω και έναν μαθητή με πάνω από το επιτρεπόμενο όριο των 114 και θα στραφούμε κατά παντός υπευθύνου, ακόμα και του συντάκτη της εγκυκλίου. Ντροπή πια. Τα παιδιά δηλαδή που δεν κάνουν απουσίες πάνω από το όρο τι είναι ? Τα κοροΐδα? Δηλαδή έχουμε φτάσει στο σημείο να περνάνε με μέσο όρο 9,5 και δέκα μαθήματα κάτω από τη βάση και με όσες απουσίες θέλουν. Αυτή είναι η παιδεία που ονειρεύονται? Άντε γιατί την Κυριακή έχει κει εκλογές.

ΣΜ @Εκπαιδευτικός σε σχολείο που λειτουργεί όπως πρέπει.
|

Σε ένα πράγμα συμφωνώ μαζί σας: στο ότι οι Σύλλογοι Διδασκόντων έχουν τον τρόπο να μην εξευτελίζονται.
Στο συγκεκριμένο θέμα, όμως, όπως και σε κάθε θέμα, αρμόδια για την κρίση επί της ισχύος των νόμων/εγκυκλίων κλπ είναι τα δικαστήρια και όχι η αυθαίρετη κρίση του Συλλόγου. Αν ο τελευταίος κρίνει ότι δεν υφίσταται "ανωτέρα βία" έπειτα από δήλωση του κηδεμόνα, αυτό μπορεί να προσβληθεί στη δικαιοσύνη. Οι δικαστές θα κρίνουν τι συνιστά "ανωτέρα βία" και τι όχι επί των πραγματικών περιστατικών και συνθηκών που θα επικαλεστεί ο κηδεμόνας σε συνεργασία, βέβαια, με τον δικηγόρο του.
Η ουσία είναι ΄ότι το ΥΠΑΙΘ επιμελώς αφήνει ακάλυπτους τους εκπαιδευτικούς, δείχνοντας για άλλη μια φορά πόσο τους υπολογίζει.
Το έδειξε η κυβέρνηση συμπεριλαμβ΄α΄νοντας στο πρόγραμμά της την "ελεύθερη επιλογή σχολείου από τους γονείς" παραμονές εκλογών.
Και να θέλεις να "αγιάσεις", δηλ. να τους ψηφίσεις, δε σε αφήνουν με προτάσεις σαν την τελευταία καθώς και με την κατάργηση του ορίου απουσιών.
Είναι προφανές ότι η τοποθέτησή μου είναι φιλοκυβερνητική, όμως, νισάφι πια με την πολιτική της κυβέρνησης στην Παιδεία, έχει αγανακτήσει πάρα πολύς κόσμος με το θέατρο της "κοσμογονίας" που προβάλλεται από την "αρμόδια" Υπουργό .

Εκπαιδευτικός σε σχολείο που λειτουργεί όπως πρέπει.
|

Θα ήθελα να επισημάνω ότι μια εγκύκλιος είναι μόνο ερμηνευτική και δεν είναι νόμος. Δεν έχει καμιά ισχύ αν δεν στηρίζεται σε συγκεκριμένους νόμους.
Οι υπεύθυνοι των τάξεων έχουν ακολουθήσει την νομολογία στην καταχώρηση και προσμέτρηση απουσιών. Φυσικά και λόγω ανωτέρας βίας - αποδεδειγμένα- όπως π.χ. αδυναμίας προσέλευσης λόγω επικίνδυνων καιρικών φαινομένων- οι απουσίες δεν προσμετρήθηκαν. Κάθε έγγραφο που δεν στηρίζεται στη νομολογία είναι απλά σκουπίδι.
Οι σύλλογοι είναι στο χέρι τους λοιπόν, αν δεν θέλουν να ξεφτιλίζονται, να μείνουν με τις απουσίες ως έχουν πριν την εγκύκλιο.
Για όσους κόπτονται ότι πρέπει να περνάμε τους πάντες γιατί πρέπει να κρατάμε τους μαθητές στο σχολείο, θέλω να επισημάνω ότι οι μαθητές των οποίων η φοίτηση είναι ανεπαρκής παραμένουν στο σχολείο. Απλώς επαναλαμβάνουν την ίδια τάξη και μαθαίνουν ότι πρέπει να έχουν μια συνέπεια και να ακολουθούν τον κανονισμό του σχολείου. Θα έχουν και δεύτερη ευκαιρία την επόμενη σχολική χρονιά. Αντιθέτως, αν τους περάσεις χαριστικά, τότε την επόμενη χρονιά θα κάνουν τα ίδια και χειρότερα.

Πλατάρος Γιάννης
|

@Aναρχικο ειρηνιστη. Και άλλους επικριτες χωρίς επιχειρηματαβ
Στείλτε μου κενό μέιλ στο <επωνυμο>@γμαιλ.ψομ ώστε να σας στέλνω όλα τα σημειώματα προληπτικα πριν τα στείλω στο ΕΣΟΣ. Γρ
Θα μου δωθει Η κατεύθυνση τι επιτρέπετε να σκέφτομαι.
Να προλαμβανω το αλλά να αναγιγνωσκονται και άλλα να γιγνωσκονται....
Είπα μεν ότι ζητάω μεταφυσική κριτική, αλλά θεωρώ ανεπίτρεπτο να σου καταλογιζει έλλειψη αγάπης προς τα παιδιά,....
Επειδή σας αγαπάω, αλλά ουδόλως σας εκτιμώ....

RAY
|

Ερώτημα επί πραγματικού περιστατικού : σήμερα εκδόθηκε απόφαση από το υπουργείο , η οποία εντάσσει μαθητή σχολείου (γυμνάσιο)στους "κατ'ιδίαν διδαχθέντες". Με την σημερινή εγκύκλιο (ανωτέρα βία)μήπως ο μαθητής θα μπορούσε να δικαιολογησει τις άνω του ορίου απουσίες (κάνοντας χρήση της γνωμάτευσης που κατέθεσαν οι κηδεμόνες και η οποία θα μπορούσε να θεωρηθεί και ανωτέρα βία) και να μην "αναγκασθεί" να εξετασθεί πλέον προφορικά και γραπτά σε όλα τα μαθήματα, όπως ορίζει η νομοθεσία?
Αν κάποιος μπορεί να απαντήσει επ'αυτου, θα το εκτιμούσα ιδιαίτερα.

Σύμβουλος με τα όλα μου (και αριστούχος και ζαμέ κορωπί)
|

@pacifist anarchist 18 Μάιος 2023 15:04
Ε τώρα κι εσείς.... γιατί μας βάζετε τέτοια δύσκολα κι εκτός ύλης??? Αφού αυτά δεν ήταν καν στα sos για τις συνεντεύξεις.... στις οποίες άλλωστε αριστεύσαμε....

Πλατάρος Γιάννης
|

@αναρχοειρινιστη.
Παρακαλω να διευκρινίσετε που διαφωνείτε, ώστε να σας απαντήσω.

Anastasia
|

Τέταρτη συνεχόμενη χρονιά με αυτή τη γελοιότητα. Και καλά άντε τις προηγούμενες τρεις ήταν η πανδημία. Φέτος;Τι σημαίνει ανωτέρα βία;
Δηλαδή μπορούν να κάνουν 114 κοπάνες και μετά να έχουν και άλλες (πόσες άραγε;) που μπορούν να λέιψουν;

@ pacifist anarchist
|

κατ αρχάς άφησε έξω τους συμβούλους γιατί αυτοί είναι σε γραφείο και δεν έχουν σε καθημερινή βάση επαφή με τα παιδιά που λές εσύ.

συμφωνώ προβλήματα υπάρχουν, υπήρχαν και θα υπάρχουν. Αλλά η λύση να φτιαχτούν οι νόμοι εστιασμένοι μόνο στα παιδιά με προβλήματα σε ένα σχολείο που το μεγαλύτερο ποσοστό δεν ε΄χει προβλήματα οδηγεί σε χαλάρωση και εκμετάλλευση των νόμων από αυτούς που δεν έχουν πρόβλημα.

Η πολιτεία λοιπόν οφείλει να εντοπίσει περιπτώσεις με προβλήματα και με αγάπη, στοργή και ενδιαφέρον να τους πάει σε ειδικά΄ σχολεία- δομές με υποστήριξη ψυχολόγου και διαφορετικό πρόγραμμα και ύλη, ω΄στε να μπορέσουν να μπουν στο κλίμα και να αποδώσουν.

Αν η πολιτεία βάζει όλες τις περιπτώσεις σαν να είναι το ίδιο και μετά χαλαρώνει τους νόμους για να βοηθήσει μερικούς αυτό είναι λάθος.
Αν π.χ. περάσει ο μπροστινός μου με κόκκινο φανάρι και επικαλεστεί ότι έχει ψυχολογικό και δεν του πα΄ρουν το δίπλωμα, να επικαλούμαστε όλοι ψυχολογικό και να μην υποβάλουμε δήλωση, να μην πληρώνουμε φόρους και ΕΝΦΙΑ να μην πηγαίνουμε στη δουλειά ή αν πηγαίνουμε και κοιμόμαστε να λέμε στο αφεντικό ότι έχουμε ψυχολογικά κοκ...
τί κόσμος είναι αυτός;
Η σωστή πολιτεία και ο σωστός σύμβουλος εφαρμόζει συγκεκριμένα μέτρα βοήθειας κατά περίπτωση...όχι γενικό νόμο που όλοι τον επικαλούνται.
Βγάλτε ένα νόμο ότι όποιος έχει ψυχολογικά παίρνει δάνειο άτοκο ...και την α΄΄λλη ημέρα οι τράπεζες θα έχουν ουρές χιλιομέτρων...είναι σωστή νομοθέτηση;

pacifist anarchist
|

@Πλατάρος Γιάννης

Δεν νομίζω ότι ένας Σύμβουλος Εκπαίδεσης να έχει τέτοιες απόψεις. Μπορούμε να αγαπάμε τα παιδιά, ακόμη και αν αυτά είναι "παραβατικά";
Η ψυχολόγος κ. Καρδάρα αναφέρει:
Σε κάποιο ποσοστό οι ανήλικοι παραβάτες εκδηλώνουν συναισθηματικές διαταραχές, διαταραχές διαγωγής ή προβλήματα ψυχικής υγείας. Ένα, επίσης, κοινό χαρακτηριστικό των ανήλικων που εκδηλώνουν παραβατικότητα είναι η έλλειψη στόχων, κινήτρων και προσδοκιών για προσωπική, εκπαιδευτική ή επαγγελματική ανέλιξη, επομένως και εδώ πρέπει να εξετάσουμε πώς οι ανήλικοι/οι ανήλικες θα ενισχυθούν, θα πιστέψουν στον εαυτό τους και στις δυνάμεις τους, θα νιώσουν ότι αξίζουν και θα θέσουν τους προσωπικούς τους στόχους.

Τα στοιχεία που προβληματίζουν την επιστημονική κοινότητα, είναι η όξυνση της βίας από ανήλικους και νέους, ειδικά σε συγκεκριμένα αδικήματα, η εξάπλωση της βίας στα κορίτσια και γενικότερα η βία των νέων οργανωμένων σε ομάδες, τόσο εναντίον προσώπων όσο και θεσμών. Προσωπικά με προβληματίζει αυτή την περίοδο το γεγονός ότι τόσο ο οικογενειακός όσο και ο κοινωνικός ιστός υφίστανται νέους, ισχυρούς, τριγμούς ως συνέπεια της σφοδρής υγειονομικής κρίσης. Αυτοί οι κλυδωνισμοί επιδρούν με άμεσο και έμμεσο τρόπο στην ανηλικότητα και γι’ αυτό τονίζω ότι, ειδικά αυτή την περίοδο, το βλέμμα μας πρέπει να είναι στραμμένο στην ανηλικότητα. Να αφουγκραστούμε τις ανάγκες, τους προβληματισμούς και τις αγωνίες τους

Φωτεινή@pacifist anarchist
|

Μα δεν κατάλαβες ότι όλοι συμφωνούν μαζί σου, αφού το υπαιθ με αυτά τα κόλπα κλείνει τα σχολεία, εφόσον ουσιαστικά λέει νάρχεται όποιος θέλει και όποτε θέλει; Πού θα πάνε οι κοπανατζήδες; στο κατηχητικό; Και ασφαλώς ανοίγει ο δρόμος για τη φυλακή μακροπρόθεσμα - και πολύ βάζω με όσα βλέπουμε να συμβαίνουν τελευταία.

Δ/ντής Λυκείου @ Κώστας Κ.
|

Κώστα, οι συνάδελφοι καταλαβαίνουν πολύ καλά, εσύ κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις. Η εγκύκλιος αυτή αποτελεί ακραία έκφραση λαϊκισμού που κονιορτοποιεί τη σωστή λειτουργία των σχολείων. Ως δ/ντής αισθάνομαι περίγελως των μαθητών και η καλύτερη κουβέντα που θα λένε σήμερα για μένα (μόλις χθες τους έλεγα να ενημερωθούν σήμερα για τα αποτελέσματα φοίτησης) θα είναι "πού ζης καημένε" ή "γέρασες και μυαλό δεν έβαλες" και αυτές τις ήπιες εκφράσεις από τυχόν σεβασμό στην ηλικία μου, μιας και συνταξιοδοτούμαι, για άλλους νεότερους δ/ντές θα λένε χειρότερα, αν από αίσθηση καθήκοντος τους πίεζαν να μην απουσιάζουν. Όσον αφορά σχόλια περί ανάγκης της εγκυκλίου λόγω, λόγω κλπ, οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ ξέρουμε πολύ καλά ότι είναι παραμύθια και ότι οι 114 απουσίες τις οποίες κάθε σχολείο λίγο πολύ τις αυξάνει, φτάνουν και περισσεύουν για κάθε περίπτωση. Εξάλλου η δευτ/θμια εκπαίδευση δεν είναι τριτοβάθμια. Μην ξεσχίζουμε εντελώς την απλή λογική!!!

Εκπαιδευτικός λυκείου
|

Προεκλογική χορηγία από το εκλεκτό επιτελείο, με ελαφρύ άρωμα δεξιόστροφου λαϊκισμού!

@ @@όριο στις 200
|

ευχαριστώ για την ενδιαφέρουσα συζήτηση. το ρεαλιστικό είναι σχετικό : τα μικρά δεν έχουν ανάγκη μεγάλο αριθμό απουσιών ! είναι αρκετές . μεταξύ μας θεωρώ το πρόγραμμα μεγάλο (παιδοφύλαξη γαρ). ας γίνουν το πολύ 150 (χωρίς χαρτούρα με ευθύνη γονέων για ενημέρωση) και ας μένουν σε κάποιες περιπτώσεις, δεν είναι τρομερό, η ζωη είναι άδικη να μαθαίνουν. στη δε γ λυκείου (οπωσδήποτε συμαζεμένη και εκτός λυκείου ως έτος προετοιμασίας εξετάσεων ) να υπάρχει μίνιμουν παρουσιών. απλά πράματα
ΥΓ. τα ανέφερα τα σδε για να δουν πολλοί που δεν ξέρουν τι αδικία προκύπτει απέναντι στις παράλληλες δομές εσπερινών (και στις απουσίες και σε άλλα που κ΄παποιοι δεν φαντάζονται αλλά υφίστανται)

@pacifist
|

οι περιπτώσεις που λες είναι για προνοιακές δομες ,όχι να περιφέρονται στο σχολείο. κι αν τα έχεις εκεί και τα κρατάς , γιατί να σβήσεις απουσίες; μήπως μας δουλεύεις και δεν πατάνε καν και είναι όλα στο μυαλό το ιδεαλιστικό τους;

@Κωστας
|

Αυτό το να κάνετε νομολογία της εγκυκλίου με υπερβαίνει!διαβαστε το ΦΕΚ να δειτε πως και τις ακραίες καιρικές συνθήκες προβλέπει και τις απεργίες των ΜΜΜ.Η εγκύκλιος δεν στάλθηκε τυχαία την τελευταία ημέρα που όλοι οι σύλλογοι συνεδριάζουν στα λυκεια. Τι δεν καταλαβαίνετε;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ