"Πανικός" στα Λύκεια: "Έπεσε" η Τράπεζα Θεμάτων

"Συναγερμός" στο ΙΕΠ από τα χαράματα για να διορθώσουν το τεχνικό πρόβλημα

29/05/2023

Ενημερώθηκε: 29/05/2023, 17:26

Άκουσε το άρθρο

"Πανικός" επικρατεί από τα χαράματα στα  Λύκεια, καθώς άδικα οι Διευθυντές  και οι εκπαιδευτικοί των Σχολείων προσπαθούν να κληρώσουν τα θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων.

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων του ΙΕΠ "έπεσε", με αποτέλεσμα τα σχολεία να μην μπορούν να αντλήσουν τα θέματα δύο ή τρεις ώρες πριν την έναρξη των εξετάσεων , ανάλογα με το μάθημα στο οποίο διαγωνίζονται οι  μαθητές  .

Το esos μετά από τηλεφωνήματα που δέχεται από τις 6 το πρωί επικοινώνησε στην 6:30 με  στέλεχος του ΙΕΠ , το οποίο μας είπε ότι προσπαθούν να διορθώσουν το τεχνικό πρόβλημα.

Το υπουργείο Παιδείας θα πρέπει άμεσα να δώσει οδηγία στα σχολεία εάν θα πρέπει να επιλέξουν δικά τους θέματα ή οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να περιμένουν πότε θα αποκατασταθεί  το πρόβλημα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα.

'Ωρα 7:50: Σε ερώτησή μας προς το ΙΕΠ εάν όλα τα θέματα θα πρέπει να επιλεγούν από τα Λύκεια η απάντηση που λάβαμε είναι ότι μια τέτοια ενδεχόμενη απόφαση  είναι αρμοδιότητα του υπουργείου Παιδείας.

8:10: Το esos επικοινώνησε με τον υπηρεσιακό υπουργό Παιδείας Χρ. Κίττα , ο οποίος  δεν είχε ενημερωθεί, μέχρι εκείνη τη στιγμή   για το πρόβλημα,  και μας είπε πως θα δώσει άμεσα λύση , κατόπιν επικοινωνίας με το ΙΕΠ.

Υπομονή συστήνει το ΙΕΠ στους Διευθυντές των Λυκείων για το τεχνικό πρόβλημα

"Κάνετε υπομονή"

Τη σύσταση αυτή κάνει το ΙΕΠ προς τους Διευθυντές των Λυκείων , οι οποίοι πανικόβλητοι επικοινωνούν με το αρμόδιο γραφείο της Τράπεζας Θεμάτων καθώς λόγω τεχνικού προβλήματος δεν μπορούν να αντλήσουν θέματα για να δώσουν τις ενδοσχολικές και απολυτήριες εξετάσεις οι μαθητές του Λυκείου.

Στη πρόταση Διευθυντών Λυκείων η επιλογή των θεμάτων να γίνει από τα ίδια τα σχολεία η απάντηση που λαμβάνουν οι Διευθυντές είναι "Δεν προβλέπεται αυτή η διαδικασία από τη σχετική νομοθεσία". 

Το ΙΕΠ "εγκλωβισμένο" στο νόμο

Το ΙΕΠ αδυνατεί να δώσει οδηγία στο υπουργείο Παιδείας , προκειμένου, λόγω του τεχνικού προβλήματος στην πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων,  οι εκπαιδευτικοί των σχολείων να επιλέξουν, για σήμερα,  μόνοι τους τα θέματα των εξετάσεων.

Κι αυτό διότι ο συντάκτης του νόμου δεν είχε προνοήσει να συμπεριλάβει μια παράγραφο η οποία να προβλέπει τις περιπτώσεις που τα σχολεία αδυνατούν να αντλήσουν θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων. 

Νέο "χάος" με την Τράπεζα Θεμάτων:Κληρώνει "λειψά" θέματα στα Λύκεια και "κλειδώνει" η πλατφόρμα 

Οργή και αγανάκτηση επικρατεί από το πρωί στους μαθητές και εκπαιδευτικούς όλως των Λυκείων της χώρας, καθώς έχει προκύψει νέο πρόβλημα μετά την "κατάρρευση" της ηλεκτρονικής πλατφόρμας.

Ενω από τις 10 το πρωί, φαίνεται πως αποκαθίσταται το πρόβλημα λειτουργίας της πλατφόρμας, πάρα πολλά Λύκεια που μπήκαν στην"κλήρωση" πήραν "λειψά" θέματα.

Στη συνέχεια οι Διευθυντές, βλέποντας αυτό το νέο πρόβλημα ξαναπροσπάθησαν να εισέλθουν στην πλατφόρμα αλλά τους επιτρέπεται και η πλατφόρμα βγάζει το μήνυμα ότι "για το Λύκειο σας έγινε η κλήρωση".

Από το υπουργείο Παιδείας και το ΙΕΠ τηρείται "σιγή ιχθύος" για το πρόβλημα.

Σημειώνεται ότι όπως έχουμε ενημερωθεί σε πολλά Λύκεια οι μαθητές αποχώρησαν από το σχολείο τους, χωρίς να δώσουν εξετάσεις.

Γ΄Λυκείου

Στο μεταξύ το μεγάλο πρόβλημα που υπάρχει είναι ότι αύριο λήγει η προθεσμία έκδοσης βαθμολογιών για τους μαθητές της Γ' Λυκείου , καθώς την Πέμπτη ξεκινούν οι Πανελλαδικές.

Το υπουργείο Παιδείας πρέπει άμεσα να δώσει παράταση μιας ημέρας για την έκδοση των  αποτελεσμάτων για τα Λύκεια τα οποία σήμερα δεν καταφέρουν να δώσουν τις απολυτήριες εξετάσεις.

 

Η διαδικασία επιλογής των θεμάτων από την Τράπεζα Θεμάτων

Την ημέρα κάθε προγραμματισμένης εξέτασης ανά συγκεκριμένο μάθημα και Λύκειο, ο/η Διευθυντής/- ντρια και ο/η οικείος/-α ή οι οικείοι/-ες διδάσκοντες/-ουσες, κληρώνουν άπαξ τα προς εξέταση από την Τ.Θ.Δ.Δ. θέματα (έως δύο ώρες προ της ενάρξεως της εξέτασης για όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα και τρεις ώρες για τα μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας/Αρχαίων Ελληνικών, των Αγγλικών και της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας/Νέων Ελληνικών, καθώς και για τα μαθήματα Σχεδιαστικού Περιεχομένου).

Η κλήρωση διενεργείται ως εξής:

α) Είσοδος της σχολικής μονάδας στην ιστοσελίδα της Τ.Θ.Δ.Δ. με τη χρήση των κωδικών που διαθέτει στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (Π.Σ.Δ.).

β) Επιλογή: «Τρέχουσα εξεταστική περίοδος (Μαΐου-Ιουνίου 2023 ή Σεπτεμβρίου 2023)», «Τάξη» και «Μάθημα».

γ) Επιλογή: «Κλήρωση»: Ανάλογα με το εξεταζόμενο μάθημα κληρώνονται με τυχαία επιλογή τρεις (3) ενότητες θεμάτων ή έξι (6) θέματα από τα οποία τρία (3) για το 2ο και τρία (3) για το 4ο ερώτημα. Για το μάθημα της Ιστορίας κληρώνονται, αντίστοιχα, τρία (3) θέματα για το 1ο και τρία (3) για το 3ο ερώτημα.

δ) Οι διδάσκοντες/-ουσες επιλέγουν από τα κληρωθέντα μία ενότητα θεμάτων ή ένα θέμα για το 2ο και ένα θέμα για το 4ο (εκτός του μαθήματος της Ιστορίας στο οποίο επιλέγουν ένα θέμα για το 1ο και ένα θέμα για το 3ο) στα οποία θα εξεταστούν οι μαθητές/-τριες. Στη συνέχεια, με ευθύνη του/της Διευθυντή/- ντριας, καταχωρίζουν την επιλογή τους, στην πλατφόρμα της Τ.Θ.Δ.Δ.

Κατά τη διαδικασία αυτή, οι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες διδασκαλίας των γνωστικών αντικειμένων και την εν γένει λειτουργία της σχολικής μονάδας κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά.

Στις προβλεπόμενες από τις ισχύουσες διατάξεις κατατακτήριες εξετάσεις, τα θέματα των προφορικών εξετάσεων καταρτίζονται από τους/τις οικείους/-ες διδάσκοντες/-ουσες. Οι γραπτές εξετάσεις για τα μαθήματα της Ομάδας Α ́ διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των προαγωγικών ή απολυτήριων εξετάσεων. Οι μαθητές και οι μαθήτριες εξετάζονται στην ίδια εξεταστέα ύλη και στα ίδια θέματα με τους/τις υπόλοιπους/-ες μαθητές/-τριες (άρθρα 113 και 136 του ν. 4610/2019).

Εάν, εκ παραδρομής, γίνει κλήρωση σε λάθος μάθημα:

        Ο/Η Διευθυντής/-ντρια καταχωρίζει σε συγκεκριμένη φόρμα της Τ.Θ.Δ.Δ. αιτιολογημένο αίτημα εκ νέου κλήρωσης στο μάθημα αυτό. Στη συνέχεια επιλέγει "Αποστολή‘’. Το αίτημα διαβιβάζεται, μέσω της πλατφόρμας της Τ.Θ.Δ.Δ., στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
        Η οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, αφού προχωρήσει σε σχετικό έλεγχο, δίνει τη δυνατότητα στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα εκ νέου κλήρωσης.

Σε περίπτωση που για τεχνικούς λόγους σε κάποιο Λύκειο δεν καταστεί δυνατή η κλήρωση των θεμάτων, ενημερώνεται ο/η οικείος/-α Διευθυντής/-ντρια Εκπαίδευσης και η σχετική κλήρωση πραγματοποιείται στα γραφεία της Διεύθυνσης. Τα θέματα αποστέλλονται στο σχολείο με τον προσφορότερο τρόπο.

Τη γενικότερη ευθύνη για την ομαλή διεξαγωγή των εξετάσεων στο πλαίσιο της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (παροχή οδηγιών, υποστήριξη κ.ά.) και την αντιμετώπιση ειδικών προβλημάτων που προκύπτουν στις σχολικές μονάδες ευθύνης του έχει ο/η Διευθυντής/-ντρια Διεύθυνσης Δ/θμιας Εκπαίδευσης.

Για το σκοπό αυτό ορίζεται σε κάθε Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπαίδευσης υπάλληλος/-οι ως Υπεύθυνος/-οι της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας. Ειδικότερες οδηγίες σχετικά με την πρόσβαση και υποστήριξη της διαδικασίας υπάρχουν αναρτημένες στην ιστοσελίδα της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (38)

Alexandros
|

Webex γύρνα πίσω ή έστω τηλεφώνα.......

Κεραυνός;
|

Κεραυνός εν αιθρία;
Καθόλου. Το προηγούμενο της "αριστείας" έχει να επιδείξει:
α) μια "e-class" που την περίοδο της πανδημίας δεν μπορούσε να σηκώσει τις ανάγκες των σχολείων και λειτούργησε μόνο χάρη στο ξενύχτι των εκπαιδευτικών, που έψαχναν στις 3 τα ξημερώματα να βρουν την πλατφόρμα κάπως λιγότερο βεβαρυμένη
β) ένα myschool που, εδώ και χρόνια, όταν πρέπει να βγάλουν αποτελέσματα τα γυμνάσια και τα λύκεια, είναι πάντα κολλημένο και εμποδίζει την ομαλή έκδοση των αποτελεσμάτων και τη λειτουργία των σχολείων
γ) τις πλατφόρμες για τις κρίσεις των στελεχών, που κόλλησαν και ξανακόλλησαν, χώρια το πώς άθροιζαν τα μόρια (άλλο "θαύμα" αυτό!...)
δ) τις πλατφόρμες των e-eggrafes στα λύκεια, οι οποίες μέχρι και εγγραφές μαθητών έχασαν κατά τη διάρκεια της τετραετίας Κεραμέως
ε) τα "θαύματα" ΟΠΣΥΔ, με την ατέλειωτη σύγχυση των μετρήσιμων προσόντων και μορίων

Ενώ λοιπόν είναι γνωστό σε όλους ότι το σύστημα, για να μπορεί να ανταποκριθεί, χρειάζεται ψηφιακή μνήμη και ταχύτητα επεξεργασίας, και παρά τη γνώση του προβλήματος λόγω της επανάληψης ΞΑΝΑ ΚΑΙ ΞΑΝΑ των ίδιων προβλημάτων, το υπουργείο Παιδείας δεν έκανε ΚΑΜΙΑ βελτιωτική κίνηση ώστε να εξαλειφθούν τα προβλήματα αυτά.

Αποτίμηση τετραετίας Κεραμέως:
Ένα αυταρχικό κι εμμονικό καθεστώς, με μόνη του έκφραση την ΕΧΘΡΟΤΗΤΑ απέναντι στους εκπαιδευτικούς, την ΑΒΑΣΙΜΗ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ πιστοποιημένων γνώσεων και κατακτημένων δεξιοτήτων, επιχείρησε να προβάλει ως "μεταρρύθμιση" και "καινοτομία" το ανελέητο κυνήγι της δημόσιας παιδείας και των ανθρώπινων εργασιακών συνθηκών, γιατί, σε ό,τι αφορά κινήσεις ουσίας (π.χ. λειτουργία κάθε ηλεκτρονικής πλατφόρμας - βλ. παραπάνω), δεν ήταν διατεθειμένο να επενδύσει, ώστε τουλάχιστον κάποιοι βασικοί πυλώνες (οι ηλεκτρονικοί εν προκειμένω) να λειτουργούν.
Ανέξοδη πολιτική, στηριγμένη στην δαιμονοποίηση των εκπαιδευτικών, παρόλο που η παιδεία συνέχισε να τα καταφέρνει αποκλειστικά και μόνο χάρη σε αυτούς.
Δυστυχώς, η τετραετία Κεραμέως ήταν τετραετία απορρύθμισης, σκοταδισμού, στοχοποίησης, "καινοτομιών" του κοπανιστού αέρα.

Ας ελπίσουμε ότι η νέα κυβέρνηση θα βρει στον χώρο της παιδείας μια ηγεσία που θα σεβαστεί μαθητές, γονείς κι εκπαιδευτικούς, κι ΄όχι το κόμπλεξ "αρίστων" που, χωρίς τα λεφτουδάκια του μπαμπά, δεν θα είχαν καμιά τύχη στον σκληρό ανταγωνισμό των Πανελλαδικών εξετάσεων.
Περιμένουμε από τη νέα ηγεσία να παρατήσει την καραμέλα της "επιλογής από τους ψηφοφόρους", προκειμένου να συνεχίσει το αίσχος που βιώσαμε κατά την τελευταία τετραετία. Η επιλογή των ψηφοφόρων δεν αφορά μεμονωμένα υπουργεία. Από αλλού πηγάζει και διά πολλών διακλαδώσεων εκβάλλει όπου εκβάλλει. Ας μην την επικαλούνται λοιπόν. Πάντα κάποτε οι "ειδικές" συνθήκες εκλείπουν, και οι Αρχές που πορεύονται με αλαζονεία, έρχονται αργά ή γρήγορα αντιμέτωπες με την ύβρη τους.

Άνεργος
|

Έγινε τράκα; Σε τι διαφέρουν αυτοί που διαχειρίζονται την πλατφόρμα κτλ?εεε???

@ γαλλομαθή του νερου
|

αλλά άριστη η "άκρη του νερου" να τα λέμε

Μητερα
|

ΘΕΙΑ ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΕΜΜΟΝΕΣ ΤΗΣ ΠΡΩΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟΥ.
ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΝΟΗΣΕΙ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ! ΔΙΚΗ ΤΗΣ Η ΕΥΘΥΝΗ!
ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΜΩΣ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΣΑΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!

Ο καλός εκπαιδευτικος
|

Να αντικατασταθούν οι εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί με άξια στελέχη του επιτελικού κράτους. Εμπρός για άνω των 180 να βρει ο τόπος την υγεία του

Στην άκρη του νερού
|

Γαλλιστί.

αυτό ...

Τσίπρας
|

Νικάμε αδέρφια!!!

''Αγάπη μου, έκλεισα τις Τράπεζες''
|

Αξιολογήστε με , με πεσμένη Τράπεζα...

Θα ξεχαστεί και αυτό!
|

Έλεος πια με αυτό το "παίζουν με την αγωνία των παιδιών μας"! Να τα πάμε και σε ψυχολόγο τα παιδιά να περάσουν το σημερινό τους τραύμα.

@"Δημόσιο φορέβερ!"?
|

Αγαπητέ/ή, εγώ την τράπεζα θεμάτων τη βλέπω να την έχει και να τη διαχειρίζεται το ΙΕΠ. Με λεφτά ΕΣΠΑ. Δε βλέπω καμια "εταιρία ιδιωτική". Εσάς σας φαίνεται ιδιωτική εταιρία το ΙΕΠ; Ας μη λέμε ότι νάναι.

@"Δημόσιο φορέβερ!"
|

Ναι, ξέρω για τις εταιρίες και τις πλατφόρμες γενικά. Τη ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ, την τράπεζα θεμάτων, γνωρίζετε ποιός την διαχειρίζεται; Εταιρία ή υπάλληλοι του δημοσίου;

Από Γαλάτσι
|

12:00 και η Γ Γελ περιμένει ακόμα .

Εκπαιδευτικός
|

Το 40% του 60% δηλαδη το 24% των ψηφοφορων ειπαν ολοι καλα....η σεβαστειτε το η ξεκουμπιστειτε να πατε να ψηφισετε....αλλα μην κλαιγεστε πια...οι εκλογες εγιναν

Ας δώσουν εξετάσεις...
|

εξ αποστάσεως!!!

Φιλελεύθερος
|

Πόνεσε πολύ η 40αρα και σήμερα κάποιοι βγήκαν από τα καβούκια τους. Υπομονή, στις 25 Ιούνη πάμε για 45%.

Αχ, κα Κεραμέως...
|

Γύρνα ξανά στην παλιά σου φώλιά, βασιλιά
Ο λαός σου εσένα ζητά
Γύρνα ξανά...
Κι όταν θαρθείς, ΚΚΕδες εδώ δεν θα βρείς
Εθνοφύλακες θα 'ναι φρουροί
Γύρνα ξανά...
Γύρνα ξανά...

Γύρνα ξανά στην παλιά σου φώλιά, βασιλιά
Ο λαός σου εσένα ζητά
Γύρνα ξανά...
Κι όταν θαρθείς, ΚΚΕδες εδώ δεν θα βρείς
Εθνοφύλακες θα 'ναι φρουροί
Γύρνα ξανά...
Γύρνα ξανά...

Όχι κλάψες, γκρίνιες και μιζέριες please
|

"Προχωράμε και αφήνουμε όποιον δεν καταλαβαίνει πως δουλεύει η δημοκρατία και η κάλπη, στη μιζέρια του".

"Δημόσιο φορέβερ!"?
|

@ΔΕΠ 29 Μάιος 2023 09:24
Ιδιωτικές και ακριβοπληρωμένες εταιρίες, δεν έστησαν και διαχειρίζονται τις περίφημες πλατφόρμες, που φύτρωσαν σαν μανιτάρια εδώ και 2-3 χρόνια?

good luck
|

Θα πρέπει σε τέτοιες περιπτώσεις τεχνικών θεμάτων να επιτρέπεται οι εισηγητές με τον διευθυντή να επιλέγουν χωρίς κλήρωση τα θέματα από την τράπεζα. Δεδομένου ότι στα σχολεία διδάσκονται τα θέματα και πολλές φορές οι μαθητές ζητούν από τους διδάσκοντες να τους τα δίνουν εκτυπωμένα με την ενδεικτική απάντηση γιατί αυτό τους διευκολύνει! .Επίσης κατ εξαίρεση να επιτρέπεται οι εισηγητές να βάζουν όλα τα θέματα χωρίς την χρήση της τράπεζας!

Πιτσιφλής
|

Όλοι μαζί τραγουδάμε γι' αυτή που έφυγε και μείναμε μόνοι: «Σε όσους ακούν και δεν ακούν. Σε όσους ρωτούν και σε όσους δεν ρωτούν. Εμείς την αγαπάμε πολύ, την αγαπάμε, την αγαπάμε».
Λάλαλαλαλαλαααα...

«Οι αναμνἠσεις σου είναι παντού. Όπου κι αν κοιτάξω βρίσκω τα δικά σου ίχνη. Ακόμη κι αν δεν θέλω να σε σκέφτομαι, όλα σε θυμίζουν!
Λάλαλαλααααα....
Εμείς μαζί περπατήσαμε σε αυτόν τον δρόμο, μαζί βραχήκαμε κάτω απο την βροχή».
Λάλαλλαλαααααα....

me
|

Ας αναβληθεί να τελειώνουμε.

ΠΕ86
|

Είναι τόση η έλλειψη εμπιστοσύνη τους στους εκπαιδευτικούς που δεν τους δίνουν τη δυνατότητα να βγάλουν δικά τους θέματα και η όλη διαδικασία έχει οδηγηθεί σε αδιέξοδο με θύματα τους μαθητές.

ΠΕ86
|

Είναι τόση η έλλειψη εμπιστοσύνη τους στους εκπαιδευτικούς που δεν τους δίνουν τη δυνατότητα να βγάλουν δικά τους θέματα και η όλη διαδικασία έχει οδηγηθεί σε αδιέξοδο με θύματα τους μαθητές.

Αγια υπομονη
|

Δυο ωρες μετα, την ωρα που θα επρεπε να ξεκιναει η επομενη βαρδια, δεν εχει ακομα ξεκινησει η πρωτη και το χειροτερο ειναι οτι δεν εχει δωθει καμια οδηγια απο το υπουργειο! Ευγε!

Βάλτε το ChatGPT να βγάλει θέματα
|

Ζητείστε και τις απαντήσεις και όλα ΟΚ

χακερ
|

τουρκικός δάχτυλος

ΔΕΠ
|

Γκρινιάρηδες λέγατε για την Κεραμέως, μόλις έφυγε είδατε τι έγινε.
Σοβαρά τώρα όμως, είναι τραγικό αυτό. Μια πλατφόρμα δεν μπορείς να εγγυηθείς. Δεν έιμαστε κράτος. Ποιός διαχειρίζεται αυτη την περίφημη "τράπεζα"; Σίγουρα κάποιος που δεν θα έχει καμία συνέπεια από το ότι δε δουλεύει στην κρίσιμη στιγμή.... Δημόσιο φορέβερ!

@Νικόλαος Πλαστήρας
|

μαύρε καβαλλάρη, θεός ! από το υπερπέραν ! εν πάροδω : εάλω η Πόλις !

(εντα΄ξει τελικά το σύστημα; για επικαιροποιήστε την ενημέρωση οι ασυρματισταί)

Νικόλαος Πλαστήρας
|

Όλοι οι Δ/ντες με ευθύνη τους όλα τα θέματα από τους εισηγητές. Έσπασε το μέτωπο, η επαφή με την κεντρική διοίκηση έχει χαθεί,

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ